Jump to content
sttekata

Първи "снежни" впечатления от Хонда ЦРВ III

Recommended Posts

Здравейте,

 

Днес, след първия сняг за тази година и първи за моята нова кола - Хонда ЦРВ IIIген. останах малко разочарован от това как се държи на сняг.

База за сравнение ми е Нисан Х-трейл като разликата между хондата и него е огромна в плюс към Нисана!

При нисана като натисна копчето LOCK и се усеща какво е да имаш 4х4! Тук това липсва и я прави по-нестабилна на пътя от нисана.

Днес дори на един завой ми поднесе и си ожулих джантата на бордюра. Твърдо следващата ми кола няма да е с автоматично предаване на усилието , т.е. искам да има опция за твърдо включено 4х4 и аз да реша кога може да го включа и кога не.

 

Моля нека споделят и други колега които са с нови такива коли, ще се радвам да чуя мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година в най-големия сняг, със скорост 90-100км/ч. От Румъния до Бургас никакви проблеми. По пътя имаше два баш истински джипове хвърлени в канавката. Много зависи и с какви гуми си.

Не знам при теб има ли го, но може би при мен това VSA също да помага.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм за първа зима с ЦРВ-то. Пресен опит от преди 40мин ме изненада приятно. Близо 17% наклон спрях и си тръгнах от място. Вярно, че снега не е много, ама преди с Мерцедеса това беше мираж. Колкото до пътното поведение зимата, аз още като прочетох как работи 4х4 системата и ми стана ясно, че всъщност си карам кола на предно и трябва да се внимава с как се влиза в завой. Ако дадеш газ в завоя и накараш задния мост да включи, първо бута предницата и след това влиза в пътя.

Карах и Audi Quattro и там нещата са в пъти по-добре. Друго си е постоянното зацепване за зимата. Пълно щастие няма, но поне се надявам да ме бутат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм изненадан.1-2 см сняг нито проблеми със спиране нито при потегляне.Температура -1.Още съм с летните гуми :)...с 7 мм протектор.Не съм превишавал 80 извън града.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! И аз вече съм във вашия клуб от три дена и още не съм качил снимки. Първи впечатления от първия сняг - колата се държи доста по-добре от предишния ми автомобил - VW Bora по изкачване по стръмен участък. Тъй като съм с летни гуми и са доста износени, автомобила включи за съвсем кратко време заден дифт и си излезе доста спокойно. Имам едно питане към Вас. Искам да си закупя всесезонни гуми. А размера, който го дават за хондата е 225 60 18 и като предлагане има много малко оферти. Повече разновидности има на размер 235 60 18. Та въпроса ми е : ще има ли нещо фатално, ако си купя от втория размер? И мам в предвид да не опира нещо при завиване на волана в под калници и др . Чакам вашите отговори, че трябва да купувам и да отивам за регистрация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 235/60/18. Не опират никъде, но вдигат разхода и спъват леко колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

База за сравнение ми е Нисан Х-трейл като разликата между хондата и него е огромна в плюс към Нисана!

При нисана като натисна копчето LOCK и се усеща какво е да имаш 4х4! Тук това липсва и я прави по-нестабилна на пътя от нисана.

 

 

 

LOCK функцията при Нисана е активна само до скорост от 40км/ч, след това автоматично се прехвърля на AUTO - така че това помага само при спряла или много бавно движеща се кола.  4WD при Нисана е на базата на многодисков маслен съединител. Единствено малко по-голямото разпределение (53:47) подавано към задните колела е плюс тука, но за сметка на това ESP е опция и много рядко се среща при модели до 2005г.

За мен по-важното е с какви гуми си - с Нисана два пъти съм влизал с вратите напред в завои точно заради скапни гуми (нищо, че бяха Michelin).

След закупуването на чисто нови зимни гуми Bridgestone нещата се промениха коренно.

Впечетленията ми от ЦРВ-то за момента са по-добри (първа зима с него), но е необходимо по-вече време за да добия пълна представа и база за сравнение.

 

 

 

.........Audi Quattro и там нещата са в пъти по-добре. Друго си е постоянното зацепване за зимата. Пълно щастие няма, но поне се надявам да ме бутат.

 

Чак пък в пъти по-добре.... :rolleyes:  Да, Torsen ситемата е много добра (харесвам я като разработка) , но чесно казано с Нисана се чувствах по-комфортно (особено в дълбок сняг) от колкото с Пасата B5 - клиренса си оказва влияние  :) . И двете коли ги притежавах едновременно за по-вече от 4 години - това само за протокола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

База за сравнение ми е Нисан Х-трейл като разликата между хондата и него е огромна в плюс към Нисана!

При нисана като натисна копчето LOCK и се усеща какво е да имаш 4х4! Тук това липсва и я прави по-нестабилна на пътя от нисана.

 

 

 

LOCK функцията при Нисана е активна само до скорост от 40км/ч, след това автоматично се прехвърля на AUTO - така че това помага само при спряла или много бавно движеща се кола.  4WD при Нисана е на базата на многодисков маслен съединител. Единствено малко по-голямото разпределение (53:47) подавано към задните колела е плюс тука, но за сметка на това ESP е опция и много рядко се среща при модели до 2005г.

За мен по-важното е с какви гуми си - с Нисана два пъти съм влизал с вратите напред в завои точно заради скапни гуми (нищо, че бяха Michelin).

След закупуването на чисто нови зимни гуми Bridgestone нещата се промениха коренно.

Впечетленията ми от ЦРВ-то за момента са по-добри (първа зима с него), но е необходимо по-вече време за да добия пълна представа и база за сравнение.

 

 

 

.........Audi Quattro и там нещата са в пъти по-добре. Друго си е постоянното зацепване за зимата. Пълно щастие няма, но поне се надявам да ме бутат.

 

Чак пък в пъти по-добре.... :rolleyes:  Да, Torsen ситемата е много добра (харесвам я като разработка) , но чесно казано с Нисана се чувствах по-комфортно (особено в дълбок сняг) от колкото с Пасата B5 - клиренса си оказва влияние  :) . И двете коли ги притежавах едновременно за по-вече от 4 години - това само за протокола.

 

 

Колега LOCK при Нисана е твърдо включване на 4х4! При AUTO е включено до 40км!

 

Имах 2 такива Нисана единия 2003 (с ESP) и вярвай усещането за стабилност при 4х4 е друго.

Не казвам, че не съм доволен от хондата просто в сравнение с нисана една идея е по-ниско за стабилност в сняг.

Няма пълно щастие след като задния мост се пуска при буксуване...

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега LOCK при Нисана е твърдо включване на 4х4! При AUTO е включено до 40км!

 

Имах 2 такива Нисана единия 2003 (с ESP) и вярвай усещането за стабилност при 4х4 е друго.

Не казвам, че не съм доволен от хондата просто в сравнение с нисана една идея е по-ниско за стабилност в сняг.

Няма пълно щастие след като задния мост се пуска при буксуване...

 

 

Колега, не искам да споря но - LOCK функцията при Нисана е активна само до скорост от 40км/ч, след това автоматично се прехвърля на AUTO

Да, LOCK-a е твърдо  включване на 4х4 и е активен временно,  при увеличаване на скороста се изключва и минава в режим AUTO.

Това го има написано на много места - например тук ==> http://www.australianxtrail.com.au/files/4x4modes.pdf

За ESP вече споменах, че се поставя като опция до 2007 (до 2005 се среща рядко, дори и при фейслифта). При Втора генерация е стандартно оборудване.

4x4 системата е еднаква и за двата модела до 2007, след това казват, че има леки подобрения във Втора генерация, но принципа е същият.

 

За повече детайли и схеми- http://www.awdwiki.com/en/nissan/#X_Trail

 

All Mode selectable all wheel drive system - normally front wheel drive vehicle, in AUTO mode rear axle engages when front wheels start to slip, power is variably distributed from 100:0 to 50:50 front to rear. In AUTO mode the system works as an automatic all wheel drive system.

In 2WD mode, the clutch is unlocked permanently. However, even when in 2WD mode, rear wheels can sometimes be engaged by electronic control unit, for example under heavy acceleration.

In LOCK mode the transfer clutch is permanently locked - power distribution 50:50. If vehicle speed increases, the vehicle automatically goes to AUTO mode, then, when speed decreases, it switches back to LOCK. When transfer clutch oil is overheated, the vehicle goes into 2WD mode.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е колега, точно си го написал !

Моя грешка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при ЦРВ-то проблема с 4х4 системата не е в проходимостта, до сега не съм имал проблеми в сняг и лед при едни хубави зимни гуми, но при влизане в по-остър и заледен завой има вероятност в най-неподходящия момент да се включи и задното предаване и тогава най-неочаквано може да се окажеш в канавката, не дай си боже и да спреш в някое дърво :punch:  Това е най-големия недостатък на тази система според мен, тъй като при кола само с предно това не би се случило. Ако можеше да се изключва това 4х4 и да си го пускаш само когато искаш щеше да е много по-добре и  съм напълно съгласен с колегата, пуснал темата! Но пълно щастие няма, както се казва :yes:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това 4х4, при влизане в по-остър заледен завой, има по-малка вероятност да се окажеш в канавката, отколкото с постоянно 4х4.

Не е задължително да споделяте това мнение, но проверете ако можете.

Иначе и аз споделям мнението, че е добре да има опция за изключване и всеки да си избира дали да я включва или не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при ЦРВ-то проблема с 4х4 системата не е в проходимостта, до сега не съм имал проблеми в сняг и лед при едни хубави зимни гуми, но при влизане в по-остър и заледен завой има вероятност в най-неподходящия момент да се включи и задното предаване и тогава най-неочаквано може да се окажеш в канавката, не дай си боже и да спреш в някое дърво :punch:  Това е най-големия недостатък на тази система според мен, тъй като при кола само с предно това не би се случило. Ако можеше да се изключва това 4х4 и да си го пускаш само когато искаш щеше да е много по-добре и  съм напълно съгласен с колегата, пуснал темата! Но пълно щастие няма, както се казва :yes:

Точно това имам в предвид :)

 

Аз също не съм закъсал, потегля си добре в снега, т.е. като цяло съм доволен.

Според менова 4х4 трябваше да бъде с 2 режима които се пускат от шофьора - АУТО (както сега се пуска) и режим 4х4, но при скорост над 45км да преминава в режим ауто.

Убеден съм, че в трудни терени ще е по стабилна колата!

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че трябва да се обаждам в тази тема, ама ...

 

На Острова зима няма. И кал няма. Карам вече трето CR-V автоматик, 'щото ме кефи, грубо казано ;)

Първото го купих лятото на 2009-а. Дойде зимата. Една вечер заваля сняг (първият и последният за 14-те години откакто съм в Англия). Викам си нищо особено, утре ще има 2см сняг. Да, ама на сутринта ставам за работа, поглеждам през прозореца и ... БаМааМу ... 30 сант'а сняг. По улицата само пешеходци, следите от автобуса стигат до пред нас и криволичейки се връщат обратно. Съпругата вика - я се връщай обратно в леглото! Да, ама тоя паметник 4х4 зат'ва ли го купих.

Живеем на улица на баир, който не съм смятал, колко % е, ама при включена "D" колата леееко отлепва назад (пробвано с 5 различни автоматика). По пътя за работата ми има още един такъв баир (около 500м), който трябва да изкачвам. CRV-то обуто с чисто нови гуми M+S. По английските критерии това означава гуми за мъгла. Тръгвам аз, под насмешливите погледи на пешеходците. Стигам до следващия баир (две ленти в посока и разделителна ивица със зелена английска тревичка) и там - кола,кола автобус ... кола, камион ... автобус, кола ...

Ми изкачих баира с две гуми на асфалта, а другите две в тревата. Само аз от 6 човека колектив отидох на работа.

 

Влизам аз на нашия (празен) паркинг с пълен десен от място, гаааааз и ... нагледно казано - виждали сте как се върти BMW няколко пъти около предна десна гума :D

 

п.п. Споменахте VSA. На CRV-то нямам такава система, но Сивика има. Не съм я тествал как се държи при потегляне на сняг/лед, вече знаете защо. Системата обаче сработва перфектно в аквапланинг. Имах "късмета" да я изпробвам в пороен дъжд на магистралата, със 130км/ч. На момента ме вкара обратно в пътя.

 

п.п.п. Видно от подписа ми, разполагам и с друго возило 4х4, което се намира в България. Него също не съм тествал в сняг, защото досега не съм си ходил в България през зимата. Пинина е с перфектната според повечето офроудъри система Супер Селект. За незапознатите - грубо казано има преден, заден и среден диференциал. Заключва се само средния. Управлението на системата е с втори лост до скоростния. Има положения 2Н - един мост (задния) бързи, 4Н - двата моста бързи, 4НLc -два моста бързи и блокиран среден диф, 4LLc -два моста бавни и блокиран среден диф. Единствения недостатък на тази кола е, че няма "блокажи" на осевите диференциали. Това от своя страна, до голяма степен я приравнява до AWD на нашите CRV-та. При положение 4HLc и затъване в кал ефекта е еднакъв - боксуват едно предно и едно задно колела и при двете коли. По-доброто при Митси-то е, че средния диф предава 50/50 към двата осеви диференциала, докато CRV-то не.

 

Извод - на CRV-то му трябва поне един осев диф с възможност за "блокаж" и, както казаха по-горе - копченце за принудително включване на AWD (което на практика е "блокаж" на раздатката).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, това сигурно е една от най-семплите AWD системи на автомобилния пазар за SUV. И както от Хонда казват "low maintenance".

 

Единственото, което може би в определени ситуации е минус е закъснението, с което се предава въртящ момент към задния диференциал, когато вече сме загубили сцепление и в този ред на мисли съм съгласен със sttekata, че трябва да може да се ВКЛЮЧВА при нужда, когато знаем, че предстои кофти наклон :)

Ако не се лъжа съм чел някъде из форума, че включена известно време (10 или 15 сек постоянна работа) системата прегрява и се изключва автоматично.

 

Вчера четох една статия, меко казано реклама на Мазда и новата им AWD предричаща превъртане технология с показания от 2 дузини сензори...

 

https://www.extremetech.com/extreme/222752-which-compact-suv-has-the-best-all-wheel-drive-system-for-snow-and-ice

 

Но вече 4 генерации промените по системата на Honda са несвързани с ръчното управление? Според мен за да запазят реномето на дуракоустойчиви машини, което почнаха като че ли да изгубват...

Отделно жапаните загубиха като че ли технилогичния си подем, който имаха едно време.

Според вас?

 

П.П.

Имаше и още една статия за тестове във Финландия и последващ софтуерен ъпдейт за 4та генерация, точно заради невключването на задните гуми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатления от миналия и настоящия сезон-чудесни.

Не е бързи+бавни или Супер Селект ,но кара ли се по асвалт+сняг  няма проблеми.

С хубави гуми в 80% от случаите без VSA асистента.Имам чувството ,че постоянно "души" автомата и без критична ситуация на пътя пречи.

Друг е въпроса ,че за жената всяка снежинка е критична ситуация....За мен по-скоро се свиква някой да мисли вместо теб и после като се кача да карам  някой бус ,не е приятна пренастройката.

Не съм пробвал в дълбок сняг..Притеснявя ме пластмасовата кора под радиатора.Сигурен съм ,че на 30 см сняг ще забере и ще се сцепи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пробвал в дълбок сняг..Притеснявя ме пластмасовата кора под радиатора.Сигурен съм ,че на 30 см сняг ще забере и ще се сцепи.

На дълбок сняг никое 4х4 не може да ти помогне, най-малко Хондата. При движение колата събира всичкия сняг отдолу докато се повдигне предницата, после влючва и задните за да досъбере снега и се озовава с 4 колела във въздуха и ни напред ни назад.....

Аз миналата зима се опитвах да изляза от паркинга, който си е наклонен нагоре, на заден. Вървеше до едно време, после се наложи с лопата да се изгребвам снега изпод колата, зада добият сцепление отново на гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На дълбок сняг никое 4х4 не може да ти помогне, най-малко Хондата. При движение колата събира всичкия сняг отдолу докато се повдигне предницата, после влючва и задните за да досъбере снега и се озовава с 4 колела във въздуха и ни напред ни назад.....

Аз миналата зима се опитвах да изляза от паркинга който си е наклонен нагоре, на заден. Вървеше до едно време, после се наложи с лопата да се изгребвам снега изпод колата, зада добие сцепление отново на гумите.

 

 

Това за дълбокият сняг мога да го потвърдя и аз. Имах подобна случка с Civic Shuttle преди време - наложи с лопата да изгребвам снега изпод колата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно споделям мнението на Emicha и смятам, че постоянно зацепено 4х4 /пример Рав 4/ в завой би била по-опасно от ЦРВ-то.

На няколко пъти се приплъзвам леко в завой /при спускане/ и не ме си е включвало VSA, но и приплъзването беше малко, не знам при по-сериозно дали ще се включи. Гумите са ми Бриджстоун /17ки/ с около 7мм грайфер, на около 2-3 зими, сравнително меки. При големи баири със засилка съм сигурен в излизането. Спра ли на място, при голям наклон няма тръгване, особено при лед или мокър и тежък сняг, независимо дали съм с включено или изключено VSA, но предполагам, че при автоматика ще е една идея по-добре. При пръхкав сняг нещата са значително по-добре дори и при по-дълбок сняг. Аз по- скоро бих се радвал на бавни скорости, но все пак това не е истински джип.

 

Катерил съм пистата на връх Ком със стари зимни нископрофилни гуми Нокиан, които се радвам, че продадох... та тогава ми останаха около 20-30 метра от върха на пистата, при твърд и не много дълбок сняг, но със задължително изключен VSA. С включен VSA не успях да кача и 1/3 от пистата. С около 10-15 метра по-високо се качи Субару Аутбек на бавни скорости.

Редактирано от dindin
нп :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...така... чета сега за това VSA и ми се пораждат питанки!

VSA не е ли като ESP-то или бъркам?

Ако изключа VSA ще имам ли 4х4?

Ако при изключено VSA имам пак 4х4, то постоянно зацепено ли е?

 

Предполагам задавам глупави въпроси, но моля за пояснение относно тази виртуална стабилизираща програма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, VSA e като ESP.

Да, като изключиш VSA ще имаш 4х4.

Не, при изключена VSA 4х4 не е постоянно зацепено.

 

VSA работи заедно с една друга система - TCS (тракшън контрол). VSA не позволява на автомобила да се завърти, а TCS не позволява пробуксуване. В момента на задействане на системите ECU-то, грубо казано, отнема газта.

 

Сега - за да се задейства 4х4 трябва поне едно колело да забуксува и в същото време ти трябват сичките обороти. Да, ама ако забоксува се задействат VSA/TCS и спират буксуването, а като няма буксуване няма 4х4.

Значи, за да имаш някаква проходимост е желателно да изключиш VSA/TCS. Говорим за временно изключване, само за да изкачиш снежния баир или да излезеш от калта. При нормално каране на пътя е желателно VSA/TCS да си стоят включени. СхванА ли ;)

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но VSA взима показания от половин дузина сензори:

  • скорост
  • газ
  • скорост на всяко колело
  • положение на волана/ъгъл...
  • + една сензорна кутия под пасажерската седалка, която ти дава надлъжно/напречно ускорение и завъртане около оста

и не само отнема газта, но и може да прилага спирачно усилие върху всяко едно индивидуално колело.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, моето е кратка, проста, версия за противоречията между системите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за инфото !

 

Сега вече ми е се поизясни как действа Honda-та.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VSA работи и с ABS, бе Краси, тва исках да напиша ма не съм го написал :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помня, може и да сме го коментирали, и се извинявям ако е така.

 

Само за протокола:

 

Малка хитринка за повишаване на проходимостта (по-скоро потегляне на лед) - сиромашки LSD (диференциал с ограничено приплъзване):

 

При буксуване леееко се натиска спирачката, или се дърпа ръчната. Това води до намаляване на оборотите на буксуващото колело (без намаляване оборотите на двг) и прехвърляне на въртящ момент към невъртящото се колело.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и с включено, и с изключено VSA все съм само с предно :D

Лошото е, че ми присветва и зиме и лете, а понякога и на 3-та... Много ми идва въртящия момент понякога ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помня, може и да сме го коментирали, и се извинявям ако е така.

 

Само за протокола:

 

Малка хитринка за повишаване на проходимостта (по-скоро потегляне на лед) - сиромашки LSD (диференциал с ограничено приплъзване):

 

При буксуване леееко се натиска спирачката, или се дърпа ръчната. Това води до намаляване на оборотите на буксуващото колело (без намаляване оборотите на двг) и прехвърляне на въртящ момент към невъртящото се колело.

В описанието на 4х4 системата на Хонда пишеше, че при натискане на спирачка се изключва 4Х4 системата.

 

VSA-то би трябвало да прави точно това, понеже освен намаляване на оборотите на двигателя прилага и спирачно усилие върху боксуващото колело(тракшън контрола, който е част от вса).

https://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/om/OD0404/OD0404O00192B.pdf

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... прилага и спирачно усилие върху боксуващото колело(тракшън контрола, който е част от вса)...

Да, така е ... "имаш TCS, пие.... такова ... тръгваш на лед".

 

Ама ние, които нямаме VSA/TCS, ... добре де, трябваше да го нарека "сиромашки TCS", вместо LSD ;)

 

п.п. Системата 4х4 би трябвало да се изключи още с вдигането на крака от газта, нали?

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не помня, може и да сме го коментирали, и се извинявям ако е така.

 

Само за протокола:

 

Малка хитринка за повишаване на проходимостта (по-скоро потегляне на лед) - сиромашки LSD (диференциал с ограничено приплъзване):

 

При буксуване леееко се натиска спирачката, или се дърпа ръчната. Това води до намаляване на оборотите на буксуващото колело (без намаляване оборотите на двг) и прехвърляне на въртящ момент към невъртящото се колело.

В описанието на 4х4 системата на Хонда пишеше, че при натискане на спирачка се изключва 4Х4 системата.

 

VSA-то би трябвало да прави точно това, понеже освен намаляване на оборотите на двигателя прилага и спирачно усилие върху боксуващото колело(тракшън контрола, който е част от вса).

https://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/om/OD0404/OD0404O00192B.pdf

Поздрави

 

Не пише такова нещо, 4х4 системата няма общо със спирачките, но предвид че като натискаш спирачките обикновено не подаваш газ, съответно няма пробуксуване и няма откъде да дойде 4х4. Това което се изключва при натискане на спирачките е ВСА системата защото я замества АБС-а тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но предвид че като натискаш спирачките обикновено не подаваш газ ...

Е аз затова от известно време карам коли с 2 педала, по един за всеки от двата ми крака :cool:

 

п.п. Тръгнеш ли с вратите напред, по-добре не пипай педала на спирачката. ABS-a нема ти помогне, докато VSA-то ще се справи, това му е работата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Книжки не чета за 4х4 системата. Имаме си зима и тя ще си покаже ОК ли е или НЕ.

 

Аз онзи ден с моята се поразходих вечерта по Боровец и нарочно я забих в големите преспи и много стръмните склонове. Машинката си вървеше идеално и си преминаваше навсякъде неусетно. Светка си !!! и лека полека си катери в преспите. И като го изключа...... става като предишната ми А4 quattro, върти гуми и хвърчи като пощуряла през снега.

 

За сега съм много доволен от представянето на снега. Ще продължавам като имам възможност да я мъча по преспите и склоновете и ако закъсам някъде ще пиша :D . Даже и ще снимам ако се сетя :lol:.

 

П.П. Очакваме някой да се включи с коментар по възможност от северна България :shock:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честита ИСТИНСКА зима!

Снощи чистих колата, днес е пак на колибка :D.

Ще рием пак в снега, мисля, кекеке.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес малко повъртях из София и машинката си е екстра :)

При все, че гумите са на 4 години пак потегля и спира без драми. Усеща се, от врме на време, как поприбутва отзад :).

Поздрави и безаварийно :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет от снежно Пампорово..... Нищо и няма на системата. Днес при сняг почти до колене на паркинга на хотела си излезе съвсем нормално. Само VSА беше OFF, защото тъкмо зацепи задното и мръдна една педя напред и ми отнема газта. Много гадно чувство, педала до долу, а на таблото 800 оборота..... Но иначе нагоре, по наклона към Студенец трябваше да я пусна, защото задницата взе да танцува по едно време....

Е и гумите са чисто нови, чак се изненадах от представянето им. Аз лично не очаквах да е толкова добре.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........За сега съм много доволен от представянето на снега. Ще продължавам като имам възможност да я мъча по преспите и склоновете и ако закъсам някъде ще пиша :D . Даже и ще снимам ако се сетя :lol:.

 

После да не пищиш - за диференциал  :D .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо де, имаме си експерт и по диференциалите :tooth:.

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=97389&p=1057479360

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе то добре, но да не се стига до там....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То работата като каже "пляс" опира до пари освен до експерти :D.

Но нямах предвид да я изтезавам, а просто да видя дали ще се справя като цяло. Въртене и буксуване е така за кеф, знам че не трябва.

Днес може да отида до едно село с лоши склонове и черен път, та ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...