На нова кола нямаш непредвидими разходи - каското, лизинга и едно масло на година. Понеже посочи Рено и Шкода - мога да се обзаложа, че Шкода за 50к през следващите 5г ще ти коства сумарно по-малко разходи от Q5 TFSI 3.0 за 35-40к, а накрая ще има по-висока остатъчна стойност. Ще има и модерни екстри - като Андроид Ауто и активна безопасност, които аудито няма.
Но аз не те навивам за нова кола - казвам за пореден път, че желанието за скокът от 20 годишно 100 коня HR-V на луксозен немски автомобил на кредит, за мен е странно. Има висок шанс да останеш разочарован. С кола за 15-20к ще получиш огромен скок спрямо HR-V-то, без да си счупил бюджета.
Питаш ме защо съм взел ползван Лексус, а не нов. Интересно е, че този Лексус е струвал значително по-малко нов от ново такова Q5 през 2016, а сега струва повече от ползвано Ауди... Взех го без кредит, от първи собственик, а не внос от северна америка, с още година оставаща гаранция, която Тойота учтиво удължиха до 2026 или още 35к км. С гаранцията си гарантирах, че няма да има неочаквани разходи непосредствено след покупката. Не бих дал толкова пари стискайки палци да съм късметлия. И в крайна сметка реших да си направя кефа с ясното съзнание, че ако имам проблеми или остана разочарован, нямам проблем да го продам със загуба. Ако и при теб е така - давай смело, ще се радвам да направиш покупка от която да останеш щастлив. Просто имам чувството, че подценяваш рисковете и надценяваш удовлетворението, което тази лимузина ще ти донесе.