Jump to content
quakes

Покупка на Акорд 8, мнения за обява

Recommended Posts

Здравейте, предстои ми покупка на първа кола и за момента 8-а генерация на Акорд е това което най-много ми хвана окото. Предпочитам бензин, и задължително ръчка, което малко стеснява опциите. Питането ми е по-специфично за една обява, която може би малко надвишава сумата, която бях решил да похарча, но изглежда най-обещаващо за момента  - https://ixo.mobile.bg/obiava-11726561105469055-honda-accord-2-4i-vtec-type-s

 

По принцип, 18к за 15-годишна кола ми се струват маалко в повече (но и не съм много запознат как вървят цените, впечатленията ми са от други обяви.) Плюсовете са, че до колкото "проучих" - продавача има няколко позитивни мнения за него във форума + занимава се само и единствено с тази марка, което ме навежда на мисълта, че най-вероятно си подбира доста повече колите в сравнение със автокъщите, които наблягат на количеството. Конкретната обява е една от малкото, в които съм склонен да повярвам, че са вписани реалните километри на автомобила. K20/24 двигателите са доста железни до колкото разбрах, но все пак на тези километри предполагам трябва да се тревожа и за смяна на вериги след известно време - нещо което предполагам е поне 2-3к разход още.

 

Общо взето търся независимо мнение дали смятате, че би си струвало тези пари, и дали има някакъв специфичен проблем, за който да се оглеждам, ако отида за тази обява :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази която гледаш е регистрирана. Така ,че продавача сигурно ще е посредник. Но пък спестяваш едни 500 лева регистрация и еко такса. Иначе пазара е малко като този на имотите. Цените са "ненормални"  на така е от поне 4-5 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам на каква възраст си и дали ти трябва голяма кола... Това е семейна кола, чудесна за дълъг път, но за предимно градско, тцъ... Това е само мое мнение, като съм имал 2 седмици и минах и през 8ца... Собствениците на 8ца, естествено ще ти я похвалят, но поне да кажат какво да гледаш...

7та е доста по-оптимална като размер и на половина на тази цена и за двете, но маалко по-дърта...

Да, повечето коли са силно надценени спрямо пробег и възраст, но това е пазара..., но щом си решил, никой няма да те разубеди...

Имах я 1 година, единствен "вроден" кусур е дясната втулката на рейката... Пробвай я на много ниска скорост, на ситно неравен път- чукане (не на легнали полицаи и подобни)... Оправя се със смяна на втулката, може би временно, ама са разходи... Ако бяха пляснали там една външна гресьорка, за периодично смазване (който иска), вероятно нямаше да се износва..., но в съвременните коли е важно всичко да е необслужваемо и да правят оборот на сервизите...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
59 minutes ago, JapCar said:

Не знам на каква възраст си и дали ти трябва голяма кола... Това е семейна кола, чудесна за дълъг път, но за предимно градско, тцъ... Това е само мое мнение, като съм имал 2 седмици и минах и през 8ца... Собствениците на 8ца, естествено ще ти я похвалят, но поне да кажат какво да гледаш...

7та е доста по-оптимална като размер и на половина на тази цена и за двете, но маалко по-дърта...

Да, повечето коли са силно надценени спрямо пробег и възраст, но това е пазара..., но щом си решил, никой няма да те разубеди...

Имах я 1 година, единствен "вроден" кусур е дясната втулката на рейката... Пробвай я на много ниска скорост, на ситно неравен път- чукане (не на легнали полицаи и подобни)... Оправя се със смяна на втулката, може би временно, ама са разходи... Ако бяха пляснали там една външна гресьорка, за периодично смазване (който иска), вероятно нямаше да се износва..., но в съвременните коли е важно всичко да е необслужваемо и да правят оборот на сервизите...

На 32, та и за това търся малко по-голяма кола (все още нямам нужда от SUV/комби) Знам, че разхода градско е лош, но като цяло няма да я ползвам за да ходя на работа - основно за по-дълги пътувания - за това и искам да заложа на малко повече комфорт. Иначе съм съгласен, че седмиците изглеждат доста по-примамливи от към цена :D Благодаря за съветите и мненията до момента!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

К20 / К24 са старите мотори, вграждани в Акорд 7. Те са по-непретенциозни. 

8-ма генерация е с R серия за 2.0 и ревизиран К24, а промените са предимно ЕКО нормативни.

А и като цяло 7-ма е по-подходяща (според мен) за първа кола. Екземпляр в прилична форма с 2.4 мотор е с по-поносима цена, а и принципно е със същата техническа "плънка". Вътре не е много по-тесен, но външно е с доста по-удачни габарити, а и е по-младежки на вид. 8-мака е (беше) по-модерен като излезе, но времето слага нещата по местата им.

Огледай / тествай и 2-те генерации и си прецени. Не агитирам, просто "някои съображения", а пробегът не е фактор, ако екземплярът е обгрижван прилично.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Миналата година купих такава кола, за същите пари. Само, че тази от обявата е type-S, а моята е Excutive. Препоръчвам да търсиш друга, която не е type-s.

И най-добре с големия 2.4 двигател (лично мнение). S-a е поорязан от към екстри  "полукожен салон", липсва hands free, което си е голям плюс при дълги пътувания. В обявата пише "заден парктроник", не можах от снимките да видя дали е така. Ами къде е предния парктроник? Колата си е големичка и видимоста при паркирането не е много добра. Ел седалките също са предимство (запаметени позиции при двама шофьори или на градско/изънградско).

Моята  исках да бъде автоматик, точно заради предимно градското ми каране. Не приемам мнението, че горяла много и не била подходяща за градско.

(Ако не можеш да и зареждаш бензина, значи не е за тебе. Отделна тема е че може да се газифицира.)

При мен до сега разходи са: масла и филтри, пистов ремък, спирачни дискове и накладки, спирачна течност. Извън тези консумативи съм сменял термостат (той пак се е консуматив според мен) и антифриз съответно. Проблем съм имал с шибидаха (не теч, а с управлението), избушени говорители. За друго не се сещам.

Като харесаш някой екземпляр вземи му VIN-a и си плати в carvertical и му виж историята на регистрираните събития. Това ще покаже евентуално застрахователни събития (катастрофи).

Нямам доверие на кола карана и обслужвана в България повече от година (като знам Бултрако какво масло препоръчват).

П.П. Състоянието на веригата и изобщо на двигателя може да се разбере с контролно замерване на газовете в някой пункт. При мен на прегледа преди месец показа 0.00 за CO.

Редактирано от spase
П.П.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,
първо относно автокъщата. Не се влияй от хубавите мнения във форума за тази автокъща, колите не са му нищо особено и не са никак в перфектно състояние. Продавачът е типичен автоджамбазин, въпреки че изглежда по-възпитан от повечето си колеги. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО я прегледай преди покупка, в сервиз избран от теб. 
Колегата от първото мнение вече ти каза за вродените забележки по колата, а именно - рейката или по-скоро втулката. Цена от преди месец в Бутрако за рециклиране - 1100 лева. Друг често срещан проблем на 8ма генерация са каретата. Познават се с вибрация в определен диапазон от скорости. Някои казват между 30-45, други казват от 90-100. Воланът изключително лесно се търка, защото е направен от тъп материал и коли на по 100-150 хиляди километра са с много изтъркан волан, това да не те плаши. Отзад колата е по-тясна от алтернативите в класа си. Място за крака почти никакво, ако шофьора е над 1.80см. Багажника е приличен на размери, но корите заемат странна форма и понякога пречи да слагаш по-обемни кашони, куфари и т.н. Изключително удобна е за дълъг път, вози адекватно меко, окачването е малко по-шумно и се чува, когато минаваш през неравности. Не мога да се съглася с колегата по-нагоре, който визира, че колата не става за градско. Въпреки че е строго индивидуално мнение, базирано на предишен опит с автомобили, стаж и града, в който живееш, аз смятам, че акорда е перфектна комбинация между градски и извънградски автомобил, защото това НЕ Е голяма кола.
    Конкретният автомобил изглежда запазен поне по снимките, на място и в сервиза ще се разбере на 100 процента състоянието. Имай предвид, че тази кола е преди фейса. Очаквай също така и умерена консумация на масло между обслужванията, типично е за тези мотори особено след 200 хиляди км. Гледай също така да е по-нова, 7ма серия може да е хубава кола, ама вече е на 20 години, така че колкото по-запазена и по-нова - толкова по-добре. 
    Цените са високи, но спрямо модели от същия клас са много сходни. Ако погледнеш Авенсиса като най-близка алтернатива - той също е около 20 хиляди лева.
   Успех и да се похвалиш като купиш нещо! 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, spase написа:

Миналата година купих такава кола, за същите пари. Само, че тази от обявата е type-S, а моята е Excutive. Препоръчвам да търсиш друга, която не е type-s.

И най-добре с големия 2.4 двигател (лично мнение). S-a е поорязан от към екстри  "полукожен салон", липсва hands free, което си е голям плюс при дълги пътувания. В обявата пише "заден парктроник", не можах от снимките да видя дали е така. Ами къде е предния парктроник? Колата си е големичка и видимоста при паркирането не е много добра. Ел седалките също са предимство (запаметени позиции при двама шофьори или на градско/изънградско).

Моята  исках да бъде автоматик, точно заради предимно градското ми каране. Не приемам мнението, че горяла много и не била подходяща за градско.

(Ако не можеш да и зареждаш бензина, значи не е за тебе. Отделна тема е че може да се газифицира.)

При мен до сега разходи са: масла и филтри, пистов ремък, спирачни дискове и накладки, спирачна течност. Извън тези консумативи съм сменял термостат (той пак се е консуматив според мен) и антифриз съответно. Проблем съм имал с шибидаха (не теч, а с управлението), избушени говорители. За друго не се сещам.

Като харесаш някой екземпляр вземи му VIN-a и си плати в carvertical и му виж историята на регистрираните събития. Това ще покаже евентуално застрахователни събития (катастрофи).

Нямам доверие на кола карана и обслужвана в България повече от година (като знам Бултрако какво масло препоръчват).

П.П. Състоянието на веригата и изобщо на двигателя може да се разбере с контролно замерване на газовете в някой пункт. При мен на прегледа преди месец показа 0.00 за CO.

Колега има type-S си с навигация,хендс фри, дистроник и всичко останало. Единствено седалките не са кожени и с ел. регулиране с памет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Не казвам, че няма. Повечето които аз съм виждал са без много екстри.

 

Още едно допълнение към колегата @quakes: За състоянието на полуоските: Движение по лек наклон (нагоре), без много газ и със скорост от 30 до 50 км. Не трябва да има тресене или вибрации. Друг тест при скорост над 110 до 140 ... пак с плавно ускоряване. Разбира се разбити полуоски може да се констатират в сервиз, ако майстора знае как да ги провери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Dimitar_Honda написа:

Воланът изключително лесно се търка, защото е направен от тъп материал и коли на по 100-150 хиляди километра са с много изтъркан волан, това да не те плаши.

С това не съм съгласен, моята вече е на над 200000 километра и волана и е все още като нов, а и на всички останали които съм гледал, волана винаги е бил в много добро състояние.

Преди 2 часа, Dimitar_Honda написа:

рейката или по-скоро втулката. Цена от преди месец в Бутрако за рециклиране - 1100 лева.

В Бултрако цената може да е такава, но ако си я правиш сам и ако имаш познат стругар, може да ти излезе няколко десетки лева а дори и без пари.

 

Друг проблем на тези автомобили, който не е споменат до сега в темата е разкрачването на задните колела, а от там и износване на задните гуми от вътрешната страна. Това важи за седма и за осма генерация, оправя се с монтаж на раздвижни щанги на задното окачване или с подмяна на пружините с такива от Лада. Лично аз избрах втория вариант и съм много доволен.

  • Благодаря 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти се отдаде възможност докато обикаляш по автокъщите, пробвай някоя 2.4 автомат, просто така, да си знаеш, че си пробвал. Споменавам го като любопитен факт - на дълъг път автоматът държи по-ниски обороти от ръчката, въприки че е 5 степенен, а ръчката е с 6 скорости.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна, че К24 на 7 серия  и К24 на 8 серия, нямат нищо  общо в поведение и вървеж. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

simo vtecman дай на човека малко по-вече подробности. Кой от двата агрегата е по-добър?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега 7 серия е по лека  и дава чувство, че върви повече и в-тека  е доста горе в оборотите.  На 8 серия К24  в-тека е по рано, но и купето по тежко . Чувства се, че не върви толкова за 201 коня.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 48 минути, simo vtecman написа:

... не върви толкова за 201 коня.

Ама като "сриташ" автомата и кикдауна свАли 2 предавки, как тръгва, аа?!

п.п. Нямам опит с К24, но К20 в тухла 4-ка (CR-V 2) при това упражнение не се удържа. Е, не става самолет, ама съм оставял учудени някои яко-нютон-метрови дизеляци, напъващи се да ме изпреварват на магистралата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...