Jump to content
Владимир_Колев

Струва ли си?

Recommended Posts

Здравейте, хондаджии!

След няколкоседмичен оглед на коли във Варна, открих един акорд VI генерация от 2001 г. и едва на 124 хил. км. Абсолютно всичко по тази кола изглежда като ново. Няма никаква ръжда, окачването е супер стегнато, а двигателят мърка.

Предишната ми кола е мазда 3 от 2003 г. и за 7 години ръждата просто я унищожи, нищо че и двигателят, и окачването са си все още доста читави.

Като хора, които имат опит с тези коли, имам само два въпроса:

1) Струва ли си да вземеш 22-годишен акорд, ако всичко му е наред?

2) Мислите ли, че при такива параметри ще ме издържи още 7 години при каране около 20-25 хил.км годишно? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой мотор е колата?

При добро обслужване ще е вечно твоя.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Много се чудих дали не съм пръснал пари на вятъра, но от цялостните ви оценки във форума, оставам с впечатлението, че не съм направил грешка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е в такава идеална кондиция, при правилна поддръжка ще я караш много над 7 години. :thumbs1:

Трябва само хубаво масло и честа смяна. "Хонда обича прясно масло".

За този двигател и при твоята експлоатация (20 000км/година):

1. Реглаж на клапани - на 40 000 км.

2. Ангренажен ремък - смяна на 4 години.

3. Масло на скоростната кутия - Honda MTF-3 - смяна на 2 години.

4. Двигателно масло пълна синтетика (https://forums.hondabg.com/topic/119682-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-27-ми-септември)

Със спецификация:

ACEA A3/B4 - смяна на 7000 - 8000 км.

ILSAC GF-6A - смяна на 6000 км.

И вискозитет 5W-30 (0W-30).

5. Важно! Качествен маслен филтър, иначе язък за маслото и за двигателя...:

- OEM Honda 15400-PLM-A01

- OEM Honda 15400-PLM-A02

- OEM Honda 15400-RTA-003

- NITTO 4HM-113

- HAMP H1540-RTA-003

- CHAMPION COF100208S

- Purflux LS350

- MAHLE OC617, made in Austria или made in Bulgaria. В никакъв случай made in China!

6. Важно! Качествен въздушен филтър!

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези съвети си ги записвам в тефтерчето и ги оставям в жабката веднага щом си я регистрирам в понеделник. 

Много са ми ценни!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От мобилето ли я взе?нов внос?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dragob написа:

От мобилето ли я взе?нов внос?

Тя колата по описаните параметри е само една, така че като гледам обявата е още активна и ако наистина е така и на живо, то честито на колегата. Не знам къде са я съхранявали и карали в Германия, но похвално за състоянието на толкова "стара" кола. 
Според мен също си струва инвестицията и със сигурност при правилна експлоатация ще я караш дълго време, въпросът е какво търсиш в една кола.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нов внос е. Иначе попаднах съвсем случайно на нея. Просто тръгнах по автокъщите и паркингите от единия край на Варна до другия и оглеждахме с баща ми всяка кола, която ни привлече вниманието. На терен се случват доста неща, които от сайтовете не можеш да разбереш. Самите дилъри говорят по различен начин за всяка кола. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На каква цена я взе?и аз я гледах.хубава е.един въпрос седан или хечбег и?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надали е на тези километри но все пак, честито :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да я караш много години безаварийно.честито

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dragob said:

да я караш много години безаварийно.честито

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл и честито!

Моята 2.0 АТ взех 2004-та - карах я 11 години, след нея други Хонди, но жената най-много харесваше тази.

Преди 2 седмици пак я покарах - все още е в чудесно състояние и ще живее още. Всичко е въпрос на отношение.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безаварийни!:)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава кола изглежда. Податливи ли са на ръжди тези модели, че и аз се замислям :rolleyes:

Ако цената е с регистрация - бива

Редактирано от electric28

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега! Дали си струва? И още как! За 25 години смених 7 коли, от които 3 хонди, като разбира се съм пробвал и други модели и мога съвсем уверено да заключа, че Акорд 6 (особено с двигател 2.0, като предполагам и 1,8 няма да е кой знае колко различно)  е невероятно съчетание между комфорт, икономичност, пъргавина, дизайн, стабилност, връзка човек-машина ииии най-вече здравина! Моя го имам от 8 години и въпреки, че в момента карам вече над 20000км в ръчен режим на автомата поради буксуваща 2ра скорост, не искам да се разделям с тази кола. Хечът има предимство на багажника, вкарвал съм цял фотьойл и вратата си се затваря без проблем. Твоята я мярнах съвсем случайно по обява и се озадачих, че още съществуват такива съхранени уникати, особено моторното отделение. Ще ти служи дълги години, единствено се оглеждай за течове на масла тъй като с годините си стареят гарнитури, семеринги, о-пръстени и други уплътнения, които прецакват общата картинка. Относно корозионната устойчивост бих се усъмнил дали даже не е по-добра от 7ма генерация, но вероятно зависи откъде идва колата и в какви условия е карана. Та ако идваш към Бургас пиши да и се полюбуваме :punk:

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша със закъснение, но сега виждам темата, а все пак имам "почти" същата кола от близо 4 години - даже си имам тема за нея.

И за мен покупката на Акорд 6 не беше "голямата ми мечта", но просто попаднах на читав екземпляр от точно този модел. За времето досега определено мога да кажа, че не съжалявам за покупката. Вярвам, че и с автора на темата ще е така.

Все пак става дума за 20+ годишна кола и се налага да се смени туй-онуй, но цените определено не са стряскащи, а някои неща (като печално известните дръжки на вратите) подлежат на "кирилизация" и стават направо вечни.

Сега да кажа защо написах "почти" в началото. И моята е сив хечбег, 1.8, набор 2001, но с маааалко по-голям пробег (взех я на 221к, скоро ще чукне 270к) и по-високо ниво на оборудване. Всъщност в последното виждам единствения недостатък на коментирания екземпляр - няма шибидах, халогени, пръскалки на фаровете, а огледалата не са в цвета на купето. Това предполага, че и вътре сигурно е "постничко", но пък неща, които ги няма, няма как да се счупят ;).

Желая много безаварийни километри!

IMG_20191120_161210.jpg

Редактирано от xatamoto
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки английският си произход (там само е сглобяван), моделът е достоен дълголетник, та ако можех да съдържам повечко коли, не бих се разделил с моят.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.09.2023 г. at 12:27, HondaExplorer написа:

Ще ти служи дълги години, единствено се оглеждай за течове на масла тъй като с годините си стареят гарнитури, семеринги, о-пръстени и други уплътнения, които прецакват общата картинка.

Точно това ме тревожеше и мен. Онзиден смених масло и филтри. Маслото беше черно и се наложи прочистване на двигателя. Вероятно е стояла доста дълго време, без да се кара. Вчера навъртях 500 км до София. Сега трябва да я огледам дали някое уплътнение не е поддало, но се държа много добре на пътя.

Впрочем, още не мога да свикна с габаритите й. Големичка е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, xatamoto написа:

Това предполага, че и вътре сигурно е "постничко", но пък неща, които ги няма, няма как да се счупят ;).

 

Постничко е, но на мен не ми трябва много - климатик и стерео.

Кажи ми, моля те, каква ти е темата, за да не задавам излишни въпроси! Виждам, че добре си я поддържаш и мога да взема някоя и друга идея от теб. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бивш собственик на Акорд 5 твърдя, че 6 не е чак толкова голям, но определено и двата са далеч от маневреността на доста по големи коли. Това имаше нещо общо с управляемостта по път със завои, но не помня каква точно беше връзката.

За оборудването решаващата дума е била на първият собственик, но определено кола без автопилот не бих си причинил по собствено желание.

 

Иначе това ми е темата. Не съм писал скоро, но тия дни ще ходим на преглед преди зимата и ще актуализирам малко информация.

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/22/2023 at 11:37 PM, dandilov said:

Ако е в такава идеална кондиция, при правилна поддръжка ще я караш много над 7 години. :thumbs1:

Трябва само хубаво масло и честа смяна. "Хонда обича прясно масло".

За този двигател и при твоята експлоатация (20 000км/година):

1. Реглаж на клапани - на 40 000 км.

2. Ангренажен ремък - смяна на 4 години.

3. Масло на скоростната кутия - Honda MTF-3 - смяна на 2 години.

4. Двигателно масло пълна синтетика (https://forums.hondabg.com/topic/119682-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-27-ми-септември)

Със спецификация:

ACEA A3/B4 - смяна на 7000 - 8000 км.

ILSAC GF-6A - смяна на 6000 км.

И вискозитет 5W-30 (0W-30).

5. Важно! Качествен маслен филтър, иначе язък за маслото и за двигателя...:

- OEM Honda 15400-PLM-A01

- OEM Honda 15400-PLM-A02

- OEM Honda 15400-RTA-003

- NITTO 4HM-113

- HAMP H1540-RTA-003

- CHAMPION COF100208S

- Purflux LS350

- MAHLE OC617, made in Austria или made in Bulgaria. В никакъв случай made in China!

6. Важно! Качествен въздушен филтър!

 

 

абсолютно поддържам, като за да не се грижи само за колата, но и за себе си - качествен карбонов филтър купе с честа смяна

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Акорда, ще държи, но и той има драма с ръждата! Европейската 6та генерация гние отвътре навън и предимно предните носещи греди....
Също F-серията обича да си маркира територията, сиреч течове на масло. Не рядко го и пие, заради което само синтетика от сорта на Petronas, Yacco, Selenia, Valvolin, etc....
Моята я карах и с Elf 5w30 и се държеше прилично, но с Petronas сякаш и беше най-добре. Yacco не съм и слагал, но много колеги го хвалят

Редактирано от Благовест Калински

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...