Време:
-Демонтаж - около 4-5 часа
-Почистване и заварка - около 2 часа
-Монтаж - около 2 часа
Инструменти:
-Тресчотки и камъни 10, 12, 14, 17
-Удължител (тръба или професионален удължител) - необходимо е за сила при развиване, с повишено внимание поради опасност от скъсване, на клеясалите гайки и болтове.
-WD40 или по-висок клас лубрикант за клеясали гайки и болтове- мин 200 мл
-Клещи и други дребни помощници за удобство
Резервни части:
-Нова гарнитура за колектора, HONDA Part No: 18115-RBD-E01
Ако ще си правите заварката сами се предполага че имате необходимите знания и инструменти за почистване, шлайф и подходящ материал за самото заваряване. Затова няма да се спирам на това.
Ремонтът е почти невъзможен без втори човек, затова се подсигурете с един надъхан като вас помощник.
Започваме:
1. Сваляне капака на двигателя:
Развийте оградените с жълти кръгове болтове и отстранете капака
2. Източване на антифриза:
]Развийте капачката и тапата за обезвъздушаване на разширителния съд за антифриза:
Развийте тапата за източване и източете в чист съд антифриза. Не го изхвърляйте, освен ако не искате да го смените с нов. После се налива обратно.
След като източите всичко, затегнете здраво тапата за източване.[/color]
3. Сваляне на термо щита
Свалете маркучите показани на снимките. Може да се мине и само със сваляне на малкия вакуумен маркуч, но е доста по-лесно ако се махнат и останалите.Развийте трите болта и отстранете термо щита.
[/color]
Термощит:
4. Сваляне на Катализатора
За да свалите катализатора, би трябвало да свалите цялата изходяща тръба с меката връзка, което е доста непосилна и клеясала задача. При големите мъки на болтовете при меката връзка се усукваше лошо цялата ситема чак до ауспуха, та се уплашихме да не скъсаме нещо и спряхме. Обаче на шурето му дойде хитрата идея просто да откачим двата тампона на меката връзка и гърнето (показани са на снимките) и така си решихме безболезнено и елегантно проблема с изходящата тръба, като просто я отместихме на страни и фиксирахме.[/color]
След като отместите (или свалите) тръбата, развийте планката на катализатора ( 3 болта) и свалете самият катализатор.
5. Сваляне на турбо компресора - линия за антифриз
Развийте показаните болтове, като тук трябва да се внимава да не се изгуби вътрешната шайба на големия болт (17мм). На снимката е с голямата стрелка:
Внимание: ще потече малко антифриз!
5. Сваляне на турбо компресора - линия за масло
Развийте болтовете, обозначени на снимките.
Внимание: ще потече малко масло!
5. Сваляне на турбо компресора - тръби за въздух
Развийте стягите и извадете тръбите. Облепете отворите за да предотвратите замърсяване.
Развийте болтовете на турбото и отдолу скобата и свалете турбо компресора (2 човека единия помага от горе)
(!) За да не прецакате турбото:
- не пипайте актуатора
- не пипайте витлото
6. Сваляне на изпускателния Колектор:
Развийте гайките, Не се притеснявайте ако излязат със шпилките - после се навиват по обратния ред безпроблемно.
Ето пораженията:
Подготовка за заваряване:
Следват аргоновите заварки:
(Доста си поиграхме и зававарихме навсякъде където имаше съмнения)
Получи се доста добре, а шурето заваряваше за втори път с такова нещо - браво!
7. Гарнитура на колектора:
Препоръчително е да смените старата гарнитура.
Монтаж: Всичко по обратния ред.
Гайките на колектора към двигастеля се стягат с 44 Nm
Трите гайки на Турбото към колектора - с 59 Nm
Ако нямате динамометричен ключ, завийте средно силно но не прекалявайте!
След като завършите монтажа, налейте обратно антифриза до макс. (ако има нужда долейте с нов) и обезвъздушете.
Стартирайте двигателя и след 2-3 секунди го угасете. Направете така 3-4 пъти, след това стартирайте и оставете да поработи поне 1 минута, за да се разнесат всички течности по обичайните си места.
Направете тест драйв и се насладете на резултата.
Прикачвам и официалният сервизен бюлетин на Хонда за смяна на колектора.
Поздрави!
HONDA - Exhaust Manifold Replace.pdf