dandilov 2829 #401 Отговорено 2 Септември, 2021 USVO, на LPG, сменяй на 10 - 12 хил. км. (и / или 1 година), за да ти е здрав двигателят и мирна главата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #402 Отговорено 2 Септември, 2021 А какво ми е мнението за Ravenol VSI 5/40? Доколкото знам е пълна синтетика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shelvey33 0 #403 Отговорено 2 Септември, 2021 Здравейте, интересувам се с какво масло карат колеги с CR-V 3, 2.4 бензин (на газ), K24Z4. Какво мнение имате за Igol 5W40?Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #404 Отговорено 2 Септември, 2021 (Редактирано) 2 hours ago, dandilov said: В книжката на колата ти пише ACEA A1, A5 или А3, понеже е за европейския пазар. Не съм виждал препоръка А3 за този мотор? 1 hour ago, blajko said: На колко километра го сменяте? Точно за твоя режим FO-то не мисля, че ще издържи 10хил км. По-скоро на 8 му е време. Някое от другите изброени по-горе могат и до 10+ да стигнат. Допускам, че 10хил км в твоя режим са ~250 часа работа в мотора. ПП: Дани вече е отговорил. Изпуснах новата страница на темата. Редактирано 2 Септември, 2021 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #405 Отговорено 2 Септември, 2021 (Редактирано) Да ви разкажа една случка , може да е малко офтопик ама... Някой път като се замисля май много се впрягаме с тези масла и аз съм така , чета , спецификации , анализи... През 2015 година бях в чужбина и там колеги имаха един Опел Вектра Б бензин ( служебен ) , имаше голям теч на масло от пробката на картера . Един ден им писна да купуват през ден масло и наляхме от маслото за смазване на паралелите на металорежеща машина ( от него разполагахме безплатно с неограничено количество ) . Нищо не се случи , напротив 1 година го караха с това масло и да се има на предвид , че зимата температурите там падаха до минус 30 градуса . И сутрин като провериш на щеката се виждаше нещо като грес . В наши дни този Опел е вече тук в България ( купиха го от фирмата ) и продължава да си върви безгрижно....☺️ Редактирано 2 Септември, 2021 от CNC Setter 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel 132 #406 Отговорено 3 Септември, 2021 (Редактирано) Off Topic Като се има в предвид, че е наливано постоянно, поради теча, опреснявало се е ..Какво да му стане. . ....Предполагам че това масло е минерално някакво.... Мисълта ми е ,Опела едвали се е карал до долу, ако е търкалян колкото да ви върши работа , много честата подмяна ,заради доливането и 2 год да сте го карали така ,а не с 180-190 на аутобана, освен незначителни щети и цапане вътре, едва ли му е станало нещо. П.с. Нали бяха правили експеримент , източиха една джета ,без масло ,мина 20кмра , с 30км/ч ,даже не чукаше, работеше мазно и само светеше лампата за маслото Целта беше да я строшат ,но тя така и не потдаде, после и наляха масълце и още я карат, а тук даже е имало масло. Няма ли зор , не се ли използва за дълги пътувания и тежък крак , "щети" минимални или никакви бих казал. Но тук хората искат моторите им да се запазят максимално много, без износване, язви, чисти и приветливи да имат ресурс за стотици хиляди кмри и ако може да я исцедят два пъти в годината с 200+ на магистралата ( аз ) Това не сте го видяли Редактирано 3 Септември, 2021 от mysticchannel 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #407 Отговорено 5 Септември, 2021 Интересно видео за разчитане на лабораторни анализи. Нещото, което на мен ми направи впечатление, е това, че очевидно толерансът на измерванията не е никак малък. Има според мен някои съществени разлики между измерванията на двете различни лаборатории във видеото. Но така или иначе има много интересна информация: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didich 94 #408 Отговорено 6 Септември, 2021 Привет на всички, след близо 6000км изминати с Петро Канада 5-30 от българския представител на К20-ката и две ходения до морето не усещам никаква разлика спрямо същото масло поръчано от ато24. Единствено ми се стори станно, че маслото потъмня с една идея, тоест след тези километри си стои почти толкова светло колкото е и свежото масло в бутилката. Не вярвам мотора да ми е толкова чист, че да не потъмнее маслото, ама знам ли, все си мисля че трябваше да отиде в тъмния нюанс преди да го сменя на 8000км. Какво ви е мнението, според мен маслото ако има добри миещи свойства трябва да почернява даже и мотора да е нов ??? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #409 Отговорено 6 Септември, 2021 (Редактирано) За бензинов двигател - до 8000км ще почернява по две причини: 1. Слаба база (базово масло), което не е термостабилно и се овъглява бързо. Или 2. Мръсен двигател с отлагания, или неизправен двигател. Иначе трябва да потъмнява плавно до кафяво или тъмно кафяво. Редактирано 6 Септември, 2021 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #410 Отговорено 6 Септември, 2021 Казваш, нормално е маслото почти да не си променя света...А според мен, маслото не е добро. За последен път го налях в хондата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #411 Отговорено 6 Септември, 2021 На 2.09.2021 г. at 22:30, Pavel_Pavlov написа: Не съм виждал препоръка А3 за този мотор? В интерес на истината аз миналата вечер си направих труда да погледна в книжката и да опресня никаквия си френски - оказа се, че има информация за спецификацията и за бензиновия мотор е API SJ или SL, но е и нещо по ACEA. Спецификацията за дизеловият мотор е даден като B1 и алтернативно B3. Та според тази спецификация, SSV или SSO са двете подходящи масла 0W-30, но SSV е с по-нисък вискозитет при високи температури (HTHS); Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #412 Отговорено 10 Септември, 2021 На 2.09.2021 г. at 10:57, blajko написа: RAVENOL DXG 5W-30 И аз имах такава дилема.Когато купих колата (R20 двигател) беше в гаранция и от нова до 5тата й година Бултрако са й сипвали 5W40.След колебания,четене и съвети от някои от момчетата тук ( БЛАГОДАРЯ ) се спрях точно на RAVENOL DXG 5W-30. Не съм специалист, но колата работи тихо, няма колебания в оборотите и не доливам масло. Тубата си има скреч поле и може да проверяваш автентичноста й в сайта на RAVENOL. Сменям го на около 7 000 заради голям % градско каране често след студен старт.Имам миризма на бензин в маслото и въпреки,че предполагам че не е проблем предпочитам висококачествена пълна синтетика със смяна на 6-7 000 км, за да ми е спокойно На 2.09.2021 г. at 13:11, dandilov написа: "USVO" - PAO-базирани масла, а другата е "CleanSynto" - хидрокрек базирани масла Ти беше сред хората ,които ме съветваха и ти благодаря Имам въпрос относно RAVENOL DXG 5W-30.На тубата хем има USVO,хем CleanSynto ? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #413 Отговорено 10 Септември, 2021 С "USVO" (Ultra Strong Viscosity Oil) маркират топ - сегментът на маслата си, които съдържат PAO + други едни специални нещица от Равенол. (https://www.ravenol.de/en/unternehmen/usvo) Но! Противоизносните присадки не могат да се разтварят в РАО, но могат да се разтварят в хидрокрек. За това маслото винаги е смес. Тоест винаги присъства количество хидрокрек. Предполагам, че поради тая причина присъства и надписът CleanSynto, освен USVO. В другият сегмент масла има само надпис CleanSynto. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #414 Отговорено 28 Декември, 2021 @JHM Off Topic А иначе помним и годините преди "раздора" с равенол,в ойл клуба.Цените им бяха,доста надолу,преди да сложат"USVO"🤔!Те започнаха...🙂 П.П.Най добре,да се пише в темата за маслата. Е да, но USVO сегментът би трябвало да си държи рецептурите. Поне е редно, нали е ТОП продукцията. Иначе Ravenol си имат и среден сегмент "Clean Synto", където би било по-възможно да си правят това-онова, но кой знае... А пък Амсойл също си имат хидрокрек сегмент - XL, но при Signature - серията, обаче, скриха съдържанието на PAO в %, в MSDS-а. Сега пишат това: "Тайна, майна"! Равенол пък въобще не дават MSDS. Абе светът е тръгнал нагоре с краката...! 1 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #415 Отговорено 28 Декември, 2021 Off Topic Аз хубаво си бях "заплюл" шелчето,от Ato24 5-W30 A3/B4 на половин цена,но натделя амса със спецификация по книга. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #416 Отговорено 29 Декември, 2021 Хм, поради високата цена на Равенола и поради броя на автомобилите, които са ми на гърба (цели 4) от миналата година започнах да използвам Gazpromneft Premium N 5W-40. Единствено ЦРВ-то засега все още го наливам с Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, ама да видим до кога... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Capt_Flint 10 #417 Отговорено 6 Януари, 2022 Здравейте колеги, не е за Хонда въпроса, но е пак японка, та да попитам знаещите в тази обширна тема. Карам бензинов Авенсис 2008 г. с двигател 2.0 D4 VVT-i. На 135000 километра, не гори масло, 80 % градско. Предстои ми смяна на маслото и след три последователни годишни смени само с AMSOIL SS 5W30, сега съм решил да премина към RAVENOL 5W30. Мога ли директно да наливам от Равенола или ще трябва промивка преди това заради някакви съществени разлики в базата и/или добавките? И някаква препоръка към конкретна спецификация на Равенол пълна синтетика дали HDX, FDS или DXG (ако някой ги познава добре)? Към момента Амсойла е на 8000 км за 9 месеца и въобще не изглежда добре. Направих и капкова проба. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #418 Отговорено 6 Януари, 2022 (Редактирано) При 80% градско, на бензин, почти всяко масло ще изглежда по подобен начин. Промивка не е задължителна. Но при желание - може. Разправията е повече... Хубаво е след основната промивка, да се направи допълнителна промивка с евтино масло, за да обере остатъка от химията. Накрая, преди наливането на прясното масло, изтегли несливаемия остатък, ако има такъв в картера на тойотата. В моята хонда остават 300 мл. там. Относно маслото - взимай един Shell Helix Ultra 5W-30 и не го мисли. Хем е със стабилна база, хем ще има запас от висок TBN, за да неутрализира киселините от "градското", хем ще има и достатъчен запас на вискозитет при разреждане на маслото с гориво от "градското", хем е с поносима цена и т.н. Ако държиш на Ravenol, бих ти препоръчал SSO 0W-30. Не се плаши, че е 0W-30, има качествата на здраво 5W-30 с по-добри нискотемпературни свойства. . Но пък цената му е много нагоре... Иначе добре си се насочил към DXG, но няма да издържи 8000 км. градско, поради по-ниското алкално число (TBN). Ще го неутрализираш до към 5 хил. км. Редактирано 6 Януари, 2022 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #419 Отговорено 6 Януари, 2022 Сега карам с Ravenol SSO 0 w30, а преди него с DXG 5 w30. При еднакъв стил на шофиране сегашното мотора го харчи повече, а е зима. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #420 Отговорено 6 Януари, 2022 Не знам Тойотата дали е с катализатор(и) и колко масло харчи, но FDS-а има хубави характеристики, а и над 10тбн. А5/Б5 е и е по-близо до долната граница на вискозитет. Карал съм с FEL и с FDS и засега съм много доволен и от двете. Сравнявам с предишни: petro ss 5w-30, Ravenol FO 5w-30, SSV 0w-30. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #421 Отговорено 6 Януари, 2022 @ceco_accord Интересно! Няма логика да го харчи повече, при положение, че е с по-висок вискозитет от DXG, a и то е USVO. Я разкажи малко повече... @Pavel_Pavlov За този двигател на тойота дават масла с вискозитет при 100 °C над 10. При положение, че е на бензин и кара предимно градско, за да избегне ефекта от разреждане на маслото (чести студени стартове, недозагрял двигател и т.н.), е добре да заложи на малко по-висок вискозитет, а A5/B5 са с вискозитет при 100 °C от 9 до 10. От тази гледна точка разсъждавам. Иначе FDS и SSV са много добри масла, но не са много подходящи за него в случая. FO не го харесвам, защото е с много полимерни подобрители на вискозитета. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #422 Отговорено 6 Януари, 2022 @dandilov При мен е малко непредвидемо с километрите, но скоро ще капна първа капка и ще пиша. Не съм доливал още, но за около 2600 км (15% градско) / общо около 55 моточаса / 80 дни, липсва почти половината от щеката. Кюнците и моторът са сухи отвсякъде. Разход съм забелязвал само извънградско, сигурно заради изпреварванията в колоните. Принципно моторът си работи в първата 1/3-та от оборотния режим. Разход гориво се качи малко заради зимните гуми и гравитира около 12/100 газ извънградско - за тея км около 340л + 10л бензин. Така си я карах и с DXG-то, което даде разход 1.2 литра масло за 14 140 км с 2 доливания, а преди нужда от 3-то, налях новото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #423 Отговорено 7 Януари, 2022 Маслото от Ато 24 не ми се струва прекалено старо. Налях го на 16.10. 2021. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel33 93 #424 Отговорено 7 Януари, 2022 (Редактирано) @ceco_accord Не искам да ти давам "лоши" предложения, но защо не вземеш да смениш гумичките и на 99% съм сигурен че разхода ще заспи, специално в твоя случай. Ако разхода беше 500мл за 10К кмри ,тогава е друго, не го мисли Акорда които продадох 6цата ,мисля че го знаеш ,гореше 1л на 5000кмра, после ,може и да си внуших ,но се увеличи, докато един "прекрасен" ден просто прегори стъблото на клапана ,от наслояване на масло и той пропадна. Отваряне ремонт глава и слава Богу го продадох. Бранко (Markony) преди време ми продаде гумички ,така и нямаше кои да ми ги сложи ,карах така и накрая изпя лебедова песен. Агрегата беше чук, но гореше Редактирано 7 Януари, 2022 от mysticchannel33 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #425 Отговорено 7 Януари, 2022 Преди 16 часа, Capt_Flint написа: AMSOIL SS 5W30, сега съм решил да премина към RAVENOL 5W30 Моето скромно мнение е да си останеш на Амсойл с тойотата, щом не ти го харчи и нямаш други проблеми. Не виждам с какво Равенолът ще го превъзхожда. А за пробата, както казаха колегите - нормално при такъв дълъг градски пробег. Колкото до харча на масло при нашите хонди, лошото е, че в много случаи са сегменти и ремонтът е нецелесъобразен, поне докато не почне да цапа свещите. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #426 Отговорено 7 Януари, 2022 преди 31 минути, mysticchannel33 написа: @ceco_accord Не искам да ти давам "лоши" предложения, но защо не вземеш да смениш гумичките и на 99% съм сигурен че разхода ще заспи, специално в твоя случай. Разход от 1л на 10К км си е норма за този мотор ако чат/пат се кара в червеното. Така бе с предното масло. Вчера скокнах до Софето, но през Петрохан + 60-тина км по северната дъга на столицата круизвайки със 120 км/ч. 6-така има сила и спокойно си върви в баира на 4-та с 2000 об/мин, на-5-а 120 са 2500 об/мин, та за 290 км в 2-те посоки нямаше разход. Фена в тея мотори сипва 5w40, но реших да пробвам 0w30. Ще го следя, а ако се запази тая тенденция, сигурно ще се върна на 5w30. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #427 Отговорено 7 Януари, 2022 Off Topic Ако само във витек режим лапа масло, тогава е възможно да имаш задръстени цедки по витек-а. Имаше писано за такъв проблем някъде във форума. В този случай, ако и DXG-то е поразкиснало и разтворило някакви отлагания, е възможно да са се спрели на цедките. А SSO е с по-висок вискозитет и хипотетично ще минава малко по-трудно от там. Размишлявам само... Дали е за гумички на клапани, може да се види с ендоскоп в горивната камера. https://youtu.be/QmfufnwY_Fc https://youtu.be/w75b8-snqwg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Capt_Flint 10 #428 Отговорено 7 Януари, 2022 17 hours ago, dandilov said: Относно маслото - взимай един Shell Helix Ultra 5W-30 и не го мисли. Хем е със стабилна база, хем ще има запас от висок TBN, за да неутрализира киселините от "градското", хем ще има и достатъчен запас на вискозитет при разреждане на маслото с гориво от "градското", хем е с поносима цена и т.н. Много примамливо предложение, но "уж" идеята е да наливам една идея по-качествено масло. Ще помисля и ще почакам още някоя препоръка. 16 hours ago, dandilov said: За този двигател на тойота дават масла с вискозитет при 100 °C над 10. При положение, че е на бензин и кара предимно градско, за да избегне ефекта от разреждане на маслото (чести студени стартове, недозагрял двигател и т.н.), е добре да заложи на малко по-висок вискозитет, а A5/B5 са с вискозитет при 100 °C от 9 до 10. От тази гледна точка разсъждавам. Иначе FDS и SSV са много добри масла, но не са много подходящи за него в случая. FO не го харесвам, защото е с много полимерни подобрители на вискозитета. Ако гледаме спецификации има такова RAVENOL HCL SAE 5W-30. Вискозитет при 100 °C 12,2, TBN 10,2. Някакъв коментар? 4 hours ago, note said: Моето скромно мнение е да си останеш на Амсойл с тойотата... Ами точно защото чета този форум (синът ми кара Акорд) и последният пост в тема "Горят ли масло Акордите?" ме накара да се замисля за смяна на Амсойл с друго масло. Иначе съм доволен от него, двигателя е тих, не трака, не го гори и не доливам. Единствено още преди 1000 км. маслото е черно като на дизелак. Ако не бях чел коментари тук, нямаше и да се замисля да търся заместител. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #429 Отговорено 7 Януари, 2022 Преди 2 часа, dandilov написа: Скрий съдържанието Ако само във витек режим лапа масло, тогава е възможно да имаш задръстени цедки по витек-а. Имаше писано за такъв проблем някъде във форума. В този случай, ако и DXG-то е поразкиснало и разтворило някакви отлагания, е възможно да са се спрели на цедките. А SSO е с по-висок вискозитет и хипотетично ще минава малко по-трудно от там. Размишлявам само... Дали е за гумички на клапани, може да се види с ендоскоп в горивната камера. https://youtu.be/QmfufnwY_Fc https://youtu.be/w75b8-snqwg Off Topic То не е много лесно да се стигне до свещите, но като правя пак реглаж на клапаните, ще видим и тях и ще гледам да е при човек с ендоскоп. Ще проверим всмук. колекторите ЕGR-а и цедката на VTEC-a. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #430 Отговорено 7 Януари, 2022 (Редактирано) @Capt_Flint Shell Helix Ultra 5W-30 и RAVENOL HCL SAE 5W-30 са една категория масла, с осезаемо преимущество за Shell-а поради: - GTL ( VHVI III+) базово масло в смес със хидрокрек III-та група (VHVI III). По-термостабилно, по-ниска изпаряемост, изключително чисто. (GTL = GAS To Liquid, получава се от природен газ); - По-ниска температура на замръзване ( -50С), следователно по-течливо при ниски температури = по-облекчен старт и по-добро мазане при студен старт сутрин; - По-висок TBN, около 12, следователно по-голям ресурс от диспергиращи свойства; - Богат, съвременен пакет противоизносни присадки, гарантиращи по-добра защита на двигателя и минимални високотемпературни отлагания и нагари, в сравнение с редовите масла в същата категория. Допълнителна информация: https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/ https://oil-club.de/index.php?thread/1847-shell-helix-ultra-5w-30/&postID=110185#post110185 И моят лабораторен анализ: https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/?do=findComment&comment=1057604727 Производството на GTL базовото масло е по-евтино от производството на хидрокрек от петрол. За това и цената на Shell-а е толкова ниска, а качеството е високо. Не случайно карам с такова масло! Защо да плащам 2 - 3 пъти повече за същия ефект...? П.П. Има и https://www.ato24.de/en/toyota-motor-oil-5w-30-sn.html Но заслужава ли си...? Редактирано 7 Януари, 2022 от dandilov 6 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Capt_Flint 10 #431 Отговорено 8 Януари, 2022 @dandilov Сърдечно благодаря за изчерпателния отговор, който значително наклони везните в полза на Shell Helix Ultra. И не конкретната препоръчана марка масло е най-важното, а че благодарение на такива като вас, информацията, която доскоро считах за "insight knowledge" достига до нас. Страхотен форум си имате тук 2 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #432 Отговорено 8 Януари, 2022 преди 6 минути, Capt_Flint написа: Страхотен форум си имате тук Off Topic Това се култивира с десетилетия и мнозина се качиха на Хонда заради него. 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #433 Отговорено 8 Януари, 2022 @Capt_Flint Ако ти е интересно, можеш да прочетеш цялата история за маслата в този форум. Трябват само интерес и търпение. Информацията е систематизирана както следва: https://forums.hondabg.com/topic/101841-faq-1двигателни-масла-обсъждане-1-част-първа/ https://forums.hondabg.com/topic/104671-faq-2двигателни-масла-обсъждане-2-част-втора/ https://forums.hondabg.com/topic/112760-faq-3двигателни-масла-обсъждане-3-част-трета/ https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #434 Отговорено 10 Януари, 2022 Не мога да отговоря, извинявам се, но да използвам да питам, едва ли ще пречи други да ти отговорят... Въпросът е към всички, само от любопитство: Защо за мнозина е толкова важно да ползват най-реномирани/скъпи консумативи, или точно определени? Имам предвид, че предните 2-3 собственици из чужбина въобще не ги интересува какво им е маслото и колко често го сменят, та от сега нататък да правиш такива плонжове? Не съм против, в Англия съм и винаги взимам някакво средна цена, единствено да отговаря на вискозитета, не ме интересува марка, добавки, подробности, екстри, хвалби... (не съм мурдар, сам си поддържам колата) Питането ми е провокирано, че вчера ми се обажда приятел от България да проверя как върви тук 5W30 Castrol Edge, цена и популярно ли е, щял да провери и в Швабско... неща, които и сам можеше да направи с Гугъл... Негов приятел пътувал в Германия и Англия, та да му донесел, че се предполага, че в чужбина не е менте... Неудобно ми беше да питам защо се вманиачва и защо трябва да е точно това и никое друго? Тая кола цял живот ли ще я има, та и трепери толкова? Таа, не се обиждайте от въпроса, кажете нещо, знам, че не всички са такива маниаци, но все пак... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6016 #435 Отговорено 10 Януари, 2022 Уважението към колата е уважение и към самия себе си и всеки търси златната среда между цена и рентабилност. Някои задълбават в данните, други не им обръщат внимание, а трети хич не им дреме за състоянието на возилото, но настоящият му собственик разбира що за хора са били предните. Но да не голословим, има "маслени теми" с много инфо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #436 Отговорено 10 Януари, 2022 (Редактирано) Off Topic Преди 1 час, JapCar написа: вчера ми се обажда приятел от България да проверя как върви тук 5W30 Castrol Edge, цена и популярно ли е Купи на тоз приятел,едно хубаво олио,че на тази цена и в Швабско,не мой го намери. А това че имаш достъп до този изключително коректен търговец,на оем хонда консумативи от първа ръка и с безплатни доставки,дава отговор и на въпроса ти. Ако е с хонда,на мобила в сайта да обърне внимание. Поздрави! Редактирано 10 Януари, 2022 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #437 Отговорено 10 Януари, 2022 преди 1 минута, JHM написа: Скрий съдържанието Купи на тоз приятел,едно хубаво олио,че на тази цена и в Швабско,не мой го намери. А това че имаш достъп до този изключително коректен търговец,на оем хонда консумативи от първа ръка и с безплатни доставки,дава отговор и на въпроса ти. Поздрави! Приятелят не е с Хонда, а е голфаджия... Освен това той е в БГ, аз в Англия. Това с добрите цени на оем не отговаря на въпроса ми, защото той се отнася не само за масла, а за всякакви консумативи и не само за Хонда, за всякакви коли... Бил съм с няколко марки и форуми, същата работа навсякъде. Знам, че конкретен отговор, освен- щото мога да си го позволя, няма да има, ама да си питам. Off Topic Off Topic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #438 Отговорено 10 Януари, 2022 Преди 1 час, ceco_accord написа: Уважението към колата е уважение и към самия себе си и всеки търси златната среда между цена и рентабилност. JapCar Цецо го е написал,само бих добавил,че ние тук също можем да си го позволим,както неизбежно го правим,че и на по високи от там цени.Но чувството,че си платил и преплатил даден продукт, със съмнения за неговата автентичност,те прави прецакан (..по български)! От там така с твоя авер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #439 Отговорено 10 Януари, 2022 Сори за офтопика..., шЪ ми сЪ карат модераторите... Остави авера, беше принципно питане и не става дума да не се грижиш за колата си, а антилогичното преиграване с консумативите за кола на 250К примерно, което е оправдано ако имаш нова кола... Не убеждавам никого, не се заяждам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #440 Отговорено 10 Януари, 2022 Аз бих добавил: Страст. А може би и подсъзнателно заложено мислене от близкото ни минало, когато се чакаше вноска за автомобил по няколко петилетки, и като излезе, си го гледаш като писано яйце, понеже той остава после за внуците... А може би и прагматизъм: известна е максимата - не съм толкова богат, че да купувам най-евтиното. Специално за маслата - на всяка отделна марка, качествените масла са със сходни цени. И каквато и марка да е, стига да не е менте, и не се използва в екстремни условия (дълъг пробег, натоварен режим на работа и т.н.), би вършило работа. Понякога оригиналните части не могат да се избегнат, но в останалите случаи винаги има алтернативни добри афтърмаркет части, на в пъти по-ниски цени. Колата е като жената: когато се грижиш добре за нея и се отнасяш с уважение, е по-малко вероятно да ти върти номера..., независимо на колко години е 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове