Veseliq 1556 #1 Публикувано 22 Април, 2017 (Редактирано) Вечерта преди 4000 километърно пътуване, за късмет след като паркирах усетих миризма на изгоряло феродо и с обикаляне около колата установих, че е от задно ляво колело. Джантата беше гореща и имаше чернилка от накладките. Веднага се обадих на квартален майстор (това се случва в 5 вечерта), който прие колата и каза, че е блокирал спирачния апарат (не на ръчната). Взе ми едни пари за това, че е изчистил, раздвижил апарата, че вече бил ОК и още едни пари за нов комплект задни накладки, защото задна лява, била приключила. Накладките са TRW, защото най-хубавите, които успял да вземе на момента. Бях безкрайно благодарен, защото това се случва вечерта преди да замина. За нещастие, някъде във Франция, установих, че явно апарата пак е спрял да се отваря, колелото се беше напекло и така на обратно съм карал почти без да натискам спирачки (спирайки с двигателя), с голяма дистанция на магистралата и в крайна сметка се прибрах жив здрав. Но резултата е, че заден ляв диск има огромен ръб, накладката отново е приключила и се надявам апарата да не е за смяна, че няма да е евтин. Майсторът каза, че ще я оправя, но преди да рискувам отново да "изчисти и раздвижи спирачките" и да сложим още едни накладки - искам да попитам на друг случвало ли се е и каква точно е причината? Според четенето на теми за 7ма ген, може да е от накладките - но миналите мисля, че бяха оригинални и първия път го направи с тях. Сега съм решил да взема оригинални дискове и накладки от UK, но искам да съм сигурен, че апаратът няма да съсипе и тях. Редактирано 22 Април, 2017 от Veseliq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #2 Отговорено 22 Април, 2017 Ако не отстраниш проблема с апарата ще скапеш и тях. На мен ми звучи по-скоро на запушване по магистралите, ако приемем, че е раздвижвал и цилиндъра, а не само водачите. Имал съм такъв случай с предни апарати и в крайна сметка ги смених-на Сивик. Не знам каква е и вероятността от толкова нагряване да не се деформира нещо по апаратите. Смени спирачната течност и като обезвъздушават да следят дали изхвърля еднакво количество и от двете страни. Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #3 Отговорено 22 Април, 2017 Спирачният ти цилиндър най-вероятно има язви, ако и маншонът е скъсан влиза мизерия и се наслагва. Тоя филм съм го гледал, само че на задна дясна. Задържа ли след "почистване и раздвижване" обикновено си плаче за ремонтен комплект. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #4 Отговорено 22 Април, 2017 Мда, и при мен беше задна дясна, ремонтен комплект бе при мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #5 Отговорено 22 Април, 2017 Може и от супортите да е,но най-добре се разбира като се разглоби апарата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr. Accord 4 #6 Отговорено 22 Април, 2017 И аз минах по този път. Буталата на апаратите вече ги правят от разни "модерни" сплави и ако не се сменя редовно спирачната течност, корозират. Аз смених буталата и ремонтните комплекти и сега апаратите са невероятно чувствителни. Този проблем засяга и новите модели на много марки луксозни коли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #7 Отговорено 22 Април, 2017 (Редактирано) Същия еднократен случай -задно дасно. Понеже съм автомат и колцата върви с малко газ, и е чувствителна към всякакво съпротивление, го усетих още след кръстовището на което се случи. До спирането бях минал не повече от 1 км. Диска беше горещ, с лилавееща ивица. Отидох до познат монтьор, който нищо нередно не видя, но за всеки случай пилнахме малко металните уши на накладките, за да се движат по-лесно в апарата. Съвсем малко -не тропат. На спокойствие проверявах: водачите -ОК, семеринг -ОК, бутало -леко кородирало, накладка -ОК. Това бе миналото лято. От тогава не се е случвало, а лилавата пътечка на диска изчезна след месец. Вдигнал съм им мерника понеже накладките имат 4 мм феродо, а дискът е 7,85мм, та ще ги сменям заедно + ремонтен комплект (буталца / семеринги). Нито знам защо се случи, нито защо не се повтори На предния Акорд (от подписа ми) бе задържало предно дясно, на 2 пъти. Смених и двете предни бутала. Като превенция -не бива да се кара с много изтънели накладки, понеже буталцето излизат по-навън и усукването е по-голямо (макар и теоретично) . Редактирано 22 Април, 2017 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #8 Отговорено 22 Април, 2017 (Редактирано) Благодаря за отговорите! Въпросът е, че спирачната течност беше сменена ноември в Юби-ко, с оригинална, (като редовно сменям всички течности, които могат да се сменят на колата). Миналата смяна по сервизна книжка е била в представителството в Швейцария преди 3 години... Освен това изобщо не успявам да усетя разлика във вървежда на колата - не мисля, че задържа, просто не се отпуска напълно и явно има леко триене. От както се прибрах от въпросното пътуване преди месец, съм карал колата веднъж за 7-8км градско вчера и пак се напече колелото и миришеше на феродо, но колата си тръгваше със същата лекота като пусна педала на газта. Така като чета, остава да попитам - това ли е ремонтния комплект? Има ли такива, които се продават у нас? Направо да говоря с майстора да взема ремонтен комплект и да свали апарата да го правим. Редактирано 22 Април, 2017 от Veseliq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
migga 20 #9 Отговорено 22 Април, 2017 (Редактирано) Здравей, Би ли споделил колко спирачна течност събира, тъй като и аз искам да я сменя. Благодаря Редактирано 22 Април, 2017 от migga Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #10 Отговорено 22 Април, 2017 Е, то ако задържаше малко по-силно, да си се запалил. Явно и като при мен, не е върнало докрай. Просто по случайност бях на познат равен участък и усетих след ускоряването че не заключва лок-ъп-а, тоест и трябва повечко мощност. Кръстовището не налагаше спиране и не знам как би тръгнала при пускане на спирачката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #11 Отговорено 23 Април, 2017 Така като чета, остава да попитам - това ли е ремонтния комплект? Има ли такива, които се продават у нас? Направо да говоря с майстора да взема ремонтен комплект и да свали апарата да го правим. Да,това е ремонтният комплект. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #12 Отговорено 23 Април, 2017 Здравей, Би ли споделил колко спирачна течност събира, тъй като и аз искам да я сменя. Благодаря Между това ,колко събира и колко ще отидат за промивка и обезвъздушаване има доста разлика. 1 литър ще бъде достатъчен за операцията. Ако има смяна на течност без смяна с нови накладки,течността скрита в буталата не се сменя....просто пътя и потока не минава от там. Но при смяна накладки буталата се прибират и точно в този момент се изхвърля най-голямата мизерия,тъй като точно там-зад буталото на сп.цилиндър става окисляването и корозията.Течността се източва ,докато почне да излиза толкова бистра,колкото и наливаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #13 Отговорено 23 Април, 2017 Мда, като ми сменяха на Акорда миналата година отиде към литър и нещо Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #14 Отговорено 23 Април, 2017 Течността се сменя, на максимум 2 години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #15 Отговорено 23 Април, 2017 Какво значи максимум 2 години? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #16 Отговорено 23 Април, 2017 Значи максимум 731 дни, ако едната година е високосна . Но това е само по БДС, защото знаем, че българинът винаги си има 1 наум и като го прибави към въпросните 2 години, след третата година тъкмо ще си смени течността на време . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #17 Отговорено 23 Април, 2017 Значи, че тази течност след 2г. вече няма свойствата, които са нужни за да си върши работата. Това обаче не значи, че не може да се скапе и за една година, всичко това зависи и от експлоатацията, но при нормални условия годността й е 2г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #18 Отговорено 23 Април, 2017 (Редактирано) Replace brake fluid Use only DOT 3 or DOT 4 brake fluid. We recommend Genuine Honda Brake Fluid. Check that brake fluid level between the upper and lower marks on the reservoir (see page 19A-9) . Every 3 years Редактирано 23 Април, 2017 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #19 Отговорено 23 Април, 2017 Значи е три, объркал съм се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #20 Отговорено 23 Април, 2017 (Редактирано) Аз вчера сменях накладки. Сменихме и спирачната течност, стигна ми точно 1 литър. А между другото, да попитам, някой ако знае къде в Пловдив рециклират спирачни апарати и еостанал доволен от свършената работа, да сподели. Благодаря. Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk Редактирано 24 Април, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #21 Отговорено 23 Април, 2017 Здравей, Би ли споделил колко спирачна течност събира, тъй като и аз искам да я сменя. Благодаря Ако имаш въпрос, бих предложил да пуснеш тема за него. Резултатът сега е, че аз търся решение на моя проблем, а темата се отклони в безкрайно друга посока за количество и време за смяна. Благодаря на policeman, който отговори дали това е въпросният ремонтен комплект. Течността се сменя, на максимум 2 години. Дори това да беше вярно (а както горе поясниха не е), препоръката е на 3 години. Както съм писал, сменям абсолютно всички течностти точно по препоръка - отново няма никаква връзка с темата. Течността е сменена ноември, така че апарата няма да е блокирал от стара течност. Искам отново да попитам дали има такива ремонтни комплекти в България - защото ebay-ски ще чакам над седмица, а ми се иска да я оправя идната седмица, за да пътувам с нея уикенда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #22 Отговорено 23 Април, 2017 Димо, звънни един телефон в Евро07 примерно. Ако пък се разходиш по Симеон, все ще ти предложат от някъде. Може да питаш и тук: http://www.japanparts-bg.com/ Хасан Не очаквай всичко да го има в нета, особено в БГ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
migga 20 #23 Отговорено 23 Април, 2017 (Редактирано) Между това ,колко събира и колко ще отидат за промивка и обезвъздушаване има доста разлика. 1 литър ще бъде достатъчен за операцията. Благодаря. Редактирано 24 Април, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #24 Отговорено 24 Април, 2017 Колега, прегледай тази тема и най-вече мнение №13. Въпросният майстор, също така е и търговец и продава нужните части. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #25 Отговорено 24 Април, 2017 ..Искам отново да попитам дали има такива ремонтни комплекти в България - защото ebay-ски ще чакам над седмица, а ми се иска да я оправя идната седмица, за да пътувам с нея уикенда. Няма как да го няма в БГ, защото въпросния спирачен апарат, освен посочените в линка Хонди, го ползват и Акордите от 6-та генерация, почти всички модели на Алфа, Фиат, Ланча, Ауди, Ситроен и Форд . Точно този комплект го няма в момента наличен в Тех-ко, но можеш да си вземеш по-обогатен на ЕRT парт номер 400945, при който имаш и пробки, маншони и за водачите, и за оста на ръчната, за 30 лв. . http://wwwtc.tech-co.net/tecdoc/4512/400945.BMP Можеш да си вземеш на същата фирма и само буталото, номер 150220-C, за 16 лв.http://wwwtc.tech-co.net/tecdoc/4512/150220-C.BMP, и комплект маншони, и О пръстена, номер 400464 за 8 лв. http://wwwtc.tech-co.net/tecdoc/4512/400464.BMP, и си правиш същия комплект, като от линка . Това са клиентски цени и ако ползваш жокер /помощ от приятел с отстъпки във фирмата/, цените падат с едни 30% надолу . 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #26 Отговорено 24 Април, 2017 ^ Ей го твоя приятел с отстъпки във фирмата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #27 Отговорено 24 Април, 2017 Само да вметна, че проблема на спирачната течност не е друго, а това, че е хигроскопична и поема влага, което влошава качествата й. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #28 Отговорено 24 Април, 2017 ... тоест, сваля "точката и на кипене" и засилва склонноста да образува газове при по-ниска температура от проектното нагряване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #29 Отговорено 24 Април, 2017 Само да вметна, че проблема на спирачната течност не е друго, а това, че е хигроскопична и поема влага, което влошава качествата й. Заради влагата ръждясват буталата и цилиндрите. Течността потъмнява. Корозията се отделя под формата на парчета киреч. Влагата пречи на сп.течност да не се разширява малко. Демек , като кипне водата, създава налягане, което води до намалена хлабина между накладка - диск. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #30 Отговорено 24 Април, 2017 Именно Цецо, благодарности! Иначе казано, колкото по-бързо караш и спираш, толкова по-често ще си сменяш течностите. П.С. За тези, които карат по-бързичко и съответно спират агресивно, има специална спирачна течност (спортна). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #31 Отговорено 24 Април, 2017 Не знам колко е осезаема разликата, особено при гражданските автомобили и какъв е смисъла от нея, ако си с "комфортни накладки". Техният висок фрикционен капацитет започва от студени и завършва на около 400градуса. Спортните накладки работят добре между 100 и 500 гр., като прехода от ефективната зона и неефективните крайни е сравнително плавен и леко разширява обхвата. По обясними причини, такива рядко се вграждат в стандартни автомобили от нисък и среден клас, а тези от високия имат подготвяща функция, която при рязко отнемане на газта (на средни и високи скорости) доближава накладките до диска, а вентилирани са и 4-те. Състезателните накладки пък "започват работа" от 250 и до 750 са с ефективно "плато" на сцепление, над която температура рязко губят "хватката", но там обикновенно дисковете вече са карбонови. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #32 Отговорено 24 Април, 2017 Колеги, айде да изчакаме развръзката вече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivailo Todorov 16 #33 Отговорено 25 Април, 2017 И аз мога да споделя, че ремонтирах и двата задни апарата. Първо единия блокира, раздвижих го понеже нямах време за ремонт. Но това почти съвпадна с периода ми за технически преглед - върнаха ме ( за Белгия става въпрос ). Оказа се, че от прегряването и блокажа двете задни гуми дадоха голяма разлика, над 40% блокиралата имаше по-малко спирачно усилие. И се наложи ремонт. Спирачния апарат имаше много ръжда, маншоните бяха здрави. Съгласен съм с вас, че е от спирачната течност. Но и двата задни апарата бяха в еднакво ръждиво състояние. Смених и двата с нов комплект гумички, по-евтино е от нов апарат. След ремонта и подмяна на спирачната течност мога да потвърдя, че колата вече спира. Имаше осезаема разлика. Само не зная за предните апарати,щом задните бяха в това състояние... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
g0sh 87 #34 Отговорено 25 Април, 2017 При мен също беше задържал леко заден десен. Бая разора диска. Оправиха ми го с ремонтен комплект в Ихтиман. Момчето поръча сутринта ремонтния комплект, на обяд дойде (с автобус ли, с кола ли не знам) но до след обяда беше готово. Което ме навежда на мисълта че ги има в България Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #35 Отговорено 26 Април, 2017 (Редактирано) Развръзката за сега е такава, че моят майстор (който се занимава с апарата първия път) хич не е добре със здравето и не се знае кога ще се върне. Юби-ко с това "300-400лв за нов апарат" без дори да са го видяли за пореден път ме отказват да ходя при тях. "Чавдар К" от форума ме насочи към този човек - специалист по спирачки, но сигурно идната седмица ще стигне до мен, намира се на военна рампа и ако дори половината написано за него е вярно, трябва да го оправи лесно. Ще пиша с колко сменени части сме стигнали до развръзка. Накладките и дисковете са минимума, но все още тая надежда, че калипърът подлежи на ремонт. Редактирано 26 Април, 2017 от Veseliq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #36 Отговорено 26 Април, 2017 Разбира се, че подлежи на ремонт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nvz 13 #37 Отговорено 27 Април, 2017 За дискове и накладки съм, така че май ще е най добре да раздвижа и апаратите като съм ги почнал. Весел, моля те пиши и цени за да се ориентираме доре-долу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #38 Отговорено 27 Април, 2017 Аз мисля да взема оригинални от УК, само да видим ситуацията със спирачката: http://www.coxmotorparts.co.uk/2009-2015-accord-tourer-brake-pads-discs-c-14_790_815.html За комби, дисковете са 90 паунда, 45 задни накладки, с доставка към 160 или 370лв. Ще сменя и спирачната течност още веднъж след цялото кипене, което е паднало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #39 Отговорено 27 Април, 2017 (Редактирано) Тези цени са без ддс(vat.).И моите дискове и накладки ги купих от там.Малко по скъпи са от афтърмаркет,но се надявам да изкарат повече. Редактирано 27 Април, 2017 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
adriancho 0 #40 Отговорено 15 Ноември, 2017 Здравейте, може ли да ми препоръчате на лично съобщение (за да избегнем реклами) човек, който може да ремонтира моят заден спирачен апарат днес или утре (15,16) за София, или петък (17.11), за Пловдив. Усетих го, че е блокирал а ми предстои дълго пътуване и предпочитам да не карам повече от 100-150км преди да бъде ремонтиран, защото накладки отзад са сменяни тази година. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове