Здравейте колеги,
Да знаете, че смяната на нафтовия филтър се оказа толкова елементарна работа, че не е за вярване. Многото разглобяване за мен се оказа голям мит. За съжаление нямам снимки да ви покажа, защото не бях подготвен с фотоапарат. Отворих капака да видя какви инструменти ще ми трябват и като на шега го смених. Оказа се че са ми нужни само гедоре, вложка 10 мм., удължение и това чупещо каре
.
Маха се кората на мотора за повече място.
Развиват се 4-те болта които държат стойката на ръчната помпа. После с подходящо удължение карето се промушва покрай резервоара за спирачна течност и с напипване се стига до болта на скобата на филтъра. Достатъчно е само да се разхлаби няколко оборота. Откачвате двата горивопровода и воала - филтъра излиза като "тапата на шампанското". :lol:/>/> Очкавах да изтече бая гориво, то капнаха само няколко капки. Сглобява се по обратния ред, като незабравяте да проверите дали пробката за вода и обезвъздушаване на новия филтър са стегнати. С ръчната помпа подкачвате докато се втвърди и палите мотора. Мислех че бая ще върти стартера , но не би - двигатела запали от един оборот.
Това е не е голяма философия. Всеки би се справил.Отне ми по-малко от час -от отварянето на капака до паленето на двигателя, заедно с миенето на ръцете и прибирането на инструментите.
Естествено очаквах стария филтър да е пълен с бълвоч, а то изтече 50-60мл. вода и чиста нафта. Може би това е преимуществото на добрите филтри.
Поздрави и лека седмица.