Минал съм и през двата джаза и накратко - колите са здрави, има сервизи, частите са на разумни цени.
Взех на майка ми преди 3.5 години първо Jazz 2002. Почти най-базов, 1.4 бензин с ръчни скорости и обикновен климатик, швейцарски внос (вероятно служебна) на 178 000км за първа кола на 55г да се учи. Мотивира се и за 2г направи към 15 000км. Предвид начина по който я караше, през дупки, без да оцелва скорости, съединител - колата направи точно нула проблеми. Първоначалното обслужване беше 600лв, заради смяна на дискове, накладки и разни тампони за 100лв. Сега все още колата се кара от близък и единствено мина оправяне на сходимост (волана седеше няколко градуса настрани). Има проблем с климатика, спря да духа студено изобщо, който се появи миналото лято и ще бъде оправян предстоящото - може да е компресор, може да е радиатор, не знам.
Сега юни 2021 й взех Jazz 2009 (втора генерация) с всички екстри - климатроник, круз контрол, панорама, автоматик (с i-shift кутия). Колата беше пак внос от Швейцария, на реални 140 000км с всички документи, но с много лош интериор (по-зле от стария джаз), захабен - вероятно карана като служебна, душманската. Но цената беше добра. След първото пълно обслужване от 400лв (в което имаше и масло на кутия и всички течности - антифриз, спирачна), нищо не сме правили вече 6000км. Нула проблеми. Кутията работи добре, всички екстри работят добре, нула проблеми като изключим забележките по врати, седалки, волан, пластмаси, с които дойде.
Джазът е изключително здрава и практична кола. Обичам швейцарски внос - защото там ги задължават да обслужват и сменят всичко на време като част от ГТП. Не може да минеш ГТП без да си минал сервиз, че колата е изрядна. Така дори тези които не са пазени, са поддържани. Но може да има проблеми с ръжда (новият джаз за сега няма, старият има все повече). С внос от Италия, Германия и други държави, има по-голям шанс за кола, която не е пазена и не е поддържана. Но това са наблюдения, не съм професионалист.
И двата джаза горе бяха 1ви такъв който карам - врътнах по едно кръгче, отворих капака да видя, че двигателя е там (нали така се прави), подритнах гумите и капарирах. Но по обяви уж отсявах - да "изглежда" читава. И на огледи отсявах преди да съм карал. Нямах високи очаквания за такава кола спрямо другите коли, които карам - но и от двата останах изключително приятно изненадан. Може би най-практичните и готини колички за парите си.