Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Posted (edited)

Добър въпрос! :thumbs1:

Ако знаеш нещо за този мотор, конкретно, сподели моля. :)

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз знам и съм казал на питащия какво масло трябва.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси Ванка, че помагаш всеки път, маслото ще е 5-50, като съм намерил масла на малко по ниски цени, защото ползвам не малка отстъпка и за това се допитах и до колегите в тази тема.

Мога да избирам м/у следните масла, като най скъпото от тях идва на около 87-88лв за 5л.

Mobil 1 FSX1  https://www.mobil.com/en-my/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-1-5w50

Motul Sport  https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/202/Sport_5W-50_(GB).pdf?1596017981

Liqui Moly Molygen  https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000348/2542-Molygen5W-50-17.0-en.pdf

ELF EVO 900 https://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/pdfs/TDS_ELF_EVOLUTION 900 5W-50_BV7_201402_EN.pdf

 

Като на хартия най добри показатели като HTHS Viscosity, Flash Point, ºC, Viscosity Index има Мотула, сега колко % естери има в него нямам идея, може и маркетингов трик да е, но от горните масла най клоня към него, Елф-а е най евтин, направо без пари ама с него не бих рискувал.

Някой с други предложения и цена около 80-85лв или направо да взимам за лятото един Мотул и така.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И какви са му хлабините, че трябва да се уплътняват, за ежедневно каране и нормално натоварване, с вискозитет 18 -20 при 100 градуса!? :blink:

Нали не е трактор "Беларус", все пак...

Интересно ми е, за това питам.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, didich написа:

Някой с други предложения и цена около 80-85лв или направо да взимам за лятото един Мотул и така.

Ти си обсъдил,каквото си обсъдил, с един от точните хора във форума.Дал ти е точен съвет,избрал си 4-5 други етикета и мисля,че няма какво да ти се добавя още!

От мен един жокер за мотула -"Markony"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам идея какви са му хлабините на мотора, факт мотора в момента е с 10-60 на Яко и при студен старт мотора работи доста тихо, не беше пален от повече от месец като му завъртяха ключа пред мен.

Маркони и да искам не мога да му пиша лично, защото май си е блокирал личните съобщения, ако случайно види темата ще съм благодарен и на неговото мнение, все пак хората са казали, че от много глава не боли /стига да не е алкохол 😁/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Четя всичко ,което е важно и отговарям ..когато трябва..В твоя случай няма нищо черезвичайно ,та да ангажираш спецове.Гарантирам ти ,че каквото и да му налееш все някак ще те закара до работа.Независиомо от моето мнение, все пак послушай Ванката ..той е фен на охлабените мотори и сигурно ще  те посъветва правилно..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Полезна тема. Ще се радвам и на други мнения по темата!

 

Edited by petarpetkovv74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, какво мислите за ситуацията с нисковискозните класове? Например в сайта на Adninol, има детайлна таблица на SAE J300 (същата както на widman.biz) в която виждам кименатичните вискозитети при 100С се преплитат за SAE 8, 12, 16 и 20. Т.е. ако се знае че едно масло има KV 100 7.5 cSt, няма да може да се познае SAE 16 или SAE 20 е. Този хаос го няма от SAE 30 и нагоре. С какъв умисъл SAE е допуснала това преплитане, което несъмнено ще доведе и до много чудене защо? Поздрави.

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубав въпрос. Мислиш ли ,че им лесно на производителите да направят хубава и точна база за тези най-високоефективни масла. База с 4 и 6 cst има толеранс +/-1 cst ...разбираме ,че чистота на процеса е адски важен, защото 25 % толеранс 2 двете посоки е много. И понеже и всяко измерване има грешка,това е отчетено от SAE. А и маслата се сглобяват с 2-3 различни бази на тон смес. В този ред на мисли 7,5 мога да го докарам по 3 начина с пропорциите на по-гъсти и по-течни бази. Независимо от това ти благодаря ,че си се натикал по-дълбоко в материята. Повечето колеги стигат само до кварталната бакалия :)

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

А не е ли добре в раздел 3 на MSDS производителите ( особено на Full Synthetic, 100% synthetic  и пр.) да не се ослушват толкова много с данните, че много пестеливи стават напоследък...?

 

Edited by Accord 1,8i LS 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Accord 1,8i LS 2001.

От MSDS навярно целта ти е да установиш групата на маслото и в частност PAO ли е навярно? Понеже близкото бъдеще принадлежи на API SP-RC (Resource Conserving), API SP, ILSAC GF-6A и GM-dexos1™ Gen3, то е много вероятно занапред да преобладава и друга база освен търсената група IV. Малко преди Коледа на сайта на oronite се появи информация, че за бъдещия GM-dexos1™ Gen 3 (вървящ ръка за ръка с горепосочените стандарти)  се позволява в Group II/II+, Group III+ или PAO. Вече дали производителите на масла ще си разкрият картите е друг въпрос. Те ще изкарат контра доводи, че маслото им отговаря на правилната спецификация лицензирана в EOLCS директорията или в сайта на gmdexos и това трябва да се счита за достатъчна гаранция за качество и характеристики. Поздрави.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе те могат много доводи да изкарат на какво отговаря маслото , ама какъв е процентът на РАО не дават, пък пишат FULL SYNTHETIC,  че и 100% SYNTHETIC. Не, че им  вярваме някои, ама болшинството си е в заблуда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това май никой не го дава. То и границата за 100% синтетика също е размита. Горе долу по msds може да се ориентираш какво съдържа, но не винаги работи. В крайна сметка важното бъркоча да е добър и да отговаря на характеристиките.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Bizzito написа:

В крайна сметка важното бъркоча да е добър и да отговаря на характеристиките.

:thumbs1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да питам аз за high mileage маслата, понеже има и такива животни. Слабо са дискутирани в тия теми, да не кажа изобщо май. Някой има ли впечатления? Някакви коментари какво съдържат? Производителите ги рекламират ,че съдържат определени съединения , понякога дори части от минерални бази, които раздуват гумените уплътнения и по този начин спират течовете, които са си характерни за една стара машина.  На практика в България не е ли логично само с такива масла да караме, понеже караме стари автомобили , някои от които са вече със "super high mileage" на кутия и мотор :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Те производителите хубаво ги рекламират ама пропускат да кажат при какви условия ще издържат тези километри (обърни внимание как са си измили ръчичките в описанието ...до 20 000км, което включва и 5 000 и 19 999). Ако си в щатите и въртиш километраж с едно палене извънградско или постоянно със загрят двигател ще можеш да ги направиш тези километри. Но в нашенски условия дори и скъпото масло ще се скапе за около 8000км(поне тестовете това показват).
Някой някъде беше казал че двигателите на хонда харесват свежите масла, другото е въпрос на вкус :)

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега , high mileage маслата не са Long life масла. Моля, направете разлика между двете и следващия коментар, моля.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Вярно, различни категории са били....Човек се учи, докато е жив, че дори и след това...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Става въпрос най вероятно за маркетингови номера, но все пак концепцията им е различна ( между Лонг лайф и хай майлидж). Аз ги следя от известно време, за жалост не се намират много такива на bg пазара. Повече са известни на американския пазар. Обикновено производителите ги класифицират като такива, но това не значи ,че в производствената им гама няма такива масла със същата идея , но просто без това обозначение. Имам мотор на доволни километри ,който нагаря масло основно от гумички на клапани, малко от сегменти и малко от теч. Катализаторът освен това е избушен... Примерно от гледната точка на този мотор и състоянието му, защо да не е удачна употреба на точно такъв вид масло със съобразен интервал на смяна... Просто разсъждения и евентуален експеримент  впоследствие.

Edited by ivailopp
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това че един продукт се намира трудно на пазара, лично мен би ме отказало моментално от бъдещо използване. Все пак се води консуматив и не си заслужава усилието/времето вложено в издирване. При положение че имаш износени гумички,  би било по-удачно да ги смениш, а теча да го отстраниш. Маслото едва ли ще реши тези проблеми. Една извадка от сайта на мобил:

Off Topic

We stand behind our products

Please read our Mobil 1 limited warranty. Always check your owner's manual for the manufacturer's recommended oil viscosity grade, API service classification and any builder approval. You can also refer to the Mobil 1™ Product Guide for a quick look at key manufacturer approvals and info on the zinc and phosphorus levels in Mobil 1 High Mileage 0W-20.

If your vehicle is covered by a warranty, follow the vehicle's oil life sensor or the oil change interval recommended in your owner's manual. Proper maintenance practices, including frequently checking the oil level to ensure that the appropriate amount of oil is present, are required to ensure effective performance.

*Protects for 10,000 miles or 1 year, whichever comes first. For more information, read our Mobil 1 limited warranty.

†If your engine has excessive sludge deposits due to less-than-adequate maintenance practices, Mobil 1 High Mileage can help by reducing the sludge left behind in your engine. For severe cases of sludge, short oil change intervals (3,000-5,000 miles) are recommended for the first 2-3 oil changes as reduction of the sludge takes place. In cases of engine damage that may have resulted from poor maintenance, even Mobil 1 cannot remedy years of neglect.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е, не споря. Ремонтът винаги е по добре и съм много далеч от мисълта ,че маслото решава проблеми дефинитивно. 

Имам мотор ,който харчи литър на 8-9000 ако е 5в 30 при моите условия. С тоя разход не бих се занимавал с ремонт, така че не бих го определил като проблем. Като цяло се просто се чудех имат ли някаква полза и колко удачни са при нашите машини.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За кой мотор става въпрос?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Примерно к20. Въпросът касае летния сезон и извънградско каране основно, при моя случай.  330к на километраж , поне 100к са минати на газ. Но генерално и всички мотори на Хонда над 200 к километра са ми интересни.

П.п

Не става въпрос за w40 масла.

Edited by ivailopp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Почти няма Хонда , която да не харчи 1 литър 5в-30 на 8000-9000км, така че не знам какво го мислиш даже 😃

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сякаш им е програмирано. И моята е така. За 6120 км е изпила 0.6 л. 5в-30.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За 400км ти е изпило 1 литър?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подозирам че и моята пие предимно на магистралата, когато е над 4000 об/мин, ама с такава скорост не е разрешено да се кара - не сме у Джерманито.

До 3000 об/мин (140 км/ч) не го бара, а двойно на тези обороти и на по-ниски предавки е за радост от изпреварванията, и пак посръбва - ко да се прай, маторя си иска смазка. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

#ceco_accord

Бе то, тук почти не останаха отсечки, където да по караш 20 минути с кеф... 🤢🙄😭 Няма смисъл повече да си купуваш мощни,, бегачки"... 😉

Edited by mitaka0007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сори за оф топика, но...

Принципно си прав (за съжаление), но пък това вкарва интрига в пътуването. Случва ми се на прав участък с видимост и пустота в насрещната лента да не изпреварвам, щото знам че ей там зее дупка.

А иначе харесвам слоганът на Порше: От нашите коли никой не се нуждае, но всички ги желаят!

Фен съм и на мечо Пух - "Колкото повече - толкова повече".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@ceco_accord, там е проблема. Моята не "пие" преди Petro Canada. Ако беше 1-ва смяна на масло хубаво ама не е, все пак 4-та година я търкалям. Това масло е евтино и си остава евтино. Сигурно е добре за някоя 1.3 75 коня кола но за по-големите двигатели повече нито аз бих повторил нито бих го препоръчал на приятел. Единственото хубаво нещо в него е цената.

@Pavel_Pavlov, около 1 литър, да като преди това на щеката беше на максимум. Преди път си го проверявам винаги а отделно не са минати никакви километри - 1500 от смяната. Отиване и връщане и е на минимум. Бях в шах и викам сигурно датчика на маслото се еб..а но нъцки, щеката на минимум. Та толкова с пробите, бях си добре с Amsoil-a ама проби, близане, капане и тн.. и го налях.

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно и полезно. Все пак не мисля, че някой от тези тук, които наливат Петро, са „натискали“ толкова двигателя продъджително време.

 

И все пак Петро и Амс сигурно клонят към двете крайности на ценовия диапазон на масла. Със сигурност има и масла с добър баланс качество/цена по средата. Петрото си е добро масло, но като за парите си.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Pavel_Pavlov, подведох се по тия тестове и хвалби, че до 5000км уж ставало. Сигурно става ако караш с 90км/ч максимум на 2000 оборота. Това масло изчезва при високи обороти продължително време. Като се убих от път за 1 ден до Варна, на Търговище щеката до горе. На връщане през Търново щеката до горе и в София същото на другият ден като излизах но беше Signature. Как пък не мръдна а не съм карал с 50км/ч. Та така, сори за спама ама бях бесен като светна ламБата на Аладин. 

P.S @Pavel_Pavlov, тубата е 5 литра, при смяната беше около 4.3-4.4, някаде около 700 и беше малко преди макса. 

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре де, не се ядосвай.

Те, и аз "капя" и споделям, нали за това са тези теми. Иначе за кво ми е да се занимавам? Гледам да има в маторя и си карам. Като взех Ледженда го настъпах по Хемус (от Ботевград - посока Варна) и накрая на магистралата светна ламбата (а имаше полавин щека), но карах колкото може (двойно над спийд лимита), но тогава не знаех с какво масло е.

Разбрах че ще сменям с нещо читаво и за сега новото "носи на бой".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Акордите ми не харчеха масло, но и не ги напъвах излишно. Над 160 са шумни, а Легена е "съвсем друга бира" и му е простено да посръбва. Ако с тея 6 гърла беше "маслен трезвеник", щеше да е подозрително.

Но 0.6л. за 6100 км олиото е перфектно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@ceco_accord, аз лично правя обратен завой към Ams-a като направя още малко километри, да не го хвърлям ново. С Ravenol-a VSI също беше екстра но беше 5/40. Хубаво, че си си намерил твоето и колата го харесва. Така преди години Agip 5/40 ми изчезваше, все едно имам дупка в картера. Пак беше по препоръка, то хубаво ама Хондата хич не го хареса. 

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дани е Емо ще кажат дали е добро. Сервирам им редовно порцийки.

Ледженда е хамериканска кола - лапа всякакви масла и не мрънка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mkilla

Интересен казус...

Или нещо не е редовно с това масло и му се срива вискозитета при високи температури, или пък толкова си може, или пък нещо с двигателя... теч, гумички на клапани и т.н. Не знам... Трябва да гадаем.

При мен не е имало проблеми, но аз не карам с повече от 140км/ч., макар, че при мен това са 4000 - 4500 об./мин.

Също ми е любопитно, след него като сложиш пак Амсойл 5W30 и го изпънеш до Варна, дали ще седи отново на максимума...? Сподели като му дойде времето.

А, още нещо. Това Петро от общите поръчки ли го взе или от БГ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...