Jump to content
Zlatev06

2.4 труден студен старт

Recommended Posts

Здравейте колеги моля за съвет за решаване на този проблем колата е 2.4 автомат фейса когато двигателя изстине напълно пали трудно акумулатор и стартер не мисля че са защото върти без да се замисля и не върти слабо. Завърта 5-6-7 пъти и тогава запалва това за мен е много въртене топла запалва на второто завъртане. Колата няма никакви други проблеми реглаж е правен преди 10 к веригата е проверена и т.н. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е бензин,и няма газ нали.

Филтър  бензиновия при Акорда беше в резервоара нали.

Възможно е той да е задръстен.

Пробвай сутрин или когато е студена колата,да дадеш няколко пъти на контакт,така помпата бензиновата подкача гориво.

Друго да пробваш не дръж на контакт  да върти  6-7 пъти, при 2 завъртания върни ключа,и пак завърти и кажи дали има разлика.

Веригата кой я провери виждам че си градски. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и моя Акорд пали по същия начин 😁 ще следя темата от интерес дали това може да е симптом за верига или проблем с валове и клапани!

п.п. на колко км е твоята?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, CARPERA написа:

Колата е бензин,и няма газ нали.

Филтър  бензиновия при Акорда беше в резервоара нали.

Възможно е той да е задръстен.

Пробвай сутрин или когато е студена колата,да дадеш няколко пъти на контакт,така помпата бензиновата подкача гориво.

Друго да пробваш не дръж на контакт  да върти  6-7 пъти, при 2 завъртания върни ключа,и пак завърти и кажи дали има разлика.

Веригата кой я провери виждам че си градски. 

 

Да бензин без газ ,филтъра е там да но ме съмнява да е той, това за помпата го знам пробвах няма ефект, веригата идва на белези перфектно навсякъде няма луфтове и шумове или видимо износване а и ако имаше нещо с нея щеше да има съвсем други неща светещ чек не добро вървене и т.н но ако има други по сигурни действия за проверка сподели ,това със завъртанията ще го пробвам да видим какво ще стане , да градски съм даже сме се чували един по телефона може да си забравил.

 

преди 56 минути, slavi_vd написа:

Здравей колега и моя Акорд пали по същия начин 😁 ще следя темата от интерес дали това може да е симптом за верига или проблем с валове и клапани!

п.п. на колко км е твоята?

Здравей лично аз не мисля че е верига, клапани или валове на 164 к   е моята .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм срещал к24-ка дето да пали като д-серия с помирисване на ключа. Все въртят по няколко оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е проблем с налягането пред инжекторите... Не знам дали има начин да се измери с манометър на топла и студена при контакт/въртене.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, jijane написа:

Аз не съм срещал к24-ка дето да пали като д-серия с помирисване на ключа. Все въртят по няколко оборота.

 

Благодаря за отговора аз съм имал civic и prelude те си  палеха с помирисване на ключа и може би заради това ми прави впечатление и ме дразни .Може к24-ка найстина да пали така и аз да си мисля че това палене е проблем затова съм и писал да видя мнението на хора каращи такава кола и запознати с този двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К24 не пали трудно. Просто върти 5-7 оборота, докато си свери данните от датчиците. Не е като старите "хардуерни" Хонди, дето палеха "чакмак". :)

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ceco_accord написа:

К24 не пали трудно. Просто върти 5-7 оборота, докато си свери данните от датчиците. Не е като старите "хардуерни" Хонди, дето палеха "чакмак". :)

 

Този отговор ме зарадва :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, ceco_accord написа:

 Просто върти 5-7 оборота, докато си свери данните от датчиците. :)

При K20 не върти толкова много, каква е разликата, принципът е същият? 

Принципно/теоретично, всеки двг се нуждае от 1-2 оборота за да синхронизира датчиците/паленето, но 6-7 ми се вижда доста.

Дори да приемем, че 6-7 е нормално за този двг, как се връзва с разликата студена/топла кола?

За налягането споменах само заради логика, не че имам опит. При топла в рейката все още стои някакво налягане, (защото до скоро е работила) достатъчно за да запали, но при студена то е паднало вече и е необходимо въртене,помпата да качи достатъчно налягане...Дори не си спомням кое държи налягането, регулатор на налягане или обратен клапан или и двете, но ако те изпускат бавно, а и филтърът/помпата да не са топ, теоретично е възможен ефекта топла/студена...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен, Акорда палеше 1 идея по-бързо ако бе топъл (скоро работил), но в никакъв случай 2 пъти по-бързо.

И Легженда е така, но при него може да врътнеш ключа и като завърти стартера да го пуснеш. Стартера продължава да върти още 4-5 оборота, докато компа не си провери всичко и като му се изясни картинката - пали. :)

На Сивика само натискаш ключето към стартера и пускаш, и оборотомера е отскочил. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато обикалях преди да купя моята се "срещнах" с 5 екземпляра К24 преди това, всички палеха по този начин когато са студени, сега вече собственик на такава от 1 година и изпробвани още 3 на познати и приятел, мога да кажа че този мотор си пали така когато е студен, след 4-6 секунди въртене. Пробвал съм да задържа на контакт няколко секунди преди стартирането с идеята да вдигне налягане в рейката (ако е спаднало по някаква причина докато е изстивала)  но ефект никакъв. 

 Държа да отбележа че никога не съм пробвал К20 примерно, или друг мотор на Хонда за да сравня, но съм сигурен че тук има хора които могат да изкажат компетентно мнение по въпроса, надявам се да се включи колегата "Fenabv"! Пък и не пречи да се включат повече колеги собственици на този мотор. 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят също върти повечко в сравнение с по-малки Хондовски двигатели, които съм палил, но чак пък 6 секунди ми се струва доста завишено. Може би 3-4 секунди максимум да ми се е случвало. Съгласен съм, че 2.4 просто върти малко повече при студено палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, при мен винаги пали от първия път и повече от 2 максимум 3 секунди не съм държал, без значение колко е стояла колата, карам и на газ, но пък по 6 секунди да въртя не ми се случвало и звучи странно, все пак едва ли така излиза от завода.

Впрочем, нали има някви схеми с генератора и управлението му, зареждане на 12 волта ау, но тва при мен не е работило никога, просто защото винаги паля на фарове, (в момента в който съм на контакт ми се включват късите, тва са ми дневните, така съм ги вързал, така ми е удобно, и не, не ми горят крушки, запалки и тн).

Та една идея ще ти подхвърля, пробвай да запалиш с пуснати фарове, да има консумация и да видиш кво ще стане.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички до сега който изказах мнение. При мен времето за студен стар е 3-4 можеби 5 секунди не съм го засичал. Схемата с генератора е при запален двигател и тя е такава че според консумацията на колата увеличава или намаля производството на ел.енергия с цел някаква икономия на гориво такаче не мисля това да има влияние за паленето. Очаквам още мнения на колеги с този двигател за да видим как палят тези к24-ки студени .

Редактирано от Zlatev06

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, JapCar said:

При K20 не върти толкова много, каква е разликата, принципът е същият? 

Принципно/теоретично, всеки двг се нуждае от 1-2 оборота за да синхронизира датчиците/паленето, но 6-7 ми се вижда доста.

Дори да приемем, че 6-7 е нормално за този двг, как се връзва с разликата студена/топла кола?

За налягането споменах само заради логика, не че имам опит. При топла в рейката все още стои някакво налягане, (защото до скоро е работила) достатъчно за да запали, но при студена то е паднало вече и е необходимо въртене,помпата да качи достатъчно налягане...Дори не си спомням кое държи налягането, регулатор на налягане или обратен клапан или и двете, но ако те изпускат бавно, а и филтърът/помпата да не са топ, теоретично е възможен ефекта топла/студена...

Мисля че точно тук е проблема като визирам обратен клапан.

Друго да пробвате не дръжте на контакт  да върти  6-7 пъти, при 2 завъртания върнете ключа да изгасне ,и завъртете отново да видите има ли разлика,при повторното дали пали веднага.

Пробвайте го и кажете отзиви.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К20А6 след престой над 15-16 часа пали след 5-6 завъртания. Иначе 2. И така от нова. 

Редактирано от mirott
  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, CARPERA написа:
Преди 7 часа, JapCar написа:

При K20 не върти толкова много, каква е разликата, принципът е същият? 

Принципно/теоретично, всеки двг се нуждае от 1-2 оборота за да синхронизира датчиците/паленето, но 6-7 ми се вижда доста.

Дори да приемем, че 6-7 е нормално за този двг, как се връзва с разликата студена/топла кола?

За налягането споменах само заради логика, не че имам опит. При топла в рейката все още стои някакво налягане, (защото до скоро е работила) достатъчно за да запали, но при студена то е паднало вече и е необходимо въртене,помпата да качи достатъчно налягане...Дори не си спомням кое държи налягането, регулатор на налягане или обратен клапан или и двете, но ако те изпускат бавно, а и филтърът/помпата да не са топ, теоретично е възможен ефекта топла/студена...

Мисля че точно тук е проблема като визирам обратен клапан.

Друго да пробвате не дръжте на контакт  да върти  6-7 пъти, при 2 завъртания върнете ключа да изгасне ,и завъртете отново да видите има ли разлика,при повторното дали пали веднага.

Пробвайте го и кажете отзиви.

 

Пробвах го няма никакъв ефект. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При второто завъртане пак ти са нужни същите секунди при студен мотор,както при първото.

Като двете са непосредствено едно след друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две завъртания първо чукване само  като за второто върнах контакта и дадох пак запали за общо същото време както с едно завъртане .

А ако е евентуално капан за налягането който да изпуска преди да я запаля като и дам три пъти контакт и да надуе помпата 3 пъти няма как да не си направи налягането и няма ефект .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Zlatev06 написа:

С две завъртания първо чукване само  като за второто върнах контакта и дадох пак запали за общо същото време както с едно завъртане .

А ако е евентуално капан за налягането който да изпуска преди да я запаля като и дам три пъти контакт и да надуе помпата 3 пъти няма как да не си направи налягането и няма ефект .

Аз това с налягането/клапаните го казах, че е възможно теоретично, има някаква логика, но може да не е това причината.

Струва си да се сложи един манометър някъде и да се види има ли разлика в налягането при различни ситуации и евентуално да се изключи/потвърди хипотезата...

За другите теории- "и моята е така, значи е нормално", няма дори теоретично обяснение, защо точно този двг. е направен така, освен, че няма и обяснение разликата топла/студена.

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При R20A3 Има разлика. При първо сутрешно палене стартера върти няколко оборота,при второ палене или вече загряла и трябват половината от оборотите от студеното палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той двигателя не е направен така. Просто мозъкът му е бавен и иска време да се усети къде се намира. К24-ка с афтърмаркет електроника (не hondata, или k-tuner, щото са базирани на оригинални еку-та) пали почти като д14-ска.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама защо намесихте и секундите?

5-6 завъртания на стартера са нормални за студен старт на К24.

Това не са 5-6 секунди въртене на стартер, а максимум 3 !!!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, ceco_accord написа:

Ама защо намесихте и секундите?

5-6 завъртания на стартера са нормални за студен старт на К24.

Това не са 5-6 секунди въртене на стартер, а максимум 3 !!!

Колегите грешат с оценката- 5-6 сек е много време (бавно да броиш до 6)

Имат предвид завъртания на кол. вал, което пак е трудно да оцениш на око, но все пак сравнение може да се направи от палене до палене...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че се меся в темата за К24, ама ...

 

Сутринта пробвах, как ще запали моето К20А4. Запали на 5-тото "виу", за 2-3 секунди.

По принцип аз не чакам на контакт, директно след пъхането на ключа въртя на стартер.

 

После, доколкото знам (може и да греша) едно "виу" на двг не е един оборот а един такт, т.е. половин оборот. Значи, двг пропуска 4 такта и пали на петия, т.е. в началото на третия оборот.

 

п.п. Току що пробвах 3-литровия дизел на Ивекото, което карам днес. Двигателя е в нормална работна температура. Запали на петото "виу".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Може би идеята е, ако всичко с колата е наред, да се намери какво не е наред? :)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега пък ако някой вземе и каже колко оборота прави мотора на стартер докато запали ще падна от стола, дайте по-сериозно колеги.

 И понеже аз "намесих" времето като фактор си мисля че абсолютно резонно е да се посочи точно времето на запалване, мисля си че малко преувеличих с 6-те секунди но да кажем м/у 3 и 5 си е нормалното време при студен мотор въпреки всички условности на това понятие. За да съм по-точен моята каляска пали за 3-4 секунди  при температура 5-10 градуса и престой 12-14 часа, коректно ще бъде ако споделя че по-голямото време се получава при по-дълъг престой на автомобила (понякога 3-4 дни) . Когато е загрял мотора, или пален поне преди 3-4 часа запалването е от четвърт. 

Остава и един друг въпрос който никой не засегна но мен ме чопли и не знам дали при Хонда е така но при други автомобили съм сигурен че е - съмнява ме (нямам база за сравнение) че стартера на 2,4 мотора е с по-къс (с по-голямо предавателно число) да го наречем редуктор от този на 2,0 мотора и съответно доста по-къс от на 1,6 и 1,4 моторите споменати като пример за бързо запалване. От тук следва по-ниски обороти на стартиране което пък води до повече време за достигане на оптимални условия за запалване на мотора. 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми явно проблема е само в главата ми :D

Благодаря на всички който отделиха време да дадат мнение .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С клипчето трябваше да почнеш - нормално е - карай си колата и не се филмирай!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забележете разликата в клиповете! На първия клип мотора пали от 3-тото завъртане на стартера,а във втория от 5-6тото! В първия мотора тръгва плавно,а във втория след повече завъртания рязко и твърдо! За това според мен голямо влияние оказват състоянието на Акумулатора и Стартера. Аз лично съм пробвал на моята да меря компресия и на всички цилиндри ми дава 10.5,но ги постига след няколко такта при студен мотор,а на топъл по-бързо!

Но това с трудното палене в моя случай не е критерий,защото моята Хонда е на 322хил км и всичко по мотора е оригинално! 😁

Редактирано от slavi_vd
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, slavi_vd написа:

 Аз лично съм пробвал на моята да меря компресия и на всички цилиндри ми дава 10.5,но ги постига след няколко такта при студен мотор,а на топъл по-бързо!

Разбира се, че ще е така... На топло всички хлабини са обрани колкото може от разширението и цилиндрите/сегментите са смазани тънко.

Компресия винаги се мери на топло при свалени всички свещи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на К24А3 на акорд ротора на стартера е с проблем :) нагаря и така са всички :) от там идва по-бавното въртене, респективно и прегряване на стартера, :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.12.2020 г. at 11:37, kintaro1914 написа:

на К24А3 на акорд ротора на стартера е с проблем :) нагаря и така са всички :) от там идва по-бавното въртене, респективно и прегряване на стартера, :)

Това ми хареса и има логика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.11.2020 г. at 8:24, Zlatev06 написа:

Еми явно проблема е само в главата ми :D

Благодаря на всички който отделиха време да дадат мнение .

 

Еми имаш си проблем и той не ти е в главата , а най-вероятно в:

- акумулатора - все едно си въртял 10/15 минути и това му е последното завъртане преди да капне.

- стартера - върти мудно, все едно затяга (може да е следствие от скапан акумулатор, но....?).

- връзките - какви са едва ли знаеш или си ги проверявал.

 

Колата ти върти и пали, като 20 годишен издухал дизел, на -15 градуса. Ако това приемате за нормално , за този двигател - съгласявам се, както кажете.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, да звукът е малко странен, но микрофони много.

Ако имаше осезаеми проблеми с акумулатора или кабелите, таблото щеше да "помръква", а стрелката на горивото да "кляка".

Ако мотора е топъл и каран, пали по-чевръсто, но при първи старт за деня си е горе-долу така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, прав си звука е много странен, затова и по него коментирам - а не по това колко пъти е завъртял стартера. 

Все пак, ако не се лъжа, стартера е с редуктор за усилване и би трябвало да звучи по друг начин, а и това е бензинов двигател. 

Както и да е - щом го смятате за нормално, така да бъде, но една профилактика на стартера, може да подобри нещата. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...