tany66 7 #1 Публикувано 27 Януари, 2018 (Редактирано) Здравейте,от известно време започна да ми върти следният проблем,при спиране на светофар оборотите пропадат до към 450-500(не гасне) и почти веднага се вдигат на 750-800(Няма газ)..Това го прави рядко,2-3 пъти седмично.Клапаните са регулирани преди 1000 километра.Някаква насока?Благодаря предварително. Редактирано 27 Януари, 2018 от tany66 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #2 Отговорено 28 Януари, 2018 И при мене го прави, на дизел обаче. И не знам каква е причината, при ФРВ, пак дизел също го има. Нямам обяснение, но и не пречи засега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #3 Отговорено 12 Февруари, 2018 И аз го имам този проблем на дизела CRV. Доста е дразнещо. Нека колеги, които са открили причината за тази аномалия да споделят мнения! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
st34 99 #4 Отговорено 13 Февруари, 2018 На есен и при мен имаше подобен проблем (дизел) само, че оборотите се вдигнаха на 1200 - 1300 от момента на запалване без да падат, държеше си ги високи. Реших че е от въздушния филтър смених го, остана си така с високи обороти. Проблема го реших като почистих, (не знам как се казва ще го кръстя електронен дебитомер), намира се на кутията на въздушния филтър, на снимката с червено. Контактния ключ задължително изваден, за да не се налага да чистите грешки. Много на кофти място е, трябва да се свали целия филтър. Откачих буксата, извадих го и отстрани през процепа го напръсках с обезмаслител, ел. елементите имаха солидно покритие от черен мазен прах, почти не се виждаха. Въпреки че спрея веднага се изпарява изчаках известно време за да съм сигурен, че е изсъхнал. Монтаж и оборотите залепнаха на 750. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #5 Отговорено 13 Февруари, 2018 И аз имам същият проблем. Колата е 2.2 дизел. Забелязах, че оборотите падат при спиране на светофар, когато си на свободна, след като спре колата напълно се нормализират. Този ефект се получи след смяна на съединител, преди това го нямаше. Почистих дебитомера, но проблема остана. Та си мисля, дали не е от някоя хлабава връзка или някой спукано маркуче за вакуума? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #6 Отговорено 25 Февруари, 2018 Здравейте колеги, при мен също е налице проблема с пропадане на оборотите на ЦРВ дизел 2006г. 2,2 i-ctdi, 140 к.с.. Оборотите пропадат най-често след като съм подал газ на втора или трета предавка и точно преди светофар или легнал полицай, натисна рязко педала на съединителя и я освободя от скорост като продължавам известно време по инерция до пълното спиране на автомобила, точно тогава виждам как стрелката на оборотомера пада бързо и спира на третата чертичка т.е. на 750 оборота, като по този начин се получава лека вибрация на мотора респ. неравномерна работа. Като натисна спирачката и автомобила спре в покой оборотите се нормализират за секунда и стрелката застава между 750 и 1000 оборота т.е. по-средата между третата и четвъртата чертичка. Фактите са следните: гофрирания маркуч/въздуховод от кутията за въздушния филтър към смукателния колектор е сцепен при едната гривничка, като съм го облепил хубаво със скоч и ремонтна лента на 3М - надявам се че няма пропуск на въздух от така облепения въздуховод. Тази събота по примера на колегите , които са описали по-горе, свалих кутията на въздушния филтър с цел почистване на дебитомера. Дебитомера действително беше доста почернял от сажди. Измих кутията на въздушния филтър, сложих нов въздушен филтър на Кnecht/Mahle /между другото произведени в България, тъй като взех и един горивен филтър на Кнехт също произведен в България, но смяната му ще почака по-топло време/. Дебитомера го изчистих хубаво със спрей за Дебитомери и подобни сензори.Сложих изсъхналия дебитомер на кутията и монтирах цялата кутия ведно с новия въздушен филтър и почистен дебитомер. След цялата тая процедура пропадането на оборотите остана т.е. този проблем не се изчисти. Сега нещото, което искам да споделя с вас с цел търсене на някаква взаимовръзка е следното: когато ми пропаднат обротите като натисна педала на съединителя същите веднага се нормализират. Повтарям пак - оборотите ми пропадат винаги когато съм по инерция с изключена скорост и се нормализират или като спра на място с натискане на спирачката или докато още колата е в движение по инерция натисна педала на съединителя. Въпроса ми е каква е връзка с педала на съединителя, така че щом го натисна оборотите веднага се нормализират. На педала на съединителя има два датчика - единия е активиран при отпуснат педал, а другия при натиснат. Какви са тези датчици и за какво служат? Да не би единия да е за круиз контрола и да влияе по някакъв начин за проблема с пропадане на оборотите? Още нещо, когато изключвам от скорост с цел колата да се движи за кратко по инерция /естествено в градски условия/ до достигането на светофар, пресечка, легнал полицай и др., ако изключа съединителя рязко оборотите ми пропадат, ако изключа съединителя плавно т.е. една идея да задържа крака на педала, оборотите никога не ми пропадат. Каква е връзката тука? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dalgia15 5 #7 Отговорено 23 Октомври, 2018 Здравейте колеги, относно прословутия проблем с оборотите, всички които го имат да се приготвят за смяна на демпферна шайба на колянов вал. При мен и още един колега след смяната и оборотите не мърдат, и като цяло стоят леко по високи. Все едно съм с Аудито... Та така, да си знаете! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #8 Отговорено 24 Октомври, 2018 Цитат Здравейте колеги, относно прословутия проблем с оборотите, всички които го имат да се приготвят за смяна на демпферна шайба на колянов вал. Колега, а каква е връзката с демпферната шайба на коляновия вал, че нещо не мога да си го обясня. При положение, че няма вибрации или чукане от нея, няма никакви шумове от обтяжната ролка на пистовия ремък /свирене, стържене и прочие/ т.е. няма нищо притеснително по движението и шума на пистовия ремък, а при проблем с демпферната шайба би трябвало да даде отражение и на пистовия ремък и обтегача му. Отделно от това лятото съм наблюдавал движението на демпферната шайба при запален двигател и същата се движи равномерно без някакви видими отклонения, вибрации и шумове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bloiler 37 #9 Отговорено 24 Октомври, 2018 (Редактирано) И според мене не трябва да има общо с демпферната шайба. При мене това пропадане се появява когато колата не е достигнала работна температура и много, много рядко, когато е загряла. В тази връзка се замислям дали ЕГР-а няма някаква вина. Моя е изчистен преди 1000 км. и проблема пак пропадането го има, когато е студена. Наистина изчезва внезапно ако натиснеш съединителя, както е казал колегата по - горе. Редактирано 24 Октомври, 2018 от bloiler Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 132 #10 Отговорено 24 Октомври, 2018 При мен също понякога се наблюдава това пропадане на оборотите, но колата е бензин автоматик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paruchev 15 #11 Отговорено 27 Октомври, 2018 Шайбата на коляновия вал е сменена с оригинална никаква файда, пак се получава на момент пропадането на оборотите на свободна на 2.2 дизела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #12 Отговорено 19 Ноември, 2018 Като го забелязах при мене си мислех, че е някакъв рядък и незначителен проблем, но като гледам явно го има при всички 2,2 дизел, но повечето хора не го забелязват или не търсят решение, защото поне според мойте наблюдение не е сериозно - колата никога не е загасвала, колкото и да са падали оборотите. И въпреки всичко ми се ще да разбера от какво е. И според мен няма общо с маховика, по-скоро с някой от датчиците на педала на съединителя ще да е, както е написал един от колегите, и то точно този за круиз контрола според мен, защото оборотите не се стабилизират докато си в движение, т.е. трябва скоростта да стане нула или да натиснеш съединителя. Между другото стабилизира се и като подадеш малко газ на празен ход, например над 1000-1200 и като върнеш газта вече е ОК. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paruchev 15 #13 Отговорено 3 Декември, 2018 да не е от евтин горивен филтър? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 629 #14 Отговорено 4 Декември, 2018 И на газ пропадат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richard 41 #15 Отговорено 4 Декември, 2018 Преди 1 час, plambeto написа: И на газ пропадат. Пламбе, при нас лесно - реглаж клапани, свещи, кабели, капачка, палец .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dalgia15 5 #16 Отговорено 30 Декември, 2018 На 23.10.2018 г. at 16:00, dalgia15 написа: За съжаление се оказахте прави, днес отново оборотите паднаха, не знам вече от какво може да е. Надявам се някой да разбере, че полудявам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Емо Манолов 0 #17 Отговорено 30 Декември, 2018 И при мен е така. CR-V 2.2 2005 Не и обръщам внимание защото никога двигателят не е зсгасвал поради този проблем, но е дразнещо. И както каза по горе колегата Cucy има отношение със скороста. При мен е така: Изключвам от скорост в движение и оборотите падат под минималните и аха.. да загасне докато колата се движи по инерция. В момента в който спра (скороста стане "0"), оборотите се възстановяват! Ако някой открие нещо конкретно, пишете! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ico76 1 #18 Отговорено 2 Февруари, 2019 Скоро пак почистих дебитомера. За сега не забелязвам пропадане на оборотите. Колко ще е траен ефекта, никой не знае. Става въпрос за 2.2 дизел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MNED 16 #19 Отговорено 3 Февруари, 2019 При мен се получава така като набера скорост и после изключа от скорост.Оборотите играят и погледнато през диагностика https://streamable.com/k4wqh Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dalgia15 5 #20 Отговорено 3 Февруари, 2019 (Редактирано) Колега, защо ти свети ламбда сондата? Първо трябва нея да оправиш, след това да търсиш причина за тази игра на оборотите, но нещата може да са свързани. Редактирано 3 Февруари, 2019 от dindin Предходно мнение не се цитира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MNED 16 #21 Отговорено 3 Февруари, 2019 (Редактирано) Ако под ламда сонда имаш предвид чека свети за грешка на кнок сензора въпреки че го смених продължава да свети от време на време. Редактирано 3 Февруари, 2019 от dindin Предходно мнение не се цитира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dalgia15 5 #22 Отговорено 4 Февруари, 2019 Преди 15 часа, MNED написа: Ако под ламда сонда имаш предвид чека свети за грешка на кнок сензора въпреки че го смених продължава да свети от време на време. Да, него имах в предвид, извинявай. На 2 бензинови коли така ни са играели оборотите, и се оправяха след почистване на дроселовата клапа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MNED 16 #23 Отговорено 4 Февруари, 2019 Почистена и регулирани клапъни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #24 Отговорено 4 Февруари, 2019 (Редактирано) 2ра ген има ли IACVклапан или още го пишат моторче за празен ход.Ако имате почистен ли е.Това за колегата от 1 пост и спиране на светофара.При мен това го прави 1 ген автоматик като спра на светофар и пропадат,това е когато са затегнали клапаните и IACV клапана задръстен. Редактирано 4 Февруари, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #25 Отговорено 4 Февруари, 2019 2005-2006 нямат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #26 Отговорено 5 Февруари, 2019 Значи колегата пуснал темата може да го почисти и тези до 2005,ако почисти и дросела всичко ще дойде на мястото си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #27 Отговорено 5 Февруари, 2019 При мен всичко е почистено, но пак продължава с пропадането на оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #28 Отговорено 5 Февруари, 2019 (Редактирано) Пръскането с спрей при мен не даде никакъв ефект в почистването при IACV трябва киснене с обезмаслител за да се изкара от там мазната чернилка задръстила го . Същото е и при дросела.При мен ефект даде напръскване с обезмаслител изчакване и пръскане с спрей ,и така няколко пъти. Идеята ми е може да са го чистили но КАК, и да е останал непочистен. Редактирано 5 Февруари, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #29 Отговорено 5 Февруари, 2019 Направени са две процедури с обезмаслител и спрей, след това подсушаване и сглобяване. почистени са двата ЕГР (дросел), и колекторите към тях. ДПФ го почистих само със спрей, но той си беше добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #30 Отговорено 5 Февруари, 2019 Преди 1 час, Dakota написа: ..... ДПФ го почистих само със спрей, но той си беше добре. Я го снимай това нещо което си пръскал и го качи , че ми е много интересно какво животно е ? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #31 Отговорено 7 Февруари, 2019 Грешката е моя! Сега видях какво съм написал (ДПФ), за (МАП) сензора става на въпрос (намира се на кутията на въздушния филтър). Съжалявам, но само тези снимки съм запазил. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Петър Киров 9 #32 Отговорено 3 Юли, 2020 И аз го имам този проблем CR-V 2 - 2.2 дизел 2006 г....Май няма точно установен виновник? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petargazdov89 4 #33 Отговорено 4 Юли, 2020 Здравейте колеги има ли намерено решение на проблема и при мен се появи след смяна на съединителя акорд 7 2.2 140 Чистих дросел,смукателен колектор Егр, Дебитомер, Мап .... решение никакво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petargazdov89 4 #34 Отговорено 18 Юли, 2020 Ако някой се интересува за пропадането на оборотите направих следното нещо и се оправят нещата : махам клемите на акумулатора за около 20-30 мин и закачам в обратният ред от + към - и оборотите си заковават няма пропадания няма проблеми , по светофари и темподобни ..... Но се случи следното нещо : загасих я без да искам като изпуснах педала на съединителя и при следващо палене колата беше олашкана както преди ресета ..... Ако има компетентен колега да изрази мнение дали ТПС на дросел клапта не прави мизерий ..... Та след ресет и малко каране да си се калибрира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 120 #35 Отговорено 19 Юли, 2020 И аз го имам проблема. Въпросът ми е, как колата разбира, че съм на втора скорост, та точно на втора скорост да ми прави парчета? Има ли датчик за положението на скоростния лост? Контролът на спусккането се включва, само на първа скорост и това ме навежда на мисълта, че има нещо, което следи, на коя предавка се кара. Има вероятност да е точно от това "нещо". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d4rks73p 1 #36 Отговорено 6 Септември, 2020 Здравейте колеги, потвърждавам за проблема при 2.2 i-cdti. След свободна и до пълно спиране на сфетофар падат оборотите и има лека вибрация. След спиране в покой се нормализират. Утре ше пробвам със сваляне на клемите и закачане отново като колегата по-горе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petargazdov89 4 #37 Отговорено 31 Октомври, 2020 има ли решение по въпроса при някой ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #38 Отговорено 19 Април, 2021 Възможно решение на проблема! След много опити, диагностика и почистване на какво ли не, проблема с пропадане на оборотите си остан (След свободна и до пълно спиране на сфетофар падат оборотите и има лека вибрация). Тази година след като се наложи да сменя ремъка, се оказа, че трябва да се сменят две ролки - обтяжната и някаква друга според майстора. Понеже ролкити са метални ми предложи да смени само лагерите, което ми спести много финикойски знаци. При първото запалване на колата след ремонта забелязах, че двигателя работи по-тихо и проблема с падане на оборотите на свободна при спиране вечв го няма. Реших да я покарам един месец (тест период) и ако не се пряви пропадане на оборотите да ви споделя една от възможните причини. На въпроса: След свободна и до пълно спиране на сфетофар падат оборотите и има лека вибрация. Решението при мен е било от смяна на ролките на пистовия ремък. П.С. Моля, ако някой потвърди, че и при него след смяна на ролките се е оправил проблема с пропадане на оборотите, да посочи, че това е решението на проблема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #39 Отговорено 23 Април, 2021 Не е това решението и аз сменях разбити лагери в ролки и шайбата на алтернатора, но пропадането на оборотите си го имам като симптом. Друга е причината, но не знам каква! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 120 #40 Отговорено 27 Април, 2021 И до сега, толкова години, никой ли не е направил комп. тест в движение, да се види, какво точно се случва, преди и по време на пропадането на оборотите. Коя система дава отклонения или кой датчик? Поне опит правен ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове