Jump to content
Stanimir Paunov

Cruise Control - не работи

Recommended Posts

Здравейте колеги , 

 

Когато купувах колага тествах да видя дали работи Cruis Controla и като го натиснах на таблото ми светна зелената лампичка "Cruise Mine" и така го остваих , но вчера като исках да го изпозлвам осъзнах че само тя свети и не ми работи управлението. Някой има ли идея това как се оправя? Предполагам , че след като цялото управление е на една платна и част от копчетата светят , не би трябало да е сериозен проблем и генерално да не работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискаш да се включи и да светне. После като направиш необходимата скорост натискаш долното дясно бутонче сет. После с него намаляваш а с горното увеличаваш скоростта по време на движение. Ако натиснеш спирачка или съединител после с едно натискане на горното копче връщаш на последната нагласена скорост. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това го знам много добре ама като натисна бутона "Set" не се случва нищо !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се случва нищо когато контролерът отчита натисната спирачка или съединител. Провери дали светлините на спирачката ти не светят постоянно, а ако не - провери дали педалът на съединителя физически се връща най-горе в изходна позиция. Ако да - трябва с уред да се измери машинката на съединителя и да се провери дали не е блокирала в положение, при което постоянно подава сигнал, че педалът е натиснат. 

 

Това важи само ако при каране левият ти крак стои встрани от съединителя. Има колеги, които постоянно си държат крака на педала и натискат лекичко несъзнателно. И всичко казано важи най-вече ако си с механична кутия, а не с автоматик. 

 

И при двата вида кутия е възможно да има технически проблем с бутона за активиране "SET", може да има прекъснато кабелче, износен бутон... Но това накрая, първо започни от лесното - проверка на педала. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен нещата които е посочил колегата, по-горе ако сте с дизел и е премахнат софтуерно DPF /зависи как и къде/ - може да не Ви работи "круиза". 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, niksi said:

Освен нещата които е посочил колегата, по-горе ако сте с дизел и е премахнат софтуерно DPF /зависи как и къде/ - може да не Ви работи "круиза". 

Как мога да разбеда дали ми е махнат ДПФ-а ?

 

22 hours ago, ogi28b said:

Не се случва нищо когато контролерът отчита натисната спирачка или съединител. Провери дали светлините на спирачката ти не светят постоянно, а ако не - провери дали педалът на съединителя физически се връща най-горе в изходна позиция. Ако да - трябва с уред да се измери машинката на съединителя и да се провери дали не е блокирала в положение, при което постоянно подава сигнал, че педалът е натиснат. 

 

Това важи само ако при каране левият ти крак стои встрани от съединителя. Има колеги, които постоянно си държат крака на педала и натискат лекичко несъзнателно. И всичко казано важи най-вече ако си с механична кутия, а не с автоматик. 

 

И при двата вида кутия е възможно да има технически проблем с бутона за активиране "SET", може да има прекъснато кабелче, износен бутон... Но това накрая, първо започни от лесното - проверка на педала. 

Ще пробвам без да натискам никакъв педал ( съединител и спирачка ) но мисля , че е проблем в бутона СЕТ. Ако е от него мога ли да го дам на еликтричар да го свали и замери и евентуално да го поправи ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен е необичайно да има повреда в този бутон. Той трябва да е "разцепен" от натискане за да се повреди, но кой знае... Иначе той е обикновен контакт. Дори поправката да е невъзможна - може да се изнесе извън волана и да функционира. По-неудобно ще е, но ще работи. (Ред.: или сменяш цялото панелче с бутончета с "ново")

 

Все пак - 99 % подкрепям теорията за проблем при педалите и машинката на съединителя.

 

За софтуерното премахване на ДПФ изобщо не предположих, че може да е причина, макар че съм го чел в темите. Опитай да се свържеш с предишния собственик да го питаш, иначе - ако е премахнат софтуерно - твърде вероятно е да липсва и физически на колата. Просто погледни тръбите отдолу и виж дали има ДПФ.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако свети чека също не може да се включи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Възможно е и да няма никакъв проблем, просто автора на темата да не знае, че след натискане на бутона SET, трябва да вдигне крака от педала на газта. И скоростта трябва да е над 60 км/час.

Редактирано от Tokio
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и машинката (brake switch)  под педала на спирачката трябва да проверите. Освен това педалът на спирачката се регулира и се проверява клирънс. 90 на 100 проблемът ти е в машинките на спирачката и съединителя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мога да ги видя тези машинки ? С диагностика в оторизиран сервиз ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, Tokio said:

Възможно е и да няма никакъв проблем, просто автора на темата да не знае, че след натискане на бутона SET, трябва да вдигне крака от педала на газта. И скоростта трябва да е над 60 км/час.

Има голяма вероятност и аз да незнам как точно се прави , защото установявам , че този модел има елементарни функции които се активират по доста сложен назин , но навсякъде където гледах при настискане на бутона СЕТ светва втора зелена лампа на таблото а при мен не се получава !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си в упътването колега как се прави.

Ако всичко което трябва да направиш го правиш а не се активира то и аз залагам че ти е премахнат ДПФто

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Активира се по най-елементарния, примитивен и логичен начин, за който може да се сетиш - първо с бутона CRUISE се задейства изобщо като функция и светва една лампа, а после със СЕТ се задава на компютъра да поддържа текущата скорост и светва другата лампа. Задаването се прави като едновременно е изпълнено 1. компютърът да не отчита натиснат съединител; 2. да не отчита натисната спирачка и 3. да се движиш със скорост, по-голяма от минимално изискуемата. За Акорд 7 2.2 тя е 40 км/ч. Това е. След като вече имаш зададена скорост и светят двете лампи - бутонът СЕТ получава функция DECELERATE, с която зададената скорост се намалява на стъпки от по 1.5 - 2 км/ч. 

 

Лампата, която светва при задаване на скорост за движение, трябва да светне независимо дали си махнеш крака от педала на газта или не. Той няма общо с нея. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на акорда активирането става не с еднократно натискане а с леко задържане на бутона SET около 1-1.5s.

Извинявам се, ако не съм разбрал дали колегата го използва по този начин.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, ogi28b said:

ктивира се по най-елементарния, примитивен и логичен начин, за който може да се сетиш - първо с бутона CRUISE се задейства изобщо като функция и светва една лампа, а после със СЕТ се задава на компютъра да поддържа текущата скорост и светва другата лампа. Задаването се прави като едновременно е изпълнено 1. компютърът да не отчита натиснат съединител; 2. да не отчита натисната спирачка и 3. да се движиш със скорост, по-голяма от минимално изискуемата. За Акорд 7 2.2 тя е 40 км/ч. Това е. След като вече имаш зададена скорост и светят двете лампи - бутонът СЕТ получава функция DECELERATE, с която зададената скорост се намалява на стъпки от по 1.5 - 2 км/ч. 

 

Лампата, която светва при задаване на скорост за движение, трябва да светне независимо дали си махнеш крака от педала на газта или не. Той няма общо с нея. 

Тези клипове съм ги гледам и знам как се пуска круиза , но при мен е това ,че лампата за СЕТ не свети при никакви обстоятелства. Спазвам всички процедури като не държа съединителя натиснат , нито спирачката , че от време на време не държа и газта...скорост над 60кв. до 130км. съм я пробвал и пак не иска. Утре ще се надупя и ще видя дали ДПФ-а е изкормен и ще пиша отново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А изгоряла лампа на таблото??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То като не поддържа скоростта е ясно, че не бачка. Без значение дали двети лампата.

М/у другото прекъснат лентов кабел не каза ли някой?

Веднъж ме викнаха за диагностика на един Акорд. Круиза светваше от дъжд на вятър и го хванах, че като въртя волана присветва => прекъснат лентов кабел.

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнение #13 - софтуерна намеса по ДПФ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ви кажа видимо DPF-a не е премахнат физичести. За софтуерно явно ще трябва да я водя на диагностика.

20190323_151131.thumb.jpg.86a7a86d4f607ad3c26a924eb3a63155.jpg20190323_151137.thumb.jpg.97b480042b930afefad7e6368c63b1e4.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, georgi.mehana said:

Точно в Пловдив ги оправят софтуерно.

в смисъл ?

Днес звънях в Бултрако и ми обявиха , че ще ми трува 132лв. за диагностика и евентуално разбиране от къде е проблем и след това отделна цена за отстраняването му!

Мисля да си карам така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и да не беше така пак щеше да си караш така.

С този пресечен терен на републиканската пътна мрежа,и тези две ленти ....... .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, Митко Йотов said:

С този пресечен терен на републиканската пътна мрежа,и тези две ленти ....... .

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премахват ДПФ-фа и го оправят софтуерно да не го търси компа. Ако ти е премахнат вече ти оправят софтуерно круиза и той отново ти заработва. Цената която ми искаха миналата година беше 300 лева, но тъй като съм стиснат не им ги дадох и поради тази причина и аз нямам круиз контрол в момента. Двама приятели обаче си премахнаха ДПФ-фа на хондите преди година и половина и засега нямат никакви проблеми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да се включат и аз със проблема с "автопилота". Преди седмица добавих към клуба още 1 бр. Ферхонден 3 генерация ЦРВ дизел. Имам и 2 генерация ЦРВ 2.2. много доволен от нея. Мислех, че окачването и двигателя са едни и същи, но имат разлика в окачването и различия може да се каже и подобрения. След щателна проверка и обслужване смених съединител+маховик, тампони, шарнири, заден десен лагер (съмнения за него от майстора), но остана шум отзад което ме навежда на мисълта, че ще има драма с дифа. Но на темата.....знайки как се ползва cruise control-а задействам го и тръгва.....след определено време сам се изключва!!!! След което не иска отново да се включи. Следейки постовете на колегите, при някой от тях изобщо не зацепва....при мен тръгва и изключва или изобщо не зацепва. Ако изгася двигателя и запаля отново понякога пак се ключва. Проверени са бушоните, надигах педали.....не става. Не съм пробвал да развивам бутоните на съединителя и спирачката както и да ги почиствам с контактен спрей, но ще пробвам. Ако не се реши значи минавам на варианта да е проблем на настройка, която софтуер о да има проблем! Имам ДПФ....така, че го изключвам като вариант да е от него. Просто четох някой колега беше писал че след смяна на съединител е получил този проблем. 

Ще пиша след проверка на педалите дали ще се оправи.

Ако някой има идея и за шума е дифа, моля за помощ и коментари. Според "специалисти" не е от гумите. Аз имам една идея, която ще приложа за него и ще пиша ако стане.

 

 

П.с. ако модераторите сметнат, че 2 проблем не е за тази тема да преместят поста. Извинявам се предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, отново! Сега към хроничните ни проблеми-проблема със шума отзад се оказа от гумите!!! Излекувахме го с нови такива. Проблема с автопилота на този етап остава. Проверих педалите, но не се подобриха нещата. Забелязах, че при каране на и натискане на съединителя или спирачка тогава изчезва. ако го откажа от бутона няма проблеми и после пак се стартира нормално. При каране на 3 или 4 скорост и преминеш директно на следваща скорост автопилота изчезва и докато не изгасиш двигателя за 1-2 секунди не може да тръгне отново. Това ме води до някаква версия за компютърен проблем, но ..... има вариант и за копчетата?!?!? Колеги някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да изключваш автопилота само от копчето, това от педалите е направено само в екстремна ситуация. Той се ползва по магистрала или прави участъци от пътя, по които за по дълго време не ти трябва спирачка камо ли съединител. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той човека скорости сменя,вий ся ще му разправяте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.05.2019 г. at 18:01, iliuminati написа:

Здравейте.....

 

.....Но на темата.....знайки как се ползва cruise control-а задействам го и тръгва.....след определено време сам се изключва!!!! След което не иска отново да се включи........

 

........Имам ДПФ....така, че го изключвам като вариант да е от него.....

 

На 26.05.2019 г. at 18:01, iliuminati написа:

....Забелязах, чепри каране на и натискане на съединителя или спирачка тогава изчезва. ако го откажа от бутона няма проблеми и после пак се стартира нормално. При каране на 3 или 4 скорост и преминеш директно наследваща скорост автопилотаизчезва и докато не изгасишдвигателя за 1-2 секунди не може да тръгне отново........

 

Първо здрасти.

 

Реално знаеш ли как действа круиз контрола, кое копче за какво служи,  какво се случва при натискане на педалите, или при превключване на скоростите? 

 

Имаш ДПФ,  но сигурен ли си, че не е избушен и качен някакъв измислен софтуер, от където да ти идват проблемите. 

 

При превключване на скоростите, натискаш съединителя и круиза се изключва - за да възстановиш последно зададените параметри, натискаш съответния бутон за целта и не пипаш никакъв педал или скоростите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, имам още една същата само,че 2006г. Втората генерация пак дизелова. Там също има автопилот, който го ползвам със здраве и не само по магистралата, а където си пожелая( в градско с 50 км, извънградско, магистрала и т.н.).  Та, смея да твърдя че знам как се ползва и ползвам редовно. На проблемният cruise control съдействам по същия начин. Днес прегледах,  свалях, чистих датчиците на педалите ( съединител и спирачка) като пробвах и различни начини да видя дали изключва от някои датчик. Почти съм сигурен, че не е от тях (99%). Пробвах всевъзможни начини докато работи круиза натискам спирачка, после пак го включвам и работи, съединител и пак работи. Различни скорости пак така. Един път изключва когато е на баир. Друг път на равно, и надолу при спускане. При 45 км, при 70 тоже. Днес даже при един от възможните проби ми светна pgm-fi. Изчистих я тази грешка, но проблема с круиз контрола е същия. Нямам в момента налични Т30 за да го сваля модула да видя да няма някакви усуквания на лентовия кабел. И ми остава бъг в модула или софтуерен проблем. Някъде четох в някакъв американски форум за втора генерация, че имало някакво реле на круиза което може да прави проблем, но не откривам до този момент такъв при мен. 

Vespa изключва се със cancel после пак се включва и в един момент когато си караш то си решава и изчезва/изключва.

Emicha това е друг подход за размисъл за ДПФа може и да си прав. Не съм го гледал и може вече да е мяу. Може би трябва да го закарам на някой да го види, че не са ми наясно.

бТВ закачах я но недаде никаква грешка за круиза и майстора сподели ,че според него е лентов кабел. Ама за мен няма логика. При положение , че работи и без дупка да тръсне или да е мърдан волан или крак или какво и да е движение от моя страна просто си изключва.

 

Борбата продължава.......ако има колеги със същия проблем моля, да коментират!

 

Благодаря на отзовалите се.

Редактирано от iliuminati

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега относно ДПФ диагностиката не е трудна. Вземи един чук, и слез под колата. При чукането, ако кънти на кухо, честито някои преди тебе ти го е спестил. Ако задното гърне ти е по ново чукни го и чуй как звучи гърнето с тялото. Това е за да направиш разлика в звука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си от Бургас, или наблизо - имам интерфейс и HDS, където се вижда има ли ДПФ и какво се случва с него.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Ако си от Бургас, или наблизо - имам интерфейс и HDS, където се вижда има ли ДПФ и какво се случва с него.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk"

 

 

Колега, далеч ми е Бургас, но благодаря за съпорта. Ако това лято ми се отдаде възможност ще звънна. Ще пробвам първо по български както казва georgi.mehana дали има някакъв шум, после ще преминем към технологиите :)

 

При развитие ще пиша.

 

Редактирано от iliuminati

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера, какво има да чукате с чук:huh:

Най-лесно е като дадете на контакт и Ви светва лампа за ДПФ, и след като запалите тя изгасне, значи си имате работещ филтър. Ако въобще не светва лампа за ДПФ, на контакт - то филтъра е премахнат софтуерно /а може и въобще да не е бил поставян ако е закупена от България/. - и при това премахване софтуерно може да е по-омазано, но може и да не е.  

Още един начин за проверка погледни си ауспуха, ако черен (може и да се пипне) - няма ДПФ. Ако се вижда чиста тенекийка и не цапа пръста с чернилка значи си работи перфектно този ДПФ.

Брей цял ферман написах. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само за сведение на niksi.  Давам на контакт, светва лампа за ДПФ, няколко секунди и после тя изгасва,  " значи си имате работещ филтър". ? Да ама нямам ДРФ. Софтуерно го имам, но де факто го няма. Що е то ? ^_^ Сериозно не се шегувам.

Off Topic

 

 

Редактирано от georgi.mehana

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, имате право.

Но най-вероятно поради тази причина нямате круиз. Премахнат Ви е филтъра не както трябва. 

При мен въобще не светва и не си го търси. И всичко друго си работи безпроблемно.

В началото като го премахнаха физически и софтуерно, светваше лампата на контакт и след това си гаснеше, но след около 500км. ламата взе да мига, след още 200 светна отново постоянно, но колата не влезе в авариен режим. След това от сервиза смениха още веднъж софтуера и всичко приключи. Като круиза си е работил през цялото време. 

Така че да имате право.

Но аспуха черен ли е - съмнение няма. 

Дано да го изяснихме, че да не товарим темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, отново на всички имали "смелостта" да ми помогнат за отразяване и елиминиране на проблемите ми. Не се "хапете" един друг въпреки, че в спора се ражда истината :) Да кажа какво стана. Проверих по старомодният начин с почукването ....и дрънчи като празен кюнец. Явно без модерни средства за проверката също може да се установи. След това започнах да нареждам пъзела, а именно при запален двигател си мирише много хубаво на изгоряло дизелово гориво.......т.е. грешката е вярна!!! и проблема е в премахнат ДПФ и някой пишман майстор го е замазал. БТВ при МКII като работи имам една задушлива миризма от факта, че има ДПФ. Така, че за мен проблема е установен. Сега очакванията ми са да дадете някакви идеи за справяне с проблема, когато вие сте го имали, т.е. майстор или кой ви е оправил софтуерно проблема или сте си купили ДПФ, съответно и цена?!?!?!? И сега се повдига още един въпрос. Може ли заради премахването и софтуерно магеросване да имам проблеми със неконтролируемо забиване понякога около 3000 оборота и не винаги, а когато си поиска? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че 2 ра генерация няма дпф

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм виждал 2-ра генерация (фейслифт) със запушен ДПФ и борба за оцеляването му. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...