emod 1674 #681 Отговорено 26 Февруари, 2020 За дизела можем да сме "сигурни" за състоянието на маслото, само ако си направил поредица от капки, започващи от чисто масло (веднага след смяната) и продължаващи през равни интервали от време и еднакви условия. Така най-сигурно се проследява стареенето. Можеш да видиш капковите тестовете на goga (N22A1) и DTEC по-назад в темата. Имаме и няколко интересни дискусии/поста по други дизелови капки. По същество: Твоето в момента изглежда наред, разбирай все още "чисто", съдейки по снимката на просвет (на прозореца). 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #682 Отговорено 26 Февруари, 2020 (Редактирано) Да, знам, че е така, но късно се просветих по темата. До сега, над половин година, се занимавах с ремонти. Оттук нататък смятам да си следя редовно маслата, защото ми е интересно, а и с моето каране градско това общоприето правило масло да се сменя на 10К не оферта. Започнал съм да ги разглеждам случаите на колегите с дизелите, но все още съм на 4 страница от темата. Това, което пропуснах в предния пост е диаметрите на петната. d=24.5 / D=32 За дизела важи ли формулата за оставащ ресурс? ДС = 1 - d2/D2 Ако да, това означава, че нямам още много ресурс, но все пак зависи от скоростта на развитие, пък и нямаме първата проба, за съжаление. Редактирано 26 Февруари, 2020 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #683 Отговорено 26 Февруари, 2020 Преди 2 часа, emod написа: По същество: Твоето в момента изглежда наред, разбирай все още "чисто", съдейки по снимката на просвет (на прозореца). Моето мнение тук се различава. Според мен това масло е доста мръсно за 2870 км пробег на N22A2 ! Което го отдавам или на много мръсен двигател, или на не добре и напълно източено старо масло, или и на двете. Имаме хондовски дизелови капки за сравнение. Там нещата изглеждат по много различен начин. Това с мръсният двигател съм го наблюдавал и при един Passat, чисто нов!. Беше му сменено маслото, за първи път, на 30 000км. (по сервизна гаранциона метода на Порше-България). После при няколко последващи смени, на по 10 - 12 хил. км., капката изглеждаше като на @Bizzito. Сега с последното масло, нещата си дойдоха на мястото, така да се каже. Ето две снимки за сравнение. Преди: Сега: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #684 Отговорено 26 Февруари, 2020 Съгласен съм също, че не много добре за километрите, но честно казано очаквах да е по-зле. Основно заради градското каране на къси разстояния в трафик, а и все пак е дизелак. Сменях верига преди да налея това масло и имахме уговорка да се измият капаците и картера. На това разчитам и че не е останал несливаем остатък. Преди това врътнах за няколко месеца 3500 км с Yacco Lube DE 0w30. Но преди това колата не е гледана особено. Факторите са внос от Италия и след това две години в една жена с кастрол 5w30 и смени на 15-20 хил. Не вярвам да го е сменяла по-често. Такива са ми впечатленията. Та мръсен двигател е фактор в случая, колкото и да са мити капаците и картера. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #685 Отговорено 26 Февруари, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, Bizzito написа: Основно заради градското каране на къси разстояния в трафик, а и все пак е дизелак. Имай предвид, че дизелаците скапват маслото доста по-бавно от бензинките! Въпреки саждите... Едно масло с TBN=6, при изправен дизел, изкарва без проблем 10 хил. км, докато същото масло, при бензин, на 6-7 хил. км ще е на "нула"! Редактирано 26 Февруари, 2020 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #686 Отговорено 28 Февруари, 2020 На 19.01.2020 г. at 10:29, Rakeem написа: Автомобил – Honda Civic 8th 1.4i-dsi i-shift Масло – Amsoil XL 5w20 Маслен филтър – Purflux ls350 Общ пробег на автомобила - 77000 км. Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 850 км; Цикъл извънградско/градско - 80/20 Пробата е взета от напълно загрял двигател и е сушена 24ч. на стайна температура, първа капка. Обем на налятото масло - 3,785л., малко под максимума след изсмукване на несливаемия остатък. Снимката е правена на изкуствена светлина и не успях да я направя качествено. EDIT: добавена пила (emod) Здравейте, качвам следващата проба. Пробег на маслото: 5800км. Снимката отново е правена на изкуствена светлина. EDIT: добавена пила (emod) 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #687 Отговорено 28 Февруари, 2020 (Редактирано) Много шантава работа с тая проба... Като първата снимка изглежда по-мръсна от последната... "пила-та" Изглежда ми, като двигателят да е изкючително оцапан и да не е източен несливаемият остатък преди смяната... Това масло си е убито още в началото... Или пък снимките, с грешният баланс на бялото, дават грешна информация...?! @emod Емо, какво мислиш? Редактирано 28 Февруари, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #688 Отговорено 29 Февруари, 2020 Всичко си е наред с маслото. "Проблемът" е в снимките, по-специално промяната на светлината, при която е снимано. Дори и леки вариации дават отражение. При "оригиналите" (не "пилата") се вижда, че нещата се развиват логично - замърсяванията при първата капка са много малко, а при втората нарастват и се забелязват по-добре (кафеникавия цвят). Сблъсквал съм се с този проблем нееднократно при мои снимки на капки. Поради това си купих скенера . 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #689 Отговорено 1 Март, 2020 (Редактирано) Все пак като сравним визията на твоите проби и визията на тези, на Rakeem, нещата не изглеждат логични - сравняваме едно и също масло! На Rakeem маслото не изглежда никак добре! Редактирано 1 Март, 2020 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #690 Отговорено 2 Март, 2020 (Редактирано) Айде па и аз да не остана назад. Проба на микроскоп на маслото от по-горния капков тест. Увеличение около 4 пъти. Като цяло структурата е хомогенна, не забелязах нищо странно. Успях да намеря само няколко включвания, но имаше предпоставки за замърсявания и при вземане на пробата. Редактирано 2 Март, 2020 от Bizzito 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1803 #691 Отговорено 2 Март, 2020 Капков тест 3 1. Petro-Canada ss 5w20. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-174300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 40км/ч. 7.Сезон на експлоатация 26.12.2019 до 01.03.2020г. 8.Мото часове около 80 (може и малко повече)? 9.Изразходвано гориво 270л. пропан бутан и 60л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.45л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване,къси преходи,студени стартове и повече работа на бензин.Извънградско до 140-160км/ч. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #692 Отговорено 2 Март, 2020 Тук Петро-то се развива по идентичен начин с Амсойл-а на emod и показва изрядно чист двигател. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #693 Отговорено 2 Март, 2020 Преди 22 часа, dandilov написа: Все пак като сравним визията на твоите проби и визията на тези, на Rakeem, нещата не изглеждат логични - сравняваме едно и също масло! На Rakeem маслото не изглежда никак добре! Колега, не че искам да доказвам нещо, но забележи цвета на хартията около пробата, която би трябвало да е чисто бяла и си направи изводите. Маслото е в отлично състояние, дори все още няма ясно изразено ядро, което свидетелства, че замърсяването е незначително. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #694 Отговорено 2 Март, 2020 Разбира се, че оценявам този факт! Даже съм го написал: На 28.02.2020 г. at 23:23, dandilov написа: Или пък снимките, с грешният баланс на бялото, дават грешна информация...?! Това, което имам предвид е, че твоята проба няма ясно (стандартно) обособени ядро с краева зона, дифузна зона и периферия! Въпреки баланса на бялото! При теб се наблюдава една размазана картина. Мръсно петно, разплуто, ако мога така да се изразя, в зоната на пробата. Това ме кара да си мисля, че: 1. Двигателят ти не е достатъчно чист. 2. Или маслото е предварително замърсено, още след наливането му. Ако не си източвал несливаемия остатък. А остатъкът убива новото масло! 3. Или горните две, взети заедно. 4. Или пък имаш някаъв технически проблем, недай си боже...! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #695 Отговорено 3 Април, 2020 (Редактирано) Това са снимките Shell-helix-ultra 5w30 на 20 км Първата ,четвърта и пета са срещу светлина,другите две не,надявам се нещо да е станала не са сканирани. Редактирано 3 Април, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #696 Отговорено 3 Април, 2020 Ами капката си изглежда чиста. Макар, че много по-ясна картина ще има, ако е сканирана. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #697 Отговорено 5 Април, 2020 (Редактирано) Да това е така и не го оспорвам,но всеки може да направи своя експеримент или по точно да допълни капковите проби. Първо да снима маслото преди да го налее. Второ след като го налее като мен и кара 20км, изтегля през пробката на щеката 100мл и ги сравняваме. Мисля че ще имаме същия резултат,или може и по зле. Фактите които ме навеждат на това аз изтеглих,от картерния леген почти 150-200 мл още черно масло от старото,ни го оставих да се смеси с новото. Чаках да се отече почти 1 час, и изтеглянето и чакането няма да се случи в нито един сервиз за смяна на масла. Маслото черното Петро 0на30 е карано 4500км градско зимата на което нямам снимка,просто не искам да мисля ако карах с него 10хил км. Както показах на щеката Shell-helix-ultra 5w30 е доста чисто,така го вижда всеки когато налее ново маслои не се притеснява. Съвсем друг е ефекта когато се сложи в чашка,на снимката и двете масла в чашките са Shell-helix-ultra 5w30 ,лявата чисто масло преди наливане ,дясната след 20 км каране. Това е изтеглено черното масло от двигател който редовно вижда прясно масло.Двигател промиван и каран с къси смени на масло. Двигателят е гледан от Маркони,когато ми регулира клапаните и неговите думи бяха,престарал си се малко с почистването много свети. Паралелно му беше дадена кола от същата генерация като моята нов внос от Италия. Наложи се мие двигателя с сериозна химия,двигател който в момента си харчи масло Това се вижда от тези мои процедури,не съжалявам за тях не искам да знам ако ги нямаше. Ето и нови снимки на същите проби капкови с телефон с по-добра камера. Хартията за пробите е тази. Редактирано 5 Април, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1803 #698 Отговорено 5 Април, 2020 (Редактирано) Off Topic Колко смени имаш с петрото, след като си бил при Маркони? Редактирано 5 Април, 2020 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #699 Отговорено 5 Април, 2020 Ето ти капка на Петро 0в30 на 20км. И в чашка на 500км. Това твоето хич не изглежда добре, аз толкова мръсно масло и на 10к не мога да изкарам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1803 #700 Отговорено 5 Април, 2020 Off Topic Дааа,20км. пробег??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #701 Отговорено 5 Април, 2020 (Редактирано) Първо ти какво наля Shell-helix-ultra 0w30 или Shell-helix-ultra 5w30 за да ги сравняваме. Снимката ти първата на хартията нищо не се вижда. Снимката от чашката да при различна светлина се вижда съвсем друго. Моята е при кофти светлина. 17 minutes ago, JHM said: Hide contents Дааа,20км. пробег??? Не разбрах въпроса или не е за мен. Ето снимки сега изтеглените количество от 100мл Shell-helix-ultra 5w30 налято и карано 20 км градско е налично.Колата от ника ме е на газ. Но същото масло налято в чашка вижда се до къде изглежда така,маслото в дясната чашка. Редактирано 5 Април, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1803 #702 Отговорено 5 Април, 2020 Off Topic По скоро на пост 698 ме интересува отговора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #703 Отговорено 5 Април, 2020 Off Topic Цитат от маслената тема "Отговорено понеделник в 21:50 (Редактирано) ...Вчера го правих чаках почти 40 мин да се до изтича..." Цитат от днес Преди 5 часа, CARPERA написа: ...Чаках да се отече почти 1 час... После беше историята с чашките-едни светли,други по-тъмни(или снимани в сумрак),а черното масло без чашка за да го видим.Какво и да му гледаме де,то беше заклеймено,че е кофти и не става щото било черно!А това не значи ли,че си е свършило работата,а не че не става.На обратната страна обаче е Шел-а,нищо че е помътнял леко и то за 20км-той е супер,защото е по-готина база,горкото РС-за 36лв/4л живо да го оплачеш. И последно колега виждам,че редактираш почти всичките си постове(а те не са малко напоследък)-наблегни малко и върху грешките,че трудно се разбира. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #704 Отговорено 5 Април, 2020 Spoiler 5 minutes ago, tony® said: Цитат от маслената тема "Отговорено понеделник в 21:50 (Редактирано) ...Вчера го правих чаках почти 40 мин да се до изтича..." Цитат от днес После беше историята с чашките-едни светли,други по-тъмни(или снимани в сумрак),а черното масло без чашка за да го видим.Какво и да му гледаме де,то беше заклеймено,че е кофти и не става щото било черно!А това не значи ли,че си е свършило работата,а не че не става.На обратната страна обаче е Шел-а,нищо че е помътнял леко и то за 20км-той е супер,защото е по-готина база,горкото РС-за 36лв/4л живо да го оплачеш. И последно колега виждам,че редактираш почти всичките си постове(а те не са малко напоследък)-наблегни малко и върху грешките,че трудно се разбира. Моля те ако не ти харесват моите постове спри да ги четеш,да старая се да ги редактирам и успявам.В горния пост редакциите са за да добавя снимки които са в телефона а темата е пусната от PC то Имаш някакъв въпрос или просто реши да напишеш нещо в темата,или се изживяваш като модератор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #705 Отговорено 5 Април, 2020 Off Topic Владо, като те чета - никак не е лесно, нито пък държа да го правя, ама нямам к'во да правя пък и ти си ГОЛЯМ творец, та ми липсва Japaneseто. Милият понасяше критика, макар и той да не я разбираше, а и носеше на майтап. НЕ ОБИЖДАШЕ. Полезност!? Понамали малко, че се превръщаш в нарицателно. Най-добронамерен съм! Бъди здрав, ти и тези около теб! 2 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #706 Отговорено 6 Април, 2020 капката изглежда чиста, няма големи отложения... явно цвета не е толкова съществен?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #707 Отговорено 12 Април, 2020 Кола к24 акорд седма маслото е Yacco GDI. Предходно 0в20 мотул непомна кое точно. Гдито се е сринало, но фактите са на лице, разход с предходните масла между 1.5 и 2 литра на 10к., спрорд натоварването. в случая са доляти около 300 грама и преди смяната на щеката беше малко под средата, сиреч около 600 грама. Идеята беше да се покара между 4 и 5к и да се мине на 0w40 VX1000LL. НО Борката (клиента) преценил че щом разхода на масло е паднал под половината всичко е наред. Та те така сега акордеона вече е с 0в40 . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #708 Отговорено 12 Април, 2020 Направо го е разцепил това масло. Доста "бой" е изяло и доста мърсотия е разтворило... Всичко му се е разпаднало. А в последствие може да е оставило и отлагания в двигателя. Не е оправдано да кара толкова много с това масло! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #709 Отговорено 12 Април, 2020 преди 2 минути, dandilov написа: Не е оправдано да кара толкова много с това масло! Хубавото е че сваля разхода на масло , това е по важно в момента . С 1000лл-а ще и дойде тамън . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #710 Отговорено 12 Април, 2020 1 hour ago, fenabg said: Кола к24 акорд седма маслото е Yacco GDI. Предходно 0в20 мотул непомна кое точно. Гдито се е сринало, но фактите са на лице, разход с предходните масла между 1.5 и 2 литра на 10к., спрорд натоварването. в случая са доляти около 300 грама и преди смяната на щеката беше малко под средата, сиреч около 600 грама. Идеята беше да се покара между 4 и 5к и да се мине на 0w40 VX1000LL. НО Борката (клиента) преценил че щом разхода на масло е паднал под половината всичко е наред. Та те така сега акордеона вече е с 0в40 . Ако разбирам правилно, долял е 300мл, а преди смяната е липсвало около 600мл до макс. Т.е. общо към 900мл е изгорило? Че бая е свалило разхода, особено с тоя дълъг преход. Може би голяма част от причината е качването на вискозитета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #711 Отговорено 12 Април, 2020 преди 1 минута, Pavel_Pavlov написа: Ако разбирам правилно, долял е 300мл, а преди смяната е липсвало около 600мл до макс. Т.е. общо към 900мл е изгорило? Че бая е свалило разхода, особено с тоя дълъг преход. Може би голяма част от причината е качването на вискозитета. Долял е около 300 грама на 6к да иде на макс , като дойде до мен беше малко под средата още поне 300 за това ги слагам 600 но и 900 грама да са при 1.5 литра преди това ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #712 Отговорено 12 Април, 2020 (Редактирано) Преди 4 часа, fenabg написа: Долял е около 300 грама на 6к да иде на макс , като дойде до мен беше малко под средата още поне 300 за това ги слагам 600 И това за какъв пробег точно не става ясно. Да споделя моя к20 преди 250гр на 1000км, сега за 3000км изгори 250гр. Маслото няма да казвам какво е. Пп Това не вярвам да се срине и след 10хкм. Редактирано 12 Април, 2020 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #713 Отговорено 13 Април, 2020 Преди 7 часа, vespa написа: Пп Това не вярвам да се срине и след 10хкм. 9800км, явно по капката е така, по разхода на масло държи . Тук задачата е изпълнена като цяло и вида на капката не ме притеснява. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #714 Отговорено 14 Април, 2020 Чашков тест №1(да вземем да направим и една чашкова тема за масла ли ).Маслото е микс 5/30 Petro-Canada Supreme Synthetic-1,8л и RAVENOL DXG-1,5л по щека е на макс,не съм изтеглял несливаем остатък.Две градски обиколки,общо 22км. Последните 3-4 смени са само Petro-Canada Supreme Synthetic 5/30,сменяно на 5-7000км.За капка може би по-нататък,че с това градско по 4-5км в посока маслото не може да се стопли. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #715 Отговорено 14 Април, 2020 С „чашкова проба“ освен да видиш колко мръсотия е обрало маслото не знам какво друго заключение може да извадиш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #716 Отговорено 14 Април, 2020 Уважаеми, колеги, Първа страница на темата гласи "Тук се обсъждат капкови проби по шаблон:" Моля, не пълнете темата с офф топик Чашки и други подобни (и неподобни) съдове с отработено масло са напълно безсмислени практики, които за разлика от капковата проба (за която дори е създаден ASTM) не дават никаква информация, която да може да бъде подложена на обективен анализ, от който да бъде извлечена полезна информация за състоянието на маслото. Всяка "чашкова пандемия" оттук нататък отива директно в кошчето. 2 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1803 #717 Отговорено 16 Април, 2020 Капков тест 4 1. Petro-Canada ss 5w20. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-175300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60% 6.Средна скорост,около 30км/ч. 7.Сезон на експлоатация 26.12.2019 до 15.04.2020г. 8.Мото часове около 120? 9.Изразходвано гориво 370л. пропан бутан и 75л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.45л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване,къси преходи,студени стартове и повече работа на бензин и на място. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #718 Отговорено 16 Април, 2020 (Редактирано) Добре е за сега. Карай по-нататък. Редактирано 16 Април, 2020 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #719 Отговорено 21 Април, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 436 500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5100 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 20.04.2020; 9) Моточасове – около 135; 10) Изразходвано гориво - около 350 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (350 / 3.780) = 93; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. В периода - 15.02.2020 - 13.03.2020 г. - Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 7-10 мин. от сутрешното пътуване минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. По време на извънредното положение - няколко пъти по 30-40 мин. празен ход на КПП-тата; По-дълги преходи в резултат на търсене на най-подходящото КПП за влизане в /излизане от София; Увеличен брой кратки пътувания - за набавяне на най-необходимите за живот неща; История на офисна хартия 0-5100 км: Субективно - маслото все още се държи отлично. Няма разход. Тиха работа на мотора. Налягане е стабилно и в норма . Минималното отчетено налягане на празен ход е 0.95 бара. Все още съм над границата от 0.85 бара, която съм си поставил като "червена светлина" за прекратяване на експеримента. Продължавам напред . 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #720 Отговорено 21 Април, 2020 Не се оправдаха негативните ми очаквания. Маслото за сега се държи много добре. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове