Не стана за ден работата, ами отиде цяла седмица…
Започна със светване на чека и влизане в авариен режим. Диагностика и грешка P1401.
Викам си добре ще чистя ЕГР-и и тръби. Сваляне, почистване (вече светят), проверка с вакуум помпа – държат, работят.
Два дни всичко точно и на третия в ранни зори, айде пак в авариен режим. Същата грешка, сваляне, почистване и проверка на вакуум клапаните. Единия съмнителен, замяна с втора употреба.
Два дни всичко точно и на третия в ранни зори, паля, вадя колата от гаража и докато затворя вратите на гаража чувам промяна в оборотите и пак същото, следва майката и цялата рода до девето коляно.
Жокер: Обади се на приятел!
Лънч, едно кръгче в града и излезе MAF сензора (това дето му викат дебитомер). Уж работи ама от време навреме закъснява, не реагира на време. Примерно при искано количество 460mg на празен ход то пропада до 160mg, задържа за кратко и подава 380mg. В движение го прави същото (стойностите не ги запомних). Сега съм сигурен, че пропадането на оборотите се получава заради некоректно работещ MAF (имаше някъде тема във форума).
Замяна с втора употреба оригинален, щото за нов Hitachi трябваше чакам дни, пък нервите ми неиздържаха. Предложиха ми Бош за 365 лв. и някакви алтернативи започващи от 60 лева, ама гаранция дали ще работят както трябва, никаква. Затова предпочетох втора употреба. При проверката, работи перфектно. Няма го и пропадането на оборотите.