Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12.08.2022 in all areas

  1. 5 точки
    Здравейте приятели, Искам да споделя един опит от последните дни. Горчив опит, за съжаление! Имах случай с Honda CR-V втора генерация 2.0 мотор с десен волан. Трябваше да й сменим съединителя. Изкарахме по рама един AISIN, който го даваха подходящ. Разглабяме и няма никой - нищо общо със истината! И като се започна... По модел излизаха 3-4 съединителя по различни марки, Valeo, Exedy (който докарахме от Унгария), един LUK, втори LUK... И не ставаше и не ставаше... Накрая започнах да събирам на части нещата от тук от там, нагодихме феродовия диск (лагера е ясен), но притискателя няма такъв. Накрая се оказа, че само LUK го прави неговия и имаше един единствен, отново в Унгария. 2 дни зверски нерви! 2 дни бензин, обикаляне по всякакви фирми за части и много десетки телефонни разговори. В крайна сметка се оправихме, сглобихме колата и всичко беше точно. Но горчивия опит не беше това, че видяхме зор с осигуряването на частите. Всеки опит е полезен и ни учи на нещо! Горчивия опит беше с клиента! Защо? Защото два дни след като му сменихме съединителя дойде в офиса ми да държи сметка защо му бил 470 лв. съединителя след като в Нас Ауто същия този бил 270 лв. Човека отказа да ме разбере, но лесно е да прочетеш номера от кутията и да отидеш да си го поръчаш от някъде. Впрочем Нас Ауто го имат само като номер, но не може да го доставят този съединител (попитах ги!). Отказа да ме разбере, че ми отне зверски усилия, за да вкарам колата му в пътя, а не да я изкарам на паркинга и да му кажа да се оправя. Отказа да ме разбере, че вкарахме 6-7 човека зверски усилия, въобще, да стигнем до номенклатурата на тая част. Но нищо, всички да сме живи и здрави! Човек винаги му се струва, че ливадата на съседа е по-зелена! Поздрави!
  2. 2 точки
    И аз, що дискове затрих до като разбера какъв е проблема оказа се че господата японци не обичат ей така да се слага най-новото нещо, а трябва леко по-леко. Ако имате версия 2010 примерно, каквато имах аз не може да се скочи на най-новата или поне с дисковете дето са пуснати из нета явно не става. Ако ги пуснеш версиите една по една всичко минава перфектно, явно има нещо новия диск търси от предишния като софтуер. При мен така тръгна, първо единия диск после другия. В същото време поне 10 пъти пробвах директно с новата версия и не стана на 10 различни диска. В последствие като сложих първо по старата версия, един от не тръгващите дискове просто тръгна без проблем.
  3. 1 точка
    Последва и смяна на маслото на 2-та Сивика. Определено не бях доволен от Petro Canada 5/30 за Type R. Този път по препоръка във форума сложих Петрото на D14-ската а на K20 взех 5/40 Liqui Moly Synthoil. Филтрите за маслото са MANN и Hengst като първият е за...Хюндай W610/7 след мое търсене се оказа, че е същият като 610/3 и 610/6. Мисля, че и още 1 който не е въобще даден за Хонда е същият като тези 3-те но ме мързеше да сравнявам точно. Естествено има и разлика в цената на 3-те в полза на Хюндай Да не забравям, че на MANN си пише "Made in Germany" пък дали е така, може само да се надява човек.
  4. 1 точка
    Малко да изтупаме темата, едно от нещата които се случиха беше монтирането на газова уредба, колкото и да не исках. В сервиза който работиха по Сивика, монтираха уредбата доста добре, не се виждат кабеляци, жици и тн.. Системата е A.E.B с изпарител Tomasetto и дюзи Hercules. Над 5000 оборота помолих да минава само на бензин без да се смесват горивата. Това препоръча преди и @fenabg а всъщност и хората казаха, че не е прецедент това да се прави. Отделно помолих да обръща на бензин на 50 градуса за да работят малко по-дълго бензиновите дюзи, за да не клеясват. Мястото за зареждането на газ ( до капачката на бензина ) ми отказаха на 3 други места където питах като цяло за монтаж на газ, да се монтира там, "не може там, няма как там, не там не става и тн..". Е, тук стана и то добре. Малко след това се появи misfire, който го имаше и на 2-те горива. Естествено, веднага си помислих, че нещо се е бъгнала колата от газовата уредба. До момента не бях усетил да е имало такава драма. Докато на бензин като загрее почти не се забелязваше проблем, то на газ не беше така. Хълцане, придърпване, check engine и обратно в сервиза. Хората казаха, че не е в газта драмата и хванаха проблема доста бързо за което им благодаря както благодаря за което и на @Pep0, че праща части по куриер веднага, за да видим къде точно се дъни колата. Започна се впръскване на газ и бензин на различни цилиндри в реално време в движение. Оказаха се 2 бобини които на загряла кола на бензин работят що годе добре и не се усещаше такова прекъсване но на газ при натискане на рязка газ, беше зле. Крайният резултат е, че и на 2-те горива се движи идеално. Бих препоръчал газаджиите при които ходих на всеки с 2 ръце - отношение, начин на работа, бързина, разбиране от настройки и тн...
  5. 1 точка
    Не съм експерт, но доколкото съм запознат: Не е точно така. Сместа газ/въздух винаги е в по-голямо съотношение от тази бензин/въздух, по обясними причини. Именно затова за газовите инжектори се взимат времената на отваряне на бензиновите и се умножават по някакъв коефициент. В идеалния случай този коефициент би бил еднакъв, ако поведението на инжекторите е линейно спрямо оборотите и натоварването на двигателя. Но на практика не е, а и всеки двигател е различен, така че се налага използването на таблица. Тъй като идеалната стехиометрическа смес (газ/въздух) е константна, газовият компютър би трябвало да се стреми да я постигне, без да обърква бензиновия. Това се прави при първоначалните настройки и донастройки, когато се създават или коригират тези таблици, регулира се налягане и т.н. Общо казано целта е при работа на газ бензиновите времена да не се отклоняват от тези при работа на бензин, т.е. да има възможно най-малко корекции от бензиновия компютър. В идеалния случай това трябва да се прави и динамично от газовия компютър - т.е. адаптивност в реално време. Тук зависи от конкретния софтуер, но не може да има пълна адаптивност без OBD. Доколкото съм се интересувал, компютрите на BRC, Romano, Prins и други утвърдени имена имат. Но...дори да и да пише, че има OBD, остава въпросът как и дали софтуерът ползва тези данни и дали сервизът ще направи настройките достатъчно старателно. В това не съм сигурен. Така или иначе, според мен е важно сервизът да настрои до-впръскване на бензин при високи обороти, за да може малко или много да се охлаждат клапаните. Поне на теория, на практика не знам дали има голям ефект. С две думи, най-важно е в сервиза да разбират и да са съвестни.
  6. 1 точка
    моят е фейса от 2011 и по рама я дава EX ADVANCED, тоест най-виското възможно с дистроник и навигация, и няма вентилационни отвори обдухване и т.н.
  7. 1 точка
    На двойката и дават около 6 но събра 5, при теб Тони може да е 7 но ще събере 6. Вземи си оригинал на Хонда защото е много по качествен от всички други производители и си има свой химичен състав предпазвайки мотора, радиатори и всички уплътнения към него. Да не говорим и, че интервала на смяна го дават при по дълъг период от другите и повече изминати километри тоест запазва си качествата при по екстремно натоварване а ти както казваш, че мотора е често в лютеницата.... .
  8. 1 точка
  9. 1 точка
    Здравейте от мен и в този раздел. Когато се регистрирах тук, вече карах Акорд 6 (2.0 АТ) и такъв „ник” си сложих тогава, но да ме прости „старата любов”, за която ще иде реч. Нея придобих края на миналия век и 5 години ми бе радост. Преди това вече бях чел книгата за Великия Човечец. Умалителното е заради ръстът му, но заслугите които фамилията / марка - оставяща трайни следи (в прекия и преносен смисъл) по планетата, са незаличими. Много неща в повествованието ме впечатлиха силно и покупката на Сивичето бе моментална –веднага щом го видях на улицата с табелка „продава се”. На другата сутрин -след като бях обърнал вселената в търсене на исканата сума (понеже нямах намерение да си купувам кола), звъннах на работодателя си (за когото работех дистанционно от месец) и взех заемче. Собственик бе една мадама, но сделката "въртеше" мъжът и. Не съм питал за история, километри, оглед в сервиз, а след 1 кръгче из града и за цената не се пазарих. Просто тази колца бе моя преди аз и тя да го знаем. Още веднага, пленен от живецът и техниката и си я кръстих „микровълновата”. Знам че на модела викат „телевизорче”, но бялото със стъклената 3-та врата много повече ми напомняше на модерният (тогава) ел. уред, отколкото на телевизор. Поводът за тая тема е дълго отлаган, но все по-близък. Догодина правим юбилей – 20 лазарника откак се имаме. Като взех Акорда, я оставих на приятел, да се движи докато си реставрира своята Мазда 3. Нещата му обаче се проточиха, а аз нямах нужда от втора кола и така, тя си остана при него. Идеята да я кара жената пропадна след първото и опитно кръгче. Каза „ олеЕее, тук нещата твърде бързо се случват, не успявам”. Колцата е малка, съединителчето –меко, спирачката удобна, скоростите влизат филигранно, но педалчето за газта е безкомпромисно и директно „дърпа дявола за опашката”. Уплаши се женицата и отказа да я щетосва, понеже беше влюбена във визията, ръчките за сваляне на прозорците (до ден днешен си мечтае за такива), а звукът от мотора направо и „подкосяваше краката”. Аз така я и „свалих”. Отидох на среща със Сивичето, „изръмжах” на паркинга и „любовта започна да се случва”. Както знаете, автомобилът винаги е играел Важна роля в първоначалните моменти на една връзка. Ени уей, силно минало, сега е семейна проза, но ще си върнем спомените. Колцата карах рядко. Като се виждах с приятелчето, го молех „за 1 кръгче”, а като една година Акода го очука градушката, дори ходихме на море с нея, докато той „легна под ножа” на бояджията. Онова лято Сивикът и на синковеце „бръкна в душицата” и от там изтръгна великата фраза: „бе къф е тоя Акорд, дай да си караме Сивика”. Тогава бе малък, но децата усещат истинските неща, а детето в мен още не ги е забравило, така че колцата ще си остане в семейството. Той след няколко години ще вземе книжка и тогава ще хвърляме чоп –кой коя Хонда да кара. Дано на мен се падне Микровълновата. Но стига лирически отклонения че може книга да се напише, а горното е само мижава част от пролога. Малко "сухи" факти: Модел: Сивик, 3-та генерация, хетчбек, версия Берлинета. Енерговъоръженост: 8 килограма на конска сила. Демараж: 8 секунди до първата 3-цифрена стойност в км. Максималка: 3.5 километра в минута. Сърце: EW3 - 4 камерно / 12 клапи / 4 (PGM-FI инжектирани) артерии / пулс до 113 удара в секунда. Душа: Мех. синхронизирана танцова стъпка - 5 напред / 1 назад. ОЧакване: 4 амортесьора / предно – надлъжни торсиони (вместо пружини), надлъжни носачи и стабилизираща щанга / задно –греда (със стабилизиращи торсиони в нея), надлъжни носачи и пружини. СпЪНачки: предни вентилирани дискове / задни –барабани + ръчка за дрифт. ПоНосимост: Стандартна - 5 места + багажник за 2 каси бира. Туринг режим -3 места + 4местна палатка и велосипед + раница за всеки от тримата. Екс-3: липсват само излишните, но има 1 голяма под предната пътническа седалка (педя платки в алуминиева херметическа кутийка). РазДух (л. на 100км): градско 8 / шосе 6 / магистрала 7+. АеродинамЪка: липсват данни. На вид е кирпич, но кат пич „ляга” на асфалта след 160км/ч и се държи за него като четириколесен британски аристократ (с прибиращият се в радиатора „дух на екстаза”). Рождество: 86-та, на „островът с изгряващото слънце” -спецификация за „стария" континент. Същата, за щатите се е предлагала с катализатор и ламбда сонда. Какво нещо са били японските „конквистадори” по онова време. Хай, стига за сега. Ако ви е любопитно продължението, ще има още.
  10. 1 точка
    Старите ми предни дискове, ако са оригинални ще ги пускам за продажба. Има лека вибрация, тъй като я купувах колата - единият апарат леко задържаше и ги беше прегрял. Иначе новите дойдоха, скоро предстои смяната им.
  11. 1 точка
    Нова врата, от вторични. Проблема е решен
  12. 1 точка
    https://forums.hondabg.com/topic/117571-аутофикс-партс-оем-масла-масла-petro-canada-и-pakelo-aвточасти-и-консумативи-за-всички-honda-фенове/?do=findComment&comment=1057620341
  13. 1 точка
    5W-30 само по себе си нищо не означава! Има много видове 5W-30, които се различават коренно по спецификации, свойства, характеристики и т.н.
  14. 1 точка
    Съжалявам, че не запазих едно японско ръководство от Honda - Japan (директно от производителя)... А там пишеше нещо такова: " При нормална експлоатация - смяна на 3000 мили. При тежки условия - смяна на 2000 мили. За ОЕМ маслата на Хонда става въпрос. Разбира се, едно здраво, съвременно, синтетично масло по АСЕА А3, запазва свойствата си до към 7 - 10 хил. км. максимум! А по API SP, ILSAC GF-6A - до към 6 - 7 хил. км. Видно и от многобройните тестове и лабораторни анализи. Но всичко над това е един чисто търговски похват и няма нищо общо с правилното обслужване и експлоатация на двигателя! ... И чистотата под капака на клапаните не е толкова голям проблем. Най-големият проблем са отлаганията в двигателя и конкректно закоксуването на буталните сегменти, от където следват куп други проблеми за двигателя и като капак - горене на масло. Всеки сам може да си направи изводите...
  15. 1 точка
    С удоволствие. Купих си ето тази платка: http://cardrl.eu/cardrl - s.htm. Тези ги ползвам от 2010 г. и смея да твърдя, че са едни от най-добрите на пазара. След това си взех 4 бр. държачи: http://tpetrov.com/search.php?prod=Държач+за+автомобилен+предпазител+11mm+F1124. Монтажът става много лесно. Ползвах схемата на бушоните от тази тема: И така: 1. Червения кабел - +12 V постоянен - го свързвах посредством държач към бушон № 6 - аксесоари. 2. Синия кабел - +12 V от контакт - го свързвах посредством държач към бушон № 11 - ляв преден прозорец. 3. Черния кабел - маса - го свързвах на болта, който се намира под пластмасовата кора влява на педала на съединителя. 4. Единия жълт кабел заедно със сивия - към дълги светлини - го свързвах посредством държач към бушон № 4 - дясна дълга светлина. 5. Другия жълт кабел - към дълги светлини - го свързвах директно към бушон № 5 - лява дълга светлина. Свързах го без държач, понеже няма място. 6. Белия кабел - от габарити - го свързвах посредством държач към бушон № 32 - светлини на регистрациония номер. Това е. Работа за 10-15 мин.
  16. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...