Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

В Бултрако, нямаха време да ми измерят компресията, понеже имах час за едно, а вече са били записали след мен друга кола, а остава за друг път.

По-нататък ще пиша, когато компресията бъде измерена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така въпросът ми е следният, при мен температурата пада до -20. Маслото на акорда ми е за смяна и се чудя след всичко което изчетох какво да и сипя. Подчертавам, че съм в Полша. В момента е с 10W не го е горила ама то си е гъстичко, а аз обичам V-tec:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Така въпросът ми е следният, при мен температурата пада до -20. Маслото на акорда ми е за смяна и се чудя след всичко което изчетох какво да и сипя. Подчертавам, че съм в Полша. В момента е с 10W не го е горила ама то си е гъстичко, а аз обичам V-tec:)

 

Препоръчвам ти да отвориш сайта на някой производител, към който си се насочил. Там задължително има "Oil Guide", или "Oil Finder", или нещо такова. Въвеждаш си колата, модел, година и ти излизат точните препоръчани масла 1-во, 2-ро, 3-то.

Например Ravenol: http://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

Ако пък държиш на малко по-гъстичко масло, обърни внимание на това: http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-super-synthetik-oel-ssl-sae-0w-40.html

И аз съм се огледал в него...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе този колега по-горе не разбра ли, че темата е за масла, а не за компресия? Да си отвори негова тема и там да си обсъжда компредията.

Не се притеснявай, повече ТУК няма да пиша..хубав ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)"Някой от колегите, които карат с 10W да се обади, че да ми обясни за пореден път как климата в България бил подходящ за това масло.."

 

Ами япанезе,

 

Обаждам се за да ти обясня!

 

Колата не е палена 2 дни, защото в събота и неделя пия вино и замезвам с дебели пържоли.

Сутринта в 6:45 температурата е минус 14 градуса. (не поиска да падне повече)

Влизам ... пускам "дълги" за 2-3 секунди.

След което стартер - ааъъ... ааъъ ... бръмммммм..... :)

 

п.п.

1. Пускам фаровете за кратко за да се "възбуди" акумулатора. Това е стар камионджийски трик. При "предал душа" не е препоръчително, защото ще му се изгуби и малкото останал ток.

2. Лятото прави - ааъ ... бръмммммм... т.е. "цъкване" с ключа и пускане. Е ... не е на четвърт оборот (на коляновия вал), по скоро на половин!

3. Няколко пъти бяха публикувани сканирани ръководства, според които може да се ползва 10W до минус 18 градуса.

4. Вярвам на японските инджилерчета конструктори! А ти вярваш ли им?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това "ааъъ... ааъъ ... бръмммммм..... ",се чува от вън, а вътре в мотора какво става един господ знае...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ставало в мотора ... един господ знаел ... :)

 

Аз пък си мисля, че конструкторът знае ...

 

япанезе, нали те интересуваше как климатът бил подходящ ... сега шумовете са интересни ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред очите ми от 10 години е ауди а4 1,9 тди 131 коня, май помпа дюза е това...Колата е купена нова и се кара служебно.Към момента е на 480 х.км кара се само и единствено с 10/40...Разход на масло, почти никакъв,здрава турбина и дюзи..двигателя е пушка.Не , че нещо но се ми се струва, че навременната смяна е по-важна...

Редактирано от bongo789
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

CG7-9;CH1 1.6i; 1.8i; 2.0i; 2.2i D16B6-7;F18B; F20B;F20B3; 5W30 SM; SN  

GF-4,GF-5

 

Така по таблицата всичко е чук, но от Mobil препоръчвали 0w40 New Life...
Моля, колегите с аналогичния двигател да споменат ако не ги затруднявам, две три масла отговарящи на сертификати и тн.
Благодаря Ви предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6-тицата от подписа беше с F20B3. Карах я с 5W30. Мобил-а го пиеше, Кастрол-а ми беше шумен, но последните 6-7 години я карах с Мотул. Наливам, пея, източвам и бяхме доволни. Тогава не задълбавах и конкретика вече не помня -сори :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред очите ми от 10 години е ауди а4 1,9 тди 131 коня, май помпа дюза е това...Колата е купена нова и се кара служебно.Към момента е на 480 х.км кара се само и единствено с 10/40...Разход на масло, почти никакъв,здрава турбина и дюзи..двигателя е пушка.Не , че нещо но се ми се струва, че навременната смяна е по-важна..

 

Трябва да се отбележи, че  VW на помпа- дюза дава като възможни, 5W30-40 и 10W30-40. Така че дадения пример води до грешното заключение, че не е важно какъв е вискозитета на маслото, а навременната смяна е по-важна!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Цецо!
 

Да разбирам, че при агресивно каране и високи скорости да кажем 160 +( не съм в бг за катаджиите) да си избирам мотул а не мобил.

Гледам това: Motul 8100 X-Clean FE 5w-30

 

и това: Motul 8100 Eco- clean 5w30

 

Цената им е една и съща но моля някое гуру като Маркони да каже, кое е по-добро или да предложи друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам с Motul X-Clean 5w-30 и се чудя, дали е по-добрият избор?

 

Изпратено от моят LG-V10 с помощта на Tapatalk

 

Редактирано от papu4ara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пред очите ми от 10 години е ауди а4 1,9 тди 131 коня, май помпа дюза е това...Колата е купена нова и се кара служебно.Към момента е на 480 х.км кара се само и единствено с 10/40...Разход на масло, почти никакъв,здрава турбина и дюзи..двигателя е пушка.Не , че нещо но се ми се струва, че навременната смяна е по-важна..

 

Трябва да се отбележи, че VW на помпа- дюза дава като възможни, 5W30-40 и 10W30-40. Така че дадения пример води до грешното заключение, че не е важно какъв е вискозитета на маслото, а навременната смяна е по-важна!

Помпа-дюзата от този период иска спецификация VW505.01, което почти изключва 10W. От над 150 одобрени масла, аз се сещам само за един адинол, който по някакъв начин се беше сдобил с тази норма във вискозитет 10/40 :) Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко разсъждения на глас, че ми стана интересно гледайки тестове пак на немските масла "Ravenol"

 

Става дума за "5-40 VSI" http://g.io.ua/img_aa/large/3448/56/34485671.jpg  и  "5-40 VST"  http://g.io.ua/img_aa/large/3533/85/35338576.jpg

 

Гледайки химичния състав бие на очи, че VST съдържа доста повече молибден /противоизносваща присадка/, докато калция, който е миеща/разтваряща присадка е доста по малко, отколкото във VSI, другите противоизносващи присадки като цинк и фосфор са близки като стойности, за това и не ги отразявам.

Следвайки логиката на по-горе написаното излиза, че VST би следвало да предпазва мотора по добре от износване, за сметка на по-лоши миещи способности, а VSI обратно на казаното за VST.

 

Питането ми към по-начетените на тема масла е:

- кое масло е по добро, като изключим вида на мотора, гледайки само характеристиките на двете масла ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

​Прочетох тук там какво е писано по темата за маслата, но защо в книжката дават варианти на маслото 5w30, 5w40, 0w30 и още нещо? В Хонда ги бях питал за Civic 2006, 1.8 бензиновия мотор и те ми казаха, че препоръчителното било 5w40. От къде идва това разминаване в информацията и съответно кое трябва да е вярното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярното е, ако знаеш с какво масло е излязла колата от завода от него да сипваш, друго вярно няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако кажа, че е излязла с първа заливка Idemitsu Zepro Medalist ко прайм :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

​Прочетох тук там какво е писано по темата за маслата, но защо в книжката дават варианти на маслото 5w30, 5w40, 0w30 и още нещо? В Хонда ги бях питал за Civic 2006, 1.8 бензиновия мотор и те ми казаха, че препоръчителното било 5w40. От къде идва това разминаване в информацията и съответно кое трябва да е вярното?

 

Явно си чел наистина съвсем "тук там", защото на всеки от тези ти въпроси в темата има отговор. Но не пречи да повторим? :)

 

1. Книжката е била съобразена с маслата определени като най-подходящи при печатането й. Които пък са били повлияни от тогаващни регулации и изисквания. И маслата, и регулациите са се променили. Например хубава синтетика с вискозитет 0W-20 тепърва започва да се намира по-свободно, което е подтиквано от регулациите за по-икономични двигатели, които работят по-икономично с такова масло.

2. От представителството на Хонда ти казват 5W-40 понеже това имат, понеже го сипват на всички бензинови двигатели. Хонда е буквално  на първо място по издръжливост на двигатели в света (най-малко дефекти). Което значи, че каквото и да ти сипват, стига да не ти пресъхне двигателя, гаранционен автомобил няма да дефектира. От там идват и дългите цикли от по 20 000км, които дават на нови коли - да привличат клиенти, които не им се занимава с поддръжка. Не че 5W-40 или смяна през 20 000км е оптимална, ами напротив - помага на бизнеса при новите коли, помага на бизнеса и при старите коли ;)

3. Разминаване няма. Всички описани в книжката ти вискозитети са приемливи, стига да покриват изискваните стандарти (API SN, ILSAC-GF5). "Препоръчаното" от представителството 5W-40 е компромис, който с уговорки става за всяко време. Зимата вискозитет започващ с 0W е препоръчителен. Смяни на масло на повече от 10 000км, са крайно непрепоръчителни, особено предвид ниската цена на хубаво масло + маслен филтър.

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя Може да излязла от завода и с М10 ,ама какво пречи да си я караш с кастрол.Дядото ,лека му пръст навремето имаше лада 1600,уредил се от негови хора едно време с варел 200 кила оригинален кастрол ,ладата само с него е карана ,за 30 години каране мотора беше като нов ,след като почина я продадоха за 2500 лв 2013 година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направим едно заключение -последно ,вискозитета зависи ли от климата ни или се налива предписаното по книжка ,независимо дали се кара колата на екватора или на северния полюс .

За километрите минати от мотора мисля че няма значение -или доливаш от предписаното масло като го гори или правиш ремонт .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@borko предписаното в книжката не е едно масло, а няколко според очакваните минимални температури на старт. Ако не ти се случва да палиш на под 20 градуса външна температура, можеш и с право 20 или 30 масло да караш.

 

Повечето масла 5W запазват течното си състояние до около -40°С (+/- 5°).

 

Това само по себе си дискредитира всякакво мнение, което би могъл да дадеш за масла.

1. Защо повечето? Смяташ ли, че дефиницията за вискозитет на масло започващо с 5W е "да е течно до около -40 (+/- 5)" и от там някои да са течни, други не?

2. Всички "течни" масла ли са еднакво "течни" и това да е "течно" ли е всичко необходимо да предпазва двигателя при палене при ниска температура?

 

За твоя справка - 0W е по-"течно" на -30 от колкото 5W на -25. Това дали помага при паления на -20 (каквито имаше тази зима у нас) за коли карани градско на кратки разстояния, нека някой, който разбира повече от нас да каже :)

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако хванеш да сравниш 5 масла 5W-40 например (най-спряганото), ще видиш че границата на течливост е различна, на някой даже с до 10°.

 

Ами мойта си палеше без проблем с АмсОйл-а 5W-30 Sign., само че явно беше толкова течлив (дори на тези -°), че направо изчезваше.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен въпроса не е дали е необходимо, а кое е най-добро! Ако това "най-добро" е извън финансовите ми разбирания, кое е най-доброто в мойте възможности. Та в този смисъл, изглежда 0В20 е най-добро за моето возило с чести стартове за градско возене.

Ако питаш Италианците, дори смяната на маслото не е чак толкоз необходимо по-често от 50к км :|

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е този италианец? Аз работя и с италианци, и често обсъждаме колите си, нито един не сменя на повече от 15К км. като 20К е рядкост, да не говорим че обслужване вкъщи е изключително рядко в големите и богати градове, хората си ползват сервизни услуги, и тук не става дума за определена марка, а принципно.

Навсякъде има мърлячи.

Редактирано от crown_bg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пречи зимата да си карате моторите с 0-20, 0-30, а лятото да наливате 5-30, 5-40, мойта я карам целогодишно с 5-40, но не е японка и производителя не ми е предписал толко течливи масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат е ....има интересни неща, май ще пропусна 5w20...

постът ти е обиден и към мен, и към една от иконичните и култови марки в най-високия качествен сегмент. Всъщност, тези, които така брутално и с лекота оплю са вкарали синтетичните масла в автомобила преди много години. Единствено и само неразбирането на маслата и непознаването на индустрията може да породи такова изказване. За тази компания специалистите и ентусиастите говорят с огромен респект. С тях вървят супер успешно от ежедневки, до драгстери и лодки от по 8,000кс. Летят и самолети, но това е друга тема. Постигнали са и са дали на тази индустрия толкова, колкото нито една друга компания. Това просто, за да стане ясно за кого говорим все пак. Но ние Българите сме опасни - всичко си знаем, работим като счетоводители, а се мислим за по-добри доктори от доказаните професори в клиниките, вадим зъби с конец, вместо да ходим на стоматолог, и се лекуваме с четене по форуми. Знаем си всичко. Кланяме се на ниския клас масла, а си смазваме вратите на гаража с премиум клас, за който даже не подозираме, нито познаваме.

Ще обясня накратко, впускайки се в съвсем леки технически подробности единствено и само от респект към Амс, не за друго.
- Не 250 гр/1000км, а 250 гр/15,000 км не трябва да ти гори, ако всичко работи както трябва и моторът свети от чистота. При теб явно не е така. Знам, че не подозираш дори.
- Не се досещам защо не си казал/питал, когато си видял, че нещо не е както трябва - досега нямаше и да си спомняш, че си имал чуденки и щеше да си супер доволен. Ти си знаеш явно.
- Дали си избрал правилния Амсойл за теб? Те имат различни качествени класове в портфолиото си. Съмнявам се.
- Дали си му дал шанс да сработи и да си свърши добре работата? Едва ли.
- Дали си уцелил правилния вискозитет за теб?
- Дали е подготвен добре и правилно мотора преди това за такъв клас масло? Бих се обзаложил, че не е флъшван. Защото Амс след това поема ролята на качествен флъш и се завира там, където Кастрол и Оемските масла дори не са сънували, че могат да минат и да изчистят мотора. А това в началото е съпроводено с много бързо "умиране" на маслото, разход, дори пушене. Тези аномалии изчезват по-късно.
- Високия клас на Амс (Signature series е маслото за теб) е брутален микс от най-скъпата и качествена РАО /polyalphaolephins/група 4 истинска синтетика и 20-25% естери (няколко вида слагат даже)@ група 5. Заради големия % естери вътре (polyolesters, diesters, monoesters и т.н.) това масло е изключително силно почистващо по природа. Пакетът добавки е възможно най-качествения и скъп "клас", който Лубризол произвежда. Само за сравнение - себестойността само на РАО базата им, която ползват е 3 пъти по-скъпа от тази на най-скъпия Кастрол (Оем-ското ти е Кастрол, вярваш или не), а естерната е 6 х цената на гр. 3. Всеки производител би искал да има такава формула, но на "големите" няма да им излязат сметките, защото няма как да сложат 3,000% надценка, после - Ауди да сложи още 300%, за да може да си го купиш от Порше на 54лв /л, при реална цена от 5-10лв/л. Това е Кастрол и Оемското масло.

- За да сработи веднага масло от такъв висок клас, повърхностите в мотора трябва да са чисти. Само тогава може да сработи правилната полярност на естерите, Anti-wear & Extreme pressure добавките им, да има свързване с метала и депозиране на неговите си компоненти. В тези масла всичко буквално се бие за контакт с метала и е супер химически агресивно за връзка с него.
Мотор, каран с минералната група 3 (каквото е ОЕМ-ското) гарантирано има сериозно количество маслени депозити. Ако не бъдат изчистени преди наливането му, Амс-ът се заема с това. Почистващата му сила е толкова голяма, че нито един производител на масла, формулирани с група 3 дори не може да си мечтае. Но това е процес - не става за 20 км пробег. Може да отнеме и 20,000км. Може и повече. Зависи какъв мармалад е бил преди това в мотора. Няма как този мотор да е каран 150-200,000км с минерални бази (гр. 3 е точно такава), и после да очакваме, че за 5,000 км без предварителен качествен флъш, ще станат чудеса. Просто вътре в мотора няма грам свободен метал, всичко е покрито с нагар и отлагания. Маслените сегменти са буквално блокирани и не могат да си вършат правилно работата, лагери/втулки на турбината - също. Буталата са покрити с плътен нагат. Хонингът е с глазура и обикновено е жълто-кафяво изпечен. По клапаните също има доволно. От там идва "харча на масло". Не от друго.
- Термостабилността на синтетиките на Амс е буквално казано ненадмината, а тя ти е основната и най-важна за умиране на маслото. Потърси в Гугъл и прочети за "Oil Shear".
- Дори модификаторите на триенето им са извънземни - единствените, заедно с Енеос (за Сустина) извън концерна Shell/Infineum, които ползват много по-ефективния tri-nucler moly - google it.
- Група 3 е бъкана с полимери (Viscosity Improvers), докато в РАО и естерните синтетики има съвсем малко. Тези VIIs са причина са формиране на голямо количество депозити.
- Група 3 НЕ БИВА да я карате >10,000км МАКС, ама вери макс. Група 4 и 5 може да се карат и по 40,000 мили, в зависимост от режима на каране и при условие, че се сменят филтрите. Защото тя не припада на 110/120С, убивайки си полимерите, които се втвърдяват, депозират по сегменти, турбина, лагери, и ей ти после 250 гр/1000км.

И повярвай ми, много по-добре ще е за теб да проявиш малко търпение, да си намериш правилния вискозитет от този бранд, да му позволиш да си направи магийката и моторът ще ти заработи като, че сега излиза от магазина. За да стане това, обаче, трябва да познаваш процеса по работа на едно масло.

За справката само - моят 4F 3.0TDI не е горил и 100 гр от смяна до смяна. Сегащната ми кола е има-няма 500 кс, би-турбо и не го пипа грам. Субаруто на 400 коня - грам не пипаше Амсойл Доминатор-а. Около мен има поне 30 човека, каращи с Амс и са влюбени в него, просто защото са разбрали процеса, разбрали са същността на лубрикантите и не искат и да чуят за друг лубрикант. Разход на масло - 0 (нула) за целия пробег (при почти всеки е различен, спрямо типа и средата на каране).

Не ме разбирай грешно - нито нещо съм ти продал преди, нито сега ти продавам. Карай си с каквото искаш, просто искам да знаеш, че не си прав, и се опитвам да ти помогна да разбереш къде бъркаш. Ето някои насоки - не са задължителни, но са за твое добро. Ако ги разбереш и осъзнаеш - ги направи. Ако не - значи проблем просто няма.
- Изчисти си мотора от горивни и маслени депозити, погрижи се за него правилно и няма да го познаеш. Особено при дизелите положението е плачевно! Знаеш ли, че за едни 14-15,000км отвътре с маслото излизат често и по 2л нафта? Ежедневно виждам дизели с толкова запушени колектори и глави, че от 5см диаметър, от нагари и депозити, диаметърът на всм. колектор е станал колкото малкия пръст.
- Обърни внимание, че новият 507.00 е low-saps масло, с нисък TBN, и изисква задължително евро 5 горива по отношение на сярата. В БГ такива няма, освен Ромпетрол дизел (имат най-модерната сероочистваща инсталация по нашите ширини). Затова 507.00, правено по спецификация не бива да караш повече от 15,000км макс. По-добре го сменяй на 10,000км.
- Запомни едно - маслата, формулирани по спецификация (API/ACEA) са формулирани за екология, а не за защита на мотора. Умните хора, познаващи бранша карат винаги с масла, формулирани за перформънс, а не по спецификации.
- Вземи си качествено естерно или РАО масло, и му позволи да сработи. Тогава няма да искаш да си сложиш нищо друго, защото моторът ще оцелява там, където другите отдавна са метнали белите кърпи.
- Ползвай постоянно качествена добавка за горивото, и силно почистваща, базирана на РЕА на всеки 5,000км (нищо друго - търсиш такава, на основата на РЕА/Polyetheramines).
- Потърси и прочети за предимствата на естерна и РАО синтетика спрямо групи 2 и 3 (каквито са >90% от маслата на пазара).
- Ако се съмняваш в нещо - моля, питай преди това, няма нито нещо лошо, нито срамно - така ще избегнем ситуации като тази - когато поради неправилна употреба на продукт, има разочарование.

Съжалявам, че се получи от дългите постове, но дори в толкова дълъг е казано <1% от материята, която се събира в томове от по хиляди страници.

Българският пазар е особено интересен - наситен с нисък и евентуално среден клас брандове и продукти, а нито механиците, нито клиентите четат, не се информират, и някак си е прието, че това е върха на сладоледа и по-добро и правилно просто няма.

Марки като Red Line, Amsoil, Royal Purple, Millers, Torco, Lucas, NEO, са в пъти по-добри, бутикови продукти от всичката ширпотреба, но просто не са познати в БГ, заради което ги отричаме по дифолт, щото не пише "Ауди", или "Кастрол". Нищо, че тия последните след 5,000км започват да се разпадат на съставните си компоненти в мотора и на 10,000 вече няма никой в това масло. Ако държиш да караш с известна марка, формулирана по спецификации, 100 пъти по-добре си вземи Мобил 1 New Life (за бензинките) или ESP Formula - за дизелиците, вместо тази спекулация Кастрол.

Редактирано от bongo789
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз исках да си флъшна мотора преди това, достатъчно бях изчел и знам доста добре какво и кои са АмсОйл. Аз ходих, преди, на 2 места да ми сервизират колата, и на двете отказаха флъша със следното изложение - това е бензин, не е дизел няма смисъл - и не съм се мъчил да търся повече. Аз нямам условитята да го направя сам и се отказах.

Относно отношението ми, никъде не съм обидил маслото, а на против. Когато писах че ми го харчи, казах че нямам нищо против маслото, просто ДВГ явно го гори. Кастрол не слагам, нито ОЕМ, писал съм с какви масла съм карал до сега на няколко места. Също така не мисля, че Мотул е лошо масло като марка, а и аз сменям на макс 7км. като това е най-големия ми пробег с едно масло, Мотула, другите бяха за по 3-4К защото не ме кефеше как работеше ДВГ, и последното беше за толкова ~4К. ДВГ работеше добре и палеше супер лесно, но го гореше, а вече на майстори вяра нямам, и ако ще се прави флъш трябва да гледам с очите си какво се прави, за да мога да задавам въпроси, това е.

 

Би ли посочил с какво флъшваш твоят двигател?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз исках да си флъшна мотора преди това, достатъчно бях изчел и знам доста добре какво и кои са АмсОйл. Аз ходих, преди, на 2 места да ми сервизират колата, и на двете отказаха флъша със следното изложение - това е бензин, не е дизел няма смисъл - и не съм се мъчил да търся повече. Аз нямам условитята да го направя сам и се отказах.

Относно отношението ми, никъде не съм обидил маслото, а на против. Когато писах че ми го харчи, казах че нямам нищо против маслото, просто ДВГ явно го гори. Кастрол не слагам, нито ОЕМ, писал съм с какви масла съм карал до сега на няколко места. Също така не мисля, че Мотул е лошо масло като марка, а и аз сменям на макс 7км. като това е най-големия ми пробег с едно масло, Мотула, другите бяха за по 3-4К защото не ме кефеше как работеше ДВГ, и последното беше за толкова ~4К. ДВГ работеше добре и палеше супер лесно, но го гореше, а вече на майстори вяра нямам, и ако ще се прави флъш трябва да гледам с очите си какво се прави, за да мога да задавам въпроси, това е.

Би ли посочил с какво флъшваш твоят двигател?

Целият пост на бонго е цитат от друг форум (бонго го е написал, че е цитат). Мисля, че Алекс го е писал, макар да няма значение. Та това, за обидата към маслото, просто не е към теб.

 

А иначе относно мотул и то най-обикновен - ето как изглежда двигателя. Преди това също е бил на минерално, само че тотал. Та аз затова държа, че експлоатацията и часовото натоварване на маслото са важни.

 

http://www.oil-club.ru/forum/topic/27418-toyota-avensis-1999-3s-fe/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ли трябва да използвам 5W-20 или 0W-20 масло? Истината, НЕ!

Линк 1 - (Insider OEM secrets on why OEM manuals advice 5W-20 or 0W-20 oils)

Линк 2

 

Цитат от материала:

 

Question:  My owners manual species 5W-20 oil. Do I really need to use 5W-20 oil and why did my 2000 model year vehicle require a 5W-30 oil, while the exact same engine in my 2001, 2002 and newer engines “requires” a 5W-20 oil?

Answer: You do not need to use a 5W-20 oil.  In fact, we recommend that you DO NOT.  We know that even OEM Lubrication Engineers do not agree with Ford and Honda’s calling for a 5W-20 oil, because the engines are designed for 30-weight oil, and engineers believe that a 20-weight oil will decrease engine life.  (See 2007/2016 note below for detailed explanation.)

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз исках да си флъшна мотора преди това, достатъчно бях изчел и знам доста добре какво и кои са АмсОйл. Аз ходих, преди, на 2 места да ми сервизират колата, и на двете отказаха флъша със следното изложение - това е бензин, не е дизел няма смисъл - и не съм се мъчил да търся повече. Аз нямам условитята да го направя сам и се отказах.

Относно отношението ми, никъде не съм обидил маслото, а на против. Когато писах че ми го харчи, казах че нямам нищо против маслото, просто ДВГ явно го гори. Кастрол не слагам, нито ОЕМ, писал съм с какви масла съм карал до сега на няколко места. Също така не мисля, че Мотул е лошо масло като марка, а и аз сменям на макс 7км. като това е най-големия ми пробег с едно масло, Мотула, другите бяха за по 3-4К защото не ме кефеше как работеше ДВГ, и последното беше за толкова ~4К. ДВГ работеше добре и палеше супер лесно, но го гореше, а вече на майстори вяра нямам, и ако ще се прави флъш трябва да гледам с очите си какво се прави, за да мога да задавам въпроси, това е.

Би ли посочил с какво флъшваш твоят двигател?

Целият пост на бонго е цитат от друг форум (бонго го е написал, че е цитат). Мисля, че Алекс го е писал, макар да няма значение. Та това, за обидата към маслото, просто не е към теб.

 

А иначе относно мотул и то най-обикновен - ето как изглежда двигателя. Преди това също е бил на минерално, само че тотал. Та аз затова държа, че експлоатацията и часовото натоварване на маслото са важни.

 

http://www.oil-club.ru/forum/topic/27418-toyota-avensis-1999-3s-fe/

 

 

Помислих че просто е искал да цитира пост и се е бъгнало (не е популирало цитирания пост). Значи съм се объркал, но все пак го виждам отвправено и към мен.

 

Двигателя изглежда много добре. Браво.

Скоро като имам време, и ако намеря с какво, ще разцепя ХАМП филтъра да го видя отвътре, иначе има видими разлики в клапана и в дупките на пропускливост на първо четене (ще кача снимки на разцепения филтър). Нищо че ХАМП-а беше на около 4К, с маслото смених и него. Хонда ОЕМ филтъра е на Пърфлъкс, произведен във Франция, това може би повечето го знаят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CG7-9;CH1 1.6i; 1.8i; 2.0i; 2.2i D16B6-7;F18B; F20B;F20B3; 5W30 SM; SN  

GF-4,GF-5

 

Така по таблицата всичко е чук, но от Mobil препоръчвали 0w40 New Life...

Моля, колегите с аналогичния двигател да споменат ако не ги затруднявам, две три масла отговарящи на сертификати и тн.

Благодаря Ви предварително!

 

Ако ти е тежък крака и няма ГИ - 0/40 Мобил е прекрасно масло.

Ако има гЪз и си по лежерен и търсиш икономия - 5/30 ESP Мобил е варианта.

И двете масла имат около 5% естери и са с добра пао+крек база.

До 10к ще си вършат работата перфектно.Личен опит.

Доливам около литър.Но това е специфично за всяко двг.

Купувам ги от Немско , не знам в БГ дали качеството е съпоставимо.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Аз исках да си флъшна мотора преди това, достатъчно бях изчел и знам доста добре какво и кои са АмсОйл. Аз ходих, преди, на 2 места да ми сервизират колата, и на двете отказаха флъша със следното изложение - това е бензин, не е дизел няма смисъл - и не съм се мъчил да търся повече. Аз нямам условитята да го направя сам и се отказах.

Относно отношението ми, никъде не съм обидил маслото, а на против. Когато писах че ми го харчи, казах че нямам нищо против маслото, просто ДВГ явно го гори. Кастрол не слагам, нито ОЕМ, писал съм с какви масла съм карал до сега на няколко места. Също така не мисля, че Мотул е лошо масло като марка, а и аз сменям на макс 7км. като това е най-големия ми пробег с едно масло, Мотула, другите бяха за по 3-4К защото не ме кефеше как работеше ДВГ, и последното беше за толкова ~4К. ДВГ работеше добре и палеше супер лесно, но го гореше, а вече на майстори вяра нямам, и ако ще се прави флъш трябва да гледам с очите си какво се прави, за да мога да задавам въпроси, това е.

Би ли посочил с какво флъшваш твоят двигател?

Целият пост на бонго е цитат от друг форум (бонго го е написал, че е цитат). Мисля, че Алекс го е писал, макар да няма значение. Та това, за обидата към маслото, просто не е към теб.

 

А иначе относно мотул и то най-обикновен - ето как изглежда двигателя. Преди това също е бил на минерално, само че тотал. Та аз затова държа, че експлоатацията и часовото натоварване на маслото са важни.

 

http://www.oil-club.ru/forum/topic/27418-toyota-avensis-1999-3s-fe/

 

 

Помислих че просто е искал да цитира пост и се е бъгнало (не е популирало цитирания пост). Значи съм се объркал, но все пак го виждам отвправено и към мен.

 

Двигателя изглежда много добре. Браво.

Скоро като имам време, и ако намеря с какво, ще разцепя ХАМП филтъра да го видя отвътре, иначе има видими разлики в клапана и в дупките на пропускливост на първо четене (ще кача снимки на разцепения филтър). Нищо че ХАМП-а беше на около 4К, с маслото смених и него. Хонда ОЕМ филтъра е на Пърфлъкс, произведен във Франция, това може би повечето го знаят.

 

Да не се засегнеш сега ама когато го пльоснах грам не съм се и сетил за теб, камо ли да визирам твои предишни мнения за АМС...видя ми се интересно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак какъв "флъш" продукт се препоръчва?

Друго, което осъзнах, породено от "цитата", можело да отнеме и 20К км. - въпросът е че следенето в такива случаи (на харча) е доста рисково, двигателя в един момент може да остане с недостатъчно масло, докато разбера че го няма маслото. Казва се също в "цитата", че АмсОйл има силно и страхотно почистващи свойства, да така е убедих се, но за 4К км. трябва да изчисти каквото има за чистене. Ако силно почистващите свойства на АмсОйл-а не са достатъчни да почисти ДВГ за 4000 км., то тогава тези флъш продукти какво трябва да имат в себе си за да почистват ДВГ за в пъти по-кратко време, че да не увредят състоянието на ДВГ - просто от "цитата" излязоха и доста въпросителни.

Някой да отговори на тези дилеми, някой с опит може би?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ли трябва да използвам 5W-20 или 0W-20 масло? Истината, НЕ!

Линк 1 - (Insider OEM secrets on why OEM manuals advice 5W-20 or 0W-20 oils)

Линк 2

 

Цитат от материала:

 

Question:  My owners manual species 5W-20 oil. Do I really need to use 5W-20 oil and why did my 2000 model year vehicle require a 5W-30 oil, while the exact same engine in my 2001, 2002 and newer engines “requires” a 5W-20 oil?

Answer: You do not need to use a 5W-20 oil.  In fact, we recommend that you DO NOT.  We know that even OEM Lubrication Engineers do not agree with Ford and Honda’s calling for a 5W-20 oil, because the engines are designed for 30-weight oil, and engineers believe that a 20-weight oil will decrease engine life.  (See 2007/2016 note below for detailed explanation.)

А кои са най-добрите 0В30 като за бензиново CR-V R20A2?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Наистина ли трябва да използвам 5W-20 или 0W-20 масло? Истината, НЕ!

Линк 1 - (Insider OEM secrets on why OEM manuals advice 5W-20 or 0W-20 oils)

Линк 2

 

Цитат от материала:

 

Question:  My owners manual species 5W-20 oil. Do I really need to use 5W-20 oil and why did my 2000 model year vehicle require a 5W-30 oil, while the exact same engine in my 2001, 2002 and newer engines “requires” a 5W-20 oil?

Answer: You do not need to use a 5W-20 oil.  In fact, we recommend that you DO NOT.  We know that even OEM Lubrication Engineers do not agree with Ford and Honda’s calling for a 5W-20 oil, because the engines are designed for 30-weight oil, and engineers believe that a 20-weight oil will decrease engine life.  (See 2007/2016 note below for detailed explanation.)

А кои са най-добрите 0В30 като за бензиново CR-V R20A2?

 

Доколкото разбрах, двата сайта се опитват да ми продатат http://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-30-synthetic-motor-oil.html AMSOIL Signature Series 0W-30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах двата сайта с претенциозни имена имат пряка връзка с Amsoil :)

"Не използвайте 5w20, но ако все пак искате - ползвайте нашето щото е дъ бест"

И клип от Amsoil съм гледал на тази тема.

Стига се дотам да се рекламират леко и другите вискозитети, както и маслени и въздушни филтри на Amsoil.

 

Една смяна с Amsoil няма да направи чудеса, както горе писа някой.

Отделно май никой не си е направил труда да прочете TDS-a на Signature Series, за да разбере що аджеба тръбят че е много добро - мие много и важи дълго време...

 
Ах тези Хонда, пускат новата кола от фабриката с Idemitsu Zepro Medalist 0w20 с вискозитетен индекс 232, ГАДОВЕ! КОНСПИРАЦИЯ! Ще счупят двигателя с това 0w20 ... Да ама в Европа какво му наливат дилърите?
Има нещо вярно в цялата история с планираното остаряване, но не е свързано с маслото, а качеството на агрегатите и съставните им части :)
 
А, има и модификатори на триенето, пак горе в цитата мернах някъде триядрен молибден. Тея неща Markony ви ги каза още на първа страница...
Като искате слагайте добавки. Ма тея от Amsoil не дават. Сектанти :)
 
А да, карам с Petro Canada 5w20, не го гори. Мисля да го сменя по-нататъка с 0w30 просто щото в ato24 нямат 0w20, пък имам за още една смяна от същото. И пак гледам показателите.
Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Доколкото разбрах двата сайта с претенциозни имена имат пряка връзка с Amsoil :)

"Не използвайте 5w20, но ако все пак искате - ползвайте нашето щото е дъ бест"

И клип от Amsoil съм гледал на тази тема.

Стига се дотам да се рекламират леко и другите вискозитети, както и маслени и въздушни филтри на Amsoil.

 

Една смяна с Amsoil няма да направи чудеса, както горе писа някой.

Отделно май никой не си е направил труда да прочете TDS-a на Signature Series, за да разбере що аджеба тръбят че е много добро - мие много и важи дълго време...

 
Ах тези Хонда, пускат новата кола от фабриката с Idemitsu Zepro Medalist 0w20 с вискозитетен индекс 232, ГАДОВЕ! КОНСПИРАЦИЯ! Ще счупят двигателя с това 0w20 ... Да ама в Европа какво му наливат дилърите?
Има нещо вярно в цялата история с планираното остаряване, но не е свързано с маслото, а качеството на агрегатите и съставните им части :)
 
А, има и модификатори на триенето, пак горе в цитата мернах някъде триядрен молибден. Тея неща Markony ви ги каза още на първа страница...
Като искате слагайте добавки. Ма тея от Amsoil не дават. Сектанти :)
 
А да, карам с Petro Canada 5w20, не го гори. Мисля да го сменя по-нататъка с 0w30 просто щото в ato24 нямат 0w20, пък имам за още една смяна от същото. И пак гледам показателите.

 

И къв е изводът от плеядата ти...Амсойл е за тъпаци и гъзета, така ли...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че dindin някъде е писал, че Amsoil е за гъзета и тапаци, напротив :)

 

Тук (макар отвратително пошло направения сайт) има сравнение на силата на филма (което е основният показател за това как "маже" едно масло), който правят различни марки масла:

http://www.motoroiltests.com/car-oil-testing.html

 

Ако можем да му се доверим - в крайна сметка излиза вярно, че маслата с тегло 20 като цяло правят по-слаб филм (макар че топ сериите на топ марките като Amsoil, Penzoil, Castrol, Mobil1 дори с тегло 20 имат далеееч по-силен филм от по-евтините масла, независимо вискозитета им). Като цяло мисля да мина (от сегашното 0W-20) на Amsoil 0W-30 , което е на трето място. Бих пробвал и Mobil-ското 5W-30, но май в европа е друго. За жалост достъпни за нас марки като Eneos, Motul, Shell, Revenol - ги няма. Ако някой намери тестове с тях, нека пусне линк.

 

Отново, сайта не изглежда благонадежден, но на началната страница става ясно как са правени тестовете на маслата, а в крайна сметка авторът на сайта просто се опитва да припечели пари от тях, като е направил сайт с резултати и реклами.

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бонго, думата е "тирада", а изводът от нея е, че прекалено много се преекспонират нещата и се разчита на емоционалният заряд, който дадена статия или пост носи, за да се правят заключения само върху това.

В този случай са маслата, в друг ще са свещи...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...