Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Благодаря, ако е така както казваш. Имам такова останало от предишен автомобил, а сега ми трябва минерално за хидравлични спирачки на велосипед. В велосайтовете за 50 мл. искат по 7-8 лв., а за 1 литър около 70 лв. Луда работа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте спирачки (Джуси 3) си искат обикновен дот 4.... отвсякъде може да го вземеш и не бих сложил двигателно, трансмисионно или прочие експерименти на спирачките след като нова туба 250мл е 4лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря зa спирaчки Тектро aлгирa про и зa 50 мл. ценaтa е 7-8 лв., a зa литър около 70 лв. зa минерaлнa течност, която не стaвa с ДОТ 3 и пр. Може дa се ползвa дaже хидрaвличнa течност зa окaчвaне нa Ситроен, стигa дa е минерaлнa... Мaй оспaмих темaтa...сори

 

https://www.bike.store.bg/search?srchstr=%F5%E8%E4%F0%E0%E2%EB%E8%F7%ED%E0%20%F2%E5%F7%ED%EE%F1%F2%20%E7%E0%20%F1%EF%E8%F0%E0%F7%EA%E8%20%E7%E0%20%EA%EE%EB%E5%EB%EE&sin=1

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Някой има ли наблюдения за това масло https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/motorni/total-quartz-5000-disel-15w-40-1l . Никога не съм ползват точно такова, а мисля да си го поръчам онлайн и реших да ви питам за мнения. Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Някой има ли наблюдения за това масло https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/motorni/total-quartz-5000-disel-15w-40-1l . Никога не съм ползват точно такова, а мисля да си го поръчам онлайн и реших да ви питам за мнения. Благодаря предварително :)

Човек трябва много да си мрази колата, че да я кара с минерално масло, за тия пари от общите поръчки можеш да си купиш доста по качествено масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте,

днес при поредната смяна на двигателното масло ми препоръчаха Кастрол 10w60. За първи път чух за такова масло, но този пропуск в знанията ми е без значение. Не се осмелих и си сипах 5W40.

Въпросът ми е - подходящо ли е това масло за Ледженда и въобще за нашите бензинови хонди. Ако може и малко пояснения за качествата на това масло.

Ако вече е дискутирана темата за това масло, моля да ме извините, но и да ми помогнете да намеря статиите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10W60 се препоръчва за други мотори, но не и за хонда до колкото съм запознат, примерно БМВ М серията, някои модели на Алфа ромео, ферари и т.н.

 

10W60 е гъсто масло и сега за зимата не е подходящо, много добре си направил, че си сипал 5W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се каже за кой двигател на Ледженда става въпрос и коя година е точно.По спомен първите се караха с 5w-40,a след 2005-2006 с 0W-30.

 

Джапанесе,за черната опаковка ли питаш?В ато24 беше на промоция за 6 евро и нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://hondakarma.com/threads/correct-oil-for-legend-kb1.6858/live?page=1

 

Тук в таблицата го има Ледженда,ако сметнете за необходимо да го вкараме в общата таблица.Не знам дали има 10 Ледженда в България?...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят Ледженд е 2007 г. Honda Legend KB1

Сигурно сме повече от десетина ледженд ентусиаста, но май много малко надникваме тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един такъв за газифициране другата седмица.След като му направя клапаните ще ти кажа как се държи с масло 0W-30.Сега ...в таблицата го дават C2,което е с добавки за дизел и по-голям пробег,което ми се вижда съмнително.Ще разуча ,малко по-подробно....,но като се има предвид,че е предназначен за извънградско каране ...има резон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да споделя, че карайки с Repsol 5W40 разходът на масло за 10000 км. бе над 1 л., а като започнах да ползвам Havoline Ultra S 5W40 разходът падна наполовина. Наблюденията ми са от две смени на Repsol последната на Havoline. На практика с Havoline можех и без доливане - от Max. до Min. и смяна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са коренно различни масла като пакети и нито едното не е за твоя двигател...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да споделя, че карайки с Repsol 5W40 разходът на масло за 10000 км. бе над 1 л., а като започнах да ползвам Havoline Ultra S 5W40 разходът падна наполовина. Наблюденията ми са от две смени на Repsol последната на Havoline. На практика с Havoline можех и без доливане - от Max. до Min. и смяна

Трябва да е Havoline ProDS P SAE 0W-30 C2.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://bulgaria.havoline.com/bg-BG/products/motor-oils/havoline-ultra/havolineultras5w-40.html

А кое от изброените характеристики следва да го заменя с посоченото от Вас? Питам, защото в популярен сервиз на Хонда, а и човекът, който поддържа всичките ми коли и на който вярвам, казват, че 5w40 е удачен избор за Бг.

А и това, което сочи не се предлага тук.

Редактирано от Mr. Accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W40 е неудачно за i-DTEC поради по- високите нива на сулфатна пепел, фосфор и сяра! А това с маслата за България, Германия, Италия и т.н. са градски митове и легенди.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз точно затова го ползвам, защото е с ниско съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра /С3/; препоръчват го за коли с DPF и е одобрено от Хонда.

Ползвам Havoline Ultra S 5w40, а не Ultra 5w40. Гледам, че наистина са различни и може би това те подвежда Pendoc.

Редактирано от Mr. Accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецификацията 5W40 не за този двигател! Kinematic viscosity, 40°C mm2/s - 84.0! Kinematic viscosity, 100°C, mm2/s  - 14.1!

А ето и препоръчваното от Honda 0W30 C2 - Kinematic viscosity 40°C  mm²/s - 51.1! Kinematic viscosity, 100°C, mm2/s  - 9.52!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би информацията от прикачената снимка ме подвежда

post-33769-0-68680300-1477203230_thumb.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно. Колегиален съвет, не слагайте това масло! Поръчайте си от общите поръчки Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda. http://www.ato24.de/de/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някакви коментари относно тези снимки? Маслото е Petro-Canada Supreme sintetic 5w30 на 4500км.На 5000 ще го сменя с amsoil signature series 0w20.Благодаря!

post-32686-0-97298300-1477547672_thumb.jpg

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте, някакви коментари относно тези снимки? Маслото е Petro-Canada Supreme sintetic 5w30 на 4500км.На 5000 ще го сменя с amsoil signature series 0w20.Благодаря!

 

Имаш някакви притеснения ли? Аз съм със същото масло на 5500 км вече на R18. Изглежда също така. Ще го сменям на 6000 км със същата марка, но 0/30. За мен е добро масло. За тази цена едва ли има нещо по-добро с Ilsac-gf5. Мотора работи тихо, не чувам веригата, не го гори...какво повече? Щом е потъмняло значи си върши работата. Карай си спокойно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, нямам никакви притеснения, защото и аз съм същите положителни впечатления като теб. Не го гори и двиг.работи тихо.Просто ако някой вижда нещо нередно в цвета му да си каже мнението си. Няма да го сменям, защото е лошо, а просто минавам на точният вискозитет 0w20, особенно за студените старт-стопове през зимата.A искам и да видя дали ще го гори в някакви нормални норми, защото с 0и5w30 нямам рзход или може би незначителен такъв.Поздрави! :)

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля да мина на 0-30 на Петро Канада по съвет на Маркони. Перфектно представяне на всички двигатели досега според него. Бях на Мотул 5/40 хКлийн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прочетох темата и си отговорих ,защо ЦР-В ,2000г. го губи този Мотул 6100 10w40.Ама така е,като в бързината и покрай работата ,караме по инерция,не четем/а обикновено го правя/,но както и да е,ще го хвърля.Сега попаднах на едно масло,ако някой има наблюдения,дали става,показателите са му добри.motul-specific-cng-lpg-5w-40-5l.jpg

или пък това,кое от двете според вас

motul-8100-x-clean-5w-30-5l.jpg

За маслата Петро Канада доколкото знам се правят общи поръчки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах с 5х40 8100 Х-Клийн 6К някъде и никакъв проблем. Сменил съм вече 5 вида масло, откакто съм взел колата едно не е повторено. Обаче повече от 6-7К с едно масло не съм карал до сега. Мобил 1 5х40 към 6К, Валволин 5х40 около 5К, Мотул 5х40 Х-Клийн 8100 към 6К, АмсОйл Сигничър 5х30 в момента.

 

От Мотула имам остатък от около 700-800мл. и отработена проба около 800-900мл.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз в момента съм със Амсойл 5/30 сигничър. За сега е ок. Ще видим след 2-3к колко ще долея :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради -от кое сте най-доволни с ДВГ-то и някое даваше ли разход? Гледам си натрупал опит с различни масла, но какви са ти впечатленията за всяко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, с нито едно не съм имал разход - колкото е вкарано, толкова е и изкарано. Може би не съм карал достатъчно дълго за да се прояви, но аз и много рядко минавам 4-5К оборота.

Сега ще поседя около 8-9К км с това масло и ще видя как е. Идеята ми е да мина на 0х30 Сигничър постепенно.

Честно казано аз не усещам никаква слухова разлика в работата на двигателя, нито при палене, дори не мисля че при километрите, при които аз съм сменял тези масла в този диапазон имат някаква качествена разлика. Разбира се мнението ми не се базира на точни факти от химико-физини тестове, а само на уши и очи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Бих желал и аз да получа жокер за избор на масло.

Само че не става дума за лека кола а за АТВ. Дали някой от вас има наблюдения върху тези машини, и най-вече за избора на масло.

Иначе машините са две - Honda TRX700 и SUZUKI LTZ400.

Дали някой от вас си има такава играчка във гаража, и ако да, да сподели наблюдения. Сузито го имам от 3 4 години и до сега съм го карал с мотул 15W50(на около 15 часа го сменям). Проблеми съм нямал, но това не означава че, това е най-добрия избор. Хондата е от около половин година. Тя е с 10W40 (така си дойде).  Там нищо немога да споделя. Но все си мисля че за такъв тип играчка 10W40 не е подходящо....

 

Някой ? :)

 

Поздрави

Емил Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек трябва много да си мрази колата, че да я кара с минерално масло, за тия пари от общите поръчки можеш да си купиш доста по качествено масло.

 

 

Защо,какво им е на минералните масла?

Редактирано от sashokolev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Човек трябва много да си мрази колата, че да я кара с минерално масло, за тия пари от общите поръчки можеш да си купиш доста по качествено масло.

 

 

Защо,какво им е на минералните масла?

Не знам на каква кола искаш да го слагаш маслото за което питаш,но за нашите не му отговаря вискозитета.Като цяло съм доволен от маслата Тотал. Предишните ми коли съм ги карал с Тотал 5-4,10-40 и съм доволен.Първата смяна на ЦР-В то,я направих с Тотал 10-40 и си беше ок,долял съм остатъка за 9000-10000км. След това с Мотул 6100 дето съм сега направо е страшно ,след 4000-4500 км.почна да гори много. Сега съм решил да пробвам това-MOTUL Specific 8100 5W40 LPG/CNG,може и да съм първия ,ще видя как ще се представи и ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Човек трябва много да си мрази колата, че да я кара с минерално масло, за тия пари от общите поръчки можеш да си купиш доста по качествено масло.

 

 

Защо,какво им е на минералните масла?

Не знам на каква кола искаш да го слагаш маслото за което питаш,но за нашите не му отговаря вискозитета.Като цяло съм доволен от маслата Тотал. Предишните ми коли съм ги карал с Тотал 5-4,10-40 и съм доволен.Първата смяна на ЦР-В то,я направих с Тотал 10-40 и си беше ок,долял съм остатъка за 9000-10000км. След това с Мотул 6100 дето съм сега направо е страшно ,след 4000-4500 км.почна да гори много. Сега съм решил да пробвам това-MOTUL Specific 8100 5W40 LPG/CNG,може и да съм първия ,ще видя как ще се представи и ще пиша.

 

На мен ми е интересно, като оставим настрана дали вискозитетът е подходящ, ако се върнеш на Тотал 10W40, отново ли няма да имаш разход на масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казал ,че нямам разход на масло ,но долятото е мисля в нормата за бензинов двигател на 200 000км. тогава.Сега не мисля да експериментирам,след като разбрах кой вискозитет масло е верния за мотора.Даже си мислех дали да не пробвам Тотал 5W40,карал съм го и се е доказало,но...тогава го плащахме едни пари и се правеше във Франция,Белгия,сега го правят в Румъния,някой имат едно на ум....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но долятото е мисля в нормата за бензинов двигател на 200 000км. ....

 Това е голямата грешка на много хора, а и мнението на много майстори, че видиш ли като минеш 200К км и давай да наливаме гъсти масла за 3-4лв литъра.

Ако мотора ти е в кондикция, смисъл незапекли сегменти, добри гумички на клапаните, сиреч мотора не харчи масло, ако ще и на 1 милион километра да е никога не и наливай скапано масло, защото била на много километри .... мотор от качествено масло не се плаши, слагай качествена синтетика, сменяй на време и им прати много поздрави на ония дето ти казват, че след 200К км трябва да налееш 10W40.

Ако си за ремонт и колата харчи по 1л на 1000км, тогава може да и наливаш гъсти масла, но това само ти удължава периода на неизбежното отваряне и ремонтиране на мотора, а през този период с гъсто масло какви поражения можеш да нанесеш на мотора е съвсем отделна тема - надрани лагери, вал и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е,трябва си точното масло за мотора,моя грешка ,че не съм прочел какво трябва за нашите мотори.Но,10W40 не е лошо масло,нито е 3-4лв.,специално Мотул 6100 си е около12лв. л.,но не е за нашите коли,при дизела се държи добре,карат го на няколко коли около мен.

Редактирано от MITKO70

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заприходих американско мобилче 0W-20 AFE най-накрая,но като тръгнах да точа кандското 0W-30 ми дожаля ,че не е мръдннало за 4000 км и двигателя ми е като от магазина.Отлагам смяната до първия сняг...

С Амсойла внимавайте.Твърдо препоръчвам през смяна да се сменя с нискозолно масло заради катализатора....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само заради катализатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...