Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 24.04.2025 in all areas
-
3 точкиС3 са с работен вискозитет минимум 12 и HTHS >3,5. Мисля, че не са ти необходими тези величини. Имай пердвид, че Петрото не е толкова термостабилно като DXG и не го мъчи чак до 10 000 км. А вече са излезли новите серии масла на Petro-Canada с API SQ и ILSAC GF-7A. Supreme UHP Supreme UHP Hybrid Supreme SHP Supreme HP Supreme HP High Mileage https://petrocanadalubricants.com/en-gb/brand/supreme https://petrocanadalubricants.com/api/sitecore/lubesapi/downloadresource?docID=IM-8240E&type=TechData&lang=english&name=SUPREME SHP 5W 30
-
2 точкиХристос воскресе! Като нов участник тук,вече споменах,че карам за първи път японски автомобил -CRV 3-бензинов мотор с ръчна трансмисия.Бих искал да споделя първите ми впечатления относно разхода на гориво. Колата е употребявана и я закупих на 75600км.Реших да пътувам с нея до България за празниците и напълних резервоара от бензиностанция Арал в Мюнхен.Следях разхода само от показанията на борда при максимална скорост 120км.в час. Все пак не познавам колата и само за около пет минути превиших до 150км. в час.Разхода по борд с немския бензин беше 7,1 литра.Следващото зареждане беше в Австрия и показанията бяха същите,а след допълване на около половин резервоар в Унгария показанията бяха 7,3 литра.Същият резултат и при бензин от OMV в Сърбия. Тук в България навъртях точно 700 км. и около 50 км от тях са в Пловдив,а движението във Велинград не го смятам като градско.При тези условия и приблизително един резервоар български бензин разхода е 7,8 литра пак според борда.Подчертавам отново,че въобще не ,,режа,, колата.Аз лично съм възхитен и започнах да си обичам колата,даже мисля ,че ще се пенсионирам с нея.А какво ли да си помисли човек за колегите с Акорд ,Сивик ,Джаз или пък тези с дизелов мотор?Те са още по-икономични и въобще ако някой се чуди дали до се сдобие с Хонда, то аз бих му казал ,че това е чудесен избор.
-
2 точкиДа, антифриза не е безопасен. На скоро сменях опорния тампон (този с вакума) и забелязах на едно място сериозно окисляване точно под кранчето за точене на антифриза от радиатора. преди няколко години сменях антифриза и не почистих добре със суха кърпа мястото където леко оливаше и и сега при разглобяването на перките на радиаторите видях какво е причинил. Та антифриза си е доста сериозен химикал и е способен да окисли всичко що е метал, кабел и други сплави. Мисълта ми е, че трябва да се внимава с него къде попада защото причинява точно такива проблеми като твоя колега. Има спрей за почистване при работа с антифриз и масло, летлив е и веднага след използване се изпарява, след това пръскаш с контакт спрей и те така.
-
1 точка@Deianov @Русев Зимата на къси разстояния и 16.5 съм докарвал. Много зависи и от това. Но като цяло разковничето е: изправен двигател, запалителна, горивна, изпускателна системи и качествен бензин. И профилактика с качествени добавчици ( не шир потребата в България) за почистване на инжектори и др.
-
1 точкаТия коментари по-горе бяха за новата серия API SQ, ILSAC GF-7A. Твоето е Supreme Synthetic - хидрокрек III, API SP, ILSAC GF-6A. Хидрокрекът на Петро-Канада е известен с най-голямата си чистота като базово масло. Но щом си решил да не го ползваш...
-
1 точка20 ЦИТАТА, КОИТО ТРЯБВА ДА СЕ ПРЕПРОЧИТАТ ВСЕКИ ДЕН 1. Онзи, който не разполага с две трети от деня лично за себе си, се нарича роб. – Ф. Ницше 2. Няма смисъл да наемаме грамотни хора, а след това да им казваме какво да правят. Ние наемаме грамотни хора, за да ни казват ние какво да правим. – Стив Джобс 3. Онзи, който иска веднага да види резултатите от своя труд, трябва да стане обущар. – Алберт Айнщайн 4. Винаги избирайте най-трудния път – на него няма да срещнете конкуренти. – Шарл де Гол. 5. Правилното решение, взето със закъснение, е грешка. – Ли Якока 6. Ако смятате, че обучението струва скъпо, се опитайте да научите колко струва невежеството. – Робърт Кийосаки 7. Ако вашата единствена цел е в това да станете богати, вие никога няма да я достигнете. – Джон Дейвисън Рокфелер 8. Парите няма да ви направят по-щастливи. Сега имам 50 милиона и аз съм толкова щастлив, колкото когато имах 48 милиона.- Арнолд Шварценегер 9. Хората не искат да бъдат богати; хората искат да бъдат по-богати от другите. – Джон Стюарт Мил 10. Не говори, че работиш. Покажи, че си спечелил. – Томас Робърт Дюар 11. Който работи цял ден, той никога няма да спечели пари. – Джон Дейвисън Рокфелер 12. Рецепта за успех: учете се, докато другите спят; работете, докато другите бездействат; гответе се, докато другите играят; и мечтайте, докато останалите само желаят. – Уилям А. Уард 13. Отдавна е известно, че 20% от хората вършат 80% от работата. Неотдавна стана ясно, че 80% от хората смятат, че влизат в тези 20%. – Неизвестен автор 14. Да убеждаваш хората да придобият онова, от което нямат нужда, с пари, които те нямат, за да произведат впечатление на онези, на които не е работа, днес това мошеничество е станало действително виртуозно. – Виктор Папанек 15. Каквато и да е вашата цел, вие можете да я постигнете, само ако поискате да се потрудите. – Опра Уинфри 16. Аз предпочитам да получавам доход от 1% от усилията на сто души, отколкото от 100% от собствените си сили. – Джон Дейвисън Рокфелер 17. Пазарите са нестабилни. Инвестирайте в себе си. – Михаил Барщевский 18. Не e важно какво мислите – дали можете или не можете, все едно вие сте прави. – Хенри Форд 19. Вие ще имате всичко, ако не се тревожите за това, на кого ще останат наградите за вашите заслуги. – Бенджамин Франклин 20. По-добре да наема човек eнтусиаст, отколкото човек, който знае всичко. – Джон Дейвисън Рокфелер
-
1 точкаКолега Dandilov,макар и с много малък пробег ,усетих разликата между немският и нашият бензин.Това може да е само една от причините да не можеш да свалиш разхода.Преди около 15 години имах мерцедес С 180 ,който харчеше 12/100 бензин в Пловдив.След това около година ходех на работа с Рено Клио 1.2 бензин,който пък даваше разход 8/100 пак в Пловдив. А движението в София предполага много по- голям разход.При колегата Deianov може би ще трябва да изрази мнение някой по-опитен колега,защото на мен ми се струва ,че това е сериозен разход и може да се касае и за технически проблем. Вече 12 години живея в Мюнхен и смея да твърдя, че разхода на една и съща кола ще бъде по-малък дори и от от този в Пловдив.Има разбира се и много други фактори ,като размер на гуми,брой пътници,запалителни свещи и т.н ,все неща ,които могат да свалят разхода.Но изхождайки от моя опит с няколко марки бензинови коли и отчитайки мощността ,теглото,формата на купето и вида на мотора( и мам в предвид атмосферен ) ,то уверено твърдя ,че до момента съм най-доволенен от Хондата.
-
1 точкаИ на мен нещо не ми харесват х-ките. Пък са изкарали три серии под общ знаменател "Supreme", а "Synthetic" липсва. Преди се знаеше, че серията "Supreme" (без синтетик) бяха маслата им с хидрокрек II + минералка. А сега? Все едно казват HP - по-минерално, SHP - по-малко минерално, UHP - хидрокрек III. То и вискозитетният индекс подсказва донякъде. Но msds-и не дават. А иначе HP - High Performance, SHP - Super High Performance и UHP - Ultra High Performance. Брех, брех, брех! Ти да видиш... Явно постигат по-строгите изисквания на новите пецификации, но за 100 моточаса. Сега си представи как ти наливат такова масло, в някой сервиз и ти казват: "Най-висок клас! Има най-новите и строги спецификации! Карай 30 000км."
-
1 точкаПетрото и те в тренда да мишкуват - TBN - надолу, HTHS и той, NOAK - нагоре, за SS 5w30 става въпрос, само UHP се крепи , ама на каква цена вече ще cе види, та едно 5w30 C3 с TBN 8,2 NOAK 10 и HTHS 3,5 и вискозитет 100 гр С 11,8 за 56 лв и от 6-8 к км не би следвало да е зле
-
1 точкаИмах такова клатене когато взех колата, на шофьорското огледало. Някъде отдолу имаше винт който стегнах и този луфт изчезна. При мен Колата е кб 2
-
1 точкаБлагодаря много за отзивите и за най-изчерпателния отговор на @vefcha Надявам се да не ми се налага цялата процедура. Последно по великденските празници пак бях разглобил и сигурно за трети път измих с брейк клинър всички букси наоколо и самото място и всички кабелаци. Оттогава насам вече няколко дена карам и лампата не е светвала. Надявам се че проблемът е решен. Точно там където е попаднал антифриза има купища кабели и много маси. За момента се радвам че не се налага да разпердушиня всичко. @Митко Йотов Благодаря за видеото. Това беше първото което направих да проверя видео материалите. И чак след всички разглобявания и ядове намерих схемата но май няма да се наложи да я ползвам. Още веднъж благодаря. Рядко влизам тук защото се чувствам малко безполезен но понякога се налага да извършваме ремонти сами и по-точно за това е форумът да си бъдем полезни. Благодаря! Ако смятате че ще бъде полезно да кача ръководството което е над 350 MB и има много Полезна информация и процедури за Legend. Честно казано не помня Откъде се сдобих с него. Научих се за пръв път на тази кола сам да си регулирам клапаните и мисля че се получи доста добре. Научих се и да сменя сам ангренажа което предстои скоро. Искам да се справям сам с всичко което е по силите ми за тази кола защото когато отида при майстор я гледат като новооткритие и не знаят нищо за нея. Точно затова Реших аз да се науча и занимавам с нея.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаНаскоро имах същият проблем с вибрациите на дизел. При подаване на повече газ имаше силни вибрации независимо от километрите.Смених дясната полуоска с перфектна втора ръка,но разлика нямаше и се примирих, че ще си карам така. При оглед на окачването видях, че шарнира на долния носач е тръгнал да се разбива(но можеше да кара още много) и го замених с нов на Миеле. От тогава няма никакви вибрации и всичко е ОК.
-
1 точка"Този човек е получил своя дял. Не е получил нито повече, нито по-малко от това, на което има право, но въпреки това действието му е засегнало и други хора. Тоест, той е упражнил правото си на свободна воля, но с несправедливост. Свободната воля не може да се упражнява, както всеки си пожелае. Правдата изчезва, когато другите са наранени. Тук не става въпрос само за морал, а за несправедливо упражняване на избора. Свободната воля приключва тогава, когато злоупотребиш с друг, тоест ти си свободен до степен да не причиняваш вреда или щета на трети страни или на обществото като цяло." Лауреано Гонсалвес
-
1 точкаЗа Великден синковеца си дойде с колата, та минахме на "лятното гумено време". Понеже алой 15-ките са черни и челно струговани, па лакирани, но лакът тук-таме имаше демиджи - взехме мерки за реновиране. Това е "хоби кар" и се прави с подръчни средства и материали, иначе скъпо. Формата е плоска и проста кат гъбена чорба - лесно, та се отнесло. Белите тасове си ни кефят, та се взе единодушно решение и летните да станат бял мат - като тавана. Леко зашкурване + тук таме-кит / заглаждане на водна и фолиране. 20-тина леви за квадрат фолио и тва е. 491573200_9351291091662873_982379035821116499_n.mp4
-
1 точкаЗдравейте, предлагам чип тунинг за всички бензинови и дизелови двигатели на Хонда от 2003 до 2022г - с OBD2 стандарт за регион Пловдив. Ако не сте от тук, може да изпратите компютъра на колата Ви по куриерска фирма Възможни настройки на атмосферни / турбо бензинови двигатели: 1. Stage 1 ( на атмосферни двигатели макс +12к.с. ) 2. Launch control 3. Бърз прекъсвач на по-високи от стоковите обороти 4. Промяна на работата на vtec клапана (да отваря по-рано или по-късно) 5. Pops and bangs 6. Изключване на сензори ( имобилайзер, egr, ламбда сондиа - катализатор, vsa, evap и др.) 7. Премахване на ограничител за максимална скорост 8. ОПТИМИЗИРАНЕ на педала на газта - изчезва "чуденето" / забавянето при подаване на газ при ръчната скоростна кутия 9. Настройка на газова уредба при нужда 10. Оптимизиране на работата на турбината 11. Ремап на автоматична скоростна кутия Дизелови: 1. Stage 1 / 1++ 2. Изключване на dpf, egr и др. 3. Launch control 4. Hardcut 5. Премахване на ограничител за максимална скорост Ще се радвам да отговоря на вашите въпроси, така че питайте. По-долу ще кача няколко по-интересни момента от процеса по рефлаш / ремап. Правил съм доста модели FR-V, CR-V,CIVIC 8, 9, 10, Accord 7, 8 и тн. Предлагам и т.нар. "file service" за тези от вас, които се занимават със софтуерен тунинг Поздрави, Том
-
1 точкаПърво да попитам имаш ли възможност да сменяш сам нещата,примерно ,двиг масло накладки и спирачна течност. Антифриза сменяш задържително една туба ще ти стигне,аз бих сменил и термостата с оригинален ,може да се вземат тук от форума . Спирачна течност снимай казанчето отворрено и ще ти кажа. Сменяш я цялостно течността чрез източване от всеки апарат ,като при смянята се обслужват апаратите,това е почистване и смяна грес водачи. Казваш точно товя на майстора. Масло хидравлика е 1л сменя се там също ,не просто само в казанчето. Това е маслото Масло заден диференциал е 1.2л,има две пробки долна и горна на диференциала,източваш от долна наливаш до протичане през горна. Това е маслото Хубава спирачна течнос ДОТ 4 1л стига за хубава промивка. Точната грес за водачите Двата маслени филтъра които стават за твоя двигател. Маслото с което да изчистиш 4-5хил пробег двигателя,това не е промивка да не се заблудят други,това масло има повече промивни свойства от стандартните,може да се кара за постояно,аз съм с него в момента двигателя мърка. Мaслото и филтъра става за R20 и за К24 мотора на CRV 3. Това е след него Проверяваш ремъка пистовия ако е нацепен и напукан се смена и той. Проверяват се свещите ако са за смяна ,Denso или NGK иридиеви японски. Сваля се всяка бобинна и се оглежда дали не е напукана лулата,ако има пукнатини сменяш Denso е марката там,аз взех 2 втора ръка 50лв. За тези пукнатини говоря Масло автомат 4л ще ти стигнат и филтъра автомат това са,от тук от форума. Клапани хубаво се регулират и тогава ще се види веригата и валовете искай снимки.След газифициране се проверяват на 30 хил км клапаните. Сигурно нещо пропускам питай. Раздатката е на едно с ATF нямаш отделно масло. Amsol XL не е нито времено и промиващо масло. Хубаво е да провериш акумулатора с товарна вилка или уред за стартов ток имат го в магазините за батерии.
-
1 точкаЧестита Коледа на всички! Живи и здрави! Пускам първата си тема с цел бъдеща помощ на колеги имащи такъв проблем, и неговото решение. Все пак сме Хонда форума и споделянето на решението на даден проблем е от особено важно значение, а не да се реши даден проблем и след това никаква обратна връзка и всички знаем какво е чувството. Затова лично аз реших да споделя открито как се правят нещата, а дано и да е полезно все за някого. Колата: Акорд 7 К24 Фейс (Моят личен Самурай) Стартер: DENSO (made in Japan) оригинален 15 годишен неотварян до момента (според мен и това какво беше вътре). Проблемът: При запалване много наистина много рядко бендикса не се връщаше навреме, а оставаше зацепен за вече въртящият се маховик и ....... всички сте чували този грозен звук. Направо сърцето спира за секунда през която се питаш "Сега пък какво стана". Обаче със застудяване на времето този грозен звук взе да се чува в седмицата по 2-3 пъти и беше ясно какво трябва да се направи докато още е в начален стадий. Решението: Трябва да се изкара стартера от колата (е те тука е забавната част) и да се пръсне на части ама буквално. Първо и най-важното нещо е да се свали акумулатора, за да не подранят фоерверките за нова година! Колектора задължително се маха иначе стартера няма изкарване и точно тука е работата, че докато се извади колектора е повече време от обслужването на стартера. Откачат се вакууми, 2-3 букси, дросела, въздуховод и въздушен филтър. Много важно е да се развие долния болт на тази черната стойка на колектора (на снимката отдолу на колектора) иначе започва едно чудене, защо като горните 2 гайки и 3 болта на колектора са развити (при завиването се стягат на 22Nm да знаете) тая гад не излиза. Когато вече излезе изглежда така, даже и табелката не му се виждаше от боклуци. Този по-дългитят болт стой между стартера и блока на двигателя (затяга се с 44Nm), а другия предния се затяга с 64Nm. Тук вече е ясно какво е вътре. Както очаквах смазката (греста) беше се удървила за дългите си години служба и оттам бендикса не връща когато трябва. Последва 2 часа промиване на всяка една част по отделно със спрей за почистване на спирачки. Това е оригиналната схема за този стартер. И точно така беше разглобен част по част и измит от старата смазка и боклуците. Четките бяха в доста добро състояние (минимално износване с размери 6,2мм дебели и 12,9 широки). Ротора изчистен със ситна шкурка и промит със спрей за ел.контакти. След като всичко беше измито до блясък, смазано с литиева грес (графитна) и сглобено обратно изглеждаше еййййй така. След това задължително проверка с кабелите направо от акумулатора докато е на масата, че ако има проблеми да се отстраняват навреме. Като премине успешно теста, както и стана се върна успешно по обратния ред на колата. Точно докато бях свалил акумулатора ползвах момента да му почистя клемите, да го дозаредя и да изчистя и промия със спрей клемите на колата, че не изглеждаха много добре. След това при връщане на акумулатора смазване на клемите с подходяща смазка (технически възелин) за протекция. След целия този филм стартера работи отлично. Върти супер леко и мазно. Иначе мотора пак си пали след 4-5 завъртания, но това е нормално все пак акумулатор 45ah на обем 2.4 Тук бързам да уточня, че всичко (ремонти, обслужвания и т.н. всичко) минава през мен, защото сам си правя всичко от начало до край. Както се казва аз съм си сервиза, затова имам доста наблюдения над самата кола като цяло и вложеното в нея. Заглавието на темата е обслужване понеже не съм сменял никакви части по стартера, а и исках да му видя реалното състояние вместо да взимам излишни части. В случай се касаеше само до едно елементарно обслужване. Дано всичко това да е от полза все на някой в нужда. Весели празници! Да сте живи и здрави!
-
1 точкаЗдравей колега. Ако е възможно ще си позволя да ти отговоря, въпреки че става въпрост за Акорд 7-ген. не за ЦРВ, но в случая няма значение мисля. Стартера е за профилактика и най-вероятно (даже на 100%) проблема ти е като моя. Ако желаеш може да прочетеш моята тема точно за този проблем със стърженето на бендикса. Изчегъртването е точно от смазката, която е вътре защото с годините и замърсяването вече не е смазка (грес), а е станала твърда и изсъхнала. Точно и промяната на температурата му влияе много. Колкото е по-студено толкова по трудно се връща бендикса и съответно остава зацепен за маховика и ....... стърже яко. Проблема се решава с разглобяване на съставните му части и смазване където е нужно. После дълго време вярност. Дано да ти помогне да си решиш проблема найстина. Поздрави!
-
1 точкаЛеко само да си съживя темата с малко обратна връзка. Нарочно изчаках да мине някакво време и километри, за да имам ясна и директна представа за поведението на стартера. Времето: точно 43 календарни дни! Километрите: 1700км (те па едни километри )! Колата примина през много паления на двигателя за това време. Премина промяната на времето и застудяването сега (сутринта около -6). След профилактиката на стартера няма и помен от описания по-горе в темата проблем, а го правеше при това и на положителни температури все пак, което не беше въобще добре. Сега без значение каква е околната температура и колко време е стояла колата в покой си пали веднага супер добре. Та мисълта ми е, че от това което направих за стартера има само положителен ефект, а и навреме го хванах. Ако ви се отвори възможност покрай някакъв ремонт или нещо друго да освежите стартера, направете го и няма да съжалявате изобщо. После ще ви изкара с години. Още повече, че този модел стартер е много здраво животно и не иска много, само едно почистване и смазване. Четките почти не ги пипа, графитната прах лъже. Поздрави!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00