Jump to content
StormTrooper

"Въпроси относно пътни ситуации"

Recommended Posts

Никога до сега не съм срещал кръгово и да няма знаци,никога.Кой как и кога е на ред да влезе в кръговото. Тази картинка ми прилича на картинка с извън земен - "ако срещнеш извън земен какво трябва да направиш" ? Ако верният отговор е - "да го прегърнеш и в уста да го целунеш бърже",  ок. Ама като никога не съм срещал.Знае ли човек на тях кое му е от пред и кое отзад.

Както и да е.Казана дума,хвърлен камък!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dimkaraganchev написа:

В Пловдив преди имаше 2 кръгови, на които със знаци беше указано, че влезлият в кръговото е без предимство.

И това има голяма логика, но е частично без предимство, само пред определен път 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София за две такива се сещам:

 

Sofia, Sofia City Province
https://maps.app.goo.gl/DrtSF7Px3SLyDNxNA

15 boulevard „Aleksandar S. Pushkin“
https://maps.app.goo.gl/a3E6kpLNZjK6t6F78

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ред.: Митко,

 

Почти 100 % е сигурно, че няма и да срещнеш, защото такава организация на кръгово противоречи на здравия разум и на гладкия пътен поток, а е предпоставка за образуване на задръстване и тапи. Аз също нямам спомен някога да съм виждал. Но има кръгови, на които е наложително по една или друга причина не кръгчето да е с предимство, а някои от пътищата влизащи в него. Заради това за мен лично изглежда невъзможно да го запишат в закон - всяко кръгово да е с предимство пред пътищата, влизащи в него. Примери за подобни кръгови:

 

- София, кръговото на Руски паметник (скоро не съм минавал!) - преди време предимството беше по успоредния на трамвайното трасе път. 

- София, Сточна гара - едно от най-известните кръгови с предимство не в кръга. 

- Пловдив - преди известен брой години, може би всички кръгови бяха такива. Там като карах, си се въртях в кръгчето, като първия пич, без да гледам знаците и естествено - много псуване и клаксони по мен, а аз не знам какво става. Сега доколкото съм минавал наскоро - променили са ги. Не успях да се блъсна в никой, благодарение на по-наблюдателни от мен. 

 

В тия листовки и въпроси целта не е да покажат реална, истинска ситуация, която съществува някъде по улиците, а да покажат принципа, по който се прилагат правилата. В случая е наблегнато на това,, че има някакво кръстовище и че няма знаци за регулиране, следователно важи правилото на дясностоящия. Съответно в другата картинка пък са наблегнали на наличието на знака, за да се вижда, че дясностоящият не е с предимство. Пък дали е кръгово, Т, У или Х-образно кръстовището - не се разглежда, защото всъщност няма значение, както и кой накъде отива - също няма значение.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Pavel_Pavlov написа:

В София за две такива се сещам:

 

Sofia, Sofia City Province
https://maps.app.goo.gl/DrtSF7Px3SLyDNxNA

15 boulevard „Aleksandar S. Pushkin“
https://maps.app.goo.gl/a3E6kpLNZjK6t6F78

Off Topic

Павка, само че едното в случая не е кръгово.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Да, съгласявам се. Погледнах, няма знак за кръгово :D

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, vespa написа:

Точно за това повдигах темата, трябва да влезеш с мигач при еднолентово кръгово, защо ли.? 

Цецо не отговаря, явно не знае нищо по въпроса (не е срамно да научиш нещо ново) Емича си трае, с тия дясностоящи, ,при Краси всичко е на ляво, Оги не го е учил в автошколата, Митака е сърдит, онзи където живее при перфекционистите явно нямат кръгово движение D-TEC  май се казваше, Павката е в шах, а пък dindin като не знае можеше едно благодаря да каже, че отклоних поне темата. 

С най приятелски чувства към всички цитирани от мен колеги.. 

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека ти отговоря на провокацията 😋.

Мисля, че е казус неописан добре в нормативните документи (може и да греша, не съм търсил конкретно по въпроса с мигачите). Мисля, че в кръгово се влиза с ляв мигач; докато движиш в кръговото не ползваш мигач (стига да си стоиш в лентата); ако има нужда от престрояване, се пуска съответно ляв/десен мигач; и пускаш десен мигач за излизане – т.е. след като подминеш последния път, по който няма да излизаш, пускаш десен.

 

Така карам аз, но най-вече се оглеждам и внимавам в ситуацията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

JHM теб те пропуснах градски, но ти с тез масла в главата нямаш много време за друго 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка смятам, че при нас изобщо не съществува като казус. Жокер, аз го научих преди 15г във Франция 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, vespa написа:

 ,при Краси всичко е на ляво, ...

Мии, не позна!

Краси само кара У лево, всичко друго му е У десно.

И волана, и онези с предимството, и насрещнодвижещите се, и бутончето за вдигане на бариерата У МОЛ-а, и цигарата ...

 

Иначе, за мигачите У кръговото.

 

Немам и най-бегла представа, какво казва Законът по въпроса, дали трябва да влизам с мигач в кръговото. Нито ЗДП, нито хайуей рулс-а.

 

Обаче:

Off Topic

Краси си има собствени правила за влизане и движение в кръговите:

Първо оглеждам обстановката. 

После псувам няколко овце, които не знаят къде отиват и идея си нямат, от къде да минат за там. А пък за мигачи не са и чували.

Чак тогава пускам мигач (само ако има кой да го види, ако няма такъв, не пускам), както следва:

- Ако ще излизам на първия изход - ляв мигач. Това за да не се налага онзи, който иска да влезе през този изход да спира и да ме псува, а направо да си влезе в кръговото.

- Ако ще излизам през 2-ри, 3-ти и т.н. изход, пускам десен мигач. Това за да покажа на всички, чакащи да влязат в кръговото балъци, че ще се връткам У кръг, докато реша кой изход да хвана.

- След като реша накъде ми се ходи, в момента, в който подмина последния изход преди "моя" превключвам на ляв мигач и изчезвам (към следващото кръгово, което е след 174 ярда).

 

п.п. По подразбиране говоря за английско кръгово, вие ще си обърнете посоките и мигачите огледално.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Krasi-mir написа:

 

  Скрий съдържанието

 

Чак тогава пускам мигач (само ако има кой да го види, ако няма такъв, не пускам), 

 

Уточни това по подробно няма значение, че сте левичари то Brexshit_та ще ви оправи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, трябваше да го спомена, когато ги написах, че това не са мои думи, а перефразирано изказване от тази тема, със което съм напълно съгласен.

 

Извинявам се на автора на тази фраза.

 

На 11.08.2017 г. at 13:11, Markony написа:

...

Мигачи не давам ,ако няма кой да ги види.

...

 

Таа ... за чий хой да пускам мигач, когато съм сам на пътя?!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Нямаше нужда от пояснение за това в скобите, другото "чак тогава пускам мигач" за какво иде реч. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Той да не е , инструктор , КАТ, СБА, Ентусиаст от някакъв измислен сайт, или налагащ се бъдещ пишман модератор, та да учи  децата, или 15 минутните шАфьори, как да се бръснат, пардон - блъснат за първи път  - та да ти отговаря ! :D

 

п.п. Обаче нали си говорим на малки имена и сме много близки :)(щото нали така ни обвиниха в пристрастия), ще ти кажа , че малко по-нагоре в темата споменах някои неща и за мигачите, ама да си чел :D, а не като някои други по диагонал  и между редовете.:lol:

 

п.п.п. Редактирам/Допълвам:  Забравих да пожелая - лека нощ :bye:.

Преди 3 часа, vespa написа:

......Емича си трае.....

 

Редактирано от Emicha
п.п.п.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, vespa написа:
  Скрий съдържанието

Нямаше нужда от пояснение за това в скобите, другото "чак тогава пускам мигач" за какво иде реч. 

 

За да не пиша пак излишни простотии - кое по-точно, защо "чак тогава" или защо "пускам мигач" (преди да вляза в кръговото)?

 

п.п. Емич, ние много неща писахме през годините в тази тема, ама на някои не им се вярва. А какво написа КАТ?! Суха препратка към членове от закона, без грам тълкуване. И хората започнаха да си го тълкуват. Кой крив, кой прав ... БаЛиМааМу?! Оправяйте се! Аз смятам, че се оправям добре, щом до момента нямам изплатена щета по поя кола по чужда вина, и нямам изплатена щета по чужда кола по моя вина.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, vespa написа:

Цецо не отговаря, явно не знае нищо по въпроса (не е срамно да научиш нещо ново)

Написал съм го в пост 447, но разсъждавайки по въпроса, приемам уточнението за ляв мигач при движение в кръговото. Той е малко нелогичен, но все пак информира останалите че за сега продължаваш движението си в него и щом мига левият, значи вероятно умишлено си го пуснал, което би означавало и че съобразно желаният изход ще го смениш с десен. Дъл ма разбра нинАм, ма дано си доволен. :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говориш да държиш левия мигач включен докато не стане време  за излизане от кръстовището? Ами ако кръговото е с няколко ленти и не се движиш в най-вътрешната, няма ли да причиниш объркване с постоянен ляв мигач?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В по-малки кръгови аз също държа левия мигач, за да покажа, че ще си се връткам. В такива с повече ленти е според ситуацията, но като цяло ползвам и двата мигача и там.

Искам пак да повдигна въпроса за обратния и десностоящия :) Вчера минах през това кръстовище на околовръстното до кино Арена в Младост 4:

https://www.google.com/maps/@42.623783,23.3779354,3a,48.6y,197.76h,88.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQWqvKqJzaW_4nsNXpGcZRg!2e0!7i13312!8i6656

Зеленият светофар пуска колите на дясно посока ИКЕА, като едновременно пуска и на ляво тези от околовръстното към Технополис и кино Арена. Въпроса ми е, ако някой от ляво завиващите направи обратен завой (което се случва доста често)  с предимство ли е пред завиващите надясно? Предполагам какво ще ми отговорите и да, виждам знаците над светофара, но все пак Ви питам. Моето мнение е, че за мен този завиващ на дясно трябва да мине първи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобил, който прави обратен завой от лента с маркировка за ляв завой и самостоятелен светофар с посока за ляв завой - извършва нарушение. 

 

Ред.: не отговорих на въпроса. Ако аз завивам надясно на зелен светофар, не бих се съобразил с водач, който прави обратен завой. Ако реша да завия наобратно от лента за ляв завой със светофар за ляв завой - първо ще имам предвид, че съм в нарушение и заради това ще се съобразя и ще изчакам завиващите надясно от другия път. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, Pavel_Pavlov написа:

Говориш да държиш левия мигач включен докато не стане време  за излизане от кръстовището? Ами ако кръговото е с няколко ленти и не се движиш в най-вътрешната, няма ли да причиниш объркване с постоянен ляв мигач?

Той пита за еднолентово кръгово!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз разбрах. Но си мисля, че правилата за еднолентово не трябва да се различават от многолентово.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят инструктор казваше, че в кръгово винаги трябва да има пуснат мигач. Ляв докато си в кръговото и десен преди изхода , който искаш да вземеш. Идеята предполагам е ,че влезеш ли в кръгово правиш маневра, но няма никаква наредба за тоя частен случай, така че едва ли има грешен начин да го направиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Pavel_Pavlov написа:

Да, аз разбрах. Но си мисля, че правилата за еднолентово не трябва да се различават от многолентово.

В многолентово ляв мигач означава че ще се местиш в лявата лента, което може да не се налага, ако ще излизаш скоро от кръговото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за следното, преди да се включа в кръговото подавам десния мигач така колата от следващата пряка знае, че може и той да се включи без да ме изчаква, защото аз ще излеза в неговата пресечка. Това страшно улеснява трафика за движение особено по малките кръгови кръстовища. Както бях написал по горе, това го научих преди доста време във Франция.Там подават и ляв мигач когато ще се врътката в колелото, но аз смисъл от това не виждам. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една друга ситуация с мигачите - често виждам водачи с включен десен мигач, все едно ще излизат от кръговото, но продължават да се връткат докато не стигнат нужния им изход. Това си е предпоставка за ПТП! Логично е всеки който чака за включване в кръгово и види подаден десен мигач от задаващ се автомобил в кръговото, да направи въпросното включване, без да го чака.  Това с идеята, че щом е подаден десен мигач, значи водачът напуска кръговото от предстоящия за него изход и няма да има пресичане на траектории. Практиката обаче показва, че не винаги логичното е вярното и трябва да се изчаква една идея повече, което пък допринася за затрудняване на трафика.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При евентуално ПТП и свидетели тогава би трябвало да понесе вината си. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А у "наше село" скоро направиха 1 "детско" кръгово, но за профита. Детско, понеже е с диаметър 5 метра, а за профита, понеже има четвъртинка с 1 лента, другата половина е с по 2 ленти, а четвъртата четвърт е с 3 ленти. Ако ползвам съответните мигачи и карам според правилата настъпва хаос. :) Иначе на всеки от входовете освен синият знак за кръгово има и обърнат триъгълник от 3-те входа, а от четвъртия си е направо STOP.

20 метра след него в 1 от посоките има ЖП прелез и като се чака влак - мамма мия / яла - оправи я!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там проблема е прелеза, но дали общината има някакъв друг избор. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От един мигач повече глава не боли. Не знам точно как е сега по закон, но помня как ме е учил инструктора и сега го практикувам- в голямо "истинско" кръгово навлизам без никакъв мигач. То посоката на завиване при навлизане е една и е ясна, надясно, все едно на завоите да даваш мигачи, и много са ми смешни такива престроили се в ляво и ляв мигач, а,а, и ще завият в ляво. :D При последната отбивка преди моя изход давам десен мигач за изход от кръговото. Има и малки кръгови кръстовища, които преди си бяха само кръстовища, но им наредиха някакви панели с вода по средата в кръг, и там, ако ще излизам веднага в дясно подавам и веднага десен мигач още преди навлизане, когато вече тези в дясно ме виждат. Ляв мигач в кръгово не ползвам. 

И като споменах онези "смешни", който пускат мигач на ляво си признавам, че скоро в Разлог на едно такова миниатюрно "кръгово",  по-скоро беше с капковидна форма, та направо си завих наляво и се спестих обиколката. Това не беше нарочно, а от разсейване и оглеждане за другата кола познати с които се изгубихме визуално.  Разбира се дадох предимство на този, който ме гледаше учудено и излезе в същия изход. :/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в такива "смешни" кръгови, чиляк е по-добре да кара на аварийки, щото дорде цъкне лево, па после десно и то свръшИло се. :)

Тъкмо ще се привардват от него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно мигачите.

Наскоро синът ми започна курс за шофьор в Англия. Та неговия инструктор му беше казал така:

- Това че колата срещу теб е с включен мигач означава, само и единствено, че мигачите са му изправни. Накъде, и дали ще завие, само той си знае.

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш така си е. Мигача не дава предимство, а понякога не дава и коректно инфо, но няма как да се знае може ли да се довериш на мигащия. :( Съвременните коли имат чопче, което изключва мигача при връщане на волана в нулево положение, но все още се движат и вехти коли. Отделен въпрос е променливото намерение на някои водачи, дето размислят в последния момент, но и това се случва.

Като по-малък, синковеца ме пита веднъж - тате, как така имаш доверие на всички с които се разминаваш, че са в кондиция и следят ставащото, а не си говорят или зяпат настрани, или ... и т.н. и т.н.  Еми, не можах да му дам авторитетен отговор. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с тази картинка, взета от фейсбоклука и качена по-назад в темата, ви прилагам само част от отговорите на хора, които наравно с мен и вас имат право да управляват автомобили по обществени пътища, а дори плащат ГО на същата стойност като останалите:

 

nova-situatsiia-koi-e-predimstvo-702.jpg

 

Преди коментарите, за всеки случай ще повторя, че редът за преминаване е:

1. B; 

2. C;

3. A.

 

Ако някой има нужда да му се обясни защо - нека пита. Иначе - приятно четене. 

 

"Одговор - ( А) ще мине пръв
( В) ще мине втори защото завива на ляво 😆
(С) ще остане последен защото пред него стои знака спри осигури предимство ...
Който нее съгласен с това предимство да си предаде доброволно книжката защото със сигорност не е учил а я купил"

 

"Само дето и B не е на път с предимство, предимството е за завиване на дясно, той завива на ляво."

 

"Стопът е последен.🤓Четете правилника и листовките!"

 

"В идва от път с предимство.Другите му го дават от знак стоп и триъгълния.Следва А и накрая от стопа С.Четете момчета правилника!"

 

И може би топ-топ-коментара:

 

"хахаха предимството е на дясно, приятелю. На ляво на знака се вижда, че предимството се губи и нямаш. Идваш от път с предимство, но реално наляво го губиш. Освен това колата трябва да направи ляд завой, а автобуса трябва да мине направо. В такъв случай минава първо той, след това B, а C няма да коментирам - тя си чака всички."

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B,A,C :)

Без коментар!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A и C са на равнозначни пътища (без предимство) и C е отдясно –> значи трябва да мине преди A. Стопът не му дава по-малко предимство пред обърнатият триъгълник; само го задължава да спре преди да премине :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

B,A,C :)

Без коментар!

То, какъв коментар на грешен отговор искаш...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче от коментарите под картинката яко лъха на убеденост в правотата на всеки от цитираните. :)

И те се движат сред нас, но пък и ние се случва да сме твърдо убедени в нещо.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.02.2020 г. at 17:30, Krasi-mir написа:

Относно мигачите.

Наскоро синът ми започна курс за шофьор в Англия. Та неговия инструктор му беше казал така:

- Това че колата срещу теб е с включен мигач означава, само и единствено, че мигачите са му изправни. Накъде, и дали ще завие, само той си знае.

Същото е и като е без включен мигач. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли:

Назад в темата си говорехме, дали трябва да се пуска мигач при навлизане в кръгово.

Опитах се да обясня, защо аз пускам мигач, обаче съм пропуснал да спомена една от ползите на мигача.

 

Ситуация - приближавам кръгово, тези в кръга са с предимство, ще излизам на третия изход. Да, ама на първия за мен изход се е заформило задръстване, колите едва-едва пъплят. Тези в кръга, които искат да излязат през задръстения изход, също.

И сега: 

1. Решавам да вляза и да се врътна до изход #3 без мигач. Практиката ми показва, че колкото и да е жентълмен англичанина ще спре точно пред мен, само и само да не се шмугна в задръстването преди него.

Е, не отричам, че има и такива, които спазват принципа на ципа, т.е. някой ще ме пусне да вляза в задръстването преди него, ако исках.

2. Пускам мигач, че ще се връткам за някой следващ изход. Онези в кръга веднага спират, осъзнавайки, че не се опитвам да ги прецакам в задръстването.

Е, не отричам, че има и овце, на които изобщо не им пука за моя мигач. Спират си най-геройски пред мен, щото нали знаят правилника и много държат на предимството си.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...