Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 28.12.2022 in Мнения
-
5 точкиЧестита Коледа на всички! Живи и здрави! Пускам първата си тема с цел бъдеща помощ на колеги имащи такъв проблем, и неговото решение. Все пак сме Хонда форума и споделянето на решението на даден проблем е от особено важно значение, а не да се реши даден проблем и след това никаква обратна връзка и всички знаем какво е чувството. Затова лично аз реших да споделя открито как се правят нещата, а дано и да е полезно все за някого. Колата: Акорд 7 К24 Фейс (Моят личен Самурай) Стартер: DENSO (made in Japan) оригинален 15 годишен неотварян до момента (според мен и това какво беше вътре). Проблемът: При запалване много наистина много рядко бендикса не се връщаше навреме, а оставаше зацепен за вече въртящият се маховик и ....... всички сте чували този грозен звук. Направо сърцето спира за секунда през която се питаш "Сега пък какво стана". Обаче със застудяване на времето този грозен звук взе да се чува в седмицата по 2-3 пъти и беше ясно какво трябва да се направи докато още е в начален стадий. Решението: Трябва да се изкара стартера от колата (е те тука е забавната част) и да се пръсне на части ама буквално. Първо и най-важното нещо е да се свали акумулатора, за да не подранят фоерверките за нова година! Колектора задължително се маха иначе стартера няма изкарване и точно тука е работата, че докато се извади колектора е повече време от обслужването на стартера. Откачат се вакууми, 2-3 букси, дросела, въздуховод и въздушен филтър. Много важно е да се развие долния болт на тази черната стойка на колектора (на снимката отдолу на колектора) иначе започва едно чудене, защо като горните 2 гайки и 3 болта на колектора са развити (при завиването се стягат на 22Nm да знаете) тая гад не излиза. Когато вече излезе изглежда така, даже и табелката не му се виждаше от боклуци. Този по-дългитят болт стой между стартера и блока на двигателя (затяга се с 44Nm), а другия предния се затяга с 64Nm. Тук вече е ясно какво е вътре. Както очаквах смазката (греста) беше се удървила за дългите си години служба и оттам бендикса не връща когато трябва. Последва 2 часа промиване на всяка една част по отделно със спрей за почистване на спирачки. Това е оригиналната схема за този стартер. И точно така беше разглобен част по част и измит от старата смазка и боклуците. Четките бяха в доста добро състояние (минимално износване с размери 6,2мм дебели и 12,9 широки). Ротора изчистен със ситна шкурка и промит със спрей за ел.контакти. След като всичко беше измито до блясък, смазано с литиева грес (графитна) и сглобено обратно изглеждаше еййййй така. След това задължително проверка с кабелите направо от акумулатора докато е на масата, че ако има проблеми да се отстраняват навреме. Като премине успешно теста, както и стана се върна успешно по обратния ред на колата. Точно докато бях свалил акумулатора ползвах момента да му почистя клемите, да го дозаредя и да изчистя и промия със спрей клемите на колата, че не изглеждаха много добре. След това при връщане на акумулатора смазване на клемите с подходяща смазка (технически възелин) за протекция. След целия този филм стартера работи отлично. Върти супер леко и мазно. Иначе мотора пак си пали след 4-5 завъртания, но това е нормално все пак акумулатор 45ah на обем 2.4 Тук бързам да уточня, че всичко (ремонти, обслужвания и т.н. всичко) минава през мен, защото сам си правя всичко от начало до край. Както се казва аз съм си сервиза, затова имам доста наблюдения над самата кола като цяло и вложеното в нея. Заглавието на темата е обслужване понеже не съм сменял никакви части по стартера, а и исках да му видя реалното състояние вместо да взимам излишни части. В случай се касаеше само до едно елементарно обслужване. Дано всичко това да е от полза все на някой в нужда. Весели празници! Да сте живи и здрави!
-
2 точкиЗдравей, Всичките ти предположения са правилни. Engine L13A1/L13A2 Capacity: 3,6 litre (Service fill) Capacity: 4,2 litre (Initial fill) Старото масло не е източено напълно! Ако беше - щеше да побере около 4 литра. По принцип не е добре маслото да е над максимума. Може да изтеглиш излишъка със спринцовка от 50 кубика и шлаух (маркуче 5мм), през отвора на щеката за маслото. Мисля, че 6 тегления по 50 мл. ще нормализират нивото. Внимавай само да не заклещиш шлаух-ката!
-
2 точкиЗдравейте, Междупразнично между Коледа и Нова година Втори тест с ново масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Prista Ultra G 5W30 3) Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –183 385 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2165 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 18.11.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – LPG около 215 литра Insa Oil; 11) Kтм = (л.215 / 4.3 л.) ≈ 50;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).
-
1 точкаЗдравейте, аз съм с Акорд 8 2.4 от Август. Имам над 9К км на газ и над 12-13 общо, за сега е топ! Преди това съм карал 2 опела и 2 Аудита и да кажа, че на Акорда обслужването е в пъти по-приемливо от другите. Монтирах ГИ при Markony, и за разхода на газ (12-12.5 с доста газене), няма да коментирам, защото се возя без пари.
-
1 точкаОще 70 мин, ако имате - ей тъй, с кафето, макар че по-добре с нещо "по-твърдо" метафорично казано, но и буквално! По празниците човек дерайлира от ежедневният "тъгъдък" и изпада в размисли. Раз мислите обаче са от раз ум - еднодневки ... ??? А ежедневието е ... новият филм на Куката.
-
1 точка
-
1 точкаМного полезно инфо и адмирации за положения труд! Темата е за в рамка! Весели празници и на теб!
-
1 точкаПрез Стефан @tsonev.autofix са по-евтини с около 30% (септемврийски цени), но се чакат от Япония около месец, което не ми бе проблем, защото движех със Сивика на синковеца. Но при лежерно каране нямах драма и преди смяната.
-
1 точкаЗдравейте, Колеги! Маслата са тук, преброени са, все още не са сортирани, но може да се взимат. Тази вечер ще бъда на линия до към 22-23 часа, утре може да се взимат през целия ден, до 18:00 часа. Междувременно действам по опаковането на пратките за куриер, ще пиша допълнително за тях.
-
1 точкаРетроспекция на смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. Забележка: Последната капка не отразява действителността, поради факта, че е взета от това, което беше останало по щеката... Дълго за разправяне... И така: 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made by Shanghai Nitto Filter Co Ltd.); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 338000 км, а може и повече (по километраж: 237858 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 78км. до 8025 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 50 / 50 %. 7) Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 15.012.2022г.; 8 ) Моточасове – от 1,6 м.ч. до 176 м.ч. по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 542.5л. А95Н; 10) Kтм = (542.5 / 3,5) ≈ 155 ; 11) Пробите са взети от напълно загрял двигател и са сушени 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 13) Доливане на масло - няма. Не е мръднало! 14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 15) Режим на експлоатация - тежък. Градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали + чести високи температури на охладителната течност ( 95 - 98 °C ), поради неизвестна причина. Предполага се радиатор. 16) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. Отново достойно представяне на Shell Helix Ultra, с оглед и на тежкия режим на експлоатация. Следващо масло - Ravenol SSO SAE 0W-30. Първи впечатления: двигателят работи осезаемо по-тихо! Развърта все така добре.
-
1 точкаСедана е удрян, спукана предна броня и липсващ десен халоген. Може би различен цвят на предна дясна врата, но в БГ май няма много не удряни автомобили. За комбито... Не знам кой и какво е творил, но такова животно от завода не е излизало. С малък дисплей и обикновено аудио. Въпрос на вкус и финанси е, но аз не бих обърнал внимание на нито едната
-
1 точкаТези 72 ампера не товарят ли много алтернатора и да се стигне до по - скорошен ремонт? По спецификация колата е с 45 ач. акумулатор. Моята като я взех беше с Хонда 48 ач. Сега сложих 50 ач.
-
1 точкаСамите пишещи си противоречите защото сте с различни разбирания. Едните мислят за нова година на производство и че парите били много,а другите от своя страна търсят надеждност и спокойствие при избора на возило ако ще и 13/4+ годишно да е. Обстановката е такава ,че пазара не се диктува от екземплярите в България,дори тези тук са на по-ниска цена от колкото в Европа а са докарани от там(парадокс нали ..има и транспорт+печалба). Ако даден човек се е спрял на модел не му обяснявайте колко е тъп да даде Х пари за стоката ,а по-добре да го подготвим за изненадите които би имал с модела. Акорд 8 въобще не е лош избор-за около 17-20000лв бюджет,няма как да му предлагате автомобил за 30+ щото просто бил по нова година. Има много автомобили 2016+ които материалите и сглобката е много по лоша от на Акорда. Да дадеш "много" пари за "стара" кола но да си спокоен не е срамно, живеем в такива времена,че безпроблемната експлоатация на нещо и неангажираност с посещение на сервизи и пестене на време е по-важно от всичко (поне за мен) . Едното ми возило е на 21год (за мен струва над 20) и си го карам с удоволствие и не се чувствам прецакан от това :))).
-
1 точкаВсъщност не сте прави.Телефона ми звъни.Зает съм ,мазен съм и т.н,но след като имам възможност звъня на всички неотговорени за моя сметка.Това си е мое решение.Хората са доволни.В момента записвам за 18.Януари 2018.Това дали мога или не мога да поема клиент няма нищо общо с вежлив разговор по телефона.
-
1 точкаИма развитие по темата: значи решението което написах със смяна на съединителя в autofrostcomfort трае едва няколко месеца и проблема е че дори и със нов съединител макарата (шайбата) за която се зацепва също е износена. Затова при мен след няколко месеца започна да пищи силно всеки път когато давам повечко газ (например при потегляне). Зтова най-сигурното решение е освен смяната на съединителя да се изглади и макарата. Да припомня че отделно съединител/макара/магнит не се продават за тази генерация акорд а се продава цял колмплект със компресора което значително оскъпява. Затова макарата вместо да я сменям реших да й изгладя челото, което се зацепва със съединителя. Като търсих за съединители на Sanden намерих случайно човек който се занимава с точно такъв вид проблеми - смяна на съединител и изглаждане на шайбата. Проблема е че е в Козлодуй и трябва да му пратите целия комплект компресор и съединител по куриера, той го прави за 1 ден и на следващия ден ви го монтирват. Не е кой знае каква разправия, намерих сервиз само за демонтаж и монтаж на компресора, пратих му го и съм много доволен. Ето и контактите му ако на някой му потрябва: http://www.olx.bg/ad/saedinitel-za-kopresor-sanden-ID66QO0.html 0887708369
-
1 точкаЦялото ти мнение е офтопик (така че и аз ще си позволя да се включа с такъв), но честно казано това да имаш сигурен, удебен, луксозен автомобил значи, не знаех, че значи, че трябва да го караш настъпен до ламарината
-
0 точки
-
0 точки- Вчера паднах от 30 метрова стълба... - Е, как си оцелял изобщо ??? - Всъщност, аз от първото стъпало ...
-
0 точкиЖената имаше работа, и и оставих колата, като и казах, че трябва да зареди гориво. Аз отидох на работа с автобуса. От офиса и пращам съобщение: - "Скъпа, не забравяй, че колата е дизел!" Получавам отговор: - "Не ме прави на глупачка, знам,че е Хонда!"
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00