Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Много екстри има Ледженда и за това не е препоръчително да стои само "на контакт" - с отворени врати, музика и т.н. В движение няма драма - алтернатора си обслужва всичко.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша и в акордския раздел, но в тази тема намерих повечето информация, която доведе до избора ми.

Става дума за Акорд 6, F18B2. Имам колата от октомври 2019г. и досега беше с някакъв акумулатор, който не знаех какъв е и кога е слаган. Днес сутринта запали малко по-тегаво и реших докато "работя" да поразгледам темата. След работа въобще не завъртя, дадоха ми ток и директно отидох при един доверен акумулаторджия. Човекът замери каквото трябваше и каза, че колата зарежда нормално, няма утечки, а настоящата батерия е набор 2016, дъщерна марка на Exide и е цяло чудо, че е изкарала толкова време. При току що изгасена кола (изминала 20+км от подаването на ток) имаше 260А стартов ток. Ако я заредя имах шанс да изкарам до първите студове, но трябваше да се подготвя психически (и финансово) за нов акумулатор. Попитах какви са ми опциите. Варираха от 120 до 170лв. Спрях се на сива Yuasa YBX 5027 65Ah/640A стартов ток за 158лв с връщане на стария акумулатор. Оказа се, че точно тези акумулатори са ги заредили преди няколко дни - произведен е 07.2023г. Реших да не чакам студовете. Времето ще покаже дали съм постъпил правилно.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.08.2023 г. at 22:50, JoroHondata написа:

Просто Хондела е доста енергоемък, консумира повече ток и това им скъсява животът. Поздрави 

Не просто акумулатора е бил боклук 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих направил връзка между двете събития, но преди 2-3 седмици ми изгоря едната Н7 на късите. Може пък и да са свързани :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за мен беше голяма въпросителна. Ако ти кажа колко крушки бях сменил дотогава... и евтини и скъпи :)

Още ме е яд за NightBreaker-ите, бях решил че просто си купувам скапани крушки, които горяха през 1-2 седмици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Акорда Ок ли ще е с тоя акумулатор, знам , че е 45ah по каталог?

https://www.akumulator.pro/index.php?route=product/product&product_id=848&search=Yuasa&description=true&category_id=20&sub_category=true&sort=p.price&order=ASC&page=2

Това е другия вариант: 
https://www.akumulator.pro/index.php?route=product/product&product_id=346&search=Yuasa&description=true&category_id=20&sub_category=true&sort=p.price&order=ASC&page=2

Редактирано от Robben

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 @RobbenВземи  сивата серия Yuasa с повече стартов ток,ако събереш 52 Ah  ок е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Exide 45Ah/330A ме предаде за две години и 7месеца! Accord 8, 2.4.

Като последните 2месеца, при студено време палех с  с Yaber car jump starter!

 

Декември се снабдих с нов Yuasa 5000, 50Ah/ 450A. 160лв. с демонтаж и монтаж и върнат стар.

Същият монтирах  и на Accord 7, 2.4!

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щеше ми се да направи 6 години октомври,ама май беше до тук...:confused:!Четвърта клетка,не бълбука при зареждане.

За нов май е време,пада вече два пъти до 10,2V.

Искра 62Аh/600A.

https://imgur.com/a/43Clmcq

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За информация.

Акумулатор Topla, според щампата на него, произведен 2018г. Дойде с Jazz-а, нов внос от Словения, през 2021г. Значи е изкарал общо 6г. и се спомина. Е, аз си го поддържах, де... По един пълен заряд всяка есен и всяка пролет + режим за десулфатизация с пернишкото чудо "Екотоник".

 

Днес купих нов акумулатор 40Ah, ССА 320А, 90лв. Няма да споменавам марката, но е такава, която ползвах на сивик-а от пролетта на 2019г. и съм много доволен!

Какво се оказа. Чисто нов показва напрежение на покой 12,48V. Тоест 70% - 75% заряд. Не се знае колко е стоял по складовете. Не мога да преценя и по  щампата. Не намирам в интернет за тази марка.

Е, задължително на зарядното. Ще му направя пълен заряд със последващ за десулфатизация, пък ще видим колко ще изкара.

 

Та да си знаете. Нов акумулатор - задължително на заряд, преди да го сложите в автомобила.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво е когато се избира акумулатор да е с най-висок стартов ток за определените ампери това е осначено с ССА,това са подсилените серии на определена марка,примерно Yassa сивата серия.Това е пряко зависимо с дърготрайноста на една батерия при нормална експлоатация.

Не избрайте повече Ah от  предписаните от производитела,примерно 45 Аh е дал производителя вие слагате 60ah,това тормози алтернатора,и повишава разхода на гориво.

Ако имате възможност да измерите напражанието преди покупка,ако е 12.7V -12.8V и на  горе взимайте.

Продавачите са задължени ако има складов престой да подзареждат батериите,никой не го прави.

Ако е по-малко от 12.7V  задължително заряд преди слагането в автомобила, в автомобила не се зарежда никога на  100% ,това става с зарядно.

Както ако зареждате 50Ah акумулатор  избирате зарядното  да може да отдава  минимум 5Ah.

Не на последно място проверете на колко зарежда алтернатора 14.6-14.8V без консуматори ,не трябва да   е под 13.4V с консуматори.

Алтернатора също се обслужва и рециклира.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Aз си търся на SOLITE 74Ah за дизела ми, но никъде по читавите сайтовете не намирам, някой срещал ли е такова животно...?

Редактирано от jivetz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@jivetz

С този няма да сгрешиш.

467339895_Screenshot_20241107_113046_SamsungInternet.thumb.jpg.b8546fc48278e6287ed159d4c312e288.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Притеснява ме размера само..278х175х190 е моят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, CARPERA написа:

Продавачите са задължени ако има складов престой да подзареждат батериите,никой не го прави.

Моят акумулатор беше с пластмасови тапи на полюсите, пластмасов предпазен капак отгоре на акумулатора и всичко това беше вакуумирано в дебел прозрачен найлон.

Няма как да го заредиш, ако не го разопаковаш, но така му нарушаваш фабричната опаковка и клиентът няма да го купи после. :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.11.2024 г. at 20:47, dandilov написа:

За информация.

Акумулатор Topla, според щампата на него, произведен 2018г. Дойде с Jazz-а, нов внос от Словения, през 2021г. Значи е изкарал общо 6г. и се спомина. Е, аз си го поддържах, де... По един пълен заряд всяка есен и всяка пролет + режим за десулфатизация с пернишкото чудо "Екотоник".

 

Днес купих нов акумулатор 40Ah, ССА 320А, 90лв. Няма да споменавам марката, но е такава, която ползвах на сивик-а от пролетта на 2019г. и съм много доволен!

Какво се оказа. Чисто нов показва напрежение на покой 12,48V. Тоест 70% - 75% заряд. Не се знае колко е стоял по складовете. Не мога да преценя и по  щампата. Не намирам в интернет за тази марка.

Е, задължително на зарядното. Ще му направя пълен заряд със последващ за десулфатизация, пък ще видим колко ще изкара.

 

Та да си знаете. Нов акумулатор - задължително на заряд, преди да го сложите в автомобила.

 

При каква температура измерваш напрежението без товар?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, dandilov said:

Моят акумулатор беше с пластмасови тапи на полюсите, пластмасов предпазен капак отгоре на акумулатора и всичко това беше вакуумирано в дебел прозрачен найлон.

Няма как да го заредиш, ако не го разопаковаш, но така му нарушаваш фабричната опаковка и клиентът няма да го купи после. :yes:

Това е транспортна опаковка найлона ,а тапите пазят полюсите да не оксидират.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е, малко е постоял на склад. Никаква драма. Дори и да не го заредиш, ще се зареди на колата, ако караш над десетина километра на ден. Но за да си спокоен, може да си го заредиш преди това до 100%. Все тая. :)

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително зареждам на 100%, преди да го сложа в колата.

Сега обърнах внимание на Topla-та. Грешно съм видял предния път. Не е било 2018г. Производство: 29 седмица на 2016г.

Егати якото акумулаторче. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да се включа в темата с акумулаторите. Моят не знам каква марка , не се вижда в кутията.Горните надписи са- 45 ah, 370A (20HR) CCA,Start stop. Със старт стоп съм но не работи,изписва символ акумулатор старт стоп зачеркнат. Казаха ми че е от акумулатора. Когато се кара градско след 2-3 дни престой пада до 12.5-12.4,което не е добре според мен,на извън града,пада до 12.65-12.55,зависи и от околната температура. Иначе си пали веднага мотора.Имам и друга кола която сега карам повече.Та искам да си купя зарядно от този модел https://mototechnica.bg/zaryadno-za-akumulator-ctek-mxs-5-0-12v-5a.html. да подържам акумулатора в кондиция. Макар,че пише може да се зарежда без да се  свалят клемите от акумулатора има и клип как се случва това. Питам се дали е възможно безрисково да се прави зареждането с този тип зарядно. 

Редактирано от choko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такова, и няма проблем да го ползвам без да свалям акумулатора. Само прочети в упътването на автомобила къде точно трябва да го свържеш. И не забравяй.

Първо закачаш акумулатора и после в контакта.

 

Имай в предвид че това зарядно не става за съживяване на стар/ тръгна да умира/ паднал под 9 волта акумулатор, то е по-скоро за подръжка 2 пъти в годината да си дозаредиш акумулатора.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

         Ще трябва да си поръчам този модел зарядно на Стек. Акумулатора ми пада и не ми се свалят клемите на две седмици. 

  Предполага само за режим десулфатизация ще трябва да се разкачат клемите. Това добре но ще трябва и нов акумулатор да се купува.

  Не знам коя марка да си взема,тъй като е старт стоп система. Сегашния не знам каква марка е надписите отгоре са 45 ah, 370A (20HR) CCA,Start stop.

  Знам че обикновените акумулатори не стават,бързо се изхабяват. Предишния акумулатор на другата кола изкара 14 години,а беше обикновен марка- Варта

  със зимна подръжка -дозареждане. 

       Ще погледна форума да разбера кой акумулатор е подходящ за Джаза ми.

  

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това зарядно също ще свърши работа

Както и по малкия вариант 10Ah.,бюджетни са и също вършат работа.

Screenshot_20241205_071634_Chrome.thumb.jpg.e734787a9d97416332db8a555e223dcc.jpg

 

Предния ти акумулатор е с малко стартов ток 370ССА.

ВземиYassa  сивата серия

аз съм с това зорядно   акумулатор.

20230204_101121.thumb.jpg.ea57761eb08da313e59740f2c163e2ae.jpg

Провери за утечка на акумулатора.

 

Тази на марката е за старт стоп

Screenshot_20241205_072507_Chrome.thumb.jpg.f6a66d8ab9c73d91042bc485f33675b5.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...