Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

преди 16 минути, CARPERA написа:

Благодаря точно това имах впредвид,можеш би него обясних не съм изхождал от студения вискозитет.

Това че 0w  имат по-добра база е на първо място ,но и не на последно по-дорите характеристики при студен старт.

Мислиш ли, че например Petro-Canada Supreme Synthetic SAE 5W-30 е по-хубаво, с по-добър студен старт и по-добре чисти двигателя от RAVENOL VSI 5W-40? Щото аз въобще не мисля така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами зависи, като вискозитет е по-добро за нишите Хонди, като пакет добавки също може да е по-добро, остава само базата, но тя си проличава и има значение като се навъртят повечко километри, до 5к Петрото може да е по-добро, аз затова винаги съм бил на мнение, че е по-добре евтино масло да се сменя на 5к, отколкото два пъти по-скъпо на 10к. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах масла от различни марки ,са коренно различни.

По въпроса за сравнение може да се направи някакво ако имаш хим. анализ и съставки на двете.

 За чистенето на двигателя нямам идея освен и двете  някой  да ги е пробвал и да им е правил капкови проби. 

Мога да дам мнение за  Petro-Canada 5w30 и 0W30 за студиния старт, и то е в плюс към 0w.

Сега започвам да тествам 5w30 Shell Helix 

като мисля после 0w30,но това не става в рамките на месец.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже нямам претенции за задълбочени познания в областа на двигателните масла(камо ли пък капкови проби) се наложи да почета повече и да се опитам да систематизирам за себе си цялата информация. Съответно получих и мнение от някои от вас за което съм благодарен. В крайна сметка стигнах до извода,че нищо не е черно или бяло.

Никой не може да е сигурен и да отсече, че за даден двигател маслото(вискозитет,марка и т.н.) е това и край.

По-скоро има нещо като златна среда. Затова аз реших,че за мен и моя бензинов двигател 5 годишен R20 нa 78 000 km златната среда е 5W30.

Спрях се на следните 2 модела:

https://www.ato24.de/de/amsoil-signature-series-5w-30-synthetisches-motoroel.html

https://www.ato24.de/de/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

И мисля да започна с Амсойла със смяна на 6-7 000 км или година.

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че нещо искам да ти давам наклон ама тук неслучайно има една таблица, където пише с какво е препоръчително да се кара R20, че и 5 годишен. Аз моята 20 годишната кочина я карах с 5w40. Как стигна до тези изводи за златната среда?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата доста хора са се постарали да направят тази таблица

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716

Според нея златната ти среда трябва да е търси между 0 w20 или 0w30.

Но явно си я намерил и това е 5w30 която е златната среда за моята 20 годишна Хонда на незнайно колко хил км.

Всеки решава сам какво да сложи на колата си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, AzSum написа:

И мисля да започна с Амсойла със смяна на 6-7 000 км или година.

 

Късметлия си , че си с бензин и може да ползваш Amsoil, но ето какво излиза на техния сайт за твоята кола.

 

https://amsoil.eu/lookup/cars/honda/2015/cr-v/petrol/2-0/cr-v-2-0-awd-re5-rm2-iv-FawEcXfMu/result/?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което предлагат Amsoil са пълни глупости. Та не им вярвайте много. Ето, например, какво ми предлагат за Примерите:

https://amsoil.eu/lookup/cars/nissan/2000/primera/petrol/1-6/primera-1-6-16v-estate-73kw-FawEcVuSN/result/

Голям смях.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito Amsoil, има и разработки за дизелови двигатели   https://www.ato24.de/en/car/engineoil/acea-c3/amsoil.html

Вярно много малко са ,ако сравняваш за бензиновите двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dimkaraganchev написа:

Това, което предлагат Amsoil са пълни глупости. Та не им вярвайте много. Ето, например, какво ми предлагат за Примерите:

https://amsoil.eu/lookup/cars/nissan/2000/primera/petrol/1-6/primera-1-6-16v-estate-73kw-FawEcVuSN/result/

Голям смях.

 

Това предлагат и други марки. Явно има нещо. 

 

https://www.ravenol.de/en/oil-guide/?no_cache=1&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[language]=ENG&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type]=7c3e36438640b2dc6a46c8189359cfdd&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type_title]=Primera 1.6 16V (2000-2002)&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[action]=getTypeID2Recommendation&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[controller]=OilGuide&cHash=894d87396f4bc2067735b32a3d6c9c62

 

преди 4 минути, CARPERA написа:

@Bizzito Amsoil, има и разработки за дизелови двигатели   https://www.ato24.de/en/car/engineoil/acea-c3/amsoil.html

Вярно много малко са ,ако сравняваш за бензиновите двигатели.

 

Да, но не е 0w30, ще ги разгледам все пак като опция при следващата смяна. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BizzitoТи си без DPF преодолей го тава С и мини на А/В.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, CARPERA написа:

Ти си без DPF преодолей го тава С и мини на А/В.

 

Преодолях го вече, ама сега минах тънка лайсна с Yacco VX 1500 :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега масово са луднали по "Fuel economy"...  В следващ момент очаквам да препоръчат за R20-ската и 0W16.

Не, че не може да се кара с 0W20. Може разбира се!

Но!

Не случайно излязоха новите спецификации API SP и ILSAC GF-6A (ILSAC GF-6B за дизели), които рекламират най-високо поведение и защита, както на двигателя, така и (изрично упоменато) на ангренажната верига.

Сравнете им характеристиките с предишните API SN и ILSAC GF-5, и ще видите, че новите са в пососка "нагоре" във вискозитетните х-ки и HTHS!

Например Petro-то беше API SN, ILSAC GF-5, Dexos1, с вискозитет при 100°C около 10,5 и HTHS ≥ 3.1

После стана API SN Plus (RC), ILSAC GF-5, Dexos1, Gen2, с вискозитет при 100°C около 11,3 и HTHS ≥ 3.3 като прелюдия към API SP и ILSAC GF-6A. С такива х-ки остана и сега като API SP, ILSAC GF-6A. Това какво ви навежда на мисъл...?

 

Обърнете внимание на цялата гама, която предлага, например Ravenol за R20-ската (https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html) и се целете в златната среда!

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като чуя златна среда винаги го свързвам с бюджета. Колегата каза, че не е много навътре в темата, а при Amsoil почти няма разлики в цените. Що да не е 0w20 вместо 5w30. Това исках да кажа.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, dandilov написа:

 

 

Обърнете внимание на цялата гама, която предлага, например Ravenol за R20-ската (https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html) и се целете в златната среда!

 

от 5в30 направо на 10в40  :D  Явно 0в40 не го броят за вариант .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те това ми обяснете, дано снимката се отваря. 

received_2325195434442304.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този инструмент не е създаден за сравнение на различни спецификации.

Не можеш чрез него да сравняваш A5/В5 с С3 (ако това е идеята на снимката ти). Не е обективно.

lubri.thumb.jpg.0116c7f66fbcf27b3a7da54259e03137.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има го и 0W40, но не си го забелязал. :)

А за снимката, това са доста елементарни графично-визуални обяснения, които дават само бегла представа при сравняването на спецификациите. Спецификациите, а не маслата!

Тези сравнения не стават за нищо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, dandilov написа:

Има го и 0W40, но не си го забелязал. :)

 

Или аз не го виждам или го няма :
https://www.ravenol.de/en/oil-guide/?no_cache=1&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[language]=ENG&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type]=5f00b53979bcc4fda0a4ce76f1e521ed&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type_title]=CR-V 2.0i-VTEC 4WD (2007-2011)&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[action]=getTypeID2Recommendation&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[controller]=OilGuide&cHash=699f974d6be58e9159c8444ab1f033b6
Не твърдя че става , но C маслата на R серия  не и пречат .
П.п по тоя калкулатор на автомат кутия на р20 црв му дават Z1 ..........................  значи тоя калкулатор' не става за нищо , като повечето .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, dandilov написа:

Аз говорех за 4-та генерация, нали AzSum кара CR-V 2015.

 

Явно различни таратайки гледаме , в събота ако искаш моо бистрим под асмата , на по едни накладки. 
Аз тая кола 2015г. бих си я джиткал с 0в30  вискозитет.

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 0W може, и 5W може, само трябва да се изберат правилните спецификации и х-ки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Bizzito написа:

Късметлия си , че си с бензин и може да ползваш Amsoil, но ето какво излиза на техния сайт за твоята кола.

Погледни отдолу забележката на самия линк, който самия ти си постнал ,а именно :

 

NOTES

• Alternative recommendations: Signature Series Synthetic Motor Oil 0W-30; Signature Series Synthetic Motor Oil 5W-30 / XL Synthetic Motor Oil 5W-30 / OE Synthetic Motor Oil 5W-30

Capacity: 3.7 litres

Освен това говорих с дилъра на Амсойл, той ми препоръча Signature Series Synthetic Motor Oil 5W-30 ,без да съм поставял ограничения или претенции за цена.

Преди да купя тази гледах няколко от Германия,които гаранционно бяха обслужвани с 5w40 ,а едната и с 10w40.Тук в Бултрако знаете също,че слагат 5W40. Поисках оферта и от сервиза на Хонда в Стара Загора,който до скоро бе официален.Те също ми оферираха 5W40.

Преди време се консултирах и с @fenabg ,който ми препоръча 5W30 или 0W40( сега малко ме обърка като вкара в играта и 0w30 :) ) ,конкретно за България. @dandilov също е на мнение за 5W30. Благодаря и на двамата! Още един човек,който е създател на ютуб канала на Хонда също е за 5W30.

Да, знам че по всички таблици и препоръки на производителя е 0W20, но прегледах и някои официални сайтове на марката и примерно в Honda.ie излиза това :

https://www.honda.ie/Page/210/honda-genuine-oil-application-guide  т.е. за моя бензинов агрегат дават 0w20 или ако е стар и за high performance 5w40.Само да отбележа ,че 0w30 го препоръчват за дизел, а не за бензин.

В същия сайт дават подробно обяснение за масло за всички двигатели и ето какво пишат за бензинови двигатели(за Западна Европа):

For all petrol engines, excluding Hybrid models, the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is a semi-synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA A1/B1. The recommended viscosity range is between 0W-20 to 10W-40.

Ето това според мен е разковничето,че всеки слага каквото реши па дори и 10W-40.

Друго важно е, че на моята капачка на двигателя не пише, че маслото трябва да е 0W20 , както чувам ,че е на някои от колегите с R20. Нямам специфицирано масло.

Ето така стигнах до моята залатна среда. Ако преценя,че колата стане по-шумна, появяват се вибрации , пада  нивото на масло или други принзаци ,че съм сгрешил в избора си мога и да го сменя с друго. Все пак аз вярвам,че каквото и да е ако го сменям на 6-7 000 км или година едва ли ще е толкова страшно.

И ето така един невежа като мен в тази област стигна до "златната си среда".

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен много правилно си се ориентирал с това масло и нямаш никакви основания да продължаваш да четеш тази тема, ако целта ти е единствено да си намериш правилното масло и не искаш да ставаш 'специалист' на тема масла, иначе най-много да се объркаш повече. 

Това масло ще ти даде х2 на изискванията за масло на Хонда, еле пък ако разгледаме ребрандираните им боклуци от варелите, дето наливат в официалните сервизи, а тук хора карат коли, които са обслужвани в официални сервизи над 200 000км и нямат проблеми с двигателите. 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се изкуша и аз да си кажа мнението по тази вечна тема за маслата:

Хора, не гледайте така догматично на препоръките на Хонда, сякаш са Светата Библия. Те са направени, за да са универсални и да не се налага на потребителите да мислят. Например препоръката за 0W30  за дизела за Европа - така е сигурно, че ще става и за Италия и за Норвегия. Но я ми кажете кога в Южна Европа температурите ще паднат под -30-35 градуса? Не е нужно да си гений, за да се сетиш, че в България спокойно може да се кара с 5W.

Същевременно в книжките на автомобилите са посочени много по-широки граници на вискозитета, а в официалните представителства на Хонда в цяла Европа си праскат 5w40 и не им пука. Смятам, че за БГ 5W30 е най-подходящия вискозитет, а може и 5W40. Оттам нататък за дизела С3, а за бензина съответното А ... Аз лично предпочитам масла, които са сертифицирани по VW 504/507. Това е най-строгия и изискващ стандарт и масло, което го покрива няма грешка. Каква да е марката е тема за чесане на езиците. Каквото и да сложиш, ако го сменяш на 10К, моторът ти ще е перфектен откъм масло.

П.С. Сигурно има и частни случаи - някой живее в планината, където зимата е много студена, или кара хибрид, който изисква друг вид масла, но това е друга тема.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си имам собствени разбирания, както всеки тук. Уважавам мнението на всички.

С риск да се повторя от преди няколко дни. Аз отварям книжката и гледам най-ниския вискозитет позволен за двигателя. Там приключва мисленето за вискозитета по SAE за мен. Разбира се при изправен двигател. 

А и както мисля, че стана ясно малко по-назад това с минималните температури е много общ показател. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 

 

Днес си взех маслото от Лубрифилт (Petro Canada 5w30). Опаковката е абсолютно същата, като опаковката от Ato24. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках с снимка да видим  дали е DEXOS 1 GEN 2 маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

Така ли изглежда тубата? И сподели моля те, дали има фолио на гърлото, също и датата, за да знаем колко са пресни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.08.2020 г. at 14:38, AzSum написа:

При положение,че колата е на 5 г., досега е обслужвана с 5W40, а сега ще мина на 5W30 да очаквам ли да почне да гори масло и да се налага да доливам от смяна до смяна? Към момента нямам такъв проблем и не мърда.

Ако двигателят ти е чист и редовен, няма да наруши това че сменяш с /30 Поздрави :)

Редактирано от dindin
Нямя нужда от целия цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някой ако не им се вярва също трябва да погледнем и на стила ,на каране...Защото един мотор ако носи на 0в20 а пресз ден го караме с 200 , едва ли ще му се радва мн това 0в20  😆 За мен от основно значение е натискането на педала и понасянето на маслото..Има масла които се препоръчват да не кажа вс и з апочти вс хондови мотори , така че сипвайте смело, евентуално ако не искате да излитате или сте с 2 леви крака . Да не подведа някой не си мислете в двете клрайности от 5/30 на 10/60, просто някакъв оптимален вариант, който отговаря на изискванията на автомобила и на вашите изисквания :P

Редактирано от mysticchannel
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова е. Който квото му падне сипва и после следващия да му мисли. Не мога да се изчистя от тиня. За 1 година трети път сменям масло. Ко да прайш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различно е, не е баш така едно е да се придържаш в правилна насока и да имаш вариант, друго е да сипваш от едната в другата крайност и най- лошия вариант менте 95% и подмяна на почти 2 пъти достигнатия пробег 15000км . Не тиня ми и попови лъжички може да откриеш. Знам всеки иска тънкото масло, но не всеки кара Хонда на 50 000 и обича да влиза от 4та на втора ☺️ моето мнение капка в морето, но да се ориентираме правилно..

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.07.2018 г. at 7:22, DTEC написа:

Yacco не бих купил никога повече.

Revanol ми е непозната марка.

Yacco защо? Аз си карам и мотора с него. Доволен съм!
Има ли причина или просто не ти харесва като име или на фасон? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Ако чакаш отговор колегата го няма в форума.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/6/2020 at 10:32 AM, Rakeem said:

https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

Така ли изглежда тубата? И сподели моля те, дали има фолио на гърлото, също и датата, за да знаем колко са пресни. 

Така изглежда тубата ,датата е на нея.

Колегата е махнал фолиото.Което значи има ,може да се провери при получаването с куриер  .

DEXOS 1 GEN 2  да това е.

IMG-7289efcb564ab786a8d8d94aaa7bfa3e-V.thumb.jpg.b67cd5d0224de4ad6c9915ca8c97815a.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загледах се в RAVENOL DXG SAE 5W-30 и се зачудих следното за което моля някой поясни ако знае.

В ato24 на тубите има надпис USVO,   който обаче липсва поне на снимките във всички сайтове, които го продават в България.

Конкретно визирам една промоция в Аутобокс, която ми хвана окото и се чудя:

https://autobox.bg/avtomobilni-masla/motorni-masla-za-leki-avtomobili/motorno-maslo-ravenol-dxg-5w-30-5l-gift

Пишат ,че маслото е по технологията USVOR   ,но липсва надпис на тубата?

Отделно описват модела на маслото :МОТОРНО МАСЛО RAVENOL DXG 5W-30, т.е. липсва SAE ,както го пишат в ато.де

С оглед горните 2 разлики дали маслото е същото или е друг вид/стар модел?

Едва ли Autobox продават ментета, но защо има разлика в опаковката?

Някой скоро да е пазарил от там?

Поздрави

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SAE надписът може и да го има, и да го няма – въпрос на изказ, няма повод да те притеснява. То е просто абревиатурата на асоциацията, която определя методите за тестване на вискозитета на маслата.

 

Доколкото знам рецептата на някои от маслата се промени с обявяването на USVO. Снимката на тубите без USVO надпис (ако настоящото масло е USVO) са просто остарели. Сега – дали в сайтовете продават наистина залежали стари туби или просто не са актуализирали снимките, но пращат нови туби... Може да звъннеш и да ги питаш. Може и след питането ти да ти пратят нова туба, а за останалите, които не питат – старото... Знаеш ли.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да и недоглеждане и стара снимка.

Ама наистина има разлика това е снимка от ато24

286564151_Screenshot_20200811-090127_SamsungInternet.thumb.jpg.848e64c808787bf22d5da39d298bb4ec.jpg

В сайта Аutobox 

498709145_Screenshot_20200811-091033_SamsungInternet.thumb.jpg.87bf90911788e037ed0cf9ca71f43d36.jpg

обявата че  е по ILSAC GF-6A  най новия ,тубата пише че е ILSAC GF-5 .

Ако ще поръчваш от тях искай дата на наливане в тубата.

Нещо много разминавания. 

Аз бих взел от общите поръчки.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...