Jump to content
beby2010

Екостикер

Recommended Posts

Както обещах, минах ГТП и споделям.

Рано сабале измих колата (че не ме бе виждала седмица) и 10 мин преди отварянето бях пред пункта - ПРЪВ!

2 лелки любезно ми събраха "дукиментите" и взеха да се дупят в багажника - да търсят марка и година на газовата бутилка. Махнах им капачето и през люка за ските в задната седалка си намериха каквото трябва. Събраха се и сутрешните кибици на кафе и да зяпат шлепа, па да питат "колко бега и арчи". :)

Лелките естествено не слизаха в канала да проверяват окачване, но минах валяците за спирачки. Казах им че е 4х4, на което се учудиха, понеже не пишело никъде. Направиха вметка че има различно усилие, но било в нормите, ама нали я бях мил току що - явно е от това, иначе спира добре и не "дърпа" в страни. Провериха мигачите и фаровете (на стенд) и пак имаше чуденка че дълги и къси светят заедно. :) За гражданска, платен данък пожарогасител / аптечка / жилетка не ме питаха - сигурно са ги видели в системата си и багажника ми.

Стигнахме и до газовете. Първо беше зор да намерят метална част, за да им отчита уреда оборотите на мотора, Питаха да не би да е 5 цилиндров, че нещо... Казаха че е 6 и пак мислеха, ама накрая ми казаха да си гледам оборотомера на таблото. Мерело се и на газ и на бензин, под 1000 и над 2000 об/мин. и вкарвали данните - имало си норми, но вероятно съм за 3-а група, което така и се оказа. :) Иначе хапаратурата изглеждаше модерна и явно я владееха някак. Бяха доволни на ламбда сондата и че СО е 0.0, но за СО2 нищо не казаха, както и за НС и О2.

Не бяха много словоохотливи, но си изпросих разпечатки, които ако някой може - нека анализира относно стойностите на газ и бензин.

 

 

IMG_20210805_090659.jpg

IMG_20210805_094538.jpg

IMG_20210805_100316.jpg

IMG_20210805_100148.jpg

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.07.2021 г. at 17:45, Terje написа:

 

Не мерят грамове в минута, а обемни единици CO, който газ освен високата си токсичност, е признак за некачествен горивен процес, т.е. колкото повече CO в изгорелите газове, толкова по-непълно и некачествено е горенето. На подобен принцип са и ламба сондите, които подават обратна връзка на ECU и контролират горивната смес. Тези обемни единици би следвало да са сходни при различни обороти.

 

Мярката за CO2, която ти цитираш, е показание за ефективност на превозното средство, а не толкова на замърсеност, т.е. колко единици CO2 се генерират за да преместят твоята каляска за единица разстояние. И въпреки, че CO2 е също газ замърсяващ околната среда, не е толкова вреден, колкото въглеродния оксид, азотните и серните окиси.

 

Ами сега, като ми видиш данните от теста, кажи - в ред ли ми е колата, или не ми е в ред главата? :)

Гледам ги, гледам и тоя материал + таблица https://business.dir.bg/pazari/ekostikeri-na-kolite-kategorii-usloviya-ulovki-privilegii  и се питам защо съм в 3-та категория, а не в 4-та (според СО), или 1-ва (според СО2)?

 

Ако и други 12 до 20 годишни коли с различни СО / СО2 стойности са в 3-та група - "ЗАЩО ГИ РУЧАМЕ ЖАБЕТАТА???"

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В група 3 си защото няма как да ти сложат група по-висока от това, което се очаква за конкретната кола, съдено по години, и т.н. А по-малка група могат да ти сложат само ако не покриваш изискванията за група 3, но покриваш изискванията за успешно преминаване на ГТП. В случая изискването за ГТП ти се води от Евро категорията, което пък съвпада с изискването за група 3. С други думи минеш ли успешно ГТП, няма как да си с различна категория от 3та.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата работа е за пари. Ако има в Бг 2 милиона автомобила по 4 лв. - това са 8 милиона в бюджета от въздуха. 

В коя друга европейска държава има подобна простотия - според мен никъде. 

Същото беше и с газовите уредби, с регистрационните номера които сменяхме 3 пъти поне (в Европа и в момента има 30 годишни коли, които още са с 30 годишния си номер и могат да се движат в ЕС) и т. н... 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Както обещах, минах ГТП и споделям.

 

 

 

IMG_20210805_100316.jpg

IMG_20210805_100148.jpg

Аз като ги гледам тия данни нищо не разбирам, няма гранични стойности за измислените им еко категории. Всичко ми напомня за отчитанията на топломерите. Гледаш и не верваш на ушите си. Пълна пародия.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@krasimir_01, граничните стойности са в горната част на таблицата, а именно макс. стойност на СО 0.3% на пазен ход и 0.2% при обороти на двигателя между 2000 и 2500. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гранични стойности имам предвид 

Конкретни цифри  не някакви фърчащи проценти. При изследване на човек си има примерно от 1до 5 си здрав. А при тези еко норми какви стойности си за евро 1 и какви стойности съм за евро 4. Това COот какво е процент и как някаква тръбичка го синтезира тоя процент спрямо какво. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, ceco_accord написа:

Ами сега, като ми видиш данните от теста, кажи - в ред ли ми е колата, или не ми е в ред главата? :)

Гледам ги, гледам и тоя материал + таблица https://business.dir.bg/pazari/ekostikeri-na-kolite-kategorii-usloviya-ulovki-privilegii  и се питам защо съм в 3-та категория, а не в 4-та (според СО), или 1-ва (според СО2)?

 

Ако и други 12 до 20 годишни коли с различни СО / СО2 стойности са в 3-та група - "ЗАЩО ГИ РУЧАМЕ ЖАБЕТАТА???"

 

 

Пореден пример за това как хора се обсъждат област, която до голяма степен им е чужда. Авторът на статията, както и редактора, определено са проспали часовете по химия, където са обсъждали химичните свойства на въглерода, както и неговите най-характерни съединения. В статията не се прави разлика между CO и CO2, което не е само смешно, а направо жалко...

CO2 е основен продук от процеса на горене в автомобила (CO2 и H2O), няма как неговите стойности да са ниски и повечето случаи процентните стойности би трябвало да са близки за всеки автомобил. 15 процента в твоя случай е нормална стойност.

 

Както и @Pavel_Pavlov писа по-горе, категориите са вързани и с годината на производство, така че дори и теменужки да ти излизат от аспуха, твоят "леген" няма как да получи по-висока. Освен, разбира се, ако не добавиш някоя друга батерия в багажника и някой електромотор по задвижващата система и пледираш, че караш хибрид :).

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, krasimir_01 написа:

Гранични стойности имам предвид 

Конкретни цифри  не някакви фърчащи проценти. При изследване на човек си има примерно от 1до 5 си здрав. А при тези еко норми какви стойности си за евро 1 и какви стойности съм за евро 4. Това COот какво е процент и как някаква тръбичка го синтезира тоя процент спрямо какво. 

 

Не може да са абсолютни стойности, поради разликата в размера (работния обем) на двигателите. Няма как един 1.0 литров двигател да се очаква да има същото количество молекули CO, както и един 6.3 литров мотор за един работен цикъл. Затова се смята процентно съотношение към целия обем изгорели газове. Друг е въпроса какъв процент се взема, дали е обемен, на база тегло или на брой, но да не задълбаваме повече :).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За статистиката!

След проведен технически преглед на 05.08.2021 г., резултата е ЕКО - 3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Dakota, еко 3 за автомобила от подписа ли? Дизел 2006-та година не трябва ли да бъде Еко 2?  Поне в таблиците така пише дизел от 2002 до 2007-ма спада към Еко 2 ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога пък стана дума, че автомобилът няма да минава преглед, ако не отговаря на съответната еко-категория?!?! Не трябва ли да получава просто по-ниска категория?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, то винаги е било така като изискване. Просто не се е прилагало стриктно. А вече контролът се затяга и масово за виновни се обявяват екостикерите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, бъркаш се. Екохартийките се обвиняват затова че: поскъпна техническия преглед с 40%: просто  принудиха пунктовете да накупят някакви джаджи(все от някъде трябва да си избият разходите)+стойността на тази голяма лепенка, която сама по себе си е напълно излишна, освен за оня чичко с печатницата. Контрола можеше да се затегне и при досегашното положение, като се "електронизира" изцяло процеса по преминаване на прегледа, а не както и сега: едно отчита газанализатора, а какво се въвежда ръчно в системата е друг въпрос. Кога ще се затегне контрола над качеството на предлаганите по бензиностанциите горива или викаш и за това са виновни екохартийките. Мен също не ме кефи да карам зад някой димилник, но тези хартийки няма да решат проблема с чистотата на въздуха в големите градове, просто още един начин за стригане на населението!

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, аз съм съгласен с почти всичко, което казваш, и с предното си мнение не съм имал предвид нещо, което е в противоречие.

 

Контролът се затяга паралелно с въвеждането на екостикерите заради общата система. Иначе спокойно можеше да се случи и отделно и независимо (или без въвеждането на нашенски еко норми). Също съм съгласен, че стикерите са ненужни след като вече имаме камери, които разчитат регистрационния номер и тия данни могат да се извличат и без нужда от нов хардуер.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 34 годишната взе "изпита".

На година минава няколкостотин км, та е имала нестабилен празен ход с наднормени стойности, но са се "смилили" над нея с хипотезата от стар бензин. Над 2000 об/мин си е ОК и не дими и на минималните.

IMG_20210811_105538.jpg

IMG_20210811_105557.jpg

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз данни от ГТП.

Автомобил - Honda Civic Aerodeck

Година: 05.1998 г.

Гориво: бензин

Катализатор: ДА; сменен на 04.08.2018 г. (повече инфо ТУК)

Резултати от газанализатора:

pregled_2021_d15z8.thumb.jpg.85ebb50e7d386f54f9538f765cb49ad8.jpg

Категория: ЕКО 3

 

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ламбдата ли бяга...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

При празен ход няма норма, в която трябва да попада ламбда. При обороти над 2000 за мин., диапазонът е от 0,97 до 1.03. Вижда се от снимката (по-горе). Не са ми казали за проблем. Но, нека да не спамим темата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както си и мислех, тези нови стикери са пунта мара и нямат нищо общо с екологията. Днес минах с единия си автомобил ГТП. Газанализаторът погаза перфектни резултати и на бензин, и на газ. Накрая - евро 2. Обяснението беше, че макар автомобилът да покривал нормите за евро 3, понеже в големия талон пишело Евро 2, та затова евро 2. А за газта не давали никави преференции. Та, всичко е за пари. Не за екология. Но ние сме свикнали да ни стрижат и да стоим все на последно място в класациите.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е произведена 08.2005г. Купена е на лизинг и 2008г. е прехвърлена след изплащането му. Понеже от 2009г. започват да посочват в талоните евро категория, съответно в моя няма такава. Принципно колата е евро 4, така пише и в самия лизингов договор . Сметнах, че няма да си губя нервите за едни 30 лева данък на година да ходя да давам 110 лева на Бултрако и после в КАТ да ми впишат евро категорията, ама сега като отида на ГТП ще ме смятат за кола без евро категория ли? И ще ми дадат еко 1 стикер максимум?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледат коя година е произведена, а не дали има Евро Х и коя категория е то. Газовете пак са без значение, особено ако са по-добре от регулацията.

През отпуската обиколих половината ни държава и се нагледах на димящи коли с лъскави "петолевки" над огледалото.

НЕМАТАКААДРЪЖАВА!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е в тестването: Качеството на изгарянето се влияе от режима на работа на двигателя, т.е. колко по-натоварен е, толкова по-непълно и некачествено може да е. А как може да се натовари двигателя при подаване на газ на място?!? Никак!

Едни ще са резултатите, когато се поддържат 2-3000 оборота на свободна в ГТП пункта, други ще са на 5/6 предавка на някое леко изкачване с газ до ламарината.

Примерно моята печка (W202 CDI) изпускаше дим при задействано турбо, високи обороти и сравнително натиснат педал на газта, Но това няма как да се симулира на място и при 2,5-3000 оборота. Колата ми в никакъв случай не е била неизрядна, катализатора до последно работеше перфектно, но през годините и след смяна на турбо, дебитомер, свещи, профилактика дюзи..., така и не се установи от какво е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Чл. 37а. (1) Моторните превозни
средства от категории М1 и N1 се определят в пет екологични групи (...), в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на
първата им регистрация, ако няма екологична категория (EURO), и съдържанието на
въглероден оксид (СО) в отработилите газове на МПС с двигатели с принудително
възпламеняване на работната смес или стойността на коефициента на поглъщане на
светлината (димност) за МПС с двигатели със самозапалване чрез сгъстяване на работната
смес...

 

Тоест, ако имаш евро категория, тя е приоритетна за определяне на еко групата. Ако нямаш се гледа годината.

 

Цитат

"Чл. 3 8(11) При извършване на
проверката по чл. 31, т. 8 за определяне на екологична група на МПС председателят на
комисията, извършила проверката, издава знак за екологичната група на МПС, когато
стойностите на съдържанието на емисиите в отработилите газове на МПС не превишават
граничните стойности за съответната екологична група
по чл. 37а в зависимост от
екологичната им категория (EURO) или датата им на първа регистрация.

 

Както @Pavel_Pavlov и други правилно писаха по-горе, тълкуванието на този текст е, че ако по документи попадаш в дадена еко група, но по измервания си над нормата, не отиваш в долна група, а изобщо не минаваш преглед. Това го дискутирахме и в другата тема.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако измерванията на газовете отговарят на по-горна група, пак та шибат в по-долна. Не, че нещо ме бърка. За мен е важно, че автомобилът е изправен. Въобще не ми пука за някакви измислени за пари екокатегории.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/24/2021 at 4:12 PM, ceco_accord said:

НЕМАТАКААДРЪЖАВА!

 

Има, има. В тази същата държава Германия изхвърля остарелите си дизелОци! Германия няма да изпусне толкова евтина боклуджийска кофа. Всичко се договаря под масата.

 

В EU макар и с по-висок стандарт, не е много по-различно. Нали и за дневните светлини пак се сдушиха с производителите и приравниха условията за шофиране в слънчева България до тези в субполярна Финландия! Всички крушки по купето бяха ми изгорели! Не можех да видя бутона с който да си затворя шибедаха та зяпах и си играх на напипване половин час вместо да гледам пътя! Навън пече та се къса, ама ти ще светиш фаровете! В същото време в тъмното обикалят наркомани на колелета без светлини и тях никой не глобява! Маймунска логика. И какво им пречи СО²? Той дори е полезен за растенията които произвеждат кислород! Даа пречи им, но само този от частните коли! СО²  от заводите на Гуу Гъл и Епъл не пречи, нали? Защото трябвало да има повече потребление, печалба е това! Как ще хрантутим иначе през 2030 2 милиарда китайци и още толкова индийци?

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бива да живееш перманентно в хипотезата че някой иска да те прекара!

И да има нещо, то се прави в нечия изгода, а не в злоумишлен ушърб някому.

Това не е лично - към теб, мен и другите сънародници. Просто е меркантилно и неморално към едни в угода на други, но това е философията на цивилизацията. Не се ли развиваш преди другите - те те "развиват" по тяхно усмотрение.

Да, с автобизнеса е така - за да пазиш работните си места и кадри, трябва да продаваш нови коли. За да има интерес към тях - представяш ги като по-модерни (екологията е и мода). Вместо да рециклираш старите трошки - отваряш пазара с дотации и стимули, правиш "еднодневни" дизайни и къс технически ресурс на базовите компоненти и ... Просто е, но не непременно в наш ущърб.

Ледженда ми не е по-лоша кола от модерните, нито е по-вредна (с 3-те си катализатора), ама кога щях да си го позволя, ако холандците не бяха еко маниаци и не стоеше в 1 тамошна авто къща, като обречен заради големия и лаком мотор? :)

Друг е въпросът, че нашите управници не гледат далновидно - просто са за малко "на келепира", а след тях - "друг да опира пешкира".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, ceco_accord said:

Ледженда ми не е по-лоша кола от модерните

 

Леджънда даже си е по-добра 1000 пъти от модерните малолитражки с турбо! И газовете ти са даже под нормите. Бях гледал в едно предаване на "Да продадеш колата си" че въглеводородите трябвало да са под 15 части на милион, ако не се лъжа, за да мине преглед. При теб, колко са? 9? Е? Какво повече искат? А и нищо не може да се сравни с голям по обем двигател, нито като отговор на газта, нито като удоволствие от шофирането, нито като дълговечност. Единствено разхода е по-голям, но защо единствено нас Европейците разхода ни боде отзад? На американците защо не им пука? Заради акцизите. 50% акциз + 20% ДДС На всяка бележка за гориво ми го пише. Крив ни е икономическият модел. Опитват се да въртят колелото все по-бързо, но така то накрая излиза от оста си...

 

БТв, още нещо, всъщност дори и разхода не е толкова висок. Последно бях поддържал постоянно 140 на магистрала с изпреварване с пълна газ на всеки 5 минути, разхода излезе 12/100. Градското, ако спазвам ограничението дори с нашенския бензин става 14 /100. Колкото на Мерцедес S клас на дизел.....

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода не ме тревожи. На газ в левове харчи колкото "малолитражка" на бензин, но и тя вече е 1.20лв. Народът ни е търпелив - има 5-вековен опит! Само вицовете показват тлеещия вулкан:

Не обичам да са фала че одя по скъпи места, ама току що се връщам от 1 бензиностанция. :)

  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали приказваха че стикерите ще бъдат реално според каквото покаже уреда? Но демек пак излиза, че можеш да вземеш един дизелак 2015 година, да му резнеш ДПФа, да пушиш като Кремиковци, но стикера ще ти бъде "зелен"!

 

Плаши ме това нещо, защото чужденците затова си продават иначе добрите коли. Страх ме е че скоро ще поискат да си плащаме по 20 лв/ден за да можем да влезем в центъра!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, ша им пикам на центъра - в градската тоалетна де - културно, с метрото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Legend91 said:

Но демек пак излиза, че можеш да вземеш един дизелак 2015 година, да му резнеш ДПФа, да пушиш като Кремиковци, но стикера ще ти бъде "зелен"!

Е как ще се получи това? Нали няма да си мине прегледа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, в нета даже има описание как да стане.

Нашенеца мое да намери чалъм на всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах. Значи такова чудо, да не ставам банален къде само може да има... Пункта е СБА, Плевен. Не стига че платих 40 лв, не стига че от години съм им клиент, ами за Благодарност ме овикаха, и то за нещо толкова незначително като това че исках сам да си залепя стикера и да го поолепя първо в кожата си, за да отслабне лепилото! Едвам успях да си  изпрося да я поогледам отдолу, а настройката на фаровете (наскоро ги свалях) ми беше забранено дори да я погледна в екранчето!!!

 

За меренето: нито казаха нещо за резултати, нито ме караха да дам обороти (да е по-добро изгарянето и да се симулират условия на реално шофиране все пак!) Цепиха на празен ход и резултата е:

 

2000 год. Accord, 3000 кубика бензин, работещ катализатор: "еко" 2!!!! Благодаря СБА, Плевен!!! Повече никога при вас!

Редактирано от Legend91
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми те няма какво да направят - директивата е "спусната отгоре".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен вече е явно това, че СБА пунктовете не превъзхождат с нищо много други пунктове. А имаше едно време такива заявки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам... Точно след като шофирам, и без това очите ми се възпаляват лесно заради стари травми, и се прибирам в къщи отново с червени очи. От дима. Вечер като излизам за тренировка по залез слънце по улицата ясно  се виждат кълбетата дим. Уж щяха реално да слагат категорията според каквото покаже уреда, това тръбяха по телевизията. Пак опорочиха нещата.

 

Между другото, знае ли с как камерите ще засичат кое "еко" си? По перфорацията или ще ще четат чипа дистанционно?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Национална база данни по рег.номер.

Крайно време е да се създаде такава.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...