Jump to content
Nikito82

Проверка на автомобили с Агу

Recommended Posts

Off Topic

Ми има, щото се пънеш за неща, които ти не си наясно. Щото тук никъде не пише, че на 10г хвърляш бутилка, а пише, че се минава преглед на бутилка. Щото 150 Евро при мин заплата 7 800евро и нагоре не е като 300лв,на заплата 600...Сетили се... 

 

И никъде не съм казал, че искам да минавам тънко, ама да не ти вписват Евро нормата, после да я искат заради данък, да не знаят газаджиите и пунктовете дали  е задължително да си вписваш уредбата в талона, това е смешно и единствено за пари направено. Щото като я в пиша какво, какво точно се променя? Надзора ли? Нали и плащам преглед всяка година на газовата уредба? Аз не съм бил наясно... 

Горивото ти колко е в чужбина, газ едно Евро или 50 евроцента? 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
54 minutes ago, Rakeem said:

Газовите са потенциални бомби, има десетки случаи на гръмнали бутилки, аз съм твърдо за регулациите, защото докато зареждам на бензиностанцията и семейството ми е в колата, някой потенциален камикадзе може да зарежда до мен ;) 

Можеш ли да кажеш за такъв че нещо не се сещам за десетки та дори за единици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, CARPERA написа:

Можеш ли да кажеш за такъв че нещо не се сещам за десетки та дори за единици.

Ми нали всичко тръгна от онзи бакшиш на бензиностанцията където уби нечия майка преди няколко месеца.

Ама и ти колега,се чудиш къде да си почешеш пръстите.

Почти всеки път когато пътувам за морето  виждаме отбита,запалена кола и хората с багажа седят и само гледат,даже преди две години на отиване бяха две.Имам и свидетел,жената.

То вярно,че никой не е застрахован,но от бакшиша тръгна всичко.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бакшиша сам си е виновен,защото скриха случея.

Та колата е с две уредби и газова и метанова,на дивака които си е сам виновен му е дошла гениалната идея,коя да се зарежда от уредбите да се превключва от винтил или незнам какво там.

Та в този ден не  сработила простотията му е е напълнил ГАЗОВАТА бутилка с метан на който знаем какво е налягането, и естествено гръмнала.

Не си чеша пръстите имаш инфо ,което е истината защото е от моя град.

Карала е жена му и незнам неговата или нейната майка затри с собствената си прастотия.

Quote

Почти всеки път когато пътувам за морето  виждаме отбита,запалена кола и хората с багажа седят и само гледат,даже преди две години на отиване бяха две.Имам и свидетел,жената.

Това незнам защо го написа ,и какво колата се запалила и седят и чакат да гръмне газовата,така ли.

Коли се палят по ред други причини,но не и от газова уредба.

За едно си прав трябваше им оправдание и простотията човешка им го даде.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последното ми мнение по темата. С вписването на Агу в талона няма да има контрол върху уредбите. Всичко е за пари. Как така като е от 2014г е приет закона, няма една акция няма една глоба, ами аджеба сега? Това нормална страна, седяща за изпълнението на законите били го допуснала? Една страна издала такъв закон, нямаше ли да наложи на всички, които поставят уредби, на всички пунктове, които издават, регистрират газови уредби, да издават документи и да налагат в някакъв срок да се сменят талони те, та ако не се направи да не се минава технически преглед на газовата уредба. Ми сега имаш газ сменяй талона. И какво тя уредбата 29г, не изправена, ама ти смени талона и всичко е оки... 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nikito82 и @vespa - предлагам Ви да спрете до тук. Офф топикът и нападките отиват в коша.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах от други форуми, актовете се пишат по чл. 179 ал. 1, т.3 от ЗдвП
Чл. 179. (1) (Предишен текст на чл. 179 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., изм., бр. 101 от 2016 г., в сила от
21.01.2017 г.) Наказва се с глоба в размер 150 лв.:
3. собственик или длъжностно лице, което допуска в движението по пътищата пътно превозно
средство, чиято конструкция е изменена без съответното за това разрешение;
Такъв акт би бил съборен много лесно в съда. Кое е това съответно разрешение, без което е изменено ППС-то, ако колата има паспорт на АГУ и технически преглед?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето статия от СБА по темата. Трябва да отговаря на някои въпроси:

Какво трябва да знаете за регистрацията на газова уредба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, inspektora написа:


Такъв акт би бил съборен много лесно в съда. Кое е това съответно разрешение, без което е изменено ППС-то, ако колата има паспорт на АГУ и технически преглед?

Паспорт се издаваше до 2014г и вписването в талона не беше задължително. След десетата година в пункта за технически преглед не би трябвало да ти вписват газовата уредба в талончето за прегледа и така ставаш нередовен. Така си длъжен да смениш бутилката и сондата, паспорта става невалиден и със съответния протокол имаш 3г да я впишеш в талона. Тук въпроса е защо е три години а не месеца. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички са луднали да сменят, поне у село Пловдив. Вчера не мога да намеря ни бутилка, ни сонда с размери, които ми трябват. Всичко е къде разпродадено, къде резервирано за монтаж идната седмица.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така. Значи ще излезе, че КАТ тоя път са свършили нещо добре.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 2 часа, vespa написа:

... Тук въпроса е защо е три години а не месеца. 

Веско, ти, от колко време си в Италия та задаваш такива въпроси?!

Явно си забравил, как се случват нещата в България!

 

Отговорът (на риторичния ти въпрос) е - за да могат желаещите да изчукат Дявола на всеки 3г, вместо на всеки 3м.

 

Пояснявам (хипотетично):

 

На всеки 3г, уважаващият себе си Тарикат, на цената на едно шише ракия (под масата) отива, където трябва и се сдобива, с каквото трябва документче, че тоя ГИ е монтиран в колата му вчера, а не преди 3г. Това автоматично го освобождава от даването на едни грешни пари за смяна на СРнаМПС за още 3г.

 

п.п. Мнението ми е на база дългогодишен личен опит (в чукането) и дългогодишни странични наблюдения (върху чукащите) на битието в България.

 

п.п.п. Моля Съдът да не взема под внимание местоживеенето ми към момента на изказване на горното мнение.

 

п.п.п.п. Всяка прилика с действителни лица и събития е случайна.

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо в тази държава не се променя, за съжаление.

Подобни истерии имаше 2006-2007, спомням си много добре, защото тогава монтирах АГУ на закупен от мен автомобил.

После имаше истерии с евросондите на АГУ.

Същата истерия и опашки пред КАТ имаше в края на 2013г - https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/MVR-oficialno-potvurdi-novinata-na-Plovdiv24bg-za-gazovite-uredbi-466190

Сега, отново 7г. по-късно (2020), пак истерия с колите с алтернативно гориво.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че ако направят отстъпка от данъка на автомобили на газ, като екологично гориво, повечето хора доброволно ще сменят талоните си, както го направиха за екокатегорията. Ето така се прави, ако Властта действа умно. Ама къде ти ...

Иначе, ако гледаме позитивно, и в тази истерия има нещо полезно, защото много калпазани ще се стреснат и ще си пооправят АГУ-то, което са занемарили (макар и псувайки Властта) и оттам ще намалеят рисковете при експлоатацията.

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.portal-silistra.eu/news/7164

Цитат

Важно е водачите да знаят, че, според чл. 30 от наредбата, при първоначалната проверка на допълнително монтираната АГУ в КТП задължително се предоставя и протоколът за монтиране на уредбата.

След няколко години предвиждам акция на НАП и строги финансови проверки на всички сервизи и монтажници на АГУ.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Pavel_Pavlov написа:

Ето статия от СБА по темата. Трябва да отговаря на някои въпроси:

Какво трябва да знаете за регистрацията на газова уредба

 

- Ще бъдат ли глобявани тези собственици, които имат монтирани горивни уредби преди 2014 г.?

- По-скоро не, защото промяната в наредбата е след 2014 г.

 

"По-скоро не" - пак свободни съчинения. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, inspektora написа:

Сигурен съм, че ако направят отстъпка от данъка на автомобили на газ, като екологично гориво, повечето хора доброволно ще сменят талоните си, както го направиха за екокатегорията. 

Невиждам някаква връзка между данъка и газовото. Газовата доброволно се монтира но Задължително трябва да се регистрира. Монтажника трябва да е лицензиран ( така няма да има уредби сбирщайн) и протокола се издава лично от него като номера на бутилката се вписва в талона на автомобила. На годишния преглед се гледа дали номера е същия като в талона. Полицията при проверка на пътя може да направи същото и при несъответствие, конфискация на МПС. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, vespa написа:

Полицията при проверка на пътя може да направи същото и при несъответствие, конфискация на МПС. 

Ти започна и нови закони да измисляш. Защо не и разстрел на водача за по-сигурно от Чрезвичайна Комисия (ЧК) :guns:Айде спри се малко!

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е в Европа, сигурно има защо. Даже и размера на гумите се спазва както са записани в талона. Това за гумите може да го очаквате в най скоро време, нали трябва постоянно да си сменяте талоните 😀

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с размера на гумите е точно така. Нито преглед може да се мине,нито застраховка да се направи а ако настъпи ПТП тогава плащаш всичко

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, vespa написа:

Невиждам някаква връзка между данъка и газовото. Газовата доброволно се монтира но Задължително трябва да се регистрира. Монтажника трябва да е лицензиран ( така няма да има уредби сбирщайн) и протокола се издава лично от него като номера на бутилката се вписва в талона на автомобила. На годишния преглед се гледа дали номера е същия като в талона. Полицията при проверка на пътя може да направи същото и при несъответствие, конфискация на МПС. 

Естествено, ако караш миризлива печка, как ще видиш...

Цялата работа по смяната ще ми струва 120 лв. на кола. 60 лв. за заветния протокол и 60 лв. на човек да ми смени талоните. Тези пари отдавна съм ги изплатил...

Редактирано от dimkaraganchev
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка година по едно и също време,зарибяват народа.

Този път ще изчакам и няма да хукна да сменям талони и тем подобни.

Имам протокол за монтаж,минат първичен преглед (преди 4 г. и половина),като също така е вписана в регистъра и ми излиза при всеки техн. преглед.

Как така се сетиха да проверяват, на 6г.,а не на 3-та,какъвто е бил срока.

А тези преди 2014,какви им са газовите,че да нямат срокове?

Въобще нямам думи,каква анархия царува и то в държавни органи и институции!

КАТ не били компетентни да извършват прегледи на АГУ защо...?

Когато ми вписваха евро категорията миналата година,тоя със синята манта и огледалцето,дето чете номерата по рамата,как не попита тая кола,като има газ що не е писана..?

Пусна ме да си ходя с нов талон но без вписано газово?

И сега ако отидеш,за някаква друга промяна по талона,съм напълно убеден,че никой няма да обърне внимание,че имаш газ.

Няма..,нямаа... да търча този път...:angry::pirate:!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dimkaraganchev написа:

Естествено, ако караш миризлива печка, как ще видиш...

Аз над 20г карам само на газ, но връзка с данъка не виждам. Не вярвам да си монтираш газовата за да бъдеш по еко. Сложил си я доброволно да ти струва по тънко на километър, защо трябва да претендираш за по нисък данък,а и сам си го написал:

 

Преди 2 часа, dimkaraganchev написа:

Тези пари отдавна съм ги изплатил...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.02.2020 г. at 16:37, inspektora написа:

Аз имам един практичен въпрос: Някой връщан ли е от ГТП заради газова бутилка над 10г.?

На това попаднах във друг форум

LPG_stanovishte.thumb.jpg.0f070390dbf4eccf8b968f4f6adb2b0b.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, vespa написа:

Аз над 20г карам само на газ, но връзка с данъка не виждам. Не вярвам да си монтираш газовата за да бъдеш по еко. Сложил си я доброволно да ти струва по тънко на километър, защо трябва да претендираш за по нисък данък,а и сам си го написал:

 

 

Никой не е казал, че е на сила. Връзка с данък има точно толкова, колкото и връзката с вписването в талона. И друга връзка има, щом от миналата година свързват данъка на колите с Евро норми, значи на газ трябва да има облекчения! Щото и това с Евро нормите си пеше цирк, за пари... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъка е вързан към Евро нормите от много години в цяла Европа така, че е нормално да го въведат и при нас. За газовата уредба няма никъде в Европа нищо въведено, това не значи, че неможе да сме първите. Поне първо да забранят вноса на коли под Евро 5.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хората масово си мислят, че като карат на газ, отзад само вода излиза. Ако прочетат някое проучване, където замерват емисиите на кола със заводска газова уредба (най-добрият възможен вариант) на газ в сравнение с бензин, ще видят, че далеч не е толкова голяма разликата. И все пак има, вярно е. Но не е цветя и рози на ауспуха.

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не е, ама те се уливат. Не може да издават всеки ден разчични закони и да няма контрол на тия които монтират уредите и веднага да се подават сигнали и да се вписват в талона, като толкова искат. Но аз все още не разбирам смисъла, освен финансовия. Колата всяка година си минава преглед, вкл и на Агу, кво значение има талона? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nikito82  просто от няколко институции трабва да ти вземат парите,трябва няколко пъти да те острижат.

И според мен трябва да се затегнат прегледите,да се наблегна на проверката а не каде е вписано.Лепенка на колата, в малкия ,в големиа талон,в листа от прегледа ами накрая да ни го впишат и в личната карта,просто явно не са се сетили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, Pavel_Pavlov написа:

То хората масово си мислят, че като карат на газ, отзад само вода излиза. Ако прочетат някое проучване, където замерват емисиите на кола със заводска газова уредба (най-добрият възможен вариант) на газ в сравнение с бензин, ще видят, че далеч не е толкова голяма разликата. И все пак има, вярно е. Но не е цветя и рози на ауспуха.

Чел съм и видях следното на няколко места: CO - в пъти по-малко, Въглеводороди (HC)  в пъти по-малко, CO2 почти толкова колкото и бензина. NOx в пъти по малко ,заради по - ниската температура на горене, както е обяснявано в тоя форум.Не знам дали всички хора го знаят ама най-проблемния от всички тия замърсители са оксидите на азота или така наречените NOx. Затова дизел = отрова. За Nox освен това има добри начини за намаляване - EGR и/или VVT, които са налични при нашите мотори. CO2 на фона на останалите е най- доброто нещо дето излиза освен водните пари, понеже CO2 е рециклируем газ, останалите не са, или поне се рециклират или елиминират от атмосферата много бавно. Определено си е цветя и рози от ауспуха при газчицата, НО само ако сравняваме с бензин и дизел. Метанът вече е най-еко горивото от наличните, там е още по-добре. А ако сравняваме с електрически автомобил, това е друга бира.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Nikito82 написа:

Но аз все още не разбирам смисъла, освен финансовия. 

Ники уредбата (номера на бутилката и датата на монтаж) трябва да се впише в талона поради една единствена причина : това е нещото което могат да проверят полицията и на ГТП. всичко останало е п. мара.

Сигурността през десетте години на експлоатация ти я дава протокола след монтажа и това, че бутилката е под 10г и е монтирана евросонда която е най важния елемент от уредбата. Надявам се да си ме разбрал правилно. С най добри чувства. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента номер на бутилка и дата монтаж не се вписват в талона. Там само се вписва алтернативното гориво. Нищо повече. Бутилката би трябвало да подлежи на годишен технически контрол при ГТП.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вписва  се годината на ботилката в талона от прегледа но не и дата на монтаж на уредбата. 

Уредбата я проверяват при ГТП и следят за ботилката датата и.

Това се прави от 2019 не в всички пунктове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, този текст с буферния период от 3 години между монтаж и вписване в талона някой видял ли го е разписано някъде по нормативната уредба?
Аз лично цяла сутрин търся и никъде не го виждам черно на бяло. Нали се сещате, че като те спрат ушанките не е достатъчно да им цитираш мнението на този или онзи, пък бил той и шеф на BRC (нищо, че газовото ми е тяхно :D )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес намерих най-после отговарите на въпросите ми. На едната ми кола ГИ е монтиран през 2006г, като бутилката е произведена през 2005г. При това положение можех да сменя талоните, без да минавам първоначален преглед, само с паспорта на уредбата. Да, ама не, както казваше едно време Петко. През 2018 г. смених бутилката с нова, произведена през 2017г. Но в талона от ГТП продължава да фигурира старата, от 2005г. Оказа се, че при всяка смяна на бутилка трябва да се минава отново през първоначален преглед, за да впишат в системата новата бутилка, тъй като само оторизираните пунктове можело да направят това. Та, така...

  • Благодаря 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка, едната ми кола е сложено Агу преди 6м имам ли период от 3г за вписване в талона? Другата е сложена 2011г там как стоят нещата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм разбрал досега, за сложената преди 6 месеца имаш срок до следващия ГТП да направиш първоначална проверка. След тази проверка имаш 3 години срок за вписване в талона. За другата – сложена преди 2014та – отново имаш задължение да я впишеш в талона, което отново изисква да мине първоначален преглед, защото просто с „паспорт“ няма да стане. Но нямаш краен срок за да го направиш 🙄... Аз на твое място бих го направил. Най-малкото, ако срещнеш катаджия, който реши да се заяде, ще имаш отново разправии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това като те спре КАТ и отговаряш  на написаното  трябва най много да напише предписание за да я впишеш в талона. 

Но ти пишат  акт за 150 лв който пада в съда дори може на ги осъдиш, но на кой му се занимава с адвокати съдилища и да чака,те и на това разчитат да не предявиш правата си.

А да  им направят едни господари на ефира и да покажа  своеволията им да видиш  как  ще омекнат. 

Защото оная шапка снощи по телевизията върти суче но нищо не  каза за гратисния период,или спомена ама с половин уста никой  не го разбра.

Трябва  до се вземат парите нареждане отгоре.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...