Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

USVO, на LPG, сменяй на 10 - 12 хил. км. (и / или 1 година), за да ти е здрав двигателят и мирна главата. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ми е мнението за Ravenol VSI 5/40?  Доколкото знам е пълна синтетика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, интересувам се с какво масло карат колеги с CR-V 3, 2.4 бензин (на газ), K24Z4. Какво мнение имате за Igol 5W40?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dandilov said:

В книжката на колата ти пише ACEA A1, A5 или А3, понеже е за европейския пазар.

Не съм виждал препоръка А3 за този мотор?

 

 

1 hour ago, blajko said:

На колко километра го сменяте?

Точно за твоя режим FO-то не мисля, че ще издържи 10хил км. По-скоро на 8 му е време. Някое от другите изброени по-горе могат и до 10+ да стигнат. Допускам, че 10хил км в твоя режим са ~250 часа работа в мотора.

 

ПП: Дани вече е отговорил. Изпуснах новата страница на темата.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви разкажа една случка , може да е малко офтопик ама...

Някой път като се замисля май много се впрягаме с тези масла и аз съм така , чета , спецификации , анализи...

 

През 2015 година бях в чужбина и там колеги имаха един Опел Вектра Б бензин ( служебен ) , имаше голям теч на масло от пробката на картера . Един ден им писна да купуват през ден масло и наляхме от маслото за смазване на паралелите на металорежеща машина ( от него разполагахме безплатно с неограничено количество )  . Нищо не се случи , напротив 1 година го караха с това масло и да се има на предвид , че зимата температурите там падаха до минус 30 градуса . И сутрин като провериш на щеката се виждаше нещо като грес .

В наши дни този Опел е вече тук в България ( купиха го от фирмата ) и продължава да си върви безгрижно....☺️

Редактирано от CNC Setter
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Като се има в предвид, че е наливано постоянно, поради теча, опреснявало се е ..Какво да му стане. . ....Предполагам че това масло е минерално някакво.... Мисълта ми е ,Опела едвали се е карал до долу, ако е търкалян колкото да ви върши работа , много честата подмяна ,заради доливането и 2 год да сте го карали така ,а не с 180-190 на аутобана, освен незначителни щети и цапане вътре, едва ли му е станало нещо. П.с. Нали бяха правили експеримент , източиха една джета ,без масло ,мина 20кмра , с 30км/ч ,даже не чукаше, работеше мазно и само светеше лампата за маслото :D Целта беше да я строшат ,но тя така и не потдаде, после и наляха масълце и още я карат, а тук даже е имало масло. Няма ли зор , не се ли използва за дълги пътувания и тежък крак , "щети" минимални или никакви бих казал. Но тук хората искат моторите им да се запазят максимално много, без износване, язви, чисти и приветливи да имат ресурс за стотици хиляди кмри и ако може да я исцедят два пъти в годината с 200+ на магистралата ( аз ) Това не сте го видяли -_-

 

Редактирано от mysticchannel
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно видео за разчитане на лабораторни анализи. Нещото, което на мен ми направи впечатление, е това, че очевидно толерансът на измерванията не е никак малък. Има според мен някои съществени разлики между измерванията на двете различни лаборатории във видеото. Но така или иначе има много интересна информация:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички,

 

след близо 6000км изминати с Петро Канада 5-30 от българския представител на К20-ката и две ходения до морето не усещам никаква разлика спрямо същото масло поръчано от ато24.

Единствено ми се стори станно, че маслото потъмня с една идея, тоест след тези километри си стои почти толкова светло колкото е и свежото масло в бутилката. Не вярвам мотора да ми е толкова чист, че да не потъмнее маслото, ама знам ли, все си мисля че трябваше да отиде в тъмния нюанс преди да го сменя на 8000км.

Какво ви е мнението, според мен маслото ако има добри миещи свойства трябва да почернява даже и мотора да е нов ???

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензинов двигател - до 8000км ще почернява по две причини:

1. Слаба база (базово масло), което не е термостабилно и се овъглява бързо.

Или

2. Мръсен двигател с отлагания, или неизправен двигател.

 

Иначе трябва да потъмнява плавно до кафяво или тъмно кафяво.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, нормално е маслото почти да не си променя света...А според мен, маслото не е добро. За последен път го налях в хондата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.09.2021 г. at 22:30, Pavel_Pavlov написа:

Не съм виждал препоръка А3 за този мотор?

 

 

В интерес на истината аз миналата вечер си направих труда да погледна в книжката и да опресня никаквия си френски - оказа се, че има информация за спецификацията и за бензиновия мотор е API SJ или SL, но е и нещо по ACEA. Спецификацията за дизеловият мотор е даден като B1 и алтернативно B3.

 

Та според тази спецификация, SSV или SSO са двете подходящи масла 0W-30, но SSV е с по-нисък вискозитет при високи температури (HTHS);

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.09.2021 г. at 10:57, blajko написа:

RAVENOL DXG 5W-30

И аз имах такава дилема.Когато купих колата (R20 двигател) беше в гаранция и от нова до 5тата й година Бултрако са й сипвали 5W40.След колебания,четене и съвети от някои от момчетата тук ( БЛАГОДАРЯ ) се спрях точно на RAVENOL DXG 5W-30. Не съм специалист, но колата работи тихо, няма колебания в оборотите и не доливам масло. Тубата си има скреч поле и може да проверяваш автентичноста й в сайта на RAVENOL. Сменям го на около 7 000 заради голям % градско каране често след студен старт.Имам миризма на бензин в маслото и въпреки,че предполагам че не е проблем предпочитам висококачествена пълна синтетика със смяна на 6-7 000 км, за да ми е спокойно :)

На 2.09.2021 г. at 13:11, dandilov написа:

"USVO" - PAO-базирани масла, а другата е "CleanSynto" - хидрокрек базирани масла

Ти беше сред хората ,които ме съветваха и ти благодаря :) Имам въпрос относно RAVENOL DXG 5W-30.На тубата хем има USVO,хем CleanSynto ?

2071781333_Screenshot2021-09-10091056.thumb.png.f390af39aaaba2c145d703c78021b04d.png

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С "USVO" (Ultra Strong Viscosity Oil) маркират топ - сегментът на маслата си, които съдържат PAO + други едни специални нещица от Равенол. (https://www.ravenol.de/en/unternehmen/usvo)

Но! Противоизносните присадки не могат да се разтварят в РАО, но могат да се разтварят в хидрокрек. За това маслото винаги е смес. Тоест винаги присъства количество хидрокрек.

Предполагам, че поради тая причина присъства и надписът CleanSynto, освен USVO.

В другият сегмент масла има само надпис CleanSynto.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM
 

Off Topic

 

А иначе помним и годините преди "раздора" с равенол,в ойл клуба.Цените им бяха,доста надолу,преди да сложат"USVO"🤔!Те започнаха...🙂

 

П.П.Най добре,да се пише в темата за маслата.

 

Е да, но USVO сегментът би трябвало да си държи рецептурите. Поне е редно, нали е ТОП продукцията.

Иначе Ravenol си имат и среден сегмент "Clean Synto", където би било по-възможно да си правят това-онова, но кой знае...

А пък Амсойл също си имат хидрокрек сегмент - XL, но при Signature - серията, обаче, скриха съдържанието на PAO в %, в MSDS-а. Сега пишат това:

687847953_Ams5W-30.thumb.jpg.83195467d9617426d62e82bd130b7482.jpg

"Тайна, майна"! ;) :D

Равенол пък въобще не дават MSDS. :lol:

Абе светът е тръгнал нагоре с краката...!

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аз хубаво си бях "заплюл" шелчето,от Ato24 5-W30 A3/B4 на половин цена:D,но натделя амса със спецификация по книга.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, поради високата цена на Равенола и поради броя на автомобилите, които са ми на гърба (цели 4) от миналата година започнах да използвам Gazpromneft Premium N 5W-40. Единствено ЦРВ-то засега все още го наливам с Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, ама да видим до кога...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, не е за Хонда въпроса, но е пак японка, та да попитам знаещите в тази обширна тема.
Карам бензинов Авенсис 2008 г. с двигател 2.0 D4 VVT-i. На 135000 километра, не гори масло, 80 % градско.
Предстои ми смяна на маслото и след три последователни годишни смени само с AMSOIL SS 5W30, сега съм решил да премина към RAVENOL 5W30.
Мога ли директно да наливам от Равенола или ще трябва промивка преди това заради някакви съществени разлики в базата и/или добавките?
И някаква препоръка към конкретна спецификация на Равенол пълна синтетика дали HDX, FDS или DXG (ако някой ги познава добре)?
Към момента Амсойла е на 8000 км за 9 месеца и въобще не изглежда добре. Направих и капкова проба.
Благодаря предварително!

oil1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 80% градско, на бензин, почти всяко масло ще изглежда по подобен начин.

Промивка не е задължителна. Но при желание - може. Разправията е повече... Хубаво е след основната промивка, да се направи допълнителна промивка с евтино масло, за да обере остатъка от химията. Накрая, преди наливането на прясното масло, изтегли несливаемия остатък, ако има такъв в картера на тойотата. В моята хонда остават 300 мл. там.

Относно маслото - взимай един Shell Helix Ultra 5W-30 и не го мисли.

Хем е със стабилна база, хем ще има запас от висок TBN, за да неутрализира киселините от "градското", хем ще има и достатъчен запас на вискозитет при разреждане на маслото с гориво от "градското", хем е с поносима цена и т.н.

Ако държиш на Ravenol, бих ти препоръчал SSO 0W-30. Не се плаши, че е 0W-30, има качествата на здраво 5W-30 с по-добри нискотемпературни свойства. ;). Но пък цената му е много нагоре...

Иначе добре си се насочил към DXG, но няма да издържи 8000 км. градско, поради по-ниското алкално число (TBN). Ще го неутрализираш до към 5 хил. км.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега карам с Ravenol SSO 0 w30, а преди него с DXG 5 w30. При еднакъв стил на шофиране сегашното мотора го харчи повече, а е зима.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам Тойотата дали е с катализатор(и) и колко масло харчи, но FDS-а има хубави характеристики, а и над 10тбн. А5/Б5 е и е по-близо до долната граница на вискозитет. Карал съм с FEL и с FDS и засега съм много доволен и от двете. Сравнявам с предишни: petro ss 5w-30, Ravenol FO 5w-30, SSV 0w-30.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

Интересно! Няма логика да го харчи повече, при положение, че е с по-висок вискозитет от DXG, a и то е USVO. Я разкажи малко повече...

 

@Pavel_Pavlov

За този двигател на тойота дават масла с вискозитет при 100 °C над 10. При положение, че е на бензин и кара предимно градско, за да избегне ефекта от разреждане на маслото (чести студени стартове, недозагрял двигател и т.н.), е добре да заложи на малко по-висок вискозитет, а A5/B5 са с вискозитет при 100 °C от 9 до 10. От тази гледна точка разсъждавам.

Иначе FDS и SSV са много добри масла, но не са много подходящи за него в случая.  FO не го харесвам, защото е с много полимерни подобрители на вискозитета.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov При мен е малко непредвидемо с километрите, но скоро ще капна първа капка и ще пиша. Не съм доливал още, но за около 2600 км (15% градско) / общо около 55 моточаса / 80 дни, липсва почти половината от щеката.

Кюнците и моторът са сухи отвсякъде. Разход съм забелязвал само извънградско, сигурно заради изпреварванията в колоните. Принципно моторът си работи в първата 1/3-та от оборотния режим. Разход гориво се качи малко заради зимните гуми и гравитира около 12/100 газ извънградско - за тея км около 340л + 10л бензин.

Така си я карах и с DXG-то, което даде разход 1.2 литра масло за 14 140 км с 2 доливания, а преди нужда от 3-то, налях новото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20220107_081654.jpg

IMG_20220107_081459.jpg

IMG_20220107_074336.jpg

Маслото от Ато 24 не ми се струва прекалено старо. Налях го на 16.10. 2021.

IMG_20220107_082053.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord Не искам да ти давам "лоши" предложения, но защо не вземеш да смениш гумичките и на 99% съм сигурен че разхода ще заспи, специално в твоя случай.

Ако разхода беше 500мл за 10К кмри ,тогава е друго, не го мисли 

Акорда които продадох 6цата ,мисля че го знаеш ,гореше 1л на 5000кмра, после ,може и да си внуших ,но се увеличи, докато един "прекрасен" ден просто прегори стъблото на клапана ,от наслояване на масло и той пропадна. Отваряне ремонт глава и слава Богу го продадох. Бранко (Markony) преди време ми продаде гумички ,така и нямаше кои да ми ги сложи ,карах така и накрая изпя лебедова песен. Агрегата беше чук, но гореше ;)

 

Редактирано от mysticchannel33

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Capt_Flint написа:

AMSOIL SS 5W30, сега съм решил да премина към RAVENOL 5W30

 

Моето скромно мнение е да си останеш на Амсойл с тойотата, щом не ти го харчи и нямаш други проблеми. Не виждам с какво Равенолът ще го превъзхожда. А за пробата, както казаха колегите - нормално при такъв дълъг градски пробег.

 

Колкото до харча на масло при нашите хонди, лошото е, че в много случаи са сегменти и ремонтът е нецелесъобразен,  поне докато не почне да цапа свещите.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, mysticchannel33 написа:

@ceco_accord Не искам да ти давам "лоши" предложения, но защо не вземеш да смениш гумичките и на 99% съм сигурен че разхода ще заспи, специално в твоя случай.

Разход от 1л на 10К км си е норма за този мотор ако чат/пат се кара в червеното. Така бе с предното масло.

Вчера скокнах до Софето, но през Петрохан + 60-тина км по северната дъга на столицата круизвайки със 120 км/ч.

6-така има сила и спокойно си върви в баира на 4-та с 2000 об/мин, на-5-а 120 са 2500 об/мин, та за 290 км в 2-те посоки нямаше разход.

Фена в тея мотори сипва 5w40, но реших да пробвам 0w30. Ще го следя, а ако се запази тая тенденция, сигурно ще се върна на 5w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Ако само във витек режим лапа масло, тогава е възможно да имаш задръстени цедки по витек-а. Имаше писано за такъв проблем някъде във форума.

В този случай, ако и DXG-то е поразкиснало и разтворило някакви отлагания, е възможно да са се спрели на цедките. А SSO е с по-висок вискозитет и хипотетично ще минава малко по-трудно от там. Размишлявам само...

 

Дали е за гумички на клапани, може да се види с ендоскоп в горивната камера.

https://youtu.be/QmfufnwY_Fc

 

https://youtu.be/w75b8-snqwg

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 hours ago, dandilov said:

Относно маслото - взимай един Shell Helix Ultra 5W-30 и не го мисли.

Хем е със стабилна база, хем ще има запас от висок TBN, за да неутрализира киселините от "градското", хем ще има и достатъчен запас на вискозитет при разреждане на маслото с гориво от "градското", хем е с поносима цена и т.н.

 

Много примамливо предложение, но "уж" идеята е да наливам една идея по-качествено масло. Ще помисля и ще почакам още някоя препоръка.

 

16 hours ago, dandilov said:

За този двигател на тойота дават масла с вискозитет при 100 °C над 10. При положение, че е на бензин и кара предимно градско, за да избегне ефекта от разреждане на маслото (чести студени стартове, недозагрял двигател и т.н.), е добре да заложи на малко по-висок вискозитет, а A5/B5 са с вискозитет при 100 °C от 9 до 10. От тази гледна точка разсъждавам.

Иначе FDS и SSV са много добри масла, но не са много подходящи за него в случая.  FO не го харесвам, защото е с много полимерни подобрители на вискозитета.

 

Ако гледаме спецификации има такова RAVENOL HCL SAE 5W-30. Вискозитет при 100 °C 12,2, TBN 10,2. Някакъв коментар?

 

4 hours ago, note said:

Моето скромно мнение е да си останеш на Амсойл с тойотата...


Ами точно защото чета този форум (синът ми кара Акорд) и последният пост в тема "Горят ли масло Акордите?" ме накара да се замисля за смяна на Амсойл с друго масло. Иначе съм доволен от него, двигателя е тих, не трака, не го гори и не доливам. Единствено още преди 1000 км. маслото е черно като на дизелак. Ако не бях чел коментари тук, нямаше и да се замисля да търся заместител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

 

Ако само във витек режим лапа масло, тогава е възможно да имаш задръстени цедки по витек-а. Имаше писано за такъв проблем някъде във форума.

В този случай, ако и DXG-то е поразкиснало и разтворило някакви отлагания, е възможно да са се спрели на цедките. А SSO е с по-висок вискозитет и хипотетично ще минава малко по-трудно от там. Размишлявам само...

 

Дали е за гумички на клапани, може да се види с ендоскоп в горивната камера.

https://youtu.be/QmfufnwY_Fc

 

https://youtu.be/w75b8-snqwg

 

Off Topic

То не е много лесно да се стигне до свещите, но като правя пак реглаж на клапаните, ще видим и тях и ще гледам да е при човек с ендоскоп.

Ще проверим всмук. колекторите ЕGR-а и цедката на VTEC-a.

 

 

IMG_20211120_094021.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да отговоря, извинявам се, но да използвам да питам, едва ли ще пречи други да ти отговорят...

Въпросът е към всички, само от любопитство:

Защо за мнозина е толкова важно да ползват най-реномирани/скъпи консумативи, или точно определени? Имам предвид, че предните 2-3 собственици из чужбина въобще не ги интересува какво им е маслото и колко често го сменят, та от сега нататък да правиш такива плонжове? 

Не съм против, в Англия съм и винаги взимам някакво средна цена, единствено да отговаря на вискозитета, не ме интересува марка, добавки, подробности, екстри, хвалби... (не съм мурдар, сам си поддържам колата)

Питането ми е провокирано, че вчера ми се обажда приятел от България да проверя как върви тук 5W30 Castrol Edge, цена и популярно ли е, щял да провери и в Швабско... неща, които и сам можеше да направи с Гугъл... Негов приятел пътувал в Германия и Англия, та да му донесел, че се предполага, че в чужбина не  е менте...

Неудобно ми беше да питам защо се вманиачва и защо трябва да е точно това и никое друго? Тая кола цял живот ли ще я има, та и трепери толкова?

Таа, не се обиждайте от въпроса, кажете нещо, знам, че не всички са такива маниаци, но все пак...

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважението към колата е уважение и към самия себе си и всеки търси златната среда между цена и рентабилност.

Някои задълбават в данните, други не им обръщат внимание, а трети хич не им дреме за състоянието на возилото, но настоящият му собственик разбира що за хора са били предните.

Но да не голословим, има "маслени теми" с много инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 1 час, JapCar написа:

вчера ми се обажда приятел от България да проверя как върви тук 5W30 Castrol Edge, цена и популярно ли е

Купи на тоз приятел,едно хубаво олио,че на тази цена и в Швабско,не мой го намери.

А това че имаш достъп до този изключително коректен търговец,на оем хонда консумативи от първа ръка и с безплатни доставки,дава отговор и на въпроса ти.

Ако е с хонда,на мобила в сайта да обърне внимание.

Поздрави!

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, JHM написа:
  Скрий съдържанието

Купи на тоз приятел,едно хубаво олио,че на тази цена и в Швабско,не мой го намери.

А това че имаш достъп до този изключително коректен търговец,на оем хонда консумативи от първа ръка и с безплатни доставки,дава отговор и на въпроса ти.

Поздрави!

 

Приятелят не е с Хонда, а е голфаджия... :) Освен това той е в БГ, аз в Англия.

Това с добрите цени на оем не отговаря на въпроса ми, защото той се отнася не само за масла, а за всякакви консумативи и не само за Хонда, за всякакви коли... Бил съм с няколко марки и форуми, същата работа навсякъде. 

Знам, че конкретен отговор, освен- щото мога да си го позволя, няма да има, ама да си питам. :)

Off Topic
Off Topic

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Уважението към колата е уважение и към самия себе си и всеки търси златната среда между цена и рентабилност.

JapCar Цецо го е написал,само бих добавил,че ние тук също можем да си го позволим,както неизбежно го правим,че и на по високи от там цени.Но чувството,че си платил и преплатил даден продукт, със съмнения за неговата автентичност,те прави прецакан (..по български)!

От там така с твоя авер.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за офтопика..., шЪ ми сЪ карат модераторите...

Остави авера, беше принципно питане и не става дума да не се грижиш за колата си, а антилогичното преиграване с консумативите за кола на 250К примерно, което е оправдано ако имаш нова кола... Не убеждавам никого, не се заяждам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих добавил: Страст. А може би и подсъзнателно заложено мислене от близкото ни минало, когато се чакаше вноска за автомобил по няколко петилетки, и като излезе, си го гледаш като писано яйце, понеже той остава после за внуците...

А може би и прагматизъм: известна е максимата - не съм толкова богат, че да купувам най-евтиното.

Специално за маслата -  на всяка отделна марка, качествените масла са със сходни цени. И каквато и марка да е, стига да не е менте, и не се използва в екстремни условия (дълъг пробег, натоварен режим на работа и т.н.), би вършило работа.

Понякога оригиналните части не могат да се избегнат, но в останалите случаи винаги има алтернативни добри афтърмаркет части, на в пъти по-ниски цени.

 

Колата е като жената: когато се грижиш добре за нея и се отнасяш с уважение, е по-малко вероятно да ти върти номера..., независимо на колко години е :)

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   2 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...