dandilov 2828 #1121 Отговорено 7 Юни, 2023 Напълно подходящо е, ако двигателят ти е изправен, в добра кондиция и не гори масло. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1122 Отговорено 11 Юни, 2023 На 4.06.2023 г. at 21:49, Simeto написа: Някой дали е пробвал Равенол FDS 5-30 Взимай и наливай смело! Още 1500км. имам с SSV 0W30 и следва FDS-а,за топлите месеци.Зимата съм пак с нулата отпред. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Simeto 1 #1123 Отговорено 16 Юни, 2023 On 6/7/2023 at 5:00 PM, dandilov said: Напълно подходящо е, ако двигателят ти е изправен, в добра кондиция и не гори масло. За жалост бая си го похарчва . До сега бях с равенол SSV 0-30 и на 10 к диливах по 2 литра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1124 Отговорено 16 Юни, 2023 Off Topic SSV и FDS са с много близки х-ки и са масла от "топ" сегмента на Ravenol. Този разход от 2 литра няма да се оправи с FDS. Имаш избор от два варианта. 1. Ремонт на двигателя, ако износването му позволява. И то от кадърен, и доказан механик, който знае какво да направи. След което ще имаш двигател почти "като нов". 2. Ако не ти се дават средства за ремонт, тогава по-висок вискозитет масло, с което ще свалиш малко разхода и то за определено време. Но това при условие, че си го прежалил вече тоя двигател. После вероятно няма да става и за ремонт. (Не го препоръчвам този вариант!) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1125 Отговорено 18 Юни, 2023 На 16.06.2023 г. at 15:18, Simeto написа: За жалост бая си го похарчва . До сега бях с равенол SSV 0-30 и на 10 к диливах по 2 литра Щом харчи толкова, сложи масло с пепел под 0.9, поне да си спестиш други проблеми. И двете масла на Равенол са с пепел над 1.2, което е много за двигател с такъв харч, според мен! Примерно DXG 5w30. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1126 Отговорено 19 Юни, 2023 То тръгне ли да харчи, така наречената "пепел" няма много значение. Всичко се задръства със сажди и мазнотия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #1127 Отговорено 19 Юни, 2023 (Редактирано) С @ceco_accord бяхме обсъждали за неговия леген масла на Равенол и той си държеше на DXG 5W30, според човека от който взимам масло Равенол, DXG Не е за Legend. И му препоръча FDS. Редактирано 19 Юни, 2023 от Drone Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1128 Отговорено 21 Юни, 2023 Любопинтно ми е какви са му доводите за DXG, че не става за Legend? 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1129 Отговорено 21 Юни, 2023 На 19.06.2023 г. at 20:05, dandilov написа: То тръгне ли да харчи, така наречената "пепел" няма много значение. Всичко се задръства със сажди и мазнотия. Според мен има значение, особено за катализатора, който хич не се разбира добре с фосфора и сярата. Чистото масло изгаря по-пълно в сравнение с автомобилните, в които се добавят присадки. Примерно 2т маслата са Low saps, за да се избегнат депозитите по буталата, за които основно допринасят присадките. Факт е, че след един определен разход, освен ремонт, нищо друго няма да помогне, но все пак няма нужда от допълнително наливане на масло в огъня. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #1130 Отговорено 22 Юни, 2023 Преди 17 часа, dandilov написа: Любопинтно ми е какви са му доводите за DXG, че не става за Legend? Не знам Не съм го разпитвал. А каква е основната разлика между DXG и FDS ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1131 Отговорено 22 Юни, 2023 (Редактирано) Разликата не е една. Но нека кажа така: разлика е, че FDS е "старо" масло като концепция. Не случайно го слагам в кавички. То е по спецификация API SL, докато DXG е по API SP последната, по новост, спецификация на API. На всички е известно, че по-новата API надгражда предходните и може да се използва при двигатели, на които преди време е препоръчвана по-стара спецификация. Поне така казват от API. Това от една страна.... От друга, DXG е масло с много по-впечатляващи х-ки съгласно предоставените данни от tds-а. А по-конкретно: 1. По-висок HTHS, т.е. по-устойчиво на "срязване" при високи температури = по-добра защита на двигателя и сигурност на мазане при високи температури и натоварвания. 2. Наличие на естери в състава, което допълва т.1 + по-висока термостабилност. 3. По-висок Flashpoint = отново на по-висока термостабилност на маслото. 4. По-ниска изпаряемост (NOAK), което говори за по-малко вискозитетни подобрители в състава, поради което няма няма да има промяна във вискозитета в течение на експлоатацията и по-малък риск от високотемпературни отлагания в двигателя. 5. По-ниска сулфатна пепел = по-малка вреда за катализатора (поне на теория) и отново по-малък риск от високотемпературни отлагания в двигателя.. Нискотемпературните х-ки на двете масла са сходни и много добри. Като едно предимство на FDS мога да спомена по-високите съдържания на цинк и фосфор от гледна точка на защита на веригата, но това пак опира до "старата рецептура". Но DXG пък има други съставки, които компенсират това. Поне така е обявено от API - API SP "има по-добра защита на веригата" от API SN. Единственият недостатък на DXG е по-ниският ресурс. Което е характерно за маслата по ILSAC. Но американци и японци отдавна препоръчват смяна на масло на 3000 мили (тежък режим) до 5000 мили (нормален режим). Така, че не можем да се сърдим на Honda за това... Предимството е - винаги чист двигател и без запечени сегменти... В резюме: И двете масла са подходящи за Legend. С оглед на поизносен двигател и не в първа младост, бих използвал DXG с по-честа смяна, вместо FDS. За сравнение: Tds_1111139_en.pdf Tds_1111124_en.pdf Редактирано 22 Юни, 2023 от dandilov 4 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1132 Отговорено 22 Юни, 2023 (Редактирано) @Rakeem Когато двигателят гори масло, в цялата изпускателна система се отлага смес от сажди и недоизгоряло малсо. Всички знаем какво е черен или мазен ауспух. Е това се отлага и по стените на питата на катализатора. А когато има преграда, която не позволява отработените газове да контактуват със стените на питата на катализатора, не могат да бъдат осъществени и каталитичните процеси. Именно това е най-голямата вреда за катализатора - замърсяването му! Това влошава, дори спира работата му, а не толкова фосфорът. Фосфорът може да рзяжда питата на микро ниво - да, но когато питата е чиста, ще продължи да осъществява каталитичните процеси. Тя е керамика с добавени в нея благородни метали като катализатор. Те не са повъхнистен филм, а са в целия обем на керамиката, на микро ниво. Моят катализатор е поне на 340 000 км. и с оглед на лакирането на двигателят ми, преди мен е каран с не толко качествени масла и със сигурност, с високо пепелно съдържание. И аз го карам често с ACEA A3/B4. Но! Двигателят ми не гори масло! Ползвам OXICAT два пъти в годината за почистване на катализатора и на ГТП, газ анализаторът показва перфектни стойности. П.П. Чистотата е разковничето! Редактирано 22 Юни, 2023 от dandilov 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1133 Отговорено 22 Юни, 2023 Като цяло съм съгласен с горното, с изключение на термина "стара рецептура". Не познавам в детайли дискутираните масла, но от поддържаните стандарти мога да кажа, че ако API SP-RC в DXG е от пролетта на 2020г, то ACEA A7/B7 в FDS е представена в ACEA-2021 и предоставя същия F.E. тест на Toyota, както и най-новата гледна точка на ACEA за LSPI и chain wear защита, разбира се без такава на GPF/DPF. Източник Lubrizol. Поздрави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1134 Отговорено 22 Юни, 2023 Имено за това са кавичките колега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blunty 2 #1135 Отговорено 6 Юли, 2023 Здравейте, моля да ми препоръчате читаво масло и маслен филтър, които да взема с общите поръчки от ato24. Профилът е следният: 2009 Honda Accord Tourer 2.0 CW1, на 198к км, с газова уредба и активен (незадръстен) катализатор. Притежавам колата от 8 месеца; карам я основно на газ; в града в нормален стил на шофиране (без да навлизам много във високите обороти); на магистралата 160-180км/ч (около 4000-4500 оборота). Предният собственик я е карал с масло Mobil 5W40; по негови думи му е харчила около 600мл на интервал смяна (нямам представа, в какъв стил на шофиране). При мен, без подготовка, при обслужването ми сложиха масло Wolf Vitaltech 5W40 PI C3, което мисля, че колата не харесва (или пък шофирането ми по магистралата:) ) и за 9к км изяде около 1,2л (по около 200мл на 3-4 карания извънградско с висока скорост). Течове на масло не забелязвам да има. Та моля да ми препоръчате смислено масло за описания профил двигател и шофьор , че доста коментари прочетох и се чувствам вече объркан:) Благодаря ви предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1136 Отговорено 10 Юли, 2023 Здравейте, кое от тези масла, които излизат на търсачката на Равенол за модела бихте препоръчали да избера? Или да се придържам към първото предложение, както винаги? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1137 Отговорено 10 Юли, 2023 Търсачката колега не препоръчва масла по номер на ред (хубост), а по критерии. И понеже все трябва да почне от някъде и да свърши, се вижда целият диапазон на предложенията. Ти се запознай с изискванията на производителя и отвори едно по едно маслата. Те че всичките ще са правилна опция, да такива са, но някое от тях ще изпъква повече. И не е казано това да е първото масло в съветника (говоря по принцип, а не конкретно за изброените на снимката). Ако намериш някое в SAE 0W-20 което отговаря на едновременно на ACEA C6, API SP-RC, ILSAC GF-6A ще си взел максимума от new-tech стандартите. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1138 Отговорено 10 Юли, 2023 (Редактирано) Здравей колега. Точно защото второто отговаря на всички тези критерии питам, дали реда има значение. Или пък някой ако вече е правил проучване точно за този двигател и тази марка масла да сподели Редактирано 10 Юли, 2023 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1139 Отговорено 10 Юли, 2023 (Редактирано) Обърни внимание на маркираните по-долу, с червено, характеристики на DFE. Тези два показателя говорят за много по-голяма термостабилност на DFE, спямо EFS! Отделно DFE има и по-богат противоизносен пакет присадки, видно от лаб. анализите. Ака трябва да избирам между двете, без колебания - DFE. Но тук идва въпросът, двигателят ти в достатъчно добра кондиция ли е? Ако харчи масло, не знам с колко ще се вдигне разходът му, ако от по- висок вискозитет досега, минеш на 0W-20. Всичко до избора на масло опира и до текущото състояние на двигателя. Ако е здрав и не харчи - смело наливай DFE. Но ако си "похапва", изборът отива към друг вискозитет. Но от допустимите! Например W-40 щe e голяма грешка! Тук е твоята роля - да видиш какво е състоянието на двигателя и да избереш правилния вариант. Универсална формула няма! П.П. като цяло, при харчене на масло няма друг правилен вариант освен ремонт на двигател. С масло няма да се оправи проблемът, а с по-високи вискозитети от допустимите, щетата ще е пълна след няколко десетки хиляди километри... Редактирано 10 Юли, 2023 от dandilov 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1140 Отговорено 10 Юли, 2023 Благодаря много за изчерпателния отговор! Явно правилно ми е направило впечатление, че първия вариант, който дава калкулатора е добър. Двигателя не харчи масло, за 5000 км съм долял 150 мл, за да го върна на максимума. Кеф Сега съм с оригинално Honda 0w20, като за пръв път, но не смятам да продължавам. Зaтова за сега ще се придържам към 0w20. И сега да забия втория си подготвен въпрос. Замислям се и за Amsoil 0w20. Трябва да си избера едно от двете. Ravenol или Amsoil. https://amsoil.bg/produkt/signature-серия-0w-20/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1141 Отговорено 10 Юли, 2023 Не винаги първият вариант, който дава калкулаторът е най-добър. По-скоро е най "еко". Тук обаче е съвпадение. Относно Amsoil или Ravenol - в момента бих избрал Ravenol. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 604 #1142 Отговорено 11 Юли, 2023 @Bizzito, и за моя двигател оил гайда на равенол предлага същите масла. Един ден се хванах да им нахвърлям параметрите в една таблица. Качвал съм я и тук, но не помня в коя тема. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1143 Отговорено 11 Юли, 2023 Поръчвам Ravenol DFE 0w20. Благодаря на всички :) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
batyaro 0 #1144 Отговорено 16 Юли, 2023 Здравейте,колеги. Имам Хонда джаз,2006, L13a1. Две смени я карам с мотул x-cess 5w40. Няма проблеми с маслото,но малко го харчи. За една година и близо 12000 км. съм долял около 1,5 л. Мисля,че разхода не е голям,като се кара предимно градско. Реших обаче да мина на 5w30. Взех от Ато24 Шел хеликс ултра 5в30. Двоумя се обаче. Мотула го харчи в жегите,а тоя Шел дали няма да го гори повече? Не искам илсак или някакво подобно,защото са слаби и деградират по-бързо с нашите горива и прашни пътища. Тоя Шел дали ще е подходящ? Дет се казва,проба-грешка. Ще го налея и ако не става пак ще мина на 5в40. Заглеждах се и по оригиналното на Хонда,ама и то илсак. Тбн му нисък,добавките орязани,дали ще се справя в жегата? Чета в книжката,че може да се ползва от 0w20 до 10w40, Та такива ми ти дилеми са ме налегнали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1145 Отговорено 16 Юли, 2023 По принцип най-масовия диапазон на вискозитетените класове обхващащи стандартите по ILSAC си остава SAE xW-20 и xW-30. Т.е. до тук имаме масло с понижено триене. Много често на пазара предлаганите масла едновременно отговарят както на API така и на ACEA. А понеже стандартите по ILSAC са създадени върху тези на API се оказва така, че желаеш или не, пак ползваш ILSAC под някаква форма във формулата. За конкретния Shell неофициално може да се твърди, че има доста сходства с ILSAC GF-3 (но навярно) без толкова ясно изразена F.E. упомената в Sequence VI-B Fuel Economy в секцията на ILSAC GF-3 според Afton Specification Handbook. Поздрави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitko vtec 38 #1146 Отговорено 21 Юли, 2023 Здравейте, колеги Реших да пробвам маслото на орлен платинум на Хонда Акорд 2.2 дизел. Някои дали е пробвал супер цена като качество много добри клипове по ютуб. Алфатаури Ф1 спонсори добре изглеждат нещата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scala 21 #1147 Отговорено 3 Август, 2023 Здравейте, Моля за мнения за Ravenol REP 5W-30. Ще се сипва на R20. Кара се 50/50 градско/магистрала. Смяна на 10 хил. км. През последните 5-6 години съм засичал да гори около 2-3 л. на 10 хил. км. (натискам здраво по магистралата), независимо от маслото. Иначе последните години карам с Mobil1 ESP 5W-30, ама нали казвате, че са развалили формулата. Главно ме интересува дали маслото е подходящо за ежедневно шофиране и такъв интервал на смяна - нали уж е "racing". Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1148 Отговорено 3 Август, 2023 преди 29 минути, scala написа: нали уж е "racing". Нищо рейсингово няма в това масло. Няма как C3 масло с 0,8 пепел да бъде рейсинг. Просто са добавили Волфрам и повече Естери, което го прави по-устойчиво на натоварване и високи температури. Идеално е за твоя случай, с този разход и стил на шофиране. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1149 Отговорено 4 Август, 2023 На 3.08.2023 г. at 19:04, Rakeem написа: Няма как C3 масло с 0,8 пепел да бъде рейсинг. От всяко правилно има и изключения колега. Lubrizol Relative Perfomance Comparisson Tool за RN17RSA показва за SA <0.8%. Спецификацията RN17RSA изискваща се за Renault Sport двигателите след 2017г се поддържа единствено от ACEA C3 масло. GM Dexos 2 (отново ACEA C3) в горното масло на Ravenol пък е единствен избор за Chevrolet Camaro и Corvette, все спортни коли със сериозен дух. Списъка продължава още с VW 511.00, Porsche C40 за двигатели над 600 к.с. пак в ACEA C3. Поздрави. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1150 Отговорено 12 Август, 2023 На 4.08.2023 г. at 22:29, georgi.ivanov1975 написа: все спортни коли със сериозен дух ..... и каталитични преобразуватели, предназначени за движение по пътищата, покриващи актуалните стандарти за вредни емисии. Предполагам няма нужда от обяснения, защо се препоръчват подобни масла и защо от няколко години насам, вече всичко по книжка е С. И пак казвам това не са рейсинг масла, могат да се нарекат хай пърформанс, но терминът рейсинг се отнася до едни коли, които се карат по пистите, а там никой няма да видиш да налива подобно масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivaneca_s@abv.bg 0 #1151 Отговорено 17 Август, 2023 Здравейте, момчета, Карам от скоро Акорд 8-ма ген. 2,4 бенз. автомат, сложих му газова и смених маслото на мотора като за начало. От години карам с Yacco другата си кола, та сложих същата марка и модела, който ми препоръчаха там 5W30.Днес наблюдавам, че за 1000 км. е смъкнала маслото с половин литър. Начина на каране ми е смесен 150-160км/h по магистрала и висене по задръствания в Пловдив, да кажем на часове по равно. Та какво мислите, видях, че по- добрия вариант за колата е 0W30, далеч от това, което ми препоръчаха пък в Хонда Пловдив. Този голям разход едва ли ще спре с смяната на масло, но дали ще се повлияе. И другото ми питане е така може ли да се кара с този разход за напред или трябва да се прави ремонт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1152 Отговорено 17 Август, 2023 Първом е добре да се огледа дали от някъде не сълзи по гарнитури и семеринги, защото не е задължително този 0.5 литър да е от горенето на масло. Иначе половин литър за 1000 км си е множко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivaneca_s@abv.bg 0 #1153 Отговорено 17 Август, 2023 И да сълзи си е множко, ако питаш мен, но прочетох доста момчета са писали, че им горят бая тия мотори, та за това зададох въпроса. Ако имаше теч на масло може би щах да го хвана като точка или капка там където я държа спряна, но ще се огледам добре, така или иначе трябва да пооправя кората отдолу, че е хващана като в час по трудово... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1154 Отговорено 17 Август, 2023 Огледй на нея, както и отвсякъде мотора. Светни с нещо и с огледалце. Щом колата ти е от скоро, струва си. Някои от течовете са само в движение, тоест, когато моторът е в обороти и капките се стичат и отлитат. Но и за "типичен" разход на този мотор е писано, макар и не в тасива количества - маслосъбирателните му сегменти са тесни и се спичат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #1155 Отговорено 18 Август, 2023 Преди 23 часа, ivaneca_s@abv.bg написа: Здравейте, момчета, Карам от скоро Акорд 8-ма ген. 2,4 бенз. автомат, сложих му газова и смених маслото на мотора като за начало. От години карам с Yacco другата си кола, та сложих същата марка и модела, който ми препоръчаха там 5W30.Днес наблюдавам, че за 1000 км. е смъкнала маслото с половин литър. Начина на каране ми е смесен 150-160км/h по магистрала и висене по задръствания в Пловдив, да кажем на часове по равно. Та какво мислите, видях, че по- добрия вариант за колата е 0W30, далеч от това, което ми препоръчаха пък в Хонда Пловдив. Този голям разход едва ли ще спре с смяната на масло, но дали ще се повлияе. И другото ми питане е така може ли да се кара с този разход за напред или трябва да се прави ремонт. По принцип този двигател е "сух отвън". И понеже консистенцията на маслото е такава, че е трудно да бъде измито от дъжд или вятър/въздушно течение ако имаш теч със сигурност ще има и следи от него. Другото което ми идва на ум е да погледнеш ауспуха за омазняване, или ако имаш приятел го помоли да поприпомва малко газста докато ти следиш отзад за сиви пушеци(щом е такъв голям разхода може и да има). Относно другият ти въпрос и аз бях пред подобна дилема, като накрая се спрях на SHELL HELIX ULTRA 0W-30 A5/B5, Макар и да е субектовно усещането на всеки собственик, добре си работи двигателя с него, зимата си се развърта лекичко, а и ценово ми се струва че е по-изгодно от якото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivaneca_s@abv.bg 0 #1156 Отговорено 21 Август, 2023 Колата е на уж 175000 км., но мисля че в Германия им сменят маслото на 20к. Купих я ударена и си мислех че мотора ще е добре. Няма омазнявания по аспуха, не пуши върви си перфектно и работи перфектно, пък този разход от къде се получава. В Пловдив има ли специалисти, които са на ти с този мотор да отида за диагностика и да го погледнат, мисля , че сутрин и чувам и веригата, та няма да е лошо да се консултирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgenov 14 #1157 Отговорено 5 Септември, 2023 Здравейте, какво масло на Ravenol би било подходящо за Civic IX 1.6 iDTEC (140к) и Jazz III 1.3iVTEC (30к)? За Civic-a в съветника на Ravenol намирам RAVENOL FEL SAE 5W-30 (RECOMMENDATION: Honda i-DTEC). Предполагам, че ще е подходящо. Досега в Honda сервиза са наливали 5W30 C3 SHELL HELIX ULTRA. За Jazz-a обаче не намирам вариант, който да изглежда подходящ. В препопъките за Honda за само 2 масла 0W-16, което не нещо не ми се вижда удачно. https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=d4c8636eda9f9303 И двата мотора са в отлично състояние, Civic-a се кара 90% по магистрала, а Jazz-a e смесен 50-50. Отворен съм и за други предложения, стига да са добри за мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #1158 Отговорено 5 Септември, 2023 (Редактирано) Преди 6 часа, pgenov написа: За Civic-a в съветника на Ravenol намирам RAVENOL FEL SAE 5W-30 (RECOMMENDATION: Honda i-DTEC). Предполагам, че ще е подходящо. Ок е, но аз лично бих сложил 0-30, ако ще сменям сега на дизел. Ако джазката не се ръчка, спокойно можеш да й сложиш 5-20, но 0-16 не е за този мотор, по-скоро за последния модел(хибрида). Редактирано 5 Септември, 2023 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1159 Отговорено 5 Септември, 2023 @pgenov Като цяло съм съгласен със съветника на Ravenol. За iDTEC, Ravenol FEL SAE 5W-30 е напълно О.К. За Jazz-а, обаче виж какво ти пише в книжката на колата. Дават ли определена спецификация на Honda? Защото Ravenol, за EFE 0W-16 дават препоръка за Honda 08215-99974, Honda 08216-99974, Honda 08232-P99S1LHE, Honda Ultra Green, Honda Ultra Next. Ако в книжката има указание за някоя от тях, тогава няма мърдане и трябва да се съобразиш. Ако в книжката няма изрична препоръка за една от тези хондовски спецификации, тогава бих ти препоръчал RAVENOL DFE SAE 0W-20. ... И сменяй маслата честичко. Не ги слушай в сервизите за интервали от 15 - 20 хил. км., ако искаш да си караш колите и след гаранцията им. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgenov 14 #1160 Отговорено 7 Септември, 2023 Това е указано в книгата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове