Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Много странно се чудя дали японците са имали излишно време че да си играят да пишат с какви вискозитети и т.н. да се карат колите.

Щом може в БГ да се кара с 10w40 марка и модел "лимонада".....

Някой да прати едно оэицялно Запитване до Honda Japan относно 10w40..... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мои лични наблюдения все по-малко хора се хващат да правят основни ремонти на двигателя -не само на хонда но изобщо.Незнайни части,незнайни майстори ,риска от крайния резултат е неоправдан.Коли вече бол,не е както преди 25 години .Продаваш на части или направо в металекса ,допълваш парите и взимаш друга кола.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с дизелов Акорд N22B1 и от известно време търся от къде да си купя Castrol Professional H 0w30. Бихте ли ме упътили?

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с дизелов Акорд N22B1 и от известно време търся от къде да си купя Castrol Professional H 0w30. Бихте ли ме упътили?

Благодаря предварително!

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=102016

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Естествено може да има разлики при различните дилъри,но лепенките с Кастрола от Хонда Италия ми седят на предния капак....

И Германия :)

Screenshot_20160902-194533.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Винаги съм знаел, че производителите променят рецептата на едно и също масло с годините, но сега за пръв път, го виждам в документ. Става въпрос за Мотул 6100 10W40. Успях да намеря къде съм си записал документ, който предоставяха на сайта отпреди няколко месеца (в нета вече го няма) и новият документ, който свалих преди малко. Честно казано стана съвсем случайно. Не знам дали са променяли и други масла.

Веднага се вижда, че има промяна в базовите пропорции, според мен към по-добро. Изчезнала е очистената с разтворители минерална база и е заместена с друго масло.

Ще се радвам да коментирате. :)

 

 

 

msds motul 6100 old 2015.pdf

 

msds motul 6100 new 2016.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми щото масово не могат да проумеят някои защо има изискване на производителя. И масово се кара с вискозитет 10w40 ....10 000 км на цена 30_ тина лв 5л. :) Този вискозитет от Мотул е примерно за на прадядо ми ладичката :) ....ама инъче смело се налива на японски коли

:(

 

Обикновенно при евтините масла рецептите се променят към компоненти с по ниска цена....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми щото масово не могат да проумеят някои защо има изискване на производителя. И масово се кара с вискозитет 10w40 ....10 000 км на цена 30_ тина лв 5л. :) Този вискозитет от Мотул е примерно за на прадядо ми ладичката :) ....ама инъче смело се налива на японски коли

:(

 

Обикновенно при евтините масла рецептите се променят към компоненти с по ниска цена....

Добре, съгласен съм, че има изисквания на производителя относно маслото, ама изниква въпроса - тоя двигател, да не стои все нов, няма никакви износвания? Вземаме ги на 10-15+ години,на неизвестен, неколкостотинхиляден пробег, и ги смятаме за нови, започваме да ги третираме така! Като се знае, как се прави всичко, от края на миналия век, ми се вижда доста абсурдно, да му треперя за маслото! Пък и колко ще издържат, колко ще ги караме още? Лично аз, вече сменям пета кола за 6 години, повече от 70 хил не съм навъртал на някоя от тях! Ако двигателят издържи, ще се скапе в друго направление, да кажем ръжда! Само на голфа направих ревизия на мотора, понеже ядеше маслото, та не се траеше, но ако сега ми се получи същото, просто ще я разкарам, всяко голямо вложение е излишно, фабрично са направени, да се скапват!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кошника идва от Италия или някдъде другаде каран 200-300000км с 10w40. Ние сипваме 0в30 и подобни и мислим че колата ще кара милиони.. в това число съм и аз може би за душевен мир. Какво се оказва минава 1-2 години и хоп кошника омръзва и айде друг "нов" .

 

П.п. съжалявам за спама.. не издържах

Редактирано от Mad`Head
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрих мнение, което се състоеше изцяло от лични пападки. Ако няма какво да се добави в темата, моля да се карате на лично, както е прилично ;)

 

Иначе по темата със старите двигатели и "тънкото" масло - спорихме няколко дни с "Чавдар К.", който кара K20 на над 300к км на газ, че не искаше да пробва Amsoil 0W20 заради това, че било много рядко и щяло да го гори - в момента колата му горяла над литър на 10 000 от 5W40 (хубавия синтетичен Мотул, който дават за колата), двигателя бил разхлабен. Хванахме бас, че ако гори повече от преди, доливането е от мен. За първите няколко хиляди от както го смени се оказа, че маслото не е мръднало - по-добре е от преди :) Дали тайната е в марката не знам. Но мен лично ме побърква ако 

 

Та по този повод - подобно на Маркони и аз останах много обиден от първото обслужване на новия Акорд в Юби-Ко. Уж оторизиран сервиз, дадох им сервизната книжка за попълване, в която 200 000км всяка смяна в Швейцария е била с 0W-20. Колата работи като нова и не гори масло. Казах им да сложат оригинално масло и филтри (без да уточнявам вискозитет, не ми е и хрумвало - дизела си сипваха правилния 0W-30 без да им казвам) - и с оригиналните филтри наляли 5W-40, по стара българска традиция. Сега си купих от въпросния Amsoil Signature 0W-20 и ще си нося тубите на следващото обслужване, да не стават разминавания :)

 

Подобен номер ми спретнаха и на първата смяна в оторизирания сервиз на Кавазаки, от който си купих нов мотоциклет. По сервизна книжка пише пълна синтетика 10W-40, отивам да си взема мотоциклета след първо обслужване и го напълнили с полусинтетика Bel Ray 15W-50. Питах ги защо - било по евтино и нямало разлика, иначе имали и от двете на рафта. За нямането на разлика не исках да влизам в спорове, но за спестените пари направо изтръпнах от яд - става дума за 2л масло, с разлика от 7лв на литър, на фона на нова машина за 15к купена два месеца по-рано. Сега всеки път като влизам в сервиза трябва да оставям инструкции - същите, които ги има и в сервизното ръководство :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз затрих мнението на горния спец, което беше причината и не беше кой знае колко по-добро откъм съдържание :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки кара с каквото си иска. Липсата на проблем при някои, идва от това че си карат колите недостатъчно дълго във времето за да видят някаква разлика, но после последващите притежатели започват да го усещат. Не съм видял тук, някой да е разколачил двигател на 100-200-300-400-500К км. и да е направил качествен тест с измервания, със статистика, за да има някаква сила, което и да е от мненията, включително и моето. Все пак вярата е нещо много силно, и в крайна сметка ако някой силно вярва, че едно масло/част (каквото и да е) кара колата/машината да се "чувства" по-добре, и е спокоен и няма нерви, не виждам абсолютно нищо нередно. Както с всичко в живота, на един очите виждат "бангия" возеща го от А<->Б, на друг очите виждат нещо много повече от това.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем по темата и граничи с оф-топик, но вижте какво пише за нашия мотор. http://www.zr.ru/content/articles/902487-dva-s-khvostikom/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да даде парт номер за този съединител на ВТЕК-а, да видим колко струва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, с каква лека ръка триете, архив не можете натрупа, все нещо полезно може да остане! Но в мнението ми имаше нещо, което държа, особено по-неосведомените да научат, казва му се - "планирано остаряване", може да се прочете в нета! Практикува се масово, във всички области, автомобилният сектор не прави изключение! Наивно е да се мисли, че вземайки кола втора употреба, можем да я караме вечно, пък ако ще и с вълшебни масла да е! Вижте, как е при новите коли - купуваш, 5 години гаранция с най-драконовски изисквания, и като мине годините и най-вече километрите, започва буквално да се скапва! Е, как смятате, дали тия коли, втора ръка, не са същите?!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с инженерната концепция "планирано остаряване", но мисля че е близко до акъла, че да е уникално изказване :)

Все пак кое движи автомобилната индустрия :D Вечните коли са анти на този бизнес, но не можеш да сравняваш покупателната способност и навиците на средностатистическият германец и българин.

Следователно повечето от нас предпочитат да си пазят колите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама верно метлата сте яхнали ....били сме се счепкали айде сега :yes:.

Ами то за това доста колеги предпочитат по стари коли и да ги поддържат както си трябва изкарват мноого повече от една чистак бърсак щото едно време почнаха да прецакват циментацията на лагерите преди 1990 година ....да не говорим сега.

Че и при немските таралясници вкараха отдавна - планиран сервиз направо, минаваш км. или часовете и айде хоп иска си сервиз и "нови части" ама хайде отиди си купи оригинален лагер за диференцияла ама за вграждане в завода, а не от "резервните части " :yes:

 

За маслата - от както наливам AMSOIL ASL  - http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf и други даже и на естерна основа на стари коли над 5 години не ми се е случвало да ми се качи разхода, а точно обратното е разбира се зависи и от състоянието на двигателя. И както написах по горе - никой двигател няма да се разсърди на качествено и правилно подбрано масло.  Даже старите двигатели имат още по голяма нужда от читавото масло - лично мнение ! Другия плюс е че влизаш по малко пъти в бокса и минаваш повече км. с една смяна....и така скъпото уж масло в края на краищата излиза доста по евтино :whistle: :whistle: :whistle: и без проблем можеш да я караш в лютеницата :yes:.

 

На мойта първа Хонда като беше новичка като видях че искат да ми налеят масло от варела в Бултракото София - Мобил 5w40 ми стана направо лошо и мигах 3-минути преди да им кажа да не наливат и не спряха да ме мотат че било мноо хубаво ....докато излизах от сервиза и то на доста висока цена обаче за литър....

И доста вярвам на вносните масла, които са извън Европа - вероятността да е менте е доста малка особенно като го купуваш от сигурни дистрибутори.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:

Крайно време е да се прекръстиш на Amsoil-Fan !!   :ppp  :worthy:  :tooth:

 

Абе Цецо ... според тая теория на братушките ... за ресурса на К24 .. ми те сичките у БГ са у кереча ...  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да чудно е, как тези на по 300-400К още се движат, защото има такива със сигурност. А и доста са над 200К. Най-вероятно на тези км е добре да се прави ревизия на мотора и ВТЕК-а.

Ще звънна тия дни до Бултрако да питам подобни неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой случайно да се е интересувал/ползвал от TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE GF-5 0W20 ? . Погледнах в описанието му, че е препоръчан за ХОНДА, МИЦУБИШИ и ТОЙОТА. Видях в нета, че се намира на повече от добра цена, но ми прави впеачатление, че никой не го споменава.

for_distributors__-_total_quartz_9000_future_gf5_0w-20.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5/30 на Бардал го дават и за двете му разновидности че е напълно синтетично. Интересно защо на единия етикет пише 100% синтетично, я на другия само синтетично?!

 

http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4530

 

http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6146

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това според мен са рекламни трикове, които се изписват само на опаковката, погледни TDS документа на двете масла и виж, че на това на което са оказали 100% синтетика в TDS документа никъде не го пише, пише само "synthetic", за съжаление са дадени снимки само на лицевата част на бутилката, отзад предполагам, че пак ще пише само "synthetic".

Руснаците са тествали тяхно масло 5-30 но различно от горните http://g.io.ua/img_aa/large/3288/18/32881820.jpg , което е си е крекинг, горните две най вероятно ще са същата боза.

Извода за мен: голяма реклама, висока цена - масло като всяко друго 5-30, нищо повече.

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.onshoreoils.com.au/uploads/custom/QUARTZ%20FUTURE%209000%200W20.pdf

 

Странно дават го 90% минерално масло

Колеги, някой случайно да се е интересувал/ползвал от TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE GF-5 0W20 ? . Погледнах в описанието му, че е препоръчан за ХОНДА, МИЦУБИШИ и ТОЙОТА. Видях в нета, че се намира на повече от добра цена, но ми прави впеачатление, че никой не го споменава.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина странно. Сайта, който дава тази информация отбелязва това "Mineral >90%"  на почти всички масла ( дават информация за Тотал и Елф).

В други каталози на ТОТАЛ предназначени за различни държави си пише 100% Synthetic. От друга страна пък по кутийте пише "synthetic technology"  нещо което за мен не е 100% синтетично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:

 

Абе Цецо ... според тая теория на братушките ... за ресурса на К24 .. ми те сичките у БГ са у кереча ...  :tooth:

 

Те в увода са написали че дори въпросната класация е базирана на средностатистическия ресурс на мотара (явно без ремонтни интервенции) по данни от сервизите. 7-мият Акорд там е много тачен и рядко се кара нормално -все ги гонкат или тунят, та може и да има нещо вярно. Със сигурност това не е краят му, особено при наличие на рем. комплект. Друго ми направи впечатление. Явно и там карат с евтини масла, щом препоръката е 7- 8 000 км и смяна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво казват хонда в упътването за акорд 6-та
"The SAE numbers tell you the oil's
viscosity or weight. Select the oil for
your vehicle according to this chart.
An oil with a viscosity of 5W-30 is
preferred for improved fuel economy
and year-round protection in your
Honda. You may use a 10W-30 oil if
the temperature in your area never
goes below 20°F( — 7°C)."

П.С. С AMSOIL произведено в Турция няма да си смажа дори веригата на велосипеда, така че гледайте къде е произведено преди да го купите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TOTAL до колкото знам се пакетира в Румъния....

 

bobchoo

От къде е тази информация за Турски -Amsoil и RedLine ли е такъв ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията е от монтьора в сервиза. Виждал съм и турски Mobile1, добре че на запад ги няма тея или поне не се срещат масово

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал..дайте факти. Пак басни..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ....Amsoil въобще го няма в Блъгария като дистрибуция и никой не го внася , в Европа трудно се намира също ....ти ми говориш за бозите Mobil, Castrol и т.н.

По какво се познава че произведено в Турция дай да видим снимки ....нещо поне ?

Тези масла се произвеждат в USA !!! Я го питай този монтьор как изглежда етикета на това масло :yes: и го питай за Red line също ! :yes:  :yes:  :yes:

Да не би да става дума за друго масло ???

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с инженерната концепция "планирано остаряване", но мисля че е близко до акъла, че да е уникално изказване :)

Все пак кое движи автомобилната индустрия :D Вечните коли са анти на този бизнес, но не можеш да сравняваш покупателната способност и навиците на средностатистическият германец и българин.

Следователно повечето от нас предпочитат да си пазят колите :)

Силогизъм, като не е "уникално", защо изобщо да се коркаме, за каквото и да е? Добре е, да си пазиш колата, но маслото е последната брънка в тая верига! Това е, като на онкоболен, да му предписваш мехлем за екзема, същата работа! Ако една кола е планирана за 500 хил. км примерно, плюс-минус 10-15 хил., заради маслото, едва ли е голям дерт! Да оставим пък, че през това време, може да се скапят десетки други чаркалъци! От хора в бранша съм чувал, че не е толкова важно какво е маслото при тия стари, амортизирани коли, по-важното е, да го има, да не остават на сухо! А дълголетието на двигателя, там е божа работа, и заложеното му от производителя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

От хора в бранша съм чувал, че не е толкова важно какво е маслото при тия стари, амортизирани коли, по-важното е, да го има, да не остават на сухо!

 

Е то като не е важно що не си караме колите с м10д , сипвай догоре и карай до 500000км .... желязна логика имат "тия от бранша" !!  :tooth:

Даже напрао от завода да им наливат некое 10/40 или 15/40 и газз .. ко си арчим парите за глупости .... ми така де ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Cилогизъм, като не е "уникално", защо изобщо да се коркаме, за каквото и да е? Добре е, да си пазиш колата, но маслото е последната брънка в тая верига! Това е, като на онкоболен, да му предписваш мехлем за екзема, същата работа! Ако една кола е планирана за 500 хил. км примерно, плюс-минус 10-15 хил., заради маслото, едва ли е голям дерт! Да оставим пък, че през това време, може да се скапят десетки други чаркалъци! От хора в бранша съм чувал, че не е толкова важно какво е маслото при тия стари, амортизирани коли, по-важното е, да го има, да не остават на сухо! А дълголетието на двигателя, там е божа работа, и заложеното му от производителя!

 

Не мога да се съглася с твърдението, че маслото е последната брънка! Напротив, смазването и охлаждането на един двигател се явяват на-важните компоненти за функционирането и дълговечността му.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое му е "дълговечното", като му е заложено да се скапе на определен пробег, независимо от маслото? Или бъркаш едновремешните коли, с добре изработените агрегати, със сегашните? Общото е само, че са на 4 колела!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то баш тея от бранша наливат м10д :D Пък тея от баш бранша 5w40 от варела :)

После що не били дълговечни.

А колкото и да е скапан мотора винаги може да се отвори, да се ревизира и става като нов.

Друг е въпросът колко ше ти излезе това удоволствие по света и у нас ако не си "сам съм си сервиз" :D

Затова по света е*еш и фъргаш а у нас гледаме да ни надживеят.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега, ако ми кажеш и технологията, по която един съвременен мотор става нов, ще те призная за гений? Ще ревизираш сегменти, лагери, бутала, или иначе казано - ще ги смениш, ама как ще ревизираш цилиндрите? Ще ги шлайфаш ли? Или направо ще разстъргваш? За един алуминиев блок, това е равносилно, да го хвърлиш! И като го хвърлиш, какво ти остава? Да вземеш друг, ако е на старо, не се знае, каква хубост ще е, и дали също не е за хвърляне! Нов? Че тя колата ще е в пъти по-евтина от новия двигател, да оставим, че повечето, вече не се произвеждат! И накрая какво, стигаш до същият извод, към който те насочва системата на планираното остаряване!

 

Впрочем, ревизирал съм един голф четворка, без шлайфане, беше като "нов" към 30 хил. км, после взе да се връща към "старостта"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като взех моята Хонда Сивик пишеше 179 хил. км. От Италия бе и ми е ясно, че не на толкова - 1995 е регистрирана като нова. На 197 хил. ѝ направих основен ремонт - смяна сегменти и биелни лагери, основните са добри - каза майстора. Вече съм минал 65 хил. след ремонта - никакви оплаквания, т.е. никаква старост... :yes: Карам само хубави масла - от общите поръчки, само едно Енеос взе сина ми от София, то май се представи най-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята кола е от поколението на по-старите, издръжливи модели, говоря за началото на века, оттогава започват тези нефелни изпълнения!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много конспиративно сте го ударили. С това "планирано" остаряване нали не си мислите, че колата спира да върви на 150К км и край. Населението в световен мащаб обеднява, всички са се стиснали здраво. Кой ще иска да дава по 30-40К $|€ за нова кола всеки 5 години? В западна Европа и САЩ, колите се взимат на лизинги, на такива каквито тук няма. Тук и няма да има нищо изгодно още дълго, докато сме авто-моргата на Европата.

 

Относно маслото, това звучи като какъвто и алкохол да пиеш все тая, само да не си на сухо, което е абсолютно грешно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неее, всичко е направено да кара по 3 млн км., или 50 години минимум, ама видиш ли, ние не слагаме подходящите масла, затова и се развалят бързо... Направо сме си откачили, с конспирации за "планирано остаряване", няма такова нещо, всичко е розово, по мед и масло! Поправям се, и си вземам бележка, отсега нататък да съм само позитивен, и да не казвам на черното, че е черно, а само бяло!

 

Апропо, на кого му пука, че населението обеднява в Африка и Азия? И затова ли му правят колите вечни?

 

Ето малко, конспиративно четиво...

 

 

http://www.trio.bg/shemata-planirano-ostaryavane-kupi-hvarli-i-pak-kupi/

Редактирано от bahamonde
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...