CARPERA 1550 #201 Отговорено 11 Февруари, 2021 (Редактирано) За закупуванета ще участвям. Да е в мен уреда ,може след гласувате ако има предложени няколко човека . Ако бъда избран аз да. Масля че има по-подходящи от мен. Но това е идея, трябва да бъде подкрепена от админите. Трябва да знаем този уред ще ни свърши ли работа. Аз съм за такъв тест,и всеки да праща масло за да вижда ресурса. Така да вижда и още една оценка на подръжката на двигателя си. Мисля че трябва да се направи нещо по въпроса Виждам и друг колега е предложил уред,може и да се избере сред някалко. За мен цената от 600 евро не е много,важно е да показва точно. Редактирано 11 Февруари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #202 Отговорено 11 Февруари, 2021 Пълна глупост е това. Капковите проби дават идеална представа за замърсеността на маслото, a PH-то може да се тества с лентички. Но ако си мераклия, има за по 50-60лв такива тестери от китайците. Колите не са от вчера, също и лаботарните тестове на отработени масла, сменяш на макс 10к с качествено масло и въобще не се вкарваш в подобни филми. Това масло, което колегата е тествал с уреда, говори само колко заблуждаващ е този уред. Пълен абсурд е това масло на 5000км и година и половина да е изхабило едва 10% от ресурса си. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #203 Отговорено 11 Февруари, 2021 (Редактирано) Админите няма причина да се противят на такава инициатива. Но на мен ми е интересно такъв уред колко е надежден и какво измерва, за да определи ресурса на маслото… ПП: Със сигурност не мери окисляването на маслото, щом дава 10%, а това си е един от най-съществените фактори за оставащия ресурс. Редактирано 11 Февруари, 2021 от Pavel_Pavlov 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #204 Отговорено 11 Февруари, 2021 @Rakeem Трябва да се отчете че колата е на 125хил. км. Не съм против капковите проби,това може да е допълнение към тях. Точно за това говоря,уред който да показва стойности на маслото които ни интересуват. 1.Окисляване. 2. 3. 4. Предлагайте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #205 Отговорено 11 Февруари, 2021 Няма никакво значение на колко километра е колата, моята е на по-малко и капковите ми проби на 9000км са като проби на колеги на 1000км, но това не означава, че маслото не е свършено, а този уред може да ми каже, че мога да карам още 9000км, дали ще го послушам и ако го направя дали няма да си предобря двигателя. Както колегата Pavlov отбеляза, окислението е голяма фактор, който този тестер явно не отчита. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #206 Отговорено 11 Февруари, 2021 Уредче за хора без работа и с излишни пари(изключвам търговците, те преследват едни други цели). Който иска точен анализ ... лаборатория. За обикновения потребител са достатъчни капковите проби... Същата работа е и с тестерите на антифриз. Може да покаже ниска точка на замръзване, ама си го сменяме на 200к 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1261 #207 Отговорено 11 Февруари, 2021 (Редактирано) По принцип тази тема я прескачам, от масла нищо не разбирам и нямам и намерение да си пълня главата с нещо толкова чуждо за мен. Маслата на колите си ги сменям в рамка или почти. Хондата изостана малко повече от година защото заради пандемията рядко се караше и не и се налагаше да пътува на далеч. А относно измервателните уреди бих се доверил на видеозон от колкото на двете чертички но всеки си знае. Редактирано 11 Февруари, 2021 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #208 Отговорено 11 Февруари, 2021 След като специалистите от Хонда ти казват да сипваш минерална водица 0в20 и да я сменяш на 20 000км и всичко ще е наред с двигателя, то за какво повече да си говорим. Сипвайки два пъти по-качествено масло, с два пъти по-подходящия вискозитет, сменяйки го на два пъти по къси интервали, обезсмилят всякакви вглъбявания. 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #209 Отговорено 11 Февруари, 2021 Това Yacco е извънземно явно - след 5000км. и 50/50 градско/извънградско да е изчерпало само 10,8% от ресурса си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #210 Отговорено 11 Февруари, 2021 А колко искаш да е изразходвало масло за 28 лв литъра? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #211 Отговорено 12 Февруари, 2021 15 hours ago, Rakeem said: минерална водица 0в20 и да я сменяш на 20 000км и всичко ще е наред с двигателя Да, но само за нас Европейците, за да са "в крак с модните движения" от Германия. За Япония продължават да си препоръчват смяна на 5000 км. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #212 Отговорено 12 Февруари, 2021 46 minutes ago, Legend91 said: Да, но само за нас Европейците, за да са "в крак с модните движения" от Германия. За Япония продължават да си препоръчват смяна на 5000 км. че и с минералки карат и не им дреме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #213 Отговорено 12 Февруари, 2021 Aко сменяш на 5000км. реално няма голямо значение каква е базата, по важни са присадките. Примерно аз масло без молибден не бих си сипал в колата, а много от маслата, особено 'C' спецификациите, изцяло им липсва молибдена, който е основна антифрикционна добавка, дори буталата имат молибденов слой. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #214 Отговорено 12 Февруари, 2021 С Mobil1 FS 0W40 се усеща страхотно двигателя, но пепелното съдържание ме притеснява. Сега се чудя дали Shell Helix Ultra 5W30 ACEA A5 /B5 или Mobil1 ESP 5W30. Имам Мобил за по-напредничавата и елитна марка, но.... Как да сравниш АСЕА А5/В5 с АСЕА С....??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #215 Отговорено 12 Февруари, 2021 Toва масло е много хубаво и въобще не го мисли катализатора, той отдавна си е заминал, в момента приоритет трябва да ти е двигателя. https://www.oil-club.ru/forum/topic/30271-mobil1-fs-0w-40-svezhee/ 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #216 Отговорено 12 Февруари, 2021 Spoiler Ако беше заминал, щеше да знае – най-малкото чек на таблото се появява. Не го отписвай толкова лесно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #217 Отговорено 12 Февруари, 2021 (Редактирано) Ами аз затова съм го взел, но все пак, ето накъде отиват нещата, да не стане така че като предишния собственик, да се чудя какво да правя колата, макар да я харесвам. Катализатора работи, защо да не пазя и него, ако ще ми позволи да си карам свободно колата? Реално, в теста се оказва че фосфора не е толкова много. Високия SAPS вероятно е заради повечето калций. Който не е от значение за катализатора. Но руснаците говорят и за някакви абразивни отложения в резултат на високия SAPS. Това пък какво означава??? Редактирано 12 Февруари, 2021 от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #218 Отговорено 12 Февруари, 2021 (Редактирано) Нов катализатор ли си слагал? Защото на катализатора му дават живот около 200к, след това само ти спъва колата. Иначе като ходиш на тех.преглед ги питай колко са ти стойностите на въглеродните и азотните оксиди и ще разбереш дали катализаторът работи. Редактирано 12 Февруари, 2021 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #219 Отговорено 12 Февруари, 2021 Всичко е наред със стойностите. Колата е на 240 к, но си Мисля че е карана повече на дълги разстояния. Чека си свети на контакт и после си гасне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #220 Отговорено 12 Февруари, 2021 Гори ли ти масло? Аз преди време търсих как влияе фул сапс маслото на бензиновите катализатори, но не намерих никакво инфо, а моята не гори масло и въобще не съм се съобразявал, а и карам доста дълго с високи скорости, което надали би навредило дори и да слагам масло с много пепел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #221 Отговорено 12 Февруари, 2021 (Редактирано) Не мисля че гори. Има течове и според мен изтича по малко. Иначе маслото стои доста чисто от смяна до смяна. А какво означават тези "абразивни отложения"? Всъщност, дали няма да работи по-добре с малко по-леко масло, с вискозитет около 10 при 100С? VTECа ще се включва по-отчетливо, маслото ще тече повече и ще охлажда по-добре? Mobil1 ESP го дават с доста висок flash point, като че ли не е за пренебрегване. А Shell пък има доста противоизносни добавки Редактирано 12 Февруари, 2021 от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #222 Отговорено 12 Февруари, 2021 2 hours ago, Rakeem said: Нов катализатор ли си слагал? Защото на катализатора му дават живот около 200к, след това само ти спъва колата. Иначе като ходиш на тех.преглед ги питай колко са ти стойностите на въглеродните и азотните оксиди и ще разбереш дали катализаторът работи. Това е малко подвеждащо. На катализатора не „му дават“ 200к живот, камо ли пък да спъва колата след това. Има шанс за такова „спъване“ при механична повреда, но в никакъв случай не може да се предвиди само по километри. Ако отиде да му мерят газовете има немалка вероятност да попадне на пункт с некалибриран уред и да получи безполезни резултати. За състоянието и ефективността на работата на катализатора може да се съди по данните от втората ламбда сонда. И когато те излязат от норма светва чека с грешка, за която е писано из форума. Засега можем да оставим коментарите тук, но да не забравяме, че темата е за масла. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #223 Отговорено 13 Февруари, 2021 (Редактирано) Май ще остана на Mobil1 FS. По принцип трябва да е 5W30, но Мобил с 0W40 е почти на 30-ка - 13 ссs. Напоследък, явно това е поредната прикрита машинация на "еко"неориентираните управленски марионетки - маслата ги доближават максимално до следващия по-нисковискозитетен клас. Купувш 40ка, тя почти 30, взимаш 30ка, тя почти 20ка. Дори да се скапе ката, първи в редицата ще бъдат дизелите. А аз винаги мога да мина на газ, миене на катализатор с някаъв разредител, и т. н. Има много решения. Само ми е много любопитно, когато електромобилите станат по-масови, кого ли ще обвиняват за промените в климата, само и само да прикрият алчните корпорации и свръхпроизводството? Може би кравите? ХАХАХА! Редактирано 13 Февруари, 2021 от Legend91 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 124 #224 Отговорено 14 Февруари, 2021 @Legend91. Ерудицията в този форум предполага да се знаят границите от-до в SAE J300 и да си намериш и разтълкуваш TDS на маслото на което си си спрял вниманието. Никой няма вина, ако едната стъпка е пропусната. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #225 Отговорено 14 Февруари, 2021 Off Topic От горе постнатата наредба за еко стикерите е видно, че Ел. мобилите и хибридите са приравнени в 1 група, макар това да не е редно, обаче нали за сега у нас са малцинство. Иначе (доколкото схванах) тя е за ограничение на влизането в центровете на големите градове на коли с високо отделяне и то само в определени от кметството задимени дни. Това обаче не променя Евро категорията вписана в талона, както и съответния данък. Ама, викам да не "цапаме" тая тема с бюрократски мизерии! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #226 Отговорено 17 Февруари, 2021 Новото Honda Synthetic Blend 5W30 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #227 Отговорено 17 Февруари, 2021 Значи вече е по новата спецификация. Супер! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #228 Отговорено 17 Февруари, 2021 Това масло много ми 'мирише' на Petro Canada 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #229 Отговорено 17 Февруари, 2021 Не знам на какво мирише, ама Акорда беше доволен от него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #230 Отговорено 17 Февруари, 2021 Точно това масло няма как да си го сипвал на Акорда, защото това е новата генерация, която излезе наскоро. Иначе твърдението ми е с най-добри чувства. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #231 Отговорено 17 Февруари, 2021 Да, подведох се по тубата и вискозитета. Къде точно е разликата не съм чел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #232 Отговорено 17 Февруари, 2021 (Редактирано) Новото е по Ilsac gf-6 и API SP, a старото по gf-5 и АPI SN. В общи линии трябва да предлага по-добра икономия, по-добра защита на двигателя и веригата, по-малко отлагания и респективно да пази по-добре от детонации, спрямо предходната спецификация. PS: Някакъв Synthetic Blend от Petro, май е ново https://lubricants.petro-canada.com/en-ar/brand/supreme-synthetic-blend TD_IM-8072E.pdf Редактирано 17 Февруари, 2021 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #233 Отговорено 17 Февруари, 2021 Как маслото пази от детонации. Това не зависеше ли от други фактори, като гориво, газоразпределение, момент на запалване? Каква е разликата между сивата и черната туба? Ако наистина петрото правят маслата за хонда, то опрелено ще изневеря на равенол и следващата смяна ще е с петро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #234 Отговорено 17 Февруари, 2021 (Редактирано) 4 hours ago, Rakeem said: Това масло много ми 'мирише' на Petro Canada има нещо такова, сравнено с TD_IM-8072E.pdf , но го прави ConocoPhillips това, другото в железните кутии е японско Honda Synthetic Blend 5W-30 API SN (VOA BASE).pdf 2 hours ago, ceco_accord said: Да, подведох се по тубата и вискозитета. Къде точно е разликата не съм чел. има и SN+ междинно в момента съм с такова и Акордът 6 също е доволен Редактирано 17 Февруари, 2021 от Accord 1,8i LS 2001 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #235 Отговорено 17 Февруари, 2021 Да, разликите по API / gf ги видях на етикетите, но не рових в нета за подробности в стойностите. Предполагам че новото надхвърля изискванията на вехтите ни мотори. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #236 Отговорено 17 Февруари, 2021 Какво мислите за тази добавка? https://www.ato24.de/de/liqui-moly-motor-protect-500-ml.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #237 Отговорено 17 Февруари, 2021 За добавки в маслото, единственото, което бих сложил и слагам е Фюлерин и Полар плюс на Бардал. https://www.bardahl.bg/bg/read-news/5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #238 Отговорено 17 Февруари, 2021 (Редактирано) Едно прилично масло няма нужда от никакви добавки! Всичко си има в него! Добавките само ще му развалят симбиозата на присадките. Добавките са за слаби масла и/или "изгърмяли" мотори.... @didipov Петрото е алтернатива, но с по-къси смени! Редактирано 17 Февруари, 2021 от dandilov 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #239 Отговорено 18 Февруари, 2021 Аз съм много доволен от добавките на Бардал, вече 25 000км съм с тях и двигателят е пушка. Особено сега в студа на -15 и почти заминал акумулатор пали от един оборот без въобще да се усеща, че акуто е слабо, никакво съпротивление, а светят лапми на поразия. Ще я карам с добавки Бардал докато е в мен, пък ще видим, кога ще почне да ми гори масло и кога ще счупя двигателя. Има един случай с рали кола, която ползва въпросните добавки и минава един етап със спукан картер без капчица масло и освен, че завършва състезанието, като отварят двигателя, се оказва, че всичко е в абсурдно запазено състояние. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #240 Отговорено 18 Февруари, 2021 Добавка със Zdtp в който и да е API SN (w20 и w30) или по нов , не мисля че ще навреди на някоя от нашите каручки (дърти, без катализатор, много километри и без директно впръскване). При мен , като я сложа на петро канадката по някаква причина намалява разхода на масло видимо и от 300 на 2000 става на 200 гр. На 2000. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове