Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 16.11.2018 in Мнения

  1. 7 точки
    Доста хора казват колко е зле парното, особено пък на дизела, особено и с климатроник, но все пак всеки си изказва субективното мнение а никой не споменава нищо конкретно с числа и мерни единици, за да се направи сравнение и изводи. Понеже категорично не съм съгласен и си имам чудесно парно като за дизел, затова тази вечер си поиграх малко и предоставям данни в тази тема, за да може да служат за сравнение. Само да отбележа, че аз нямам никакви оплаквания, парното ми работи перфектно, напълно според очакванията за Common Rail-дизелов автомобил. Разбира се - по-бавно загрява в сравнение с бензинов, но иначе нямаше да е толкова ефективен и икономиен. Както и да е, колата не е Акорд 8, но може да се използва за сравнение на стойностите. Преди всичко трябва да се започне с проверка на термостата - дали той затваря плътно и хубаво и не пропуска антифриз към големия кръг. Това се прави като запалите сутрин и температурата достигне до около 50 градуса (това е температурата, при която стрелката се отмества и тръгва нагоре по скалата), пипнете двата маркуча които отиват към радиатора. Единият от тях трябва да е напълно студен, така както е бил в момента на запалването. Ако и двата са топли, това е сигурен признак, че термостатът не затваря плътно и пропуска течност към големия кръг. А когато това се случва - колата ще загрее адски бавно, защото в единия случай загрява 1.5 - 2 литра течност само в малкия кръг, а в другия - всичките 6-7 литра. Ако термостатът е наред, и няма запушвания по радиаторите, вентилаторът и клапите за насочване и смесване на топъл/студен въздух работят правилно, водната помпа е здрава и има нормален дебит, ето какви стойности показва при мен, при следните настройки: - обороти на празен ход - около 820 - вентилация на MAX - температура на HI - насочване - през централните клапи - компресор - без значение (и при включен и при изключен показваше едно и също) - клапа за рециркулация - отворена (външен въздух: 7 градуса) 1. При температура на антифриза 55 градуса, температурата на постъпващия въздух през клапите е 47 градуса 2. При температура на антифриза 62 градуса, температура на въздуха през клапите: 49 3. При температура на антифриза 72 градуса (това е позицията, при която стрелката вече стигнала "средата"), температура на въздуха през клапите 56-57 градуса 4. При температура на антифриза 79 градуса (тази температура се задържа дълго време, не мина над 80 и вероятно е температурата на отваряне на термостата), температура на въздуха през клапите: 61 градуса. 5. При същите условия от т. 4, само че като затворих клапата за рециркулация и вече въртеше само затоплен въздух от купето - стигна макс. до 64 градуса. Всичко това е измерено на място. В движение, когато има голям дебит през радиаторчето, температурата стигна и до 65 градуса на клапите (при отворена клапа за външен въздух), но бях сам и не можах да снимам, защото карах и държах термосондата в духалката. Като вземем предвид, че няма свещи в антифриза, няма електрически нагревател на радиатора и разни такива подпомагащи инсталации - струва ми се напълно в реда на нещата при термостат 78-79 градуса, постъпващият въздух в купето да е около 60. Ако на това някой му казва "слабо парно" - не знам, един ТЕЦ освен да си монтира. Е, не е като някоя бензинка, с термостат на 92, но в никакъв случай не мога да се съглася, че е зле. Зле би било, ако духа с не повече от 40 градуса на клапите. Успех в намирането на проблемите с отоплението. Който е от София - може да заповяда за сравнение и измервания.
  2. 6 точки
    Виждам че си афектиран от случващото се, да никак не е приятно с това горене на масло, но недей да минаваш границата и да казваш "купил си си 15 год.(годините не определят състоянието) кенеф. Тук определено не уцели, защото не знаеш моята кола за колко пари е закупена, в какво състояние, на колко км, поддръжка и т.н.т.н. Не слагай всички хонди под един "знаменател"..Едно качествено масло, може да го сменяш и на 25хил.км не на 20, НО да живееш в Хамбург и да работиш в Дрезден и всеки ден да изминаваш по 1000км в двете посоки. За нашия климат, с нашите "ненадминати" по качество горива, с тези 4-5км. изминавайки всеки ден за работа не на 5000км, още на 3000км нямаш масло. Аз се гордея с този форум и че сме такива "маняци" на тема масла, а и не само защото това е определящ фактор за развитието, набавянето на всякакъв вид информация, раздвижването на форума. Това трупа само девиденти и се върви, изцяло в положителна посока както за платформата, така и за потребителите и!!
  3. 4 точки
    Никито (и останалите, които сте ме "навестили"): За всички би било по-полезно маслените спорове да са в съответната тема. Там ще ги видят и подкрепят, оборят, или научат нещо от тях повече хора. Това което аз научих + стилът ми на шофиране и състоянието на ДВГ-то е довело до решението ми да карам със съответното тип масло. Нямам нужда от 0-та (колата спи в гараж), нито от 40-ката (рядко съм над средата на оборотомера), а колкото по-малка е разликата между двете цифри, толкова по-натурално е маслото. Аз харесвам естествените неща и предпочитам по-малко химичен инжинеринг (който се е изродил в пропаганден маркетинг). Не съм безхаберен и нямам нужда молекулите на маслото да се държат до последния 20К километър, но шапка свалям на прогреса и на тези които работят за него, осъзнавайки разумните граници.
  4. 2 точки
    Здравейте, Новорегистриран съм във форума, но от скоро го чета активно-поздравления за добрата платформа и сформираната общност, човек наистина може да научи много от първа ръка тук. В този ред на мисли - благодарности и на всички, които отделят от времето си, за да пишат тук. В момента карам Форд Фокус МК2, 1.6, 100 к.с., 2005 г. Искам кола с isofix, да понася газ и да е що-годе надеждна. До момента съм се спрял на Мондео 2.5т, 2007-2010 и ЦРъВ 2010-2012, 2.0 бензин (ръчна). Проблемът ми е, че нямам много голяма възможност да навържа и проверя теорията чрез практика-имаше две Хонди в София, които се продадоха за нула време, съответно, не стигнах до там да покарам такава кола и да преценя дали е за мен. Молбата ми е следната - ще съм адски признателен, ако някой от членовете на форима има възможност да ми предостави за час-два подобна Хонда, за да я усетя. Държа да отбележа, че не моля за про-боно инициатива - настоявам да си платя за отделеното време и риска, като съм склонен да давам депозити, да заменям колата си и/или да подписваме договор за наем и пр. Адвокат съм, имам 14 г. шофьорски стаж, ако образува някакво значение за Know Your Client check-a :). Поздрави, Димитър
  5. 2 точки
    Информацията е от вчера.Имам B,C и М. Добавям А.Според новите поправки в закона не мога да си добавя категорията за срока на валидност на старата книжка без медицински преглед,Трябва да мина всички прегледи покриващи най-високата категория ,която имам. Демек минавам всичко за C категория.Отново се носи диплома и копие от диплома за образование. Таксите са както следва: Книжка 25 лв Талон 2 лв Такси 9 лв Мединцинско 0,20 лв Прегледи от 25 до 70 лв ,в зависимост от категорията. Отначало се издразних,че ме разкарват пак по инстанции,губят ми времето и прибират допълнително пари,но после си казах ,че е за хубаво.. Служителката ми обясни ,че са раздадени маса книжки с фалшиви дипломи,които проверяват в момента. От медицинския преглед хронични и други важни болести влизали в електронното досие,което е добре като информация при ПТП. Отделно се попълва формуляр на ръка,което не е лесна задача ако не можеш да четеш и пишеш на Български. Пред мен имаше един индивид ,който искаше да счупи главата на служителката на турско-арабски, че го кара да пише на български..
  6. 2 точки
    Чудесно,но един съвет от мен.Медната втулка я калайдисай. Там има условия за корозия ,а чистата мед е коварно нещо.Оригиналните клеми на силовата инсталация са медни ,но калайдисани.
  7. 2 точки
    Ми да вземем да ги сменяме на всеки 1000км. Уж много качествено пя го сменяй на 5000км. Ти си купил 15г кенеф и преди тебе са сменя ли маслото на 20к км и сега на 500 000км ще му слагаш пълна синтетика и ши му правиш изкуствено дишане. Не забравяй че и други хора карат коли и други марки коли има, единствено във форума на хонда е такава манящина маслата, явно щот са мноооого здрави коли. А и да ти кажа 5в20 масло пълна синтетика уж хубаво на на 5000км и то са разпадало, след направен капков тест. Що така?
  8. 1 точка
    Пак к24 се води отзад е различен код от нашите, разлики има в главите и блоковете.
  9. 1 точка
    За извън града е доста удобна събира достатъчно багаж .Само при изпреварване е малко бавна и трябва да се внимава иначе е икономична.Автомобилът който е на снимките изглежда да е Спорт , трябва волана да е кожен и циферблатите на километража да са бели поне такива са на нашата кола.
  10. 1 точка
    Всички "меки" дръжки са със счупени контри на пружините.Може да се ремонтират или побългарят,но не е много приятно
  11. 1 точка
    Цецо извинявяй за спама, изтриите ми коментарите, просто малко в повече ми дойде с тия златни масла на тия суовр здрави 15 г коли Извинявай
  12. 1 точка
    Колега @Nikito82 предлагам да спреш с разсъжденията за маслата, Хондите и живота. Като искаш слагай 10w40, сменяй го на 20 000 и после разправяй колко са кекави Хондите и спри да цапаш на колегата темата. Благодаря.
  13. 1 точка
    Да си призная,като купих колата (Италианка) бях решил да сложа по-голям акумулатор,но ме разубеди алармаджията да съм карал до дето изкара Banner-а и той изкара 8 години до миналата зима ,когато щерката забрави осветлението в купето цяла нощ на най-големия студ.Да призная също,че от край време през няколко месеца разхлабвам клемите на акумолатора и ги развъртам на място без да ги свалям ,защото ме мързи после да настойвам радиото.....
  14. 1 точка
    Колега за това 0в40 е приблизително 20лв. литъра, а една полусинтетика е 6-7лв, защото едното е много по ефективно от другото. Едното предпазва 100 пъти повече двигателя, натоварвания, различни температурни амплитуди, студени стартове, икономия на гориво, различен експлоатационен период. Съдържанието на високо-технологични добавки в маслото са фактор за мотора и са в пъти повече в това масло, от някаква си полусинтетика, където на мотора му е все тая когато я наливаш....Това 10в40 живота му е минимален(4000-5000км) и се разпада, спира да работи(да предпазва) Не се уповавайте на предразсъдъци, че щом дадено масло е по-гъсто от другото, то пази повече двигателя и "спира да го пипа", работата му е в пъти по-ефикасна от другото- ОГРОМНА ГРЕШКА. Няма по-качествено от абсолютната, пълна синтетика, разработена по-най високата технология, за дадения автомобил...Сипвайте си качесвено масло, сменяйте го на по-ранен етап от написания и сърцето на колите ви ще бие по-дълго време, безпроблемно!!
  15. 1 точка
    Захранването го вземи от системния куплунг, който е горе в ляво на бушониерата, има пет крачета, на които можеш да сложиш единични кабелни обувки. Едното е постоянен плюс, другото е плюс на контакт, третото е плюс при включване на задна предавка, а останалите две са някакви сигнални линии. Моят дрл модул захранва крушките на дългите фарове поотделно и двете жици съм ги свързал към съответния бушон за всяка дълга светлина, това са бушони 12 и 13. Самата инсталация на колата е разделена, така че трябва да се захранят и двата бушона.
  16. 1 точка
    И количка влиза, и дори детско колело. За размера на колата багажника е огромен и удобен за използване. Няма проблеми за извънградско. Спокойно си върви с нормална скорост и разхода е чудесен. Не съм и помислял за слагане на газ. За пример: Ходили сме на море трима възрастни и две деца с багажа. Пренасял съм големи неща и високи цветя, благодарение на вдигащите се седалки. За размерите и класа си не съм видял по - функционална кола.
  17. 1 точка
    Емо, ако търпението да пиша бе по-голямо от песимизма ми че има смисъл да го правя, щеше да е друго, но... Иначе проблемите са много и отдавна, а глобалният е че демокрацията прецака цивилизацията. Този проблем е планетарен и няма решение на този етап. Към данъка "стари коли" се подхожда снисходително и себеугодно от управляващите. Той не трябва да е +20/30 лв, а поне +500лв, щом целта му е да редуцира димящите лични МПС-та. Така собственикът ще има стимул да си ремонтира или бракува кошницата. Тук доходът няма значение (който иска -намира начин, който не -оправдания). Тук иде реч за янг таймерите, понеже на всякъде другаде стара кола (олд таймер) карат само заможните и там също си има закони и еконорми. Чисто нова малолитражка от А сегмента е 30 кутии цигари на месец. Значи стачкуваме и пушим нервно, вместо да си гледаме своето и на околните здраве. Вече за социално слабите непушачи ще е трудно да си вземат нова кола, но ако имат лична мотивация, ще сполучат. Цената на горивото не е висока (за някои), щом карат с "мръсна газ". Доходите са ниски, но за това пак сме виновни всички заедно и всеки конкретно. Гражданската е доброто зло за всички, понеже спестява време, но е продънена каца. А е продънена за да може да бозаят от там, тези които трябва да запушат нормативните "пробоини" -тоест патова ситуация. Принципно гражданската лекува болката, а не причинителите на "заболяването", а именно контролната и съдебната системи, където пак има из основи сбъркани постановки. Застраховаш се против инциденти причинени от теб на пътя, но плащаш някаква имагинерна сума, а реално изплащаните обезщетения на потърпевшия ги плащат останалите. Това е напълно порочно, колкото и да го усъвършенстват, но нали е бизнес... Намаляването на катастрофите ще стане когато причинителят е лично отговорен за последствията. Чрез застраховката вместо него са солидарно плащащи всички останали, а той (ако е причинил смърт и го "окаушат") ще "лежи" пак на гърба на обществото - като в оня виц за бездомника, който откраднал 1 хляб, осъдили го и сега всеки ден получава по 1 хляб безплатно в затвора. Според мен, причиниш ли щета, трябва лично да си я плащаш. Да видим тогава джигитите ще си веят ли RWD-тата по кръстовищата. Причиниш ли контузия -обслужваш пациента докато оздравее, а причиниш ли смърт -вместо затвор на гърба на обществото -обществено полезен труд в полза на семейството. Катастрофите ще намалеят рязко и драстично, но "няма подходяща нормативна уредба" ще кажат онези които трябва да я създадат -защо ли??? Бонус / малос е приемлива форма, стига да е вързана с реалните травматични и материални провинения на водача причинител, а не с неспазването на ЗДП. Ако си "плаща" за стореното лично и веднага, следващият път ще спазва ЗДП, не по канон, ами дори ще е "по-нисък от тревата", но пак някой трябва да го хване и накаже -тоест държавно отговорните органи, на които сме делегирали права. А сега какво е? Плащаме за полиция, за съдебна система, за законотворци (обслужващи и двете) и отделно си плащаме застраховки в случай че предходните не работят. Еми резултатът е очеваден и проблемът въобще не е в цените. Емич, дано си доволен и дано "дърпащите шалтера" намерят нещо полезно -иначе са безполезни. И да не си мислиш че давам акъл, а съм "света вода - ненапита": Аз също предпочитам 11 годишен Акорд пред нов Джаз, имам и 31-годишен Сивик (слава Богу не къди) и 10-тина фиша за превишена скорост + 1 ПТП за не спазване на дистанция (шибнах се в 1 калпак, който спря на зелен светофар). СУМПС категория С от 1987г. Аа, и пуша по 1 кутия на 2 дена. :)
  18. 1 точка
    Здравейте, реших си проблема. В сайта https://radio-navicode.honda.com/ въведох рама с американски номер, примерно JHLRD78893C049833, zip code - американски, примерно 33614, американски номер, примерно 202-555-0106, въведох моя e-mail, и серийния номер на радиото, който го изписва на екрана след като натиснете 1+6+включване. По този начин го излъгах, че колата е американска и ми даде кода, отговарящ на серийния номер на радиото. Благодаря на всички съпричастни с проблема ми
  19. 0 точки
    Жоре, аз винаги съм казвал, че "НЕ е космическа технология" , а не "ракетна", ама няма проблем - щом си доволен . п.п.Дано да не се налага да ремонтираш ракети.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...