Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 4.09.2018 in Мнения

  1. 3 точки
    Не бих говорил за "превъзходство" на едните масла над другите. Сравнението единствено на "хартиените" им показатели няма да ти даде отговорът, който търсиш. От MSDS и VOA ще можеш да видиш състав, евентуално да получиш идея за базата и някои други показатели, но не можеш да прецениш представянето на маслото в "реалността". UOA също не е напълно обективен източник на инфо за представянето на маслото. Според хората от масления бизнес (разбирай тези, създаващи маслата), за да получиш обективна представа за предимствата на едно масло над друго UOA следва да се провеждат чрез една и съща флота превозни средства, при едни и същи условия, продължителност и редица други специфични фактори. Един от малкото източници, който може да ти позволи да надникнеш в "истинското" представянето на маслата, са резултатите от тестовете, които маслата са покрили, за да получат съответния сертификат (API; ILSAC; ACEA...). Там - по време на тестването на маслото от акредитирани за целта лаборатории, се вижда как се представя то по отделните тестове и резултатите, които постига. Никой до сега обаче не е получил достъп до тези данни, а много биха искали да ги видят и да ги имат пред себе си за информация и сравнение . Някои неща между Shell и Mobil се "уеднаквяват" - например използването на GTL базата, но други, като например наличието на естери, си остава "типична" част само за маслата на Мобил (говоря само за тези два производителя и топ категоря масла; доколкото съм се сблъсквал с това). Никой обаче, освен формулаторите на самата компания, не знае точната "рецепта" и използваното ноу-хау за определеното масло. Важен обаче е именно завършеният продукт (писали сме по въпроса). Като цяло, ние можем да имаме само очаквания, като топ продуктите вероятно ще могат да ги изпълнят изцяло или в по-голяма степен, но за сметка на по-голямата си цена. Друг е въпросът дали се нуждаем от топ продукт или не.
  2. 3 точки
    ACEA C2 - моторни масла за бензинови и дизелови двигатели, които гарантират съвместимост и по-дълъг живот на DPF (филтър за твърди частици) и TWC (тристепенен катализатор), спомагат за икономията на гориво . Това са "low SAPS" масла с ниски нива на сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%). Изискват ниско триене и вискозитет HTHS>2,9mPas. ACEA C3 - моторни масла за бензинови и дизелови двигатели, които гарантират съвместимост и по-дълъг живот на DPF (филтър за твърди частици) и TWC (тристепенен катализатор), спомагат за икономията на гориво . Това са "low SAPS" масла с ниски нива на сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%). Изискват ниско триене и вискозитет HTHS>3,5mPas. ACEA C3 обикновено се свързва с фирмените одобрения MB 229.31/229.51. VW50200/VW50500/VW50501, BMW Longlife 04. Дани (dandilov) вече ме е изпреварил във връзка с предложение за "смяна" на Мобила . Shell Helix Ultra 0W-20 API SN е отлично масло от топ продуктите на Shell. Принципно - бих заложил на "Ultra" серията на Shell, която основно е изградена на GTL базови масла (особено 0w…) и инкорпорира в себе си най-високите достижения на Shell. В допълнение - това, което ми харесва в Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, е наличието на API SN, VW504.00/507.00, MB 229.52, MB 229.51, MB 229.31, вкл. и поради това: В тази връзка за мен лично избора се свежда до: API SN; ILSAC GF-5; ACEA A1/B1 = Shell Helix Ultra 0W-20 API SN (зима) ACEA C2, ACEA C3, API SN, VW504.00/507.00, MB229.52, MB229.51, MB229.31, Porsche C30 = Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 = Pennzoil Platinum Euro LX (лято) И понеже пак става въпрос за избор на "идеалното масло", ще си позволя да копи-пейстна гледната точка на един изключителен и при това истински професионалист в областта на маслата, пишещ в BITOG, а именно SonofJoe (SoJ), който е един от бившите главни формулатори на компанията Afton, занимавал се със създаването на масла за "реалния свят": "For what it's worth, I sit (possibly alone!) in the camp of highly cost-effective engine oils for everyday 'real-life' use, with DI & VII minimised and the benefits of base oil maximised. My ideal oil would be a 10W20, Group II/III mix with 1000ppm Phos, 8 TBN (from Magnesium Sulphonate), a smidge of Moly, a splash of heavy Group I and as little ashless as I could reasonably get away with. I would look for a sub-10% Noack Volatility to minimise the risk of late onset Oil Control Ring Stick & a concomitant rise in oil consumption. The oil would be guaranteed API/ILSAC stupid spec-free and contain no elements from the Periodic Table with 'sexy' names but zero utility." (ТУК) SoJ е писал неколкократно за този негов идеал 10w20 и трябва да призная, че с огромно удоволствие бих пробвал подобно масло, забъркано от подобен човек .
  3. 2 точки
    Там е работата, че 15 мин след угасване на ДВГ, температурата е далеч от топла, направо си е гореща. Пробвах в началото, метода с 15-те мин, когато исках да си меря нивото на маслото, но беше абсурдно да разбереш къде е това ниво. Единственото което виждах бе масло по щеката, очевадно омазано във вскчки посоки от горе до долу - беше ми безполезно, а й ако се разсееш и пипнеш някой врял компонент, изгарянето ти е гарантирано. Така почнах да си меря маслото на изстинал или студен ДВГ.
  4. 2 точки
    Резултатите от тестовете със сигурност са ги получили по обратен канален ред изследователската лаборатория на фирмата за масло изпращаща проба за анализ и сертифициране. Докато за крайният клиент и публичността е достъпен "върха на айсберга", където да се види от листата на дадена компания, кои нейни продукти са получили сертификат по API/ILSAC. Например за Shell са в линка . На ACEA няма как да се намери сертификат, защото нейните стандарти не се лицензират. Все пак по косвени показатели може да се съди дали формулата на ACEA масло наистина ли отговаря на заложените критерии. Как? Това се постига чрез проверка лицензирането на фирмените стандарти. Напр. горния Shell е сертифициран по MB-Approval 229.52 цък, а той е стъпнал и върху изискванията на ACEA C3.... Поздрави.
  5. 2 точки
    част от логиката да се мери на загрял двигател (10-15 мин) на бензиностанция е да ако има проблем да си купиш и долееш(мисля че на повече марки коли е така), и да не забряваме че на някой марки го дават по 20-30к да кара, а то горкото след 5к се разпаднало и заминава като топл хляб та е хубаво се проверява на всяко зареждане. В се си мисля че за 15 мин маслото се е стекло в картера,особено 20ката и 30ката. Това че тука всеки си ходи с маслото в багажника е друг въпрос. И аз го меря на студен - да е на макс.
  6. 1 точка
    Ако ти си малоумен, и аз съм такъв Просто маслото като е по-топло и течно и не прави отчетлива ясна черта. Аз съм с 0w30. Но пак в известна степен може да се прецени докъде е зацапано сравнително повече. При мен на студен в момента е близо до макс, а при топъл (15тина мин след угасявне), е зацапано поне до минимума, че и малко повече. Не мога да определя докъде е точно, но се вижда, че е над минимума.
  7. 1 точка
    Не мисля,че трябва да сменяш целия апарат,трябват ти само супортите.Аз си ги поръчах в тех-ко,като ги чаках близо 20 дни от Германия. Нямаха ги налични,сега незнам може да ги предлагат и на други места,но както съм писал по горе,единствен производител е TRW,така че такива трябва да са итвоите.Виж и тези,пртидните номера отговарят: https://chastite.com/държач-спирачен-апарат-TRW-BDA1000-y2604752.html https://chastite.com/държач-спирачен-апарат-TRW-BDA1001-y2604753.html Цената е с 40 лв. по ниска от комплекта,който купих преди 2г.
  8. 1 точка
  9. 1 точка
    Не очаквай чудеса,почти същите ще са.Какъв омагьосан кръг само..?Абе я ги изчервяйте и не си хвърляйте парите на вятъра,видя се че изхода с траен ефект,си остава този.
  10. 1 точка
    Здравейте, след поредното посещение в Бултрако-Пловдив нещата изглеждата така: Първоначално ми казаха че грешка P2002 - Ниска ефективност на дизеловия филтър , тая грешка била свързана с диференциалния датчик за налягане (1100 лв.) , обаче след замерване се оказа че той си работи нормално и без отклонения ,попитах ги откъде идва грешката след като дпф е чистен те ми кзаха че за много малко време във филтъра се образуват частици 5г/за няколко км, което било много от там колата се опитва да влезе в регенерация повишава температурата в ДПФ-а но не успява да изчисти филтъра и колата влиза в авариен режим.Като цяло много противоречия в това Бултрако , от една страна датчиците са наред ДПФ-а е чистен и трябва да работи както трябва , а от друга филтъра се пълни боклуци и регенерира постоянно.Почти съм сигурен , че и те не са наясно за какво точно става въпрос , точните думи на момчето където беше там „дошло му е времето„ , и ми каза ако искам да ми го сменят с нов чиято цена е 5200лв. Попитах го дали познава парите тоз човек................ . Взел съм решение с елиминирането на ДПФ-а изцяло физически и софтуерно + 30 коня отгоре . Само да отбележа че досега опитите ми да се справя с тоя ДПФ ми струваха към 700 лв. Чистене 300 + 200 ламбда +200 диагностики и кво ли не - няма смисъл от гадатели и хора които не знаят за кво става въпрос.
  11. 1 точка
    Фенче, ако го купя от теб ще съм спокоен, но ако взимам от Апостолов ще ме е страх. Преди години като сменях на сивика си поръчах от тях и говорихме за опаковки от литър, а като отиде момчето от сервиза да го вземе му бяха наля ли в туба от масло.
  12. 1 точка
    Митаче, проблема с наводнен комп е масов при 7-мата генерация.
  13. 1 точка
    Добавям и това към моята поръчка : https://www.ato24.de/en/ravenol-mehrzweckwanne-oelwanne-7-l-inhalt.html RAVENOL MULTIPURPOSE OIL TRAY 7 L -x 1 7.95 € x 1.9675 =15.64лв Плащането с наложен платеж както се разбрахме Поздрави
  14. 1 точка
    Да, само на студен и при възможност на едно и също място, защото всяко малко отклонение в наклона на парко мястото влияе на отчетеното ниво. Така най-лесно може да хванеш колко масло харчи, и дали харчи. Не мисля, че е добре проверка на топъл ДВГ да е критерий за доливане на момента, поради същата причина която си изтъкнал.
  15. 1 точка
    Може може. Но щом окиси няма по вероятно някой елемент да е сдал багажа и като му дойде много каране и омазва правилната работа на компа. Онова е още в мен . Да взема аз да ти го пратя вместо да го нося до Бранко. Варна. Христо Ботев...... нали.
  16. 1 точка
    Здравейте от мен... Първо искам да кажа, че пиша напълно сериозно. От сутринта се чудя всъщност, но понеже почнах нещо да не търпя такива изпълнения... А и не е за пръв път... Та,... за какво иде реч. Има едно момченце в Асеновград. С едно Сивиче, сиво, седан, шеста... Той се сеща. В 9:45 днес се случва следното. На пешеходна пътека, две коли ... спряхме... Отляво баба и дядо... на половината пътека почти, когато спрях аз... Отдясно, като във всеки тъп град... паркирани коли... Нашия герой, трета кола... какво прави... Заобиколи ни отдясно, ... където тръгваха на пътеката майка с дъщеря... Съмнявам се дори дали ги видя. Старите хора бяха пред първата кола... ... Та, ... какво искам да кажа. Въпросния пореден голям шофьор, само пред мен, съм го " хващал " да прави и други безумия... Доста пъти... Просто искам да го помоля, ... малко да се кротне... Със... " самолета " си... Щото тия дни много самолети почнаха да... падат... Или..., ако има парички... да иде на някоя пистичка и да си надува Сивичето... п.п. Аааа, щях да напиша още нещо... Някой може да види познат, ... или детето си, на следващата пътека... Леко да се... изнерви, да те настигне и... от седан да получиш... хечбек... Приятелю! п.п.п. ... ама няма да го напиша...
  17. 1 точка
    Здравейте колеги, Искам да изкажа и моите положителни отзиви от работата на Бранко. Пиша сега, но монтажа на газовата уредба беше извършен преди година и четири месеца. След това време и пробег от 25 000 км. мога да кажа, че колата се държи перфектно на газ, със разход в нормите ( борд. комп. + 20%). Ще се опитам с кратко резюме да аргументирам положителният си глас за Бранко, който не е майстора на когото не помним името След уговорка на "лични" и телефонни разговори с Маркони, платих капарото и чинно си изчаках уговорената дата. Да уточня, че живея в София и избора ми да отида чак до Русе, беше мотивиран от всичко, за което прочетох тук във форума, било то мнения за Брани и негови "постове". Едно второ уточнение - аз не съм единственият живеещ далеч от Русе, който монтира при него "Romano". Много хора от различни краища на България са монтирали и предполагам продължават да монтират газови уредби в гаража на Маркони. Аз предпочетох да остана в града за една вечер, което горещо препоръчвам на хората решили да се възползват от услугите на човека. Старата част на Русе е разкошна, а и имах приятел там, който ни разходи из града и ни показа разни приятни местенца с прясна речна риба и други благини. Така де, това беше лиричното отклонение, а сега за работата на Брани. Човека ни посрещна и без много разтакаване, след като ни предложи кафе се захвана с диагностика на колата, въпреки че преди да отида бях обслужил колата и клапаните бяха регулирани. Забравих да спомена, че ни беше предложен алтернативен транспорт, заради това че пристигаме от далеч - Honda HR-V, което беше много любезно от негова страна. Няколко часа след като оставихме колата, Бранко се обади за да ме информира за състоянието на клапаните и резултата след реглажа, какото и за цялостното състояние на автомобила. Да, за да не се объркате ще спомена, че без значение дали е правен реглаж, той си го прави. Няма пет, няма шест, човека си държи на устава. Прибрахме се в София и след 3-4 дена, когато колата беше готова се срещнахме отново, за да я настрои по моя тертип на шофиране, защото при него няма AUTO, всичко е CUSTOM (извинявам се за чуждиците) . Настройката отне не повече от 10 мин., като през цялото време отговаряше на всичките ми лаишки въпроси по възможно най-разбираем език и с търпение:) Взеих си колата чиста, настроена и газ към София, доволен от услугите на този страхотен майстор на име Бранко. Дори след монтажа, ако и да съм имал въпроси свързани с уредбата или по принцип с автомобила (Cr-v 2008, R20A2, A/T), винаги ми е вдигал телефона и спокойно и в детайли ми е обяснавал, как, кое и защо.. И в заключение мога да кажа, че не само съм препоръчвал на хора да монтират при него, а и аз самият бих отишъл отново в гаража на Маркони. С уважение, Димитър Димитров
  18. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...