Jump to content
Sign in to follow this  
Richard

Да обсъдим и другите марки

Recommended Posts

Попаднах случайно на това видео.

Този блогър е бивш заклет фен на Хонда, но след разочарованията от марката (с моделите и от последните години), а и издигайки се финансово, сега кара второ БМВ. това му е чисто ново.

Общо взето в това видео се оплаква от сервиза и бюрокрацията на БМВ.

Проблемът е че ел. модулът на стъклата и огледалата се бъгва и те не винаги работят. Проблемът е масов, но още не е статистически велик и бренда отлага сервизна акция по въпроса. Който разбира езика може да му е любопитно.

За мен любопитното (освен първите няколко мин.) е между 25 и 26:30

https://www.youtube.com/watch?v=L0XhsXyhRW4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Почти всички, без изключение, след финансово издигане стават бивши фенове на разни марки, като хонда, Тойота, Рено, Пежо и така нататък ширпотреби.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 5.02.2020 г. at 10:55, ceco_accord написа:

За мен любопитното (освен първите няколко мин.) е между 25 и 26:30

За мен е любопитно, че старите (дефектни) и новите платки са асемблирани в България - вижда се на 25:24, 25:36, 25:57 и най-добре на 26:09.

Edited by DTEC
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно това имах предвид. Иначе няма видими следи от влага (каквато е хипотезата).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Следи от влага е невъзможно (много трудно) да се забележат по повърхността на печатна платка покрита с hot-melt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/5/2020 at 11:55 AM, ceco_accord said:

Попаднах случайно на това видео.

Този блогър е бивш заклет фен на Хонда, но след разочарованията от марката (с моделите и от последните години), а и издигайки се финансово, сега кара второ БМВ. това му е чисто ново.

Общо взето в това видео се оплаква от сервиза и бюрокрацията на БМВ.

Проблемът е че ел. модулът на стъклата и огледалата се бъгва и те не винаги работят. Проблемът е масов, но още не е статистически велик и бренда отлага сервизна акция по въпроса. Който разбира езика може да му е любопитно.

За мен любопитното (освен първите няколко мин.) е между 25 и 26:30

https://www.youtube.com/watch?v=L0XhsXyhRW4

както някой се беше изказал - България е световноизвестна с автомобилостроенето си ...(между 25 и 26:30)😅

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Тоя "някой" и той е известен с магистралните си участъци за тестване на окачването. 😁

 

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, ceco_accord said:
  Hide contents

Тоя "някой" и той е известен с магистралните си участъци за тестване на окачването. 😁

 

 

особено яките окачвания се проявяват в участъка Чирпан -Стара Загора, май единствената магистрала, която съм виждал с ограничена скорост 90 км/ч, че и дебнат и глобяват за превишена скорост за капак

Share this post


Link to post
Share on other sites

Субару Форестър 2002АТ.130000 км.за 2 години само масла филтри.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тойота Аурис, Приус, Рав4, без Лексъс  и т.н. хибриди    5/100!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 5.02.2020 г. at 12:50, jijane написа:

Почти всички, без изключение, след финансово издигане стават бивши фенове на разни марки, като хонда, Тойота, Рено, Пежо и така нататък ширпотреби.

Не че съжалявам за избора си, но ако имах бюджет с още 10 хилки отгоре, едва ли щях да взема Хонда. Но за тези пари май по-добро няма. Или има? За BMW Х3-ките какво ви е мнението?

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не стават на газ :D

Няма майтап, тук след 7-8 години ще караме или дизели само или японски и корейски автомобили, които изчакаха малко с въвеждането на директното впръскване. То и в момента почти няма 10 годишна кола, която да може да газифицираш за до 1500лв и да работи само на газ нали, не 80/20 газ/бензин. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Cap_Slow написа:

Не стават на газ :D

Аз за дизелите питам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фиат Типо 1.4 е последният мохикан. 95кс е с преднамерено впръскване, а 120кс е същия двигател с турбина. И двата се продават в някои европейски страни (Италия, Полша) със заводски ГИ (Ловато мисля).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, inspektora написа:

Аз за дизелите питам.

 

Доста здрави са, за никой двигател нямам спомен да има сериозен дефект. Едно време от 177к.с им тръгна слуха, че били много трошливи, че искали смяна на вериги на всеки 120-150 000км и голяма драма. Вече всички двигатели са така, бензиновите също. 

Да не кажа голяма дума, ама съотношение здравина-разход-вървеж за мен са едни от най-добрите. 

Единствено съм попадал на една тема за регенерацията на дпф-а, където коментираха, че било много "тъпо" направено, защото за да регенерира, един куп неща трябва да са ти 100% изправни - двата термостата, свещи и релето към тях, дросел, температурните датчици на дпф-а, дебитомер.. и още имаше май. Ако не са, постоянно прави неуспешни опити за регенерация и евентуално набива грешка. 

 

Това обаче засяга максимум 5% от притежателите на такива автомобили, които са си оставили дпф-ите. Другото беше, че имат едни вихрови клапи - пепердуки им казват. Не всички двигатели ги имат, трябва да си провериш. Над 150 000км или трябва да ги смениш или да ги махнеш, че ако се отчупи нещо - гориш. Премахването им е 150лв.

 

 

Edited by Cap_Slow
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за подробната информация. Засега нямам намерение да сменям джипката - още една година не съм направил, но човек трябва да е в час. А Бавареца си е Баварец. Каквото и да си приказваме е нива над Хондата.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Специално за Х3 ще имаш много ядове.

Парите за бавареца са няколко нива над ХОНДА.

А, втора употреба баварец си е на късмет, особенно над 200к.с.

Имам колега с Е61, швейцарско бензин с газ.

Не спира да мърмори колко много струва поддръжката.

Всеки месец, нещо се разваля. Колата е на 200 000 реални км.

Edited by darius
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами като кара кола с директно впръскване на газ, която дори на бензин има драми с инжекторите (n52  и n53 двигателите) - нормално. Освен ако не е с m54. 

 

Аз пък имам приятел, който кара е60 525д и за 2 години е дал 600лв за ремонти, а баща ми по е65цата (7ма серия) е дал за ремонти и поддръжка за 4 години толкова, колкото аз за 2.5 години по Акорда. 

 

Та както винаги съм казвал, процента късмет при втората употреба кола винаги ще играе по-голямата роля, освен ако не говорим за автомобил с конкретен заводски дефект. 

Edited by Cap_Slow
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това чудо съм го виждал още през 70те години на някои камиони. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бих си взел настаро единствено Тойота - Corolla или ако имаше Camry в Европа, а евентуално и някой по-нов Avensis. Бих си взел и Лексус с V6 мотор. Солидни автомобили - по-здрави от Хонда ,казват някои и сигурно са прави. Практични.Чудесен дизайн, отлична цена качство ,когато са нови. Казват ,че автоматите им били също много здрави. На субару ме кефи звука естествено, но не бих се доверил на боксера. Митсубиши 4G63 това е истината. Нисан - рено - край. Мазда имат интересна концепция  в skyactiv x. Ще видим колко е добра във времето.Имат страхотен дизайн според мен, може би номер едно сред японците по красота. Не се славят с особена надежност, особено променливото им газоразпределение дето е на форд. Това е...което аз бих казал за другите марки.

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В този пример Инфинити М35h, hybrid! 

7/100 смесен разход за 365к.с. и над 600Nm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Искам да ви представя един слабо разпространен, но учудващо добър SUV - SsangYong Korando 2.0D. Имаме такъв служебен произведен 2013 г., но поради разни причини е каран малко и е на 60 000 км. Досега, освен масла и филтри, друго не е пипано, дори крушка не е изгоряла. Отначало, като го получихме, бяхме много скептични (какъв е този корейски баракудник :D), обаче като го покарахме, се оказа много добра машина. Комфортен, добре обезшумен, върви чудесно (моторът е 150 к.с. дизел, някаква съвместна разработка с Мерцедес), добър разход. Единствено пътното поведение не ми харесва много, в смисъл в завои не е много стабилен, накланя се. Това се усеща и при по-рязка смяна на лентите на магистрала при висока скорост. Може би и защото гумите са 16-ки и са високи. Материалите в купето не са много качествени, но този, нашият е с най-ниското ниво на изпълнение. Ако направя едно сравнение с моето ЦР-В, се получава следното:

SsangYong Korando 2.0D

+ По-комфортен като возия и по-добре обезшумен (срам за Хонда :angry:)

+ По-добро усещане за мощност при шофиране

+ По-комфортен и лек фолан (електрически усилвател)

+ По-удобен подлакътник (важно при дълго пътуване)

+ По-добри спирачки (отново срам за Хонда)

+ Бутон за блокаж на диференциалите (това не знам дали е някакъв плюс)

 

- По-лошо пътно поведение (основен недостатък)

- Моторът малко се замисля при по-ниски обороти

- По-некачествени материали в купето, скърца тук-там

- Малко по-висок разход (за това не съм сигурен, защото по-младите колеги го карат душманската)

- Няма електрическо прибиране на огледалата (по-високите изпълнения може да имат)

 

Като се погледне в Мобилето, коли на под 10 г., с кожа, автомат, фул екстри и по-мощния мотор 175 к.с., се предлагат м/у 11 и 15  хиляди, което е много добре за такава машина.

Edited by inspektora
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@inspektora

Много добре подреден опис, колега! :thumbs1:

От SsangYong съм карал преди време Ratola и Kyron, служебни разбира се...

И от двете "каручки" не останах особено впечатлен!

Общо казано: висок разход на гориво (10 -12 на 100 дизел извън града), висока нестабилност на пътя (още по-голяма при Kyron), твърда, не комфортна возия, не добре обезшумено купе. С Kyron-а на два пъти щях да се обърна при абсолютно безобидни ситуации и абсолютно нормална скорост (висок център на тежестта и абсолютно недъгаво окачване)! На тези две места съм минавал многократно с други автомобили при същите условия, без да усетя нищо!

Като плюс мога да кажа, че не съм имал аварии с тях, а не бяха съвсем нови.

Този Korando може да са го обезшумили по-добре и с добавена електрика на волана, но като цяло изброените минуси си остават тенденция за корейския производител. Дано да не се чупи и да е издръжлив като старите модели.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От 2007 г. имаме едно Рено Меган 1 Класик, 97 г., 1,6 бензин, 90 к.с. Купих го на класическите 130 000 км. (Според мен беше на около 180-200К, защото съединителя беше за смяна). От 2012-та е на газ. До 2015-та го карахме аз и жена ми, а от тогава само тя (3000 км. годишно, само градско), в резултат на което, в момента е на 195К по километраж. Колата изглеждаше гледана при покупката и вложените от мен грижи се отблагодариха.

За тези 65К, по двигателя са сменяни свещи веднъж, едната бобина и термостат. Два пъти е сменян ангренажния ремък (при покупката, заедно със съединителя и на 55К) и веднъж водна помпа. Веднъж са сменени ауспусите. Веднъж са регулирани клапани. Никога не е доливано масло! Моторът е перфектен!

По задвижване и спирачки: 

Предни спирачни дискове, предни и задни накладки, задни спирачни цилиндърчета.

Маншоните на едната полуоска и един маншон на вътрешен кормилен накрайник. 

Задни лагери.

По окачване:

Два пъти са сменени външните тампони на стабилизиращата щанга. Нищо друго!

Комфорт и електрика:

При покупката смених компресора на климатика (втора употреба) и до ден днешен си работи с периодични зареждания на фреон.

Всички машинки на централното заключване са сменяни поне веднъж.

Двата механизма на предните ел. стъкла.

Боята е сив металик и е перфектна за годините. По колата няма и точка ръжда (италианка)!

Абсолютно всичко по колата работи, точно както е излязла от завода. Може би е най-добрия Меган на тези години във Варна :cool: Обратен пример за клишето с автомобилите от Италия. И педантична поддръжка от моя страна, разбира се.

Вчера минах преглед и момчетата ми обърнаха внимание, че тампоните на стабилизиращата щанга отново са за смяна (2х4 лв.) и един вътрешен кормилен накрайник също (25-30 лв.). До края на седмицата ще ги сменя. 

Като заключение : Учудващо здрава кола (като изключим ел. механизмите), с много евтина поддръжка. Достатъчно комфортна и с огромен багажник за класа си. Двигателят не е змей и при 4 човека и пуснат климатик се задъхва. Разход 12-13 л. газ на градско, къси разстояния. Извънградско около 8.

Жена ми е много привързана към нея и ще се кара докато може.

megane.thumb.JPG.d63e1e1a0923b54e104421849164db72.JPG

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

inspektora, и аз покрай саксото на жена ми си промених коренно мнението за френските коли. Втора зима с нас изкара мъника и си върви без проблем. Има дреболийки, но са наистина дреболии - механизма за ел стъклото на шофьорската врата есента се прецака, мислех да му пускам на 3д принтера на работа едни пластмаси - втулки разни, после проверих в ОЛХ-а - за 30 лв цял механизъм. Акумулатора също се наложи да се смени, но не го броя - консуматив. Двигателя обаче наистина е дзвер, както и твоето рено, така и ситроена грам не барва, може би защото се кара в града, но е факт. Автомата, след опресняването на маслото, ще го мисля след 2-3 години евентуално пак за опресняване. Разхода само дето е големичък за такъв дребосък - около 10 бензин в града, затова като мине тази щуротия с карантините ще се разделя с едни 700-800 лв. за ГИ. И друго, което не е за подминаване - здраво купе, без никаква ръжда, за разлика от другия ми дарак - голф 3. Онова животно също е доказано здраво и евтино за поддръжка, но гние. Може би заради годините му - 1991 е произведен.

Edited by Simpson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,никой не пише нещо за Мерцедес. Закарам от 15 год. само тази марка. Е211 първо 270 cdi сега от 6 год. Е320 cdi за това време съм сменил части за около 3700 лв,а забравих едни 850 евро за amg тунинг от 224 на 286 КС на колелата и 500 -640 НМ. Редовно пътувам Пловдив -Хамбург и Базел 6-6,8 литра дизел на 100 км. Няма друга кола на тези години (2009) с такова съотношение цена- качество- удоволствие .Колата е сега на 290000 доказуеми км. лично съм си я купил от Германия от първи собственик и мой пациент с всички подробни документчета и т.н. Хондата купих на жената ,но в града често и аз и се радвам,защото е много практичен градски СУВ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм от тези ,които обичат високия адреналин. Само да кажа ,че преди мерцедесите съм имал и един самолет с 360 КС наречен Сааб 95 силов тунинг отначало проекта беше с Хирш тунинг и Мици турбина после сТ25 на Гарет и т.н. Абе лудница не ми говорете за БМВта,че в Пловдив още го помнят този Сааб ,продадох го на швед и човека си го кара и до ден днешен. Някой ден ще турбинирам и Харвито на жената,без тя да разбере,ама да видим кога ще е. Сега събирам малко инфо от едни” агенти” в Англия и тихо мълком купувам ,това което ми казват.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, inspektora написа:

От 2007 г. имаме едно Рено Меган 1 Класик, 97 г., 1,6 бензин, 90 к.с. ...

 

Какво ли щеше да бъде, ако беше избрал Нисан Примера П11 от същата година...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ами, Нисан Примера е желязна машина. Държах доскоро една P11-144 ,модел 2001 г., 2.0 TD, японски двигател. Една от най-здравите и надеждни коли, които съм карал. Купена на около 115 хил. км. през далечната 2006. Продадох я на 230. За това време само обслужване и два ремонта: рециклиране на демпферна шайба и смяна на един датчик на коляновия вал. Обща стойност на тези ремонти - под 500 лв.

Окачването на тая Примера е като на танк - никакви ремонти след друсане по какви ли не разбити пътища и улици.

Никога не е пипала масло или антифриз. Сравнително широка, голям багажник, само хубави думи мога да кажа.

Edited by note

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, note написа:

... Окачването на тая Примера е ...

... трепач!

 

Double Wishbone отпред и торсионна греда отзад. Изключително здраво и стабилно окачване. Магията е в задната напречна стабилизираща щанга. Не е обикновена щанга, а многоточкова система от щанги, която не позволява странично люлеене на колата при преминаване със висока скорост по гърбици по пътя.

 

За последните 17г, освен 8-те Хонди, в семейния автопарк сме имали още 8 други коли.

 

Първо добрите:

 

Rover 416i sedan '97-a двигател Rover 1.6

Rover 420 sdi sedan '98-a 2-литров ровърски турбо дизел

Rover 416 sli auto '97-a двигател Хонда D16Y3

Volvo V40 tdi '98-a двигател Рено турбо дизел

Nissan Almera N16 1.8 '04-та

 

Калпав мат'рял:

 

Ford Fiesta '94-та 1.1

Renault Megan's Scenic '98-a 1.6

Opel Tigra '94-та

 

И най-новото попълнение - преди 2 дни съпругата ми се раздели с Jazz-ката и се сдоби със Suzuki Grand Vitara SQ416X-3 с двигател G16B '05-а. Не знам нищо за тази каляска. Знам, какво да очаквам откъм проходимост в гората и комфорт на асфалта. Горе-долу съм наясно с парт-тайм раздатката. Все още не съм сигурен, какво има в предния и задния диференциали. Не знам, колко рентабилна е колата, най-вече, колко здрави и надеждни са двг, трансмисия, и окачване.

Ако някой има преки впечатления, моля да сподели.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...