Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 24.05.2025 in all areas

  1. 2 точки
    Знаете ли, че основателят на Mazda не е започнал като инженер... но като чирак на ковач? Джуджиро Мацуда е роден в Хирошима през 1875 г., в скромно семейство рибари. Той не е имал богатство, нито силни връзки - но е имал остър ум и неудържима страст към машините. Той работи усилено от малък, преминавайки през препятствия, които биха пречупили повечето хора: войни, бомбардировки и тоталното унищожаване на родния му град от атомната бомба. Но не се отказа. През 1920 г. основава малка компания Toyo Cork Kogyo. Това, което малцина разбраха тогава, беше, че това скромно начало един ден ще роди Мазда - марка, която би предизвикала най-големите автомобилни производители в света. Докато другите имаха ресурси, Мацуда имаше нещо по-силно: ясно виждане и непоклатима воля. Той възстановява фабрики от пепелта, пое смели рискове за иновации като ротационния двигател, и проектирани коли, които не просто се движат - разказваха истории за устойчивост. Mazda R360 беше само началото. Всяка кола на пътя днес носи духа на човек, отказал да се откаже. Нямате нужда от перфектен път. Просто ти трябва кураж, за да продължиш напред. Mazda е повече от марка - това е наследството на ковач, който се осмелил да мечтае.
  2. 1 точка
    Важи за всичко, което използва литиево-йонни батерии, правилото при тях е 20-80. Не важи за металхидридни и литиево желязно фосфатни батерии, при последните дори се препоръчва периодично зареждане до 100%. Но нито една не обича краен разряд, при хибрид това няма как да се случи, така че не ви касае. Според мен вземете Хондата, при обстоятелството, че ще трябва да чакате и да платите повече за Тойотата, със сума която ще ви покрие всички разходи по Хондата за около 4г..
  3. 1 точка
    Rakeem, благодаря за мнението и най-вече ценните съвети. Това за зареждането до 80 процента сигурно за всички плъгини важи. Убедена съм, че и двете марки предлагат сигурност и стабилност и няма да намерим съществени разлики. ceco_accord, новият РАВ ще трябва да се поръча и ще го вкарвали 2026 и той пък изобщо не се знае кога ще дойде. А някакси много дълго отлагаме смяната на колата и ни се иска да не чакаме 1 година. А и Хондата, ако вземем тя държи цената висока и може след година-две, ако толкова ни хареса новия РАВ да минем на него. А иначе по въпроса СУВ за предимно градска кола - така е, но пък като тръгнем на някъде все не ни достига място и някакси е по-комфортно. Не ни се поддържат две коли, защото за нас не е рентабилно. Живеем в централната част и до работа аз ходя пеша, децата са пеша, съпругът ми и той често, когато ще е само на основната си работа. Реално не се утрепваме и от градско шофиране. А иначе съпругът ми мисля, че няма грам "бензин в кръвта" Досега винаги аз съм била инициатора да сменим колата и аз съм намирала какво да купим. Той е човек, който е над нещата така да се каже. А и все пак караме кола от 2010 година и какво толкова да ги гледаме на външен вид - и двете са хубави и имат сумати екстри, които идея си нямаме за какво служат
  4. 1 точка
    Колега, че Carpera прекалява с писането, в повечето случаи пълни глуповии, но ти със този сарказъм след всеки негов пост е доста досадно. Така, само се цапат постовете на колегите. Извинявам се за спама.
  5. 1 точка
    Щом нищо не разбирате и нямате технически претенции, взимайте това, което ви е на сърце и с двете няма да сбъркате. Иначе технологията при Хондата е някак по-електрически насочена, тоест двигателят се ползва основно като генератор на електричество и автомобилът се движи основно на ток, особено в града и при нормално извънградско шофиране. И след като смятате да зареждате батерията в контакт, стремете се да не я зареждате повече от 80%(до 100, само ако непосредствено ще пътувате), за да я съхраните възможно най-дълго. При Хондата, може дори да не ви се наложи да я зареждате, особено когато я ползвате в града, двг си я зарежда.
  6. 1 точка
    Най-националният. Българският език и писменос. Ползвайте ги правилно и с достойнство!
  7. 1 точка
    У нас всичко е сбъркано.
  8. 1 точка
    Да - Сивика е 2002 г., Акорда е 2007 г. Сивика е бензин и е каран само на бензин. Предполагам има катализатор - не съм се заглеждал отдолу, който със сигурност ще е оригинален. Акорда го взех с изтърбушен катализатор и сложих автърмаркет. Акорда се кара на газ. И двете коли по талон са Евро 4, и според годините им на производство в нормалния случай от ГТП би трябвало да излязат Еко 3 и двете. Виждал съм колеги да изкарват и Еко 4 с Акордите. Но така или иначе, определено има нещо сбъркано при определянето на нормите в България 😂 Ако имаш проблем с нормите на изгорелите газове, в СБА определено няма да те пуснат. Мен там започнаха да ме връщат година преди да ги вържат директно към агенцията или министерство ли е - не съм сигурен. Ако имаш съмнение - бягай на точното място
  9. 1 точка
  10. 1 точка
    Направих видео, но пък, слава Богу, сега не свири, дано продължим в този дух! И капака полирах и вече почти няма петна от смола, с малки "доказателства" от ремонтните дейности....
  11. 1 точка
    Мога да кажа за тази вибрация от собствен опит: шлиците на дясната полуоска (вътрешно каре) бяха разбити - рециклирах шлиците. Вибрацията си остана - усеща се като неравности по пътя, карах с тази вибрация 3...4 години. Когато купих колата преди 8 години , смених големите тампони на долните носачи, защото бяха скъсани. При проверката на ходовата част преди година, се оказа, че пак са скъсани, но като я разглобихме се оказаха здрави, просто много омекнали. Оказа се, че и опорния лагер е разбит - смених го, смених и всички тампони на долните носачи, всичко заспа - сега е чук...
  12. 1 точка
    Ще си позволя да кажа нещо малко по-генерално за цялото ни общество, без да искам да засегна никой тук във форума, където уважавам всички: Правописът и правоговорът са израз на езиковата култура, която е не само част от цялостната култура на един човек, но и огледало на много други негови качества. Като например уважение към останалите, самоуважение, трудолюбие. Грамотността изисква усилие! Лошата езикова култура издава един особен манталитет на натрапчив непукизъм и умишлено принизяване на някои ценности, което дразни изключително много. Не говоря за случайни грешки поради бързане или за някой пропуск в пунктуацията, а за откровено животинското отношение към добрия изказ и за осакатяването на езика, чието богатство се е трупало с хилядолетия. Много ми е чудно защо се хвърляме да учим чужди езици и какво си мислим, че ще постигнем, щом се препъваме още в майчиния си език. За съжаление най-тежкият проблем е при младото поколение. Но всичко това си го знаем, нали? 😊
  13. -1 точки
    На хонда се слагат оригинални части, как може да си караш колата с такива боклуци. При гаражен майстор ли ги монтира? Дали ги е монтирал правилно? Като си купуваш сам частите, ще обикаляш за рекламация.Отиваш в нормален сервиз плащаш си и после им я връщаш за рекламация с фактурата,която си платил за ремонта.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...