Jump to content
StormTrooper

"Въпроси относно пътни ситуации"

Recommended Posts

Направо така ме кефи това, че две стрелки ви изкараха извън релси и ви объркаха мисленето, че всеки ден задължително ви чета, за да се забавлявам. Ето ви картинката, ама без тия две стрелки да ви бъркат. И така - кой е с предимство за преминаване през това кръстовище?

 

Къде в закона или правилника сте видели текст, според който предимството се определя според посоката на движение? НИ-КЪ-ДЕ ! Според посоката на движение се определя предимството ЕДИНСТВЕНО И САМО ако пътищата са равнозначни И никой от автомобилите не е дясностоящ на другия. Тогава този, който завива наляво пропуска насрещно движещите се или правещи десен завой. В противен случай този, който е дясностоящ - има предимство за преминаване през кръстовището. Никъде, никой не обсъжда в каква посока ще се движи. Нали никой от вас няма да спре, за да се провикне през прозореца "Абе, ти, синият, накъде си?! Направо ли си, за да ти отдам предимство, или ще правиш обратен завой, за да те пресека и да мина аз първи?" Просто червеният е длъжен да отдаде предимство. Има регулирано кръстовище, което поставя двата автомобила на равно, и има един дясностоящ, който има предимство точно заради това, че е отдясно. Това е ЗАКОН. Спорите срещу закона и си измисляте разни теории. Никъде и никога в листовки или в нещо друго не се коментира какво се случва по време и след преминаване през кръстовището. Навсякъде въпросът е "Кой е с предимство за преминаване преди другия?" 

 

Може да ми се подигравате, как съм изкълвал закона и правилника, обаче аз се движа по улиците така, както повеляват те, а ако стане ПТП на такова кръстовище - то ще е заради вас, които не знаете и си мислите някакви ваши си теории, а не заради мен. 

 

Сега ако спорите кой е дясностоящ, вече ви трябва тълковен речник, извинявайте! Да се твърди, че двата автомобила са един срещу друг, само защото пътят с предимство се изменя в кръстовището, е нелепо! Бяха дадени и някакви примери с пътища из планините, които завивали... Няма такова нещо, тук има налично "кръстовище", по смисъла на тоя прословут закон. 

 

Налице е:

 

- кръстовище

- знаци за регулиране от група Б

- допълнителна табела, указваща изменението на пътя с предимство (т. е. пътят с предимство не е направо. Тази табела се слага винаги, когато е необходимо единият автомобил да знае, че не този срещу него е с предимство в кръстовището, а този отляво, или този отдясно, за да могат вече според посоката на изменение да приложат правилото на дясностоящия).

- два автомобила, искащи да преминат през кръстовището, които не са един срещу друг. 

 

Има всички необходими неща за регулирано кръстовище, при което се прилагат правилата за преминаване през него, указани в тоя раздел 11. 

 

Стига с тия глупости "пътят се изправя", "червеният не го напуска, синият го напуска" и прочее. Това никъде не е записано. Това са само вашите теории. По-просто от това ако може да се обясни - аз не мога. Бях сигурен, че ще оспорите това, което казаха от шофьорската шкойла, затова си зададох въпроса и до Пътната полиция. Кажете им на тях, че не са прави. Кажете им, че законът им е тъп и искате като си завивате надясно да сте си с предимство, независимо, че сте лявостоящи. Най-много се учудвам точно на вас, дъртите шофьори, които се биете в гърдите. Вместо да познавате правилата още по-добре, и да давате пример на по-младите, вие съчинявате собствени теории от комунизма още. Айде моля! Нещата се промениха. Научете ги и не се излагайте! Това направо ... две години, някой ви подхвърля собствената си теория, която не е подчинена на никакъв закон, и вие я приемате за чиста монета, само защото се е изказал много интелектуално?! Смях в залата.

 

---

Ред.: Повтарям: не е срамно да не знаете, но е срамно това, че не искате да се научите! Или егото ви е толкова голямо, че не търпите някой по-млад от вас или някой нов във форума да ви каже че грешите? Еми съжалявам за вас, но грешите и ви показах къде и с какво! Ако сте умни - ще разберете. Ако не - лек път! 

---

 

Ето ви картинката без стрелките, кажете кой е с предимство за преминаване през кръстовището? 

post-36804-0-73941800-1502052000.jpg

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... а ако стане ПТП на такова кръстовище - то ще е заради вас, които не знаете и си мислите някакви ваши си теории, а не заради мен. ...

Чакай сега, кой си Ти и, кой съм Аз, т.е., в кой автомобил си Ти, и в кой съм аз?

Не за друго, ама нали виновник търсим.

 

Аз казвам, че Аз съм в синия автомобил. Искам да направя обратен завой. Ама по време на комунизма не са ме научили как. Решавам да изчакам оня в червения и тогава завивам.

Има ли ПТП?

 

Ти казваш, че си в синия автомобил. Искаш да направиш обратен завой. Понеже знаеш перфектно Закона, си правиш завоя и онзи в червения ти влиза във вратите.

Има ли ПТП?

 

А сега ми кажи, кой от двама ни ще се прибере с кеф у дома и на кой ще му предстои дело за доказване на вина? Ламарините ще ги оправяме после.

 

И накрая - Ти си в синия, а Аз в червения. Понеже ПО ЗАКОН Ти си прав (ФАКТ), тръгваш да си правиш обратния завой. Аз, с моето НЕПОЗНАВАНЕ на ЗАКОНА (ФАКТ) и 30-годишния ми стаж зад волана, спирам, и те пропускам. Е така, защото съм активен тарикат, и не мога да позволя да стане ПТП, независимо, дали съм прав, или не.

 

Ако и сега не си разбрал, кой прав, кой крив - лек път!

И нека Правото бъде с теб.

 

п.п.

Публично заявявам, че не знам ЗДвП и ППЗДвП.

Извинявам се на всички, които повярваха в личната ми, неподчинена на никакви закони теория.

 

п.п.п.

Да са живи и здрави дядовците, за да има, какво да разказват на младите.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредната :шитня : в правилника за движение по -пътищата.Лично аз не бих се възползвал от предимството си при маневрата ;обратен завой ; в тази ситуация!  :stupid:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не трябва да се заключва . Аз с нетърпение чакам отговора на "компетентния орган", дето си няма хал хабер от писането на закони, а само ги прилага и всеки път ги прилага по различен начин .

Искам да разбера ад жаба, червения автомобил в крайна сметка десен завой ли прави или просто си продължава движението по пътя с предимство и синия автомобил като прави обратен завой, дали си продължава движението по пътя с предимство или предприема маневра "смяна посоката на движение" в кръстовище .

Искам да го видя написано от компетентните органи, откога както си караш по главен път без да го напускаш, изведнъж ти се появява някой дясностоящ който е с предимство ..... :D

Марине, няма и да го видиш,защото колкото и да са "компетентни", в случая са доста повече от цитираната по-нагоре школа ли е, печатница за книжки ли е, или там каквито са.

 

Както и очаквах,са отговорили пестеливо, демек - никак.

Цитирали са два раздела и те пускат по пързалката.

Обаче не случайно, са споменали първо раздел V-Маневри, от който трябва да се ръководиме и който го споменах в предишно мнение,обаче "знаещия" не се опита да го прочете и разбере,а ми цитира Чл.50 и Чл.48.

Те също са важни и са споменати в раздел XI, но в конкретната ситуация не са водещи.

Биха били водещи,ако на това кръстовище,червения автомобил извършва някаква маневра за излизане от пътя с предимство,(примерно продължи направо

или завие наляво, по тези които са без предимство,а синия си остава на него) - ЕДВА ТОГАВА е приложим Чл.48 и правилото на дясностоящия.

 

Това е тънкия момент и подвежда доста хора.

Някои може и да го разберат, а тези които четат между редовете и гледат да пишат свободни съчинения, цитирайки членове които не могат да изтълкуват - просто е безсмислено да убеждаваме.

 

Айде лек ви ден, че влизам да правя Маневри в Морето.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е много прост. Единия , червеният , автомобил НЕ пресича осевата линия следователно не предприема никаква маневра за разлика от синият автомобил който пресича осевата линия следователно предприема маневра. Водачът който предприема маневрата е длъжен да осигури безопасно навлизане и излизане от кръстовището , като ако водачът неможе навременно и безопасно да излезе от кръстовището няма право да навлиза в него. Ако някой докаже че не съм прав ще го черпя. Просто и ясно.

 

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде видя осе

Отговора е много прост. Единия , червеният , автомобил НЕ пресича осевата линия следователно не предприема никаква маневра за разлика от синият автомобил който пресича осевата линия следователно предприема маневра. Водачът който предприема маневрата е длъжен да осигури безопасно навлизане и излизане от кръстовището , като ако водачът неможе навременно и безопасно да излезе от кръстовището няма право да навлиза в него.

Ако някой докаже че не съм прав ще го черпя. Просто и ясно.

 

 

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk

.

Къде има осева линия колега…(и какво означава тя според теб)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. :) 

Ето един интересен въпрос. Кой от двата автомобила(на снимката) според вас трябва да премине пръв - синият или червеният?

sEwS3Y7.jpg

Такова кръстовищя не същесвува ... два БУЛЕВАРДА се пресичат, а пък главния път завива от единия в другия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който незнае какво е осева линия да къса книжката и да се вози на чужди ппс-та. А иначе осева линия е :

- мислена и или фактическа линия разделяща две полета (платна) , както при еднопосочно ,така и при двупосочно движение . А това че в България няма навсякъде ясно видима такава , не означава че в закона не е описано какво е осева линия , било тя прекъсната , не прекъсната, двойна непрекъснато , И непрекъсната от едната страна и прекъсната от другата и т. н. И т.н.

 

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато народът е мърша държавата трябва да е силна.

Не очаквайте Ганьо да се превъзпита от само себе си.

Не очаквайте и държавата да го превъзпита, понеже и тя не иска.

Просто имайте едно наум и станете разногледи като мен когато шофирате. :)

Че черни джиБове с предимство колкото искаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова кръстовищя не същесвува ... два БУЛЕВАРДА се пресичат, а пък главния път завива от единия в другия.

 

 

 Така си мислиш ти, в главите на "компетентните органи" и на печатницата за професионални книжки явно съществува . :tooth:

Ако не вярваш, виж отговорите които са дали по горе .

 

 

Просто имайте едно наум и станете разногледи като мен когато шофирате. :)

 

И винаги очаквайте, както си карате по главен път без да го напускате, изведнъж да ви се появи рЕзко някой дясностоящ с предимство . :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ето ви картинката без стрелките, кажете кой е с предимство за преминаване през кръстовището? 

 

Ако двата автомобила се движат по пътя с предимство,няма конфликтна точка и няма нужда от предимство.При всяка друга ситуация ,този който напуска пътя с предимство е без предимство.Това според теб е грешно,но логиката е такава. Това ,че закона не е перфектен ,го знаем всички иначе ,нямаше да го променят постоянно.С която и да е кола да съм няма да допусна ПТП ,ако следвам моята логика ,а не закона.Няма свирка,клаксон или друг начин да ме откаже да предоставя предимство с пресветване,жест или друг сигнал от моя страна.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за поредния off, ама ... 

 

 

Просто имайте едно наум и станете разногледи като мен когато шофирате. :)
 

И винаги очаквайте, както си карате по главен път без да го напускате, изведнъж да ви се появи рЕзко някой дясностоящ с предимство . :D

 

 

Обикновено са румънци или ямболии. :D

 

А Бранко е прав за ПТП-тата - ако повечето хора гледаха и МИСЛЕХА, спазваха дистанция, даваха светлинни сигнали и други такива досадни неща друга щеше да е ситуацията.

Случва се да не видиш знак, случва се да няма знак и такива неща... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за поредния off, ама ...

 

 

 

 

Просто имайте едно наум и станете разногледи като мен когато шофирате. :)

 

И винаги очаквайте, както си карате по главен път без да го напускате, изведнъж да ви се появи рЕзко някой дясностоящ с предимство . :D

Обикновено са румънци или ямболии. :D

 

А Бранко е прав за ПТП-тата - ако повечето хора гледаха и МИСЛЕХА, спазваха дистанция, даваха светлинни сигнали и други такива досадни неща друга щеше да е ситуацията......:)

Дани, по първата част забравяш -

перничаните....

 

А по втората част, относно ПТП-та - ще намалеят значително, ако вместо

"разбирачи" и "тълкувачи" на ЗДП, има повече по-добре подготвени и толерантни шофьори.

Редактирано от Emicha
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за поредния off, ама ... 

 

 

Просто имайте едно наум и станете разногледи като мен когато шофирате. :)

 

И винаги очаквайте, както си карате по главен път без да го напускате, изведнъж да ви се появи рЕзко някой дясностоящ с предимство . :D

 

 

 

 

А Бранко е прав за ПТП-тата - ако повечето хора гледаха и МИСЛЕХА, спазваха дистанция, даваха светлинни сигнали и други такива досадни неща друга щеше да е ситуацията.

 

И най вече ако повечето хора псуват докато шофират, тогава ще намалеят и ПТП-тата .

Моя дядо, за разлика от дядото на Тино ми е казал, ако не псуваш постоянно докато шофираш, значи не следиш внимателно пътната обстановка . :D

 

 

Направо така ме кефи това, че две стрелки ви изкараха извън релси и ви объркаха мисленето, че всеки ден задължително ви чета, за да се забавлявам. Ето ви картинката, ама без тия две стрелки да ви бъркат. И така - кой е с предимство за преминаване през това кръстовище?

 

Оги, мен пък ме кефи твоята упоритост и увереност, че щом си прочел 2-3 закона и си сравнил 2-3 листовки с различни ситуации, значи непременно си прав .

Я сега вземи махни и двете разделителни ивици, защото както подметна колегата по горе такова кръстовище с изменение на движението по 2 булеварда няма, т.е. направи схемата  като път с двупосочно движение, който изменя посоката си на движение, пък стрелките дето са ни объркали ако искаш си ги върни и направи пак запитване към "компетентните органи", сигурен съм, че този път отговора им ще е различен от предишния .

Даже знам и какво ще ти отговорят после, ако вземеш да им триеш сол на главите . :)  Отговора винаги е: "ние не пишем законите, нито поставяме знаците и маркировките".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мар-тод, те затова го пращат първо в раздел "Маневри", 'щото може да се окаже, че изобщо няма право на обратен завой нашия герой.

 

Този казус е мъртво роден. Поражда само парадокси. Някаква си рисунка, показваща можеби несъществуваща пътна обстановка.

 

Колко е широк пътя?!

Колко са широки платната?!

Колко ленти има всяко платно?!

Колко е широка разделителната ивица?!

 

Никой не знае.

Обаче всеки си тълкува неговата си представа за ситуацията.

 

п.п. Джапанезе, май не си схванал точно теорията за активните и пасивните шофьори. Прочети пак, помисли пак, и тогава се ръчкай с Бранко ... пак. ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както съм писал и по горе, точно такова кръстовище има в Шумен /пазара/. Единствената разлика е, че и за двата автомобила има зелен светофар, позволяващ завиването за единия само на дясно, а за другия на ляво и обратен завой. Пътя е широк и всеки си влиза в неговата лента. Тогава няма пресичане на осева линия, т.е. няма маневра и с предимство би следвало да е дясностоящия. Ако обаче пътя е тесен и имаме пресичане на осевата линия, тогава с предимство е другия автомобил - завиващ на дясно. От запитването това не става ясно и за това така иезуитски са отговорили от КАТ. Това е според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да кажеш на кои улици е, да го видя в гугъл?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София има такова кръстовище към Булгарплод при отбивката за ПЖИто. Но реално всяка една ситуация на кръствище със светофари, на които се пуска лява лента да завива само на ляво, а на пресичащия булевард им светва също зелено на крайна дясна лента да завиват на дясно, е идентичен казуса. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тино, ако намеШаме и светофари (било в София, било в Шумен), ситуацията се променя коренно. Това, което описваш ти - зелено САМО на ляво + зелено САМО надясно на лявостоящия променя драстично предимството. Светофарът САМО наляво ознава САМО наляво, т.е. обратен завой е забранен.

 

Това в Шумен, така описано, без снимки, също е коренно различно.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ако двата автомобила се движат по пътя с предимство,няма конфликтна точка и няма нужда от предимство.При всяка друга ситуация ,този който напуска пътя с предимство е без предимство.Това според теб е грешно,но логиката е такава. Това ,че закона не е перфектен ,го знаем всички иначе ,нямаше да го променят постоянно.С която и да е кола да съм няма да допусна ПТП ,ако следвам моята логика ,а не закона.Няма свирка,клаксон или друг начин да ме откаже да предоставя предимство с пресветване,жест или друг сигнал от моя страна.

 

 

Брех, Маркони за няколко седмици се превърна от активен в пасивен водач, поне във форума. :D

 

 

Дай да уточним,кое е пасивното и активното.

1.Познавам си автомобила.Малък ръждив, но няма кой да ме бие на кръстовище.

Баварците ,докато въртят гуми ,аз вече съм на другото кръстовище.Мигачи не давам ,ако няма кой да ги види.На легнал полицай не спирам ако няма пешеходци.

2.Опит-всеки от вас го има .Колоездач,бакшиш,пешеходец,рокер....в главата ти светят едни аларми.

3.Бързане...В шибания живот всеки бърза за някъде.Предпочитам да карам със 120 в града на обезопасен участък,без други участници в движението,от колкото да мина на жълто или в последната секунда.Един светофар е 40-90 секунди.Няма да остарея ако почакам..

4.Ситуация с бързодвижещи се много цели/повече от 3/ В тая ситуация много шофьори блокират и натискат спирачка.Мога да изчисля траектории до 5-6 коли в реално време и а уцеля тайминга от къде и с каква скорост да мина.

5.Ситуации с голяма скорост и една или 2 задачи а решаване.Имам 2 такива случая в живота си.В първата предпочетох да се хвърля в гората,а втората заобиколих кола правеща обратен завой на участък с видимост 15 метра със скорост 110 без да бутам спирачка.

6.Ситуация в задръстване и луксозен автомобил без предимство в град като Бургас,София ,Пловдив...Опашката едвам лази,но баровеца се натиква до бронята ти и те принуждава да го пуснеш.

Ако не го очакваш си му влязал във вратите...

 

Тия точки са споменати бегло в закона :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тино, ако намеШаме и светофари (било в София, било в Шумен), ситуацията се променя коренно. Това, което описваш ти - зелено САМО на ляво + зелено САМО надясно на лявостоящия променя драстично предимството. Светофарът САМО наляво ознава САМО наляво, т.е. обратен завой е забранен.

 

Това в Шумен, така описано, без снимки, също е коренно различно.

 

Вече се обърках, но по-горе нали беше описано, че щом не е обозначено, че не можеш да правиш обратен завой със знак, значи можеш :D Не споря, карам си и се ослушвам, че да няма изкривени ламарини, но се зачудих :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А'е Бранко, да не би и ти да си учИл 4г за Шофьор ... по Татово време?! ;)

 

Тино, идеята на допълнителните секции на светофара е точно такава - преминаващите през кръстовището да нямат пресечна точка.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Ако двата автомобила се движат по пътя с предимство,няма конфликтна точка и няма нужда от предимство.При всяка друга ситуация ,този който напуска пътя с предимство е без предимство.Това според теб е грешно,но логиката е такава. Това ,че закона не е перфектен ,го знаем всички иначе ,нямаше да го променят постоянно.С която и да е кола да съм няма да допусна ПТП ,ако следвам моята логика ,а не закона.Няма свирка,клаксон или друг начин да ме откаже да предоставя предимство с пресветване,жест или друг сигнал от моя страна.

 

 

Брех, Маркони за няколко седмици се превърна от активен в пасивен водач, поне във форума. :D

 

 

Дай да уточним,кое е пасивното и активното.

1.Познавам си автомобила.Малък ръждив, но няма кой да ме бие на кръстовище.

Баварците ,докато въртят гуми ,аз вече съм на другото кръстовище.Мигачи не давам ,ако няма кой да ги види.На легнал полицай не спирам ако няма пешеходци.

2.Опит-всеки от вас го има .Колоездач,бакшиш,пешеходец,рокер....в главата ти светят едни аларми.

3.Бързане...В шибания живот всеки бърза за някъде.Предпочитам да карам със 120 в града на обезопасен участък,без други участници в движението,от колкото да мина на жълто или в последната секунда.Един светофар е 40-90 секунди.Няма да остарея ако почакам..

4.Ситуация с бързодвижещи се много цели/повече от 3/ В тая ситуация много шофьори блокират и натискат спирачка.Мога да изчисля траектории до 5-6 коли в реално време и а уцеля тайминга от къде и с каква скорост да мина.

5.Ситуации с голяма скорост и една или 2 задачи а решаване.Имам 2 такива случая в живота си.В първата предпочетох да се хвърля в гората,а втората заобиколих кола правеща обратен завой на участък с видимост 15 метра със скорост 110 без да бутам спирачка.

6.Ситуация в задръстване и луксозен автомобил без предимство в град като Бургас,София ,Пловдив...Опашката едвам лази,но баровеца се натиква до бронята ти и те принуждава да го пуснеш.

Ако не го очакваш си му влязал във вратите...

 

Тия точки са споменати бегло в закона :)

 

Писал си, че за 40-90 секунди няма да остареещ, а реално описваш не по-малко опасни маневри(според  мен), където пестиш много по-малко време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кръстовището в Шумен е след Лидл, пресечка на бул. Симеон Велики и ул. Климент Охридски. И да там освен ляв завой е позволен и обратен завой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това кръстовище мисля,че няма общо с казуса!

 

п.п.Опитах се да покажа кръстовището от гугъл вю но не се получава! :balloon:

Редактирано от mx rider

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, нищо не можах да разбера за пасивното и активното каране...

Аа, все пак си разбрал, че нищо не си разбрал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, знам. И във Франция знам как се кара ... с десен волан ;)

 

По този повод - лирично отклонение:

Един ден трябваше да закарам шефа на сервиза, в който работех, от единия край на града до другия в час пик, когато всички майки прибират децата от училище. Прекарах го по начина на Бранко, без нито една стресова ситуация, без свирки и средни пръсти. Като пристигнахме той каза - "Крас, ти познаваш града по-добре от мен, аз още да вися в задръстването".

 

Според Бранко, и според мен, активен водач е точно обратното на това, което ти си мислиш че е. Върни се на поста, в който Бранко за пръв път ги спомена, прочети пак следващите негови и мои постове, и ще разбереш. Активния водач кара по закона на пътя, а не по научения наизуст ЗДвП.

 

Така и така съм започнал:

След 21г на пътя, 3 от които в Англия и книжка пълна от край до край със всички категории, се провалих на английския тест за категория В. Листовките с една грешка, реакциите за безопасност - провал. Господинът, който ми каза резултата само каза - "Ти си допуснал грешката на професионалния опитен водач. Очите ти виждат опасност, но мозъкът ти не реагира, защото за теб това не е опасност, ти инстинктивно знаеш, как да реагираш на тази опасност, за да не стане беля. Точно на това се опитваме да научим новите шофьори".

 

Последните 32г., през 10г се явявам на изпит за шофьор.

1985-а - кат.С.

1994-а - кат.А.

1997-а - 2 комплекта листовки за кат. Д и Е.

2006-а - кат.В в Англия.

2017-а - професионална компетентност за водач на автобус и камион.

Единственият ми провал го споменах по-горе.

 

Потретвам - бъдете активни водачи.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А'е Бранко, да не би и ти да си учИл 4г за Шофьор ... по Татово време?! ;)

 

Тино, идеята на допълнителните секции на светофара е точно такава - преминаващите през кръстовището да нямат пресечна точка.

Школата в Шумен 6 месеца 87 година Т-55 и ЗИЛ 131 .Кариерата ми започна с категории Т ,C..В университета 89-та си доучвах за мотопед :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като каза университета, от моя Университет (ВНВТУ Т.Каблешков, а.к.а. ПЖИ, випуск '90-а) излязох със сертификат за машинист. Две години и половина карах строителна ж.п. машина. Дизелов двг Магирус, въздухар, кара се като камион, само дето няма волан ;) За машинист какви тестове са ... майко мила! За малко да изкарам и сертификати за всичкото пътно-строителна техника (бях специалност Подемно-Транспортни и Пътно-Строителни Машини), ама бяхме втория висш випуск и не бяха още организирани нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, нищо не можах да разбера за пасивното и активното каране. Някакви твои навици описваш, които ако приемем, че са различни за всеки - мммама мия. :D

Това с целите и задачите за решаване не го разбрах, явно става въпрос за екстремни животиспасяващи ситуации, в които трябва да се мисли бързо, което навява или несъобразена или превишена скорост за определен участък и неговото състояние.

 

Това понятие "несъобразена скорост" е въведено с цел държавата чрез МВР да може да те е*е както и е кеф,с вазелин и най-вече без вазелин!

Значи има знаци за ограничение на скоростта,за препоръчителна скорост,за задължителна минимална скорост и прочие.Тези знаци ги поставя стопанина на пътя и аз трябва да ги спазвам.Ако съм спазил знаците защо трябва да съм виновен за "несъобразена скорост"?

Или аз като карам трябва да съм гадател и да зная какво е според шефа на КАТ(примерно) в дадената ситуация "съобразена скорост"?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Оги,тука няма казус.

Специално за тази ситуация ми е интересно на мене и ще се опитам да разбера кой крив и кой прав. Става въпрос за водач който е на стопа и за този който му е отляво и има знак Б1.https://www.google.bg/maps/@42.6428624,23.3418064,3a,83.6y,34.36h,105.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYphte88iDHL1JNiA-4iDkg!2e0!7i13312!8i6656

 

 

 

Този дето е на стопа е пръв, защото е дясно стоящ на равнозначни пътища.

Потвърждавам. Днеска говорих с моя познат инструктор и твърдо ми отговори, че дясно стоящия е с предимство, въпреки, че има знак стоп. Според него на това кръстовище двата знака Б1 и Б2 са равнозначни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна не е писано в темата, наскоро попаднах на интересна поне за мен ситуация.

 

https://www.google.com/maps/@42.452836,27.4199619,3a,75y,51.21h,91.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp_x44CCKOY9mKJ-YDD33pw!2e0!7i13312!8i6656

 

Тук имаме промяна на направлението на пътя с предимство, съответно тези, които са отсреща имат знак, че не са с предимство:

 

https://www.google.com/maps/@42.4530353,27.420304,3a,27.3y,47.06h,93.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1scFgyxHgYwmhKlywAn-gpdw!2e0!7i13312!8i6656

 

Зеленото свети едновременно и от двете страни.

 

Въпросът - ако аз идвам все едно от първата снимка и искам да направя ляв завой, трябва ли да изчакам тези отсреща или по-скоро да премина преди тях, тъй като съм на път с предимство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И питащият и отговарящият относно предимството, да ходят да си върнат книжките в КАТ, защото явно са ги взели по втория начин.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взелият си я по първия начин, прости нам невежеството. Ако нямаш какво да кажеш по конкретния въпрос, чувствай се свободен да подминеш темата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невежеството Ви е пряко свързано със закона за движение по пътищата. Ако поне от обща култура го бяхте прочели, нямаше да задавате такива въпроси.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в тази манджа(български пътища) от знаци, дупки, маркировки който ги няма след 1 месец и сбъркани "шофьори", извиняваи не се ориентирам правилно. Не се прави на отличник, че съм убеден че на ден правиш поне по 5 нарушения. Това че човека пита кое е правилно и кое не, не означава че си е купил книжката по някой си начин Г-н Учителю !

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли добре да отговорите на колегата кое е правилно и защо?

 

Колега, при несъответствие (противоречие) относно предимството между пътни знаци и светофари, първо има значение какво показва светофарът. В случая - щом свети зелено, знаците не се гледат. Ако светофарът не работи - тогава се гледат знаците. Това е записано в чл. 7, ал. 2 от ЗДП.

 

---

 

А по повод спорът за предимство между завиващ надясно и намиращия се отдясно на кръстовището, който прави обратен завой, прилагам ето този линк:

 

ЛИНК

 

На това кръстовище, сигнализирано с пътни знаци и с промяна на направлението на пътя с предимство, преди 3 седмици беше скъсан мой приятел, защото не е дал предимство на намиращия се отдясно автомобил, който е правил обратния завой.

 

Гледано на картинката от линка - все едно учебният автомобил е бил на мястото на червения, а от посоката, от която идва тъмносиният (или черен) автомобил, е имало такъв, който завива наобратно. Сега може колегите, които се биеха в гърдите колко добри шофьори са с книжки отпреди 40-50 години, да обяснят на изпитващия колко бърка.

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писали сме едновременно с @ogi28b, той го е казал по-добре.

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
27 minutes ago, Чавдар K said:

 

 

 

giphy.gif

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...