Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 16.10.2023 in Мнения
-
2 точки
-
2 точкиМного е относителен този въпрос - Струва ли си? Аз имам моята 2,4, АТ, фейслифт, комби вече трета година. Колата е 2007. Взех я за 8600 лв. Беше евтина но си имаше и проблеми. Нямаше катализатор, и имаше издухана гарнитура на двигателя. Също така си имаше и козметични забележки. Тогава платих за ремонт на двигателя малко над 1000 лв. Но смених и веригите, и още някои неща. Катализатора май беше около 400 лв. Сложих газово - 1700 лв. тогава, което вече си е избило парите. Боядисване - под 1000 лв., не ми се рови сега да гледам точни цифри. Първоначалното обслужване не помня колко ми излезе. Май нещо от порядъка на 400 лв. До тук можеш да сметнеш колко ми е излязла колата. От тогава съм имал проблеми с вратата на багажника - често срещан проблем при комбито. Сменях големите тампони на долните носачи и тампони на стаб. щанга. Рециклират рейка, че се разтропа. Като взех колата беше добре, но явно нашите пътища не и харесаха Сменях и маркуча за високо налягане на хидравликата. Сега ми предстои смяна на спирачни дискове и накладки, и опресняване на масло на скоростна кутия + филтър. Минал съм около 30 к. км. за това време. Според мен като за 16 годишна кола са си нормални появилите се повреди. Вероятно някои от нещата, които съм правил няма да ми се наложи да ги правя повторно. Със сигурност ще излязат и други повреди - знам, че няма как. Дърта кошница. Сега - дали си струва. Според мен си струва. Не съм купил колата защото съм заклет фен на Хонда. Просто прочетох форумите и за други марки със зададените критерии, които търся - при Хонда имаше най - малко оплаквания. Всяка кола втора употреба ще сблъска купувача и с ремонти. Кои повече, кои по - мало. Вече дали ще попаднеш на читав автомобил неизвестно, коя употреба - не се знае. Единствено, че Хондите им се води име на по - рядко чупещи се. Предполагам затова и цените в момента са такива. Но дали е вярно това, че се чупят по - рядко, едва ли има кой да каже. Ще срещнеш всякакви мнения. Реши какви пари си готов дадеш за кола, предвиди си една сума за вкарване в ред и прочети другите марки с твоите изисквания какво предлагат и с какво ще се сблъсквал и ще решиш. Правилен отговор няма Аз за сега съм удовлетворен от покупката си, макар, че се оказа с проблеми. Вече ще си покаже колко други неизбежни проблеми ще ми се появят Важното за мен е само да не са накуп 😂 Мисля да карам колата докато не стане за моргата. Или докато не спечеля 6 - ца от тотото Така, че ще я карам докато стане за моргата
-
1 точкаИ така – нова тема в тоз раздел. Отдавна се каня да го сторя, та днес (по случай годишнината), айде – хаирлия да е. Кръстихме колцата съчетано от имената на модела и на ползвателя и – малко заигравка и полисемантика. 😊 Берлинетата е далеч от реставрация, а и е без хидравлика на волана и климатик. Някак не върви да ги няма човек от този век. Точно преди година (13.09.2022) взех на синковеца Сивик 6 – хеч / префейс / ръчка / 1,4 – 75 коня. Той Сивик 7 не харесва, а баща му пачка за читава 8-ма ген бензин нямаше, та това бе варианта на който си „стиснахме ръцете“. Пиех си сутрешното кафе и зяпах в мобилето за колца на момчето, че скоро щеше да почне курсовете – да го подготвя малко. Видях тази, близко бе, пратих познат монтьор да я види. Каза че бива за парите си, взех синковеца и отидохме. Не ме очарова. Външно доста дреболии (охлузване / цепната задна броня „плитка” градушка + ръжда по задните вежди) но поне бе спретната вътре и без гнилоч отдолу. Пробвахме я (тримата с търговеца) извънградско – на втора си вдига 100 км/ч и не пушеше.Джамбазина смъкна цената на 2 бона и рече че купувам АГУ с малко кола – Боже, колко прав беше. L Вито каза че му харесва модела, но за конкретната не може да изрази мнение, щот не разбира. Реших да я вземем, пък каквото излезе, ще се прави. Минахме оценка, договорът бе готов при нотариуса, взел / дал и имахме „нова” Хонда в семейството. Получих тел-а на собственика и се чухме. Каза че е италианка, карана от майка му предимно извънградско (ежедневно, от село до Враца и обратно), и че е обслужвана последно на 400000 км – нови ремъци, ролки, водна помпа. Харчела около 1 литър масло (Шел 10-40) на 10К, но че клапани не са регулирани – били хидравлични. Реших че няма какво повече да го питам. J Идеята бе да потренира момчето на полигона, а иначе ще служи за градска „евридейка” на фемилито и пътем ще я постегна, докато вземе книжка. Някой ме бе питал дали ще се превръща в проект. Не, колата няма да се тунингова, но ще си е проект по възраждането и. Почнах с профилактика (проверка клапани), па да и свиквам и да откривам нередности, но с дребни седмични суми, нещата някак вървяха и я „вкарах в пътя”. На майтап си пишех хронологично какво влагам, докато не теглих чертата. L Що ли ми трябваше! Колата 2000лв + 90 оценка + 60 нотариус + регистрация в КАТ 20лв (запазих номерата) ГО / ГТП и годишна винетка си имаше. Общо 2170лв / 1997-ма родом, на 406600 км. Нов акумулатор + планка и шпилки за него 125лв Крушки Н4 + нови керамични клеми за тях 47лв Пера за чистачките – „бананки” Митотойо 9лв Нова генерация тръби, задно и средно гърне + резонатор в стил катализатор 334лв Баланс летни гуми + капачки Н и втулки 40лв Полиране фарове 40лв Тест – живи данни на АГУ 30лв Нови ОЕ свещи (от приятел) 20лв Здрава жабка + тапицерия за нея и джобовете на вратите 35лв Ремонт аудио окабеляване под таблото 60лв Тук 740лв Маншони рейка 2х17 + ляв вътрешен накрайник 31,50 59,50лв Тампони долни А рамена към купето 2 предни х 14 + 2 задни х 14,90 57,80лв Втулки горни А носачи 4 х 17 68лв Тампони задни надлъжни носачи 2 х 29 58лв Стенд преден / заден мост 45лв Труд по окачването 240лв Тук 528,30лв ДОТ-4 спирачки и съединител + смяна 65лв Масло МТF 2L + PSF 1L (подарък) от Бранко 56лв Рециклиране стартер 40лв Зимен сет гуми / стоманени джанти / тасове + шкурки и спрейове 195лв Тук 356лв До тук - общо разходи 1624,30лв Направих 1 извънградско 400 км, да видя как се държи на скорост. Емии – немощна е, но добрата новина бе 25 литра газ за прехода, а лошата - около 0.2 л масло. Като я купих, аспуха бе чист (по джамбазски), после почерня, но не пушеше, да я вземат мътните. Свещите черни, но компресия равномерна и в допуска. Гледах в цилиндрите с ендослоп - няма деруги, а хонингът е отчетлив. Реших че ще доливаме. На такваз четвърт вековна кола не си струва да се прави ремонт. Последваха още 2 извънградски хилядарки с общо 1 литър разход. Последното пътуване до Сандански и Попина Лъка над него, обаче ме размисли, а и не обичам нещо да не е в ред. Над града – баир 12 км, на 3-та /2-ра, а по завоите и 1-ва – стръмно. Надолу слизам на „моторна спирачка и обяснявам на момчето защо се ползва. Долу като подадох газ иии… , отзад стана димна завеса. L Пътем се отбихме при Фена в Дупница, изслуша ме и рече „Моторчето е ЧУК. Просто му трябва основен ремонт. Ако решиш, ще те вмъкна в графика си за тая година”. Прибрах се и 2 дена размишлявах. Калкулатора показа че основен ремонт спрямо доливане, ще се избие за 200 000 км. Викам си, „Бе кой ще я кара толкова”, но пък е много удачна за неглеже студентска колца, а ако синковеца не я следи ... Речено – сторено. Началото на декември я закарах на Ванката и му рекох – „Каквото нередно в мотора и периферията видиш пътем – сменяй”. Разкости я, каза че цилиндрите са в допуска (само хонинг), та мотора не е свалял, а само отворен отгоре и отдолу. Щял да изкара още доста хилядарки. 1000 км разработка (половината до 3000 об/мин и само на бензин) с 0.0 л разход. После ново масло Шел 5W-40, с което и сега няма разход – генерацията чиста. Сивикът бе на 410000 и почва втори живот. Сега е на 415000 и си е все така. 😊 Ремонта ДВГ при Фена Гумички клапани - ОЕ 198лв Сегменти - Т.Р 140лв Биелни лагери - NDC 46лв Гарнитура картер - Ajusa 36лв Гарнитура глава – Elring 58лв Семеринг разпред вал – OE 19лв Комплект гарнитури капак – Elring 36лв Гарнитура всмукател – Ajusa 18лв Шлайф + мивка 60лв Ревизия глава 180лв Масло за разработка 50лв Воден радиатор 120лв Термостат ТАМА 32лв Ролка обтяжна климатик 48лв Семеринг избирач на ск. кутия 15лв Антифриз – HEPU 30лв Бензин А 95 20лв За частите ДВГ 841 + допълнителните 265 + труд 654 = тотал ремонт при Фена 1760лв До тук 3384,30лв ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ДВГ Масло след разработката Shell HELIX ultra 5W-40 5L 72 + смяна 97лв Маслен и въздушен MANN филтри ДВГ 26,80лв Щанги за скоростите от ударена кола - на малко км, но без луфтове 30лв Газови опори задната врата от морга, но работещи 20лв Спойлер задна врата от морга – черен 30лв Нови дюзи и филтри на газовата 140лв Изтегляне на едрите кривини по купето с технология за градушка 120лв Гумички за педалите 14лв Сваляне и слагане на гумите от алуминиевите 14-ки + нови вентили и баланс 65лв Фолио за облепване на джантите + плотер 20лв Преден ЛИП 60лв Задна броня 80лв Лява предна седалка от донор заради облегалката и 40лв Ляв сенник и патрон / вътрешно огледало, капачка за масло ДВГ - общо 40лв 5.05.23 Смяна бутилката на газта с Атикер 31л 160 лв + 160лв труд за преправяне + 40лв реглаж и нова карта на газовата 360лв Регистрация на бутилката на ГТП 45лв Пасване и смяна патрон шоф врата + нарязване 2 нови ключа с нов чип в единия 100лв Кърпене задни вежди + кит и филер / напасване брони от приятел. Платени материали 50лв Боядисване с подготовката на 2-та задни панела + 3-тата врата и задната броня 400лв Течен парафин на спрей – за кухините по врати, прагове и други места – 2 бр 26лв K-FLEX шумоизолация – 6мм гумиран слой с лепило и алуминиево фолио 6х1,5м 167,30лв 2 вида вата (по 2 квадрата) към шумоизолацията (22лв) + 1 л. BODY 910 – общо 39лв Десен пластмасов праг и капачки за задните кори в багажника 30лв Проверка и зареждане климатика с фреон 50лв Профилактика на механиката в предните врати и ел. инсталацията на лявата (не работеше говорителят и огледалото) + крушки по осветлението на таблото 65лв Нови задни говорители + монтаж и нови кабели / клеми за 4-те говорителя 100лв Крушки Н4 Osram H4 Night Breaker +200% 60/55W 12V P43T, 2 броя 50лв DRL модул за дългите 16,90лв Различни диодни крушки за плафон / предни габарити / заден ход 18лв Полиране на задните блок стопове 20лв Нови гумени стелки 25лв Тотал общо разходи след покупката (без куриерски) - 5704,30лв. Сигурно има още някоя невписана дреболия, ама здраве да е – кой и задиря, а и си стана „хоби кар“. Кофти е че толко пари отидоха, но не съжалявам че съм ги вложил, а и в рамките на година време не съм ги усетил драматично, с изключение на предколедният ДВГ ремонт. Таа, до тук около 7,7 бона, за кола на ¼ век, но технически вече е ОК и „сток”. Изкарала е 5 петилетки, ще го вози още 5 студентски години. Той си я харесва, а и друга да си вземе, тази щял да си запази. Караме я с момчето – кефи ни „старата школа” и аналоговото усещане. Пътем я шумоизолирах в голяма степен (и има ефект). Правих и други подобрения - някои са споменавани из форума, други не, но като цяло, описаното тук е просто да се има представа колко излиза стягането на колца купена за без пари. Така или иначе стойността и за мен и момчето е над цената и в момента, та „разрошихме гаргата“. 😊 Разумът угнетява чувствата, но чувствата освобождават разума! А силата е в мечтите и те дават крила. Само упоритост в следването им трябва.
-
1 точкаТова е течност, а и щеката е лъскава. Тоест, важна е не само светлината, а и отражението на околните обекти. Дай си време, експериментирай и ще намериш подходящ ракурс.
-
1 точкаДали си струва, да бъдеш или да не бъдеш 😁И аз като по предния коментар. Понеже чахах близнаци преди почти две години (вече се борим с тях) реших, че ми трябва комби, което е добре да става и на газ. Четох доста, отпадаха модели (не марки не съм комплексар) накрая ги бях свел до 5 модела. Авенсис 1.8,аутбак, октавия 1.8т, мазда 6- 2.5 (втората генерация ) и акорд 7ма.Четох доста и накрая останаха авенсиса, акорда и маздата . Качвах се в авенсис и беше прекалено обрано от към комфорт, доста пластмасово и реших да е акорда. Четох за тях доста тук и се реших да е 2.4 фейс поради причини които на всички са известни. Качих се в първата в Пазарджик, карах я и честно да си кажа не ми хареса... След тва пак отидох да гледам една в Пазарджик и си бях казал, ако не ми хареса остава маздата. Беше доста замаскирана, но пък беше от Испания и нямаше никва ръжда и аз без да му мисля мн я капарирах 😁Купих я и още първите 500 метра ми светнаха абс и вса. След доста умуване и помощ от колегата от Пловдив - @Ivan_Ch разбрахме, че абс модула е от комбито преди фейса и дава грешни данни (задните гуми показваше, че се въртят с 5км по-бързо от предните ) Взех втора ръка и се оправи. По-лошото е, че я взех с тракаща скоростна кутия( и кафяво масло в нея) и по точно най-вероятна причина превъртял лагер в леглото си в капака на кутията(чува се само на P и N) него още не съм го сменял и карам така вече 20к км. Рециклирах рейка още в началото.Сложих газ след като я покарах малко (бях се стреснал понеже при първото смяна на масло майстора ми каза, че датата на производство на филтъра е 2006та година 😁😁😁) но до сега не съм долял и грам масло вече две обслужвания 😎 имам предвид, че не се е налагало. Преди два дни стартера се предаде и утре я карам да го правя, най-вероятно четки и т. Н от доста време я усещах, че пали трудно дори и с новия аку юаса,но майсторите при които отидох отказаха да рециклират "работещия" стартер... Та тва е при мен, аз лично съм доволен от избора си и честно казано пак бих го направил същия, вече с едно наум разбира се. Колата е била адски здрава преди 10тина години, сега все пак са по на 15-20. Акорд турер 2.4 ат 2006.
-
1 точкаЗдравей, Линк: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html Вид и количество: SHELL HELIX ULTRA 5W-30 1х4l + 2х1l Стойност на поръчката: (1*32.20 + 2*8,49)*2,15 = 105,74 лв. Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: чрез куриер* - офис Еконт Пловдив Смирненски, Емил Димов 0887107200
-
1 точкаКолега карам само с V-Power 100 и лятото в София (когато трафика е доста по-добре) и без да натискам въобще под 7.5/100 не пада. Говоря за обороти под 2к, дане кажа под 1.8к. При нормално натискане 8.5/100. Дай да се повозя в тази с 5.8/100 Това да не се получава с бутане половината време. Този радход и да го видя няма да повярвам. С 100-та върви много добре и харчи около 2л по-малко от колкото с 95.
-
1 точкаВ периферията на капката се образува светъл ореол. Колкото е по-широк този ореол, толкова повече е разтвореното гориво в маслото. Например: Такъв ореол може да се образува и от най-леките фракции на маслото, без да има гориво в него. Особено при нисковискозитетните масла и съдържание на естери. Така, че не винаги може категорично да се каже дали е гориво, или не е. При твоята проба също не може да се прецени, понеже си дал снимка с телефон и трябваше да обработя баланса на бялото, а това води до известно изкривяване на изображението в последствие. За правилен анализ трябва сканирано изображение. Карай спокойно и не го мисли за сега.
-
1 точкаБях пратил синчето при 1 френд в Русе, да огледа що тропа в краката тоз Сивик, а и отзад нещо се разскърца. Трудът си струва пара, но поне частите не са скъпи по тва тенеке. Остана леко почукване във волана, но се надявам тез 2 пликчета да решат и него.
-
1 точкаПак си замина, търкаляйки неочаквания си подарък - 4 летни буренца 15". За зимният сет е още рано, ама ще е нов повод да си дойде. VID_20231015_140246.mp4
-
1 точкаЗдравейте колеги, ето и моят тест: 1) Автомобил – Honda CR-V, K20A4, 2002 г.; 2) Гориво - LPG/А95 - 90/10; 3) Масло – Ravenol DXG 5w30; 4) Маслен филтър – MANN; 5) Общ пробег на автомобила - около 370 000 (не се знае точно, може и да е на повече); 6) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2451 км; 7) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 8) Сезон на експлоатация – 16.08.2023 -13.02.2023; 9) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 10) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7л. (около 300 мл. несливаем остатък съм изтеглил от картера, както и на предишните смени) ; 11) Доливане на масло – не е правено. 12) Предходни масла; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UfAy_sdswf68oNI0t3YtSYJ4Yy47VDgCPtCQX5Or0Jw/edit?usp=sharing
-
1 точкаАз купих нови дюзи за левче и сложих бензинов филтър. Всичко заспа. https://a.aliexpress.com/_mrtdl6E
-
1 точка„В какво се превръщат мечтите” Един филм отпреди четвърт век – препоръчвам го. Моят „филм” е от преди година, като драматичният обрат бе след ремонта на мотора. Приликата между двата: Светът е такъв, какъвто човек го вижда, или има фантазията да си го представи, както и кураж + непреклонност да си го направи. Ta ciVito e нашият „поглед” по темата Civic 6. Виждал съм много „натокани и облякъни”, но – нас така ни кефи. Благодаря на двамина мои другариари, които имам от времето когато приятелството бе безплатно и все още е безценно! Единият я позакърпи, а с другият я пооблепихме. Благодаря и на дузина сподвижници от форума (колко красноречива нашенска дума), които ме насърчаваха да действам (еди как си) по конкретни въпроси, а някои и с разни жестове и подаръчета. Няма да ги изреждам – те си се знаят и адмирации на всеки от тях! Благодаря и на други хора, които си свършиха работата професионално, сиреч за пари, но и качествено. Естествено имаше и от „обратните” на тях, но каквото можах – после оправих. Благодаря разбира се и на синчето – за вдъхновението, търпението и помощта. Баща му може и да няма „пачка” за да му подари нова и уникална кола, но има мерак и фантазия да превърне „старт от скрапа”, в нещо специално и прилично реновирано. Радвам се че му харесва и ще си я ползва със здраве, Бог да ги пази! А имам още някои планове, за когато си идва.
-
1 точкаЗдравейте колеги, Ако някой може да ми помогне ще съм много благодарен, вече си скубя косата и нямам идеи. Преди година ми изгоря дясната къса- ксенон Н1. Отидох да купувам- не продават поединично- купих чифт- 2бр. Прибрах се смених дясната- готово проблем няма, лявата не я бутнах, не ме дразнеше разлика в светлините. Крушките са без запалка- кабелите директно към конекторите на баласта. Преди 2 месеца обаче спря лявата- сменям- не работи, слагам на десния фар- работи, ок баласт за смяна- да не работеше, поръчах същия - 35W. Сложих го - крушката премигва за секунди и спира, изключвам фаровете и пускам отново- всеки път за няколко секунди и спира. Размествам баластите- дясно работи, ляво-не, сменям крушките- дясно работи, ляво-не. Пръсках със спрей за да изчистя клемите (Изглеждат като нови) - пак не. И то само от ляво. забелязах че и крушката за дългите също не свети ( а изглежда здрава), но габарита работи. Някой някаква идея? Мерси предварително.
-
1 точкаЗдравейте колеги, Проблема е решен! Оказа се късо от кабелите към баласта. Който е сменял кабелите преди мен не беше изолирал добре единият от другият кабел. Нищо чудно че предната крушка беше пръсната. Сложих нови кабели и съответно ги запоих и изолирах поотделно. Крушката за дългите също смених и сега всичко е 6.
-
0 точкиДа след подадени към 6 сигнала официално ми отговориха,че нямат задължение и законово изискване да следят на какво налягане зареждат по бензиностанциите.
-
0 точки
-
0 точкиНищо му няма на маслото, какво като е на година и половина. Италианците не сменят, а само доливат
-
0 точкиДобре де, регистрирали сте се тук през март, писали сте, че се надявате да сте полезен и от тогава само питания по Ваши въпроси. Защо после се сърдите, че никой не Ви е отговорил?! Защо смятате, че трябва да е имало още някой с разхерметизирана система, за да Ви сподели опита си?! То може и да има, ама и той да влиза, само когато има какво да пита, не да отговаря. Ако в торентите има само от хората, където единствения им принос е да напишат "дайте сийд, моля" какво щеше да стане? Редакция: Иначе (без ирония) похвално, че сте написали обратна връзка какъв е бил проблема Ви. То вече и това стана рядкост.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00