Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.09.2024 in all areas

  1. 5 точки
    Здравейте колеги, от известно време ми се върти идея за една тема, в която обобщено и накратко да споделяме факти и разбиваме митове от личния опит в притежанието на нашите хонди. Нещо като модерните ''shorts'' в социалните мрежи. Шаблонът тип конкретен въпрос- отговор е често срещан, като би се доближил максимално до ежедневието на всеки, независимо дали е питащ или отговарящ и би помогнал много на всеки начинаещ, че и напреднал хондаджия. Не я кръщавам ''FAQ" умишлено, тъй като се надявам да изскочат и интересни, и не толкова често срещани случки от опита на всеки хонда-владелец. Разбира се още отначало правя уговорка, че всичко споделено е субективен опит, а не съвет и възприемането е лична отговорност. И така да започваме, надявам се да ви допадне, като може да продължим с хронологията на въпросите, а не да започваме от 1 всеки път : Въпрос 1: Работят ли добавките при нашите хонди? Моят отговор: Винаги съм бил скептичен относно добавките, но скоро се наложи да ползвам ползвам такива на моя 25 годишен почти отписан Акорд 6, запътил се към скрапа. Първо протече сериозно радиатора и то от обичайното място отгоре, където се захващат металните пластини към пластмасата. При такъв теч, обичайното е да се смени целия радиатор. При мен това не беше на дневен ред като рентабилност и реших да пробвам с Radweld синьото шишенце. Течът спря моментално и вече над 15 000км. го няма, а парното си работи перфектно. Появи се теч от хидравличната рейка, от порядъка на 200-300мл на 1000км. Тук действах първо с шише добавка на Bardahl като от него уж понамаля, но не много и после излях още едно на Mannol. И тук не вярвах но вече 15000км нивото не е мръднало. Хидравликата си е същата с около 600мл. чужда течност. Въпрос 2: Ще навредя ли на автомата ако го карам често в ръчен режим? Моят отговор: Имам проблем с тотално буксуваща 2-ра предавка на акорда от над 30000км. По принуда карам тези километри в ръчен режим от 1ва на 3та, както и ползвам 3та предавка при спускания като принудителен празен ход. За тези километри абсолютно нищо не се е влошило допълнително. Пак подчертавам, че това е моят опит и не съветвам никой, който го има ръчен режим да си играе с него. Въпрос 3: Английската сглобка по-зле ли е от японската? (този въпрос, е провокиран от честото притеснение на купувачите на хонда, а и често се изтъква в обявите на тези започващи вина с J като предимство пред тези с S) Моят отговор: Не бих казал, че има някакво предимство, след 25г. вратите на акорда ми се затварят по същия деликатен начин както и когато е излязъл от завода в Англия. Да, има и недостатъци като например изгарящите и висващи платове на тавани, но личчната ми статистика наблюдавайки автомобилите около мен сякаш води до малко предимство откъм антикорозия и шумозащита на английските модели спрямо японските. виждал съм доста запазени откъм ръжда Civic англичанки и Акорди 6, спрямо Японски сивици 6 ген, HR-V, CR-V 1 ген. че дори и акорд 7 , всичките от близки години. Може да съм нямал късмет тук де, но си драскам по една чартичка в съответната графа, всеки път. Въпрос 4: Мога ли и да не разбера, че капачката на радиатора ми не работи? Моят отговор: Съвсем скоро реших да отвинтя капачката за да проверя нивото на антифриз в радиатора. Какво открих? Беше се пръснала на съставни части, с изпъната пружина, клапана опрял в пластмасата на гърловината, гумените уплътнения плувнали около пружината. Тоест имаме обикновена тапа за буркан с най-горното уплътнение на нея и отвор към преливника. При тази ситуация нито температурата на уреда не мръдна нагоре нито антифириза не излезе и не се върна.Нивото в радиатора беше до горе. Карана е със 120км./ч като реших да вържа и OBD четец и температурата пак се поддържаше около 90 градуса, тоест не кипна. И тука късметче явно, но при по високи натоварвания и жеги определено можеше да стане бела. Тъй, че проверявайте си капачките.
  2. 2 точки
    Реших да сменям направо двата лагера предвид обема работа по демонтаж. Подготвени за набиване на новата ми преса. Подготвих шенкелите за боя. Една много хубава идея за шарнирите: Има нужните чаркове за целта, но не знам дали ще имам време точно сега да сефтосам технологията за сервизен отвор за гресиране. Като минимум ще ги шприцна с нова грес с такаламита. Намерих си прилични ламарини за задните дискове от донор: Търся и предни, че моите са тръгнали и хич не ми се занимава да ги кърпя с толкова тънка ламаринка (но и това е някакъв краен вариант):
  3. 1 точка
    За грешки по двигателя горе долу става ,но до там.
  4. 1 точка
    Относно 3: Колите се произвеждат иднакво и уж с еднакви материали, но с времето се появяват разликите. Явно материалите не са константни като ресурс. Отдавам го на необходимият % местно производство, за да се води локално. Таванът и външните дръжки на Акорд 6 са прословути. На други не съм срещал такова нещо. И освен антината, което си е конструктивно функционална недомислица, за други английски дертове не се сещам. От към ръжди 6 vs 7 нямат разлика. Тя е по-скоро съхранение и експлоатация в различни региони.
  5. 1 точка
    @boiskii @Mkilla Много ви се радвам, че намирате време, па трупате инструменти и умения за сервиз "помогни си сам", и че споделяте делата си. Дерзайте - заразително е!
  6. 1 точка
    Идеята не е лоша, но този набута доста стружки в шарнира. Слага се грес като се дупчи и нарязва резбата.
  7. 1 точка
    Супер си, продължавай така. Купи си 1 преса, не са скъпи. Така се кривят елементи като набиваш/избиваш, от личен опит. За шкурене ти препоръчвам това, взех го точно с такава цел. По-добро е от тези на въздух, доста по-удобно, мощно и мобилно. Малкото зверче е 3 конски сили и с 4ah и нагоре като батерия си "цар".
  8. 1 точка
    Tapatalk е на доизживяване и при следващите промени ще премахнем поддръжката ѝ. Моля, използвайте мобилната версия на сайта.
  9. 1 точка
    Едното странно нещо е, че започва да заформя ядро още на 1400км. Тоест наличие на тежки частици. Другото, което забелязвам на основното изображение е, че скенерът не е сканирал равномерно цялата хартия. Отгоре и отдолу има някакъв по-тъмен нюанс, а в средата, където е капката, хартията е по-бяла. Това го забелязах и на пробата на Legend-а по-горе.
  10. 1 точка
  11. 1 точка
    Баба Хонда мина изпита и вече е член на софийския Хонда клуб. За почерпка се сдоби с малко дискове, накладки и ремонтни комплекти за апаратите. Вчера отнесе и нови биалетки отпред, че старите се разпадаха и дясната буквално се разпадна на път и започна да лашка на метал. На лявата гледам малко се е пресукала едната гумичка, ама като сменям дисковете мога да пробвам да я наместя. От автомата дръпнах над 500мл масло да дойде на макс и веднага започна да включва по-добре. Одеве на пусната перка я изгасих и замерих след 1-2мин - пак лизваше горния ръб на макса. Ще смъкна още 50-100мл да падне под макса и да видя как ще е включването. За момента се въздържам от нови китайски соленоиди. Нека се разработи малко, че бая време е стояла, а и последните години изглежда не е карана много редовно.
  12. 1 точка
    Просто локви ... по Богомил Райнов.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...