Jump to content
Gogo.sokola

Волана дърпа на ляво и дясно

Recommended Posts

Приемам.
Факт е обаче ,че се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсюлютно никакви признаци присъщи на главината не съм имал,поради което никога не съм се съмнявал в нея.
На предната кола съм сменял три пъти лагери(Нисан Примера),само,че там се чуваше виене,на границата със стържене.
И доста монтьори са се заблуждавали,че всичко е на ред и са излизали с обяснение,че си въобразявам.
Ходил съм по сервизи само в Германия ,където живея.
Тук не обръщат голямо внимание на стари коли,в България сигурно отдавна да съм го забравил този проблем.
Новата главина е на марката Meyle,за която никога и не бях чувал,но пък съм доволен,че най-на края я вкарах в пътя тази кола.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да което е логично, всички лагери имат милиони/обороти живот. Всички знаем при признак на умора на лагера какво се случва. Някой друг с подобен проблем, който е сменял лагера и проблема се е оправил, поздрави на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tokyo,има логика в думите ти,само,че факт е промяната която настъпи след смяната на въпросната главина.
По пътя на логиката ,както аз,така и много майстори търсехме проблемът на много други места.
Логиката обаче не помогна.
Интересното е,че всички вещи лица бърникали ми по колата,бяха убедени,че проблемът идва от предицата.
Нови зимни гуми сложих и вече този проблем е забравен.
Оказа се,че Акордът не е много логична кола,а си иска точната поддръжка.
Посещението при не доказани майстори е инвестиция в образованието им ,за сметка на нашите коли.
Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем - автомобилът ми дърпа само на дясно - и със зимните и с летните гуми. Минах през всички възможни стендове и реглажи - всичко е перфектно. На 3D стенд-а всичко е в зеленото,дори под допустимата граница. Разменях гумите - предни със задни,въртях ги по всякакъв начин - пак дърпа в дясно. Брат ми има същия ACCORD ,но неговия е седан и е TYPE S (моята е комби) - и неговата дърпа в дясно,само че, като че ли по-малко от моята. Дори си сменихме направо джантите с гумите за 1 месец - пак същата работа. Но аз вече свикнах ,не ми прави много впечатление и така си карам вече 2-ра година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем - автомобилът ми дърпа само на дясно - и със зимните и с летните гуми. Минах през всички възможни стендове и реглажи - всичко е перфектно. На 3D стенд-а всичко е в зеленото,дори под допустимата граница. Разменях гумите - предни със задни,въртях ги по всякакъв начин - пак дърпа в дясно. Брат ми има същия ACCORD ,но неговия е седан и е TYPE S (моята е комби) - и неговата дърпа в дясно,само че, като че ли по-малко от моята. Дори си сменихме направо джантите с гумите за 1 месец - пак същата работа. Но аз вече свикнах ,не ми прави много впечатление и така си карам вече 2-ра година.

Проблема ти не е същия, автора на тази тема се оплаква от дърпане на колата НАЛЯВО И НАДЯСНО. Ти нямаш проблем, защото пътищата имат наклон към канавката (надясно) и колата следва този наклон. Ако отидеш със същата кола в Англия, тогава колата ти ще дърпа наляво, което означава, че нямаш никакъв проблем. Всъщност наклона на пътя тегли колата надясно.

Редактирано от Tokio
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, не търсете проблеми там, където ги няма. Няма идеално равен път, нито идеално прав, така че и никоя кола не може да следва осевата линия по конец. Ако има проблеми, те си личат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата пуснал темата - това което си описал е съвсем нормално, предполагам не очакваш да ускоряваш и колата да държи права линия на какъвто и да е път, нито при различен наклон и коловози да държи права линия, физични закони са това.

Хонда управлението е по-директно от на други автомобили и на волана се усеща всяка неравнина на пътя, още повече ако си с широки и ниско-профилни гуми.

Докато все още карах със 17-ки, на караулката на Горубляне коловозите едва не ме изхвърлиха в един камион, а карах с 60км/ч, колата стана почти неуправляема лодка за около 1-2 секунди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 2.10.2017 г. at 17:16, Cap_Slow написа:

От скоро съм собственик на Акорд 7ма генерация и аз забелязвам същото. Като влезе в някой коловоз на пътя има осезаемо дърпане на волана. Моите гуми са чисто нови, 2 пъти минавах стенд и проверка на окачването, но и честно казано не съм сигурен дали това е проблем. Факт е обаче, че това е първата кола, в която усещам такова нещо, а съм карал и 2 БМВ-та, които също са с доста директни волани и дават добър feedback, но такъв ефект там не съм наблюдавал.

сАз да си добавя към първото мнение в темата. Това увличане по неравностите си го има, но имах и доста сериозно дърпане в дясно и с двата нови комплекта гуми. Отидох на динамичен баланс на гумите, където машината отчита и дали гумата дърпа настрани и колко, след което посочва коя гума къде да се сложи, за да изчезне това дърпане или поне да е минимално. След баланса положението е супер. Препоръчвам на всеки да инвестира 25лв в това нещо, преди да се вкарва в други филми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Cap_Slow написа:

 

сАз да си добавя към първото мнение в темата. Това увличане по неравностите си го има, но имах и доста сериозно дърпане в дясно и с двата нови комплекта гуми. Отидох на динамичен баланс на гумите, където машината отчита и дали гумата дърпа настрани и колко, след което посочва коя гума къде да се сложи, за да изчезне това дърпане или поне да е минимално. След баланса положението е супер. Препоръчвам на всеки да инвестира 25лв в това нещо, преди да се вкарва в други филми.

Здравей Колега, би ли дал малко по вече информация за този динамичен баланс, че и при мен се получава нещо такова със зимните гуми. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами машината на която се прави на външен вид е като всяка друга, но има нещо като вал или как да кажа, повърхност върху която се върти гумата. 

Преди самия процес се мие гумата, изчиства се от камъчета влезнали между грайферите и след това се подсушава. След като се завърти показва освен колко грама са необходими за баланса, колко нютона дърпане има и накъде. 

Междувременно ти минават главините с телена четка или нещо подобно и ти ги боядисват със спрей. Накрая гумите се помпят спрямо това, което пише на табелката на вратата, а не на 3 атмосфери и да ти изпадат зъбите. 

Човека работи в Обеля, отзиви за него има в почти всеки форум. Ако се затрудняваш с намирането му може ми пишеш на лс, да не излезе, че му правя реклама, но човека реално си я заслужава. Абсолютен перфекционист. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,

Наистина не съм виждал такова чудо до сега. За жалост аз съм във Варна и няма как да се възползвам от услугите на този сервиз. Ще проверя дали и при нас се предлага тази услуга. Очевидно е нещо ново което тепърва навлиза по нашите ширини. В интернет за "динамичен баланс" излизат резултати само за традиционните машини. Ако намеря във Варна ще пиша, за да могат и други колеги да се възползват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.01.2018 г. at 17:45, DAN_DAN написа:

Наистина не съм виждал такова чудо до сега. За жалост аз съм във Варна и няма как да се възползвам от услугите на този сервиз.

Попаднах на тази тема, понеже имах проблеми с теглене настрани от гуми и мога да кажа, че такава машина за динамичен или оптимизиран баланс има във Варна - в сервиз Примекс. Днес колега ходи със служебна кола, която дърпаше след слагане на чисто нови зимни гуми Барум. Тествали са гумите с машина с развъртане и притискане във валяк, за създаване на имитация на реално натоварване. Открили са, че едната гума не е съвсем наред, размествали са гуми и са ги премонтирали по някаква система, в резултат на което колата се е оправила.

Аз имах такъв проблем с дърпане надясно, когато купих джипката и след баланс на преден мост не се оправи. Майсторът ми каза, че е от гуми. Тогава не знаех за този тип динамичен баланс и сменях на слуки - първо предни със задни - не се оправи, след това предни, лява с дясна и се оправи. Видимо гумите бяха съвсем равномерно износени и нямаха никакви кривини.

И на мен ми прави впечатление, че при неголям наклон на пътя, колата тегли повече от това, което съм свикнал с други автомобили и не знам дали е от гумите или така е устроено окачването.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега.При мен се получи такова нещо при смяната на зимните гуми с летни.Зимните са 205/55R16,летните 225/45R17.Баланс,всичко е точно,а не стига,че започна да дърпа при неравности и наклони,настъпя ли я по-сериозно,започва да върти гуми,и да включва електрониката.За това,последното,си обяснявам,че е още хладно и не могат да зацепят,но за ходенето наляво и надясно,още търся логично обяснение.Да кажем,че са хем по-широки,хем по-ниски,но някак не ми звучи правдоподобно!Успех и имам ли някакъв резултат,ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На неравен път и моята дърпа накъдето реши. Обикновено е по наклона на пътя.

 

----------

 

Хонда използва означението "i-CTDi", има го написано на капака/вратата на багажника.  

 

659320505_Annotation2020-03-31091038.thumb.png.16f85fb5736d0da25084b2012af41b60.png989260489_Annotation2020-03-31090812.thumb.png.fe0ff1939973e4b6933369726168984e.png 

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ogi28b написа:

Хонда използва означението "i-CTDi", има го написано на капака/вратата на багажника.

Не разбрах моето I-CTDI какво не ти харесва :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам го за пример за правилно изписване, че беше най-близо. Оградено е в зелено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, ogi28b написа:

Използвам го за пример за правилно изписване

Ахаа :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.10.2017 г. at 19:19, Valkov90 написа:

И аз го имам този проблем и като гледам нещата вървят на смяна на цялото окачване отзад, точно това говорих с Младен преди малко по телефона. Колега сериозен ли си главина без никакво виене, тропане и звук. Та още днес щом я качиха на подемника и се вижда задна дясна гума как стои леко крива настрани, неестетично и няма как да не се забележи, лявата е в много по-разумни граници.

Оправи ли се след това? При мен дърпа само на дясно, и е много неприятно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мини един стенд и нещата ще се изяснят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавах два пъти, никакъв резултат, дърпа си на дясно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е имала удар някога тази кола каквото и да се прави винаги ще си тегли на някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Митко Йотов написа:

Ако е имала удар някога тази кола каквото и да се прави винаги ще си тегли на някъде.

Не е удряна, проверил съм преди да я закупя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платната за движение, особено в междуселската мрежа, имат наклон на дясно с цел отичане на водата при валеж. Така че ако тегли слабо, може това да е причината, комбинирана с поомекнали амортисьори. Опитай да караш върху осовата линия на някой междуселищен път (евентуално и в насрещното) и виж дали има някаква промяна в поведението.

Ако обаче тегли осезаемо, надали наклона на настилката ще е причината за това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Terje написа:

Платната за движение, особено в междуселската мрежа, имат наклон на дясно с цел отичане на водата при валеж. Така че ако тегли слабо, може това да е причината, комбинирана с поомекнали амортисьори. Опитай да караш върху осовата линия на някой междуселищен път (евентуално и в насрещното) и виж дали има някаква промяна в поведението.

Ако обаче тегли осезаемо, надали наклона на настилката ще е причината за това.

 Точно това написах и аз още в началото на темата. Наклона на пътя е надясно, затова всички се оплакват от теглене надясно и нито един от теглене наляво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако дърпа надясно само при рязко ускорение (а при нормално търкаляне си върви направо), причината е съвсем друга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква е тя? Карета, полуоски?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Terje написа:

Платната за движение, особено в междуселската мрежа, имат наклон на дясно с цел отичане на водата при валеж. Така че ако тегли слабо, може това да е причината, комбинирана с поомекнали амортисьори. Опитай да караш върху осовата линия на някой междуселищен път (евентуално и в насрещното) и виж дали има някаква промяна в поведението.

Ако обаче тегли осезаемо, надали наклона на настилката ще е причината за това.

Карах в средата, насрещното, на магистрала и какво ли още не, като пусна волана и иска да ме вкарва в канавката в дясно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, smirky написа:

И каква е тя? Карета, полуоски?

Разрушени тампони на мотора и кутията.

При мръсна газ от място се изместват спрямо коша и реглажа на предницата отива по дяволите. Но при лека газ и по инерция движението си е праволинейно, като "по конец".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Глупости… от тампон на мотора да дърпало на дясно, само от тампон на мотора няма да е. Наясно ли си, че тия носачи и рейка се държат за магарето, не за мотора и кутията. Вече за тампони на предния мост, може да се говори. Каретата и полуоските нямат общо със сходимостта не случайно.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм чел теория (май тук във форума), че при рязко потегляне едното колело получава една идея по-голям въртящ момент и затова дърпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, sashua написа:

Глупости…

Добре е че имаш критично мнение, но го изразявай по-умерено!

Теорията е знание, но понякога познанието от практиката я надскача, а може и да я обори.

Не открих къде съм описал моя случай, но като купих Акорда си (7-ма / 2.4 / АТ / комби) колата на старт дърпаше осезаемо надясно. Във всички други режими на движение си ходеше праволинейно, та вероятно не е такъв проблема на колегата.

Въртяхме гуми, мина стенд, разменяхме предните тампони на долните носачи (по подозрение че са разменени при смяна) и т. н. - всичко пробвахме.

После забелязах че мотора доста "настръхва" в коша, а имаше и някакъв странен тих и глух удар под капака, при минаване на скорост през легнали полицаи, та вероятно се е удрял в него.

Огледахме тампоните на мотора (2 скъсани и 1 почти) и кутията (1 скъсан и 1 почти) и ги смених. Колата "заспа" и на старт.

А сега намери учебник в който си чел таквоз нещо?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си отговори, че може би не е такъв случая на автора, и въпреки всичко го предлагаш? Е не е ли това глупост? Да четем заедно, че тия всички останали моменти, освен на старт са тия, които автора визира като проблем при него, и отново глупост ли е - да.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Написах го заради колегата проявил любопитство.

На теб поясних, заради "езика на изявата Ти".

А Ти, жив и здрав, па трупай житейски опит на свой гръб, щом не ти е полезно. Извинявай че отнех важно време от планетарната Ти значимост!

От форума се научават много неща - периферно на конкретния проблем.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така наречения torque steering, който е характерен за повечето автомобили с предно предаване, поради несиметричния дизайн на моделите с напречно разположение на двигателя, води до описаното от @ceco_accord поведение. Това ограничава и препоръчителната мощност на автомобилите само с предно задвижване на около 300 кс. Проблемни тампони на двигателя може да увеличават ефекта, като засилват разликата във въртящите моменти.

Но това е само при рязко ускорение, и не е особено изразено в нормално управление на автомобила. В случая описан от @Pavel681 причината е по-скоро на друго място. Аз бих проверил също, дали спирачните апарати на някое от десните колела не задържа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверени са, сменях дискове и накладки преди седмица, нищо не задържа, сменени са тампони, биалетки и всякакви други неща по окачването включително и амортисьори, преди смяната пак си дърпа ше, та работата отива май към смяна на целия автомобил. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сигурно си проверил, но да не би да е от гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel681 написа:

... та работата отива май към смяна на целия автомобил. 

Това сигурно е "първоаприлска" шегичка, а и кой ще я купи така?

Трябва да се намери и оправи, освен ако не си внушаваш неволно че проблема е съществен.

Покарай друга такава кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма на кого да се кача да по карам такава кола, пък и никой няма да си я даде да се правят експерименти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако минаваш през Търново и имаме време да се видим, нямам притеснения - ще покараш моята. Бензин е и има разлика, но би придобил някаква представа. Миналата година смених почти цялото окачване, без амортисьори. Задните лагер главини също, плюс предни и задни дискове с накладки. Тоест, колата е приличен обект за тест и сравнение.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...