Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Някакви източници? Не че е неочаквано, не все пак.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

С Google превод от немски:

Maslata.thumb.jpg.ff21abd0b757499e57bc5529cd7680dc.jpg

Edited by dandilov
  • Upvote 1
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, искам да поръчам масло от сайта Ато24. Някой може ли да ми асиситира, как става общата поръчка и кога идва и как го получавам.

Предполагам си заслужава от този сайт? 

 

Мерси!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Fissikela

Има тема за това свържи се с колегата занимаващ се с поръчките за подробности.Маслата супер от ато24

 

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,


Четох отзад напред темата, трябва поне още едно изчитане на всичко в светлите часове на деня.

Карам 2007 Акорд 2.4 CL9 мотор с Mobil-1 5w40 като предишната, преди тази, смяна изкара 12 хил. км. с 0.500 л. доливане. С настоящата смяна, отново същото масло налято, с ужас една вечер видях, че едва на долния ръб на щеката има някой - общо изминати 6500 км. От тогава съм долял 2л. (По тази графа може градивна критика)

Гледам Eneos 5w20, даже 0w20 (ровейки се из ръководствата, които полезно са качени тук), но тук не срещнах коментари, та затова се обръщам към вас за да ме посъветвате. Далеч съм от София в момента с колата, а в близкият Добрич има едни момчета със сервиз, на които през последните 3 години им станах абонат за по една бутилка 1л. Мобил-1, за резерва в багажника. Второ питане, ако се сложи горе посоченото масло, каква добавка да налея? Бащата, светла му памет, ме пращаше все до вносителите на руския Ресурс за неговите коли. Вие какво слагате, ако изобщо слагате ? Самурая навъртя 217 хил. км. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@TCKOLEV

Чел си нещо наистини много набързо.

Според мен си попаднал на менте Мобил.

Добавки в маслото ще е последното преди за го пратиш тоя двигател на ремонт.

Тоя мобил от гaражче малко съмнителен. 

Постнах горе общите тема за поръчки от ато24,вземи си хубяво масло,пробвай първо 5w30 то е най балансирано.

Като поизчистиш малко двигателя,това става с къси смени на масло,може да сложии и 0W30 за зимата ако навърташ километри.

Колегата опрганизиращ поръчките има налични хубави масла ,може да си вземеш веднага

Не маловажен  е и масления филтър има тема за това,не взимай каквото ти дадат там от рафта,препоръчвам ти MANN.

Сменай маслата макс на 10 хил пробег,видно е защо  от темата с капковите проби на маслата.

 

Edited by CARPERA
  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първия път си изкарал 12 000кмра с разход 500 мл масло, втория път си минал 6500кмра и маслото е било на ръба ,на щеката..

Какъв ти е бил стила на каране при едната и другата смяна на маслото, защото при Хонда като цяло ,за 12 000кмра , половин литър разход е нщ ,но при втория случай за 6500кмра си долял литър+ е притеснително.

Или имаш менте масло или Хондата пие масло.

П.с. За 5/20 , 0/20 вискозитет забрави, ако проблема не е в маслото

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много зависи и как караш. Ако често я поизпържваш във високите обороти, ще хапва масло. Аз съм точно с Мобил 1 ESP 5/30 - не го пипа, но аз карам пенсионерски, Колегата CARPERA хубаво е писал, че този вискозитет може би е най-балансираният. Има и нещо друго, за което малко хора се сещат - при смяна наливат повече от нужното и то с несливаемия остатък става доста над максимума. Не е хубаво да се прави, защото после избива по гарнитури и става леш. Та, това е нормално да го изгори, но някои се притесняват, че от това почва горенето и слагат отгоре, за да има. Моят Акорд например е 3,7 л, аз винаги слагам около 3.6, щото винаги има едни 100 мл, които няма как да са източени.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От кои гарнитури? Ако може и пример със снимки....

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oт гарнитурата на главата, там избива. Нямам снимки, но съм виждал на други автомобили, вкл. Хонди. Но се получава, ако наистина много се сложи над максимума, примерно 1 литър. Ако са 200-300 мл отгоре, просто ще го изгори.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Който си сменя сам маслото и налива количество „по книжка“ без да мери с щеката… трябва да си остави колата в който и да е сервиз наблизо да му свършат по-добре работата. И тези „едни 100мл“ не са 100, а значително повече.

 

И не, не мисля, че 200–300мл ще ги „изгори“ по-бързо от следващите 200–300 мл. Сравнително малко количество над макса не е драматично защото има резерв преди да стане опасно. Как по-голямото количество масло в картера ще увеличи налягането? Само от гравитацията и собственото си тегло? Увеличеният термичен капацитет да намали температурата на маслото? Ако вече нивото стигне до коляновия вал е ясно, но дотам има повече от половин литър.

 

Съвсем не се заяждам, ако така звучи, но или изпускам нещо фундаментално, или няма причина за толкова значително повишаване на налягането, че да „избие“ или да бъде изгорено.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Споко. Никой не е казал, че се заяждаш :) Обменяме мнения и опит. Още когато я купих моята през 2013, сам си сменях маслото и сложих повече, вместо 3,7, някъде към 4 литра е било и се показа на щеката. Тръгнах да ги източвам тия 300 мл в повече и един приятел ми казва: "Не се занимавай, нищо й няма. Пък и тя ще си ги изгори". И наистина след може би 2000-3000 км (помня ли вече, отдавна беше) нивото на щеката си слезе точно на максимума. Не знам как стана, не разбирам от гравитация и термичен капацитет, но моята принципно не гори масло. Виждал съм и съм чувал коли наблъскани с много над максимума масло (1 литър), при които това много излишно масло избива по гарнитури. Има всякакви хора, които си мислят, че 1 литър отгоре е "нормално".

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз чета наред какво сте написали след мен. 
Това ми е опасението, че в сервиза са наляли Мобил-1 от някъдето, а не са ми поръчали като предния път в туба. 

Не я пържа, че пари за бензин и рали България... Наистина за изненадата, тия километри ги изяде с две ходения до морето и обратно (2000 км), а през останалото време е била врът-врът на къси разстояния из града, къде куче да изведа, къде в центъра да сляза, до магазин да ида, или тъкмо загрее и я загася, или даже незагряла пак я загасям. А и беше след първата година на Ковид пандемията, никъде не е ходила особено, гаража я топлеше.
 

От 5w40 обмислям 0w40 до Октомври с първия сняг пак да го сменя. Ако, както пишете, го е изяла преди това, то проблема ще е друг. Много знам аз как я е карал първия ѝ собственик. За втория е ясно - 5w40 ѝ налива и преди да иде пак към морето ѝ наля 600 мл да има, но вече започна да поклаща предницата леко, щом отнема педала на газта, което ми навява на мисълта, че е по-добре да намеря равно място да погледна и щеката, и цените на бутилките.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ее, маслото винаги се мери на гарантирано хоризонтална повърхност. Понякога тя изглежда такава, но не е, така че това е първото задължително правило. Второто е да мериш нивото при еднакви място и условия, щом искаш да имаш коректни данни.

Edited by ceco_accord
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 11.04.2021 г. at 10:51, note написа:

Моята равносметка с Honda 5W-40, Petro Canada 5W-30 и Ravenol FDS 5W-30 (най-скъпото от трите):

До 4000 оборота, т.е градско, не харчи.

Над тези обороти, а аз си натискам щедро по магистралата, харчи еднакво, независимо от маслото!

 

Добавям към статистиката Yacco Lube O 5W-30 и Amsoil Signature 5W-30.

Абсолютно по еднакъв начин се държат. В диапазона от евтин хидрокрек до скъпа маркетингова синтетика - минимално отражение върху разхода. Остава утехата, че глезя двигателчето повече от себе си.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разход на масло е нормален и зависи от условията. Друг е въпросът че на нас не ни харесва.

Ако маслото намалява прогресивно след определени км (и няма нововъзникнал теч), това е сигнал че е "свършило курса" и трябва ново.

Но не км са фактор, а мото часовете и експлоатационният режим. Хидрокрекът изкарва до 150 м/ч, а фул синтетиките почти двойно и то ако се кара предимно извънградско и лежерно. Но всеки се радва на V-TEC-а и си вика - "еднаж се живее". :)

За разход във високи обороти всички сме чували, но при ниски - причините са други и е сигнал за закоксване на сегментите. Именно при каране градско, на до 2000 об/мин и висока предавка под товар, процесът е най-бърз, защото налягането в отворчетата на буталата (под сегментите) е ниско и се натрупва шлака от саждите, която не може да се прокара. Кратките разстояния носят и окиси + гориво, което води до процеса на спичане на всичките излишни примеси. А  гасенето на загрял мотора след агресивно каране (веднага след спирането) прави същото, ако в маслото вече има циркулиращи финни "съсиреци".

Моторите "милионници" за това са такива - палиш, тръгваш надалечка и полечка, а като стигнеш, оставяш го да поработи докато сваляш багажа. Рецептата е същата, ако е турбиниран! Условието е да няма резки температурни амплитуди. Маратонците живеят по-дълго от спринтиращите.

  • Like 2
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceco_accord, това за агресивното каране и гасене веднага след това не важи ли само за коли с турбо? Щото на тях знам, че трябва да изчакат поне 3-4 минути на загрял двигател преди да се гаси. Не знаех, че има връзка тоя ритуал по чакането и с маслото. Щото аз като пристигна веднага спирам двигателя, никога не я изчаквам. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TCKOLEV Колега Хондата ти гори маслото..Казваш до морето , каране по- магистрала карал си в по- високи обороти 3500-4500++ и от там е пила масълце. 

Наблюдавай я, под средата на щеката не я оставяй. Слагай истинско масло и евтино да е ,но да е оригинално, пак по- добре от менте. 

 

П.с. Това със изчакването на автомобила е повече за колите с турбо, защото при тежки натоварвания ,турбината работи в мн високи обороти и като се спре ,трябва да е се изчака ,да се охлади защото в противен случай се коксолова маслото от мн горещото и се образуват нагари и от там заминава ресурса на турбото. 

Не че не трябва да изчакваме и колата с двиг. без турбо да се охлади. Включи ли перката в жегата и да сме карали с 160+ на дълго чакане. Това са общи познания които трябва да спазваме вс , ако искаме да изкараме по- дълго с нашия автомобил.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на 2-ма ви отговарям едновременно.

Гасиш и бегаш: най-горещите точки в мотора са от двете страни на изходящите колектори - горивната камера и турбината. Точно там настъпва закоксването. При спиране циркулацията на маслото, там остава жегата, която няма кой да охлади постепенно иии ... маслото врииии.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@mysticchannel33 Гори, за това и почнах да се чудя дали е било налято лошо масло или нещо се е случило с мотора (се случва), както описва @ceco_accord
В момента се оказва на 212 хил км. (Сънувал съм ги тия 217 хиляди). От Бултрако е купуван автомобила, след гаранцията само в другия голям сервиз в София за Хонди е гледан. Сивика го карах на поразия, този е много лъскав за "еднаж се живее", а сега и по магистралата - топ спийд 110-120, за да запазя разход/пари от джоба при дългите пътувания (няма газово). 


Утре ще ѝ налеят ново, 5w30 Petro-Canada

image.thumb.png.643e851afa34b0d59ae9466c2a63b3cb.png

 

Ще покарам, ще видим как ще е, след 5 хиляди пак ще се включа да споделя.

Едит: момчето в сервиза, приятел, има и 5 литрови бутилки (явно от варел идва) 5w40, пак на Петро и като гледах стикера отзад дали от Дружба, дали от Искърско, от там са му изпратени. Мисълта ми за редакция е, ако Петро не се харесват от моторите ни, ще търся друго. Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 e в момента, от UK чаках 10 дни да дойде.

Edited by TCKOLEV

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 24 минути, TCKOLEV написа:

Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 e в момента, от UK чаках 10 дни да дойде.

Директно летеше мобила от UK преди брекзита,само че Mobil1 ESP или AFE:thumbs1:!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте, 

Наскоро купих CR-V 4Gen 2014г. 2.0 Бензин 155кс. AWD с двигател RE5 R20A9 на 100% реални 55 600км.

 

В сервизната книжка видях, че до момента в Бултрако са слагали оригинално масло Хонда 5W40 

След като звънях в Бултрако София и Бургас,  за да ги попитам какво масло ще ми сложат, и на двете места ми казаха 5W40...както и до момента. За оправдание, казаха, че е заради по топлия климат в България, въпреки че в книжката пише 0W20

 

Предстои ми смяна на маслото и се чудя от една седмица какво да бъде този път.

Чудя се, дали да не му сложа 0W30 или 0W40....идеята ми е, че:

0W20 го дават за климат недостигащ +30градуса, който в България е често над +30 в летните месеци.

5W40 пък ми се струва не много подходящо за студените дни и особено при честия студен старт на ДВГ.

 

До момента съм се спрял на две марки масла и това са Motul и RAVENOL ... като ще ги поръчвам от ATO24 с обща поръчка от сайта. Разбира се има и оригинално масло на Хонда.

 

Та колеги кажете, струва ли си да слагам друго масло и то да е 0w30 или да продължавам с 5w40 ...

Другото което ме притеснява, при положение, че до момента са слагали 5w40, дали ще е проблем ако мина на 0W30 или на още по тънкото 0W20 както е по книжка? Дали ще има проблем за двигателя и като цяло, каква ще е разликата?

 

Също така съм отворен за предложения за масло от колеги с опит.

 

От 10г насам съм с дизелов автомобил, и там избора беше по лесен.

Screenshot_20220608-011329_Drive.jpg

Edited by Fissikela

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

В книжката пише ли, че 0w-20 се препоръчва само до 30°? Малко се съмнявам.

 

Няма проблеми за двигателя да минеш на по-тънко масло. Според сервизните интервали при предния собственик, условията на каране и качеството на маслото, може да се случи новото масло да поизмие някои натрупвания от старото масло и да започне да гори. Но колата е на малко километри, така че това не би ме притеснявало.

 

Не искам да ти давам препоръка, исках само да споделя това. Аз лично не бих карал с масло по-гъсто от 30ка освен ако няма основателна причина за това, каквато досега не си посочил.

 

Редакция: погрешно написах „не е на малко км“ вместо „е на малко км“

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 2
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бих го карал с 5-40 лятото и с 0-30зимата, или 5-30 ако периода за смяна е по голям от сезон! 0-20 не е подходящо много за нашия климат!

Share this post


Link to post
Share on other sites

По Хонда сервизите масово наливат 5-40, но не виждам техническа причина за това при нов мотор, освен големият им марж между доставна цена за варел и продажна цена за литър.

От друга страна 0-20 е и поради Евро екологични съображения, а и за икономия в разхода на гориво.

Не пречи на ДВГ с пробег 55К да се пробва 0-20 и да се види резултатът, а относно температурите - в мотора винаги е по-горещо от въздуха. :)

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 hours ago, TCKOLEV said:

@mysticchannel33  @ceco_accord
 


Утре ще ѝ налеят ново, 5w30 Petro-Canada

image.thumb.png.643e851afa34b0d59ae9466c2a63b3cb.png

 

Ще покарам, ще видим как ще е, след 5 хиляди пак ще се включа да споделя.

Едит: момчето в сервиза, приятел, има и 5 литрови бутилки (явно от варел идва) 5w40, пак на Петро и като гледах стикера отзад дали от Дружба, дали от Искърско, от там са му изпратени. Мисълта ми за редакция е, ако Петро не се харесват от моторите ни, ще търся друго. Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 e в момента, от UK чаках 10 дни да дойде.

@TCKOLEV

Показаната туба на Петро Канада не е за бензинов двигател.

Това е точното масло 

1295198538_Screenshot_20220608-083817_SamsungInternet.thumb.jpg.13f88f8301c1452efa2478c323268d46.jpg

Може ли да покажеш кое точно 5w40 на Петро Канада има твоя приятел.

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

С масло 5w40 да обслужваш  от нова кола  до 55 хил км  в оторизиран сервиз е безрасъдство,явна икономия за сметка на двигателя.

0w30 хубава синтетика е за твоя мотор.

Ясно е защо слагат 5w40 от Бултрако ,ефтино и целта им не е да ти подържат мотора в кондиция.

Опасенията за минаване към по тънко масло са неоснователни, с него ще се изчисти мотора от отлаганията на 5w40.

Според мен  ще работи доста по-добре мотора ти с 0w30.

RAVENOL е много добър избор.

Edited by CARPERA
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, Fissikela написа:

CR-V 4Gen 2014г. 2.0 Бензин 155кс. AWD с двигател RE5 R20A9 на 100% реални 55 600км.

 

В сервизната книжка видях, че до момента в Бултрако са слагали оригинално масло Хонда 5W40 

При мен беше абсолютно същото и в Бултрако от нова до 5тата година са наливали 5в40 бог знае какво. След доста четене и питане вече 3 години слагам RAVENOL DXG SAE 5W-30. Сменям го на 7-8 000 км и нивото не се променя, двигателя работи тихо и равномерно.Още повече на тубата си има скреч код чрез който си проверяваш маслото дали е оригинално в сайта на Равенол.

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колеги, от това което чета, не е проблем на 55 хил. КМ. да мина от 5w40 на 0W30.

Дано не започне да го яде и да харчи.

 

А като спецификации....какво трябва да гледам при избора на масло? Реално съм се спрял само на Мотул и RAVENOL

От мненията които чета, везните накланят към RAVENO, но какво точно масло трябва да е освен 0W30?

 

Това са сервизните интервали:

20220608_103237.jpg

20220608_103256.jpg

Edited by Fissikela

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, note написа:

Това за климата не го разбирам, все пак двигателят не е с въздушно охлаждане

Абе не е като да не е.

Водата във водното охлаждане, кой я охлажда!

 

Едно е да охлаждаш 80° вода с 36° въздух (като при вас), друго е да я охлаждаш със 16° въздух (като при мен).

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има връзка с климата, да. Има дори във форума цитирани тестове на потребители; които показват немалка разлика лято/зима.

 

Относно спецификациите: пише ги в книжката – един от скрийншотите, които беше пуснал.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моторът има работна температура.

За останалото се грижи термостатът и онзи дето следи нивото на антифриза и затлачването на ламелите в радиатора - външно и вътрешно.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

А каква е ролята на термостата? За един прЕател питам?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Като на смесителя в банята - смесва топлата и студената вода.

И преди да си попитал пак - ролята на вентилатора на радиатора не е същата с тази на вентилатора в банята.

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря! Нека тези, които като мен не знаят да четат! :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

Водата във водното охлаждане, кой я охлажда!

Имах предвид, че връзката външна температура/температура двигател е много по-директна при въздушното охлаждане, там освен маслото даже и горивната смес е важна, за да минимизира прегряването.

Това че въздухът охлажда радиатора няма общо с факта, че водното охлаждане е по-ефективно заради различния топлинен капацитет на водата, обема и начина, по който циркулира охлаждащият агент.

При нашите двигатели, ако са изправни и ако се карат човешки, не мисля, че трябва да се притесняваме за вискозитета на маслото поне по този параграф.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

И за да има все пак някаква полза от нашата раздумка:

В движение всичко е нормално. Моторът се поддържа в работна температура от перки / пити / помпи / термостати / антифризи и насрещен ветър, но спреш ли ...

Случвало ми се е да прибирам колата в гаража веднага след пристигане и да отварям капака, и всичко е нормално. Веднъж го отворих втори път, 5 мин. по късно и ме лъхна такава жега, че се стреснах. А зиме като прибера Легена в гаража, след 10 мин. помещение от 36 кубика е стоплено по бързо от всеки климатик или "пелетница". :)

Не случайно прегряващ мотор не се гаси, а ние всеки ден го правим на десетина по-ниски градуса (в горната граница на работната му температура) и се чудим с какво масло да караме, та да не спича по малките пространства.

Edited by ceco_accord
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

В тази връзка открай време имам навик ако по време на паркиране се е включил вентилаторът, да не гася колата, преди да е спряла перката.

Edited by note

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аа, някои перки се въртят и като слезеш, па я заключиш и бегаш, но водната помпа вече е турила табелката "не работим".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...