Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

http://pds.mobil.com/Denmark-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_x2_0W-20.aspx

 

Моля който има време да разчепка всичко за това масло:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.oil-club.ru/forum/topic/24105-honda-accord-24-na-masle-liqui-molly-molygen-10w-40/

 

Ето малко снимки от Хонди с различни масла..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете нещо и за периодите на смяна, какво толкова му се "вкисва" за 12 месеца, и какво ще му стане за 24 месеца и 4-5к?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
И още един въпрос към теб.N22 без DPF не е ли за сертификат C.Идеята ми е че SM,SN са бензинови пакети,докато дизелите са без Молибден и с повече сапун...

 

Мисля,че N22A1 също трябва да е за сертификат "С", тъй като Хонда не прави разлики за цялата си гама дизели от 2004г. насам и дава само едно двигателно масло за тях и то е "C2". "С2" "пази" не само DPF-а, но и TWC.

От друга страна Motul (пък и не само той) дава "C2" само за дизелите с DPF. Правилно е да повярваме на завода производител на двигателите!

Сертификат "C" обаче не изключва  сертификатите по API.

Не е лошо някой колега с N22A1 да провери в ръководството си и да каже какво е написано там.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете нещо и за периодите на смяна, какво толкова му се "вкисва" за 12 месеца, и какво ще му стане за 24 месеца и 4-5к?

 

На колко време и километри трябва да се сменя едно масло е много сериозен и дълго дискутиран въпрос.

Ако се вземе времето на смяна, то при стандартните масла е 12 месеца поради две причини. Едната е, че присадките според производителите губят свойствата си след 1 година и другото е, че окислението от кислорода е много интензивно поради факта, че се извършва на много голяма площ. Колата и да не се кара окислителните процеси не спират. При повишаване на температурата на работа на двигателя те приблизително линейно се увеличават.

Интервала за смяна може да бъде и 24 месеца при масла с удължен експлоатационен период, но това трябва да е изрично посочено от производителя! За колегите които карат малко километри на година тези масла трябва да се имат предвид и тогава спокойно могат да ги сменят на 2 години.

Моточасовете като критерий също търпят определени критики, тъй като са приети за оценка само за агрегати с постоянно и равномерно натоварване и за автомобилите не са 100% приложими. Разбира се моточасовете са един много добър показател, значително превъзхождащ този на изминатите километри. Последният силно зависи от начина на експлоатация и грубо казано при основно градско каране периода на смана трябва да се съкрати с 1/2.

За моточасовете е необходимо само да се знае средната скорост, като за бензиновите оптимума за смяна е 300 моточаса, а за дизелите-250, когато се касае за пълна синтетика.

Редактирано от pendoc
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за положения труд по сепарирането на темата и създаването на таблица с препоръки. От темите за масла единствено по досадни са ми тези за гуми, но в случая има някаква градивност подкрепена с изследвания и резултати. Предполагам че все пак у доста колеги като мен каращи старите- D, B, F серии ще се породи чувство на прецаканост че колите ни на по 200000+ км. са били карани с не най подходящото масло и ще си кажат майната му, ще продължа да сипвам от същото. Определено обаче тези с по-нови двигатели и изисквания към маслата е добре да се замислят. Тоест темата е по скоро маслени "К"-ахъри. Сега едно въпросче по таблицата- виждам че на места е добавена и марка маслен филтър MAHLE. Да разбирам ли че се препоръчва горещо?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да ти отговоря ще прозвучи като реклама,а аз лично забраних рекламите.Питай ме на лично.

Иначе за пред Хонда общността Маhle голяма част от света произвеждат ОЕМ-ските ни филтри.Вкарах им номерата в таблицата,защото са по-къси от ОЕМските и не се разгъва много таблицата.

Маслени филтри с над средното качество са марките Маhle/Knecht,Mann,VIC,Purflux,Nitto,Fram,Hamp....OEM

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете нещо и за периодите на смяна, какво толкова му се "вкисва" за 12 месеца, и какво ще му стане за 24 месеца и 4-5к?

Не знам, какво се вкисва, но го дава и самия производител на маслото, което ползвам.

 

Oil Change Intervals Engine (P) Km Min 7500 Km Max 15000 Months Min 6 Months Max 12

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да ти отговоря ще прозвучи като реклама,а аз лично забраних рекламите.Питай ме на лично.

Иначе за пред Хонда общността Маhle голяма част от света произвеждат ОЕМ-ските ни филтри.Вкарах им номерата в таблицата,защото са по-къси от ОЕМските и не се разгъва много таблицата.

Маслени филтри с над средното качество са марките Маhle/Knecht,Mann,VIC,Purflux,Nitto,Fram,Hamp....OEM

До тук май нищо произведено във и около страната на изгряващото слънце. А аз мразим да слагам по колата немски и френски неща. За рекламата разбирам, но анти рекламата предполагам не си забранил та да питам за някой марки опаковъчни, които що годе мязат на ОЕМ- Herth+BUss, Ashika, Blueprint, Japanparts- тия всичките на външен вид са еднакви с различна опаковка та си мисля че има някой читав японско-корейски заводец дето ги прави а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VIC са японски.

HAMP американски.

Не е като са няма избор при филтрите специално :)

П.П. Може да е немско, но Mahle/Knecht са ОЕМ производител за Хонда от време оно.

 

Корекция, HAMP има и японско производство, произвеждат се от Toyo Roki (пак ОЕМ фабрика от едно време), а американските от Filtech.

Няма да сбъркаш каквото и да вземеш от тея според мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тема_филтри 3 часа с кафенце или биричка и всички тайни за филтрите по марки са ясни...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблицата с маслата и филтрите е супер! Благодаря на всички, които се трудят по нея!

Искам да попитам обаче, кога ще се попълни и шиита на Civic?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато някой мераклия със сивик се хване да попълни моделите,номерата на двигателите и годините.Таблицата е наша,темата е наша ,всеки може да редактира таблицата...така че ако има ентусиасти да се захващат.Аз само ще я проверя накрая...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече: "Вискозитетен индекс" (Viscosity index ) и кое масло е по-добро, с по-голям вискозитетен индекс като цифра,  или с по-малък?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е възможността маслото да запазва изходният си вискозитет при промяна на температурата от 50 до 100°С.

С по-голям индекс е по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Много добра тема се е получила, на високо ниво. Адмирации за Маркони и на другите участници за труда!

Реших и аз да драсна някой ред... С риск да бъда оплют, но мисля, че издигате ПАО базата на прекалено висок пиедестал. Да, качествата като съставка за масла са неоспорими, но нещата се развиват и годината не е 1995-та. Още преди години базовата група 3, започна да набира скорост, а доколкото помня през 2005-та (а може и по-рано) ЕксонМобил презентира новата им база Visom, като представител на група 3+ (VHVI – Very High Viscosity Index), която като база с неголям процент ПАО има качества идентични с предишната им база група 4 (пао). Разбира се, далеч съм от мисълта, че го правят безкористно, просто търсят по-евтина база, но все пак качествена. Друго, което сега ми идва наум относно група и което не се споменава често е, че тя е слабо полярна и на практика за всекидневна употреба не е много подходяща. То като се замисля, не съм сигурен, че е имало някога цивилно масло изцяло на база 4. Демек задължително трябва да се добавят добавки от група 5 (силно полярни) най-често полиестер (ПЕ) и полиалкалингликол (ПАГ).

Преди време, когато се интересувах от двигателни масла, производството на ПАО намаляваше, цената беше около 3 пъти по-висока от цената на база 3, което и беше основния двигател да се мине постепенно от група 4 към 3, или по-скоро на някакви смеси. Не знам икономически как стои въпроса сега, но според мен (без да мога да го докажа), много от маслата, които се рекламират като ПАО базирани сега, всъщност са смес от групи 2,3 и 4 в най-различни пропорции. Малко встрани от темата, но малко неприятно ми стана, когато видях един тест на OIL CLUB ru, в който според техния спектрограф,  Amsoil European formula 5W40 не е ПАО базирано. Въпреки, че от Амсойл бяха писали, че такива техни масла са само XL серията им.

Както и да е... Далеч съм от мисълта да очерням ПАО като база. Просто искам да кажа, че към момента качествата на група 3 плюс са много високи и надвишават изискванията на двигателите за нормална употреба. Та не е необходимо „хидрокрек” да е да е синоним едва ли не на М10Д по форумите.

Гледам, много се спори за вискозитета на второ място. И аз като Маркони ще кажа – вижте какво ви дава производителя и се радвайте на колата. Който иска да експериментира – прави го и споделя резултата след време. Аз на предишната ми кола навъртях за 6 години 250000 км и постоянно експериментирах. Не за да се направя на по-умен от производителя – той казва – 0,5 или 10W,a втория индекс 30 или повече. Доста свобода. И карах с 30, 40, 50. 5w, 10w, 15w. От евтини до Амсойл. От смяна на 7000 (обикновенно 10/40) до смяна на 27000 (Амсойл с междинна смяна на филтър). Продадох я на 400000 км. Не можах да сваля лагер да видя как изглежда, но свалих капака на клапаните. Ето снимка.

post-30095-0-80418100-1471427479_thumb.jpg

Едно нещо е ясно – износването при студен старт и перода на загряване е по-голямо с по-гъстите на студено масла.

Често се споменава оптималния вискозитет за лагерите – 8,10,12... Това е така от гледна точка на лагерите. Но се пропуска, че изискванията горе, в газоразпределителния м-м, където мазането е смесено – еластохидродинамично е много по-подходящо масло с голям вискозитет, подобно на трансмисионно. Неприятно нали. И пак се търси компромис...

Не видях някой да споменава един проблем, който се наблюдава сравнително от скоро с нисковискозните масла. Проблем с лагерите при топъл рестарт на двигателя (а доскоро се смяташе, че единствения бандит е студения старт). Става въпрос за старт след кратък интервал на добре загрял двигател, а не след престой. След известна неголяма заработка се наблюдава прекомерно износване на лагерите на коляновия вал. Проблема е забелязан след масовото навлизане на старт-стоп системите. Разбира се, вече казват, че е решен. Предполагам с подобрени добавъчни пакети в маслата, както и с нови покрития на самите лагери (мисля, че Irox беше търговското наименования на една от фирмите).

Накрая само да кажа, че не продавам масла и нямам нищо общо с производители или дистрибутори. :)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Тойота Фен! Радвам се че прочете нашата тема.Всъщност ПАО-то и Естерите повишават цената на маслото,но към края на живота си разликата с добрия крек е много малка.Феновете фаворизират Амсойл,заради миещите му възможности и добрия пакет,но и то не е панацея.Твърдя ,че не отделни хим.елемнети правят маслото добро,а баланса на хим елементи в дългосрочен план.

Идеята ми за тази дискусия беше да не се фаворизират рекламите,а да се погледнат реалните предимства и недостатъци на едно масло за съответния пробег.

Ще дам пример с Мотул.Лонглайф,Естеркоре,Надхвърля всички съществуващи стандарти.

Ок,така беше...като се появиха гръмко на пазара,после промениха формулите,но запазиха рекламата.Един фен си купува 6100 10W-40,заради марката.Вътре няма нищо различно от всички масла на пазара...освен болката от касовата бележка.

Да вземем 8100 ECO ...същата работа.

300V- там има естери....малко,ама никой не го купува..

 

Амсойл-чудесно масло ,добри отработки,гръмки реклами.Всеки ,който се е качил на 20 цола кара с него.Със ситен червен текст на тубите пише ,че заради Sulphated Ash не надхвърля изискванията на Dexos.Ама ние като не караме Опели не знаем какво е Dexos.

На български това е Внимание!!! Опасност за катализатора,ползвай на собствена отговорност.Вярно като се редува с обикновен крек или GTL на хубава база...Мобил,Шел,Петро,които чистят катализатори проблема се неутрализира..но трябва да се знае....

 

В Амсойл наистина има ПАО и то в големи количества...не само на хартия и маслото е адски стабилно,но ситния шрифт винаги трябва да се чете,особенно като теглиш кредит от банка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си е. Аз ползвам от известно време 6100 (4 смени, да съм по-точен), защото го взимам на добра цена, но с ясното съзнание, че е съвсем обикновено масло в чиято туба има поне 50% чисто минерално масло (база обработена/очистена само с разтворители), които се изпаряват доста бодро като ги напечеш. До 110-120 градуса не вярвам да се разлага, особено и като се вземе под внимание, че броя на циклите студено/топло на които го подлагам не е много голям. Стресът при старт в зимните сутрини също е на подобаващо ниво. В картера се задържа около 3 месеца. Случайно установих (от компютъра на газовия инжекцион), че това е 200-250 моточаса, което знам като идеален интервал при стационарните агрегати. Именно на моточасовете е добре да се обръща също внимание, не само на пробега, защото при някой 200 моточаса са 2000 км, а при някой 15000.

Пак ще дам за примера двигателя от снимката в предният ми пост. Той е на 400000. Същият двигател е в колата на баща ми, вярно с по-малък обем, но конструктивно е идентичен. На 160000 е, но на образуванията под капака на клапаните ще завидят не една и две пещери у нас. На година минава 3-4 хил.км. Преди гледах да го сменям 1 път в годината, но нещо се отказах и сега имаме масло на 18 месеца с пробег към 6000 км. Ясно ми е, че визуалната оценка не е меродавна, но това масло изглежда зле, мирише зле и вероятно алкалното му число е ударило дъното. На колко часа е не знам, колата няма газ, но експлоатацията е каране на къси разстояния, основно градско, със задръствания, зимата често маслото я стигне 50-60 градуса и се гаси. После висене пред дома 1-2 седмици. Понякога кратко припалване... една проста рецепта за унищожаване на масло за доста кратък пробег, масло, което изхвърлях леко потъмняло от другия автомобил и без отлагания в двигателя. Ясно ми е, че газовата уредба също е фактор, но... Иначе принципа си е валиден и за масла от нисък и за масла от висок клас, просто вторите ще издържат повече часове със запазване на някакви показатели. Отделно начина на експлоатация и особености на двигателя. Според мен, а не само, особено стресови за маслото са: Ниските температури, турбокомпресор (особено при бензин), отклонения от нормалния горивен процес (димящ дизел, регенерация на ДПФ), лоши горива, спортно/състезателна управление... За това се сещам, сигурно има и още.

Но не ме питайте, при положение, че на пазара има много по-добри масла, по-стабилни, с доста по-висок вискозитетен индекс, с по-добри бази и добавъчни пакети, защо сега, през 2016-та година използвам минерално масло. Технически аргументиран отговор не мога да ви дам. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно надявам се полезно инфо копи/пейст. Малко старичко, но добре описано.

 

"15W40 е типичен вискозитет за минерално двигателно масло;

10W40 е типичен вискозитет за полусинтетично двигателно масло;
5W40 е типичен вискозитет за синтетично двигателно масло.

Първата част от означението показва отнасянията на маслото при ниски температури, тоест вискозитетните му свойства при нулеви и отрицателни околни температури (например 0W40 е продукт, който може да се използва за стартиране и работа в условия до -35°C, докато 25W50 може да се справи с до -10°C).

При по-ниски температури смазочният продукт губи течливост и освен, че силно затруднява завъртането на двигателя от стартера, също така не осигурява необходимото смазване на металните части в първите и най-важни секунди след стартиране на двигателя.
Втората част от означението показва отнасянията на маслото при работна температура.
В посочения ред 20, 30, 40, 50 и 60  нараства вискозитета на смазочния продукт при работна температера, а също така може да служи за ориентир при избора на подходящия продукт в зависимост от околната температура, вида на двигателя и режима на експлоатация.
Трябва да се знае, че тези цифри са условни и няма абсолютно точна връзка между тяхната стойност и вискозитета на дадения смазочен продукт, те дават представа за границите в които се движи вискозитета при дадена температура.
Освен това има взаимовръзка между първата и втората част в означенията (например 0W20 и 0W40 независимо че имат еднакви означения за вискозитета при ниски температури, все пак 0W20 е маслото с по-добри нискотемпературни свойства).

Освен различните вискозитетни класове, маслата имат и различни експлоатационни характеристики, означавани по два общоприети стандарта, както и и одобрения на производителите на превозни средства.

1. Значение на използваните буквени означения според Американския Петролен Институт API:
S - показва продукт предназначен за употреба в бензинови двигатели;
C - показва продукт предназначен за употреба в дизелови двигатели.

Следващият символ, който е поредна буква от латинската азбука показва експлоатационното ниво.
Колкото по-назад в азбуката е означението, толкова по-висок е класа на маслото.
В указания ред се повишават качествата и изискванията към маслото: A; B; C; D; E; F; G; H; J; L ;M.
Буквите K и I са пропуснати нарочно, поради съвпадание на означението със символите на международни организации или означения.

Например: SJ/CF е смазочен продукт, който споредAPI стандарта е подходящ за бензинови (означение SJ) и дизелови двигатели (означение CF).
Предимството на този стандарт е ясно указаната посока в която се повишават качествата на смазочните продукти, като всеки следващ стандарт включва и превъзхожда предходния. Главните недостатъци са два. Първо не разграничава товарни от леки дизелови двигатели и второ изискванията му са много по-либерални спрямо стандарта ACEA (Асоциация на европейските производителите на автомобили)

2. Значение на използваните буквени и цифрови означения според Асоциацията на Европейските Производители на Автомобили ACEA:
A - показва продукт предназначен за употреба в бензинови двигатели;
B - показва продукт предназначен за употреба в дизелови двигатели на леки и лекотоварни автомобили.

Следващия символ е поредна цифра от 1 до 5,където:
1 и 5 показват  "горивоикономисващ" клас масла;
2 е ниво предназначено за нормално натоварени бензинови и съответно дизелови двигатели;
3 е ниво предназначено за съвременни високо натоварени бензинови и съответно дизелови двигатели;
4 е ниво което до момента съществува само в гамата на дизеловите двигатели и покрива изискванията на дизеловите двигатели с директно впръскване на горивото.

Например: А3/В3 е смазочен продукт, който споредAСЕА стандарта е подходящ за високонатоварени бензинови (означение А3) и високонатоварени дизелови двигатели на леки и лекотоварни автомобили (означение В3).
Предимството на този стандарт е в разграниченото предназначение на различните смазочни продукти и във високите изисквания, които той предявява към продуктите преди да бъдат изпитани и да получат сертификат на покритие по този стандарт.

С – е нов сегмент в стандарта, отнасящ се за продукти с ниско пепелно съдържание, предназначен за употреба в най-съвременните дизелови двигатели със система на контрол отработените газове, оборудвани с филтър за твърди частици (DPF филтър).
С1 покрива изискванията на FORD (много ниски стойности на пепелните елементи+икономия на гориво);
С2 покрива изискванията на PSA Peugeot и Citroen (средни стойности на пепелните елементи+ максимална икономия на гориво);
С3 покрива изискванията на Renault и останалите европейски производители на автомобили (средни стойности на пепелните елементи+оптимална икономия на гориво);
С4 подобрена версия на С3;

 

Синтетичното базово масло може да бъде от три принципно различни вида или техни комбинации:
1/ Хидрокрекинг- дълбоко очистено минерално базово масло. Най-евтин вариант за постигане на желани качества.
2/ Поли алфа олефини (ПАО) - типичен вид синтетично базово масло. Много добри качества и относително ниска цена.
3/ Естерни и диестерни съединения - осигуряват изключителни експлоатационни качества на продуктите, но са неколкократно по-скъпи от предходните видове бази.

Тази неявна категоризация дава нов поглед върху действителните качества и технологично равнище на отделните продукти и компании.
Експлоатационните характеристики на трите групи "синтетични" масла се различават чувствително едно от друго. Най-съществената разлика е във високата термична стабилност на естерните синтетични масла. Това означава по-дълъг период (пробег) на експлоатация и постоянство в свойствата през целия срок на ползване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чочо,благодаря за труда ти.Има малко грешки,но все пак е стара статия казваш.

SAE е създадена някъде 1900 година.Аз съм и член от 1992 г,

Първоначално е било голямо лутане ,кое и как да се сертифицира...трябвало е да има някакъв ред в мазането.След това индустрията дърпа адски много напред и нещата ,както казваш не са такива ,,,каквито изглеждат.

Има адски много корекции в стандарта ,но нека да изясним нещо важно.

Топлия температурен индекс ,не е това ,за което е измислен.Да вярно, номерацията е за 20-30-40 градуса околна температура,но масло-производителите разбиха тая подредба с нови технологии и нови бази.Затова по-просто потребителят може да се ориентира с вискозитета при 100 градуса...както и е редно де!

Какво значение има околната температура ,като мотора работи на 92 градуса??????

Затова първоизточника на стандартизацията сега е привързан точно към вискозитета.

gallery_1082_1868_75710.jpg

 

 

Така ще спре спекулирането с ...ама в България климата е такъв.За нашия климат дават такова ....W-40

 

Моя въпрос е :Какъв е климата в България на 100 градуса?

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://pds.mobil.com/Denmark-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_x2_0W-20.aspx

 

Моля който има време да разчепка всичко за това масло:

 

Ако все още е необходимо инфо, да си кажа и аз мнението. Според мен е 20-30 % ПАО, Група 3+ (според мен) 50-60%, защото тези вериги 18-50 се получават по метода Gas to liquids и са доста еднородна субстанция. Пише и за 1-5% обикновена група 3 или 2 - честно казано тях ми е трудно да ги разгранича, защото и при двете има хидрокрекинг процес. Това според мен. Някой химик, ако намери неточности, нека ме коригира, да не стават заблуди.

 

MSDS_939645.doc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфо ще има като излезе на пазара ,ама засега няма наличности.Не съм проверявал тази седмица де.

Бих казал че Мобил е единствения производител на AN и предполагам и тук ще е с него.От Мобил-Ексзон купуват Мотул за 300V серията и някои японци за цвят в маслата си :)

Ама като пуснеш 848301-69-9 ти излиза база GTL 50-60% na Shell......

72623-87-1 ..99% чист крек от Петро канада <5%

 

Лудница...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги само да кажа, че заключвам таблицата за свободно редактиране. Линкът вече дава права само за разглеждане.

Нека който има нещо да добави/коригира/преструктурира да се свърже с мен.

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от 2 дни съм собственик на Хонда Джаз 2009г. с мотор 1.4 100 к.с.  Пробега е около 150000 км.

 Бих искал да попитам колко масло ми е нужно за смяната и какво да бъде :) дано не съм объркал мястото за въпроса ми. Благодаря предварително. 

Редактирано от Kalinski88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открийте смешното.......

IMAG1913.jpg

IMAG1916.jpg

IMAG1917.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, вече се сипва хидравлична течност в двигателя, ние се чудим коя марка, кой вискозитет, а то било елемнтарно :).

Нещо и капака на всмукателя не ми се струва читав с тия черни букви.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HFS Engine Oil Honda 5W-40 НЕ е Honda PSF-S Хидравлична течност:)

 

Големия ВЪПРОС 5w40 или 5w20 :)

 

А защо няма HFS Engine Oil Honda 5W-20 ???

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Квото и да си говорим Бултрако продължават да сипват 5w-40 както неднократно беше споменавано във форума...

Кое не му е наред на надписа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смешното и трагичното е, че двигателят им се моли да му сипят 5w20,а те...не!... 5w40 лятото не е минало!Смях!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И след това  що яде масло и що ходните имат слава на маслояди :D

 

При другите марки толкова ли са капризни моторите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

след като се писа толкова много за вискозитети, HTHS индекси, постваха се таблици със стотици показатели и т.н. (за което сме благодарни и оценяваме труда), няма да е зле да споменем конкретни марки, които се намират на българския пазар. Идеята не е "Кажете ми какво масло да си сложа за тоя модел и тоя двигател", а при този огромен избор да сравним продукти със сходни показатели и народът да се изкаже с личен опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

след като се писа толкова много за вискозитети, HTHS индекси, постваха се таблици със стотици показатели и т.н. (за което сме благодарни и оценяваме труда), няма да е зле да споменем конкретни марки, които се намират на българския пазар. Идеята не е "Кажете ми какво масло да си сложа за тоя модел и тоя двигател", а при този огромен избор да сравним продукти със сходни показатели и народът да се изкаже с личен опит.

то хубаво с конкретни марки, но няколко пъти се споменава че конкретното масло зависи от много фактори - км на двигателя, износване , начин на каране, цени , маслен филтър какъв слагаш, газова имаш ли нямаш ли и т.н.

 

няма как някой да ти каже сложи масло XXXX ако не знае поне малко от горнто инфо, една марка може да е добре за едни които карат по 6-7к на година и не качват оборотите над 4к и същата за други да не е препоръчително това масло и да свърши за нула време.

 

ако искате да направим друга теам с template(образец) и всеки да си пише нещата за колата и да се дават конкретни марки, но и после обратна връзка дали наистан това масло е свършело работа.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи нещо, за което Markony ни светна преди време - в руския форум http://www.oil-club.ru/forum/ има анализи, мнения и т.н.

Но няма как да направим аналогия с това, което се продава в БГ, каза се че най-големият проблем са ментаците и всяко обсъждане на конкретна марка и модел е връщане в хаоса на маслените теми "Кое масло е подходящо за моя двигател?".

 

А може ли обикновеният потребител да даде обективна оценка на дадено масло от нашия пазар въз основа на това как потъмнява и колко го гори НЕГОВАТА кола? Или колко тиха е станала НЕГОВАТА кола след смяната? Неговата кола, чието състояние не знаем :)

За мен лично единствено могат да се дадат препоръки за техническите параметри на едно масло на хартия и оттам всеки да си смята и прави преценките:

 

Плътност при ?? градуса

Вискозитет при 40

Вискозитет при 100

Вискозитетен индекс

Точка на изпарение

Точка на изтичане

Летливост (NOACK)

HTHS

TBN

TAN

и т.н.

 

Моля да ме поправите ако бъркам превода  :D

Надявам се, че има колеги, които разбират какво имам предвид.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам таблици с около 200 масла на различен пробег и различни автомобили.За съжаление адекватна оценка може да се даде само с един двигател и различни масла.Има такива примери доста в форума.Има хора ,които си правят анализи на всеки 5000км след смяна на масло.Само те са показателни за марка>модел>вискозитет масло като сравнение.Обаче имам графика на износването спрямо вискозитета :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекалено се преекспонират нещата, да си пълним главите с почти ненужна информация! Прочетох по-горе, че който е карал с 10W40, задължително влиза в "бокса", на 300к километра максимум...Ами добре, сигурно е така, спор няма, ама се пита друго - колко хора изобщо стигат тия километри, и за колко време? Щото, като си сметна, за 10 години съм сменил 4 коли, и с четирите нямам и половината на тия километри! Пък и всички знаем конюнктурата на производството, от 20 години насам, всичко се прави така, че да издържа малко, за да те "мотивират" да го изхвърлиш, и купиш ново! Ново трудно се купува, залагаме на старото, стягаме го доколкото можем, и искаме да кара, сякаш сега е излязло от магазина! Е, няма как да стане, единици са тия коли, които ще изкарат дълго, по скоро, като изключение! Затова, да се тревожа, че колата ми ще иска ремонт след 300 хиляди, е малко смешно, дотогава тая кола може да е в някоя морга, или вече претопена!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Маркони е писал 200/300к и при положение 90% от колите във форума вероятно са купени на 150000 "реални" и вече гонят над 200-250000км горе долу е прав, като под причина за ремонт вероятно визира не просто сгромолясване на мотора, а симптоми на износване като- горене на масло, шумове и други. Аз по скоро бих искал да отбележа че е от значение за таблицата все пак и в кой град и типични атмосферни условия през зимата се кара колата защото една е зимата в Бургас, друга в Русе.

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Маркони е писал 200/300к и при положение 90% от колите във форума вероятно са купени на 150000 "реални" и вече гонят над 200-250000км горе долу е прав, като под причина за ремонт вероятно визира не просто сгромолясване на мотора, а симптоми на износване като- горене на масло, шумове и други. Аз по скоро бих искал да отбележа че е от значение за таблицата все пак и в кой град и типични атмосферни условия през зимата се кара колата защото една е зимата в Бургас, друга в Русе.

Е, не вярвам още от магазина, тия коли да са започнати с 10W40, буквално от нулевия километър! Няма кой да го позволи, поне не и докато са гаранционни! А че са по на няколкостотин хиляди, спор няма, не знам кой ще си продаде колата на малко километри, освен ако няма друг, голям дефект! Така че, тия симптоми, те вече ги имат, когато ги вземаме ние, и едва ли е от голямо значение, какво ще е маслото, разбира се, стига да не е откровено менте!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не.На нулевия километър си тръгват с хидрокрек 0W-20.Първата смяна е на 15000 и се налива 5W-40....Стикерите нали си стоят по колите,както и сервизната книжка.Нито едното,нито второто масло може да изкара 15000км градско,да не приказваме за разработка на двигателя,Първото масло хвърля около 120-150 FE PPM,второто 60-80 PPM.

При същите условия в Русия ,където няма проблем да си купиш и да си налееш масло гаранционно,втората отработка с 0W-20 Idemitsu Zepro Medalist,съдържанието на желязо е 18-20 PPM.Естествено може да има разлики при различните дилъри,но лепенките с Кастролаот Хонда Италия ми седят на предния капак....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...