quakes 1 #1 Публикувано четвъртък в 16:46 Здравейте, предстои ми покупка на първа кола и за момента 8-а генерация на Акорд е това което най-много ми хвана окото. Предпочитам бензин, и задължително ръчка, което малко стеснява опциите. Питането ми е по-специфично за една обява, която може би малко надвишава сумата, която бях решил да похарча, но изглежда най-обещаващо за момента - https://ixo.mobile.bg/obiava-11726561105469055-honda-accord-2-4i-vtec-type-s По принцип, 18к за 15-годишна кола ми се струват маалко в повече (но и не съм много запознат как вървят цените, впечатленията ми са от други обяви.) Плюсовете са, че до колкото "проучих" - продавача има няколко позитивни мнения за него във форума + занимава се само и единствено с тази марка, което ме навежда на мисълта, че най-вероятно си подбира доста повече колите в сравнение със автокъщите, които наблягат на количеството. Конкретната обява е една от малкото, в които съм склонен да повярвам, че са вписани реалните километри на автомобила. K20/24 двигателите са доста железни до колкото разбрах, но все пак на тези километри предполагам трябва да се тревожа и за смяна на вериги след известно време - нещо което предполагам е поне 2-3к разход още. Общо взето търся независимо мнение дали смятате, че би си струвало тези пари, и дали има някакъв специфичен проблем, за който да се оглеждам, ако отида за тази обява Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 23 #2 Отговорено четвъртък в 19:37 Тази която гледаш е регистрирана. Така ,че продавача сигурно ще е посредник. Но пък спестяваш едни 500 лева регистрация и еко такса. Иначе пазара е малко като този на имотите. Цените са "ненормални" на така е от поне 4-5 години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 315 #3 Отговорено четвъртък в 21:36 (Редактирано) Не знам на каква възраст си и дали ти трябва голяма кола... Това е семейна кола, чудесна за дълъг път, но за предимно градско, тцъ... Това е само мое мнение, като съм имал 2 седмици и минах и през 8ца... Собствениците на 8ца, естествено ще ти я похвалят, но поне да кажат какво да гледаш... 7та е доста по-оптимална като размер и на половина на тази цена и за двете, но маалко по-дърта... Да, повечето коли са силно надценени спрямо пробег и възраст, но това е пазара..., но щом си решил, никой няма да те разубеди... Имах я 1 година, единствен "вроден" кусур е дясната втулката на рейката... Пробвай я на много ниска скорост, на ситно неравен път- чукане (не на легнали полицаи и подобни)... Оправя се със смяна на втулката, може би временно, ама са разходи... Ако бяха пляснали там една външна гресьорка, за периодично смазване (който иска), вероятно нямаше да се износва..., но в съвременните коли е важно всичко да е необслужваемо и да правят оборот на сервизите... Редактирано четвъртък в 21:39 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
quakes 1 #4 Отговорено четвъртък в 22:39 59 minutes ago, JapCar said: Не знам на каква възраст си и дали ти трябва голяма кола... Това е семейна кола, чудесна за дълъг път, но за предимно градско, тцъ... Това е само мое мнение, като съм имал 2 седмици и минах и през 8ца... Собствениците на 8ца, естествено ще ти я похвалят, но поне да кажат какво да гледаш... 7та е доста по-оптимална като размер и на половина на тази цена и за двете, но маалко по-дърта... Да, повечето коли са силно надценени спрямо пробег и възраст, но това е пазара..., но щом си решил, никой няма да те разубеди... Имах я 1 година, единствен "вроден" кусур е дясната втулката на рейката... Пробвай я на много ниска скорост, на ситно неравен път- чукане (не на легнали полицаи и подобни)... Оправя се със смяна на втулката, може би временно, ама са разходи... Ако бяха пляснали там една външна гресьорка, за периодично смазване (който иска), вероятно нямаше да се износва..., но в съвременните коли е важно всичко да е необслужваемо и да правят оборот на сервизите... На 32, та и за това търся малко по-голяма кола (все още нямам нужда от SUV/комби) Знам, че разхода градско е лош, но като цяло няма да я ползвам за да ходя на работа - основно за по-дълги пътувания - за това и искам да заложа на малко повече комфорт. Иначе съм съгласен, че седмиците изглеждат доста по-примамливи от към цена Благодаря за съветите и мненията до момента! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6348 #5 Отговорено вчера в 09:29 (Редактирано) К20 / К24 са старите мотори, вграждани в Акорд 7. Те са по-непретенциозни. 8-ма генерация е с R серия за 2.0 и ревизиран К24, а промените са предимно ЕКО нормативни. А и като цяло 7-ма е по-подходяща (според мен) за първа кола. Екземпляр в прилична форма с 2.4 мотор е с по-поносима цена, а и принципно е със същата техническа "плънка". Вътре не е много по-тесен, но външно е с доста по-удачни габарити, а и е по-младежки на вид. 8-мака е (беше) по-модерен като излезе, но времето слага нещата по местата им. Огледай / тествай и 2-те генерации и си прецени. Не агитирам, просто "някои съображения", а пробегът не е фактор, ако екземплярът е обгрижван прилично. Редактирано вчера в 09:47 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 86 #6 Отговорено вчера в 12:26 (Редактирано) Миналата година купих такава кола, за същите пари. Само, че тази от обявата е type-S, а моята е Excutive. Препоръчвам да търсиш друга, която не е type-s. И най-добре с големия 2.4 двигател (лично мнение). S-a е поорязан от към екстри "полукожен салон", липсва hands free, което си е голям плюс при дълги пътувания. В обявата пише "заден парктроник", не можах от снимките да видя дали е така. Ами къде е предния парктроник? Колата си е големичка и видимоста при паркирането не е много добра. Ел седалките също са предимство (запаметени позиции при двама шофьори или на градско/изънградско). Моята исках да бъде автоматик, точно заради предимно градското ми каране. Не приемам мнението, че горяла много и не била подходяща за градско. (Ако не можеш да и зареждаш бензина, значи не е за тебе. Отделна тема е че може да се газифицира.) При мен до сега разходи са: масла и филтри, пистов ремък, спирачни дискове и накладки, спирачна течност. Извън тези консумативи съм сменял термостат (той пак се е консуматив според мен) и антифриз съответно. Проблем съм имал с шибидаха (не теч, а с управлението), избушени говорители. За друго не се сещам. Като харесаш някой екземпляр вземи му VIN-a и си плати в carvertical и му виж историята на регистрираните събития. Това ще покаже евентуално застрахователни събития (катастрофи). Нямам доверие на кола карана и обслужвана в България повече от година (като знам Бултрако какво масло препоръчват). П.П. Състоянието на веригата и изобщо на двигателя може да се разбере с контролно замерване на газовете в някой пункт. При мен на прегледа преди месец показа 0.00 за CO. Редактирано вчера в 12:41 от spase П.П. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitar_Honda 12 #7 Отговорено вчера в 12:34 Привет, първо относно автокъщата. Не се влияй от хубавите мнения във форума за тази автокъща, колите не са му нищо особено и не са никак в перфектно състояние. Продавачът е типичен автоджамбазин, въпреки че изглежда по-възпитан от повечето си колеги. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО я прегледай преди покупка, в сервиз избран от теб. Колегата от първото мнение вече ти каза за вродените забележки по колата, а именно - рейката или по-скоро втулката. Цена от преди месец в Бутрако за рециклиране - 1100 лева. Друг често срещан проблем на 8ма генерация са каретата. Познават се с вибрация в определен диапазон от скорости. Някои казват между 30-45, други казват от 90-100. Воланът изключително лесно се търка, защото е направен от тъп материал и коли на по 100-150 хиляди километра са с много изтъркан волан, това да не те плаши. Отзад колата е по-тясна от алтернативите в класа си. Място за крака почти никакво, ако шофьора е над 1.80см. Багажника е приличен на размери, но корите заемат странна форма и понякога пречи да слагаш по-обемни кашони, куфари и т.н. Изключително удобна е за дълъг път, вози адекватно меко, окачването е малко по-шумно и се чува, когато минаваш през неравности. Не мога да се съглася с колегата по-нагоре, който визира, че колата не става за градско. Въпреки че е строго индивидуално мнение, базирано на предишен опит с автомобили, стаж и града, в който живееш, аз смятам, че акорда е перфектна комбинация между градски и извънградски автомобил, защото това НЕ Е голяма кола. Конкретният автомобил изглежда запазен поне по снимките, на място и в сервиза ще се разбере на 100 процента състоянието. Имай предвид, че тази кола е преди фейса. Очаквай също така и умерена консумация на масло между обслужванията, типично е за тези мотори особено след 200 хиляди км. Гледай също така да е по-нова, 7ма серия може да е хубава кола, ама вече е на 20 години, така че колкото по-запазена и по-нова - толкова по-добре. Цените са високи, но спрямо модели от същия клас са много сходни. Ако погледнеш Авенсиса като най-близка алтернатива - той също е около 20 хиляди лева. Успех и да се похвалиш като купиш нещо! 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Contraband 3 #8 Отговорено вчера в 14:02 Преди 1 час, spase написа: Миналата година купих такава кола, за същите пари. Само, че тази от обявата е type-S, а моята е Excutive. Препоръчвам да търсиш друга, която не е type-s. И най-добре с големия 2.4 двигател (лично мнение). S-a е поорязан от към екстри "полукожен салон", липсва hands free, което си е голям плюс при дълги пътувания. В обявата пише "заден парктроник", не можах от снимките да видя дали е така. Ами къде е предния парктроник? Колата си е големичка и видимоста при паркирането не е много добра. Ел седалките също са предимство (запаметени позиции при двама шофьори или на градско/изънградско). Моята исках да бъде автоматик, точно заради предимно градското ми каране. Не приемам мнението, че горяла много и не била подходяща за градско. (Ако не можеш да и зареждаш бензина, значи не е за тебе. Отделна тема е че може да се газифицира.) При мен до сега разходи са: масла и филтри, пистов ремък, спирачни дискове и накладки, спирачна течност. Извън тези консумативи съм сменял термостат (той пак се е консуматив според мен) и антифриз съответно. Проблем съм имал с шибидаха (не теч, а с управлението), избушени говорители. За друго не се сещам. Като харесаш някой екземпляр вземи му VIN-a и си плати в carvertical и му виж историята на регистрираните събития. Това ще покаже евентуално застрахователни събития (катастрофи). Нямам доверие на кола карана и обслужвана в България повече от година (като знам Бултрако какво масло препоръчват). П.П. Състоянието на веригата и изобщо на двигателя може да се разбере с контролно замерване на газовете в някой пункт. При мен на прегледа преди месец показа 0.00 за CO. Колега има type-S си с навигация,хендс фри, дистроник и всичко останало. Единствено седалките не са кожени и с ел. регулиране с памет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 86 #9 Отговорено вчера в 14:11 Възможно е. Не казвам, че няма. Повечето които аз съм виждал са без много екстри. Още едно допълнение към колегата @quakes: За състоянието на полуоските: Движение по лек наклон (нагоре), без много газ и със скорост от 30 до 50 км. Не трябва да има тресене или вибрации. Друг тест при скорост над 110 до 140 ... пак с плавно ускоряване. Разбира се разбити полуоски може да се констатират в сервиз, ако майстора знае как да ги провери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 542 #10 Отговорено вчера в 15:16 Преди 2 часа, Dimitar_Honda написа: Воланът изключително лесно се търка, защото е направен от тъп материал и коли на по 100-150 хиляди километра са с много изтъркан волан, това да не те плаши. С това не съм съгласен, моята вече е на над 200000 километра и волана и е все още като нов, а и на всички останали които съм гледал, волана винаги е бил в много добро състояние. Преди 2 часа, Dimitar_Honda написа: рейката или по-скоро втулката. Цена от преди месец в Бутрако за рециклиране - 1100 лева. В Бултрако цената може да е такава, но ако си я правиш сам и ако имаш познат стругар, може да ти излезе няколко десетки лева а дори и без пари. Друг проблем на тези автомобили, който не е споменат до сега в темата е разкрачването на задните колела, а от там и износване на задните гуми от вътрешната страна. Това важи за седма и за осма генерация, оправя се с монтаж на раздвижни щанги на задното окачване или с подмяна на пружините с такива от Лада. Лично аз избрах втория вариант и съм много доволен. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hrisimow 27 #11 Отговорено преди 23 часа Ако ти се отдаде възможност докато обикаляш по автокъщите, пробвай някоя 2.4 автомат, просто така, да си знаеш, че си пробвал. Споменавам го като любопитен факт - на дълъг път автоматът държи по-ниски обороти от ръчката, въприки че е 5 степенен, а ръчката е с 6 скорости. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 183 #12 Отговорено преди 22 часа Само да вмъкна, че К24 на 7 серия и К24 на 8 серия, нямат нищо общо в поведение и вървеж. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 68 #13 Отговорено преди 12 часа simo vtecman дай на човека малко по-вече подробности. Кой от двата агрегата е по-добър? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 183 #14 Отговорено преди 11 часа Сега 7 серия е по лека и дава чувство, че върви повече и в-тека е доста горе в оборотите. На 8 серия К24 в-тека е по рано, но и купето по тежко . Чувства се, че не върви толкова за 201 коня. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1604 #15 Отговорено преди 11 часа Off Topic преди 48 минути, simo vtecman написа: ... не върви толкова за 201 коня. Ама като "сриташ" автомата и кикдауна свАли 2 предавки, как тръгва, аа?! п.п. Нямам опит с К24, но К20 в тухла 4-ка (CR-V 2) при това упражнение не се удържа. Е, не става самолет, ама съм оставял учудени някои яко-нютон-метрови дизеляци, напъващи се да ме изпреварват на магистралата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове