Jump to content
StormTrooper

"Въпроси относно пътни ситуации"

Recommended Posts

 

То по правилника  и синята трябва да  завие в същата лента в която са бакшишите .

По тези твоите правила излиза, че бакшишите са нЕкакви  регулировчици, :)  ако спрат в дясна лента синия е с предимство, ако спрат в лявата лента червения става с предимство .

Много е хубаво, че си винаги толкова уверен в това, което казваш - нищо че не винаги е вярно. 

 

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-

вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка,

използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

 

И къде точно в цитата ти пише, че този който завива наляво не трябва да ползва най крайната дясна лента (тази в която са бакшишите), т.е. да осигури предимство на завиващия в дясно .

Можеш ли да изкараш текст от закона, където пише, че завиващия в ляво ползва крайна лява лента ?  Докато го търсиш този текст,  чл.15 ал.1 от цитирания закон важат с пълна сила и за завиващия в ляво (синия) автомобил .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картинката не е правилна с траекториите. Всеки трябва да поеме по дясната лента, като пръв е червеният. Тъй-като обаче тя е заета, се насочваме по лявата, а тези в дясната получават глоба за неправилно паркиране.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ааа, добре, тва вече е друго!

Аз реших, че подкрепяш синята да прави квото си иска :D.

Дани и е така и не е така.

Синия трябва да завие на ляво по възможно най- краткия път през кръстовището, но когато излезе от него е длъжен да мине най в дясно на лентата за движение в неговата посока.Естествено ако лентите са повече, трябва пак да мине в най-крайната лента, като пак осигури предимство на движещите се по нея.

При всички положения е без предимство, но заради правилото на по-големия и по-нахалния, винаги има конфликтни ситуации за жалост.

 

п.п. Този Чл.35 който се цитира , не е ли от стария правилник? Не че в новия не го пише същото,  но е някъде около 80-ти , ама не си спомням точно.

 

 

В града не си длъжен да караш в най-дясната лента, можеш да използваш тази, която ти е най-удобна, ако ограничението на скоростта не е повече от 80км/ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

 

 

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-

вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка,

използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

 

И къде точно в цитата ти пише, че този който завива наляво не трябва да ползва най крайната дясна лента (тази в която са бакшишите), т.е. да осигури предимство на завиващия в дясно .

Можеш ли да изкараш текст от закона, където пише, че завиващия в ляво ползва крайна лява лента ?  Докато го търсиш този текст,  чл.15 ал.1 от цитирания закон важат с пълна сила и за завиващия в ляво (синия) автомобил .

 

... ти сериозно ли? 

 

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И къде точно в цитата ти пише, че този който завива наляво не трябва да ползва най крайната дясна лента (тази в която са бакшишите), т.е. да осигури предимство на завиващия в дясно .

 

В цитата му пише, че можеш да използваш която искаш лента - не че трябва да използваш дясната, след завой наляво. Нещо повече - закона уточнява, че трябва да използваш възможно най-малък радиус на завоя (тоест, че си длъжен от крайна лява, в крайна лява да отидеш), дори намерих точен пример в сайт за учене на листовки:

http://listovkite.com/traffic_law.php?id=2.7

 

R7P5.jpg

 

(2)При завиване наляво за навлизане в път с двупосочно движение водачът на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в дясната част на платното за движение.

Според мен завиващия наляво си влиза в лявата от двете ленти, а завиващия надясно в дясната, след което трябва да се престрои. Ясно е, че на практика никой не прави така, но при ПТП, не бих се изненадал ако всеки катаджия го интерпретира по свой си начин - сигурно могат да изкарат виновен и левия и десния, че и двамата споделено.

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-

вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка,

използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

 

И къде точно в цитата ти пише, че този който завива наляво не трябва да ползва най крайната дясна лента (тази в която са бакшишите), т.е. да осигури предимство на завиващия в дясно .

Можеш ли да изкараш текст от закона, където пише, че завиващия в ляво ползва крайна лява лента ?  Докато го търсиш този текст,  чл.15 ал.1 от цитирания закон важат с пълна сила и за завиващия в ляво (синия) автомобил .

 

... ти сериозно ли? 

 

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

 

Понеже сега виждам, че слагаш думи в устата ми и не мога да редактивам повече, никъде не съм казал, кой на кога да осигури предимство. Цитирам ти закона където пише, че твърдението, че синия автомобил трябва задължително да ползва дясната лента е пълна глупост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ти сериозно ли? 

 

 

 

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

 

А ти сериозно ли мислиш, че този червения текст който цитираш  втори път се отнася само и единствено за синия автомобил (този който завива наляво) ?

Къде е в случая забраната, червения автомобил също да ползва най удобната за него  лента, след като дясната е заета от бакшиши ?

И сериозно ли мислиш, че завиващия наляво в кръстовище  има предимство пред дясно завиващ, ако е така, ползвай го някой път това предимство и пиши после тук какво се е случило .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво е да четеш, а не да приемаш, това което ти изнася

Казвам, че говориш глупости не казвам, кой е с предимство.

Сега ясно ли е?

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В конкретната ситуация и завиващият на дясно и той трябва да се престрои веднага в ляво, заради спрелите автомобили в лентата му.И тука идва конфликният момент...?☺

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти сериозно ли мислиш, че този червения текст който цитираш  втори път се отнася само и единствено за синия автомобил (този който завива наляво) ?

Всеки може да кара в която лента избере, но при завой, го извършва с възможно най-малък радиус - левия задължително в лявата лента, десния в дясната. СЛЕД като направи завоя, трябва да се престрои.

 

Чл. 81.

 

(1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.

 

(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.

Не мисля, че 2) описва завиващия наляво в горния случай - някой по-вещ трябва да каже. Също така е интересно ако такситата са спрели абсолютно неправилно - до самото кръстовище, както често правят.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хора, законът ясно казва при този завой кой към коя лента трябва да се насочи. Оттам нататък след напускане на кръстовището всеки се престроява както си иска, спазвайки правилото, че когато иска да се престрои, трябва да пропусне движещите се в съответната лента.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз може и да внеса още смут, но ще добавя следното: 

 

#1.    post-8593-0-45540000-1499335714_thumb.jpg

 

#2.    post-8593-0-93683900-1499335737_thumb.jpg

 

#3.    post-8593-0-42380000-1499335745_thumb.jpg  

 

От тук, мисля че за всички става пределно ясно, че: 

- при завой, трябва да минеш по възможно най-кратката траектория (с най-малък радиус на завоя), съответно: 

  - при завой надясно -> влизаш в най-дясната възможна лента (#2) 

  - при завой наляво -> влизаш в най-лявата възможна лента (#3) 

Това, което би могло да се тълкува различно е, къде в ситуацията се намесва картинка #1? 

а.) дали е с приоритет и задължително трябва да се следва, т.е. при всички положения трябва да пропуснеш завиващия надясно или 

б.) картинки #2 и #3 са изключение на #1, т.е. щом имаш 2 ленти, всеки си влиза в неговата, пък после ще му мисли, ако 2-3-5 метра след завоя лентата е запушена 

 

За мен, най-ясно е това, че на теория и на практика нещата могат да са доста различни и теорията да се тълкува различно при прилагането и в практиката. Трябва и голяма доза колегиалност. 

Аз лично редовно минавам през това кръстовище, като принципно се ръководя главно от картинка #1.

 - Когато завивам наляво - винаги изчаквам отсрещния, който завива надясно, освен ако и двете ленти не са изцяло свободни, НО и плюс това съм абсолютно убеден, че няма по никакъв начин да 

го притесня и/или наруша траекторията му, ако все пак той е решил да не навлезе в най-дясната му лента, а в лявата.

 - Когато пък завивам надясно, се стремя да мина с предимство пред завиващите наляво, но не и на всяка цена. Ако виждам, че този който прави ляв няма никакво намерение да ме изчака - го пускам. 10-20-30 сек по-бързо преминаване, не са ми приоритет пред разправиите, които ме очакват с КАТ, застрахователи, сервизи и т.н. при евентуално ПТП. 

 

PS: Картинките със ситуациите съм ги взел от тук: 

https://rta.government.bg/images/Image/testovevodachi/MABT/tema7.pdf

Редактирано от mitaka_t
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато аз карах курсовете, това бе далечната 1999г.и се явявах на изпит за С категория, имах точно такава ситуация, но може би това е и разликата, че с камион трябва да се изнесеш винаги във дясната лента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към "разбиращите"  : Казано е , че  завоя в кръстовище трябва да се извърши по-възможно най-краткия начин или радиус  , също че е препоръчано/указано в коя лента да навлезе водача - до тук няма спор,  НО този който прави ляв завой , на нерегулирано кръстовище е винаги без предимство, пред този който прави десен завой, независимо колко ленти има в платното.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая излизате с презумцията, че червения знае, че има спрели таксита и директно навлиза в лявата лента, но ако не знае и си влезе в дясна лента и веднага след него синята влезе в лява лента то не мисля, че синия е длъжен да пусне червения въпреки, че е колегиално да го направи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към "разбиращите"  : Казано е , че  завоя в кръстовище трябва да се извърши по-възможно най-краткия начин или радиус  , също че е препоръчано/указано в коя лента да навлезе водача - до тук няма спор,  НО този който прави ляв завой , на нерегулирано кръстовище е винаги без предимство, пред този който прави десен завой, независимо колко ленти има в платното.

Значи и ти не можеш да четеш и говориш глупости . :tooth:

Когато има бакшиши в дясната лента, чл.15 и разните му алинеи се отнасят единствено за  синия автомобил, за червения тези правила не важат и той си губи автоматично предимството . Ще си седи цял ден на кръстовището ако има колона от ляво завиващи и ще чака, докато бакшишите не му освободят лентата .

 

 

В случая излизате с презумцията, че червения знае, че има спрели таксита и директно навлиза в лявата лента, но ако не знае и си влезе в дясна лента и веднага след него синята влезе в лява лента то не мисля, че синия е длъжен да пусне червения въпреки, че е колегиално да го направи. 

В случая излизаме с  презумпцията, че завиващия на ляво е без предимство и докато дясно завиващия не си извърши маневрата той трябва да седи и да чака .  Преди този с предимството да извърши маневрата си, той няма право да навлиза в която и да е от лентите на  пътя в ляво .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, така няма да стане.

Всеки от вас знае Закона за движение по пътищата, но си го тълкува по негов си начин. Ключа за проблема е точно в думичката "тълкува". ЗДвП не е математика и в него 2+2 не винаги е равно на 4. ЗДвП по пътищата определя някакви основни права и задължения, прилагането на които става след тълкуване. Това е така, защото пътната обстановка е динамична. Може 100 пъти да минаваш през едно и също кръстовище, но никога няма да попаднеш 2 пъти в точно една и съща ситуация. Вгледайте се внимателно в снимките, цитирани по последния казус. Колкото и еднакви да изглеждат, всяка от тях показва ситуация тотално различна от другите.

После, колкото и добре да знаеш правата си, винаги трябва да имаш "едно на ум" - не се знае онзи отсреща, колко е в час с твоите и неговите си права. Ютюб е пълно с катастрофиращи, държащи много на правата си. Разковничето е в толерантността - отказвайки се от правото си, си спестяваш много главоболия. Тук много на място идва един, нека го наречем лаф - "Ако не псуваш, докато караш, значи не следиш пътната обстановка". Точно в това изречение е скрит отговора на резонния въпрос "Какво правим, ако въпреки всичко се случи беля?". Ми старайте се да не допускате белята да се случи. За мен, това е единствения отговор на зададения казус, независимо, колко мнения и тълкувания ще се изсипят в тази тема. Това е и причината да не желая да изказвам моето тълкуване на ситуацията. Няма смисъл, нищо няма да променя.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марине,и аз не съм съгласен с теб.В самото кръстовище десния си влиза в лентата с предимство и пред тапата трябва да направи маневра,в която е без предимство.Било такси или автобус,той е 5 метра навътре в кръстовището и правилата за самото кръстовище вече не важат.

Обикновено при тия ситуации има пешеходци,минаващи зад такситата ,които също са с предимство и двете коли чакат в самото кръстовище...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, чета ви постовете и си мисля, че ако съм на мястото на червената кола, май най-добре е да не подавам мигач. Тогава, тоя в синята няма от къде да знае дали ще завивам или не и ще не ще трябва да ме пусне. :yes:  Чиста работа няма свободни интерпретации на закона. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ахахахах добра логика. :D

Само да няма и зелена да завива надясно след червената, че тогава ше стане мазало. :D

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия ти пост е добър, но това последното ме озадачи и с него си противоречиш тотално.

Чавдар К е прав и го е обяснил най-добре.

Сега, за да се изясни цялата ситуация, е хубаво да се чете закона - ама не "както дявола чете евангелието ".

Има си и тълкувание - какво е Път, какво е Пътно Платно, какво е Лента, колко Пътни Платна може да има и не на последно място какво е Предимство.

Също е факт, че има и "подводни камъни"-противоречия , които са оставени почти умишлено според мен, но те са една от предпоставките за ПТП.

 

Не взимам страна в споровете, но и аз чакам (като map-tod) някой да ми покаже въпросния Чл.? в който е казано, че завиващия на ляво,е задължен да завие в лявата лента, на платното за движение.

Прочетете Чл.36 за да видите, че и в него не се коментира "Лента", а "Платно" за движение и не само това, но и че трябва да се завие в най-дясната част, на това Платно.

И не на последно място, освен знаци,светофари и регулировчик, съществува и маркировка (която за жалост почти винаги е изтрита или липсва)но ако е коректно направена и видима, може да е фактор за решаване на даден казус по въпросна ситуация.

Истината обаче е, че липсва елементарна толерантност на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само за протокола.

Japanese, картинката за която си дал линк няма нищо общо с първата от казуса. Тук имаш 2 ленти за завиване на ляво. Сложи едно автомобилче в дясната лента за завиване на ляво и ще видиш, защо в случая е задължително да навлезеш в лявата, а не в дясната лента.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марине,и аз не съм съгласен с теб.В самото кръстовище десния си влиза в лентата с предимство и пред тапата трябва да направи маневра,в която е без предимство.Било такси или автобус,той е 5 метра навътре в кръстовището и правилата за самото кръстовище вече не важат.

Обикновено при тия ситуации има пешеходци,минаващи зад такситата ,които също са с предимство и двете коли чакат в самото кръстовище...

Да ти кажа честно, вече ми дреме на дЕдовия кой е съгласен и кой не, колите са си ваши в крайна сметка и може да си ги трошите както си искате по кръстовищата . :)

Само не разбрах, защо вкарвате задължително дясно завиващия зад такситата, като никъде в чл. 15 и прилежащите му алинеи не пише, че само ляво завиващия може да си избере крайната свободна лента, този който завива надясно  по същите правила може да си избере нея, след като най крайната е заета . Ако ги няма такситата и двамата след като напуснат кръстовището трябва да заемат най крайната дясна лента, ако са там такситата и двамата заемат другата (най дясна свободна), но всичко това си е вече след като напуснат кръстовището, в самото кръстовище  който завива наляво винаги е без предимство и е длъжен да осигури такова на насрещните автомобили .

Както казах вече, такситата не могат да играят роля на регулировчици на самото кръстовище, нито пък пешеходци или пък някой закъсал автомобил, спрял веднага след кръстовището .

Нито пък прословутите траектории на завиване, за които са се хванали някои хора .

Траекториите са препоръчителни и не съм чул до сега да са отнели точки или да са глобили някой за завиване по неправилна траектория, но знам за много такива наказания за отнемане на предимство .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нямам възможност в момента, но довечера ще ви нарисувам няколко картинки. Сега искам да попитам при конкретно зададената ситуация, ако такситата не са спрели веднага след кръстовището, ами долу пред Бонсист примерно, пак ли червеният ще е с предимство, защото някога е направил десен завой, а другият ляв? 

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Марине,и аз не съм съгласен с теб.В самото кръстовище десния си влиза в лентата с предимство и пред тапата трябва да направи маневра,в която е без предимство.Било такси или автобус,той е 5 метра навътре в кръстовището и правилата за самото кръстовище вече не важат.

Обикновено при тия ситуации има пешеходци,минаващи зад такситата ,които също са с предимство и двете коли чакат в самото кръстовище...

 

Само не разбрах, защо вкарвате задължително дясно завиващия зад такситата

Никой не вкарва червения задължително в дясната лента просто е логично ако не знаеш, че има тапа в дясната лента да тръгнеш по нея и в последстие да се престроиш в лявата лента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е.Но казус в картинката няма.Всеки си влиза в платното и няма конфликтна точка.Това ,че десния не може да продължи е втора ситуация. Реално никъде не е обозначено тапата на колко метра навътре се намира.Ако има място за една кола...всичко си е по правилник без конфликт.

 

Второ...в реална ситуация дясно-завиващия ,ще е минал 30 метра ,докато ляво-завиващия стигне до тапата.Пак няма конфликт.

 

Трето, ежедневно ми се случва същата картинка,с тая разлика,че има и пешеходци ,а таксито е автобус.,който си стои на спирка и качва пътници
(5 метра след кръстовището) и независимо ,че според вас съм с предимство като "дясно-завиващ" пускам колегата от ляво.

 

До колегата Джапанезе: В тоя живот или си пасивен водач или активен....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Треакторияъа на лявозавиващия е задължителна. Пише го в правилника - най-краткия път.

 

Също в правилника пише защо лявозавиващия дава предимство на дяснозавиващия, а не обратно. Обаче трябва да се чете правилника, а не да се разтягат локуми.

 

Като цяло съм разочарован от правилата, които си узмислят някоу колеги тук. Праеи впечатление, че грешни практики се приемат за правило, пък после - "Спрете войната, на пътя, ала бала..." Те половината на пътя с купени книжки, другите изнервени карат кат' джигити и после друг им виновен. Но дето се вика, то при вас и маркировката не я поддържат така, че е оправдано да си измисляте правила.

 

В правилника пише и как трябва да се движи и този, който завива надясно. Точно затова има 2 ленти, за да могат повече коли да се възползват от зеления светофар, а не да се чакат и да си дават предимство.

 

(3) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) При завиване надясно за навлизане в път с двупосочно движение водачът на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в дясната част на платното за движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С конкретното кръстовище запознат ли си?

Ако такситата не са спрели точно там, а след пешеходната пътека пред централния вход на УНСС, пак ли ще твърдиш, че си с предимство, защото си завил надясно в кръстовището? Това, че ти е заета лентата за движение си е твой проблем.

Редактирано от Knoxville
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:shock:  колко време и какво дискутирате, направо не ми го побира главата. Добре, че не си правя труда да чета мненията.... :shock:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

В правилника пише и как трябва да се движи и този, който завива надясно. Точно затова има 2 ленти, за да могат повече коли да се възползват от зеления светофар, а не да се чакат и да си дават предимство.

 

(3) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) При завиване надясно за навлизане в път с двупосочно движение водачът на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в дясната част на платното за движение.

 

Сега е ред аз да те попитам "ко каза" :shock: , та следващия път преди да задаваш такива въпроси да мислиш малко повече .

Ти разлика между  път с двупосочно движение и път с еднопосочно движение с 2 ленти правиш ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тва го казах още в началото. :)

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си означил като пътно платно на първата картинка за мен е път с две платна, щом платната са разделени с тревна площ.

А всяко платно е с една или няколко ленти за движение. Така поне сме го учили преди години, може термините да са се променили.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japaneze, от къде го изрови това?

 

Адаш, требе дa не са се променили термините, ами това със синьото в подточка "ж" го е писал някой ...

Иначе и аз викам, че червените думички в същата подточка са точното определение за "ПЪТ". Кой му сложи заглавие "Пътно платно", да го *ЦЕНЗУРА*

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

По смисъла на този закон:

1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците.

2. "Пътна лента" е надлъжна част от пътя, очертана или не с маркировка и осигуряваща движението на недвуколесни пътни превозни средства в една посока едно след друго.

3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго.

4. "Граница на платното за движение" е линията, очертана или не с пътна маркировка, която отделя платното за движение от другите конструктивни елементи на пътното платно - банкет, тротоар, лента за принудително спиране и др. Линията, с която се очертава "BUS"-лентата, също е граница на платното за движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ииий...,всички взехте листовките,от първия път ! :)Браво!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро проблема, е че има много тарикати, които си мислят, че правилата са за балъците.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, искам да ви попитам за една спорна ситуация, относно предимство. Става въпрос за кръстовище, което няма светофари ; аз съм подал десен мигач, а отсреща един е подал ляв мигач и ще прави обратен завой. И се получава, че той ме чака и аз него чакам да си направи обратния завой. На края той прави обратен и ми маха с ръка и аз останах много учуден защо ми маха, след като той трябва да е с предимство? Въпросът ми е щях ли да извърша нарушение, ако не го бях изчакал да си направиобратния завой? И кой е с предимство при тази ситуация?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Конкретно по въпроса от водещото мнение - ситуацията за определяне на предимство се създава преди автомобилите да навлязат в кръстовището. Двата автомобила се движат по равнозначни пътища според знака и указартелната табела. От това следва, че в сила влиза правилото на дясно-стоящия. В случая дясно-стоящ е автомобилът, който ще прави обратен завой. Независимо от това кой какво е решил да прави по-късно, дали е дал мигач, дали не е дал, дали мигачът е изгорял... няма никакво значение. Кой е с предимство се определя ПРЕДИ да се навлезе в кръстовището, а не по време на маневрите и това кой как променя позицията си. Дясно-стоящият син автомобил е с предимство за преминаване преди другия автомобил. Ако иска и по покрив да се завърти - червеният трябва да го изчака и тогава да премине. Въпреки че за червения има знак, че се движи по път с предимство и че завива надясно, то червеният автомобил е ДЛЪЖЕН да пропусне дясно-стоящия син.

 

Вероятно много хора се бъркат с това, че са запомнили ако са на път с предимство и правят десен завой - винаги имат предимство. Е, не е така. Другият автомобил е напълно равнопоставен според знаците, и по-висшестоящ според позицията си - дясно. 

 

А това, че по време на маневрите нещо се променя, единия от дясно-стоящ става ляво-стоящ, че му навлизал в пътя на другия, че при обратен завой трябва да изчакаш другите - това са само интерпретации на хора, които тълкуват нещата по свой собствен начин. И двата автомобила са на път с предимство. И двата автомобила не го напускат. Важи правилото на дясно-стоящия. Нито един не се движи направо, което няма значение, защото самият път не се движи направо. Колкото синият навлиза в пътя на червения, толкова и червеният навлиза в пътя на синия. 

 

Ако някой не вярва - има такъв въпрос в листовките, но разликата е, че синият ще завие наляво, а не наопаки, т.е. пътищата им дори НЕ СЕ пресичат. Въпросът от листовката е дали червеният трябва да го изчака, или могат да преминат едновременно. Решавах листовки за опресняване на знанията 15 г. след като съм получил шоф. книжка. Е, аз отговорих с "едновременно" и този ми отговор е грешен. Понеже не вярвах, питах полицай и автоинструктор, и обяснението им беше категорично - щом има автомобил с предимство, другите трябва да го изчакат и едва след това да преминат. Едновременното преминаване е нарушение. 

 

По същия начин е ситуацията и във водещото мнение - има ясно определен автомобил, който Е С ПРЕДИМСТВО ЗА ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕТО. Другият е длъжен да го изчака независимо от посоката си на движение и независимо дали пътищата им се пресичат или не. 

 

А това, че маневрата винаги се извършва по най-краткия път, е закон от време оно и е безспорно - ляво/обратно-завиващият навлиза най-вляво по новия път, а дясно-завиващият - най-вдясно. Това НЕ освобождава автомобилът без предимство от задължението да пропусне движещия се с предимство да премине първи. 

 

==== 

 

Колкото до въпроса в мнението над моето - или не е ясно обяснено, или не знам, но не виждам нищо спорно. След като двата автомобила са един срещу друг - този с левия мигач е длъжен да изчака този с десния мигач. Пише, че няма светофари, не се споменава за знаци. Важат останалите правила - дясно-стоящ не е никой, защото са един срещу друг. Единият е с обявено намерение за ляв/обратен завой, другият - за десен. Първо преминава автомобилът който се движи направо/завива надясно, а след това - този, който завива наляво/обратно. 

 

====

 

Ама тия ситуации са ала-бала, ами какво да кажем за кварталните улици, по които всеки, който се движи направо, си мисли, че е с предимство пред тези отдясно, които завиват, независимо накъде. Особено на Т-образните кръстовища. Затова, колеги, очите на 4, че не се знае кой от коя сергия си е взел книжката. Ако някой претендира за предимство - дайте му, на принципа "по-умният отстъпва".

 

Поздрави. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно моето питане , става въпрос за кръстовище което няма сфетофари , но аз имам знак стоп , и понеже аз съм подал десен мигач и искам да завия на дясно а този срещу мен е подал ляв мигач и ще прави обратен завой , кой трябва да мине първи , аз или този които ще прави обратен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако кръстовището е нормално от тип + , никакви други знаци ли няма? На пресичащия път какви са знаците? На този срещу теб какъв му е знакът? Има ли допълнителни табели, указващи промяната на пътя с предимство в кръстовището? 

 

Ако твоят знак е единственият знак в цялото кръстовище и няма табели, то значи, че онзи срещу теб също е на път без предимство. В такъв случай вие двамата, след като изчакате тези от другия път, ако има, се ръководите от правилото на дясно-стоящ, след това вече кой се движи направо, кой завива надясно и кой - наляво. Въпреки че имаш СТОП, продължаваш да имаш предимство пред насрещния автомобил, защото се движиш направо/дясно, а той - наляво/обратно. Спираш, даваш предимство на движещите се по пресечния път, след което преминаваш (десен завой) ПРЕДИ насрещния.  

 

И все пак - къде е това кръстовище, линк от мапс-а? Снимка? Допълнително описание на поставените знаци? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...