spiral_tech 6 #1 Публикувано 28 Септември, 2014 Здравейте колеги,искам преди зимата да сменя всички течности по колата.Моля да дадете съвет за този мотор какви да взема,тъй като знам,че са малко по особени.Антифриз-какъв цвят трябва да бъде,тъй като досега съм карал само G12 червеният на предишните коли.Спирачна течност-вече купих дот 4 на TRW сменена е няма проблеми.Хидравлична течност-отново никакво понятие каква ? Масло скорости-какъв вискозитет е за предпочитане и марка ? Иска ми се да почистя егр-то както и всмукателя,тъй като не намерих инфо как се разглабя някои ако го е правил моля да сподели.Мисля да чипна колата в адлер ауто понеже човека качва колата на дино преди и след чипа и може да се види реално разликата а и чувам доста добри отзиви специално за дизелите които е правил.Някои да сподели с чип разликата дали е осезаема откъм вървеж и разход.Благодаря за отговорите предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude_2.3 21 #2 Отговорено 29 Септември, 2014 Масло: 0W30 Има много клипове в нета за почистване на ЕГР. Има осезаема разлика във вървежа, след като се чипне ( зависи кой ти я чипва ). Забавянето от подаване на газ до усещане за ускорение няма да се подобри само с чипване/мапване. При мен разлика в разхода няма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spiral_tech 6 #3 Отговорено 29 Септември, 2014 Здравей,за маслото знам вече. Но аз и сложих 5w30 понеже с такова си я купих от хонда .На следваща смяна ще сложа 0в30.Останалите течности / антифриз,хидравлика и скорости/ знаеш ли какви трябва да са ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VamPo 45 #4 Отговорено 29 Септември, 2014 (Редактирано) Масло за хидравлика и скорости те съветвам да си купиш от Юбико или Бултрако. Антифриза трябвало да е червен , понеже блока бил алуминиев. Редактирано 29 Септември, 2014 от VamPo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spiral_tech 6 #5 Отговорено 29 Септември, 2014 Демек да слагам G12...той е червен на цвят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
angello 35 #6 Отговорено 29 Септември, 2014 Аз за червения антифриз не съм убеден. Моята я купих на 3,5г. т.е. веднага след изтичането на гаранцията и беше дошла със син антифриз. Преди 5г. реших да го сменя, мислейки си че би трябвало да е с червен, но в Юби ко ми сложиха отново син марка Hepu понеже оригинания бил безумно скъп. Не разбрах обаче какъв цвят и клас е. Рових в упътванията за експлоатация и там единствено пише, че препоръчват: Охладителна течност Хонда вид 2. Не знам какво точно значи това. Нека някой по-компетентен или закуупил чисто нова Хонда сподели, какъв точно би следвало да е антифриза? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #7 Отговорено 29 Септември, 2014 В гаранционен срок го смених и е червен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sezen 0 #8 Отговорено 29 Септември, 2014 много съм доволен от резултата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spiral_tech 6 #9 Отговорено 30 Септември, 2014 Сега последно червен или син е ? Hepu имат и двата като разлика в цената няма...на синият четох,че става и за алуминиеви блокове..но доколкото знам и червеният пак става.. Колегата с чипа...и аз мисла в Адлер да я чипосам,тъй като предишната ми я прави човека и бях доста доволен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spiral_tech 6 #10 Отговорено 2 Октомври, 2014 Колеги какъв е антифриза последно ? Червен или син ? Температурите сутрин отиват вече към 2-3 градуса трябва да сменям бързо )) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todor_Gagovski 33 #11 Отговорено 2 Октомври, 2014 (Редактирано) Колега , 2 хонди съм карал досега и двете са акорд 7 серия . Предната ми беше бензин сегашната ми е дизел. И двете са със син, всъшност е синьозелен антифриз има го в бултрако 60 лв за 5литра . Преди време бях пуснал и аз тема за антифриза ,защото ми се налагаше да долея около 300-400 мл. а нямаше в Пловдив никъде такъв ,освен в бултрако. www.jkchonda.com/service/ виж тук . Редактирано 2 Октомври, 2014 от Todor_Gagovski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spiral_tech 6 #12 Отговорено 3 Октомври, 2014 Ами аз намерих една тема в английският форум..там казват,че и синият и червеният стават но трябва пълно промиване с дестилирана вода...и чак тогава се налива новият антифриз..за предпочитане било червеният,тъй като не съдържал силикати Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dr_DreaD 1 #13 Отговорено 4 Октомври, 2014 Червения има по-добри качества, пази по-добре алуминиевите елементи струва повече. По-нова формула. Препоръчват смяна на 5 години. Зеления също е органичен, но трябва да се сменя по често. Син (неорганичен) в москвича... Някъде бях чел, че е за автомобили преди 1997. Догодина и мен ме чака "основна" промивка с дестилирана вода и наливане на Г12 (червен). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fonzis_ 36 #14 Отговорено 22 Септември, 2015 Здравейте колеги, понеже утре ми предстой рециклиране на маркуча за високо налягане на хидравликата ме интересува, какво масло да налея и може ли да се долива или направо да го сменя цялото? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #15 Отговорено 22 Септември, 2015 Honda PSF-S 1литър е тубата и му доливаш колкото е нужно. Със сигурност ще ти остане. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haspel4o 4 #16 Отговорено 29 Октомври, 2018 Здравейте колеги.Колко антифриз събира акорд 7 2003г.-2,4 бензин? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #17 Отговорено 29 Октомври, 2018 5Л трябва да са ти достатъчни за смяна. Мисля, че в ръководството пишеше, че пълния обем е малко повече, но при смяна не се източва на 100% и 5л стигат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #18 Отговорено 14 Ноември, 2018 И какъв трябва да е антифриза? По каталога излиза MOTUL INUGEL OPTIMAL е готова за употреба охлаждаща течност, на базата на моноетиленгликол, с използване на органични добавки (AOT). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #19 Отговорено 14 Ноември, 2018 На 29.10.2018 г. at 11:32, Pavel_Pavlov написа: 5Л трябва да са ти достатъчни за смяна. Мисля, че в ръководството пишеше, че пълния обем е малко повече, но при смяна не се източва на 100% и 5л стигат. 5,200 до 5,500 според зависи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #20 Отговорено 14 Ноември, 2018 Преди 5 часа, gmarinov написа: И какъв трябва да е антифриза? По каталога излиза MOTUL INUGEL OPTIMAL е готова за употреба охлаждаща течност, на базата на моноетиленгликол, с използване на органични добавки (AOT). https://honda-solaray.bg/product/1514/antifriz-gotov-za-upotreba-vsesezonen-tip-2-pro-honda-5l.html имаш една пробка най-отдолу посредата на радиатора източваш,затваряш,пълниш и обезвъздушаваш, Поздрави 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #21 Отговорено 14 Ноември, 2018 На 29.09.2014 г. at 15:02, angello написа: Аз за червения антифриз не съм убеден. Моята я купих на 3,5г. т.е. веднага след изтичането на гаранцията и беше дошла със син антифриз. Преди 5г. реших да го сменя, мислейки си че би трябвало да е с червен, но в Юби ко ми сложиха отново син марка Hepu понеже оригинания бил безумно скъп. Не разбрах обаче какъв цвят и клас е. Рових в упътванията за експлоатация и там единствено пише, че препоръчват: Охладителна течност Хонда вид 2. Не знам какво точно значи това. Нека някой по-компетентен или закуупил чисто нова Хонда сподели, какъв точно би следвало да е антифриза? такъв в случай че още те интересува защото виждам ,че си писъл доста отдавна https://honda-solaray.bg/product/1514/antifriz-gotov-za-upotreba-vsesezonen-tip-2-pro-honda-5l.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #22 Отговорено 14 Ноември, 2018 По темата, да допълня конкретно от ръководството: 5.4л за ръчна скоростна кутия и 5.3 за автоматик. За 2.0 двигателя е с 900мл по-малко. 3 hours ago, benjamin4o said: https://honda-solaray.bg/product/1514/antifriz-gotov-za-upotreba-vsesezonen-tip-2-pro-honda-5l.html имаш една пробка най-отдолу посредата на радиатора източваш,затваряш,пълниш и обезвъздушаваш, Поздрави Въпреки че не ти беше това въпроса, да допълня точните стъпки според ръководството, защото има такива, които често се пропускат: На студен двигател даваш на контакт, изключваш Dual режима на климатика, ако е пуснат, и вдигаш температурата на макс. След това изключваш и вадиш ключа Развиваш капачката на радиатора Отвиваш клапана под предната броня, за да текне антифриза Отвиваш болтовете, държащи разширителния съд Източваш съдържанието му Когато спре да тече отдолу, завиваш обратно клапана Наливаш новия антифриз през капачката на радиатора докато стигне гърлото. Стартираш двигателя, оставяш го да работи 30 сек и после го спираш Допълваш антифриз до гърлото Пълниш разширителния съд до маркера за максимум и му затваряш капачката Слагаш капачката на радиатора и завиваш до първата степен Палиш двигателя и оставяш да работи докато перката на радиатора не се включи поне два пъти. След това гасиш. Махаш капачката на радиатора и пълниш до гърлото. Пълниш и разширителния съд до маркера за макс. Палиш двигателя и държиш 1500 оборота докато перката не се включи. Гасиш и проверяваш нивата в радиатора и съда. Допълваш при нужда. Завиваш капачката на радиатора докрай. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Trapp 9 #23 Отговорено 18 Ноември, 2018 Само да допълня, колегата горе много добре го е обяснил за антифризът. Има само едно нещо и то е, когато се сипва антифриз във разширителният съд. Се налива точно между минимум и максимум. Все пак се разширява после и няма да ви хареса като го видите разширителният съд, надул се до горе. Междо другото е прав по ръководство и представа си нямам, защо така е описано, но когато си купих и аз колата от хонда. Антифризът беше на макс и когато погледнах на загрял двигател, не ми стана особено добре. След малко изливане от съда, всичко си дойде на място. Това важи и за другите течности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #24 Отговорено 18 Ноември, 2018 (Редактирано) Аз винаги съм си мислил, че студен антифриз, налят до макс, е ок, защото разширението на антифриза е предвидено и затова маркерът „макс“ е сложен на съответното място. Не съм виждал случаи, в които студен антифриз, налят до „макс“, да е довел до неприятни гледки. Редактирано 18 Ноември, 2018 от Pavel_Pavlov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #25 Отговорено 18 Ноември, 2018 (Редактирано) Това е разширителен съд, по смисъла на такъв, излишъка в системата в определен момент се съхранява там и при нужда се връща обратно. Т.е. ако е на макс, и системата започне да "плюе" обема може и да не стигне... По ръководство пише, че течността в съда трябва да е между мин и макс, а не на макс. Редактирано 18 Ноември, 2018 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #26 Отговорено 19 Ноември, 2018 Не е проблем да се налее повече, системата ще се саморегулира и ще изхвърли каквото не ѝ трябва. Излишното ще си изтече през капачката, ако тя е в изправност. Нали сте влизали в часовете по физика в 8, 9 клас? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #27 Отговорено 19 Ноември, 2018 Т.е. смело да се пълни до горе, да видим колко ще издържи .. Колега поста ти е обиден, ти се сети защо. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #28 Отговорено 19 Ноември, 2018 Някой да е казал, че трябва да се пълни догоре? Казах, че "Не е проблем да се налее повече", а не "Пълни смело догоре". Това означава, че ако наливаш течност и без да искаш сипеш повече, минеш над МАКС - не е никакъв проблем. Изобщо не означава, че трябва да се пълни до ръба, особено пък за да гледаш колко ще издържи. Ще издържи точно толкова, колкото е предвидено да издържи защитният клапан. Освен ако няма по-слабо звено. Така че моля, не ми приписвай думи, които не съм казал, само защото ти се струва неправилно. Ръководството си е ръководство, но физиката е физика. Първото може да се промени, но второто - няма. Защитният клапан е там затова - ако налягането се повиши - да изпусне през него. А в такава система се повишава или ако нивото на течността е над предвиденото или ако отнякъде влиза течност/въздух с по-голямо налягане. Извинявай, ако си се почуваствал обиден от това, че съм написал факти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #29 Отговорено 19 Ноември, 2018 (Редактирано) Точно, казал си повече, ама колко повече...може да значи и до гърловината. Не ме интересува кой колко сипва, за друго ставаше дума, но ти не разбра грешния си намек. Редактирано 19 Ноември, 2018 от crown_bg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1570 #30 Отговорено 19 Ноември, 2018 Ще помоля да спрете със спора си и да не търсите повод за дразги. Все пак: Преди 2 часа, crown_bg написа: Колега поста ти е обиден, ти се сети защо. Съжалявам, Радо, и аз не се сещам защо, или поне мен не ме обижда с нищо прочетеното. Моля те, не се обиждай сега, само защото не споделям мнението ти, че някой трябва да бъде засегнат - не е изключено просто да съм тъп и да не вдявам За да не съм офф: От завъртането на капачката и на мен не ми се струва, че системата не е херметически затворена т.е. вярвам, че няма драма да изтече, ако някой е долял до гърловината и почне да връща от радиатора, щом се разшири. И после сигурно ще отиде на макс от самосебеси, щом се свие. Но не съм правил подобен експеримент, защото не виждам смисъл, и си сипвам само до макс ("макс" по скалата, не "макс" до горе). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #31 Отговорено 19 Ноември, 2018 Това за часовете си е обидно, откъдето и да го погледнеш. Аз лично бих се засегнал, въпреки че не е нужно да си присъствал, за да стигнеш до заключението, което Оги е написал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1898 #32 Отговорено 19 Ноември, 2018 Преди 3 часа, Zlatozator написа: ....За да не съм офф: От завъртането на капачката и на мен не ми се струва, че системата не е херметически затворена т.е. вярвам, че няма драма да изтече, ако някой е долял до гърловината и почне да връща от радиатора, щом се разшири.... За да не съм и аз оффф...: Тя може и да не е "херметически" затворена, но си е затворена система - даже е и под-налягане , при определени случаи. И за да няма недоразумения: - Много "обичам", да ми е олято с антифриз ! - Също, после колегите да започнат да пускат едни теми....., с едни въпроси......, от рода на : "антифриза ми се губи", "системата ми надува" , " издухала ми е гарнитурата", " капачката ми се скапа" и така нататък.... Абе, това Хондата е "Космическа технология" и не трябва да се прави компромис ! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1870 #33 Отговорено 20 Ноември, 2018 Толкова ли е трудно да сме точни при наливането на антифриза,в разширителното казанче.Нивото му трябва да е малко под или до средата (между мин. макс.)на студен двигател,като си загрее отива, на 2/3 от обема на казанчето (до макс.).Толкова....! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rusen4e 68 #34 Отговорено 20 Ноември, 2018 На 18.11.2018 г. at 14:11, Pavel_Pavlov написа: Аз винаги съм си мислил, че студен антифриз, налят до макс, е ок, защото разширението на антифриза е предвидено и затова маркерът „макс“ е сложен на съответното място. Не съм виждал случаи, в които студен антифриз, налят до „макс“, да е довел до неприятни гледки. Ако антифризът в двигателя е студен и се допълни разширителния съд до МАХ, след като двигателят загрее и антифризът в него се разшири, излишното количество ще прелее през отвора в капачката на разширителния съд. В последователните стъпки, които е написал Pavel_Pavlov, разширителния съд и радиатора се допълват до МАХ, защото при обезвъздушаването се изчаква антифризът да достигне работна температура (т.12 от упътването), т.е. да е загрял двигателя. Иначе ако имате информация за други специалисти по "чипване" на 2.2 i-ctdi, моля споделете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #35 Отговорено 20 Ноември, 2018 Преди 4 часа, JHM написа: Толкова ли е трудно да сме точни при наливането на антифриза,в разширителното казанче.Нивото му трябва да е малко под или до средата (между мин. макс.)на студен двигател,като си загрее отива, на 2/3 от обема на казанчето (до макс.).Толкова....! Не е трудно, колега, но някои хора като наливат, без да искат им се случва да налеят малко повече и течността да отиде над максимума, след което да не извадят излишното. После двигателят като загрее, течността се разширява, от там пък свободният обем е намалял, което води до повишаване на налягането над това, за което е проектиран защитният клапан. Тогава той отваря, изпуска каквото е излишното и при следващото изстиване на двигателя до околна температура, налягането се нормализира и вече системата си работи нормално без да изпуска. Това е съвсем нормален, естествен процес и няма нищо страшно като се случи. Системата е съобразена с него. Абсолютно същото нещо се случва с бойлера у дома - има защитен клапан, който изпуска налягането, когато се повиши, за да не се взриви бойлерът. Сега някой може да се обиди, защото си няма и не е виждал как работи бойлер. -------- Но все пак, за любознателните, да си припомним някои физични процеси и закони, които се учат в 9 клас. Който приема за обидно това, че не знае неща от 9 клас, моля да не чете! Вината, че не знае, си е негова, а не моя. - физичен закон: Водата се разширява с коефициент средно около 0.0004 на всеки градус изменение на температурата ( от 0.00006 при 0 градуса до към 0.00075 при температура 100 градуса). Това значи, че ако 1 литър вода се загрее от 4 до 90 градуса, той ще измени обема си с около: delta-V = delta-T * 0.0004 или 86 * 0.0004 = 0.0344 литра Съответно 6 литра вода ще изменят обема си с: 6 * 0.0344 = около и малко над 200 мл. Приемаме 200 за улесняване. Следва пример: при обем на разш. съд около 1 литър (примерна стойност), ако между MIN и MAX в него има 600 мл вода и 400 мл въздух, то като влязат още 200 мл вода от топлинното разширение, тя ще стане 600 + 200 мл = 800 мл. Съдът обаче е с обем 1 литър и наличният въздух ще се свие, като от 400 ще стане 200 мл. (намаление 2 пъти) При това свиване налягането му от 1 бар абсолютна стойност ще стане 2 бара (увеличение 2 пъти). Това следва от закона на Бойл. - физичен закон: закон на Бойл (за газове): P (налягане) * V (обем) = const). С думи прости - налягането и обемът са обратнопропорционални - колкото пъти се увеличи едното, толкова пъти намалява другото. 2 бара абсолютна стойност на налягането е равно на 1 бар манометрично налягане (защото манометричното е равно на атмосферното минус 1). Ако защитният клапан (капачката) е настроен да изпуска при 1.4 бара манометрично, той ще си остане затворен и няма да изтече нищо. В случая пренебрегваме повишаването на налягането на самия въздух заради затоплянето му, с цел улесняване на примера и сметката. Ако обаче някой без да иска е налял дори само 100 мл повече в системата, било то и умишлено, за да види колко ще издържи, то на студен мотор в казанчето ще има 700 мл вода и 300 мл въздух. Като загрее моторът и постъпят онези 200 мл от топлинното разширение, водата ще стане с обем 700 + 200 = 900 мл в казанчето. То обаче е с ограничен обем от 1 литър. Въздухът от 300 мл ще се е свил до 100 мл обем, което пък ще повиши налягането му от 1 бар на 3 бара. Това е равно на 2 бара манометрично налягане. Това вече е над стойността на която е настроен защитният клапан и той ще се е отворил по-рано, така че на практика няма как налягането да достигне 2 бара. Когато защитният клапан се отвори, през него преминава флуидът от зона с по-високо към зона с по-ниско налягане, в случая ще е въздух. Ако обаче някой прекали с наливането и вместо 600 мл, налее в казанчето 900 мл, то при постъпване на 200-те мл от топлинно разширение, обемът на течността ще е 1100 мл, което е повече със 100 мл от обема на казанчето. Налягането отново ще се повиши над 1.4 бара, само че с тази разлика, че при течностите не е като при газовете и дори само 1% повишаване на количеството течност може да вдигне налягането десетки пъти. Това е защото течностите не могат да се свиват като газовете. Така че каквото е излишно над 1 литър - ще изтече през клапана, в случая ще е само течност. Клапанът пък е проектиран така, че в едната посока изпуска при налягане над 1.4 бара, но когато двигателят изстине и налягането спадне, ако това спадане е под 1 бар атмосферно, клапанът се отваря в обратна посока и позволява на атмосферен въздух да постъпи в системата. По този начин целия освободен обем от течността, която се е свила при изстиване, се заема от въздух. По този начин системата се саморегулира: при загряване изхвърля излишното, а при изстиване поема въздух, за да се приведе в изходна позиция. След като си припомнихме някои от най-важните неща за налягането, които сме изучили в 9 клас, и вече знаем какво и как се случва, и най-вече - защо - не е трудно да направим извод, че при изправна система, не е никакъв проблем, ако без да искаме налеем повече, отколкото е предписано. Още с първото загряване на двигателя, системата ще се саморегулира, като изхвърли излишното и след това ще продължи да работи нормално, без поражения и без да изхвърля нищо повече. Това не означава, че постоянно трябва да наливаме над максималното или до ръба, за да видим дали ще издържи, както някои потребители направиха заключение и се обидиха. --- Който не е ходил на училище и не знае тези елементарни неща - проблемът е изцяло негов, а не мой и въобще не ме интересува, че се е почувствал обиден. Това са неща от средно училище, които всеки трябва да знае. Образованието до 16 годишна възраст е задължително по конституция. Все едно да не можеш да си напишеш името и да се обиждаш като ти кажат, че си неграмотен. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 297 #36 Отговорено 20 Ноември, 2018 Леле леле... чета и се чудя.. Това "борбата на Баба Илийца с кола" ли е или "Дон Кихот с вятърните мелници". Всеки който искаше да разбере, щеше да разбере... останалите да си знаят тяхното. Кому е нужно?!?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1870 #37 Отговорено 20 Ноември, 2018 Адмирации за труда колега "ogi28b",но защо някой от всички нас,писали в темата да се чувства обиден,като всички са писали вярни неща,погледнати от различен ъгъл.Нека не си създаваме излишни конфронтации,а да бъдем толерантни и обективни един към друг.Като уважаваме мненията на всеки,такива кавито са.Дори и да нямат познания по физика (нищо лично). 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #38 Отговорено 20 Ноември, 2018 (Редактирано) Напълно подкрепям, колега @JHM, но цитирам: =Т.е. смело да се пълни до горе, да видим колко ще издържи .. =Колега поста ти е обиден, ти се сети защо. Коментарът и използваната иконка предполагат подигравателен тон. Никъде в темата не съм противоречил на никой и не съм казал, че някой е написал нещо грешно, а ако съм - то съм се аргументирал. Написаното от мен се преиначава, така че да изглежда, че пиша глупости, а след това ми се казва, че постът ми е обиден. След като някой се е почувствал обиден, а не съм искал ни най-малко това, намирам за важно да изясня какво съм имал предвид, за да не обиждам никого. === Колега @h5rov, нужно е на тези, които не са наясно и се притесняват дали ако сипят малко повече, няма да се случи нещо неприятно. Дори само на един да съм помогнал да го разбере - значи е от полза. Редактирано 20 Ноември, 2018 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1592 #39 Отговорено 21 Ноември, 2018 Ето ви го цвета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове