dandilov 1353 #281 Posted March 19 (edited) Добър въпрос! Ако знаеш нещо за този мотор, конкретно, сподели моля. Edited March 19 by dandilov Quote Share this post Link to post Share on other sites
fenabg 2771 #282 Posted March 19 Аз знам и съм казал на питащия какво масло трябва. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
didich 86 #283 Posted March 20 Мерси Ванка, че помагаш всеки път, маслото ще е 5-50, като съм намерил масла на малко по ниски цени, защото ползвам не малка отстъпка и за това се допитах и до колегите в тази тема. Мога да избирам м/у следните масла, като най скъпото от тях идва на около 87-88лв за 5л. Mobil 1 FSX1 https://www.mobil.com/en-my/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-1-5w50 Motul Sport https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/202/Sport_5W-50_(GB).pdf?1596017981 Liqui Moly Molygen https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000348/2542-Molygen5W-50-17.0-en.pdf ELF EVO 900 https://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/pdfs/TDS_ELF_EVOLUTION 900 5W-50_BV7_201402_EN.pdf Като на хартия най добри показатели като HTHS Viscosity, Flash Point, ºC, Viscosity Index има Мотула, сега колко % естери има в него нямам идея, може и маркетингов трик да е, но от горните масла най клоня към него, Елф-а е най евтин, направо без пари ама с него не бих рискувал. Някой с други предложения и цена около 80-85лв или направо да взимам за лятото един Мотул и така. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1353 #284 Posted March 20 И какви са му хлабините, че трябва да се уплътняват, за ежедневно каране и нормално натоварване, с вискозитет 18 -20 при 100 градуса!? Нали не е трактор "Беларус", все пак... Интересно ми е, за това питам. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1136 #285 Posted March 20 Преди 1 час, didich написа: Някой с други предложения и цена около 80-85лв или направо да взимам за лятото един Мотул и така. Ти си обсъдил,каквото си обсъдил, с един от точните хора във форума.Дал ти е точен съвет,избрал си 4-5 други етикета и мисля,че няма какво да ти се добавя още! От мен един жокер за мотула -"Markony" Quote Share this post Link to post Share on other sites
didich 86 #286 Posted March 21 Нямам идея какви са му хлабините на мотора, факт мотора в момента е с 10-60 на Яко и при студен старт мотора работи доста тихо, не беше пален от повече от месец като му завъртяха ключа пред мен. Маркони и да искам не мога да му пиша лично, защото май си е блокирал личните съобщения, ако случайно види темата ще съм благодарен и на неговото мнение, все пак хората са казали, че от много глава не боли /стига да не е алкохол 😁/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markony 1842 #287 Posted March 21 Четя всичко ,което е важно и отговарям ..когато трябва..В твоя случай няма нищо черезвичайно ,та да ангажираш спецове.Гарантирам ти ,че каквото и да му налееш все някак ще те закара до работа.Независиомо от моето мнение, все пак послушай Ванката ..той е фен на охлабените мотори и сигурно ще те посъветва правилно.. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarpetkovv74 0 #288 Posted March 24 (edited) Полезна тема. Ще се радвам и на други мнения по темата! Edited March 24 by petarpetkovv74 Quote Share this post Link to post Share on other sites
georgi.ivanov1975 86 #289 Posted March 28 Колеги, какво мислите за ситуацията с нисковискозните класове? Например в сайта на Adninol, има детайлна таблица на SAE J300 (същата както на widman.biz) в която виждам кименатичните вискозитети при 100С се преплитат за SAE 8, 12, 16 и 20. Т.е. ако се знае че едно масло има KV 100 7.5 cSt, няма да може да се познае SAE 16 или SAE 20 е. Този хаос го няма от SAE 30 и нагоре. С какъв умисъл SAE е допуснала това преплитане, което несъмнено ще доведе и до много чудене защо? Поздрави. 1 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markony 1842 #290 Posted April 2 Хубав въпрос. Мислиш ли ,че им лесно на производителите да направят хубава и точна база за тези най-високоефективни масла. База с 4 и 6 cst има толеранс +/-1 cst ...разбираме ,че чистота на процеса е адски важен, защото 25 % толеранс 2 двете посоки е много. И понеже и всяко измерване има грешка,това е отчетено от SAE. А и маслата се сглобяват с 2-3 различни бази на тон смес. В този ред на мисли 7,5 мога да го докарам по 3 начина с пропорциите на по-гъсти и по-течни бази. Независимо от това ти благодаря ,че си се натикал по-дълбоко в материята. Повечето колеги стигат само до кварталната бакалия 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Accord 1,8i LS 2001 69 #291 Posted April 3 (edited) А не е ли добре в раздел 3 на MSDS производителите ( особено на Full Synthetic, 100% synthetic и пр.) да не се ослушват толкова много с данните, че много пестеливи стават напоследък...? Edited April 3 by Accord 1,8i LS 2001 Quote Share this post Link to post Share on other sites
georgi.ivanov1975 86 #292 Posted April 3 @Accord 1,8i LS 2001. От MSDS навярно целта ти е да установиш групата на маслото и в частност PAO ли е навярно? Понеже близкото бъдеще принадлежи на API SP-RC (Resource Conserving), API SP, ILSAC GF-6A и GM-dexos1™ Gen3, то е много вероятно занапред да преобладава и друга база освен търсената група IV. Малко преди Коледа на сайта на oronite се появи информация, че за бъдещия GM-dexos1™ Gen 3 (вървящ ръка за ръка с горепосочените стандарти) се позволява в Group II/II+, Group III+ или PAO. Вече дали производителите на масла ще си разкрият картите е друг въпрос. Те ще изкарат контра доводи, че маслото им отговаря на правилната спецификация лицензирана в EOLCS директорията или в сайта на gmdexos и това трябва да се счита за достатъчна гаранция за качество и характеристики. Поздрави. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Accord 1,8i LS 2001 69 #293 Posted April 4 Абе те могат много доводи да изкарат на какво отговаря маслото , ама какъв е процентът на РАО не дават, пък пишат FULL SYNTHETIC, че и 100% SYNTHETIC. Не, че им вярваме някои, ама болшинството си е в заблуда. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 230 #294 Posted April 4 Това май никой не го дава. То и границата за 100% синтетика също е размита. Горе долу по msds може да се ориентираш какво съдържа, но не винаги работи. В крайна сметка важното бъркоча да е добър и да отговаря на характеристиките. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1353 #295 Posted April 4 Преди 3 часа, Bizzito написа: В крайна сметка важното бъркоча да е добър и да отговаря на характеристиките. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markony 1842 #296 Posted April 4 Бъркоча винаги е важен. За радост компаниите не влагат много ресурси в автомобилните масла като капитоловложения, защото бизнеса отива към липсата на двигателни масла. В бъдеще очаквам всячески подоброяване на хидрокрек технологията ,може би по пътя на Петроканада и Шел. Да не забравите ,че има милиарди масло в обръщение ,което трябва да се утилизира и след това да излезе от употреба или да се насочи към други отрасли. За маркетинга.....има компании ,които традиционно си държат на качеството,има други компании,които традиционно залагат на неграмотни надъхани фенове. Та винаги може да се съди от двете страни,но като клиенти имаме огромен избор,колко той е разумен пише в тая тема! 4 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 222 #297 Posted April 6 Да питам аз за high mileage маслата, понеже има и такива животни. Слабо са дискутирани в тия теми, да не кажа изобщо май. Някой има ли впечатления? Някакви коментари какво съдържат? Производителите ги рекламират ,че съдържат определени съединения , понякога дори части от минерални бази, които раздуват гумените уплътнения и по този начин спират течовете, които са си характерни за една стара машина. На практика в България не е ли логично само с такива масла да караме, понеже караме стари автомобили , някои от които са вече със "super high mileage" на кутия и мотор :D ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
didipov 105 #298 Posted April 6 Те производителите хубаво ги рекламират ама пропускат да кажат при какви условия ще издържат тези километри (обърни внимание как са си измили ръчичките в описанието ...до 20 000км, което включва и 5 000 и 19 999). Ако си в щатите и въртиш километраж с едно палене извънградско или постоянно със загрят двигател ще можеш да ги направиш тези километри. Но в нашенски условия дори и скъпото масло ще се скапе за около 8000км(поне тестовете това показват). Някой някъде беше казал че двигателите на хонда харесват свежите масла, другото е въпрос на вкус 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 222 #299 Posted April 6 Колега , high mileage маслата не са Long life масла. Моля, направете разлика между двете и следващия коментар, моля. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
didipov 105 #300 Posted April 6 Off Topic Вярно, различни категории са били....Човек се учи, докато е жив, че дори и след това... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 222 #301 Posted April 6 (edited) Става въпрос най вероятно за маркетингови номера, но все пак концепцията им е различна ( между Лонг лайф и хай майлидж). Аз ги следя от известно време, за жалост не се намират много такива на bg пазара. Повече са известни на американския пазар. Обикновено производителите ги класифицират като такива, но това не значи ,че в производствената им гама няма такива масла със същата идея , но просто без това обозначение. Имам мотор на доволни километри ,който нагаря масло основно от гумички на клапани, малко от сегменти и малко от теч. Катализаторът освен това е избушен... Примерно от гледната точка на този мотор и състоянието му, защо да не е удачна употреба на точно такъв вид масло със съобразен интервал на смяна... Просто разсъждения и евентуален експеримент впоследствие. Edited April 6 by ivailopp 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
didipov 105 #302 Posted April 6 Това че един продукт се намира трудно на пазара, лично мен би ме отказало моментално от бъдещо използване. Все пак се води консуматив и не си заслужава усилието/времето вложено в издирване. При положение че имаш износени гумички, би било по-удачно да ги смениш, а теча да го отстраниш. Маслото едва ли ще реши тези проблеми. Една извадка от сайта на мобил: Off Topic We stand behind our products Please read our Mobil 1 limited warranty. Always check your owner's manual for the manufacturer's recommended oil viscosity grade, API service classification and any builder approval. You can also refer to the Mobil 1™ Product Guide for a quick look at key manufacturer approvals and info on the zinc and phosphorus levels in Mobil 1 High Mileage 0W-20. If your vehicle is covered by a warranty, follow the vehicle's oil life sensor or the oil change interval recommended in your owner's manual. Proper maintenance practices, including frequently checking the oil level to ensure that the appropriate amount of oil is present, are required to ensure effective performance. *Protects for 10,000 miles or 1 year, whichever comes first. For more information, read our Mobil 1 limited warranty. †If your engine has excessive sludge deposits due to less-than-adequate maintenance practices, Mobil 1 High Mileage can help by reducing the sludge left behind in your engine. For severe cases of sludge, short oil change intervals (3,000-5,000 miles) are recommended for the first 2-3 oil changes as reduction of the sludge takes place. In cases of engine damage that may have resulted from poor maintenance, even Mobil 1 cannot remedy years of neglect. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 222 #303 Posted April 6 Така е, не споря. Ремонтът винаги е по добре и съм много далеч от мисълта ,че маслото решава проблеми дефинитивно. Имам мотор ,който харчи литър на 8-9000 ако е 5в 30 при моите условия. С тоя разход не бих се занимавал с ремонт, така че не бих го определил като проблем. Като цяло се просто се чудех имат ли някаква полза и колко удачни са при нашите машини. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markony 1842 #304 Posted April 6 За кой мотор става въпрос? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 222 #305 Posted April 7 (edited) Примерно к20. Въпросът касае летния сезон и извънградско каране основно, при моя случай. 330к на километраж , поне 100к са минати на газ. Но генерално и всички мотори на Хонда над 200 к километра са ми интересни. П.п Не става въпрос за w40 масла. Edited April 7 by ivailopp Quote Share this post Link to post Share on other sites
SKYLINE 19 #306 Posted April 9 Почти няма Хонда , която да не харчи 1 литър 5в-30 на 8000-9000км, така че не знам какво го мислиш даже 😃 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1895 #307 Posted April 9 Сякаш им е програмирано. И моята е така. За 6120 км е изпила 0.6 л. 5в-30. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 508 #308 Posted April 10 (edited) Petro Canada 5/30 нова серия уж което в момента е на 2000км от смяната. До 1500 км щеката до горе. Натиснах на магистралата 400км и светна чайника за ниско ниво. Това го нямаше с Amsoil 5/30 Signature. Най-много съм доливал 1/2 от квартата до смяна. След като направя 5000-6000км, втори път няма да сложа великото Petro Canada. За инфо София - Варна - София 1200км преход за 1 ден с Amsoil-a не мръдна нивото. Който и каквито тестове да прави си има защо едното да е 6 лв литъра а другото 26лв. Edited April 10 by Mkilla 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 743 #309 Posted April 10 За 400км ти е изпило 1 литър? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1895 #310 Posted April 10 Подозирам че и моята пие предимно на магистралата, когато е над 4000 об/мин, ама с такава скорост не е разрешено да се кара - не сме у Джерманито. До 3000 об/мин (140 км/ч) не го бара, а двойно на тези обороти и на по-ниски предавки е за радост от изпреварванията, и пак посръбва - ко да се прай, маторя си иска смазка. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitaka0007 77 #311 Posted April 10 (edited) #ceco_accord Бе то, тук почти не останаха отсечки, където да по караш 20 минути с кеф... 🤢🙄😭 Няма смисъл повече да си купуваш мощни,, бегачки"... 😉 Edited April 10 by mitaka0007 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1895 #312 Posted April 10 Сори за оф топика, но... Принципно си прав (за съжаление), но пък това вкарва интрига в пътуването. Случва ми се на прав участък с видимост и пустота в насрещната лента да не изпреварвам, щото знам че ей там зее дупка. А иначе харесвам слоганът на Порше: От нашите коли никой не се нуждае, но всички ги желаят! Фен съм и на мечо Пух - "Колкото повече - толкова повече". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 508 #313 Posted April 10 (edited) @ceco_accord, там е проблема. Моята не "пие" преди Petro Canada. Ако беше 1-ва смяна на масло хубаво ама не е, все пак 4-та година я търкалям. Това масло е евтино и си остава евтино. Сигурно е добре за някоя 1.3 75 коня кола но за по-големите двигатели повече нито аз бих повторил нито бих го препоръчал на приятел. Единственото хубаво нещо в него е цената. @Pavel_Pavlov, около 1 литър, да като преди това на щеката беше на максимум. Преди път си го проверявам винаги а отделно не са минати никакви километри - 1500 от смяната. Отиване и връщане и е на минимум. Бях в шах и викам сигурно датчика на маслото се еб..а но нъцки, щеката на минимум. Та толкова с пробите, бях си добре с Amsoil-a ама проби, близане, капане и тн.. и го налях. Edited April 10 by Mkilla Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 743 #314 Posted April 10 Интересно и полезно. Все пак не мисля, че някой от тези тук, които наливат Петро, са „натискали“ толкова двигателя продъджително време. И все пак Петро и Амс сигурно клонят към двете крайности на ценовия диапазон на масла. Със сигурност има и масла с добър баланс качество/цена по средата. Петрото си е добро масло, но като за парите си. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 508 #315 Posted April 10 (edited) @Pavel_Pavlov, подведох се по тия тестове и хвалби, че до 5000км уж ставало. Сигурно става ако караш с 90км/ч максимум на 2000 оборота. Това масло изчезва при високи обороти продължително време. Като се убих от път за 1 ден до Варна, на Търговище щеката до горе. На връщане през Търново щеката до горе и в София същото на другият ден като излизах но беше Signature. Как пък не мръдна а не съм карал с 50км/ч. Та така, сори за спама ама бях бесен като светна ламБата на Аладин. P.S @Pavel_Pavlov, тубата е 5 литра, при смяната беше около 4.3-4.4, някаде около 700 и беше малко преди макса. Edited April 10 by Mkilla Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1895 #316 Posted April 10 Добре де, не се ядосвай. Те, и аз "капя" и споделям, нали за това са тези теми. Иначе за кво ми е да се занимавам? Гледам да има в маторя и си карам. Като взех Ледженда го настъпах по Хемус (от Ботевград - посока Варна) и накрая на магистралата светна ламбата (а имаше полавин щека), но карах колкото може (двойно над спийд лимита), но тогава не знаех с какво масло е. Разбрах че ще сменям с нещо читаво и за сега новото "носи на бой". 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1895 #317 Posted April 10 Акордите ми не харчеха масло, но и не ги напъвах излишно. Над 160 са шумни, а Легена е "съвсем друга бира" и му е простено да посръбва. Ако с тея 6 гърла беше "маслен трезвеник", щеше да е подозрително. Но 0.6л. за 6100 км олиото е перфектно. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 508 #318 Posted April 10 (edited) @ceco_accord, аз лично правя обратен завой към Ams-a като направя още малко километри, да не го хвърлям ново. С Ravenol-a VSI също беше екстра но беше 5/40. Хубаво, че си си намерил твоето и колата го харесва. Така преди години Agip 5/40 ми изчезваше, все едно имам дупка в картера. Пак беше по препоръка, то хубаво ама Хондата хич не го хареса. Edited April 10 by Mkilla Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1895 #319 Posted April 10 Дани е Емо ще кажат дали е добро. Сервирам им редовно порцийки. Ледженда е хамериканска кола - лапа всякакви масла и не мрънка. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1353 #320 Posted April 10 @Mkilla Интересен казус... Или нещо не е редовно с това масло и му се срива вискозитета при високи температури, или пък толкова си може, или пък нещо с двигателя... теч, гумички на клапани и т.н. Не знам... Трябва да гадаем. При мен не е имало проблеми, но аз не карам с повече от 140км/ч., макар, че при мен това са 4000 - 4500 об./мин. Също ми е любопитно, след него като сложиш пак Амсойл 5W30 и го изпънеш до Варна, дали ще седи отново на максимума...? Сподели като му дойде времето. А, още нещо. Това Петро от общите поръчки ли го взе или от БГ? Quote Share this post Link to post Share on other sites