Jump to content

Recommended Posts

Здравейте колеги!От няколко дни вече и Accord-a ми е газифициран. Тъй като другите две коли (също газифицирани) се карат основно от баща ми и брат ми, досега не им обръщах голямо внимание. Сега обаче откакто и Accord-а е на газ, започнах да обръщам повече внимание на някои неща свързани с газта.Тъй като газта като тип гориво си има своите специфики, това би трябвало да се вземе предвид относно запалителните свещи и избора на подходящи такива, за възможно по-оптимална работа на двигателя на газ.Рових се доста в нета и с оглед на информацията която прегледах, мисля че марките свещи, на които си заслужава да се обърне внимание са: - NGK LPG Laser Line (->info<-);- Denso – Iridium Power (->info<-), Iridium Tough (->info<-); - Bosch – Platin-Ir CNG/LPG-Gas (FR 6 KI 332 S) (->info1<-, ->info2<-);- Beru – Ultra (->info1<-, ->info2<-, ->info3<-);- Brisk – Silver (->info<-); Намерих 1-2 подобни теми във форума, но реших да пусна нова, защото: първо – че бяха доста стари; второ – говори се за конкретна марка; трето – иска ми се да се направи някакво сравнение м/у различните марки и да се споделят впечатления, които да бъдат събрани в една тема.Попитах в 2-3 магазина за авточасти и информацията, която получих е:- свещи, разработени специално за двигатели, които работят на газ се предлагат само от NGK, но са доста скъпи. Иридиевите свещи на NGK казват, че са изключително добри, дават им живот до 100 хил.км., но никой не казва какъв ще е ефекта при работа на газ. Друго, което ме предупредиха за NGK, като цяло, е че не са само и единствено японско производство. Имат и френско, като за тях не гарантират за качество като при японските;- Denso не предлагат нищо по-специфично за газ, препоръчват иридиевите им свещи, но защото били много добри, а не защото имат някакво предимство при работа на газ- Bosch, Beru и Brisк, също не предлагат специфични свещи за газ, но имат някои препоръки, които би трябвало да се следват. Например – препоръчват на двигатели на газ да се слагат „по-студени” свещи, защото газта гори при по-висока температура или... да се слагат свещи с "повече от 1 електрода за маса"...Дали всичко това е вярно, не мога да знам на 100%, това е обобщение на информацията която получих в магазините, в които разпитвах.Молбата ми е всеки, който е имал/има някакви преки или косвени впечатления да ги сподели. Да сподели доволен ли е от ползваната марка, ако не – какви са му оплакванията, заслужават ли си повечето пари, има ли разлика в сравнение с обикновени свещи на същата или друга марка. Общо взето всички мнения които имат отношение към темата са добре дошли :)Аз лично, за момента съм се спрял на NGK LPG Laser Line. Ще си взема “Made in Japan” (не френско производство). Доста по-скъпи са - ~43-44 лв бройката (за сравнение Denso и Bosch са ~25 лв., Beru са ~15 до 25 лв. , обикновените свещи са ~10-ина лв.), но пък са специално разработени за газ и им дават живот 60000 км (за сравнение, на другите им дават от 15 до 30 хил. ), японски са (за сравнение от другите само Denso са японски, но нямат специфични свещи за газ). Засега нямам други мотиви за избора си. Все още си задавам въпросите: „Заслужава ли си да дам толкова пари?”, „Ще усетя ли някаква разлика в сравнение с обикновените свещи?”, „Наистина ли издържат на такъв пробег?”и т.н. Надявам се с тази тема да си отговоря на колкото се може повече въпроси и да направя правилният избор, а и не само аз. Ако пък не се включат много хора и не се получи хубава тема и дискусия... здраве да е, мисля че и информацията която съм събрал не е много малко и би била полезна за интересуващите се от въпроса, поне като посочва възможния избор...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз съм с обикновенни NGK свещи по 10лв. бройката,колата ми е на метан.Не съм имал проблеми с тях и колата работи добре.Поне аз не виждам смисъл да се дават толкова пари за някакви които ще изкарат 2 пъти по-дълго време примерно.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 000км. карах колата си на газ с обикновени NGK японски-каквито си препоръчва и производителя и съм нямал никакви проблеми. И аз както колегата преди мен не виждам смисъл от тези по-скъпите при положение,че са 43-44лв.бр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам си с обикновено НЖК, v-line. Японско. Пак към 10 кинта /бройката. Живота им е 20к. Като стане на 15 си ги купувам и около 25-35хил км си ги сменявам като ми заправят мизерий. Тия, дето си ги взимам са от проверен човек /координати давам само на лични/ и смятам, че от иридиевите няма смисъл. Беру няма си сложа на колата никигаш. Шампион или Бриск също/и тех съм ги пробвал/. Денсо ако е оригинално е много добра свещ, но тряя си сигурен в магазинера. :cool: п.п. Това е просто кола- или се движи или не. Няма лошо да е перфе от всякъде и да се грижиш за нея, но не и се впечатлявай толкова. То ако има нещо тя ще си каже :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

инфо за свещи няма да давам,но ще споделя как се чувстваше сивичето с иридиеви свещи на газ.ами не толкова добре както с обикновенни френски NJK от по 6 лв.затова и ги продадох.отделно зимата беше още по зле с иридиевите.а 170 лв за свещи за мен си е светотатство.иридиеви от Америка ми излезнаха 48 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 35 000 км карах обикнвени НЖК по каталог за мотора, нямах никакви ядове с тях. На самия електрод на свеща има един канал, който според мен е нещо като белез(ако греша.моля някой да ме поправи), като ги махнах и ги сравних с новите, бяха износени горе долу на половина. Имам наблюдения и на друга марка автобомил, за 120000 км на газ, проблем със свещи не е имало, кара се с обикновените свещи за мотора. Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което се казва като разработка е че свещите които са предвидени за газ имат по-малко разстояние между катода и анода. Причина за това е че LPG/въздух сместа има по-високо пробивно напрежение и се препоръчват свещи с малко разстояние. Японките обикновенно са с 1.1 мм казва се че е препоръчително да минеш на 0.9. Отностно топлинното число ако не се кара на метан а на LPG там параметрите са доста близки с бензина. Отново има известни твърдения че едноелектродните са по-добри за многоклаппанови двигатели.Аз лично съм ползвал навремето Brisk Silver които се водят специално за газ (не е вярно твърдението че Brisk нямат "специални LPG/CNG" свещи) особена разлика невиждах но понеже ги взимах евтино по около 4.5 прачето ги сменях профилактично с маслото на всеки 10 хил.км. Това на Ауди 80 1.8 карбуратор.Сега на Тойотата съм с предписаните от завода NGK нормални с 1.1 мм. чудя се дали да си правя експерименти. Предполагам че по-скоро не.На Хондата съм с това с което я купих някакви Денсо, предполагам че като се видя в пари след месец-два ще ги сменя с NGK но също си мисля да използвам заводските за бензин.По идея доколкото съм виждал иридиевите са с много малък просвет и затова предполагам са подходящи за газ.На мен лично по 40 лева бройката свещи не бих дал, много по-важни неща има от свещите. Например някоя друга профилактика като на климатика или на окачването или реглаж на клапаните (което доколкото разбрах е фатална грешка която се прави като се пропуска този редовен реглаж)

Редактирано от PESHO OT MARS
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с иридиеви на Denso, всеки сам решава какви да си купи, колкото хора толкова и мнения, ако ти се занимва с по-често обслужване си сложи обикновенни Denso или NGK, само тези марки нищо друго (това е мое мнение)

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Вече смених свещите и в крайна сметка взех тези на които се бях спрял - NGK LPG Laser Line. Един приятел, който работи в магазин за авточасти ми ги даде на "цена за търговци". Информацията, която ми даде се припокрива с тази на колегата PESHO OT MARS - LPG/въздух сместа има по-високо пробивно напрежение и се препоръчват свещи с малко разстояние. Тези, мисля че каза, че са 0.85 (или нещо такова... абе в диапазона 0.8-0.9 някъде). Централният им електрод е иридиев, а на електрода за масата има платинена плочка. Разхода, който им дават е 60000 км. Той също кара с такива от скоро и каза, че за сега няма забележки (до колкото го познавам, по принцип гледа все по-евтиното, особено след като продава авточасти и е мн добре запознат кое от евтиното си заслужава, щом се е прежалил да даде толкова пари за тези... реших че може би си заслужава).

 

За сега не мога да изкажа кой знае какви впечатления, но... истинската причина да пусна темата бе, че след поставянето на газовия инжекцион се появи един проблем в работата на колата. Сутрин като запаля, колата загрява, когато достигне необходимата температура за прехвърляне на газ - прехвърля, но... докато не загрее до нормална работна температура (85-90 градуса) се получава следното: независимо дали на 1-ва, 2-ра или 3-та предавка, ако оборотите са в диапазона 1000-1500, когато пусна педала наа газта, без дори да изключвам от скорост или натискам спирачка, просто пускам газта и колата започва яко да "пресяцва", ама здраво си лашка. При което забелязах, че стрелката на оборотомера "подскача" нагоре-надолу и когато оборотите паднат до към 750-800 проблема изчезва.

Тъй като знам, че подобни пресяцвания може да идват от свещите, а и на моите вече им беше дошло времето за смяна, се зачудих за такива "свещи за газ". Все пак проблема на бензин го няма (или поне аз не го усещам), а и след като колата загрее хубаво - изчезва. Затова реших и да звънна на майстора дето ми слага ГИ, да му обясня какво се получава и да му кажа, че така или иначе колата "влиза за обслужване" и ако проблема може да не е в настройките на ГИ, да ми каже къде да го търсим и да го отстраня. Той ми каза, че най-вероятно всичко е до настройки, но... да си я обслужа, да мина малко повече км (понеже когато му звъннах бях минал по-малко от 200 км след поставянето на ГИ) и да отида да я закачим, да видим какво става и да ми коригира настройките.

Все пак след смяна на свещите, не мога да кажа, че проблема изчезна, но вече се усеща "по-леко" това пресяцване - по малко лашка и изчезва преди да е достигнало до нормална температура. Явно проблема ще се отстрани след донастройката, но явно и че свещите имат някакво влияние. Сега остава да видя с времето как ще се държат и дали ще оправдаят цената си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам това явление основно зимата, и го отдавам(лично мнение, може да е напълно грешно) на това че когато прехвърли на газ, колата не е достигнала оптималната си температура и смукача все още работи, след като оборотите паднат до кум 750-800(смукача не работи) и нещата се оправят. Мисля, че с по прицизна настройка ще се оправи. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеите.И аз като повечето колеги смятам че с нормалните свещи(които препоръчва производителя)колата се държи чудесно,става вапрос за около четиридесет лева на комплекта,и по добре да се налеят парици в някоя друга част от автомобила!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит показва- свещите да са същите които производителят дава по каталог -поръчани от америка идват с доставката неповече от 24-28лв НГК на бензин им дават 40х км на газ 30х км . Колкото до присяцването всички хонди го имат този проблем не е фатално СПОКО . Като ти я настроят по-добре почти УТИХВА присяцването ПОЗДРАВИ И КАРАЙТЕ НА ГАЗ хем по-евтино хем екологично нали ние живеем в тзи околна среда

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Акорд Купе 2.2 с NGK за газ по 43лв/бр.Карам ги вече 50 000км без никакви проблеми.Иначе и Bosch имат свещи са работа на газ, та колегата има пропуск - Super plus се водят и са с един електрод. Живот им дават 15 000км , но на японска кола никога няма да сложа немски свещи:)Иначе NGK-то за газ, както и всичките иридиеви или платинени свещи се правят само в Япония доколкото знам.Само евтините им модели имат аналози във Франция.Един път за мотора си купих такива и ги изхвърлих веднага след монтажа:)Относно придърпването......електромагнитните клапанчета в инжекторите не работят адекватно като са студени.Тогава работят със закъснение и е пълен ташак работата.Лекува се проблема с една намотка дето им се лепи отгоре и се връзва директно към акумулатора.Ама според мен не си заслужава подобен тунинг за 5 мин. преходен режим.Относно дали си заслужава човек да даде 160лв за тези свещи с които караме аз и авторът на темата......въпрос на гледна точка.Предпочитам да съм спокоен и колата да работи оптимално, тогава дори с разликата в разхода ще си избия цената им.Но не всички гледат така на нещата явно, та е въпрос на вкус цялата работа:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги карам си на газ със стандартните свещи на моя мотор предписани от завода вече над 45 000, а предния собственик колко е изминал с тях незнам. няма разлика дали съм на газ или бензин мотора си работи по един и същ начин и в двете положения и разстоянието между електродите си е както си ги дават 1.1 мм. от около 200 км. на моменти вече прекасва някой цилиндър може да е всичко кабели, свещи, палец, бобина ...... Ще тръгна от смяната на свещите ако това не промени работата на мотора на елкон да съм сигурен и без глупости. така или иначе свещите ми са за смяна..... смятам пак да си сложа които си ми ги пише на мотора BKR6E-11, а мотора си ми е D13B2. нямам проблем със нормалните свещи не виждам смисъл от иридиеви

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден си купих нови NGK LPG 6 за Акорда, че наближавам предписаните 60 000км за смяната им.Нямам никакви проблеми с тях, но няма да рискувам.Гледам колегите че с обикновени свещи изкарват по 45 000км + , та в тия мойте сигурно има живот поне до 100 000км:)Ще снимам електродите им като ги извадя и ще ги премеря,ей така за сверка с новите.После някой ако ги иска ще му ги дам за 20лв да си ги кара през останалите 40 000км примерно:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята като я купих беше с НГК на около 5000 км, случаино попаднах тук в форума на една тема и на колегата user на които използвам момента пак да благодаря за жеста. Та аз също съм малко скептичен към тея по магически качества на всяко едно нещо различно от обикновеното и гледах с накривено око на иридиевите свещи. Тогава колегата ми подари неговите стари свещи на 50 000 км които аз тутакси сложих на хондака да ги пробвам как са и ако ми харесат да си купя нови. В началото беше само внушението, дори не откривах и няква съществена разлика освен по кротката работа на мотора. Покарах с тях известно време и мерака да се ръсна 76 лева за 4 дензо ми мина бързо (цена с отстъпка) след около месец с тях реших пак да си върна НГК-то, брех маааму стара тая кола върви ама не е как си беше, викам си сигур се заблуждавам, аиде пак иридиките, брех пак старата кола :) я пак НГК :dry:..... и така 3-4 пъти смяна на свещи докато се убедя че малко или много с иридиките колата рипа повече в ниските и някък си по мазно набира. От там в магазина 4 броики чисто нови иридики, наи малкото че няма да ги сменям 60 000 е достатъчно да ме мотивира, и 100 грама газ на 100км да пестят пак фаида на 60 000 си са 60 литра :) Та така вече около 10 000 съм с ИК16 на дензо, а старото дензо подарък от колегата в момента се търкаля на ланчииката, много добре и понася понеже са едно число по топли а тя се кара все на късо студена. НГК иридики обаче са многооо скъпи за тях не бих се похарчил толкова, виж ако си намерите дензо от някъде с малко отстъпчица идва към 80-90 лева, абе всичко е мерак и пари да трошим хахах :) А и още нещо, на метан иридики не слагаите, поне дензото не издържа и 2000 км направете сметка за кво става дума, а свещите са купени от едно и също място от една и съща кутия няма как едните да са менте другите не. Просто на тея дет бяха на метана керамиката се разхлаби от метала на свеща и взе да се върти и да съска от там, луда работа.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сложих новите NGK LPG6 , смених капачка,палец, термостат и масло.За съжаление не носих фотоапарата да снимам електродите,за да видите разликата на точно 60 000км пробег за две години.Играх си с луфтомера обаче и използваните свещи показват 0,10мм-0,15мм износване.Иначе изглеждат много добре, сигурно ще карат поне още толкова макар и с прогресивно нарастване на разстоянието и влошаване на качествата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен са най-добри с един полюс за газ

Редактирано от karis4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с бош за 10лв бройката вече 50хил не са правили мизерии :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги , и на мен ми се наложи да сменя свещите на хондичката , реших да са нжк , и ги взех от евро 07 , по техния каталог , за моя модел / 93г , 2.0 , 16v/ ! смених фи и започнаха проблемите , не може да запали все едно е мъртвец , случайно видях , че са различни модели , новите и старите , въпроса ми е има ли значение модела , или да търся проблема другаде ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Скоро ще правя поръчка от Щатите за иридиеви Denso Iridium Power. За моята кола са IK20 и ще излязат около 70 лева с доставката (4 броя). Ако иска някой мога да му поръчам с мен (може и друг модел - продавача има голям асортимент, но незнам на каква цена). Дори може да излезе по-евтино заради доставката. Не се занимавам с търговия, така че ако се свържете с мен преди да съм си поръчал, мога и на вас да поръчам.Поръчвам си за новата кола, тъй като за старата: веднъж си поръчах 2007-ма и изкарах до 2010-та с тях. Това са около 100к километра. Поръчах си отново през 2010-та. До сега имам около 50к с тези свещи. Изключително съм доволен (колата е на газ, а знаете сами газта колко е зависима от ел. част на автомобила).Ако има желаещи - на ЛС.Тук можете да проверите за точния модел на колата си:http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-maker.cgi

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам една идея, по отношение на която ще се радвам да видя какво мислите. Та: карам Хонда Джаз, на която ми сложиха газов иждекцион, но не ми харесва, че гори10-11 газ градско, при положение, че Джаза се води изключително икономичен автомобил. Смених свещите( старите бяха почернели) с NGK по каталог, след смяната не съм го засичал. И НАЙ-ВАЖНОТО- ДЖАЗА Е С ПО ДВЕ СВЕЩИ НА ЦИЛИНДЪР, ВСЯКА СЪС СОБСТВЕНА БОБИНА. ДАЛИ МОГА ЕДНАТА СВЕЩ НА ЦИЛИНДЪРА ДА ОСТАВЯ ОРИГИНАЛНА, А ДРУГАТА ДА Я СМЕНЯ СЪС СПЕЦИАЛНА ЗА ГАЗ? Та дали съм на газ или на бензин - горивото да си взима искра от където си пожелае :-D . И дали направо да взема да свия на единия ред свещи, електе до 09. Или пък да намаля разстоянието на всички свещи от 1.1 до 08-09 и без това 95 % карам само на газ. Някой дали има идея какво ще се получи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да питам за друга комбинация при нареждане на свещите - на първи цилиндър за бензин, на втори за газ, на трети подгревателна, а на четвърти восъчна?пп. Сори, не се сдържах :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега купи си свещи за газ на Bosch аз на баща ми хондата откакто ги смени няма проблеми с ниски обороти и. ........! Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам една идея, по отношение на която ще се радвам да видя какво мислите. Та: карам Хонда Джаз, на която ми сложиха газов иждекцион, но не ми харесва, че гори10-11 газ градско, при положение, че Джаза се води изключително икономичен автомобил. Смених свещите( старите бяха почернели) с NGK по каталог, след смяната не съм го засичал. И НАЙ-ВАЖНОТО- ДЖАЗА Е С ПО ДВЕ СВЕЩИ НА ЦИЛИНДЪР, ВСЯКА СЪС СОБСТВЕНА БОБИНА. ДАЛИ МОГА ЕДНАТА СВЕЩ НА ЦИЛИНДЪРА ДА ОСТАВЯ ОРИГИНАЛНА, А ДРУГАТА ДА Я СМЕНЯ СЪС СПЕЦИАЛНА ЗА ГАЗ? Та дали съм на газ или на бензин - горивото да си взима искра от където си пожелае :-D . И дали направо да взема да свия на единия ред свещи, електе до 09. Или пък да намаля разстоянието на всички свещи от 1.1 до 08-09 и без това 95 % карам само на газ. Някой дали има идея какво ще се получи?

това с намаляването на разстоянието на електродите не го прави така си изгорях бобината а при теб са 4 със свещите за газ само малко по-лесно пали нищо повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност свеща е едно парче тел с изолатор.Придавате нюанси на цвета на телта.....

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от скромния ми газаджийски опит съм установил че най добрите свещи са оригиналните за модела с намалено разстояние на 0.6- 0.7 мм. тъй като пропан бутана няма плътността на бензина трябва стабилна искра, и ако сте с плочка не с газов инжекцйон може да бутнете малко делкото на автомобилите си с 2-3 градуса предварение ;)

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрин като запаля, колата загрява, когато достигне необходимата температура за прехвърляне на газ - прехвърля, но... докато не загрее до нормална работна температура (85-90 градуса) се получава следното: независимо дали на 1-ва, 2-ра или 3-та предавка, ако оборотите са в диапазона 1000-1500, когато пусна педала наа газта, без дори да изключвам от скорост или натискам спирачка, просто пускам газта и колата започва яко да "пресяцва", ама здраво си лашка. При което забелязах, че стрелката на оборотомера "подскача" нагоре-надолу и когато оборотите паднат до към 750-800 проблема изчезва.

Аз съм с БМВ е 36, метанов инжекцион и вече свещи за смяна. И на мен го прави тоя номер и наистина, като захладня. Аз това го отдавам на бедна смес. Усеща се най- вече, когато колата е "студена" и особено с лоши свещи, което още забавя процеса на горене... Мое мнение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Вземи си сложи 8 оригинални обикновени свещи да видиш как ще литне колата и ще ти падне разхода - смени си и въздушния филтър !;)/>На бензин колко ти харчи ?Тоя Джаз на колко км е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност свеща е едно парче тел с изолатор.Придавате нюанси на цвета на телта.....

Абсолютно!Карам вече 100 000км само с два комплекта оригинални свещи, 6-та генерация.А налягането 0.6 бара брои ли се?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от скромния ми газаджийски опит съм установил че най добрите свещи са оригиналните за модела с намалено разстояние на 0.6- 0.7 мм. тъй като пропан бутана няма плътността на бензина трябва стабилна искра, и ако сте с плочка не с газов инжекцйон може да бутнете малко делкото на автомобилите си с 2-3 градуса предварение ;)/>

Това за свещи с оригинално разстояние 1,1 не е много разумно.Върни се малко назад преди газаджийството---пасат и голф гърмяха бобини на поразия от малки разстояния.Наща бобина на всичкото отгоре не се охлажда и пак държи,но 0,6 си е извращение.Дефакто голямото разстояние дава(изисква) много енергия.Каква е логиката в една горивна камера ,сгъстена до 13-15 бара плътността на едно гориво ,което е под 10% спрямо въздуха?
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от скромния ми газаджийски опит съм установил че най добрите свещи са оригиналните за модела с намалено разстояние на 0.6- 0.7 мм. тъй като пропан бутана няма плътността на бензина трябва стабилна искра, и ако сте с плочка не с газов инжекцйон може да бутнете малко делкото на автомобилите си с 2-3 градуса предварение ;)/>

За предварението съм съгласен за другото не даже е обратното миналата зима като не можех да запаля на бензин припалвах на газ и прехвърлях на бензин не вярвам да е аномалия само при мен. Тия разстояния едно време ги слагах на Москвича за зимата но на Хондата не бих опитал все пак на Москвича беше 0.8мм а на Хондата е 1.1мм с тия разстояния няма да се учудя ако подпалиш и бобината и комутатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече ползвам по-студени свещи NGK BKR7E!Придърпването на газ при незагряла напълно, но превключила на газ колае не зареди бедна смес или калпави свещи, а зареди неизпарена добре газ!Просто изпарителя не смогва и "плюва" неизпарена газ, а и инжекторите са студени,както отбеляза колегата Прелюд по-горе!

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи предпочиташ по-спокоен начин на каране :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, карам доста плавно, особенно градско.Седмиците ми ги препоръчаха зареди налягането!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От компресора предполагам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое налягане?

От компресора,както каза Izanagi, максимално прави 0.62бара.Препоръчаха ми да ползвам студени свещи, но спрямо предишнитене може да се усети разликата.NGK BKR 7E, смяна на всеки 25-30 хил.км!При следващата смяна ще снимам свещите,по изолацията над резбата има жълто-кафяв налеп около 1см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караш турбиниран двигател на газ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето линк към четиво на BOSCH относно запалителните свещи за автомобилите на газ. Публикувано изображение

Редактирано от SR-71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×