Jump to content
Terje

Треперене на волана при спиране

Recommended Posts

Здравейте,

 

Сдобих се с един Акорд Турър 7-ма генерация (2.4 бензин) и сега ще го подлагам на обичайните процедури по обслужване. Единият проблем, който имам, е треперене на волана при спиране - дори и при леко натискане на педала и независимо от скоростта на автомобила. Прегледах подобни теми във форума, особено тази, но не мисля, че причината е някоя от описаните там.

 

Предполагам, че е поради криви дискове и бих искал да разбера, дали има начин да се разбере дали проблемът е в предните или задни дискове?

Имат ли тези коли механизъм за разпределяне на спирачното усилие между преден и заден мост, в зависимост от натовареността на автомобила?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай си и апаратите!
Няма, да сгрешиш!

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Terje said:

Имат ли тези коли механизъм за разпределяне на спирачното усилие между преден и заден мост, в зависимост от натовареността на автомобила?

Имат и това иде да покаже, че предните дискове са за смяна. Ама това го казвам без да съм виждал колата или колко е била натоварена задната част. Та не е зле в някой свестен сервиз да ги замерят. Може и в домашни условия - с подръчни средства, но си е играчка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите!

Не установих разлика в поведението дали съм сам в колата или с някой друг, така че наистина проблемът може да е от предните спирачки.

Мисля да я закарам в някой сервиз да погледне цялостното състояние на колата, та ще обсъдим и този проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задни дискове треперят при дръпната ръчна, от опит ти говоря именно със същия акорд, вземаш най евтините и си 6, ако проблема е там. 

 

Проблема при теб по скоро е от предните, сменяй задължително с накладки и смажи апаратите, за да не стане така, че единия спира повече от другия и да почне да криви волана при спиране. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, освежи/смени спирачната течност и обезвъздуши, ако няма файда, продължаваш напред. Спирачни апарати, дискове, накладки..... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, sashua said:

Задни дискове треперят при дръпната ръчна

На комбито ръчната е на отделен механизъм от крачната и не ползва накладките.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

точно това мернах някъде тези дни ровейки се в нета и преди малко проверих във service manual и ръчната спирачка е с барабанни накладки, подобно на мерцедес

 

@Emicha, много ме съмнява да се получава поради въздух в спирачната система или поради старост на течността. със сигурност ще я сменя, но ми е с по-нисък приорите.

Редактирано от Terje
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Спирачната течност абсорбира вода.

Водата попада в сп.цилиндър. 

Буталото на сп.цилиндър започва да ръждясва.

Спирачките започват да задържат. В повечето случаи задържането е едностранно, т.е. задържа едната от двете накладки ня един и същи диск.

Задържаща спирачка нагрява диска и го криви. 

Воланът започва да вибрира при натискане на спирачката.

 

Говорим за предни дискове.

 

Провери температурата на дисковете.

 

Сп.апарат може да задъра и по друга причина.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Въпреки това, не съм особено съгласен, че причината е в спирачната течност. Дори и да абсорбира вода, за да се образува ръжда вътре в спирачния апарат, е необходимо да има и въздух, а знаем колко добре се разтваря въздуха в спирачната течност :). Още повече, че количеството на водата и евентуално съдържащия се в нея кислород са значително малко, за да се образува толкова корозия, за да компрометира работата на спирачния апарат. Случвало ми се е да разглабям няколко спирачни цилиндри в годините и всички бяха с характерния сив метален блясък.

Друг е въпроса обаче с корозия и задържане на гняс от външната страна на спирачното бутало, ако предпазващото го уплътнение е компрометирано. В такъв случай при смяна на накладки и прибиране на буталото обратно в цилиндъра, може да сезатрудни движението - подобно на това, което си описал в твоя пост.

 

Друга особеност на апаратите на моята кола (според service manual, не съм ги разглеждал от близо все още), е че са с един цилиндър - т.е. само от едната страна. Т.е. ако е блокирало (или се движи трудно) буталото, това по-скоро няма да освободи диска, отколкото да разпределя натиска едностранно.

Поради тези причини аз почти напълно бих изключил спирачната течност да е причината за толкова силно треперене.

 

Причина за едностраннен натиск, ако това е изобщо причината за изкривяването на дисковете, са клеясали/блокирали водачи на апарата. Така или иначе ще сервизирам цялата спирачна система в следващите дни - смяна на спирачна течност, проверка на апаратите и дисковете, така че се надявам тогава да стане ясна причината.

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси не го е написал напразно.

Аз това извадих от моите задни апарати - от същата кола. Спираше прилично, но на 2 пъти имах задържане и лилав диск.

Сигурно и при теб ще е така.

IMG_1816.JPG.a7f11746dfea55a81da6e1d928f65bbe.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

това бутало е било блокирало, нали?

не съм казал, че е невъзможно, но е малко вероятно, още повече ако се кара колата.

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сниманото бутало е задно , а на теб са криви предните дискове .

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Terje написа:

 

това бутало е било блокирало, нали?

не съм казал, че е невъзможно, но е малко вероятно, още повече ако се кара колата.

Работеше си, докато 1 ден задържа. После си работеше още доста време, но му бях "вдигнал мерника".

И да, вибрациите във волана при спиране са от предни дискове. Задните се измятат доста по-трудно и се усещат другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно имаш криви предни дискове. Да, обслужи каквото има за обслужване по спирачките. Но биенето е малко вероятно да е от друго. Камоли от спирачната течност. Сподели после резултата.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, така.... да почва да сменява, първо скъпите неща и накрая най-евтиното (спирачната течност). 

Желязна логика вадите, ама кой как го влече. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Emicha написа:

Така, така.... 

 

Tака де , като я смени ще разбере че не е от нея и пак ще ги смени и дисковете. А преди да ги сменя е елементарно да им се сложи индикатора и да разбере състоянието им.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то ако се наложи, ще ги сменява. 

За друго ставаше въпрос, ама пак - всеки сам си решава. 

 

п. п. Усетя ли трептене/тресене във волана - при спиране, задължително освежавам течността, обезвъздушавайки всяко колело по 3 или 4 пъти, за да излезе "тинята" и треперенето /тресенето спира. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Emicha Аз все пак не разбирам каква е връзката между тресенето на волана и спирачаната течност и/или въздух в системата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно са за смяна предните дискове. Препоръчвам ти да си вземеш качествени, защото има много ментета на пазара. Аз съм много доволен от ЕBC. Нека майсторите проверят все пак и спирачните апарати както и лагерите на главините. Задните дискове понасят много по-слабо натоварване и се износват по-бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, inspektora написа:

@Emicha Аз все пак не разбирам каква е връзката между тресенето на волана и спирачаната течност и/или въздух в системата.

 

Ако някога, лично си сменявал сп. течност, би трябвало да забележиш, какво първоначално изтича от спирачните апарати. 

Тази източна течност, няма нищо общо с останалата течност, която е в системата - не като връзка, а като качество. Там, при маркучите и спирачните апарати, течността е "най-натоварена", там тя се и загрява/изстива доста по често от останалата част, там се събират и всички отлагания и боклуци и постепенно тази течност си губи свойствата. 

Спирачната течност, въпреки че има висока точка на кипене, има и определен вискозитет и устойчивост на свиваемост, но абсорбирайки влага, или попадайки дори минимално въздух, променя характеристиката си и натиска който трябва да упражнява върху буталото на сп. апатат, става неравномерно, отам и спирането. 

Ако влагата е повече, това води и до това клеясване на буталото и неравномерното му движение. От това неравномерно движение и частично заклинване на буталцето в апарата, то не може да упражни еднакъв натиск върху накладката, от което се образуват тези трептения и неравномерно износване на накладките (и то това почти винаги се случва, с една от накладките). 

Дисковете също могат да се изкривят (но не са от кашкавал де ) но за повече от 35 години, не съм успял да изкривя и един комплект, въпреки, че на други бивши коли, съм слагал и възможно най-евтините, ако щете кажете - ментета. 

Почне ли да тресе, веднага освежавам течността и всичко приключва - не чакам да стане късно. 

Пак казвам - всеки си има глава на рамената и сам си решава от къде да почне. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А частичното заклинване на буталото е понякога и от износени накладки, понеже излиза повече навън.

При екстремно спиране има склонност не веднага да освободи, особено на малки скорости. Да не говорим че и накладки на половината износване загряват по-бързо, а от там и диска.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Emicha Не се обиждай, но се отнасям скептично към твърденията ти и не виждам смислено обяснение. От друга страна, ако действително имаш емпиричен опит и той не трябва да се пренебрегва. Може би говорим за различни неща. Ако се има предвид биене и спиране на тласъци, това си чист симптом на  крив диск (аз имам такъв проблем, но в съвсем начален стадий, без биене на волана и всички майстори казват, че не си струва да се пипа). В 30 годишния си шофьорски опит никога не съм имал проблеми, произлизащи от спирачна течност и съответно смяната ѝ. Ако има въздух в системата, симптомите са различни - мек педал, не добро спиране и т.н. Ще бъде полезно да слушаме някой с голям опит като @fenabg , а надявам се и авторът на темата да сподели решението на проблема.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, inspektora написа:

@Emicha не се обижда.....

 

...... Ако се има предвид биене и спиране на тласъци, това си чист симптом на  крив диск (аз имам такъв проблем, но в съвсем начален стадий, без биене на волана и всички майстори казват, че не си струва да се пипа).......

 

.......Ще бъде полезно да слушаме някой с голям опит като @fenabg

- Въобще и да не ти минава през акъла, че се обиждам. 

 

- Щом се доверяваш на майсторите - ми не пипай нищо. 

 

- Адмирации за Ванката, никога не съм спорял с него, или съм се съмнявал, относно съветите които дава, но това не означава, че нямам право на мнение, още повече, че то не е от сорта "един човек каза"..... 

 

Главите и колите са си ваши - може да правите каквото ви влече. 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра дискусия се заформи... :).

Разбирам аргументите на @Emicha, но поддържам мнението, че спирачната течност би имала сравнително малко влияние към тресенето на волана. Да, може да е причина за блокиране на спирачни апарати и в последствие изкривяване на дискове, но не мисля, че може да поражда такова силно треперене, което има при мен.

Спирачната течност ще я сменя така или иначе, понеже смятам е една от важните манипулации при покупката на нов употребяван автомобил. Ако се установи, че дисковете са криви, то те ще бъдат заменени по същото време, така че няма да мога да изследвам дали спирачната течност или дисковете са проблема (освен ако не ми дойде ентусиазмът, да ги сменям сам).

Но със сигурност ще споделя какъв е резултата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Terje написа:

 Ако се установи, че дисковете са криви, то те ще бъдат заменени по същото време, 

 Ама ти имаш съмнение ли? 

При натискане на педала на спирачката когато колата се движи и започне да трепти волана диагнозата е само една.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на същото мнение, че най-вероятно е това причината, все пак има и други мнения в дискусията. А като се вземе предвид, че педалът на спирачките няма рита, треперенето се появява при спиране от скорости над 50/60 км/ч и има лека вибрация във волана при скорости около 90-100км/ч, не изключвам и някоя друга причина, която да ми спести едни 300 лв :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дисковете имат над 1 мм периферен ръб, вече са "пътници".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Terje написа:

А като се вземе предвид, че педалът на спирачките няма рита,

В такъв случай те съветвам, да си прегледаш за луфтове, кормилни накрайници, шарнири и тампони на носачите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това така или иначе е предвидено в пакет "покупка на нов автомобил втора употреба" :) ; както и подмяна на износените 6 годишни китайски гуми с нови, проверка на джантите и баланс.

 

@ceco_accord толкова дават и производителите на дискове - разлика от 2 мм в номиналната дебелина на диска. Интересното е, че в service manual Honda предлагат като опция и струговане на дисковете, но само на две одобрени от тях машини 😂.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Terje написа:

има лека вибрация във волана при скорости около 90-100км/ч, не изключвам и някоя друга причина

Дано не те обърквам, но тези неща могат да се дължат и на гуми, джанти и/или лагери на главина. Понякога причините може да са комплексни ...

Най-добре си направи всички проверки, профилактики и подмени, както си написал и след това каквото остане като проблем ще го търсиш начисто.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Terje написа:

 износените 6 годишни китайски гуми 

 

@ceco_accord😂

 

Понякога китайските гуми могат да бъдат много подла гад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е, ама аз си имам 1 задкормилно устройство - стара реколта - отлежало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид,невъзможни за баланс,вечно тресящи,шумни,криви и прочее.Пътното им поведение е друг въпрос.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Високите класове не са така, просто са с дъмпинг цени, а и нема да боли много, ако съсипя някоя.

Но иначе - да, кинаец у БГ е като чукче на бахамите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери джантите и/или сложи нови ЧИТАВИ гуми. Такова треперене се получава най-често от крива гума или джанта. Аз имаш проблем с чифт всесезонни GoodYear, като ги изхвърлих и колата сега спи. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В петък сложих нови гуми отпред (японски, висок клас, няма да казвам името, че може да прозвучи като реклама), джантите също са проверени, но за съжаление няма съществена промяна.

Все още предстои смяната на спирачна течност и дискове с накладки.

Поне треперенето на волана между 80 и 120 км/ч изчезна, а колата със 180 км/ч стои доста стабилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес най-после бе осъществена дългоочакваната смяна на дискове, накладки и спирачна течност - проблемът е решен.

 

В повечето случаи има едно НО: Слави е проверил и отклонението във фланците и се оказва, че и двата са извън допуск - 0.19 и 0.23 мм, при разрешено максимално отклонение 0.1мм. Неговото опасение е, че след няколко хил. км, поради тази причина треперенето може да се появи отново.

Нови фланци - оригинални са 400лв парчето, aftermarket има, но според него, не може да се разчита много на тях; втора употреба - не е сигурно как ще са свалени и дали и те няма да имат кривини. Трети вариант - да се струговат наличните (евентуално други втора употреба) и тогава да се монтират.

 

Намерих в нета един сайт, в който продават оригинални части - hondapartsnow.com, но е отвъд океана и не знам колко са наистина оригинални частите там; някой пазарувал ли е части от там?

 

Предпочитам да реша проблема с фланците, преди дисковете да са се вкопали и да се наложи да ги сменям пак.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я разкажи какви са тези фланци.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай ама защо не ги махнеш тея фланци и да си караш нормално,като другите хора.За едната визия баси проблемите.

 

След въпроса на Фена,като се замисля май ще е интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...