Stanimir Paunov 0 #1 Публикувано 17 Март, 2019 Здравейте колеги , Когато купувах колага тествах да видя дали работи Cruis Controla и като го натиснах на таблото ми светна зелената лампичка "Cruise Mine" и така го остваих , но вчера като исках да го изпозлвам осъзнах че само тя свети и не ми работи управлението. Някой има ли идея това как се оправя? Предполагам , че след като цялото управление е на една платна и част от копчетата светят , не би трябало да е сериозен проблем и генерално да не работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inferno72 2 #2 Отговорено 17 Март, 2019 Натискаш да се включи и да светне. После като направиш необходимата скорост натискаш долното дясно бутонче сет. После с него намаляваш а с горното увеличаваш скоростта по време на движение. Ако натиснеш спирачка или съединител после с едно натискане на горното копче връщаш на последната нагласена скорост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #3 Отговорено 17 Март, 2019 Аз това го знам много добре ама като натисна бутона "Set" не се случва нищо ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #4 Отговорено 17 Март, 2019 Не се случва нищо когато контролерът отчита натисната спирачка или съединител. Провери дали светлините на спирачката ти не светят постоянно, а ако не - провери дали педалът на съединителя физически се връща най-горе в изходна позиция. Ако да - трябва с уред да се измери машинката на съединителя и да се провери дали не е блокирала в положение, при което постоянно подава сигнал, че педалът е натиснат. Това важи само ако при каране левият ти крак стои встрани от съединителя. Има колеги, които постоянно си държат крака на педала и натискат лекичко несъзнателно. И всичко казано важи най-вече ако си с механична кутия, а не с автоматик. И при двата вида кутия е възможно да има технически проблем с бутона за активиране "SET", може да има прекъснато кабелче, износен бутон... Но това накрая, първо започни от лесното - проверка на педала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #5 Отговорено 18 Март, 2019 Освен нещата които е посочил колегата, по-горе ако сте с дизел и е премахнат софтуерно DPF /зависи как и къде/ - може да не Ви работи "круиза". 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #6 Отговорено 18 Март, 2019 7 hours ago, niksi said: Освен нещата които е посочил колегата, по-горе ако сте с дизел и е премахнат софтуерно DPF /зависи как и къде/ - може да не Ви работи "круиза". Как мога да разбеда дали ми е махнат ДПФ-а ? 22 hours ago, ogi28b said: Не се случва нищо когато контролерът отчита натисната спирачка или съединител. Провери дали светлините на спирачката ти не светят постоянно, а ако не - провери дали педалът на съединителя физически се връща най-горе в изходна позиция. Ако да - трябва с уред да се измери машинката на съединителя и да се провери дали не е блокирала в положение, при което постоянно подава сигнал, че педалът е натиснат. Това важи само ако при каране левият ти крак стои встрани от съединителя. Има колеги, които постоянно си държат крака на педала и натискат лекичко несъзнателно. И всичко казано важи най-вече ако си с механична кутия, а не с автоматик. И при двата вида кутия е възможно да има технически проблем с бутона за активиране "SET", може да има прекъснато кабелче, износен бутон... Но това накрая, първо започни от лесното - проверка на педала. Ще пробвам без да натискам никакъв педал ( съединител и спирачка ) но мисля , че е проблем в бутона СЕТ. Ако е от него мога ли да го дам на еликтричар да го свали и замери и евентуално да го поправи ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #7 Отговорено 19 Март, 2019 (Редактирано) Според мен е необичайно да има повреда в този бутон. Той трябва да е "разцепен" от натискане за да се повреди, но кой знае... Иначе той е обикновен контакт. Дори поправката да е невъзможна - може да се изнесе извън волана и да функционира. По-неудобно ще е, но ще работи. (Ред.: или сменяш цялото панелче с бутончета с "ново") Все пак - 99 % подкрепям теорията за проблем при педалите и машинката на съединителя. За софтуерното премахване на ДПФ изобщо не предположих, че може да е причина, макар че съм го чел в темите. Опитай да се свържеш с предишния собственик да го питаш, иначе - ако е премахнат софтуерно - твърде вероятно е да липсва и физически на колата. Просто погледни тръбите отдолу и виж дали има ДПФ. Редактирано 19 Март, 2019 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #8 Отговорено 19 Март, 2019 Ако свети чека също не може да се включи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #9 Отговорено 21 Март, 2019 (Редактирано) Възможно е и да няма никакъв проблем, просто автора на темата да не знае, че след натискане на бутона SET, трябва да вдигне крака от педала на газта. И скоростта трябва да е над 60 км/час. Редактирано 21 Март, 2019 от Tokio 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #10 Отговорено 21 Март, 2019 ...и машинката (brake switch) под педала на спирачката трябва да проверите. Освен това педалът на спирачката се регулира и се проверява клирънс. 90 на 100 проблемът ти е в машинките на спирачката и съединителя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #11 Отговорено 21 Март, 2019 Как мога да ги видя тези машинки ? С диагностика в оторизиран сервиз ли ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #12 Отговорено 21 Март, 2019 6 hours ago, Tokio said: Възможно е и да няма никакъв проблем, просто автора на темата да не знае, че след натискане на бутона SET, трябва да вдигне крака от педала на газта. И скоростта трябва да е над 60 км/час. Има голяма вероятност и аз да незнам как точно се прави , защото установявам , че този модел има елементарни функции които се активират по доста сложен назин , но навсякъде където гледах при настискане на бутона СЕТ светва втора зелена лампа на таблото а при мен не се получава ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #13 Отговорено 21 Март, 2019 Виж си в упътването колега как се прави. Ако всичко което трябва да направиш го правиш а не се активира то и аз залагам че ти е премахнат ДПФто Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #14 Отговорено 21 Март, 2019 Активира се по най-елементарния, примитивен и логичен начин, за който може да се сетиш - първо с бутона CRUISE се задейства изобщо като функция и светва една лампа, а после със СЕТ се задава на компютъра да поддържа текущата скорост и светва другата лампа. Задаването се прави като едновременно е изпълнено 1. компютърът да не отчита натиснат съединител; 2. да не отчита натисната спирачка и 3. да се движиш със скорост, по-голяма от минимално изискуемата. За Акорд 7 2.2 тя е 40 км/ч. Това е. След като вече имаш зададена скорост и светят двете лампи - бутонът СЕТ получава функция DECELERATE, с която зададената скорост се намалява на стъпки от по 1.5 - 2 км/ч. Лампата, която светва при задаване на скорост за движение, трябва да светне независимо дали си махнеш крака от педала на газта или не. Той няма общо с нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mstavrev 37 #15 Отговорено 22 Март, 2019 При мен на акорда активирането става не с еднократно натискане а с леко задържане на бутона SET около 1-1.5s.Извинявам се, ако не съм разбрал дали колегата го използва по този начин.Sent from my SM-G965F using Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #16 Отговорено 22 Март, 2019 22 hours ago, ogi28b said: ктивира се по най-елементарния, примитивен и логичен начин, за който може да се сетиш - първо с бутона CRUISE се задейства изобщо като функция и светва една лампа, а после със СЕТ се задава на компютъра да поддържа текущата скорост и светва другата лампа. Задаването се прави като едновременно е изпълнено 1. компютърът да не отчита натиснат съединител; 2. да не отчита натисната спирачка и 3. да се движиш със скорост, по-голяма от минимално изискуемата. За Акорд 7 2.2 тя е 40 км/ч. Това е. След като вече имаш зададена скорост и светят двете лампи - бутонът СЕТ получава функция DECELERATE, с която зададената скорост се намалява на стъпки от по 1.5 - 2 км/ч. Лампата, която светва при задаване на скорост за движение, трябва да светне независимо дали си махнеш крака от педала на газта или не. Той няма общо с нея. Тези клипове съм ги гледам и знам как се пуска круиза , но при мен е това ,че лампата за СЕТ не свети при никакви обстоятелства. Спазвам всички процедури като не държа съединителя натиснат , нито спирачката , че от време на време не държа и газта...скорост над 60кв. до 130км. съм я пробвал и пак не иска. Утре ще се надупя и ще видя дали ДПФ-а е изкормен и ще пиша отново. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
itcebel 4 #17 Отговорено 23 Март, 2019 А изгоряла лампа на таблото?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #18 Отговорено 23 Март, 2019 (Редактирано) То като не поддържа скоростта е ясно, че не бачка. Без значение дали двети лампата. М/у другото прекъснат лентов кабел не каза ли някой? Веднъж ме викнаха за диагностика на един Акорд. Круиза светваше от дъжд на вятър и го хванах, че като въртя волана присветва => прекъснат лентов кабел. Редактирано 23 Март, 2019 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #19 Отговорено 23 Март, 2019 Подкрепям мнение #13 - софтуерна намеса по ДПФ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #20 Отговорено 24 Март, 2019 Ами да ви кажа видимо DPF-a не е премахнат физичести. За софтуерно явно ще трябва да я водя на диагностика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.mehana 3 #21 Отговорено 25 Март, 2019 Точно в Пловдив ги оправят софтуерно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #22 Отговорено 25 Март, 2019 1 hour ago, georgi.mehana said: Точно в Пловдив ги оправят софтуерно. в смисъл ? Днес звънях в Бултрако и ми обявиха , че ще ми трува 132лв. за диагностика и евентуално разбиране от къде е проблем и след това отделна цена за отстраняването му! Мисля да си карам така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #23 Отговорено 26 Март, 2019 То и да не беше така пак щеше да си караш така. С този пресечен терен на републиканската пътна мрежа,и тези две ленти ....... . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stanimir Paunov 0 #24 Отговорено 26 Март, 2019 11 hours ago, Митко Йотов said: С този пресечен терен на републиканската пътна мрежа,и тези две ленти ....... . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.mehana 3 #25 Отговорено 26 Март, 2019 Премахват ДПФ-фа и го оправят софтуерно да не го търси компа. Ако ти е премахнат вече ти оправят софтуерно круиза и той отново ти заработва. Цената която ми искаха миналата година беше 300 лева, но тъй като съм стиснат не им ги дадох и поради тази причина и аз нямам круиз контрол в момента. Двама приятели обаче си премахнаха ДПФ-фа на хондите преди година и половина и засега нямат никакви проблеми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliuminati 0 #26 Отговорено 26 Май, 2019 Здравейте, да се включат и аз със проблема с "автопилота". Преди седмица добавих към клуба още 1 бр. Ферхонден 3 генерация ЦРВ дизел. Имам и 2 генерация ЦРВ 2.2. много доволен от нея. Мислех, че окачването и двигателя са едни и същи, но имат разлика в окачването и различия може да се каже и подобрения. След щателна проверка и обслужване смених съединител+маховик, тампони, шарнири, заден десен лагер (съмнения за него от майстора), но остана шум отзад което ме навежда на мисълта, че ще има драма с дифа. Но на темата.....знайки как се ползва cruise control-а задействам го и тръгва.....след определено време сам се изключва!!!! След което не иска отново да се включи. Следейки постовете на колегите, при някой от тях изобщо не зацепва....при мен тръгва и изключва или изобщо не зацепва. Ако изгася двигателя и запаля отново понякога пак се ключва. Проверени са бушоните, надигах педали.....не става. Не съм пробвал да развивам бутоните на съединителя и спирачката както и да ги почиствам с контактен спрей, но ще пробвам. Ако не се реши значи минавам на варианта да е проблем на настройка, която софтуер о да има проблем! Имам ДПФ....така, че го изключвам като вариант да е от него. Просто четох някой колега беше писал че след смяна на съединител е получил този проблем. Ще пиша след проверка на педалите дали ще се оправи. Ако някой има идея и за шума е дифа, моля за помощ и коментари. Според "специалисти" не е от гумите. Аз имам една идея, която ще приложа за него и ще пиша ако стане. П.с. ако модераторите сметнат, че 2 проблем не е за тази тема да преместят поста. Извинявам се предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliuminati 0 #27 Отговорено 15 Юни, 2019 Здравейте, отново! Сега към хроничните ни проблеми-проблема със шума отзад се оказа от гумите!!! Излекувахме го с нови такива. Проблема с автопилота на този етап остава. Проверих педалите, но не се подобриха нещата. Забелязах, че при каране на и натискане на съединителя или спирачка тогава изчезва. ако го откажа от бутона няма проблеми и после пак се стартира нормално. При каране на 3 или 4 скорост и преминеш директно на следваща скорост автопилота изчезва и докато не изгасиш двигателя за 1-2 секунди не може да тръгне отново. Това ме води до някаква версия за компютърен проблем, но ..... има вариант и за копчетата?!?!? Колеги някакви идеи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #28 Отговорено 15 Юни, 2019 Пробвай да изключваш автопилота само от копчето, това от педалите е направено само в екстремна ситуация. Той се ползва по магистрала или прави участъци от пътя, по които за по дълго време не ти трябва спирачка камо ли съединител. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #29 Отговорено 15 Юни, 2019 Той човека скорости сменя,вий ся ще му разправяте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #30 Отговорено 16 Юни, 2019 На 26.05.2019 г. at 18:01, iliuminati написа: Здравейте..... .....Но на темата.....знайки как се ползва cruise control-а задействам го и тръгва.....след определено време сам се изключва!!!! След което не иска отново да се включи........ ........Имам ДПФ....така, че го изключвам като вариант да е от него..... На 26.05.2019 г. at 18:01, iliuminati написа: ....Забелязах, чепри каране на и натискане на съединителя или спирачка тогава изчезва. ако го откажа от бутона няма проблеми и после пак се стартира нормално. При каране на 3 или 4 скорост и преминеш директно наследваща скорост автопилотаизчезва и докато не изгасишдвигателя за 1-2 секунди не може да тръгне отново........ Първо здрасти. Реално знаеш ли как действа круиз контрола, кое копче за какво служи, какво се случва при натискане на педалите, или при превключване на скоростите? Имаш ДПФ, но сигурен ли си, че не е избушен и качен някакъв измислен софтуер, от където да ти идват проблемите. При превключване на скоростите, натискаш съединителя и круиза се изключва - за да възстановиш последно зададените параметри, натискаш съответния бутон за целта и не пипаш никакъв педал или скоростите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliuminati 0 #31 Отговорено 16 Юни, 2019 (Редактирано) Колеги, имам още една същата само,че 2006г. Втората генерация пак дизелова. Там също има автопилот, който го ползвам със здраве и не само по магистралата, а където си пожелая( в градско с 50 км, извънградско, магистрала и т.н.). Та, смея да твърдя че знам как се ползва и ползвам редовно. На проблемният cruise control съдействам по същия начин. Днес прегледах, свалях, чистих датчиците на педалите ( съединител и спирачка) като пробвах и различни начини да видя дали изключва от някои датчик. Почти съм сигурен, че не е от тях (99%). Пробвах всевъзможни начини докато работи круиза натискам спирачка, после пак го включвам и работи, съединител и пак работи. Различни скорости пак така. Един път изключва когато е на баир. Друг път на равно, и надолу при спускане. При 45 км, при 70 тоже. Днес даже при един от възможните проби ми светна pgm-fi. Изчистих я тази грешка, но проблема с круиз контрола е същия. Нямам в момента налични Т30 за да го сваля модула да видя да няма някакви усуквания на лентовия кабел. И ми остава бъг в модула или софтуерен проблем. Някъде четох в някакъв американски форум за втора генерация, че имало някакво реле на круиза което може да прави проблем, но не откривам до този момент такъв при мен. Vespa изключва се със cancel после пак се включва и в един момент когато си караш то си решава и изчезва/изключва. Emicha това е друг подход за размисъл за ДПФа може и да си прав. Не съм го гледал и може вече да е мяу. Може би трябва да го закарам на някой да го види, че не са ми наясно. бТВ закачах я но недаде никаква грешка за круиза и майстора сподели ,че според него е лентов кабел. Ама за мен няма логика. При положение , че работи и без дупка да тръсне или да е мърдан волан или крак или какво и да е движение от моя страна просто си изключва. Борбата продължава.......ако има колеги със същия проблем моля, да коментират! Благодаря на отзовалите се. Редактирано 16 Юни, 2019 от iliuminati Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.mehana 3 #32 Отговорено 17 Юни, 2019 Колега относно ДПФ диагностиката не е трудна. Вземи един чук, и слез под колата. При чукането, ако кънти на кухо, честито някои преди тебе ти го е спестил. Ако задното гърне ти е по ново чукни го и чуй как звучи гърнето с тялото. Това е за да направиш разлика в звука. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #33 Отговорено 17 Юни, 2019 Ако си от Бургас, или наблизо - имам интерфейс и HDS, където се вижда има ли ДПФ и какво се случва с него. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliuminati 0 #34 Отговорено 19 Юни, 2019 (Редактирано) "Ако си от Бургас, или наблизо - имам интерфейс и HDS, където се вижда има ли ДПФ и какво се случва с него. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk" Колега, далеч ми е Бургас, но благодаря за съпорта. Ако това лято ми се отдаде възможност ще звънна. Ще пробвам първо по български както казва georgi.mehana дали има някакъв шум, после ще преминем към технологиите При развитие ще пиша. Редактирано 19 Юни, 2019 от iliuminati Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #35 Отговорено 19 Юни, 2019 Не мога да разбера, какво има да чукате с чук? Най-лесно е като дадете на контакт и Ви светва лампа за ДПФ, и след като запалите тя изгасне, значи си имате работещ филтър. Ако въобще не светва лампа за ДПФ, на контакт - то филтъра е премахнат софтуерно /а може и въобще да не е бил поставян ако е закупена от България/. - и при това премахване софтуерно може да е по-омазано, но може и да не е. Още един начин за проверка погледни си ауспуха, ако черен (може и да се пипне) - няма ДПФ. Ако се вижда чиста тенекийка и не цапа пръста с чернилка значи си работи перфектно този ДПФ. Брей цял ферман написах. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.mehana 3 #36 Отговорено 20 Юни, 2019 (Редактирано) Само за сведение на niksi. Давам на контакт, светва лампа за ДПФ, няколко секунди и после тя изгасва, " значи си имате работещ филтър". ? Да ама нямам ДРФ. Софтуерно го имам, но де факто го няма. Що е то ? Сериозно не се шегувам. Off Topic Редактирано 20 Юни, 2019 от georgi.mehana Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #37 Отговорено 20 Юни, 2019 Да, имате право. Но най-вероятно поради тази причина нямате круиз. Премахнат Ви е филтъра не както трябва. При мен въобще не светва и не си го търси. И всичко друго си работи безпроблемно. В началото като го премахнаха физически и софтуерно, светваше лампата на контакт и след това си гаснеше, но след около 500км. ламата взе да мига, след още 200 светна отново постоянно, но колата не влезе в авариен режим. След това от сервиза смениха още веднъж софтуера и всичко приключи. Като круиза си е работил през цялото време. Така че да имате право. Но аспуха черен ли е - съмнение няма. Дано да го изяснихме, че да не товарим темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliuminati 0 #38 Отговорено 28 Юни, 2019 Благодаря, отново на всички имали "смелостта" да ми помогнат за отразяване и елиминиране на проблемите ми. Не се "хапете" един друг въпреки, че в спора се ражда истината Да кажа какво стана. Проверих по старомодният начин с почукването ....и дрънчи като празен кюнец. Явно без модерни средства за проверката също може да се установи. След това започнах да нареждам пъзела, а именно при запален двигател си мирише много хубаво на изгоряло дизелово гориво.......т.е. грешката е вярна!!! и проблема е в премахнат ДПФ и някой пишман майстор го е замазал. БТВ при МКII като работи имам една задушлива миризма от факта, че има ДПФ. Така, че за мен проблема е установен. Сега очакванията ми са да дадете някакви идеи за справяне с проблема, когато вие сте го имали, т.е. майстор или кой ви е оправил софтуерно проблема или сте си купили ДПФ, съответно и цена?!?!?!? И сега се повдига още един въпрос. Може ли заради премахването и софтуерно магеросване да имам проблеми със неконтролируемо забиване понякога около 3000 оборота и не винаги, а когато си поиска? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todor88 27 #39 Отговорено 25 Юли, 2019 Само че 2 ра генерация няма дпф Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #40 Отговорено 25 Юли, 2019 Аз съм виждал 2-ра генерация (фейслифт) със запушен ДПФ и борба за оцеляването му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове