Jump to content
NikiG

Пуснаха калкулатор за данък МПС 2019 - по новата формула.

Recommended Posts

Браво на Столична, взели са най-ниските коефициенти и стойности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо честито на "печелившите", тук трябва да ударя един палец на Димо и да допълня, че от общината зависи да избере ставката на киловат в законовите граници ...

Продуктът явно е на Информационно обслужване АД и предполагам, че не е фалшименто.

 

НО!

Разиграх няколко сценария и реално разликата между чисто нова кола (електрическа или ЕВРО 6) и 20+ годишен с ЕВРО 0 е 30 лв при 100kw.

Екологичен компонент ли каза някой? А това за мощността е нелепо от край време.

 

Толкова за данъка. ГТП са по-важен елемент за контрол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се поддържа в кондиция европейската автомобилна промишленост, някой трябва да кара втората и ръка и ние сме и почти единствения (ди факто, а сега и де юре) шанс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно - ако спре софиянецът да купува стари коли, в срок до 800 дни, ще се срине немската, френската и италианска автомобилна промишленост, обслужваща 220 милиона граждани само от тези 3 държави... :bye:

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е крайно време да извъртя някаква схема и да си регистрирам колата в София. 

Хем данъка ще ми е по-нисък, ще давам по 100лв на година за зона вместо 100лв на месец за паркинг, че и чистачките ще спрат да ми вдигат почти всеки път когато колата нощува по други квартали. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в Пловдив ако падне от 399 на ~270, най-накрая ще се окаже че общините ще  съберат по-малко пари от данък МПС от предходни години :huh:, освен ако няма по 20 голф 4ки дизел за всеки Акорд к24.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз как да разбера моята кола коя евронорма е като в талона не пише, а и в нета не мога да намеря? Ако е евро 4 ми излиза с 40- 50лв по- евтино от сегашния. Май ще пререгистрирам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички. 

Тази дивотия с екологичната компонента е "пълен те$ти$". Какво значение има количество вредни емисии с Евро нормите при положение че ги измерват на изминат километър? 

Който изминава повече км, замърсява повече без значение от Евро стандарта, нали? 

Тогава как трябва? 

1.  Добавка към горивото, като постоянна компонента - караш повече, зареждаш повече, замърсяваш повече, плащаш повече. 

2. "Тол такса" за всички МПС-та.  Не е логично да плащаш 97 лв винетка за 15 магистрални пътувания и за 250 такива, годишно. 

Това в момента е чист популизъм в изборна година, съмнявам се че ще има някакъв екологичен резултат. 

Лично мнение, без да засягам никой. 

Поздрави и успех на всички. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно чист популизъм е. Но да не намесваме и магистралните такси и горивни акцизи в случая (те ще могат да бъдат объркани в друг закон). С тази промяна имаше възможност да се вдигнат данъците на стари и мощни автомобили на локално (общинско) ниво. Новият закон отново беше мъртво роден - 20 годишен дизел плаща 40лв вместо 20лв данък. Чисто нов евро 6+ автомобил може да плаща 400...

 

Но дори с така изглеждащия нов закон, можеше да  се използва възможността да се променят коефициентите според средните доходи в общините. Никога не е имало логика Асеновград да плаща по-висок коефициент от София. В големите градове, където доходите са по-високи, а замърсяването, паркирането и задръстванията са проблем, а все пак има алтернативи под формата на градски транспорт - има огромна логика да плащаме по-високи данъци. А по-бедните райони, където нито трафика е проблем, нито има адекватен публичен транспорт - коефициентите да са най-ниски.

 

За мен това е лицемерие - в момента въздуха в София стига замърсяване 10 пъти над нормата, тръби се хората да слезнат от автомобилите, в същото време данъците падат. И накрая няма да се изненадам ако общини като Видин и Ловеч плащат данъци на база по-високи коефициенти :whistle:

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В горивото вече има достатъчно акциз, та може част от него да е отчисление за АПИ и да отпадне винетката, макар че има и хора по селата, които не използват редовно "федералните" шосета.

Работещ газ анализатор и централизирана сверка на данните (с антикорупционна цел) на всеки ГТП. Който е в нормите Е6 - преглед 20лв, Е5 - 50лв, Е4 - 100лв, Е3 - 150лв, Е2 - 200, Е1-250, а всички извън нормите  - 500лв.

Символичен данък МПС (според общините), невключващ еко нормите. Села 20лв, малки градове - 40 лв, големи градове - 60лв, столица 100лв, определящ се от настоящ, а не от постоянен адрес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че сме демокрация... Изобщо не харесвам демокрация... Ако се допитваме до населението, мнозинството дори няма да иска да плаща данъци, и всъщност биха били ОК с идеята старите коли да нямат данъци, а новите, щото явно собственика е паралия, да имат високи.

 

Мнозинството хора са тъпи, лесно манипулируеми, особено от политически формации. Това е вече извън темата, но тая държава да влезе в релси, трябва да има условия, по които някой може да гласува. Този глас трябва да е обоснован, след като наистина разбираш за какво гласуваш...

 

Само да припомня, че от както има префенции за гласуване за представители, го има "феномена", където кандидата със същия номер, който има самата партия, получава голям процен преференциален вот. Какво означава това ? Това означава, че хората, които гласуват, са толкова зле, че не мгат да се оправят с една бланка и просто задраскват една цифра, я защото някой така им е казал, я защото така са правили цял живот и със сълзи в очите се сещат за прекрасния комунизъм. Абсурдно е това, даваш вот за управление на държавата, без да си наясно за какво изобщо гласуваш...

 

За мен това е проблема, докато има популизъм, ще има такива абсурди.

  • Харесвам 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венецуела и Северна Корея са не-демокрации, а пратикчески всички държави, в които има равенство, човешки права и висок стандарт на живот на обикновения гражданин - са демокраци. Знам, че искаш да кажеш, че би било добре да ни оглавяват хора, които са готови да взимат трудни, обосновани и дългосрочно позитивни за обикновените хора решения - но това не се случва без демокрация, случва се когато обикновените хора гласуват информирано :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Демокрацията не е съвършена, но нищо по-добро не е измослено"

преди 58 минути, dzrasd написа:

Лошото е, че сме демокрация...

И не не сме демокрация...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Veseliq написа:

Венецуела и Северна Корея са не-демокрации, а пратикчески всички държави, в които има равенство, човешки права и висок стандарт на живот на обикновения гражданин - са демокраци. Знам, че искаш да кажеш, че би било добре да ни оглавяват хора, които са готови да взимат трудни, обосновани и дългосрочно позитивни за обикновените хора решения - но това не се случва без демокрация, случва се когато обикновените хора се информират и гласуват изхождайки от тези информирани решения :)

 

Разбира се, че така е най-добре. Всички да са информирани, и да взимат информирани решения. Но това може ли да се случи ? Някой работи ли за това ? Има партии, които се опитват да го направят. Те не успяват да влязат в парламента, камо ли да управляват. За сметка на това Бареков влезе, даже Евродепутат стана...

 

Тук говорим за данъци => пари. Всяка държава е един вид "фирма", с бюджет, приходи, разходи и "служители". Всички фирми се управляват автократично. Но това не означава да не се слушат специалисти, да няма борд на директори, да се допитват до мнението на експерти.

 

Иска ми се всеки да се информира за едно решение, преди да го вземе. Така ще е най-добре. Но почти не се случва.

 

П.П. Забравих да добавя, повечето развити държави са демокрации, но там ги спасяват високите данъци като суми, защото хем заплатите са високи, хем %-та за държавата е добър. Когато държавата има пари следват и много други облаги, като образование, информираност, стандарт на живот. Когато човек няма проблеми  и води висок стандарт на живот, то той има повече време и желание да бъде информиран, да учавства в политически дискусии. Та демокрацията работи, ако хората, които взимат решения, са достатъчно запознати с заобикалящата ги среда.

Редактирано от dzrasd
допълнение
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно каква ще е разликата в данъка в моята община при Евро 3 и без евро норма, че в талона не са сметнали за нужно да ми го впишат, а за да стане това трябва да дам 39лв на бултрако и още 180лв в декра. Накрая може да ми легне и по-евтино да си карам без еко норма.

 

ПП: Някой има ли идея дали в общината биха взели предвид официалния документ от бултрако или само той няма да е достатъчен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Cap_Slow написа:

Много ми е интересно каква ще е разликата в данъка в моята община при Евро 3 и без евро норма, че в талона не са сметнали за нужно да ми го впишат, а за да стане това трябва да дам 39лв на бултрако и още 180лв в декра. Накрая може да ми легне и по-евтино да си карам без еко норма.

 

ПП: Някой има ли идея дали в общината биха взели предвид официалния документ от бултрако или само той няма да е достатъчен?

       Аз  ходих в данъчна служба Бургас преди около два месеца и ми казаха че се зачита документ от официален сервиз(представител). Писах и до Бултрако, но вече три седмици ни са ми отговорили. Какви са подробностите по  издаването на документа от Бултрако?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих лично, защото по телефона ми казаха, че ставало за 30мин -  час, но като отидох реално ми казаха, че ще стане за другата седмица. Чакам да ми се обадят и да ходя да си го взема. 

Единствено ти искат малкия талон и там вече си пускат някакво запитване към централата. 

Редактирано от Cap_Slow
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си днес въпросния документ от Бултрако. Реално са два документа, единия прилича малко на големия талон на колата с много подробна информация за автомобила, другия е на български и удостоверява еко нормата. Оказа се, че моя Акорд е Евро 4.

Остава само да се преборя с общината, но кога ще имам време за това не зная. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко струва "услугата"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм я по-горе. 39лв в Бултрако, ако в общината се заядат и не ти признаят документа, да ти нанесат промяната в талона е 180лв в Декра. 

Редактирано от Cap_Slow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам и за Пловдив е излязла информация над 110kw по 1.9 на kw, евро 4 0.9, над 10 до 15 години 1.3 или за моята k24 140*1.9*.09*1.3 = 311.22 лв данък МПС  в сравнение с 399 лв за 2018.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.12.2018 г. at 14:00, Cap_Slow написа:

Писал съм я по-горе. 39лв в Бултрако, ако в общината се заядат и не ти признаят документа, да ти нанесат промяната в талона е 180лв в Декра. 

 

Това за Декра е много пари.. Варианта е да се мине КАТ, само за промяна на талон. Там признават документа от официалния представител на марката и го вписват в новия талон. След това по служебен път си го подават към данъчните.. Така направих с тойотката на жената. Излезе ми 30лв. за евро сертификата, 18 лв. за смяна на талон и два дни киснене по гишета... :(

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мислех че тези от общините ще ползват някакъв каталог за Евро стойноста на всеки авотмобил. Доколкот разппитах приятелите към 70% оттях нямат категорията вписана в талона. ще има доста хляб за официалните представителства и за кат.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво изкарвате превантивно документи, аз лично ще изчакам да ми съобщят новия данък в общината и тогава ще действам ако се наложи. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30лв. е в Пловдив (в Бултрако) документа.. Пращат данните пак в София.. А там колегите пишат, че е 39лв. Каква ли е логиката след като пак се издават от София.. Сигурно е заради по-високия стандарт в столицата..

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, днес ми се отвори възможност и проведох една несправедлива битка с данъчното, която в крайна сметка изгубих. Цитираха ми точния закон, член, алиния и т.н. според който те имат право да начисляват данък единствено върху информацията за всеки автомобил, която информация е в някакъв регистър, а този регистър се попълва от кат. 

Казах им, че в други общини хората са ги коригирали, но твърдят че това макар и функционално да е ок, в смисъл да може да се направи, то е напълно незаконно и при проверка ще бъде проблем. 

 

Догодина вече ще се боря на друг фронт. Нека тази информация да я има предвид всеки, който е тръгнал по този път и да си сметне каква ще е разликата между никакъв евро стандарт и истинския му и дали си заслужава. 

 

Весели празници на всички :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А такааа ... Благодаря за информацията, много жалко за загубеното време и нерви :(

Можем да пуснем една групова жалба ако се съберем достатъчно хора с грешно определена екологична категория.

 

На който му е интересно:

Закон за местните данъци и такси (ЗМДТ) - Раздел IV

Конкретният регистър - чл. 54, ал. 1

 

Според мен общините ще решават сама за себе си дали да приемат евентуален документ, удостоверяващ година на производство, ЕВРО категория и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разговарях и с КАТ и с моята община. Те също искат еврото да е записано в талона. Проверих и документите от технотеста /от 2008г./, но и там няма отбелязана евронорма. Звъннах в Бултрако за издаване на документ, но ми казаха, че  служителката извършваща тази дейност е в отпуск и да звънна след празниците. Аз ще си извадя въпросния документ ако е поне евро 4 тъй като проверих в данъчното и цените са следните:

Без евронорма- 460лв.

Евро 4- 413лв.

Евро 5- 360лв.

За столична община е  по-евтино, например евро 4 щеше да ми излезе 360лв :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих си бърза калкулация за моя автомобил и сметката показва следното:

 

103 кВ * 1.38 лв * 1.3 = 184.78 лв., където 

 

103 - мощността на автомобила

1.38 лв - текущата ставка на киловат, която едва ли ще бъде по-малко. Най-много да я увеличат и нея.

1.3 - коефициент за възраст. През 2019 г. колата ми ще на 15 години. 

 

Тази сума трябва да се умножи по коефициентите за Евро-категория, които са:

 

Е-0,1,2 = от 1.1 до 1.4

Е-4 = от 0.8 до 1.0

 

Така ако нямам евро-категория, данъкът ми ще е от 203.26 до 258.69, а ако имам Е-4, той ще е от 147.82 до 184.78 лв. Разликата ще е най-малко 18.50 лв и най-много 110.86 лв. Остава само Столичният общински съвет да гласува данъчните ставки за 2019 г., както и коефициентите за всяка категория, за да може да се смята с точност. Ако трябва да се занимавам с бумащина на стойност над 60 лв и разликата е едва 18.50, то със сигурност няма да си губя времето. Дори и още 5 години да я карам тази кола, ще съм дал 30 лева повече. Бих се занимавал само ако разликата мога да я избия за макс. 3 години.

 

И все пак - става въпрос за данъци. Съмнявам се да изберат коефициенти равни на долната граница, а ако изберат горната - ще си вкарат малко автогол. Мисля си, че ще изберат нещо средно за всяка категория. Все пак, очевидно е, че новите автомобили с по-висока еврокатегория са облагодетелствани и ще получат добра отстъпка, а старите - макар и не голямо - увеличение. Например кола 90 киловата 2016 година досега е плащала около 350 лв, а така ще плаща не повече от 171 лв. 

 

На предишната ми кола данъкът е около 14 лв, а по новите правила ще е около 37 лв. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се чудя дали си струва да се повдигне някъде въпроса за този член 54, защото реално нито данъчното, нито КАТ имат някакъв механизъм да проверят този документ, който ще им предоставя. По тази логика не виждам защо трябва да е разрешено само в КАТ да се прави тази промяна и да ти взимат там някакви 30-40лв. Отделно ще трябва да дадеш и още толкова на някой да ти свърши тази работа, пълномощно или да си изгубиш собственото време - според зависи на кой как му е по-изгодно финансово.

 

Въобще цялата ситуация за пореден път е доказателство как заради чужда немърливост и мързел пак обикновения човек го отнася. Много хора както колегата по-горе, а и като самия мен ще си направят сметката, че ако разликата между Евро 0 и реалната Евро норма не се избие за 2-3 години, няма смисъл да се занимаваш. Така в дългосрочен план ще си влизат и повече пари в общините, защото на много хора няма да им се занимава.

Направо си представям как, за да спестя 30лв на година отивам веднъж до дилъра (примерно 70км в посока), след това втори път да си взема документа, на самите тях плащам някаква сума, после си пускам отпуска, плащам и на КАТ и накрая съм дал едни 160лв и съм си скъсал нервите от глупости.

Редактирано от Cap_Slow
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Cap_Slow написа:

Аз се чудя дали си струва да се повдигне някъде въпроса за този член 54, защото реално нито данъчното, нито КАТ имат някакъв механизъм да проверят този документ, който ще им предоставя.

 

(7) (Нова - ДВ, бр. 119 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., предишна ал. 4 - ДВ, бр. 105 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г.) Служителят на общинската администрация може да изисква документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, имащи значение за данъчното облагане. При прекратяване на регистрация на превозно средство данъчно задълженото лице представя документ от компетентен орган.

 

Въпросът е дали има отношение само към предходната алинея, т.е. за освобождаване от данък или данъчно облекчение или е генерално, че така написано пак оставя място за тълкуване. :)

И така написано излиза, че процедурата е само еднопосочна - само те да искат документи от теб ...

Редактирано от dindin
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че тези които са регистрирани по - отскоро имат в талона си вписано Евро номера...

Редактирано от ibarnev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dindin написа:

Въпросът е дали има отношение само към предходната алинея, т.е. за освобождаване от данък или данъчно облекчение или е генерално, че така написано пак оставя място за тълкуване. :)

 

При така записаните текстове, логично изглежда да ти изискват документи само ако имаш претенции, че подлежиш на различно данъчно облагане от това в алинея 1, т.е. според ал. 1 ти определят данъка въз основа на информацията, получена от КАТ, а тя е същата, като записаната в талона (освен ако няма техническа грешка и явно несъответствие). Ако обаче декларираш други данни (основание за освобождаване или за данъчно облекчение), тогава ще ти кажат "Дай тоя и тоя документ за доказателство на това, което декларираш", например ако си го придобил по наследство и има повече от един собственик. 

 

Каквото и да декларираш, 99.9 % е сигурно, че за техническата информация ще ти поискат единствено талона на колата за доказателство дали колата е произведена през годината, която си вписал, дали мощността е същата и дали ЕВРО-категорията е същата. В този момент като нямаш вписана ЕВРО-категория - пишат ти, че нямаш и няма да приемат никакви други документи, издадени от частна търговска фирма (като Бултрако), че колата ти е с ЕВРО-еди-кое-си.

 

Въпросът е вече за да промениш информацията в талона, какво ще е необходимо и достатъчно - дали МВР-то ще се съгласи само на документа от Бултрако или ще си изискат документи от технотест. Току-виж колата покрие Евро 5 на технотеста, което може да доведе до 1.5 - 2 пъти по-нисък данък.

 

Всичко казано са си мои лични разсъждения, а не фактическа обстановка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАТ признават документа от оторизирания представител на марката..

До тази година и в данъчното вървеше.. и една декларация се попълваше.. и копие от талона..

Сега като настъпи новата година - ще видим.. Нама какво да гадаем..

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също в талона нямаше вписана евро нормата. Звънях в данъчното. Там една госпожа ми отговори, че взимат данни от базата на КАТ. Щом там няма вписано...  минавам по дебелата тарифа.

Така и така малкия талон ми е само една страница, все разнасям големия като пътувам в чужбина, не ми е вписана и газовата, реших, че ще е 3 в 1. Двоен талон с вписани бензин/газ и евро норма.

 

Отидох в Бултрако Пловдив, попълних декларация. На следващия ден ми се обадиха, че ми е готов сертификата. Реално дават 2 листа, декларацията която попълних, в нея дописват, че колата отговаря на евро 4 и сертификат от производителя в който има много информация за автомобила. Листовете бяха ксерокс копия изпратени от София. Помолих за мокър печат и подпис с "вярно с оригинала" (добре, че го направих иначе в КАТ ме бяха върнали, трябват и 2та документа в КАТ, копия). Цена 30лв.

 

От там на ГТП за документи за газовата. Всичко е ала-бала. Трябват като документи протокола за монтаж с вложението части и сертификата на газовата бутилка. 30 мин чакане на канала, поне с един уред минаха да проверят дали няма изтичане на газ. Тук 40 лв.

 

Хайде в КАТ. Питах къде да се наредя, обясних за смяна на талон за вписване на евро стандарт.  Чичото, който следи за реда при влизащите коли за регистрация ме насочи към голямата сграда към гишета 11,12,13,14,15 за смяна на талон и собственост (КАТ Пловдив). Наредих се, чаках 1 час, дойде моя ред. ХОП изненада… не съм за тези гишета. Трябва с автомобила да мина през процедурата за регистрация на автомобил, но в заявлението попълват подмяна на информация. Хайде пак при въпросния чичо. Теглих му едни на ум, размрънках му се сериозно с натякване на вина и ме пусна да прередя 10-тина коли и се наредиш в колоната за минаване през канали 3 и 4. След още 2 часа чакане и 20лв. имах нов талон с вписани данни.

 

Aко някой друг реши да си загуби 50-90лв и половина ден, поне да е на ясно каква е процедурата. Сега смятам след седмица пак да се обадя в данъчното и да проверя какъв евро стандарт водят колата, дори ако се налага ще видя да се запозная с тях :D

Редактирано от h5rov
  • Благодаря 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли логично, щом колата ти е произведена 2007 година и няма вписана Евро норма в талона, автоматично да е Евро 4, и споровете да са само за автомобили от преходните за Евро нормите години ? В крайна сметка не са ли виновни КАТ, че на са вписали Евро нормата в талона ?

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ме заставят да платя за пропуски в системата и законите им. Омръзна ми - no pasaran!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, isullivan написа:

Не е ли логично, щом колата ти е произведена 2007 година и няма вписана Евро норма в талона, автоматично да е Евро 4, и споровете да са само за автомобили от преходните за Евро нормите години ? В крайна сметка не са ли виновни КАТ, че на са вписали Евро нормата в талона ?

 

Току-що, ceco_accord написа:

Няма да ме заставят да платя за пропуски в системата и законите им. Омръзна ми - no pasaran!

 

Можем доста да спорим по тази тема. Относно КАТ, те вписват в талона каквито документи им подадеш. Аз преди години не съм имал документ за ЕВРО 4, те не са го вписали. Кой е виновен? А относно след коя година, кой евро стандарт е приет, не съм запознат. Ако не сте разбрали никога държавните институции не са виновни. Както и при грешка която ощетява гражданин не са те активната страна. Никога няма и инициатива при тях, от рода.. аа тук ти липса това, пожелателно, е хубаво е, донеси го, ще ти спести данъци... примерно.

Всеки сам си решава. Аз попитах в данъчното, дали лелята е била запозната или не... по-скоро съм склонен да и вярвам какво каза. Понеже целта на тази промяна (всички се досещаме) е събирането на повече пари.

В моя случай си прецених ( 3 в 1), че по-добре да дам 90 лв. и още тази година да избия около 60 от тях, отколкото да им ги подарявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...