Jump to content
Sign in to follow this  
ExpandWeiner

Надуват ли цената за този ремонт?

Recommended Posts

Купух си Хонда Акорд 2005 за 6000лв и скоро след това старият ми двигател ритна камбаната, намерих нов двигател втора ръка за 700лв. Сервизът ни каза, че ще огледат двигателя за износени части. Очаквах цената да е повече от 700лв за нови части + монтаж, но щом чух 3400лв общо, имах чувството, че изпих чаша морска вода. Много солена! Баща ми имаше много шарени думи отностно сервиза, как са били мушеници, измамници и т.н. Качил съм сметката, моля да ни кажете ако нещо е нередно.IMG_20200901_164755.thumb.jpg.33b30ed04e1a4e529ea7f918ef568039.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо не питахте колко ще струва ремонта преди да го направите?Приятел мина през същата процедура с 2.0 дизелче Опел Инсигния за около 4к в София. Не знам дали е надут или не, а само че такива цени се срещат все по-често. Може да са сменили някоя част ,дето е могло да ползват от стария, но дотам. По важно е от коя автокъща е купувана колата и какво реално стана с мотора?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бяха несигурни относно какво щеше да има за смяна на новия двигател, тъй че първо ни казаха цената за двигателя и днес общата цена.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не искам да коментирам цените на резервни части или цената на труда в конкретния сервиз, те са такива каквито сервиза си ги определи. За първи път обаче виждам сервиз да калкулира силикон, обезмаслител (промишлено количество) и спрей за ръжда!...., 🤑, не че са кой знае какво перо от цялата сметка но като цяло това показва професионализма им, няма да се учудя ако видя фактура на този сервиз с калкулирани някоя друга отвертка или динамометричен ключ например, а защо не и каша за измиване на ръце. Заради такива мизерни дребни душици страдат хора искащи да правят нормален и честен бизнес.

 

Edited by CCord
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да беше сложил двигателя без ремонти, да видиш кое не е в ред и ако се наложи, от другия двг. ще взимаш части...

То е ясно, че като им е припаднал такъв удобен случай, ще опитат да сменят всичко, което решат, дори и да няма нужда.

Защо си взел двг. в такова лошо състояние, би трябвало малко по-скъпо от 700, да вземеш читав двг. от някоя катастрофирала англичанка.

(В Англия ремонтите са безумно скъпи и при сериозна повреда отива на скрап, никой не ремонтира.)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нали уж ти си си намерил двигателя защо са го сложили към фактурата. 

Безумни цени ,нещо като правя винаги договарям крайна цена .

Ти какво очакваш, нищо не си споменал за крайна цена и те действат с голямата  секира.

Просто се чудя как и парцалите не са ти калкулирали.

Много  дребни  душици.

 

Edited by CARPERA
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И кой в Айтос прави този ремонт ?!?! ...с тази "складова разписка"

За тия 10 бонки щеше да си купиш читаво ЦРВ

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maслото е "право в целта" - 5w40, класика в жанра.

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Q-service го прави. Само същия маховика може да се вземе за 900 лева. Не знам откъде си вадят тия цени.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хонда препоръчва 0W-30 за този двигател. Нямам си представа защо са ми писали 5W-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично не виждам нещо кой знае колко нередно. Нормалните сервизи си калкулират всичко, даже и ДДС има. То така се и прави де, ама повечето карат на гаражни сервизи без никакви документи и затова е малко странно на повечето хора, като видят такава разписка.

ПП: повечето дизелови двигатели са толкова насрани,че 5 обезмаслителя няма да стигнат до никъде.

Edited by jijane
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Погледнато откъм крайната цена изглежда страшно, но когато се види разбивката нещата общо взето си идват на местата. Всички големи сервизи си калкулират необходимите консумативи и това е нещо нормално. Просто трябва да свикваме с това. Единствено откъм гарнитурите имам въпросителна - комплект гарнитури двигател за 332 лв. за какво са, при условие, че има и калкулирани такива за всмукателен и изпускателен колектор? Двигателят ще го разглобяват на части за проверка ли, що ли :hmmm:?

П.С. И не разбрах това оферта ли е или сметка. Все си мисля, че такива работи предварително се уточняват, изясняват, търсят се отстъпки и т.н. (Маховикът действително може да се намери за 150-200 лв. надолу)

Edited by inspektora
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да и аз мисля че тук са го стегнали здраво комплект гарнитури им трябва ако правят основен ремонт,те не са, а са взели парите.

Според мен доста са мислили над тази фактура и какво да натикаме в нея още та да вземем още пари.

Edited by CARPERA
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, jijane написа:

 

ПП: повечето дизелови двигатели са толкова насрани,че 5 обезмаслителя няма да стигнат до никъде.

Несериозно е да се твърди че двигател изкаран от коша ще тръгне някой да го мие с обезмаслител на спрей, дори и една бройка флакон, да не говорим за 5 и повече. Ако е в коша и се налага локално измиване на части от двигателя съм съгласен, въпреки че и в тази ситуация има по-лесно и евтино решение. 

За мен силикона, обезмаслителя, спреят за ръжда, парцалите, инструментите, топлата вода, студената вода, лампите и токът за тях в сервиза и други такива, са средство за извършване на услугата в автосервиза и са част от цената на тази услуга, смешно е да се калкулират и отразяват изобщо в разписката/фактурата отделно, колкото и "нормален" да е сервиза.  Пък защо се предпочитат ненормални сервизи повечето от нас го знаят, но не е само цената определящото и няма да се задълбочавам.

Edited by CCord
  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност както казва @inspektora, не гледайте цялата цифра така. Ако я прочетете 2 пъти, ремонта е с нормални цени. Дали са и гаранция предполагам. Самият ремонт е 1100лв което за цената на части + ремонт + цялата хамалогия която са направили, не виждам странно. Да се обоснова :

- двигателя който те са намерили + монтаж/демонтаж на стария е 1000лв.
- само маховик 1200лв ( толкова е навсякаде без никакви отстъпки, че даже и по-висока цена )
- куриерски разходи за доставка на двигател - 80.00лв. Това е адски малко даже. На мен за заден капак куриерска фирма ми взеха 50лв който го нося сам а мотора е бая тежък.


Като се тегли чертата, не виждам странни цифри. Може би общата изглежда голяма но на фона на всичко което е направено е нормална, поне според това което е написано.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже скоро минах по същия път ще кажа само, че за тази работа са ти взели много малко пари. Само махивика е над една трета от цялата сума или предпочиташ твоя, който със сигурност е бил за боклука. 

Недопустимо е пускането на подобна тема, в която се вижда и сервиза извършил ремонта от човек, който нищо не разбира от автомобили. 

Моля модераторите да изтрият темата. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам никаква идея за какви ги говориш. Не си доволен, че показвам сервиза, който върши работата ли? Те ще знаят повече относно този двигател от мене, защото аз не съм го отварял, те са отваряли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забелязвам, че масово се дават коментари за цени на услуги в сервизи от хора, които си нямат и на идея как се извършват подобни услуги. Нямат си и на идея как се ръководи и поддържа сервиз за такива дейности. Вземете си отворете един сервиз и взимайте за смяна на масло по 5 лева и да видим колко време ще изкарате. Говорим за легален сервиз, с всичките му дивотии, които вървят с него, а не някакъв гараж с канал и като дойдат данъчните да се правим на луди.

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само не разбрах защо са цъкнали маховик, а няма съединител ? Или съединителя няма да го сменят, а само маховика ? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На мене ми се виждат нормални цените. Единственото, което ме смущава е силикона и спрея, и ако наистина не са те държали в течение, кое трябва да се смени и колко ще струва е некоректно. Относно цената на маховика, разбира се, че може да се намери за под 1000 лв, но сервизите си прибират търговската отстъпка. Ще направя разбивка по спомен от скорошна смяна на съединител.

Маховик Luc- 1100 лв

Комплект съединител- 350 лв

Масло кутия- 110 лв

Масло двигател + филтър- 150 лв

Горивен филтър- 65 лв

Труд- 100-тина лева, както казаха майсторите. На всеки му е ясно, че няма как двама човека да работят по колата цял ден за 100 лв, но аз съм ок с това. Както каза колегата, всеки сервиз си определя цената.

В крайна сметка им оставих 1850 лв.

Ако го погледнем от позитивната страна би трябвало да имаш ревизиран двигател и маховик, които да те изкарат много километри.

И аз съм на мнение, че трябва да свикваме с такива цени. Това е факт.

Пожелавам ти много безаварийни километри!

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Казаха ми, че съединителят бил скоро сменен и е било в добро състояние. Благодаря ви за всичките мнения. Приятелите ми наистина се шокираха на сметката ама :P

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички коментират цените (някои будят съмнение), а още първият пост на автора не е много ясен...

- Какво се е строшило на стария двг., та не може да се ремонтира? Дали ремонта му  нямаше да е по-евтино от новият?

- От сервиза ли купува двигателя и с каква уговорка? Дали уговорката е била - направете го като нов, сменете всичко с максимално качествени неща, за да го карам още 20г?

- Тази сметка е след като всичко е свършени и трябва да платиш като поп, или е проекто сметка, ако искаш да започваме, ще платиш толкова?

- Ако няма предварителни уговорки, цялата работа прилича на подаване на кукичка със стръв и ако някой налапа..., защото ако двг. е на сервиза и извърши всички тези ремонти/части за собствена сметка и после го обяви с тази крайна цена с гаранция, едва ли някой ще го купи...

- Нищо не се споменава за веригите..., и там може а хвръкне една хилядарка...

Нека авторът опита да отговори/изясни нещата.

Edited by JapCar
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колко да е скъпо? 3.0 тди на ваг, толкова са само смяна на веригите. Тука цял мотор има и маховик има.

Edited by jijane
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблемът изначално е съвсем друг. Купува се кола по-висок клас за обслужване и ремонти за 1/2 от цената на читава такава. Колко мислите, че струва Акорд дори преди фейс в състояние което да позволява да се качите и да карате без да мислите за нищо? Много много далеч от цената която е платил колегата пуснал поста. Те темите са 1 куп "Какво мислите за тази кола?" Отваря се обявата, Акорд 7-ма за 5к лв в "перфектно състояние". Да де, перфектно ще е след още 5к вкарани в колата. Колегата пуснал темата трябва да черпи, че няма и още едни 2к вкарани за веригите.

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JapCar

-Старият ми двигател тракаше, диагнозата беше, че 4то бутало беше за боклука и е съсипал и блока. Казаха, че ремонт е възможно, но гаранция нямало, че ще издържи дълго. Тъй че нов двигател прозвуча по-уместно.

 

-Сервизът намери двигателя и уговорката беше направен от сестра ми и тя ми предаде само сметката. Не му знам фините детайли на уговорката, но явно имат интерес да върви дълго време, щом за смяна са толкоз много части.

 

-Сметката си е проекто, за да видят дали сме съгласни.

 

-Доколкото знам това си е оферта само за нас, а не за други да го купуват.

Edited by ExpandWeiner

Share this post


Link to post
Share on other sites

А ти като купуваше акорд 2005 за 6000лв какво очакваше да се случи ?  

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Народа го е казал - "Човек или си плаща, или после си плаща, понеже първоначално не си е платил".

По случайност, сега продавам моя Акорд, та ме питат -"ма не може ли да я вземем за 6-7 бона", а за такава цена ги пращам в мобилето - да си изберат нещо по цена, а не по качество. След като цената е приоритет, значи за другото нямат понятие и както се казва "продължението следва".

Жалко за случката, но - погледни го от добрата страна - сега ще имаш личен житейски опит, а това не е като някой нещо да ти говори, а ти да си викаш - "да, бе, да", защото в последствие може наистина да е беда.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам търпение да прочета мнение за резултата след ремонта.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Абсолютно си прав (освен за 3-тия ред - понеже си знам колата), но такива са наблюденията - евтиното обикновено поскъпва.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 53 минути, ExpandWeiner написа:

@JapCar

-Сервизът намери двигателя и уговорката беше направен от сестра ми

Груба грешка...на сервиз се праща някой, който има представа, не жена.  Как очакваш всичко да е реално необходимо за смяна и дали ще е сложено това, написано там или не най-евтиното...

Пример от медицината как се точи Здр. каса от несъществуващи или не необходими прегледи, престои в болница, манипулации...написани само на книга.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Надявам се не си ме разбрал погрешно. Аз не казвам, че няма да изкара 50к, може и още 100к да изкара на консумативи, но не можеш да си сигурен в това и за това не можеш да дадеш гаранция. Все пак е кола и е напълно нормално в един момент да почне да се чупи. Просто ние тук така сме свикнали с колите втора ръка, че ги купуваме с убеждението, че купуваме нови коли и очакваме да се държат като такива, което не е рационално мислене. 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 8 минути, Rakeem написа:
  Скрий съдържанието

Надявам се не си ме разбрал погрешно. Аз не казвам, че няма да изкара 50к, може и още 100к да изкара на консумативи, но не можеш да си сигурен в това и за това не можеш да дадеш гаранция. Все пак е кола и е напълно нормално в един момент да почне да се чупи. Просто ние тук така сме свикнали с колите втора ръка, че ги купуваме с убеждението, че купуваме нови коли и очакваме да се държат като такива, което не е рационално мислене. 

 

Офтопик:

Колеги, каква е идеята на тези "скрити съдържания", вместо клик на "Цитирай", за да е ясно на кого/какво отговаряш?

(докато пишеш/публикуваш, има няколко отговора и не се разбира на кого отговаряш по-нагоре)

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да не цапаме и разводняваме темата с периферни коментари.

Към автора и:

Цените са нормални, просто не си ги имал в предвид като потенциално вероятни.

Ако от сервиза ти дават гаранция (срок или км) - прави я и си я карай.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер сте, благодаря. Следващият път аз ще го договарям ремонтите :P. Щели да дават гаранция на ремонта. Ще напиша за резултатите, щом получа колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То има 300лв труд само...Не виждам проблем аз, освен маслото, че не е по предписание. Цените са клиетски без отстъпки..

Гаранция на мотор втора ръка да запали и не чука, това е  колко ще искара никой незнае.

Скоро като станат милионниците по 3-4000 лв, ще се зарине форума с такива теми.

Относно коментарите за консумативите на колегата от Добрич, нормално е да се изпишат- било то и като едно общо- консумативи механици и т.н 

 

То има и обслужени коли на пазара...не са само таралясници, но и цените са с 30-50 процента отгоре 

 

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 14 минути, Mad`Head написа:

То има 300лв труд само... Цените са клиетски без отстъпки..

 

 

Не знам така ли е в БГ, та да питам- Значи ли, че е правило навсякъде, на клиента калкулират едни цени, а те купуват с 20% отстъпка, което им е допълнителна печалба освен труда?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Правило или не.  Аз ако съм собственик на сервиз естесвено че ще работя с доставчици на авточасти които съответно ще ми правят отстъпка...колкото по-голям оборот правя, толкова по- голяма ще ми е отстъпката(разбира се трудно над 42-45%)....серизоно  ли ми задаваш този въпрос...

 

п.п

свялене на мотор, разооборудване, д/м маховик и всичко отново горе, се прави за два дни от двама човек които знаят какво правят.

Отделно занимавката да търсят мотор....та 300лв за кое за надници, за ток, за наем, за осигуровки.... добре че са частите.

Edited by Mad`Head
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

До мен има един сервиз. Частите са на доставни цени почти, цената за труд ......110лв/час.

Та дали трудът ще е евтин, или частите, разлика няма, другото я покрива.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...