Yakub 4 #1 Публикувано 1 Септември, 2020 Купух си Хонда Акорд 2005 за 6000лв и скоро след това старият ми двигател ритна камбаната, намерих нов двигател втора ръка за 700лв. Сервизът ни каза, че ще огледат двигателя за износени части. Очаквах цената да е повече от 700лв за нови части + монтаж, но щом чух 3400лв общо, имах чувството, че изпих чаша морска вода. Много солена! Баща ми имаше много шарени думи отностно сервиза, как са били мушеници, измамници и т.н. Качил съм сметката, моля да ни кажете ако нещо е нередно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #2 Отговорено 1 Септември, 2020 Защо не питахте колко ще струва ремонта преди да го направите?Приятел мина през същата процедура с 2.0 дизелче Опел Инсигния за около 4к в София. Не знам дали е надут или не, а само че такива цени се срещат все по-често. Може да са сменили някоя част ,дето е могло да ползват от стария, но дотам. По важно е от коя автокъща е купувана колата и какво реално стана с мотора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #3 Отговорено 1 Септември, 2020 Бяха несигурни относно какво щеше да има за смяна на новия двигател, тъй че първо ни казаха цената за двигателя и днес общата цена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #4 Отговорено 1 Септември, 2020 (Редактирано) Не искам да коментирам цените на резервни части или цената на труда в конкретния сервиз, те са такива каквито сервиза си ги определи. За първи път обаче виждам сервиз да калкулира силикон, обезмаслител (промишлено количество) и спрей за ръжда!...., 🤑, не че са кой знае какво перо от цялата сметка но като цяло това показва професионализма им, няма да се учудя ако видя фактура на този сервиз с калкулирани някоя друга отвертка или динамометричен ключ например, а защо не и каша за измиване на ръце. Заради такива мизерни дребни душици страдат хора искащи да правят нормален и честен бизнес. Редактирано 1 Септември, 2020 от CCord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 1 Септември, 2020 Да беше сложил двигателя без ремонти, да видиш кое не е в ред и ако се наложи, от другия двг. ще взимаш части... То е ясно, че като им е припаднал такъв удобен случай, ще опитат да сменят всичко, което решат, дори и да няма нужда. Защо си взел двг. в такова лошо състояние, би трябвало малко по-скъпо от 700, да вземеш читав двг. от някоя катастрофирала англичанка. (В Англия ремонтите са безумно скъпи и при сериозна повреда отива на скрап, никой не ремонтира.) 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #6 Отговорено 1 Септември, 2020 (Редактирано) Нали уж ти си си намерил двигателя защо са го сложили към фактурата. Безумни цени ,нещо като правя винаги договарям крайна цена . Ти какво очакваш, нищо не си споменал за крайна цена и те действат с голямата секира. Просто се чудя как и парцалите не са ти калкулирали. Много дребни душици. Редактирано 1 Септември, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #7 Отговорено 1 Септември, 2020 И кой в Айтос прави този ремонт ?!?! ...с тази "складова разписка" За тия 10 бонки щеше да си купиш читаво ЦРВ 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #8 Отговорено 1 Септември, 2020 Maслото е "право в целта" - 5w40, класика в жанра. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #9 Отговорено 1 Септември, 2020 Q-service го прави. Само същия маховика може да се вземе за 900 лева. Не знам откъде си вадят тия цени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #10 Отговорено 1 Септември, 2020 Хонда препоръчва 0W-30 за този двигател. Нямам си представа защо са ми писали 5W-40. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #11 Отговорено 1 Септември, 2020 (Редактирано) Аз лично не виждам нещо кой знае колко нередно. Нормалните сервизи си калкулират всичко, даже и ДДС има. То така се и прави де, ама повечето карат на гаражни сервизи без никакви документи и затова е малко странно на повечето хора, като видят такава разписка. ПП: повечето дизелови двигатели са толкова насрани,че 5 обезмаслителя няма да стигнат до никъде. Редактирано 1 Септември, 2020 от jijane 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #12 Отговорено 1 Септември, 2020 (Редактирано) Погледнато откъм крайната цена изглежда страшно, но когато се види разбивката нещата общо взето си идват на местата. Всички големи сервизи си калкулират необходимите консумативи и това е нещо нормално. Просто трябва да свикваме с това. Единствено откъм гарнитурите имам въпросителна - комплект гарнитури двигател за 332 лв. за какво са, при условие, че има и калкулирани такива за всмукателен и изпускателен колектор? Двигателят ще го разглобяват на части за проверка ли, що ли ? П.С. И не разбрах това оферта ли е или сметка. Все си мисля, че такива работи предварително се уточняват, изясняват, търсят се отстъпки и т.н. (Маховикът действително може да се намери за 150-200 лв. надолу) Редактирано 1 Септември, 2020 от inspektora 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #13 Отговорено 1 Септември, 2020 (Редактирано) Да и аз мисля че тук са го стегнали здраво комплект гарнитури им трябва ако правят основен ремонт,те не са, а са взели парите. Според мен доста са мислили над тази фактура и какво да натикаме в нея още та да вземем още пари. Редактирано 1 Септември, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #14 Отговорено 1 Септември, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, jijane написа: ПП: повечето дизелови двигатели са толкова насрани,че 5 обезмаслителя няма да стигнат до никъде. Несериозно е да се твърди че двигател изкаран от коша ще тръгне някой да го мие с обезмаслител на спрей, дори и една бройка флакон, да не говорим за 5 и повече. Ако е в коша и се налага локално измиване на части от двигателя съм съгласен, въпреки че и в тази ситуация има по-лесно и евтино решение. За мен силикона, обезмаслителя, спреят за ръжда, парцалите, инструментите, топлата вода, студената вода, лампите и токът за тях в сервиза и други такива, са средство за извършване на услугата в автосервиза и са част от цената на тази услуга, смешно е да се калкулират и отразяват изобщо в разписката/фактурата отделно, колкото и "нормален" да е сервиза. Пък защо се предпочитат ненормални сервизи повечето от нас го знаят, но не е само цената определящото и няма да се задълбочавам. Редактирано 1 Септември, 2020 от CCord 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #15 Отговорено 1 Септември, 2020 Всъщност както казва @inspektora, не гледайте цялата цифра така. Ако я прочетете 2 пъти, ремонта е с нормални цени. Дали са и гаранция предполагам. Самият ремонт е 1100лв което за цената на части + ремонт + цялата хамалогия която са направили, не виждам странно. Да се обоснова : - двигателя който те са намерили + монтаж/демонтаж на стария е 1000лв. - само маховик 1200лв ( толкова е навсякаде без никакви отстъпки, че даже и по-висока цена ) - куриерски разходи за доставка на двигател - 80.00лв. Това е адски малко даже. На мен за заден капак куриерска фирма ми взеха 50лв който го нося сам а мотора е бая тежък. Като се тегли чертата, не виждам странни цифри. Може би общата изглежда голяма но на фона на всичко което е направено е нормална, поне според това което е написано. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #16 Отговорено 1 Септември, 2020 Понеже скоро минах по същия път ще кажа само, че за тази работа са ти взели много малко пари. Само махивика е над една трета от цялата сума или предпочиташ твоя, който със сигурност е бил за боклука. Недопустимо е пускането на подобна тема, в която се вижда и сервиза извършил ремонта от човек, който нищо не разбира от автомобили. Моля модераторите да изтрият темата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #17 Отговорено 1 Септември, 2020 Нямам никаква идея за какви ги говориш. Не си доволен, че показвам сервиза, който върши работата ли? Те ще знаят повече относно този двигател от мене, защото аз не съм го отварял, те са отваряли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #18 Отговорено 2 Септември, 2020 Забелязвам, че масово се дават коментари за цени на услуги в сервизи от хора, които си нямат и на идея как се извършват подобни услуги. Нямат си и на идея как се ръководи и поддържа сервиз за такива дейности. Вземете си отворете един сервиз и взимайте за смяна на масло по 5 лева и да видим колко време ще изкарате. Говорим за легален сервиз, с всичките му дивотии, които вървят с него, а не някакъв гараж с канал и като дойдат данъчните да се правим на луди. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #19 Отговорено 2 Септември, 2020 Само не разбрах защо са цъкнали маховик, а няма съединител ? Или съединителя няма да го сменят, а само маховика ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #20 Отговорено 2 Септември, 2020 На мене ми се виждат нормални цените. Единственото, което ме смущава е силикона и спрея, и ако наистина не са те държали в течение, кое трябва да се смени и колко ще струва е некоректно. Относно цената на маховика, разбира се, че може да се намери за под 1000 лв, но сервизите си прибират търговската отстъпка. Ще направя разбивка по спомен от скорошна смяна на съединител. Маховик Luc- 1100 лв Комплект съединител- 350 лв Масло кутия- 110 лв Масло двигател + филтър- 150 лв Горивен филтър- 65 лв Труд- 100-тина лева, както казаха майсторите. На всеки му е ясно, че няма как двама човека да работят по колата цял ден за 100 лв, но аз съм ок с това. Както каза колегата, всеки сервиз си определя цената. В крайна сметка им оставих 1850 лв. Ако го погледнем от позитивната страна би трябвало да имаш ревизиран двигател и маховик, които да те изкарат много километри. И аз съм на мнение, че трябва да свикваме с такива цени. Това е факт. Пожелавам ти много безаварийни километри! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #21 Отговорено 2 Септември, 2020 Казаха ми, че съединителят бил скоро сменен и е било в добро състояние. Благодаря ви за всичките мнения. Приятелите ми наистина се шокираха на сметката ама 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #22 Отговорено 2 Септември, 2020 (Редактирано) Всички коментират цените (някои будят съмнение), а още първият пост на автора не е много ясен... - Какво се е строшило на стария двг., та не може да се ремонтира? Дали ремонта му нямаше да е по-евтино от новият? - От сервиза ли купува двигателя и с каква уговорка? Дали уговорката е била - направете го като нов, сменете всичко с максимално качествени неща, за да го карам още 20г? - Тази сметка е след като всичко е свършени и трябва да платиш като поп, или е проекто сметка, ако искаш да започваме, ще платиш толкова? - Ако няма предварителни уговорки, цялата работа прилича на подаване на кукичка със стръв и ако някой налапа..., защото ако двг. е на сервиза и извърши всички тези ремонти/части за собствена сметка и после го обяви с тази крайна цена с гаранция, едва ли някой ще го купи... - Нищо не се споменава за веригите..., и там може а хвръкне една хилядарка... Нека авторът опита да отговори/изясни нещата. Редактирано 2 Септември, 2020 от JapCar 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #23 Отговорено 2 Септември, 2020 (Редактирано) Колко да е скъпо? 3.0 тди на ваг, толкова са само смяна на веригите. Тука цял мотор има и маховик има. Редактирано 2 Септември, 2020 от jijane 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #24 Отговорено 2 Септември, 2020 Проблемът изначално е съвсем друг. Купува се кола по-висок клас за обслужване и ремонти за 1/2 от цената на читава такава. Колко мислите, че струва Акорд дори преди фейс в състояние което да позволява да се качите и да карате без да мислите за нищо? Много много далеч от цената която е платил колегата пуснал поста. Те темите са 1 куп "Какво мислите за тази кола?" Отваря се обявата, Акорд 7-ма за 5к лв в "перфектно състояние". Да де, перфектно ще е след още 5к вкарани в колата. Колегата пуснал темата трябва да черпи, че няма и още едни 2к вкарани за веригите. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #25 Отговорено 2 Септември, 2020 (Редактирано) @JapCar -Старият ми двигател тракаше, диагнозата беше, че 4то бутало беше за боклука и е съсипал и блока. Казаха, че ремонт е възможно, но гаранция нямало, че ще издържи дълго. Тъй че нов двигател прозвуча по-уместно. -Сервизът намери двигателя и уговорката беше направен от сестра ми и тя ми предаде само сметката. Не му знам фините детайли на уговорката, но явно имат интерес да върви дълго време, щом за смяна са толкоз много части. -Сметката си е проекто, за да видят дали сме съгласни. -Доколкото знам това си е оферта само за нас, а не за други да го купуват. Редактирано 2 Септември, 2020 от ExpandWeiner Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #26 Отговорено 2 Септември, 2020 А ти като купуваше акорд 2005 за 6000лв какво очакваше да се случи ? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #27 Отговорено 2 Септември, 2020 Нещо по-малко катастрофично Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #28 Отговорено 2 Септември, 2020 Народа го е казал - "Човек или си плаща, или после си плаща, понеже първоначално не си е платил". По случайност, сега продавам моя Акорд, та ме питат -"ма не може ли да я вземем за 6-7 бона", а за такава цена ги пращам в мобилето - да си изберат нещо по цена, а не по качество. След като цената е приоритет, значи за другото нямат понятие и както се казва "продължението следва". Жалко за случката, но - погледни го от добрата страна - сега ще имаш личен житейски опит, а това не е като някой нещо да ти говори, а ти да си викаш - "да, бе, да", защото в последствие може наистина да е беда. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smirky 44 #29 Отговорено 2 Септември, 2020 Нямам търпение да прочета мнение за резултата след ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #30 Отговорено 2 Септември, 2020 Няма такова понятие като корелация между цена и безпроблемност при пазара на коли втора ръка. Никой не може да гарантира, че купувайки по-скъп автомобил, то той ще е по-безпроблемен от по-евтиния. Ти също не можеш да гарантираш, че твоя акорд ще изкара още 50к само на консумативи. Хората са си го казали, колата е до късмет и колегата явно е изтеглил късата клечка, но ако след този ремонт си кара колата дълги години безпроблемно, то няма да е толкова къса тази клечка. 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #31 Отговорено 2 Септември, 2020 Off Topic Абсолютно си прав (освен за 3-тия ред - понеже си знам колата), но такива са наблюденията - евтиното обикновено поскъпва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #32 Отговорено 2 Септември, 2020 преди 53 минути, ExpandWeiner написа: @JapCar -Сервизът намери двигателя и уговорката беше направен от сестра ми Груба грешка...на сервиз се праща някой, който има представа, не жена. Как очакваш всичко да е реално необходимо за смяна и дали ще е сложено това, написано там или не най-евтиното... Пример от медицината как се точи Здр. каса от несъществуващи или не необходими прегледи, престои в болница, манипулации...написани само на книга. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #33 Отговорено 2 Септември, 2020 Off Topic Надявам се не си ме разбрал погрешно. Аз не казвам, че няма да изкара 50к, може и още 100к да изкара на консумативи, но не можеш да си сигурен в това и за това не можеш да дадеш гаранция. Все пак е кола и е напълно нормално в един момент да почне да се чупи. Просто ние тук така сме свикнали с колите втора ръка, че ги купуваме с убеждението, че купуваме нови коли и очакваме да се държат като такива, което не е рационално мислене. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #34 Отговорено 2 Септември, 2020 преди 8 минути, Rakeem написа: Скрий съдържанието Надявам се не си ме разбрал погрешно. Аз не казвам, че няма да изкара 50к, може и още 100к да изкара на консумативи, но не можеш да си сигурен в това и за това не можеш да дадеш гаранция. Все пак е кола и е напълно нормално в един момент да почне да се чупи. Просто ние тук така сме свикнали с колите втора ръка, че ги купуваме с убеждението, че купуваме нови коли и очакваме да се държат като такива, което не е рационално мислене. Офтопик: Колеги, каква е идеята на тези "скрити съдържания", вместо клик на "Цитирай", за да е ясно на кого/какво отговаряш? (докато пишеш/публикуваш, има няколко отговора и не се разбира на кого отговаряш по-нагоре) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #35 Отговорено 2 Септември, 2020 За да не цапаме и разводняваме темата с периферни коментари. Към автора и: Цените са нормални, просто не си ги имал в предвид като потенциално вероятни. Ако от сервиза ти дават гаранция (срок или км) - прави я и си я карай. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #36 Отговорено 2 Септември, 2020 Супер сте, благодаря. Следващият път аз ще го договарям ремонтите :P. Щели да дават гаранция на ремонта. Ще напиша за резултатите, щом получа колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #37 Отговорено 2 Септември, 2020 То има 300лв труд само...Не виждам проблем аз, освен маслото, че не е по предписание. Цените са клиетски без отстъпки.. Гаранция на мотор втора ръка да запали и не чука, това е колко ще искара никой незнае. Скоро като станат милионниците по 3-4000 лв, ще се зарине форума с такива теми. Относно коментарите за консумативите на колегата от Добрич, нормално е да се изпишат- било то и като едно общо- консумативи механици и т.н То има и обслужени коли на пазара...не са само таралясници, но и цените са с 30-50 процента отгоре 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #38 Отговорено 2 Септември, 2020 преди 14 минути, Mad`Head написа: То има 300лв труд само... Цените са клиетски без отстъпки.. Не знам така ли е в БГ, та да питам- Значи ли, че е правило навсякъде, на клиента калкулират едни цени, а те купуват с 20% отстъпка, което им е допълнителна печалба освен труда? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #39 Отговорено 2 Септември, 2020 (Редактирано) Правило или не. Аз ако съм собственик на сервиз естесвено че ще работя с доставчици на авточасти които съответно ще ми правят отстъпка...колкото по-голям оборот правя, толкова по- голяма ще ми е отстъпката(разбира се трудно над 42-45%)....серизоно ли ми задаваш този въпрос... п.п свялене на мотор, разооборудване, д/м маховик и всичко отново горе, се прави за два дни от двама човек които знаят какво правят. Отделно занимавката да търсят мотор....та 300лв за кое за надници, за ток, за наем, за осигуровки.... добре че са частите. Редактирано 2 Септември, 2020 от Mad`Head 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #40 Отговорено 2 Септември, 2020 До мен има един сервиз. Частите са на доставни цени почти, цената за труд ......110лв/час. Та дали трудът ще е евтин, или частите, разлика няма, другото я покрива. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове