JHM 1796 #601 Отговорено 11 Октомври, 2019 На 21.04.2019 г. at 18:26, JHM написа: "Изгоряло" ли е това масло..? Пробег 8700км,и 1 год. Маслото е ato24 10W40 от общите поръчки. Автомобила е опел астра г 99г. 1.6 16V 101кс.,с две думи "полицейска масларка".Разхода на масло за изминатите км. е 3л.,колкото е налято първоначално . Дали пък да не опитам нещо с 5W..,какво е вашето мнение? Petro-Canada 5W30 би трябвало да потдържа GM спецификация или се лъжа..? Маслото е сменено преди два дни със същото Ато 24 10W40 от тук. Благодаря! Нов капков тест на опела с масло "ато24" 10w40 A3/B4,на 3400км. Режим тежък,къси преходи и леко градско. Експлоатация от април до октомври.Колата е на 171400 и има газова,но и консумация на масло.За този период,съм долял около литър. Капката е взета на напълно загрят двигател,4 мин. след гасене,от 100 километров преход. Поради формата на върха щеката и невъзможността на капката да капне,се наложи да я допра внимателно до листа. Сушена е 24ч. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #602 Отговорено 11 Октомври, 2019 Според мен няма нужда да сменяш вискозитета, това масло за 6 месеца и Х моточаса е все още добре. Предишното ти масло за една година градско и над 200 моточаса е нормално да изглежда така. Аз бих пробвал с друго масло да видя дали ще има разлика. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1006 #603 Отговорено 11 Октомври, 2019 (Редактирано) Ако някой даде 1 рамо да направим проба на Amsoil Signature 5/30 на 1 година и 5000км близо.Нещо не мога да направя тези тестове тук които правите. Прочетох темата, пробвах 1 път и не се получи това което е при повечето от вас. Стана 1 замазано петно и това е. Редактирано 11 Октомври, 2019 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #604 Отговорено 12 Октомври, 2019 Във вторият пост подробно е описан методът на вземане на проба. Прочети още веднъж внимателно, вече след като си опитал, и сигурно ще забележиш нещо, което не си направил по описание. Иначе опиши малко по-добре къде срещаш трудност, за да дадем евентуално съвети. Щом казваш, че се размазва, обърни внимание на това как носиш пробата (да не я „разлееш“ и да е хоризонтална), както и самият лист хартия да е плосък, а не да се е огънал и направил „корем“. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #605 Отговорено 12 Октомври, 2019 И аз да се отбележа, макар и със закъснение - тестът ми е от 07.10.2019 г. И така... 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 431 500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 70 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 07.10.2019; 9) Моточасове – около 2; 10) Изразходвано гориво - около 5 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (5 / 3.780) = 1.3; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 10-12 мин. от сутрешното пътуване в момента (да не кажа половината от пътуването) минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. Първи впечатления - очарован съм. Невероятно тиха, равномерна и изключително лека работа на мотора. При всяко (подчертавам - всяко) достигане на 3000 об./мин. съвсем отявлено се усеща включването на витека. Задействането на витека не бе така ясно изразено при другите масла - не го усещах толкова добре, да не говорим, че не го усещах всеки път. Друго, което искам да спомена, е температурата на маслото. При спокойно каране в настоящите метео условия е макс. 88 С. При Шела стигаше до около 92-93 С. Т.е. по много груба преценка имам спад от около 5 С (+-). Максималната температура, която съм достигал след 130-140 км по магистралата, е 92 С. Имах притеснения за налягането на маслото на празен ход, но засега е стабилно и дори при 90 С е 1 бар (при указан мин. от 0.7 бара при 80 С). Разход за момента няма, но е прекалено рано за изводи. Като се има предвид преклонната възраст на мотора и допуските му, които клонят към лимита, направо не е за вярване колко добре работи с 5w-20-ката. Не зная дали и с колко страда защитата на мотора, но субективните ми усещания и еуфорията (до момента) ме карат да кажа - за моя начин и условия на шофиране (кратко и спокойно в равното софийско поле, с двама пътници в колата и без багаж) никога повече няма да сипя друго масло в този мотор - само 5w-20 . 1 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #606 Отговорено 13 Октомври, 2019 Интересно ми е дали ще си в същата "еуфория" след 5 - 6 хил. км. ? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #607 Отговорено 13 Октомври, 2019 Off Topic Надявам се . Засега имам само един проблем - моторът стартира и се развърта толкова бързо и леко, че ако не пусна мигновено ключа зъбите на маховика закачат бендикса на стартера, който не успява да се върне достатъчно бързо назад. Трябва да съм като нинджа - 110 % съсредоточен . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6133 #608 Отговорено 13 Октомври, 2019 Off Topic Сивика ми и той е така. Само врътвам и пускам ключа - не чакам да чуя мотора или пък да гледам оборотомера. Но всеки път като посегна да паля, гледам стрелката му, че тая гад нито се чува, нито вибрира и съм правил неволни опити бендикса "да я възкачи". Акорда е "новата яка работа" и му трябват няколко оборота да си свери данните от датчиците, но с 5-иците с които го карам е по-бръз, спрямо първата 10-ка. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #609 Отговорено 13 Октомври, 2019 На 12.10.2019 г. at 14:53, emod написа: никога повече няма да сипя друго масло в този двигател - само 5w20 😎 Рано е да се заричаш, покрай и споделяй тук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #610 Отговорено 14 Октомври, 2019 На 11.10.2019 г. at 18:18, JHM написа: Нов капков тест на опела с масло "ато24" 10w40 A3/B4,на 3400км. Режим тежък,къси преходи и леко градско. Експлоатация от април до октомври.Колата е на 171400 и има газова,но и консумация на масло.За този период,съм долял около литър. Капката е взета на напълно загрят двигател,4 мин. след гасене,от 100 километров преход. Поради формата на върха щеката и невъзможността на капката да капне,се наложи да я допра внимателно до листа. Сушена е 24ч. Капката на листа изглежда доста "черна", за километрите. Според мен (и от опит), ако на следващата смяна направиш промивка, ще видиш радикално по-бавно потъмняване на маслото. Най-простия идостъпен начин: 4л най-евтино масло 10-40. Източваш старото, преди да смениш филтъра сипваш "промивъчното масло", палиш колата, да поработи 7-8 минути и източваш. Ако си запазиш мъничко от маслото и сравниш цвета на източеното ще видиш колко по-тъмно е станало за тези броени минути. След това сменяш филтъра и слагаш равенола, така де, ато24 маслото :D 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #611 Отговорено 14 Октомври, 2019 @Restless @JHM ...и източване на несливаемия остатък... Макар, че на тоя "маслояд" не са му останали сегменти и ще си цапа маслото яко... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #612 Отговорено 15 Октомври, 2019 Off Topic На 2.09.2019 г. at 9:53, isullivan написа: Втора проба Amsoil SS 5w-30 1) Автомобил – Honda Accord CL9, k24a3 2008г 2) Масло – Amsoil Signature Series 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM; 4) Общ пробег на автомобила - 227 200 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата ~ 7000 км; 6) Цикъл (магистрала/извънградско/градско %) – 24/56/20; Цикъл 6000-7000 20/65/15; 7) Средна скорост - 47 км/ч; Средна скорост 6000-7000 - 56км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – Април - Август 2019; 9) Моточасове – 147; Моточасове 6000-7000 ~ 18; 10) Изразходвано гориво - 580л. Лукойл 95; 11) Kтм = (580/ 4.5) = 128.8; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател - 30 минути извънградско, 11-12 минути след гасене и се е сушила 20 часа на стайна температура с климатик; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4.5л; 14) Доливане на масло – не е правено. Разход на масло има 50-75мл в периода 6000-7000км. 15) Предишно масло - две смени с Ravenol 5w-20 SFE имах разход до 300мл който започваше след 4000 км, преди това 10w-40 на 20к в Швейцария две смени, преди него 5w-30 пак на 20к или година; 16) Други – въздушен филтър KN панел не съм го чистил >20хил. км, всичко друго по колата е налично и работи; 17) Капката е скенирана с копирна машина HP на 600dpi; 18) Режим на експлоатация - през седмицата 4-6км градско и 10-16км извънградско в посока, извънградско и магистрали почти винаги с 3-4 човека в колата и климатик. Имам и км по черни пътища покрай водоеми и горички, общо взето от всичко има. 6000 км 7000 км Да дам един репорт за маслото Amsoil Signature Series 5w-30 от общите поръчки от ato24, смених го след изминати 8200км, оказа се че спадът на маслото се е дължал на лек теч от пробката който беше отстранен. Продължавам напред със същото, като смятам смените да са в интервал пролет-есен. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #613 Отговорено 19 Октомври, 2019 Този пост е малко офф-топик, но бях обещал, че след като сваля филтъра - Amsoil EA15K20, ще го отворя, за да видя качеството на направата му. Е, обещаното си е обещано . Филтърът бе използван в продължение на 11 700 км. с Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30. Ето го и него: Уплътнението към мотора липсва на снимките, но през цялото време на експлоатация не пропусна нито капка. Последва разрязване: Всичко си бе по местата. Базовата плоча с резбата е солидна, с чисто пробити отвори. При свалянето му от мотора филтърът бе пълен догоре с масло - отлична работа на силиконовия антидренажен клапан (този, който не позволява маслото да изтича от филтъра; в оранжево). Самият клапан е изключително гъвкав и добре прилепващ, без никакви видими дефекти по него. Още една стъпка и поглед отгоре .... … и отстрани Мога да кажа само - СОЛИДНА изработка. Филтриращият елемент е с чудесно симетрично разположение на отделните сгъвки (щората). Твърд - не подава изобщо на натиск. На втората снимка се вижда мястото на съединяването му - металната пластина, перфектно, без никакви разлепвания и/или пролуки. Горната и долната част на филтриращия елемент са залепени здраво за горната и долна метални основи. Костваше ми доста усилие да го разрежа с ножовката . Здраво укрепен с метална мрежа, която е доста трудна за огъване . Всичко свети, както се вижда. Ето го и самият филтриращ елемент Дебел и плътно наситен с влакна. Замърсяванията са равномерно разпределени по целия елемент. Няма натрупвания по сгъвките, каквито могат се наблюдават при "хартиените филтри". Явно триизмерното филтриране - в дълбочина на самия филтриращ елемент (виж втората снимка), си казва думата. Байпасният клапан: Функционираше безпроблемно при натискане. "Пластмасата" бе здрава. Тук обаче трябва да отбележа, че ми се искаше Амсойл да бе подходил малко по-иначе и да беше използвал метален клапан с уплътнение. Лично аз имам съмнение, доколко притисканата от пружината пластмаса към металната основа на клапана би уплътнявала добре . За мен това е минус, макар и мъничък. Зная, че много марки (сред тях и реномирани) използват такъв тип байпасен клапан и явно професионалистите са установили, че не е проблем. Ами... общо взето... това е …. Всичко се вижда от снимките. Като обобщение мога да кажа, че останах изключително доволен от видяното. Поздравления за Amsoil - солидно, качествено и надеждно изпълнение. Бих си купил пак този филтър, според мен си заслужава доверието и парите. 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scyberboy 175 #614 Отговорено 19 Октомври, 2019 @emod Хонда ОЕМ филтър дисектирал/анализирал ли си, как е той ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #615 Отговорено 19 Октомври, 2019 Тук колега имам разрез на хонда филтър "made in Japan".В момента "експлоатирам" такъв,нямам някакви забележки,но ми липсва зигзакообрания релеф на прегъвката на филтриращия елемент от purflux - са! Honda accord oil filter https://imgur.com/a/O9r0Ot3 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #616 Отговорено 19 Октомври, 2019 @scyberboy Да, отварял съм ОЕМ-ски няколко пъти. Става въпрос за 15400-RBA-F01 (и аналози) на Purflux, France. Отлична изработка, според видяното от мен. Аз лично залагам преимуществено на ОЕМ-ските филтри. Рядко съм слагал друг маслен филтър (3-4 пъти за 13 години). 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #617 Отговорено 19 Октомври, 2019 (Редактирано) 26 minutes ago, JHM said: Тук колега имам разрез на хонда филтър "made in Japan".В момента "експлоатирам" такъв,нямам някакви забележки,но ми липсва зигзакообрания релеф на прегъвката на филтриращия елемент от purflux - са! Honda accord oil filter https://imgur.com/a/O9r0Ot3 Ето тук го има произведен от purflux https://honda-solaray.bg/product/1599/maslen-filtar-za-benzinovi-dvigateli-honda-15400-rba-f01.html Както знаем различни марки произвеждат ОЕМ филтрите на Хонда. ето го и разрязан тук https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/5000646/evolution-of-hondas-oil-filters-and-canditates-for-dissection Редактирано 19 Октомври, 2019 от CARPERA 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #618 Отговорено 19 Октомври, 2019 @emod Страшно много "гняс" се е натрупала! Наистина улавя доста повече частици от обикновените филтри. Но ме притеснява това, че като се задръсти толкова, ще започне да пропуска много малък дебит през филтриращия елемент. В такъв случай ще се отваря байпасният клапан като ще пуска нефилтрирано масло. Дали няма такава опасност при дълъг интервал на експлоатация? Някъде по маслените форуми бях попаднал на една теза, че масленият филтър работи ефективно до 2500 км. Дали е така, не мога да кажа. Имено със задръстването на филтриращия елемент се обосноваваше авторът. После байпасният клапан седи отворен все по-дълго и по-дълго време, и т.н.... Та от тогава ми се въртят едни мисли в главата... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #619 Отговорено 19 Октомври, 2019 преди 20 минути, dandilov написа: @emod филтър работи ефективно до 2500 км. преди 20 минути, dandilov написа: @emod Дани, това е много не сериозно. Нали за това си правим и к. проби а Емо си е направил лично труда да покаже, че мръсотията главно във филтъра е останала, за което му благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #620 Отговорено 19 Октомври, 2019 Тезата, че масленият филтър работи ефективно до около 2500 км е от oil-club.ru. Позната ми е и е спорна - като експеримент. В BITOG обаче могат да се намерят теми по въпроса - кога и колко често отваря байпас клапана на масления филтър. Отговорът е, че при нормална експлоатация на мотора изключително рядко и за много кратък период от време се случва отваряне на байпас клапана - дори при масло и филтър на 12 000 мили. Правени са тестове, за съжаление недовършени, от Jim Allen. Човекът е инсталирал двойка манометри - един преди филтъра и един след него, за да следи диференциалното налягане (преди и след филтриращия елемент). Макар и недовършени, тестовете му потвърждават общата позиция на инженерите/проектантите (на филтрите), че байпас клапанът сработва в (изключително) редки случаи - пак да повторя - говорим за нормална експлоатация на мотора. Постовете са стари и липсват снимките, но все пак могат да се изчетат, например ТУК и ТУК. Има и други ценни постове по въпроса с PSID (диференциалното налягане), но съм им изгубил линковете. 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #621 Отговорено 20 Октомври, 2019 откъде купувате пурфлукс и амсойл филтри? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #622 Отговорено 20 Октомври, 2019 Тези двата ги получих в петък от AUTODOC интернет-магазин: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #623 Отговорено 20 Октомври, 2019 Преди 2 часа, Restless написа: откъде купувате пурфлукс и амсойл филтри? Хонда ОЕМ (Purflux) - от Бултрако. Amsoil - от AP1 или Ато24 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #624 Отговорено 3 Ноември, 2019 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 432 400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 900 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 30 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 02.11.2019; 9) Моточасове – около 30; 10) Изразходвано гориво - около 60 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (60 / 3.780) = 16; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 10-12 мин. от сутрешното пътуване в момента (да не кажа половината от пътуването) минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. Все още всичко е доста чисто. Положителните впечатления от маслото се запазват . Налягането е в норма. Най-ниското измерено налягане на празен ход е 1 бар. На 3000 об./мин. също няма проблем - 4.5 бара (най-ниско). Особено много ме радва липсата на разход на масло. През изтеклия период имаше разнообразие от натоварвания - планинско (макар и много кратко - 10-ина км), магистрала (до 140 км/ч) и градско (тръгни/спри). 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #625 Отговорено 3 Ноември, 2019 (Редактирано) На 19.10.2019 г. at 20:49, emod написа: @scyberboy Да, отварял съм ОЕМ-ски няколко пъти. Става въпрос за 15400-RBA-F01 (и аналози) на Purflux, France. Отлична изработка, според видяното от мен. Аз лично залагам преимуществено на ОЕМ-ските филтри. Рядко съм слагал друг маслен филтър (3-4 пъти за 13 години). Ето и доказателствата: и OEM: Майката една,пък филтрите различни...? Скрииншотовете горе, са от "ауто доГ". Не изключвам варианта и да не са актуални снимките,но прави впечатление разликата в гуменото уплътнение, между двата. Някой ако е купувал такъв,да сподели. Редактирано 3 Ноември, 2019 от JHM 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #626 Отговорено 3 Ноември, 2019 (Редактирано) Off Topic Купувал съм 15400-RBA-F01 от coxmotorparts и LS350 от магазинче за авточасти тук. Същите са като на снимките по-горе. На външен вид се различават само по цвета и уплътнението. Вътре и двата са с нагънатата на "зиг - заг" хартия, характерна за Purflux. Карал съм и с двата. Не съм усетил нещо различно. Пазете се от FRAM PH5317 Същият е като Purflux LS350, но къса противодренажния клапан Редактирано 3 Ноември, 2019 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #627 Отговорено 4 Ноември, 2019 Да чуем и другата страна: Защо им "има зъб", незнам..? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #628 Отговорено 4 Ноември, 2019 Off Topic Сигурно е "BAN -нат" от форума, за да ръси толкова жлъч... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #629 Отговорено 4 Ноември, 2019 човекът не казва нищо странно, съвсем логични неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #630 Отговорено 4 Ноември, 2019 Не само логични, но и верни! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #631 Отговорено 7 Декември, 2019 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 433 400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 33 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 05.12.2019; 9) Моточасове – около 60; 10) Изразходвано гориво - около 130 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (130 / 3.780) = 34; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 10 мин. от сутрешното пътуване в момента минава в пълзене и висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. История на офисна хартия: Все така с положителни впечатления . Налягането е в норма - даже леко повишено в тези по-студени дни. Лек старт и работа на мотора. Експериментът продължава. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SpliFF 50 #632 Отговорено 7 Декември, 2019 1) Автомобил – Subaru Outback BH EJ251 2002г 2) Масло – AMSOIL 5W40 Euro Cars 3) Маслен филтър – Subaru OEM (tokyo roki) 4) Общ пробег на автомобила - около 189000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - 😎 Сезон на експлоатация – 06.07.2019 -7.12.2019; 9) Моточасове – 10) Изразходвано гориво - около 1160 LPG. 11) Kтм = (1160 л./ 4.2 л.) = 276; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,2 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. Може би има спад на маслото с около 2-3 мм. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SpliFF 50 #633 Отговорено 8 Декември, 2019 В крайна сметка получила ли се е еснимката и това масло дошло ли му е времето? Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #634 Отговорено 8 Декември, 2019 Има ли история? На мен ми прилича че ядрото е почнало да се разлива - време е за смяна Вероятно около 300моточаса - а маслото е крак, с може би до 10% синтетика https://www.oil-club.ru/forum/topic/21346-amsoil-europian-car-formula-5w-40-svezhee/ 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SpliFF 50 #635 Отговорено 8 Декември, 2019 Благодаря. Ако трябва да съм точен маслото е това https://www.oil-club.ru/forum/topic/27079-amsoil-europian-car-formula-5w-40-improved-sn-cf-c3-chrysler-ms-10850-gm-dexos-2™-vw-5020050501-wss-m2c917-a-rn-07000710/. Истоията е кратки градски разтояния. Двигателят е ревизиран и почистен преди 30000км Предишното масло е същото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #636 Отговорено 8 Декември, 2019 Според мен също му е време за смяна, дори е минало. Снимката мисля, че добре се е получила. Сравни я с примерите в началото на темата и мисля, че ще видиш и сам, че му е време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #637 Отговорено 8 Декември, 2019 Ако сканира капката, ще се получи много по-ясна и достоверна картина. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #638 Отговорено 9 Декември, 2019 Капков тест 1 1.Mobil1 0W20 AFE. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-170400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60% 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 17.08.2019 до 08.12.2019г. 8.Мото часове около 160 (може и малко повече)? 9.Изразходвано гориво 500л. пропан бутан и 90л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.4л. 11.Доливане 150мл.на 4000км,за да вдигна нивото пак на макс,като и сега си е там. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване,къси преходи,студени стартове и повече работа на бензин.Извънградско до 140-160км/ч. 15.Предишно масло- Mobil1 0W30 ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,4 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 23ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #639 Отговорено 25 Декември, 2019 (Редактирано) Капков тест 2 Продължение от горе с плюс 1000км. 6100 км на маслото и 171300 на колата,условията са същите. Маслото видно е в много добро състояние,но бих искал повече ресурс,за най студените месеци.Така и така ми е налично Petro-Canada 5W20. Пък и за спорта...! Весели празници! Редактирано 25 Декември, 2019 от JHM 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #640 Отговорено 2 Януари, 2020 Ресурсът все още си го имаш! Можеш спокойно да си изкараш зимата. Да не си го сменил вече? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове