Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Да.. цената му е такава , понеже е последна бутилка. Така ми обясни колегата Чавдар. Иначе му се бях нагледал и аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, това нещо го написах и в раздела за акорд 7. Малко разсъждения, базирани на няколко неща , които прочетох от различни източници. Освен това мога да споделя и личен опит. Кажете после дали сте съгласни , ако искате да поразсъждаваме и да направим извод.

Относно к20 двигателя , но и не само. На няколко места прочетох, че е капризен на масло и основно на капризите му се дължат проблемите с валовете. На още едно място прочетох, че маслото се зацапва по бързо при него, в сравнение с други, благодарение на егр пътя, но без подробни обяснения. Тука започвам да разсъждавам. На тоя двигател егр пътя и pcv  пътя се сливат и след това заедно отиват в колектора и от там в цилиндрите за изгаряне. Тия две системи знаем за какво са и какво има в тях. Като се смесят се получава една доста неприятна гняс, която май не гори особено лесно и въпреки ,че влизат за доизгаряне , това не се случва напълно. Следователно някакви остатъци се озовават ,чрез т. Нар. Blow - by отново в картера и съответно в маслото. Следователно качествата на маслото си отиват много бързо. И като си удължим така порядъчно смяната както сме си свикнали... После олеле. До тук с разсъжденията, сега малко опит. Почистих скоро егр пътя на моя к20 и смених гарнитурата, която се разпадаше и беше пълна с гняс. До преди това действие масло равенол потъмняваше за около 2000 км и по малко. В момента на 6000 е почти същия цвят както когато го налях. Разликата е видна. Няма разлика в режима на каране. Има ли смисъл всичко това за Вас?

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

здравейте  вчера ми смениха маслото с бардал 0w-30 , на ЦРВ 2   2.2 дизел та въпроса ми е че са ми наляли точно 5,9 литра и маслото иде малко над максимума , трябвали да ходя да го точа или даси карам така 

Редактирано от никола илев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е добре да е над максимума! Можете и вие да си изтеглите излишното масло с една спринцовка и тръбичката от система през отвора за наливане. Внимателно и на студен двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро през тръбичката на щеката, надали ще може през отвора за наливане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.06.2019 г. at 22:35, ivailopp написа:

Има ли смисъл всичко това за Вас?

Винаги има ,особено ако и продължиш с пълнителния колектор.Обикновено като чистиш дросела и видиш какво има в колектора...просто продължаваш да разглобяваш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Markony! 

От скоро съм във форума ни, но и ичетох страшно много неща тук и изобщо в Интернет, относно правилния избор на двигателно масло. Доста от нещата ми се изясниха, но имам чувството, че колкото повече чета, толкова повече се объркавам сред океана от информация, анализи и т.н...

Останах с убеждението, че Сте доста компетентен и не комерсиализирате тематиката, защото е ясно, че тъговеца (може би с малки изключения) разполага с огромно разнообразие и предложениа, а специалиста с арсенал конкретики.

По този повод, имам една молба към Вас, като се надявам да съм бил последователен и правилно разбран. 

Преди седмица станах собственик на бензинова HONDA Civic, 1.8 vtec, 140к.с. 2006г. нов внос от Швейцария. По мое лично осмотрение, автомобила е в изключително добро състояние за годините си. Двигателя е тих и като загрее почти не се чува! Тук в Русе, закарах Хондичката в доверен автоцентър, в който оправдаха мнението ми, като отстрниха дребните забележки. 

За смяната на маслото и филтъра обаче, не мога да се доверя и реша какво и от къде. Та по този повод, още веднъж ще помоля за конкретен отговор, с цел да запазя мотора здрав по-дълго време :

1. Коя марка масло и филтър да си купя конкретно и ако имате предложение за търговец - откъде, за да не попадна на фалшиви продукт. 

2. При евентуален монтаж на газов инжекцион, необходимо ли е друг вид масло и филтър? 

Благодаря предварително и Ви пожелавам здраве и успех във всичко! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Честита кола колега, Маркони е от Русе и можеш и при него да обслужиш колата :)

Аз от 3 години сипвам Петро Канада 5-30 в К20-ката на ЦР-Вето и съм доволен.

Ето откъде може да поръчаш такова

 

(маслото идва от Германия от ато24, сайта е на колега по форум :) )

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си вземе направо от Markony.  Той поддържа в наличност само истински масла! ;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кефят ме американците....

IMAG3431.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, neo76 написа:

Здравейте, Markony! 

 

Честито ама наблегни малко на правописа ,че кредора свети.Телефона ми е в подписа като ти трябва нещо или на лично съобщение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Markony написа:

Кефят ме американците....

IMAG3431.jpg

И мен...!:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic


Преди 10 часа, Markony написа:

Честито ама наблегни малко на правописа ,че кредора свети.Телефона ми е в подписа като ти трябва нещо или на лично съобщение...

Благодаря, АМА май съм попаднал в тема по български език и литература ...

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Restless написа:

Честита кола колега, Маркони е от Русе и можеш и при него да обслужиш колата :)

Аз от 3 години сипвам Петро Канада 5-30 в К20-ката на ЦР-Вето и съм доволен.

Ето откъде може да поръчаш такова

 

(маслото идва от Германия от ато24, сайта е на колега по форум :))

Благодаря, Колега ! 

Явно ти си човека, който ме разбра правилно.

Безаварийно шофиране със здраве !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги дайте съвет за масло.

Колата е на мой приятел Мазда 6 с мотор 2,3 бензин, 166к.с. и до сега съм му взимал /2 смени общо/ RAVENOL FO SAE 5W-30.

Чудя се дали Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 ще му е по добре или да си продължава с Раванола.

И двете покриват ILSAC GF-5 specification, но на равенола си е указано, че е за Ford, Jaguar и Mazda

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес реших да сложа един Amsoil (0w20 Signature) от дълбоките резерви.

 

Така и така имах спринцовка и маркуч подръка та реших да смукна каквото успея от картера.

По принцип оставям маслото да се точи много време.

Наред с това успях да източа към 150 милилитра от старото и то без да се престаравам!

 

Определено следващия път ще точа пак, а ако пък имам и време ще сваля и капака да смукна и от там каквото има.

 

Към 200мл могат да се дръпнат, демек към 5% киселяк в новото масло.

 

Благодаря на колегите за мненията по въпроса, това сме го обсъждали преди.

 

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също изсмуках старото със спринцовка и предполагам, че това е основната причина новото да изглежда толкова добре след 6000км.

Ще ми е интересно как ще се държи този амсойл в тези жеги :)

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един общ въпрос, свързан с препоръките, които се дават често: да вземем например препоръката (тази тук - КЛИК) на @dandilov:

 

Цитат

6 - 8 хил. км и/или 200м.ч. при LPG

 

Въпросът ми е как да го разбирам правилно. Между „6 и 8 хил.км“ зависи от условията и средната скорост като цяло (повече градско или повече магистрала), така че това ясно. Та интерпретацията ми по принцип би била „което настъпи първо“: километрите или моточасовете. Но това означава, че ако карам основно магистрала, мога да направя и 10-12 хиляди км за 200 часа – това би ли било ок? Според мен не съвсем, защото 1 час на магистралата за маслото е по-тежък от 1 час в града. Та какво точно се има предвид като се дават препоръки за X км или Y моточасове? Питам и защото съм срещал коментари по-напред в страниците, че не е ок да се ползват само моточасове, ако режимът е само магистрала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 57 минути, Pavel_Pavlov написа:

 @dandilov

 

 

Според мен не съвсем, защото 1 час на магистралата за маслото е по-тежък от 1 час в града. 

Смятам, че тук бъркаш много. 

Редактирано от vespa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако говорим за час, а не километър, мисля, че съм прав? Ако не съм, ще се радвам някой да ми обясни защо. Логиката ми е, че факторите за изчерпване на ресурса на маслото в това сравнение са оборотите на двигателя (да го наречем брой обороти за 1 моточас), натоварването на самия двигател (или колко е натиснат педала на газта) и разхода на гориво. Ако приемем, че и градско, и магистрално, стилът на шофиране е еднакво „спокоен“, то очаквам, че в града оборотите ще са средно по-ниски от на магистрала, и педалът ще е средно по-малко натиснат за еднакъв интервал от време. Също така изгореното количество гориво за час със сигурност ще е по-малко в града.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам че няма кой да те обори, но относно ресурса на маслото нещата са инак.

Градската ми средна скорост е около 30 км/ч, при което мотора (заради автомата и стилът на шофиране) работи между 1500 и 2500 об/мин. Разходът е 12-13л на 100. Тоест за 1 час градско отиват около 4л.

По магистралата средната ми скорост е 130км/ч при което мотора работи на 2500 об/мин и разходът е около 7,3л на 100. Тоест за 1 час магистрално отиват 5,6л. Ако обаче съм на круиз контрол и има стръмни участъци, мотора се пъне да държи 130, и сваля предавки, за да качи оборотите на 3000 или 4000 об/мин. Съответно разходът се качва на 8л на 100, така че сметката отива още нагоре 6,1л за 1 час магистрални км.

Относно маслото - мисля че му е все едно. Температурният режим на мотора е в работната си граница (стига термостата да е ок), но магистралното движение е по-равномерно като обороти на мотора (без круиза) спрямо накъсаното градско движение.

Принципно градското се води в графата натоварен режим, а магистралните километри пазят мотора и го правят милионник, така че ...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя само, че при градската експлоатация следва да се има предвид, че на кратки разстояния маслото не достига работна температура = пакетът добавки не работи в оптимални условия = забавени химически процеси. При студен мотор в маслото попада повече гориво = разреждане, както и не може да бъде изпарена влагата (водата) в него = обводняване. Всичко това влошава работата и характеристиките на маслото = преждевременно стареене. Започват да се образуват нискотемпературни отложения. И всичко това в повтарящ се цикъл с натрупване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така си е. Имах предвид теоретично градско движение 1 час - непрекъснато. Иначе зиме (когато ползвам колата ежедневно) този 1моточас при мен е 1 календарна седмица. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, ceco_accord said:

Температурният режим на мотора е в работната си граница (стига термостата да е ок), но магистралното движение е по-равномерно като обороти на мотора (без круиза) спрямо накъсаното градско движение.

 

Не виждам как по-непостоянните обороти ще окажат влияние на маслото?

 

Quote

Принципно градското се води в графата натоварен режим, а магистралните километри пазят мотора и го правят милионник, така че ...

 

То е ясно, че се води „натоварен режим“ или „сурови условия“, но съм го виждал само в контекста на мерене на интервала за смяна в километри. Там няма спор.

 

39 minutes ago, emod said:

Да добавя само, че при градската експлоатация следва да се има предвид, че на кратки разстояния маслото не достига работна температура = пакетът добавки не работи в оптимални условия = забавени химически процеси. При студен мотор в маслото попада повече гориво = разреждане, както и не може да бъде изпарена влагата (водата) в него = обводняване. Всичко това влошава работата и характеристиките на маслото = преждевременно стареене. Започват да се образуват нискотемпературни отложения. И всичко това в повтарящ се цикъл с натрупване.

 

Мерси, изключих за студените стартове в града. Това със сигурност би оказало влияние. В крайна сметка ок ли е да се приеме, че даден брой моточасове, без значение от режима градско/магистрала (при еднакво спокойно каране), би имал сравнително еднакво влияние върху живота на маслото? Т.е. например сменям маслото и слагам три таймера: 8000км, 1 година и 200 моточаса и когато чукна едно от трите маслото е за смяна? И да, километрите (също и времето, според книжката на колата) зависят от градско/магистрала, но моточасовете – не?

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея "реперни точки" са само ориентировъчни. Наливаш, караш и след 6-те хиляди "капваш" в другата тема, и там ще се види има ли още ресурс въпросното масло, или вече е "пътник".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Pavel_Pavlov написа:

например сменям маслото и слагам три таймера: 8000км, 1 година и 200 моточаса и когато чукна едно от трите маслото е за смяна

На 22.02.2019 г. at 10:52, dandilov написа:

 

Бъркаш тук Колега. При мен 97% извън градско около 1200км на месец, 17 моточаса, само на газ, маслото го сменям на 14хкм. Прочети внимателно пост 407 от 07.05.2019 в темата Капкови проби и би трябвало да ти стане ясно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че бърка. Това е правилното - което настъпи първо от трите.

Да припомня, че пишем за 5W30 ILSAC GF-5.

При АСЕА А3/В4 и А5/В5 нещата стоят по различен начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необходимо е да отбележа нещо важно (без да претендирам задълбочено познание по материята)

1-ин моточас  не е равен на 1-ин астрономически час, каквато е нашата обща нагласа за възприемане на тази "мерна единица".

Това наше разбиране (1 м.ч. = 1 астр. ч.) е повлияно и формирано от множеството анализи и коментари в oil-club.ru, приравняващи (или поне създаващи илюзията за приравняване) астрономическите часове на моточасовете.

Реалността обаче не е такава.

1-ин моточас не е "фиксирана времева единица", а се променя в зависимост от натоварването на двигателя (неговия режим на работа). Тази "мерна единица" (моточас) е създадена, за да може най-обективно да се отчитат различните режими на работа и натоварване на мотора. При селскостопанската техника (трактори, комбайни, др.), мотокарите и др. индустриални машини моточасовникът обикновено е свързан с вала на двигателя -> колкото по-големи са оборотите на мотора, толкова по-кратък е 1-ин моточас (по-бързо изминава), респ. колкото по-малки са оборотите, толкова по-бавно тече 1-ин моточас. Има и различни начини за изчисление на моточасовете (в зависимост от номиналните обороти; мощност и др.). При съвременните автомобили бордкомпютърът следи и отчита редица параметри при експлоатацията на мотора и показва само крайната и разбираема за потребителя информация за изтичане на ресурса на маслото (т.н. Oil Life Monitoring (OLM) системи).

Ето и един линк към тема в OffRoad-Bulgaria, където има няколко добри поста по темата (моля четете цялата тема; информацията е разпръсната сред офф топика) - КЛИК

Ако някой има по-професионални познания по въпроса с "истинския моточас", ще бъде чудесно да ги сподели :) .

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, dandilov написа:

Не мисля, че бърка. Това е правилното - което настъпи първо от трите.

Да припомня, че пишем за 5W30 ILSAC GF-5.

При АСЕА А3/В4 и А5/В5 нещата стоят по различен начин.

Нека той да каже, по принцип или 5w30,има в предвид. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov

Бих отговорил на въпросите ти така:

Да приемем, че производителя казва, че при "нормален" режим на експлоатация, маслото се сменя на 10 000 км.

Обикновено за средна скорост при нормален режим на експлоатация се приема такава, която е по-голяма от (или около) 40 км/ч.

10 000 км / 40 км/ч = 250 "моточаса" -> това е ресурса на маслото в часове. Тази цифра е в унисон с коментарите по маслените форуми за среден ресурс на едно масло (грубо казано!).

При средна скорост на градска експлоатация = 25 км/ч се получава това:

250 м.ч. * 25 км/ч = 6250 км ресурс на маслото в километри.

Сметката е тъпа (чисто математическа), но пасва на логиката и ресурса на маслата, виден от UOAнализите.

 

П.С. В случая приемаме, че "моточасовете" са равни на "астрономически часове работа на мотора". Частен случай, който обаче е реално осъществим при определени условия на експлоатация на мотора.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@emod, мерси за пояснението за моточас. Не знаех тези немаловажни детайли.

 

1 hour ago, vespa said:

Бъркаш тук Колега. При мен 97% извън градско около 1200км на месец, 17 моточаса, само на газ, маслото го сменям на 14хкм. Прочети внимателно пост 407 от 07.05.2019 в темата Капкови проби и би трябвало да ти стане ясно. 

От твоят пост от темата (предполагам него визираш?) разбирам само твоят режим на каране, не нещо друго? Пост 407 е просто кратък отговор на emod към предходен пост.

 

42 minutes ago, dandilov said:

Не мисля, че бърка. Това е правилното - което настъпи първо от трите.

Да припомня, че пишем за 5W30 ILSAC GF-5.

При АСЕА А3/В4 и А5/В5 нещата стоят по различен начин.

 

 

Любопитството ми беше породено от конкретното 5w-30 ilsac gf-5, но зададох въпрос генерално. @dandilov, би ли споделил в какво се изразява разликата?

 

 

ПС: @emod, предполагам в последния параграф имаше предвид 250 м.ч. * 25 км/ч, не 200? Ако е така, разбирам, че моточасовете (с дефиницията, която използваме тук, в тази тема) могат да се приемат като цяло за еднакви без значение от средната скорост?

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Относно моточасовете при електрокарите на една определена марка, се броят по следния начин - включено ли му е захранването и има ли човече на седалката, брояча започва да върти. Човечето може само да седи и да си чопли носа, но брояча на часовете върти. Един моточас се приравнява  като 40 км за час на автомобил. 

Редактирано от jijane
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте приятели. Имам Хонда Сивик 6, англичанка, 5 врати, 1400 кубика, 90 конски сили на 260 000 км, с газов инжекцион.

До миналата година колата нямаше никакъв проблем. На 10-12 Хил км доливах някъде 100-150 гр. Масло. Винаги съм я карал с 10w40 полусинтетично, различни марки без проблем.

Случи се прегряване - държеше много висока темп. после спадаше и пак почти до червения сектор. Смених гарнитура и шлайфа се глава. Оказа се че гори масло и пушеше. Промивка с газ също се прави през отворите за свещите и с отворена пробка на картер. Пак се отваря двигател, сменяха се гумички на клапаните, смени се с нова гарнитура, сложиха се сегменти RIK, смениха се биели лагери. Сега не пуши, но пак гори масло приблизително около 300 грама на 1000 л. Смених 3-4 вида масла, същата работа. Пак гори масло и то след такъв ремонт?! Цилиндрите не са замервани, не знам от какво може да е, но ремонти вече няма да правя. Ако някой има предложения, моля да сподели, но по-скоро ме интересува какво масло да слагам. Досега винаги полу-синтетично 10w40 Ardeca (белгийско), Repsol, Mobil, накрая вече Nord sea наливно с добавка Resurs руска, щото в чудо се видях.

Какво масло да сложа, за да минизирам разхода на масло? Уточнявам - големи ремонти няма да справя вече по тази кола. Моля за съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох другата ти тема - "Моля за съвет - харчи масло" (ТУК).

Не мисля, че проблемът е в маслото. Сменил си няколко масла, а промяна няма никаква.

Моят съвет е да установиш какъв е проблемът с мотора ти.

 

!!!  Ще помоля в тази тема да не се коментира техническото състояние на мотора на колегата Nepredvidim.

За съвети относно мотора - ползвайте другата му тема (дал съм линк по-горе).

Тук може да му предложите всякакъв съвет за избор на масло, но само това !!!.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам съвет за масло, не за друго така или иначе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай най-евтиното 10-40 масло - така и така доливаш здраво, няма опасност "да се скапе" между смените

В никакъв случай не се опитвай да намалиш харча сипвайки 20w-50 или още по-гъсто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо да не пробва с хубаво масло, вместо да сваля още повече качеството. До сега е ясно, че боклуците, които е наливал ги е горяла, така че остава да пробва с качествено масло и ако пак го гори, тогава вече да си решава дали да търси причината или да си долива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако толкова голям харч го "оправи" със смяна на маслото....

 

WOLF OIL WOLF GUARDTECH 10W40 - в канекс е 30лв туба 5л. Не лошо масло с молибден - на ойл форума твърдят че е със същия пакет присадки като Petro-Canada Supreme серията (черната туба)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...